13 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

13 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Hakkımda bazı sualler Bana bir kariim yazıyor. “Gücenmeyiniz! İnsanın si yapacağınıza ihtimal vermedi takım hareketler var. M: 1 — Tramvayda ekseriya arka sa- hınlıkta seyahat ediyorsunuz. İçeriye girdiğiniz nadiren vâki?” Cevabı: — Efendim! Tramvayda oturacak Yer bulursam içeride seyahat ederim. Yoksa mutlaka dışarıda dururum. Çünkü tramvayın orta yerinde dur - mak ve her istasyonda biletçi ile bir #örü yolcunun ayakları altnda ezil - mek tatsızdır, Sonra tramvaym arka sahınlığı en az kazaya maruz olan ye ridir. Bunu da öğreniniz. “2 — Yolda ve caddelerde elinizde pahetlerle gezmekten çekinmiyorsü - nuz, Ayıp değil mi?” Ceval — Bugüne kadar okuduğum kitap larda, gezdiğim memleketlerde elde paket taşımanm ayıp olduğuna dair bir şey görmedim. Bu kanaat yeni mi?.. Hususi otomobilim oluncaya ka dar paketlerimi elimde taşımaya de - edeceğim. Müsaade eder misi - 'armakologler * duymasın! Siz bile ilâçlarınızı depolardan alıyor sunuz. Ya haber veren olursa?.” Cevabı: gücü olmayan ve hemcinsini mutazarrır etmek için fırsat arayanla rn daima yaptıkları gibi bunu da haber verenler belki olur. Lâkin eczacılar mallarını yüzde kırk, elli kârla sat - devam ettikçe ben de cozaları" ine mümkün olduğu kadar depolar - dan alacağım. Acaba bu hareketim sizi rahatsız mı ediyor?. “Getelim dieğr meseleye: Mahsus mu yapıyorsunuz kuzum. Nedir o ikide bir makam değiştirme - niz? lik günü Burhan Cahit Beyin mu » kafesini sizinki niyetine su gibi oka dum. Hattâ kendi kendime: “Yazurdı amma bu kadar ciddi yazmazdı.” de- dim. Nasıl, bari bu yeriniz sağlam nu? Yoksa daha başa k misiniz? Lütfen evvelden bizleri haberdar e - dini” Cevabı — Zaten iki üç makam dan te - renuüm edebiliyoruz. Ben ekseri olsun diye çı ü v yor, Bilmem neden Uşak makamını sevmiyorum. Rast yapamazsa, hayyerde dolaşıyorum. Biraz da fi rahnâk gösteriyorum... Lâkin bunl İn gazetedeki sütunumuz arasında mü nascbet yok! Burhan Cahit Bey ar « kadaşımızm sütununa geçsek te yeri- ni tutamayacağımız için buna heves le elmedim, güya ismimiz Felek am- i de böyle sütun sütun Acaba burada kalacak dan emin olabilirsini: “Sonra: Kadınlara kinayeli sözler söyle - mekten çekinmiyorsunuz, halbuki ge genlerde bir toplantıda kadınların «- rasında siz de bulanuyormuşsunuz, söylendiğine göre sizden başka erkek hemen hemen yokmuş! Bunu neye hamletmeli bilmem?” Neye hamledeceksiniz? Dünyada benden başka erkek kalmadığına. Efendim! beni tanıdığınızı, hattâ ne yaptığımı tetkik edecek kadar alâka hissetti i görüyorum. Mektubu - nuzun baş tarafları dı in bu karımın yorduğu kendi başıma” der- miş, Bilirsiniz ya! Bir akşam eve geç gilseniz ananız “acaba bir kazaya mr uğradı?” diye merak eder, karınız - varsa - “acaba bir kadınla mi kal - dı?" diye tasalanır. Sizin yorduğunu- zun da başıma golmesini isterdim am Lâkin ben de size bir sual sorayım: Sizin başka işiniz yok mu Allah aş - kma?, Okuyucularımızdan (Me) H. a Anglo Sukson matbuatile beni ara sıra alâkadar etmenize teşekkür ede- rim. Lütfanuza devam buyurunuz e - fendim. FELEK Polonez köyünde Bir abide Adam Mickievicz için. bir abide dikildi Leh şairi Adam Micklevicz nı mına Polonez köyünde yapıla, denin küşat resmi geçen pazar günü su M. Vegmeroviez riyaset etmiştir. Evvelâ bir âyini ruhani yapılmış ve mü teakıben M. Vegnerovicz bir nutuk söylemiştir. Bu nutku Polonez köylü lerin en yaşlısı olan M. Kepkanın nut- ku takip etmiştir. Merasimde şehri mizdeki Leh kolonisinden bir çokları hazır bulunmuştur. Abide 3,5 metre yüksekliğinde bir kayadan ibarettir, Bunun üzerine bir plâk konulmuştur. Abide heykeltraş Bilinski tarafından. yapılmış ve köy halkı da kendisine yardım etmiştir. Küşat resminden sonra bütün köy halkı cümhuriyet ve istiklâl marşl ken kinden Bamammilm aömielemir Yükselişe hiç Sebep yok Benzin fiatları senelerden- beri gayritabii imiş Ticaret odasının bensin fiyatların daki son yükseliş hakkında pmak- ta olduğu tetkikat şayanı dikkat saf- halar arzetmektedi, icaret odası benzin fiyatlarındaki son yükselişten evvel fiyatlarda bir gayri tabiilik gör düğü için benzin fiyatlarını kumpan- yalara hissettirmeden ve kimseye du- yurmadan tetkik etmiştir. Odanm bu tetkikatı etrafında dün aldığımız ma lümata nazaran, oda benzin fiyatla - rının senelerden beri ve her zaman İ- gin şehri beynelmilel piyasaya mai i tabii olduğu tesbi miştir, Fi xi tabiiliğin biraz daha anormal olu - şundan başka bir şey değildir. Yalnız bu neden böyledir ve nasl böylece de vam edip gitmektedir, bunu ne tica - ret odası, ne ticaret müdürlüğü, ne de başka bir kimse izah edememektedir. Yeminli muhasip eksperler birliği Türkiye yeminli muhasip eksper- ler birliğini kurmak için teşkil edi - len tetkik heyeti son toplantısını yap muştur. Bu içtimada şimdiye kadar ya tetkikat gözden geçirilmiş ve bu in bu şekilde tesisine imkân ol- madığı kanaatinde toplanılmıştır. Ko- misyon, teşekkülü hükümetçe çok ar zu edilen bu birliğin elibba odası, ba ro gibi bir kanunu mahsusla tesisini muvafık görmüş ve bunu İktisat vekâ letine bildirmeğe karar vermiştir. Sovyetlerin Yunanistandan mübayaalı Aldığımız malümata göre Sovyet cir, zeytinyağı mübayaasma bugün - lerde başlayacaktır. Bu mübayaatın 20 milyon drahmilik olacağı anlaşıl - maktadır. Ceviz kütüğü ihracatımız Ceviz kütüğü ihracatı memleketi - mizde günden güne artmaktadır. Ge- çen hafta külliyetli mikdarda ceviz kütüğü ihraç edilmiştir. Ticaret mü - dörlüğü bu hususta İktisat vekâleti - ne bir rapor vermiştir. Müdürlük bu ihracat fazlalığına nazarı dikkati cel bederek bu halin en kısa bir zaman - da bu nadide ağacın memleketimizde yok olmasına sebep olacağını öne sü- rerek ihracatın takyit edilmesini te » menni etmektedir. Bulgaristan 932 başlangıcında bu vaziyeti na- zarı dikkate alarak ceviz kütüğü ih- rTacatını menetmişti. Amerikada ihracat ofisi VAŞİNGTON, 12 (A.A.) — M. Ro osevelt, Ziraat nazırı M. Pcek'in re - il altında bir “harici ticaret ofisi” teşkil ettiğini bildirmiştir. İngiliz ihracatı LONDRA, 12 (A.A.) — Ticaret nezaretinin parlamento müsteşarı M. Burgin, Ashford'da söyldeiği bir nu - tukta demiştir ki: inci teşrin içinde İngilte- lan mamul eşya ihracatı 34 i li tutmuştur. Bu ikinci teşrinine naza- ran yüzde 14 nisbetinde bir fazlalık vardır, Maaritte Pr. M. Malche'in mukavelesi Profesör Malehin © mukavelesi mart sonunda bitecektir. Mukavele - nin bir sene daha temdidi muhtemel görülmektedir. M. Malche, Üniversi- tenin muvakkat teşkilât devresi zar- fında esas teşkilât projesini de hazır layacaktır. Muallimler birliği idare hayeti Muallimler Birliği yeni idare heye &, dün toplanmış, riyasete Şekip, u- mumi kâtipliğe Maarif müdür mua vini Hıfzırrahman, muhasipliğe Ta - hir ve hakemliğe o Menemenli Etem Beyler seçilmişlerdir. Birliğe bina kâli geliyor Muallimler birliği binasma bazı mahkemelerin yerleştirildiği yazılmış tu. Birliğe de, ayni büyük bir oda bırakılmıştır. Birlik, ayni bina - da mesaisine devam edecektir. Riyaziyenin ilme hizmeti Dün akşam saat 17 de Yüksek Mü hendis mektebi konferans salonunda Mişigan Üniversitesi profesörlerin - Konpinski tarafından ri- yaziyenin ilme hizmetlerine dair bir konferans verilmiştir, Konferansta çok müderris, mua'lim ve talebe ha zır bulunmuştur. YURTTAŞ ! Mülk istihsalin artması, yerli malı kullanmakla gerçekleşir. Milli İktisat ve Tasarruf İ Cemiyeti Rusya Yunanistandan tütün üzüm, in | | Jediği bir muga; MILLIYET ÇAR Güverteden Ambara.. Bir tayfa kazaen düştü ve öldü Kabataş açıklarında de: nan İngiliz bandıralı Pire: ni vapu ru taifelerinden o Tenirast ismindeki şahıs kazaen vapurun güvertesinden ambara düşmüş ve ölmüştür. Bıçaklı adam Galatada Ahmet isminde bir şah- sın şüpheli olarak dalaştığı görül - müş, üzeri aranarak büyük bir bıçak bulunmuştur. Randevu Galatada eftali sokağında 11 nu - maral Aleksandranm evini randevu yeri olarak kullandı haber alınmış arama neticesindi kadın ve bir er kek bulunarak yakalanmıştır. Hırsız çırak Üsküdarda Selman Ağa maahalle - irli bulu- Tahvil satışı Devam ediyor İstanbul geçen defaki gibi birinciliği muhafaza ediyor 933 istikrazı B tahvillerinin A ter- #ibi sahiplerine verilmesine bügün akşama kadar devam edilecektir. Ya- rın sabahtan itibaren B tertibi tahvil- lerini herkes arayabilecektir. Bugün ayni zamanda yarın banka gişelerinin çok kalabalık olacağı muhakkak g rüldüğünden ayrıca tertibat alınmış - vil satışları için memleketin her tara- fında büyük bir tehalük ve talep var dır. İstanbul tahvil satışmda geçen de fa olduğu gibi genc birinci mevkii mu ektedir. Bankaların henüz tererek taksitle tahvil ver- mesi büyük bir memnuniyete! karşı - lanmıştı Roma büyük elçimiz geldi, Ankaraya gitti Roma büyük elçimiz Vasıf Bey dün şehrimize gelmiş ve dün akşamki tren le Ankaraya gitmiştir. Vasıf Bey me- Sovyet sefareti müsteşarı Moskovaya gidiyor Moskovaya davet edilmiş olan Sov yet sefareti müsteşarı M. Astahoff dün. refikasile birlikte Ankaradan şehri - mize gelmiştir. M. Astahöff hüküme- ti tarafından o Moskovaya çağırıldığını, orada üç ay kadar kalması mühte - mel olduğunu, bundan © sonra hangi vazifeye tayin edileceği malâm olma dığını söylemiştir. Ecnebi doktorlar Üniversiteye getirilen ecnebi doktor- ların Türkiyede ne şekilde tababet ve şuabatı sınıflarını © yapacaklarına vi kanuna bir madde ilâve edildiği yazıl smaşta. Bu mütebassıslar bazı kayıtlarla mem icketimizde iceayi tababet hakkı veril. mektedir. Kanun yakında tebliğ edile cektir, Fransız tiyatrosunda temsiller ve- recek olan Viyana operet heyeti dün akşam Romania vapurile Köstence - den şehrimize gelmilşir. Bu akşam - dan İtibaren temsil tır. Trupun gelişi büyük bir alâka ile karşılanmıştır. ık operetlere iştirak edecek olan belli başir artist - ler şunlardır; Da Russka Viyanadaki Johann Straus tiyatrosunda Kalmann ve Le - har'ım bütün depratuvarlarının müb deası, operetin bülbülü, bestekâr öz - iyedir. Maja Rajik ılık sesli, son derece güzel, cazip bir artisttir. “Tebessümler memleketinde” ve (Viktorya ve zabiti) ismindeki o- navatin mühdansıdır. Kendisi de BA 13 KANUNUEVVEL 1933 Fuhuş Talimatnamesi Sıhhat ve Behiye müdür- lüklerine tebliğ edildi Fubuşla ve fuhuş yüzünden bula- san zührevi hastalıklarla mücadele izamnamesi Vilâyetten emniyet ve ıhiye müdürlüklerine gönd tir. Nizamnamenin tatbikatı için lâ zım gelen komisyonlar bugünlerde cihetinin umumi evlere tahsis edilece gini yazmış ise de henüz tatbikata ge gilmiş olmadığı cihetle bittabi böyle bir karar da verilmiş değildir. Askerliklerini yapmayanlar Askerliği tecil edilmiş ve memuri- yete tayin kılmış kaza kaymakam- İarı, mektupçu, nahiye müdürü ve sa çok memur bulunmaktadır. Bu memurların günün birinde askerliğe davet edilerek memuriyetleri kanun mucibince uhdelerinde bulunduğun - dan yerleri münhal kalmakta ve k makamlık, nahiye müdürlüğü gibi mühim memuriyetlerin uzun müd - det açık kalmasını mucip olmaktadır. Bu sebepten mektebi mülkiye ve hu kuktan çıkan efendiler bizzarur me- muriyete alınmamaktadır. Binaena - ilâyetlerce de bu hususun n liklerini ifa ve ikmal ettiklerine dair vesika göstermedikçe memuriyete a - lınmamaları tamim edilmiştir. Genç doktorların. İstedikleri Etibba Mühadenet Cemi- yetinin ismi değişecek Bir gazete bazı genç doktorların Etibba muhadenet cemiyetine mü racaat ederek nizamnamenin tadili - ni isteyeceklerini ve bazı taleplerde bulunacaklarını yazmıştı. Bu bunu Etibba Muhadenet cemiyeti heyeti idaresinden doktor Niyazi İsmet Bey diyor ki —,Etibba Muhadenet cemiyetine girmek wiecburi değildir. Cemiyet hu- susidir ve Etibba odası gibi resmi teşekkül değildir. Muhadenet cemiye #nin seneyi sidat mikdarı üç liradır. Uç lirayı; veremiyecek bir doktor da odaya hiç kaydolunmasn. Etibbanın sigorta işine gelince: Genç doktorlar dan bir; Orta yaştaki doktorlardan iki ve biraz daha yaşlı olanlardan da üç Vira alınacaktır. Bir arkadaşın vefa - fında bu kadar küçük bir muaveneti esirgemiyecek hiç bir doktor tasav - vur edemiyorum. Etibba Muhadenet cemiyeti tarafından Etibba odası hay siyet divanma tevdi edilmiş kimse yok tur. Etbba Muhadenet cemiy: diği için cemiyetimizin kongre- #inde ismini türkçeleştirece; İranın Belgrat sefiri sefirliğine nak ledilen sabık Berlin sefiri İnayetul » lah Han, Bağdata müteveccihen şeh- rimizden hareket etmiştir. Tahmil ve tahliye Tahmil tahliye cemiyeti yeni se - ne idare heyeti intihabı bugün cemi. etin Galatadaki merkezinde yapıla» tar, Viyana operet heyeti dün geldi tanbula bu iki opereti temsil için gek miştir. Lisi Franil neşe ve hayat kaynağı genç ve güzel sobrettir. Bilhassa tu - valetlerinin nazarı dikkati celbedece ğine şüphe yoktur. Jerry Jarosaut Ander Vien tiyat- rosunun dansöz sobretlerindendir. Sa rışınlığı ile tipik Viyana kadmıdır. Erkek artistlerden Franz Zvonik Viyana radyosunun maruf mugannisi, beynelmilel şöhreti haiz tenorlardan dır. Harry Stolberg sevimli genç bir komiktir. Lermer trupunun en kome diyenlerindendir. Oritestra şefi Val - ter Taussig Viyananm genç musiki üstatların en tanınmış olanlarından | dır. Komik Leo Strossberg evvelce şeh | rimize gelen bir trupla temsiller ver- teşkil edilecektir. Bir gazete, Galata | Mahalle İşleri Muhtarlık vazifesinin Bele-! diyeye devri başlıyor | Mahalle muhtarlıklarının tarihe karışmasma ancak on sekiz gün kal- mıştır, Bu husustaki kanunun 1 Kânu nusaniden itibaren muhakkak surette tatbikina başlanacaktır. Dahiliye ve kâletince muhtarlıkların kaldırılma - sından sonra halk işlerinin ne surot- le yapılacağına dair bir nizamname lâyihası da vücude getirilmişi tan bul belediyesi, kendisine gönderilen bu lâyihayı tetkik ederek mutale: rmı vekâlete bildirmiştir. Lâ; Şurayi devletten geçerek aybaşından evvel tebliği beklenmektedir. Maama bikma başlanacaktır. İ yesinin de musip gördi a hü kümlerine göre, muhtarlıklar kaldı nıldıktan sonra halkın işleri devlet ve belediyelerin muhtelif alâkadar te - sekkül ve rnüesieseleri tarafından ifa edilecektir. Bu cümleden olarak tevel lüdat ve vefiyata sıhhiye ve nüfus i - ireleri, hüsnü hale, ikamet ve sair ler zabıta ve nahiye müdürlükleri W rafından takip ve ifa olunacaktır. Es ki mebuslardan Hâşim Bey, muhtarlık lar kaldırıldıktan sonra mahallâta be lediyece birer maaşlı memur ikamesi miş ise de, belediye büyük masrafı- mucip olacak böyle bir teşkilâta lü « zum görmemektedir. Belediyenin borçları Belediye Türkiye Milli bankasına olan borcunu ödemeğe devam etmek- Belediyenin, © Periye banka- da yüz bin İngili. vardır. Bu paranın suret çin geçen sene Paristen bi belediye ile temas edip dönmüş idi. le itilâf hâsl olamamıştır. Bankada kapanmış bulunduğu için be lediye, bu paranın sureti tediyesi hak kında, karşısında görüşebileceği salâ- hiyettar bir muhatap bulamamakta ve mesele muallâk kalmaktadır. Gazi köprüsü Gazi Köprüsünün inşaatı 15 - 20 güne kadar ilân edilecektir. İnşaatın mali hususatı daimi encümende ve teknik kısımları da yüksek mühendis mektebinde tesbit ve ikmal edilmek üzeredir. Hal inşaatı Hal binası inşaatına ait faaliyet de vam stmektedir. Hal önündeki rıh - tım demirden vücude getirilecektir. İnşaata ilkbaharda başlanacak ve dört ayda ikmal edilecektir. Yeni bütçe Belediye daimi encümeni, dün de öğleden sonra toplanarak yeni bütçe- nin müzakeresine devam etmişti; üt çenin varidat faslın müzakeresi: bitiren encümen, dün de masraf fas- hnın mafia teşkilâtma ait kısmının müzakeresini ikmal! etmiştir. Encü - men, bu faslın heyeti umumiyesini de süratle gözden geçirdikten sonra açı- ğın az çok kapatılabilmesi için lâzım gelen tedbirleri derpiş edecektir. Halicin temizliği Halicin bazı kısımları seyrüseferi işkâl edecek kadar dolmuştur. Müz - min bir mesele halini alan bu temiz - in bir an evvel başlanması mecburiyeti hissedilmektedir. Bel ye bu hususta yeniden bazı lerde bulunacaktır. Cerrahpaşada Cerrahpaşa hastahanesinde yeni bir cenaze yıkama yeri vücude getiril mesi takarrür etmiştir. Karanlık sokaklar Bazı belediye şubeleri, karanlık 80 kaklara bu sene elektrik lambası va- ni mümkün görülememektedir. Yıktırılacak evler Yet ollar ve yapılar kanunu me riyete girdikten sonra kanuna uygun olmayarak yapıldığı görülen kırka ya- kın binanın yetiştirilmesi lâzım gele- <eğine dair belediye zabılası tarafın. dan belediyeye raporlar verilmiştir. Bunlardan Kurtuluşta yapılan iki ah şap evin yıktırılmasına daimi encü - mence karar verilmiştir. Bu evlerin sa hipleri, karara (itiraz etmişlerdir. Fen heyetince bu itirazlar tetkik edilmek tedir, Çamlar kestirilmeyecek Belediye Noel münasebetile çam ağaçlarının tahribine meydan veril - memesini alâkadarlara emretmiştir. Yeni ölçü cetveli Belediye, yeni ölçü kanununun tat bilki münasebetile halkı içi teren bir cetvel hazırlamaktadır. Cet velde beş kuruştan 150 kuruşa kadar satılan malların bir kilodan 25 grama kadar kaç kuruşa verileceği gösteri: hakkında mufassal bir proje teklif ct | #mektedir. Bu cetveller, bakkallar, seb zeciler, kasap ve manav ve saire dük- | Nİ Acı bir mukayese Geçen yazımda, bizde şimdiye kadar çalışma yerlerine hiç kiymet ve ehemmiyet veril üiğinden bahsetmiş, imparatorluk devrinin sadaretinin, hariciyesinin, dahili- yesinin bugünkü vilâyet konağı 0- lan o köhne, bodur binaya sılışmış olduğunu misal olarak gösteri tim. O satırlar, beni gayriihtiyari ma- ziye çekti. Gözümün önüne ilk ço- İ cuklduk günlerim geldi: İlk tahsili- mi Bursada yapmıştım. O vakit o- rada, şimdiki gibi ferah, güzel bina. lar yoktu, Gittiğim iptidai mektebi mustatil bir salondan ibaretti. Bir de nihayette beş ayak merdivenle iniler, bodrum O bozması bir izbe dershane vardı. Başmunllim de, or ta muallim de, üçüncü muallim de talebe de hep ayni salonda oturur- duk. Bu salonda arka arkaya sıra- lar vardı; fakat ders sırası hangi smıfın ise, talebeler sıralarından yere inerler, ve hocafendinin kar- şısında diz çöküp halka olurlardı. Ders bitince bahçeye çıkardık. Mektebin bahçesi, etrafı o demir parmaklıklı duvarla tahdit edilmiş selvi ve çitlembik ağaçlarının lo$- landırdığı geniş bir mezarlıktı. T: lebeler mezarlar arasında ya bi birini kovalarlar, yahut ikişer üçer ölülerin mermer sandukları üstün- de aşık ve zıpzıp oynarlardı. Hayata gözlerini yeni açan bir çocuk için mezarlık ne hazin bir o yun yeridir! Neslim, mağmum ve bedbin in- sanlardan mürekkepse, o bundaki sebebi dört beş harbin omuzlarımı. za yüklettiği musibetler kadar, bii az da bu sebebi, hayata gözelerimi- zi açar açmaz ilkmektebin bize o- yun yeri diye gösterdiği mezarlığır. masum ruhlarımızdaki Ooloş ve mağmum akis ve intibalarında ara mak lâzımdır. Nahif dizleri kuru tahtalar üs tünde diz çökmekten ve avuçları hocanın merhametsizce indirdiği sopaları yemekten sızlıyan ve ken- disine oyun yeri olarak mezarlık kapısı gösterilen o bahtsız nesille, bugün ferah, temiz binalarda, mut tazam ve zengin vesaitle ilk tahsi- le başlıyan yeni nesli düşünüyor ve ya keli da arada mev. cut olan farktaki fecaat karşısında hakikaten ne kadar bahtsız bir nes. lin evlâdı olduğumu bir kere daha anlıyorum. Salâhattin ENİS — — Tapu kayıtlarının tasnifi Tapu dairesinde kazalara ayrıla » cak olan bazı ceki kayıtların tasnif edildiği yazılmıştı. Bunlardan Üslü « dar kayıtları da Üsküdara nakleği! * miştir. Kadıköy kazasına ait kuyitla- rın tasnifi de nihayet bulmuştur. Kaz diköyünde bir bina bulunduğu takdir de Kadıköy tapu memurluğuna nak, ledilecektir. Sarıyer tapu kayıtlarmın, da tasnifine başlanmıştır. Bü suretle bütün kazalara ait tapu kayıtları tak nif edilerek ait oldukları kazalara ve rilecektir. Küçük haberler , * Etibba odası heyeti idaresi oda veisi Dr. Niyazi İsmet Beyin riyasetin de toplanmış, 29 kânunmevvelde ya- pılacak olan kongre hazırlıklarını gö TE Sai N iye vekili Refik Bey evvelki gün Etibba odasını gezmiş ve Kinay gok beğenmiştir. (iş Bankasından alman cetvelidir) 12 Kânunuevvel 1933 Akşam Fiatları srikrazı dahili 9525 1933 İstikrarı 9750 di D. yolları 245 nitürk 2045 . M— 2640 5 5 Elek Tramvay Tünel “ Rektm 1 Anadolu 1 Gümrükler Bai T. askeriye İş Bankası Na- m Hamiline 2 Müesele Tramvay me pe vs 1 Çernerie 1 Altan 20 Lora 21 Kur. Çek. 1 Mecidip