22 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

22 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

öğe ŞAN YAK VA AR Gü Em TEN © Tarihi tefrika: 159 ıldizdan O Yanı BN. eğ GRİ ailn Hor hakkı (Milliyet) indir, Yusuf İzzettin Ef.nin boşboğazlığı 8 Devletin, memleketin sıkıntısı, Abdülâzizin umurunda değil! — Müstantik Fındıldılı Mehmet Efendi. — Hüseyin Avni Pş., ateş püskürüyor! — Dr. Kapilyon Mitat Paşa, Hüseyin Avni Pa- şanın verdiği kâğıdı, evirivor, çe- yiriyor, gözlerine inanmıyordu. Pa- şa, hayredere düşmuştü, Abdülü- zizin devlet idaresindeki lâübalili- ği, mübalâtsızlığı akıl, havsala alır gibi ieğildi. Devlet, ne halde, mali müzaya- ka ne derecelerde idi? Karadağ ta rafları Bosna ve Hersek cihetleri, Rumeli vilâyetleri vekayii bütün şid det ve fecaatile devam ediyorau. kumandanlar para, mühimmat, er- sak istiyorlar ve bunlar butunup yetiştirılemiyorken Padişah, biri - ni mühimsemiyor, solda sıfır gözü- yor, kendi netis, keyfi için, hem de masarifi askeriye bütçesinden pa- Ta çekmeği düşünüyordu. Buna, lânet etmemek elden gelir miydi? Mitat Paşa, tezkereyi okuduk - tan sonra Hüseyin Avni Paşa: — Nasıl? Bu adamla artık uyu- şabilinir mi, efendim? Diye sordu ve devri Azizi ban - kerlerinde Köçeoğlu o marifetile yapılan istikraz akdi meselesine temas etli: i — Ne hacet, paşa biraderimiz! Bu istikrazdan, Hünkârın yüz bin altın rüşvet aldığını bizzat zatı se niyeniz tahkik ve isbat buyurdü - i adli tarihimizde vükelânın snesuliyetine yegâne bir misaldir. Filvaki öyle olmuştu. Mitat Pa- şa, o vakit Mahmut Nedim Paşa- yı Meclisi vükelâda istintaka çek- mişti. Fındıklılı Mehmet Efendi diye maruf olan adliye müstantiki, Mi- tat Paşaya bu istintakta muavenet etmişti. Mukadderatın yaman ve maküs şive ve cilvelerinden olarak çok sene sonra, ayni müstantik Fındıklılı Mehmet Efendi, Sultan | Azizin hal'i ve katli ismadile tev- kif ve muhakeme altına alınan Mi- tat Paşayı isticvaba memur olmuş ye Çadır köşkünde paşayı çok sr- aştırmaştı. Misir Paşanın yaptığı tahkik ve muhakeme netciesnde cürmü te - beyyün eden Mahmut Nedim Pa- miş've bilâhara bu hizmetinin mü kâfâti olarak yüz bin altının taz - mininden affi padişahiye mazhar olmuştu ki katmerli bir tarihi sey- yiedir. Hüseyin Avni Paşayı gittikçe hiddet bürüyor, yüzü al fese dö nüyordu. Mitat Paşaya, âdeta dik- dik bakıyordu. Kayserili Ahmet Paşaya hitaben: z — Birader! Siz de Damat Beyin getirdiği acayip haberleri ve teb - dil eskisinin dediklerini (hikâye buyurunuz da Paşa Hazretleri, Hünküârın ne oyunlar oynatmak is tediğini ve koca Rüştünün Valide Sultanla görüşmeğe gideceğini bil miş olsunlar! Diyip baklayı ağzından çıkarı- vermişti. Bu lâkırdı, Mitat Paşanın üze - rinde bir saike tesiri yapmıştı. | - çinden: — Eyvah! diyordu. Acaba Koca Rüştüye yazdığı mahremane tezke re ifşa edilmiş miydi? Hüseyin Avni Paşadan gizli işler gördüğü meydana mı çıkıyordu? Burada Kaptan Paşa, Mitat Pa- şanın imdadına yetişti! Kurnaz Kayserili oyun bozanlık yaptı ise de araboznalık yapmadı: — Evet, dedi. Damal bendeleri, Koca Rüştünün Valide Sultanla görüşmeğe gideceğini işitmiş ve tebdil eskisi de Hünkârın Valide bağında Şehzade Abdülhamit Ef. ile Cemile Sultana, makamı valide Piristev kadın efendiye bir ziyafet çekmiş olduğunu ve daha evvelce Çerkes İbrahim Kaptan dahi Çek- mece gölü av eğlencesinde, mah - sus davetli bulundurulan Hamit Efendi ile Hünkârın mahremane vukubulan konusmalarmı reyül- ayn müşahedeye istinaden anlat - mıştı. Ben, bunları hayırlı alâmet görmediğimden nakıl ve tezkar ct- miştim. Mitat Paşa, derhal Kayserili Ah met Paşayı tasdik etti: — Bendenizin de buyurulan ri- vayetlere benzer bir mesmuum vardır. Ziya Beyefendi, Dr, Kapil- yondan işitmiş; Hünkâr, bir ay ka dar evvel Ahrar fırkasından ve Mustafa Fazıl Paşadan ve kendi aleyhinde bulunan diğer zatlar - dan bahsettiği sırada: Bunlar, devleti ali hesabına değil! (sarhoşun) ikbaline ve bu ikbal - den kendi hesaplarına istifadeye mebni ortalığı karıştırıp dururlar, (Sultan Azizin, “Sarhoş” dediği, (Sultan Murattır) ibret, basiret, ha- yal, Çıngıraklı Tatar, Diyojen, Çaylak gibi gazeteler ile Mahmut Nedim hakkında, dolayısile salta- natımız aleyhinde yazdıkları ber ze , yemedikleri nane kalmıyor. Kibriya hakkı için, bazan o derece gazaplanıyordum ki cennetmekân babamın Yeniçeri eşkıyasına yaptı ğı gibi ateşler püskürüp hadlerini bildirmek, ocaklarını söndürüver- mek kaygusuna düşüyorum! Diye esip savurmuş, Pertevniyal valide ile ikisi arasında geçen bu lâkırdı. ları Arzniyaz kalfadan naklen Dr. Kapilyon, Ziya Beye haber ver miş!, (Arkası var) Yanın: Yusuf İzzettin Ef.nin boşboğazlığı 3 Mahmut Nedim Paşanın azli. — Yüz bin liralık rüşvet tahkikatı. - Sultan Aziz, şe riki cürmüni affediyor ! il Çinde yeni bir hükümet Yeni bir harbin ve kan dökülmesinin önüne geçilemiyeceği zannediliyor ŞHANGHAY, 21. A.A. — Rüyter A- jansı muhabirinden * Esiçeudan gelen resmi haberlerde Fou yaletindeki âsilerin bu ayaletin is- saintengi resi ve “ihtilâlci federal Çin hükümeti ” ismi altında bir hükümet kurdukları bil- diriliyor. Bu siler 1932 ikinci künununda ve tasyonlarını zabt etmişlerdir. Bunların programında Çin gümrük tarifeleri hak. tarifeleri kında muhtariyeti. Büyük devletlerle gay! ri müsavi haklar ve şartlar esasma müs- tenit olarak yapılan sauahedelerin kal- grev hakkında ve vicdan ser- bestliğinin tanınması, tarla, çiftlik ve ma- denlerin devlet inkisarı altan alınması, Japonlara karşı durulması maddeleri var- tilâl hareketi Japonya aleyhinde bir mahi | yete olmayacak ve hu ayaletteki Japon tabasının can ve malları tehlike karşı sında kalmayacak olursa herhangi bir müdahalede bulunmağı düşünmediğini bildirmiştir. R HOUG-KOVG, 21. A.A. — Foakien eyaleti hududunda bir çok askeri kıtala. rr gelip gidişleri ihülâl hareketini boğ- mak için şiddetli tedbirler almak © iste diğini bildiren Nankin ile bir harp çık- masının önüne geçilmeyecek bir hal al. dığını göstermektedir. İbtilâl hareketinin merkezi Fsiuçeudir, Bu hareket ceneral Lichisön, M. Eygene Chen ve çeneral Tsaitinugkai tarafından Sovyetlerin Vaşhington sefiri MOSKOVA, 21. A.A. — M. Troya- Bovski , Sovyet Rusyanın Vashington sex firliğine tayin edilmiştir. Amerika hükü- meti, bu baptaki istimzaca muvafakat ce- vabı vermiştir. Mümaileyh son zamanlarda devlet ik- ce- | tisadi ihe | liğini ifa etmekte ER miami | olumuş ve söylendiğine nazaran bütün MİLLİYET AMBA 22 TEŞRİNİSANI 1933 HARICI HABERLER M. Litvinof ayın 25 inde dönüyor Rusyaya dönmeden evvel Romaya da uğrayacak ROMA, 21 (A A.) — Alman ma « Tümata göre şimdiki halde Amerikada Fulunan M. Litvinof, 25 ikinci teşrinde Nevyorktan ayrılacak ve Rusyaya dön meden evvel Romaya gelecektir. BERLİN, 21 (A.A:) — Correspon- “ance diplomatico politigue gazetesi, Amerikan münasebatınm yeni - ie edilmesi münas:betiyle yaz- miş olduğu bir makalede diyor ki: “Almanyanın Rapollo'da yapmış ol doğu teşebbüsten beri Rusyanm cihan iktısadiyatında lâyik olduğu mevkii İşgal etmesi muhtelif devletler tara - fından sıra ile arzu edilmiş ve bu hal devletler tarafından zaruri “ddedil - miştir, Almanya, Rusyanın cihöü ir şarttır. Rusya, ket anıtmakla harici münasebatra ayinde de tesirini gösterecektir. Maamafih bütün ba Jar, Japonyanın hattı hareketine Bağ- hdar,”” TOKİO, 21 (A.A.) — Rengo Ajan. smdan: Sovyet sefiri Yurenev Yoldaş ile Amerika sefiri M, Grev, biribirleri- »! ziyaret etmişler, bu suretle mensup o'dukları devletlerin tesisi münasebet e'tikerini kaydetmişerdir. İspanyol intihabı Bazı yerlerde yeniden intihap yapılacak MADRİD , 21, A.A. — Dahiliye na Zırı, mtihap edilecek aza miktarı yarıy- baliğ olmıyan eyaletlerde delin 0- larak intihap yapılacağmı bildirmektedir. Nazırlar meclisi gece yeni baştan top- lanmıştır. Halk arasında asabiyet hüküm sürmektedir. MADRİT, 21, A. A. — Madrit şehrin- de inlihabat tekrar , Hil namzet, alması lizım olan yüzde 40 nis betinde rey Ş BERLİN, 21, A, A, — İspanya inti- habatmın itismi neticelerin - matbuat, sağlarm © muvaffakiyetinden i ve “Marksiz- Uzak Şarktâ yeni bir | hâdise TOKYO, 21 (A.A.) — Nürikin hülü- metinin eski münakalât Japonya, Formose adası karşımda bulunan Foukien vilâyetindeki vaziyetin inkişafı ile hususi surette alâkadardır. 1895 senesinde yapılan Çin - Japon muahedesi mucibince Fonkien viliye- tinin gayri kabili temlik oluşunun teyit edildiği malümdur. ——— Şiddetli bir zelzele LONDRA, 21 (A.A.) — 23,28 de şe hirde bir.zelzele hissedilmiştir. Zelzele Karadeniz veya Hazerdenizi civarında dünyada hissedilmiştir. Bir japon diplomatına suikast TOKYO, 21 (A.A.) — Sabık Japon başvekili ve Londra deniz konferansına iştirnik etmiş olan Japon heyetinin reisi Baron Wekatsukiye karşı yi suikast yapılmıştır. Baron bu suikasttan kurtulmuştur, Mütcarrız ile şeriki dür- mü tevkif edilmiştir. Suikast, Londra deniz muahedesinin ahkümnı Jnponyaya müsait bulmayan bir müfrit tarafından yapılmış olduğu zan- nedilmektedir. 28 tayyarenin Afrikada uçuşu PARİS, 21 (A.A.) — Dün saat 16 da Dakardan hareket eden Wuillemin filosu saat 17,30 de Saint - Lois'ye vasıl olmuştur. 28 tayyarenin hepsi uçmak» ta devam ediyorlar. Yangın davasında dâha 50 şâhit var BERLİN, 21 (A.A.) — Reichstag yarışın pnhakemesi için daa ö0 kadar linleneceklir. Mahkemeye perşem- be gözü Lolgjigie darma sllraktir. ttan evvel bir karar verilebileceği #örbelilir. > PAR m a Einstein'in emlâki müsadere edilecek BERLİN, 21 (A.A.) — Resmi gaze- tede neşredilen bir emirmamede Einstein ile zevcesine ait bütün emval ve eml. kin müsaderesi bildirilmektedir. SEMİMİ lisa GİRİ m Avamkamarasının 3 üncü devresi Hiç beklenilmeyen garip bir hadise oldu LONDRA, 21. A. A. — Parlemento nun üçüncü içtima devresi bu sabah Kral tarafından mutad merasimle açıl muştur, Kralın Buckingham © sarayından parlamento Gitmesi” 0:5 masında cum alayın önünde | kralın baş seyisi bulunmak ta idi, ondan sonra kralın ve kraliçenin bindikleri yaldızlı arabanın iki tarafın. da suvari muhafızlar. ilerilemekte i Kral müşir üniformasını giymişti. Kr genin omuzlarmda kakum derisinden | mamul bir manto bulunuyordu. Araba. | nın arkasından yine suvarı munafızlar ve | kralm askeri maiyetine mensup zabitler | ileriliyordu. ! Buckangham sarayından parlamento bi masına kadar uzanan yolun iki tarafında muhafızlar saralanmıştı. Kral ve kraliçe haukm alkışları arasın. da lortlar kamarası önüne geur gelmez su vari topçu alayi efradı tarafından kırk beş pare top atıldı. İ Kral lorttar kamarası binasınn diş deh lizine gırınce içtima salonundaki lortlar ile zevceleri ve bunlardan sonra gelen | Svam kamarası azası, tribünlerde bulunan dipiomatiar ayağa kakarak kral ve kra- | içenin salona yarmesini beklediler. Biraz sonra kral başında tâcı ve sırtn- da resmi ünitorması olduğu balde krali- Şe ile birlikte içtima salonuna girdi, Kral tahtına oturmadan evvel, her a- çiliş resminde söylemesi 'mutaf “Lorttarım, rica ederim ”, cüm- lesni söyleyinceye “kadar pariamento | azası ayakta durdular, Kral nütkunu bitirerek içtima salonun | dan çıkacağı sırada heycan uyandırıcı | bır hadise odu. Kral saondan Syruaca- | $: zamana kadar hiç kimsenin sesini çıkar mamasını ve gürültü etmemesini emre den teşrifat kadcieri hilatıma olarak a- vam karamarasındaki amele tırkası me b'uslarından Mac Gövern ayağa kalktı ve krala doğru denerek yüksek sesle şu söz“ leri söyledi : “ Ya işsizlerin geçinme vasıtaları hak- | kuıncakı t, işsizasre veren yararm, parasında yapılacağı söylenen tenzilât i- | Şi ne olacker,, Bu sözlerden sonra o Mae Governon | Lortların kakum derisinden yapılmış ve- | ya «rgovar rengindeki mantolar, zevce- | İerinin takındikiar nücevherler, zabiti; rin ve dapsomatsarın oweu w- ri içinde göz kamaştırıcı parılular pırıl pırıl yanan salona dikkatli dikkatli bakarak şu sözleri ilâve etti. ” Bir çok kimseler açlıktan ölüp dururken bu no utanılacak bir hal değil mi ?* Bu sözler DUZ yası suyuk bir sökütl karşılandı, Ve mukabelesiz kaldı. Mic'usum sözleri bitinceye kadar ol- dukları yerde duran kral ve kraliçe sa- raylarına dönmek için bıraktılar, Avam kamarası azası ise ken- di müzakere salonlarına gittiler. Kralın nutkuna her iki meclisçe veri- lecek cevabın müzakeresine saat 15 te baş lanncaktır. Krai ve silâhsızlanma konferansı LONDRA, 21, A. A. — Kral bugün mutat merasimle parlâmentonun £ yeni içtima devresini açmıştır. | Kil, ecnebi devicwerle mevcut olan min başlıca gayesi, ü tün vessitle cihan sulhunu (temin ve muhafaza etmektir. Hükümelim, gözü önünde bu gaye olduğu halde, diğer bü. | küemtlerle teşriki mesaiye davam edecek | herkes tarafından kabul edilecek tesviye | sureti eled etmek için silâhları bırakma | karışık meselelerin mommuniz | yete ayan bir şekilde halline çalışacak. | Ur. Hükümetim, silâhları berakma konle- ransınm uzayip gitmiş olan mesaisinden müsmir neticeler | beklemektedir. Hü- kümetim, müşterek icraat ile milletler cemiyeti vasıtasiyle ve bütün devletler ve milletler arasındaki eyi münasebetleri takviyeye matuf bütün vasıtalarla nelmilel teşrii mesaiyi teşçi etmeğe azi- metmiştir, la le Cubada yeni isyan mı? LA HAVANE, 21 (A.A.) — Mühüm zararlara sebep olan bir bomba patla muştur. 8/11 isyanına methaldar olmak- In mazmun 1.017 esir, Cabanas kalesinde hapsedilmiştir. Bütün siyasi esirlerin miktarı 3,000 tahmin ediliyor. Otomubile bineceği esnnda talebe direktuvarı azasından Orlando Alonso- ya meçhul kimseler ateş etmişlerdir. Gizli bir radyo istasyorundan söyle nen bir mutukta hallan sckaklara dökü- lerek başladığı haber verilen isyan ha- reketine iştirak etmesi bildirilmiştir. Bütün şehirde silâh sesleri vardır. Askeri memurlar Columbia kampı civa- rmda oturanlara evlerini tahliye etmele- rini bildirmişlerdir. da Zelzele FRANKRORT - SUR - MAİN; 21 (A.A.) — Volt ajansından: Fronkfort rasathanesi dün gece sa- atlerce süren bir zelzele kaydetmiştir. Bu sarsıntıların merkezi muhitinin 4,800 e ani uzakta olduğu zannedilmekte- Amerikanın Viyana sefirini tehdit VİYANA, 21 (A.A.) — anl . Tahsil için Avrupaya gidecek gençlerimiz Müsabakayı kazanan lise mezunları arasında genç kızlarımız da vardır ANKARA, 21 (Telefonla) — Maarif Vekâleti namına Avrupada tahsil etmek üzere müsabakaya gi ren İse mezunlarından şun.ardır: kiyaziyeden; Hüseyin Mahmut (Galatasaray), Ali Kiza Hamdi (Kabataş), Osman H. Ahm et (İstanbul erkek), Meziyet Riza (izmir Kız) Sadun Kâmil (Galata saray), Berki Hâmit (Darüşşafaka) Hasan Wemiş (Konya), Riyaziye tedris usulü tahsili iç in ; Ali Naci Osman (Trabzon) fi - zik ve kimya için Ali Haydar H. Avni (İzmir erkek) Nevhif Necmul- lah (İzmir erkek), Gani Halil (İzm ir erkek) Rasim Mustafa (İzmir er. kek), Süreyya A. Lütf (Kayseri) Sermet Halil (Adana), Mehmet Sa- it H. Yahya (Pertevniyal) efendil er. Fizik ve Kimya tedris usal ulümu tabiiye için Salâhattin Hi ; Muzaffer Mustafa (İzmir kız), in (Kastamonu), Baha Asım (İ: yı mir erkek) Saadet Ferhat (İzmir kız) M. Asaf Ali Riza (İzmir er- kek), Bedia Erşet (Erenköy) Ömer Fevzi Ali (Bursa) Suavi Darsan (Sivas), Recai Şevket (Kabataş) hanım ve efendiler. Anirepola; İlim tarihi için: Muzaffer Sül eyman (İzmir erkek), iç Abidin Abdürrahman (Ankara). Kütüphanecilik için: Fikret Halit (Kabataş) DİĞER ŞUBELER Bunlardan maada Ziraat vekâl eli hesabina imtihanı kazananlar Toprak bilgisi için: Reşat Ferhat (Adana), Su mühendisliği için Ali Bekir (Konya) Harita umum müdürlüğü namı na kaaznanlar şunlardır: Odüs için Naman Mehmet (Kabataş) Litoğr afya: Fethi H. Şakir (İstanbal) HANI MLAR Sanat mektepleri için Avrupad a kanın meslekleri tahsil etmek ü - zere musabana umtıhanım kazanan lar şunlardır; biçri dıkiş (Melanat Cemat) 5 elçuk Hatun kız sanat mektebinden, Nezanat Mehmet Ali Bursa Necati hız sanat mektebinden, Moda ve çi- çekiç.n Umran Fehmi , Ankara İsmetpaşa kız enstitusünden, Leman Bezir Ankara İsmet aşa kız ensti tüsünden. Mesleki resim tahsili için: Saniye M. Recai Bursa Wecatı Bey kız sanat mektebinden, Nimet Kıza (Üsküdar), ev idaresi'için Saime 5 affet Yılmaz (Bursa Necati Bey) Mücedaet Asaf (İsmetpaşa Kız enstitâsünden) Leman Abdülkadir Us küsar kız saant meklebinden, hanı mlar. Çocuk bakımı için: Hatice Kamber Bursa sanat mektebinden, Ze- kiye mehmet Ali (Usküdar kız sanat mektebinden) Çamaşır tahsili için; Cemile S adık (Selçuk Hatun) Süheyla Kâ - mil (Üsküdar) hanımlar, Beyaz iş ve şekiller nakış: Şeri fe Nafiz (Üsküdar) 5 in: Erkek sanat mekteplerinden kazananlar şunlar - Salâhattin M. Avni (İstanbul) Adil Halit (Bur s2) Mehmet Ali (İl: Demircilik tahsili için: Akif Abdüllah (Ankara) Mürsel Mehmet CAydın) Dökümcülük için: Hasan Süleyman (İzmir), Muzaffer Suat, Hakkı (Bursa) efendiler. Ziraat Vekili Ankaraya döndü ANKARA, 21 (A.A.) — Ziraat Vehili Muhlis Bey Kastamonu ve Sinop vilâyetlerindeki orman mıntakalariyle tes'satını ve bu vilâyetle- rin zirai vaziyeti hakkındaki tetkikatını ikmal ederek dün gece şehri- mize avdet etmişlerdir. Dahiliye Vekili Fırkada izahat verdi ANKARA, 21 (A.A.) C. H. F. meclisi grupa idare heyetinden: C. miş ve celseye nihayet verilmiştir. İH. Fırkası grupu öğleden sonra reis vekili Tekirdağı mebusu Cemil Be İ yin reisliği a'tınd atoplanarak Dahiliye vekilinin verdiği izahat dinlen Devrekte kar, Trabzonda sağnak! DEVREK, 21 (Müliyet) — lik har Dev:eğe yağdı. Geredede beş santimi geçti, Kar devam ediyor , TRABZON, 21 (A.A.) — Bu gece saabha karşı sağnak halinde bir saat süren yağmur yağdı. Hasar yoktur. Düne kadar şehrimizde tatlı bir sonbahar havası vardı. Bu sabahtan beri hava çok soğudu. Bir kış manzarası gösteriyor, yağmur devam ediyor. İneboluda şiddetli soğuklar ve kar İNEBOLU, 21 (A.A.) — İki gün evce! kara ve denizde başlıyan fır tıra ve soğuklar şiddete devam etmektedir. Ka:abanın her tarafına kar yağmaktadır. Denizde nakliyat durmuş, yüzlerce yolcu iskelede ve binlerce parça ihracat emteası dep olarda yığt'ıp kalmıştırf. KAYSERİ, 21 (A.A.) — Güzel giden havalar birden bire bozal - muş bugün kısa bir yağmuru mütea kıp sürekli vağmurlar yağmaya baş lamıştır. M. Kalenin'in Amerikalılara hitabesi MOSKOVA, 21. A. A. — M. Kalenin tarafından Amerika milleti- ne hita'esi Mos*ova saatiyle saat 18 de telsizle bihitabe neşrolunmuş- tur hitabede ezcümle şöyle denilmektedir : Sovyet Rusyanın şehir ve köyleri halkı geçen 16 sene zarfında bü- tün dünyaya muazzam mesai misalleri göstermişler ve kısa bir müddet zarfında geri kalmış bir ziraat mıntakası olan memleketimizi bir sena- yi memleketi haline getirmişlerdir. Bu sebepten dolayi teknik memleke- ti haline getirmişlerdir. Bu sebepten dolayı teknik memleketi olan A- merikaya karşı şiddetli bir alâka ve büyük bir dikkat göstermektedir. ler. Memleketlerimiz arasında geniş mikyasta münasebetler bulunma sına mani olan bütün sün'i engellerin ortadan kalkmış olmasının yal- nız iki tarafın menfaatlerine hadim olmakla kalmiyarak (beşeriyetin iktisadi ve harsi eserine ve cihan sulhunun tarsini davasına da hadim olacağına kaniim. Bu münasebetle hisetmekte olduğumuz sevince, be- şeriyetin terakkisi ve milletler arasında sulhun teeösüs davası kendile- ri için aziz bir gaye olan bütün insanların iştirak edeceklerine ka Romada yeni bir enstitü y ROMA, 21 (A.A) — Hapisaneden çıkmış olan mabkümların hallerini ıslah için Romada tesiz edilmiş olan enstitü M. Massolini tarafından açılmıştır. Deroulede'in heykelini kıranlar PARIS, 21 (A.A.) — Pariste De- roulede'in heykelini kıran iki kişi 6 ay edilmişlerdir. ve bir sene Vagner şenlikleri BERLİN, 21 (A.A.) — Richar Wag- mer için Bayrcutk'de yapılacak şenlikler 194 senesi temimuzünun 22 sinden s- ğsetosun 23 üne kadar devam edecek” tir, Goering hasta BERLİN, 21 gö ERLİN, 2 (AA) — M. Gec Bir kaç gün istirahat edecektir.