24 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

24 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

“ Tarihi tefrika: 161 MİLLİYET CUMA..24 TEŞRİNİSANI 1933 | İdızdan Ordu Köşküne Yom SN. Har hakkı (Milliyet) indir. Sultan Azizin Hal'i 1 Horozlara takılan nişan. — Vakit geçiyor, acele edelim! — Son söz, Mitat Paşada. Yusuf İzzettin Efendinin boşbo- azlığı, babasının, ötedenberi dü- şünülmekte olan hal'ini tacil etmiş- ti Mitat Paşa, söyledikçe hararet- leniyordu: — Zatıdevletlerinize bir hâdise daha arzedeyim de Hükümdarımı- zın sülük ve reftarı hakkında pek mühim bir vesikaitarihiyedir. Sad- razam Fuat Paşa, bizim şair Ziya Beye anlatmış, Ziya Bey de bende- nize söylemişti. e Sadrazam Fuat Paşa, Ziya Beye şöyle anlatmış: “— Sultan Aziz 278 ( tarihinde “Osmani,, namile ceddine izafetle bir nişan ihdas etmişti. Bunun için 23 maddeyi havi omahsusbir de kanunname yaptırmıştı. Nişan ih. das olunduktan sonra Bursaya gi- dip ceddinin kabrine mezkür nişa- rın bir kıt'asını taliki azmetti; be- ni de maiyetine aldı, Bursaya gi- dildi, büyük tantana © ile türbeye kendi elile nişanı talik etti. Bursa- ya gitmezden bir & kaç gün evvel nişanla beraber türbeye konulmak üzere bir manzume inşadını âcizle- rine irade ettiğinden: Bu nişanı Hazreti Osman Gazi namına Necli Hanı Abdülâziz icat ve te- sis eyledi Vaz'ı talik eyleyip (o kendi elile kabrini Şanı ruhu ceddini #lâ ve takdis eyledi. Kıt'asını tanzim etmiştim. Gör- dü, beğendi, güzel bir yazı ile yaz- dırıldı, nişanın taliki Oresmindeo kıt'a da bir levha şeklinde vaz'o- lundu. Aradan bir müddet geçti, ye- ni çıkarılan Osmani Nişanı sarfiya- tı için maliye hazinesi — altmış beş bin lira masraf o gösteriyordu. Bu kadar külliyetli masraf nazarı di- kati celp (ettiğinden istifsarlara mecburiyet hasıl oldu. Maliye Ne- zareti verdiği cevapta: İhdasmdan beri yapılan ve şuna, “buna ihsan olunan gayri murassaların mesarifi istiksar olunacak derecede değil ise de sureti mahsusada emir ve i- mal ettirilen zümrüt, O pırlanta ve Felemenk cevherlerile £ tezyin ve tersi' edilen 16 kıt'a nişanm beheri ikişer, üçer bin liradan kırk bin li- râyi çini ve böyle giderse se- nevi büyük bir miktarı meblağ tah- sisi lâzım geldiğini bildirdi. “O günlerde çıkan bir irade ile yapılacak mali ıslahat ve tenkil vesilesile mezkür nişanm manevi kıymet ve ehemmiyetinden bahsile m cevahiri hazf veya tahfif olunsa tarzında, vukubulan maruzata öfkelenmiş ve ertesi gü- nü, beni bilhassa çağırtarak, Has bahçede muazzez kuşhane önünde biribirlerile döğüşmekte olan De- nizli horozlarını okemali zevk ve neşe ile temaşadan sonra, galip çı- kan alacalı horozun boynuna bir kıt'a nişan taktırmak suretile o ha- lisane ve muktesidane maruzuma cevap vermişti ki ceddinin namına izafe ve eliyle türbesine talik etti- ği o nişanı, bir hayvantağızın boy- nuna asarak tenzil ve tehzil etmek küstahlığında bulunan adamdan mülkümillet için hayır umulmıya- cağında şüphe yoktur.,, Mitat Paşa, Fuat Paşanın bu hi- kâyesini anlattıktan sonra (ilâve etti: — Ziya Bey, kendine Oo mahsus şuh ve şairane beyan ve eda ile bu kısseyi anlatmıştı; hattâ Fuat P, şanm: — Ah; keşki dilim tutula de o methiyeyi söylememiş olay- dım! Diye izharı nedamet ve tees- sür eylediğini söylemişti. Mi i . şalar büyük alâka ve samimiyet ile | dinliyorlar ve müşarünileyhin ken- dilerile hem fikir, hem kanaat bu- lunduğunu O'müdellelen görerek memnun oluyorlardı. Mitat Paşa, sözünü bitirince Hü- seyin Avni Paşa: — Artık diyecek kalmadı! De- di. Benim ahkâmı şer'iyeye vüku- fum yoktur. Lâkin paşa hazretleri , Kuranıkerimin hem hafızı, hem de ahkâmının âlimidirler! o Böylebir sefih ve müstebit ve şuursuz hak- kanda ne yapılmak lâzımgeleceğini hepimizden âlâ bilirler! Hüseyin Avni Paşanın, Mitat Pa. şa için söyledikleri doğru idi. Mitat Paşanın babası, Lofça Kadısı Ha- cı Hafız Mahmut Efendi nammda, Hafızıkuran ve âlim bir zat idi. Oğ- lu Ahmet Şefik Efendiyi hıfza ça- lıştırmış, on bir o yaşlarında hafız etmişti. Mitat Paşanın asıl met Şefik Efendi idi, seni, sonradan bir mahlestir. Mitat Paşa- nın sesi de tatlı idi; çok güzel ter- til ve tılâvet ederdi. Hüseyin Avni (o Paşadan sonra Kayserili Ahmet Paşa: — Şuradan, buradan alınan ha- berlere ve ruşu hale göre vakit ge- çirmeğe gelmez. Her ihtimal varit- tir. Bir an evvel icabma © tevessül ir. Diyerek en son sözü, Mitat Pa- şaya bırakmıştı. * Sultan Azizin hal'i 2 Murat Efendi, sıkı göz hapsinde. — Yedi Sekiz Hasan Ağa (Paşa) sahnede. — , zi eşek eden Türk ebeleri birliği dün tesis de v toplantısını sant 18 Malatyaya bağlanan kaza ANKARA, 23 (Telefonla) — Daren de kazasının Sivastan ayrılarak Ma « vilâyetine bağlanması hakkın - Hayvan çalınmasının önüne geçilecek ANKARA, 23 (Telefonla) — Hay yan çalımasının önüne geçilmesi hak kmdaki kanunun bazı lelerinin değiştirilmesi hakkımdaki lâyiha Da- hiliye encümeninden geçerek heyeti umumiyeye sevkolunmuştur. Hal" tertibatı almıyor. ve kadın hastalıkları mütehassıslar Sovyet ordusu PARİS, 23 (A.A.) — Mebusan meclisi Hariciye encümeni, dün M. Herriot'nun reisliği altında toplanmış tır. M. Herriot, bilhassa Sovyetler or- dusunun bugünkü kuvvet ve kudretin den, teslihatınm üstün bir halde bu - lunduğundan ısrarla bahsetmiştir. GEL Şİ İngiliz - Sovyet ticareti ğ LONDRA, 23 (A.A.) — Sovyetler birliği ile İngiltere arasında bir tica- ret itilâfı yapılması hakkındaki müza- lere dün öğleden © sonra tcaret ne- zaretinde devam edilmiştir, Murahhaslar Geri döndüler İtalyanlar konferansın tehirinden memnun CENEVRE, 23. A. A. — Havas A“ jansı bildiriyor : M. Paul Boncour Pa- rise dönmüştür. Bütün murahhaslar bi- rer birer Cenevreyi (terketmektedirler. Fakat silâhları bırakma konferansının teknik mesaisi devam etmektedir. Bu su- retle fransız heyetinin anudane müdafaa etmiş olduğu teknik tetkikatm tatil e dilmemesi prensibi mahtuz kalmış 0- luyor, Bundan başka M. Paul Boncour Cenevrede ikameti esmasında 14 teşrini- evvelde kabul edilmiş olan müdafan €sa3- larının terkedilmesine matuf olan ingiliz teşebbüsünün önüne geçmeye muvaitak olmuştur. ML. Paul Boncour bu içtima devresinden istiiade ederek İngiliz, Ç. Rus, Leh ve Avusturya mu mülükatlarda bulunmuş ve b. silâbları bırakma kadrosunun çıkarak istikbale ait zemini b hazırlamış- r, ROMA, 23.A.A. — Stefani Ajansi u- muni komisyonun davetinia kânun sani- | ye tehiri hakkında Cenevrede verilen ka- rardan bahsederken mesul İtalyan mu- | hatilinin memnuniyetini kaydediyor ve | diyor ki * “ Faşist hükümet, Almanyanın silâh -! ları bırakma konferansını terk edeceği ka yarını haber alır almaz müzakerelerin bu günkü safhası hakkındaki fikrini açıkça gösterdi. Bugünkü şartlar içinde Cenev- rede mesaiye devam , herhangi bir me- ticeye vasıl olunmasına müsaade edeme- di, ve Stefani Ajansı bundan sonra Italyan ilinin , silâhları bırakma konferan- Stefani Ağ da fili bir teşrik mesainin siyasi ifadesi 0- lacak Halka velenin ika KAD va bilmesi için bilâhare Cenevrenin tasvibi. na arz edecek bir anlaşma hakkında bü- yük devletlerin teşrik mesai etmelerine İtalyan muhafilinin itimâdı olduğunu ilâ- ve ediyor, ami Gümrük tarihinde gö- rülmemiş bir dava PAPENBURG, 23. A. A. — Almanya | Dın gümrük taribinde eşi geçmiyen bü- yük bir dava neticesinde kaçak olarak Felemenk'den kahve, tütün ve çay ithal etmiş olan 21 kançkıçı 32 buçuk milyon Reişmark nakdi cezaya ve 16 şar sene hap se mahküm edilmişlerdir. Bunlardan azami nakdi cezayi verecek olan müt- tehimin cezası mıktari dört buçuk mil. yon mark ve azami hapis cezasıda bir buçuk senedir. Rayhiştag yangınında siyasi safhalar LEİPZİG, 23. A. A, — Havas ajansı muhabirinden : Cumartesi günü Berlin deki safhası bitirilmiş olan Kayhiştağ yangını muhakemesine burada bu sabah ba şlammıştar. Berlinde altı hafta süren muhakeme esnasında bizzat yangın ile meşgul ol. muş, ateşin çıkması hakkında fenni izahat dinlenmiş, üç Bulgar ile Torgler'in yan- gm ile alâkadarinm dereceleri ile meşgul! olunmuştu, Henüz dinlenmemiş bir kaç şahadetten başka, muhakemenin bu kıs- im: bitirilmiştir. Ve muhakeme şimdi me- selenin siyasi kısmı ile meşgul tir. Katmerli bir katil BORDEAL, 23. A.A, — Anmesinibü yük annesini, karısını, iki çocuğunu ve öldürmüş olan katil Delifat fe- cir yaktı giyotin ile idam edilmiştir . Neşredilen vesikalara herkes inanıyor PARİS, 23.A.A. — Havas ajansı bil- diriyor: Dün Petit Parisien gazetesi ta- rafından neşredilmiş olan Hitlerin pro pağanda vesikası İngiliz efkârı umumi yesini şiddetle alâkadar etmektedir. Hiç kimse bu ifşaatm sihhatinden şüphe et- memektedir. Morning Post gazetesi ken disinin yapmış olduğu tetkikatın bu ve- sikanın sihhatini isbat etmekte olduğunu bu sabahki nüshasında yazmaktadır. Di- ğer taraftan Times gazetesi Almanyanın diploması ajanlarına verilmiş olan bu ta- limatım alman siyaseti arafından takip © dilmiş olan gayelere muabik olduğunu ehemmiyetle kaydeylemektedir. İtalyada eski bir evde bulunan hazine ROMA, 23.A.A, — Şubat © ayında “İmparatorluk yolu” nun yapılması için yıkılan eski bir evde amele tarafından | bulunan eski ve yeni altın ve elmaslar hakkında terbiye mezaretinin yaptırdığı tetkikât bunlarm tahminen 300,000 liret kıymetinde olduğunu göstermiştir. Gazetelerin yazdıklarına göre bu hazi- nenin aidiyyeti meselesi pek karışıktır. Ve bir çok itirazlara sebep olacaktır. Şehirleri tehdit eden bir orman yangını LOS ANGELES, 23 (A.A) — Rüz. gren şiddeti ile büsbütün artan ve buradan görünen orman yangını, bir çok mühim şehirleri tehdit etmektedir. 190 kilik bir işsiz kampı halkım da endişe okunmaktadır. Bunların yir- inisi emniyet altındadır. Brezilya'da tanıyacak RO de JANEYRO, 23 A.A. — Sovyet Rusyanın resmen tanmmas e gazetelerde kuvvetli bir tema- | | miştir kei 3 İ kir ayrılıldarı gizlenmektedir. | zahıbir oda ile demistir ki : i yalist fırkası vardır, İngiliz habinesi | Eskidi mi? Londrada aleyhte ve lehte iki nutuk LONDRA, 23. A, A. — Milliyetçi Li- beraller klübü tarafından verilen ve bir- çok yüksek siyaset adamlarını bir araya toplıyan hir ziyafete Sir Herbert Sa mudl, koalisyon hükümetini £ tenkit ve | muahaze yollu bazı sözler aöyliyerek de- “ Malietçilik perdesi altında birçok fi- Bu ayrı lıklar, yalmız imtihabat da pe- şinden koşulan menfaatlar karşısında or- tadan kaybolmakta ve umumi bir atalet içinde bir noktada birleşmektedir. Muayyen bir siyasetiniz olmadı mı ona milli sıfatı verebilirsiniz. Doğrusunu is- | terseniz, ben şimdiki hükümette ne bir direktif, ne de kuvvet ve dayanıklık gö- remiyorum. O, elleri sayısız denecek ka- li hükümeti müdafan etmiş, sonra istih- * — Sir Herbert Samuel'in şimdiki hü kümete halef olmağa kendini namzet terdiğlni görüyorum. Ancak şu var ki, M. Lloyd Goerge bile bir müddet evvel yap- tığı beyanatta, liberalizmin yer yüzünde | henüz büyük bir kuvvet “teşkil etmekle beraber İngiltere'de hemen £ hemen ölü sayılacak bir hale geldiğini söylemişti. | Bana gelince, haddinden fazla uzun | süren bu cenaze merasimi beni adeta si- | kıyor, Fakat şimdiki hükümetin yerine gelebilecek yegâne şahsiyet Sir Herbert Samuel değildir. o Geride bir de sos- Şayet sosyalist fırkası, iktidar mev- künde tekrar gelecek olursa o zaman eni konu yeni birşey görmüş olacaksınız. Cenupta kaçakçılık ANKARA, 23. A.A. — İkinci teşri. nin üçüncü hartası içnde cenup hu. dundu da yedisi çarpışmalı 52 kaçakçı va kası olmuştur . Bu vakalarda biri ölü 70 kaçakçı, 16 Avusturya Hitlercileri ve M. Habicht VİYANA, 23, A, A, — Relehspost ga zetesi henüz teyit edilmemiş olan şu ha- beri seyrediyor : ; M. Mabıcht ile Hitlerci hareketinin Avusturyalı şefleri Avusturya aleyhta- rı hareketin şiddetlenmesine razı olma- mışlar ve Munibt'en kaçırışlardır. Avusturyalı Hitlerci trans reisi M. Prokak'amda arasında olduğu söyleniyor. Müthiş tayyare kazası MOSKOVA, 23.A. A. — Harkolta vu kva gelen tayyare kazasında onüç kişi | ölmüştür. Bunların arasında sivil tayya- recilik mühendisleri ve memurları bu- Tunmaktadar. Saatte 600 kilometre PARİS, 23 (A.A.) — Havas Ajan sından: Fransız tayyarecilik kulübü Lovis Bleriot kupasını kazanan ilk tay yareci olan yüzbaşı Pictro Scapinelli şerefine dün akşam bir kabul resmi yapmıştır. Hatırlarda olmak gerektir ki bu tay yareci yarım saat <müddetle saatle 600 kilometre süratle uçmağa muvaf- fat olmuştu. İki vapur çarpıştı NEVYORK, 23 A. A. — Chiown vapura il yine über vapura gece arm .Chioan vapuru batmak üzredir. Tayfası kurtarılmıştır. İspanyâ'da ikinci intihap MADRID, 23 (A.A.) — İntihaba- tın İkinci devresi arifesinde cümhuri- yetçi mahafil neticeyi sükünet bekle- mektedirler. Başvekil dün gazetelere şu beyanatta bulunmuştur: — İkinci devre rığlar için birinci devrede elde ettikier i kadar büyük bir zafer veremez. Sağiardan yirmi ilâ kırk namzet kazanabilir, Müstak- bel hükümet mevcut kanunları tadil edecek olna merkeziyetçi tipte cümhu | riyetçi bir eser vücude getircektir. MADRİT, 23 (A.A.) — Geçen pa- zar günü yapılan intibabat usule mu- vafık görülmiyerek iptal edilen bir çok şehir ve köylerde dün yeniden in- tihabat yapmağa başlamıştır. Seville deki imtihabat şubelerinden birinde rey sandığı birkaç kişi tarafından kı- rılmıştar. Köylerden birinde intihap şu beleri teşkiline imkân bulunamamış - tar, İngiltere aleyhinde bir nümayiş VARŞOVA, 23 (A.A.) — Pat ajan derin murları tarafından tahdidini protesto etmek için dün İngiltere sleyhinde bü- yük bir nümayiş yapanışlardır. Nümayişçiler alay halinde İngiliz el. giliği önüne gitmişler ve (kahrolsun İn giltere) diye bağırmışlardır. Zabıta nü- mayişçileri iz HARICI HABERLER| Amerikada köycülük ve halkçılık tahsil edecekler tespit edildi ANKARA, 23 (Telefonla) — Maarif vekâleti hesabına Amerika - da köycütük ve haluçılık tahsıl edecek olan mual.imler müsavaha neti- cesinde tesbit olunmuştur. Isimleri şunlardır: Sivas'Erkek muaitim mek teoi mual.imi kevzi Yahya, Denizti köy muailim mektebi mualtimi Şa zi Hüseyin, Ankara Maarif müfettişi Hüsey.n Avni, Llâziz orta mek - tep müdürü Raşit İzzet, Eskişehir tedrisat müfettişi Mehmet Ali İbra - him, izmir Erkek muallim mektebi muallimlerinden İbrahim Hasan, Çorum Albayrak mektebi muallimi İbrahim Mefuh, İsparta İstiklâl mektebi oOmaalimi Biâl (Riza, Erzurum Gazi mektebi mualiimi Ömer Hilmi, Ankara Balâ mektebi muallimi Turgul İzzet Beyler. a - va 8 Vilâyetler bütçelerinin tasdiki ANKARA, 23 (Telefonla) — Idari umumiye vilâyat kanununun bazı maduelerinin taaili hakkındaki lây.ha Dah-liye encümeninde mü- za.ere ve kabul edi mişt.r. Bu lâyıhaya göre, meclisi umumilerce ka ba! edilen vi âyet bü çe.eri, Dahiliye vekâ etine gönderildiklen sonra tı edilecek komisyon derhal toplanazak ve bütçeleri vürudü tari - İ hinden itilaren her gün toplanarak tetkik edecektir. Yeni iskân kanunu lâyihası ANKARA, 23 (Milliyet) — Dahiliye encümeni, mecli: | takd.m etiği bir tezkerede, kendisine hava.e ed.İmiş olan i 'nua layihasının bir an evvel kanuni yet kesbetmesi istendiğinden bu lâ zakeresinin münasip olacağını ileri Hariciye, Maliye ve Bütçe encüme şekkil bir muh'elit encümenin teşk yihanın muhtelit bir enctümende mü sürmüş ve Mili Müdafaa, İktısat, nlerinden seçilecek azalardan müte- ilini temenni elmişlir, a N : Vilâyet encümenleri azaları ANKARA, 23 (Milliyet) — Dahliye encümeni, vilâyet encümenle- ri azalarının, umumi meclisin içtim ar zamanlarında yalnız aza tahsisa- dın alabileceklerine karar vererek bu hususta alâkadar kanuna bir fık- ra lâvesini heyeti umumiyeye teklif etmiştir. Macar sefirine ziyafet ANKARA, 23 (Telefonla) — Macar sefiri M. Tahi yakında Türki yeden ayrılacağından mensup olduğu Atlı Spor kulübü yarın şerefine Orman çiftliğinde'bir öğ'e yemeği verecektir. Ayni zamanda bir de biniş tertip olunmuştur. Âli karar heyetinin dosyaları ANKARA, 23 (Telefonla) — Devlet Şürası mü'kiye dairesi âli ka rar heyetinin tetkik edemediği 90 küsur dosyanın kendisine verilmesi- ni hükümetten istemiştir. Mezkâr daire, ezlecek hafta bu dosyalar üze rinde son af kanunu mucibince tetkikata başlayacaktır. Mülkiyelilerin 57 inci yıldönümü 'ANKARA,23 (Telefonla) — Mülkiye mezun'arı cemiyeti, mekte- bin 57 inci senei devrıyesini bu sene d könunmevvelde bir ziyafetle tesit etmek üzere hazırlığa başlamıştır. İzmir limanından ecnebi memle- ketlere yapılan ihracat İZMİR, 23. A.A. — Şehrimiz ticaret odası meheslleriniz Be da bir raj iretmiştir. Bu rapora nazaran meosim iptidasından va. por tarihine Ve asla Teehir imanından mehelif ecnebi memleketlere ve- ki ihracatımız şöyle tespit edilmiştir : 8.439.707 kilo arpa, 1.140.701 kilo zeytinyağı ve başlıca alıcı Japonya olmak üzere 849,033 kilo pamuk, 7.535.609 kilo bakla, 8.896.661 kilo palamut ile 2.414.470 kilo palamut hulâsası, 65,609 kilo afyon. ”“Yine ayni rapora göre mevsim iptidasından rapor tarihine kadar İzmir borsasına 30.480.905 kilo üzüm satılmıştır. Bu miktar geçen sene ayni tarihe kadar 40.580.228 kilo idi. Bu müddet zarlındaki incir sat $1, 13.934.150 kilodur. Bu mikat geçen sene ayni tarihte 13.504.326 kilo idi. Muhtelif memleketlere ihracatımız ise 20.142779 kilodur. Geçen sene bu miktar 19.416.296 kilo idi. Hava yolları için talimat Sarhoşlar, deliler, silâh ve patlayıcı maddeler tayyareye alınmaz ANKARA, 23 (Milliyet) — Ha me biletlerinde yüzde on tenzilât ya yakl evini İşlanma intel Talia; Gitme bileti ayni çün gel namesi Heyeti vekilece kabul edilmiş- bir hafta zarfında kulla tir. Taimatnameye göre hava yolları | mılamadıkça muteber olmayacaktır. memurin ve müstahdemini iki senede | Yolcu hareket saatinden on iki saat bir tebdil edilmek üzere soterden mu saddak konlurato vereceklerdir. İh - mal ile tekâsülü görülen memurlara derhal işten el çektirilecektir. Memur larla müslahdemler tayyare karargâ- hında içki içmiyeceklerdir,. İçtikleri belli olanlar derhal işten çıkarılacak- dardır. İşletme işlerine halel gelme - mesai saatleri devlet dai- emmurlar yerine alın»nlar vekâletin tensibile almacaktır. İdare gidip gel- —— : Harp tayyarelerinpe kalın yağ “Kalın yağ kullanılan motörlerde vücude getirilen tekemmül eserleri benzin kullanmak usulünü pek yakın da hükümden düşü ör M. Litvinof'un son temasları VAŞINGTON, 23 (A.A.) — Lit vinaf yoldaş dün bariciye mezaretine son ziyaretini yapmıştır. Litvinof yoldaş Amerikada bir müd- det bulunmaktan çok memnun kaldığı. vu gazetecilere söylemiştir. evvel haber vermek şartile bilet pare sx geri alabilecektir. Tayyare he: hangi bir sebeple başlangıç istasyonu. dan hareket etmezse bilet parası geri verilecektir. Hareket başladıktan #onre hava bozulması, diğer sebeplerden husule gelen gecikmelerle ücretin ge ri verilmesini icap ettirmez. Ankara - İstanbul arasnda yölee biletleri fiyatı sigortası dahil olmak üzere 40 liradır. Bir hafta için mute ber olmak üzere gidip gelme bilet fi- yatı sigorta dahil 72 liradır. İstanbul - Eskişehir, Ankâra - Es kişehir arasında biletler sigorta dahi" 23 liradır. Herhangi bir kaza vuku unda yolculara verilecek tazminai hakkında İş Bankasile Anadolu sigor ta şirketi arasmda yapılan mukavele seyi fazla eşyayi beraberlerinde alamaz - lar. Deliler, bulaşık hastalıkdılar, sar. hoşlarla silâh ve patlayıcı mevat tay- yareye alınmaz, Yolcular beraberle - muamelelerinin (tâbi olacağı ahkâr da vardır. Talimatrameye ilâve odi len itilâfname mucibince sefer yaptı ğı mevkiler arasında posta idaresin den verilecek mektup ve kıymetli, kıy metsiz her nevi posta paketirini ve i cabında telgarfnameleri bazı muay yen şerait dahilinde sevkedecektir Bu sevkiyatın tarihi bilâbara takar rür edecektir.