28 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

28 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

MİLLİYET SALI 28 TEŞRİNİSANI 1933 İSTANBUL VE TRAKYA ŞEKER FABRİKALARI | Türk Anonim Şirketinden: Fabrika mızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodan az olmamak üzere her isteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani İstanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta teslim (ınlla Kristal Toz Şekerin Kilosu 36,75 Kli Küp Şekerin Kilosu 39,50 ırığlır. Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başma beş lira indirilir. İstanbul haricindeki yerlerden yapılacak sipar işler bedelin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteriye aittir. Gönderilecek mal şirket tarafından müşteri hesabına gorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamamını gönderenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelinin temamını peşin ödeyenler vagon başına beş lira tenzilâttan istifade ederler. Ankarada sıtma İle mücadele Bu sene neler yapıldı, daha neler yapılacak? ANKARA, 27. A.A — Ank Çankırı, Yozgat, Kırşehir vilâyetleri den mürekkep olan Ankara sıtma mn takakınmın bu yıl içinde yaptığı ve ya- pacağı işler etrafında şu malumat al dık Bu yıl solma mücadele mesaisi çek e | Bilhassa merkezde ve An kara şehri ve civarmda çalışan ve ay- ni zamanda &ıvrı sinek mücadelesi ya- pan grup şehir iiçnde katiyen sivri si- hek çıkmasma, üremesine ve hariçten nakliye vasıtaları ve bilhassa şimendi- fer vagonlarile gelen binlerce sineği oldukları yerde imha ettirerek şehre girmelerine imkân bırakmamışlardır. Hariç teşkilâtr bir taraftan sıtmalıla- rı tedavi etmekle beraber, diğer taraf- tan da en çok sinekli ve bataklı sa- hada yeni usul ilâç dökmek suretiyle sıtma nakleden ri sinek mücade iesine çok ehemmiyet vermiştir. Hay- mananın sinren nal i dahilinde öz- boy köylerinde vaktile sinekten barın- mak ve uyumak imlcânı olmıyan yer-, | ler bu mücadele usuli sayesinde bu yrl mesire adolunacak ksdar sâkin ve şi- rin bi rhale gelmiştir. Çankırı merke. zinde Çankırı kasabasını ve civarmı sitmadan ve sinekten yaşanmaz birha- ie koyan besliyen © somakı | bataklık iarı da tamamen kurutulmuş buralar» da da sıtma tahribatının önüne geçil- miştir. Gelecek sene için mücadele şekli puntaka dahilinde daha geniş ve daha #umul'ü bir şekilde tatbik edilecektir. Marttan birinci teşrin nihayetine ka dar mıntaka dabilinde 75,703 kişi muayene edilmiş ve bunlardan 6617 dalaklı tedavi edilmiştir. Bunların te. davisi içinde bu sekiz ay içinde 709 kilo bedaav kinin ve diğer sıtma ilâç- ları dağıtılmıştır. Bu mesai devresinde 40 bini mütecaviz kan alınış ve dev- re nihayetine kadar 35,000 muayene yapılmıştır. Adnan vapurunda bir ölüm BANDIRMA (Milliyet) — Bu gece İstanbuldan gelen Adnan va; purunda bir ölüm vak'ası olmuş ot ve saman komisyoncusu Bandır- malı Abdurrahman Efendi birden- bire sancılanarak bir saat kadar ıstırap çektikten sonra (o vapurda ölmüştür. zi Muğladan hayvan ihracatı MUĞLA, 27. A.A. — Birinci teş rin içinde vilâyetimizde | ecnebi memleketlere beş kısrak 627 kara sığır, 1560 keçi, 391 koyun, 1244 kümes hayvanı 520 kilo koyun de- risi 1020 kile keci derisi , 1600 ki- lo gübre ihraç olunmuştur. Tirede urgancılık TİRE, — Tire urganları bütün Anadoluda ve Yunan adalarında ve Balkanlarda tanınmıştır. ül Menderes kenarlarında zeredilen kendir başka yerlerde yetişmesi na- sip olmıyan uzunluk, beyazlık ve | zanın yetiştirdiği bu zengin mah- sul sebebile urgancılık san'atı inki- şaf etmiş ve kalabalık bir san'at şu- besi meydana gelmiştir. Bu san'at- kârların resmen teşekkül etmiş bir birlikleri vardır. o Urgancılarımız muhtelif çeşitte urgan ve halat yap tikları gibi son zamanda ticaret ve sanayi odası reisi Hidayet Beyin önayak olmasile maden ve kömür ocaklarından kullanılan hasır zem- billere mukabil kendirden mamul ip zembiller yapmıya da teşebbüs etmişlerdir. Harice pek çok para- mızın gitmesine sebep olan bu hâ- sw zembillerin yerine daha mü- kemmel olan bu zembiller kullanı- lacaktır. Bunlar fiatça da çok w- | lo buğday, 9 milyon 990,107 ar- cuz ve hasır zembillerden (daha kullanışlı ve daha dayanıklıdır. Adres : İstanbul'da Bahçekapıda Dördüncü Vakıf Han. No. 40-30. Telg Muğlada mahsul MUĞLA, 27. A, A. — Vilâyeti- mizin 933 senesi kati istihsalât mık tarı şudur : 11 milyon 120.122 ki. pa, iki milyon 226972 çavdar, 191.512 kızıldarı, Oüç milyon 505.376 yulafın 231.000 böğrülce 123.775 mercimek, dört milyon 783.170 mısır, iki milyon 194.213 burçak, 159.895 fasulya. 8000 me- lez, dört milyon 981.587 o akdarı, 618.725 bakla, 186.470 nohut, iki milyon 135.921 tütün, 51.396 pa- muk, bir milyon çumığı susam, 132.286 patates. Muğla yolları MUĞLA, 27. A.A. — Vilâyet da hilinde yol çalışması hararetle de- vam ediyor. Marmaris yolu üzerin- deki çalışma sona ermiştir. Dadya-| da yol faaliyeti 15 güne kadar baş-! lıyacaktır. Tavas yolunda da çok | çalışmalar vardır. Bu yolun en sarp kısmı başarılmak üzere her gün dinamitle kayalar parçalanı- yor. Bu sene vilâyetimizin bir kaç vilâyetle birleşmesi muhrkkaktır. Kutahya ocak kongreleri KUTAHYA, 27. A.A. — Cüm- huriyet halk fırkası ocakları kong- relerini yapmaktadır. Merkez ka- zanın 11 bin azası C, HLF. olan çö- zülmez bağlılığı göstermektedir- ler, Kok fabrikası ZONGULDAK, 27. A.A. — Zon guldakta bir kok fabrikası inşası için iki mütehassis geldi. Müte- hassıslar tetkikata başladılar. Katil nerde? BERGAMA ( Milliyet ) — İki gün evvel, Bergamada, ma- hiyeti ve faili anlaşılamıyan feci bir cinayet olmuştur. Bir sabah erkenden, bir dere i- çinde vücudunun muhtelif yerlerin. den yaralanmış bir ceset görülmüş- tür. Ceset tetkik © edilince, bunun Yusuf oğlu Kâzım namında bir ara- bacıya aitolduğu tespit edilmiştir. Hâdise failinin ele geçirilmesi i- çin, jandarma müfrezesi tehrik e- dilmiş, diğer taraftan maktulün a- rabası aranmağa başlamıştır . Zabıta İzmirde bir araba bul muştur. Yapılan tahkikatta bu ara- banın iki çocuk tarafından Berga- madan getirildiği anlaşılmıştır. Közrm efendiye ait olduğu kuv- vetle tahmin edilen bu arabayı mire getiren çocuklar, zabıtaca is- ticvap edilmişlerdir; fakat çocuklar arabayı yol üzerinde bulduklarını ve alarak buraya kadar geldiklerini söylemişler ve bu suretle hadiseyi aydınlatamamışlardır. Bergama jandarması faili yaka- lamağa çalışmıktadır. Aşiretler GAZİANTEP, (Milliyet) — Ur-' fa Vilâyetine tâbi Somatar nehi- yesi civarında yerleşmiş olan Beni Yusuf aşiretine bir hafta evvel Su. riyeli Harasan Aşiretinden ve hu- dudumuz dahilinde bir tecavüz vu- kubuldu, ve Türkiyede oturan Be- ni Yusuf aşiretinin dört yüz deve- si, bir atr ile, | tüfeklerini alarak savuşmuşlardır, Hudut müfrezele- rimiz tarafından derdestleri için Goçara kadar takibat yapılmış, se de kabil olamamış ve müteca- vizler Suriye hududundan geçme- ye muvaffak olmuşlardır. Bu çir- kin hâdiseye “Gazve,, tabir edil- mektedir. M. ZEKİ Gaziantep Müstakbel şu yeni şehrin temelleri atılıyor GAZİANTEP, (Milliyet) — İs- tıklâl tarihimizde mühim bir mev- kii bulunan ve başlı başına Türk- lerin cesaretini, ve yoklukta gös- terdikleri varlığa bariz bir misal teşkil eden bu Türk yurdunu gez- dim. Memleketin her tarafında ol- duğu gibi, her taraf elektrikle meb zulen tenvir edilmiş, cidden şayanı takdir bir umran gördüm. Zeki ve çalışkan olan bu beldenin, Bele-| diye Reisi Hamdi Beyle de görüş- tüm, haddizatinde çök kibar olan bu zat mesaisinde çok müdebbir bir iş adamı tipi taşımaktadır. Şeh-| rin garp cihetine müstakbel plân mucibince fevkalâde ehemmiyet verilmiştir. Muntazam (bulvarlar kta ve şehrin tam merkezi teşkil eden Halk Fırkası önünde Gazi Hazretlerinin heykelini rekzetmek üzere beton - danbir zemin hazırlanmıştır. Memleketin kendine mahsus var lıkları içinde güzel birde çocuk bahçesi vardır. Yazın sıcak günle- rinde insanların pek çok muhlaç olduğu soğukluğu temin maksadile iki gün evvel bir Buz fabrikası in- şası için maruf bir Fransız şirketi- le mukavele aktedilmiştir, bu mu- kavele, mucibince 32 bin liraya in- şa edilecek olan buz fabrikası beş ay sonra Belediyeye tes- lim edilecektir. İlerideki proje- ye nazaran, şehirden 15 kilo- metre uzakta Obulunan ve gayri fenni bir tarzda gelen şehir suyu- nun, muntazam ve fenni bir tarza ifrağinı Vali ve Belediye Reisi Beyler düşünmektedirler; Ayrıca bir park inşası da kararlaştırılmış- tır. Uzun senelerdehberi yapılma - yan ve (şehircilik noktainazarın dan pek mühim olan, şehrin harita- sının da yapılması, bir şirkete ve | muktedir bir mühendise verilmiş- tir, Belediye Reisi Beyle görüşme- miz arasında şehir için çok lâzım- olan bir halin yapılmasını hatır- lattım, kendisinin de bu işi düşün- düğünü ve yapacağını öğrendim. Bir şehir için 112 bin lira gibi az bir varidatla başarılan bu işler güzel bir muzafferiyettir. Memleket in- sanlarınn ahvali sıhhiyeleri mü: | kemmel ve çalışma sistemleri de, faal ve çok ciddidir. Bu o muhitte pek salgın olan Drahomla da mü- cadele edilmektedir, bu heyetin reisi Doktor Kâşif Ömer Bey na- mında çok muktedir ve kibar bir zattır. Muğlada tütün satışı MUĞLA, 27.A.A. — Vilâyet da- hilinde tütün satışı devam etmekte dir. Muhtelif kumpanyalar şimdiye Ikadar 700 bin kiloya yakın tütün sa tın almıştır. Tütün inhisar idaresi nazımlık vazifesi görmek üzre pi- yasaya iştirak etmiş ve yüz bin ki- İo kadar tütün almıştır. Fetiyede benüz piyasa açılmamıştır. Yakm- da burada da satışa başlanacaktır. Aydında incir, zeytin AYDIN, (Milliyet) — Bu sene u - mum Aydın vilâyetinin zeytinyağı, in- cir rekoltesi 3 - 3,5 milyon okka tah - min edilmektedir. Bu sene vilâyetimiz - de en fazla zeytin mahsulü Çine kuzasi- le, Koçarlı nahiyesindedir. Rekoltenin 2 -2,5 milyon okkası buralardan alma - çaktır. Bu sene yağ sıkacak; Aydında Filibeli mahdumları, İsmail Hakkı Bey Adnan vapurunun geçirdiği kaza BANDIRMA, (Milliyte) — De niz — yolları işletme © ida resi “ hesabma © Bandırma -İs- tanbul arasında sefer yapan Ad- nan vapuru bu gece İstanbuldan manımıza gelerek iskeleye yana- sacağı esnada suların akıntısı ve rüzgârın tesirile iskeleye bindir. miş, vapurun bastonu da iskele ü- zerindeki elektrik direğine çarpa- rak parçalanmıştır. Vapurda hasar yoktur: Köylüler bir arada KOÇARLI (Aydın) — Nahiyemize bağlı Evsekler, Hacı Hamzalar, Göz ka- Madran dere, Boydere ve Çıkır - beyli köyleri halkı Çakırbeylid:. toplan- muşlardır. Toplamada fırka vilâyet re- i Etem Kadri Beyle sahiye fırka re- isi Mehmet Yunus Bey de bülunmuş - tur, Etem Kadri Bey fırka işleri ve ösas ları hakkında köylülerimizi anlayacak - ları dille aydınlatmıştır. İSTANBUL BELEDİYESİ ŞEHİR TİYATROSU Ru akenm saat 21 de ş$ İl BATARKEN Yazan : Gerhardt Ss inpinmia Türiçeya çeviri Seniha Bedri 5 Perde Muallim ve talebeye tenzilât vardır 8915 HANDA - DRAMALIS » PRİNEAS Yunan operet heyeti Fransız Tiyatro» sunda, Bu alışan saat 2130 te büyük gala olarak Viktoria et son Hussard. Ya- rinki çarşamba akşamı ikinci defa ola vak Viktorin et son Hussnrd. Pek ya- kında : Panzourlismos. > FARUKİNİN « Cici Pudrası Coly pudrasının tıpkısıdır. Bir kere deneyiniz. gay 100 14pyeiğ | Türk'ysnin en mükemmel ELTİK rarrikası , Karabekir ve Şürekâsı Fener caddesi No 46 Telgraf » İstanbul Kabir - Tel: 20789 ————— Zührevi ve cilt hastalıkları Mmütehassısı Dr. HAYRİ ÖMER İl Öğleden sonra Beyoğlu Ağacamii | karşısında 133 No. Tel: 10874 (1027/0) * Istanbul dördüncü icra dairesinden: Beyoğlunda Kabataşta Hace Fatma ha tun mahallesinde Gümüş suyu, yeni İz- zet paşa caddesinde kâin eski 7,9 yeni 28-2,283, 28-4 numaralarla murakkam Marko kalfa efendinin öç rubu hissesine mutasarrif apartmanın bir rübu Perikli Fotyadiş efendiye * Üçüncü derece olarak uhdenize ipotek irae edilmiş olan gayri menkulün nısıf hissesi İstanbul Umum sigorta şirketi uh desinde birinci derece ipotek olması ha- sebile tevessül edilen icrai takibat üzeri- ne takdir edilen ve mukaddema ilânen tarafınıza tebliğ edilmiş — olan kıymete borçlu tarafından itiraz edilmiş ve itira- zen yapılan takdiri kıymet neticesinde mezkür gayri O menkulün & tamamına (135000) Yüz otuz beş bin lira takdir edildiğini mutazammın ihbar.n icra ve if 1s kanununun 125 inci maddesi hükmü De tevfikan ikametgâlimezin malum ol- maması hasebile ilânen tebliğine karar ve Eyüp Bey, Umurluda Umurlu, Ko- şa Eyüp e ve Dedeköylü zade - ler, Germencik Pazarçeviren fabrikala- rile bağarasındaki iki fabrikadır. verilmiş olduğundan hususu mezkürun | tebliği makamına kaim olmak üzere key. fiyet ilân olunur. (10393) , raf adresi: İstanbul, Şeker böl Mü Elika —— mam a m m a JE üncü kolordu İlânları | Telefon Corlu Askeri SA. AL. KO. dan : Tekirdağındaki kıt'at ihti- yacı için 10,000 ve Çorludaki kıt'at ihtiyacı için de 10,000 kilo çekirdeksiz üzüm açık mü nakasa ile satın alınacaktır. İ- halesi 24-12-4933 pazar günü İ saat 15 tedir. Taliplerin şart nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirâk için de o gün ve vaktinden evvel Çor- luda Askeri SA. AL.KO.na müracaatları. (3406) (6518) ». Çorlu Askeri SA.AL.KU. dan: Çorludaki kıt'at ihtiyacı i- | çin açık münakasa ile 8800 ki- lo Lahana, 9,300 kilo Pırasa, | 2,000 kilo Taze Bakla, 6,500 kilo İspanak almacaktır. İha lesi 29-11-933 çarşamba günü saat 15 tedir. Şartnameyi gör- rnek veya almak isteyenlerin her gün ve münaksaya gireceklerin de o gün ve vaktinden evvel te- minatlarile Çorluda Fırka SA, AL, KO, na müracaatları. (3376) (6109) 8396 ... Çorlu Askeri Satin alma Ko- misyonundan : Çorludaki kıt'at ihtiyacı i- çin 4,000 ve Tekirdağındaki kıt'at için 2,500 kilo koyun eti açık münakasa ile alınacaktır. İhalesi 7-12-933 perşembe gü- nü saat 15 tedir. Taliplerin şart nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirâk için © gün ve vaktinden evvel Çorlu da Fırka Satınalma Komisyo- | nuna müracaatları. (3383) (6198) ... Çorlu Askeri Satmalma Ko- misyonundan : Çorludaki kıt'at ihtiyacı i- çin 120,000 kilo ekmeklik Un kapalı zarfla münakasaya kon- muştur. İhalesi 20-12 933 çar şamba günü saat 14 tedir.Talip ; erin şartnameyi örmek üzere her ün ve münakasaya iştirak için de o gün ve vaktinden ev- vel teklif ve teminat mektup- 8508 | | | | | No. 24470. VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALIĞI Liman Han, Telefon: 22925 MERSİN - İZMİR SURAT YOLU Millet vapuru 29 Teşrinisa- ni Çarşamba günü saat 10 da Sirkeci rıhtımından hareketle İzmir, Küllük, Bodrum, Fethi- ye, Antalyaya gidecek, dönüşte bunlara ilâveten Finike, Çanak- kale, Geliboluya uğrayacaktır, ———— BANDIRMA YOLU SAADET vapuru 28 Teşri - Bisani Salı günü Galata rıhtı - mından saat 18 de hareketle Bandırmaya gidecektir. TRABZON YOLU SAKARYA vapuru 28 Teş - rinisani Salı günü saat 18 de Ga lata rıhtımından hareketle Trab zon yoluna gidecektir. Gidişte: Zonguldak, İnebolu, Sinop, Sam sun, Fatsa, Gireson, Vakfıkebir! Trabzon, Rizeye gidecek, dö - nüşte bunlara ilâveten Sürme - ne ve Orduya da uğrayacaktır. — mmm MERSİN VE İZMİR SURAT POSTASI İNÖNÜ vapuru 1 Kânunev- vel Çuma günü Sirkeci rıhtı- mından saat 10da kalkarak DOĞRU İZMİR; Antalya, Mersin, Payas, dönüşte bunlara ilâveten Alanya, Küllük, Ça. nakkaleye'uğrar. DOĞRU İZMİR SURAT POSTASI Konya vapuru 28 İkinci Teş- rin Salı 11 de Galata rıhtımın - dan kalkarak doğru İzmire gi - decek ve dönecektir. 6560 ÇE ÇA #ifası mücerrep Çır-Çır suyu satılamakta dır, Arayınız. Deposu: Taktim Cümhu- © riyet meydanı Takı Zafer caddesi 27 nu- © maral Hünkürsuyu deposu. (10366) ZAYİ DEFTER Ticarethanemin 32 senesine ait ka- zanç defterini 27 Teşrinisani Pazartesi lariyle Çorluda Askeri satınal-! günü saat 18 de Ortaköyden Aksaraya ma komisyonuna müracaatla- rı. (3394) a (6391) 8726 Safranbolu Askeri SA. AL. KO. dan : a Safranboludaki kıt'at ihtiya <ı için kapalı zarfla 170,000 ki İo un almacaklır. İhalesi hareket eden ikinci mevki tramvayda (| Eminönü ile Sultanahmet arasında unut tuğumdan bulan zatın ticarethaneme tes lim eylediği takdirde 5 lira mükâfat ve- receğimi taahhüt eylerim. oAdrös: Ye- miş vapur iskele caddesi 7 No. Dükkin- da Limoncu Merdo. (10369) yacı için yerli ve yeni sene mah 16-12-933 cumartesi günü saat/*sulünden 32,500 kilo ve Çor- 15 tedir. Taliplerin meyi görmek üzere şartna- | Tudaki kıt'at ihtiyacı için de her gün | 30,000 kilo pirinç kapalı zarf- : ve münakasaya iştirâk için de | la münakasaya konmuştur. İ- o gün ve vaktinden evvel tek- | balesi i li mektup'arile | günü saat 10 dadır. Taliplerin lif ve teminat 24-12-5933 pazar Safranboluda As, SA. AL, KO)| şartnameyi görmek üzere her na müracaatları. (3400) (6434) 8751 Çorlu Askeri SA, AL. KO. dan : Tekirdağmdaki kıt'at ihti- gün ve münakasaya iştirâki çin de o gün ve vaktinden ev- vel teklif ve teminat mektup- larile Çorluda Askeri SA. Al, KO, na müracaatları. (3407) (6519) Liseler Alım Satım Komisyonundan: Kadıköy Lisesi tarafından keşfi mucibince Haydarpaşa- daki eski Tıp Fakültesi binasında yaptırılacak tadilât 20-12. 933 çarşamba günü saat 16 da ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Taliplerin keşif ve şart nameyi görmek üzere İstanbul T .isesindeki Komisoyn kalemi- ne ve münakasaya iştirâk edeceklerin de ihale günü teminatı muvakkate makbuzlarile beraber Komisyonumuza müracaat. ları. (6480>