27 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

27 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Ufak bir yanlışlık Bir kaç gün evvel, Vakit refi- kimiz sinemalarm on birde kapan- azetelerii (O muarız ü ele alarak bunla- ra fırka gazeteciliği ve fırka mu- harrirliği hakkında derin ve tafsi- İâtlr bir ders vermişti. Bir fırka gazetesi olan ayni (Vakıt) arka- | daşımızın dünkü nüshasında Nafia vekili olarak sabık vekil ve hâlâ Avrupada tedavide bulunan Hilmi Beyin resmi birinci sahifeye kon- muş ve altına da ismi yazılmış. Başkalarına fırka gazeteciliği hak- kında öğütler vermek zahmetine katlanan bir fırka gazetecisi için Nafia vekilinin Hilmi Bey değil, Fuat Bey olduğunu hatırlamamak bir kusur değildir. İnsan hali ba- 21 unutulur» Bir garip bihaberlik Bundan bir kaç gün evvel pek yakınlarımdan bir hanım Alman- yaya gitmişti. Onun Beri vara- cağı günü ve saati bildiğimiz için £ telgrafına intizar et- tik. Aradan yirmi dört saate ya- kın zaman geçtiği halde bir haber mr tabii iki şey hatıra gel- İ Birisi telgraf muhaberesinin kış sebebile sekteye uğramış ol- ması, diğeri, ayni sebeple trenin vaktinde yerine varamamasi.. Bunun birincisini telgrafhane- den sordum. Telsiz ile muhabere yapıldığı için artık fırtına ve kar gibi şeylerin telgraf muhaberatını zmadığını öğrendim. Trenlerin yolda bir ârızaya uğ- ra; -amadığını öğrenmeye te- yle etim İstanbulda bunun mümkün olmadığını anladım. E- ğer hususi vasıtalarla öğrenemez- seniz İstanbuldan kalkan ekspre- sin ileride ne olduğunu size kim- se söyliyemez... Bizim hudut dahilinde bir ârr- za olursa Şark şimendiferleri ma- şallah biliyor! Lâkin üst tarafına rufailer karışıyormuş.. Giden ha- »ım bize Berlinden telefon edi ekspresin Peştede iltisak edeceği trene yetişemediği için tam 14 sa- atlik bir teehhürle Berline vardı- ğı söylemese İstanbulda hâlâ ekspres ismindeki arabanın saat gibi vaktinde yerine (vardığını zannedip duracaktık... Dünya işlerini bilmem amma, bir ucu bizde olan bir hattın üs tünde giden bir trenin öteki uca varıp varmadığını bilmemek biraz garip bir bihaberlik değil midir?, Top satışı Mahmutpaşadan bir dostumla birlikte iniyorduk. Bir işporta için- de lâstik toplar satan bir bazir- gânın önünde durduk.. — Alsanıza Beyefendi! Çocuk- lara da yarar, büyüklere de... Arkadaşım şöyle mandalina. dan biraz daha büyük bir top seç- ti ve sordu: — Sizin yüzel hatirini kırk kuruş olur... dirsin! Sermayesi daha — Yahu! şu kadarcık top kırk kuruş olur mu?., — Ne yapalim Beyefendi! Mal pahali... Alıcısı çok.. — Neden?.. Yılbaşı diye mi?. — Hayir!.. Herkes atıyor da ondan!, FELEK için (iş Bankasından alınan cetvelidir) 26 Kânunuevvel 1933 Akşam Fiatları İstilermmz dahil Peşte Bükreş Moskova (Satış) Gümrüklerde Bekleyen mallar ! Alınacak resim im hakkındaki | tefsirin tebdili istendi Kontenjan dolayıs'le gümrüklerde ka lan malların gümrük resmi meselesi git- tikçe ehemmiyet kesbetmektedir. bi eşyanm gümrük resminin gümrükler den çıkacağı tarihteki resim olacağı hak kındaki tefsir alâkadarları telâşa düşür Ticareti odası da bu vaziyeti tet dün İktısat vekâletine bir tel grafla müracaat etmiş ve bunun değişti rilmesini temenni edmiştir. Bugünkü nok tai nazar şudur: 1 — Bu eşya parası tediye edildiği için bugün Türk malıdır. 2 — Eğer bunların bugünkü esası ö- i resimleri Bahilde satılması imkân buulnamaz. 3 — Bu eşyayi geriye inde etmek im kün: da yoktur. 4 — Gümrüklerde eşy ayalnız kon - tenjan dolayısile gü kalmıştır. Yoksa bu eşya ş'mdiye kadar çoktan es ki esası gümrük resmi verile- rek çıkartılırdı, Kestane ihracatımız Son zamanlardaki kestane ihracatımız mühim bir yeküna baliğ olmaktadır.Da- hili piyasada bu yüzden k*stane fiyatla rmda yükseklik görülmektedir. Borsaya yeni maddeler alınıyor Aldığımız malümata nazaran Ticaret borsasına yeniden bazı maddelerin kabu lü ve bu maddelerin bundan sonra Bor- sada müamele görmesi takarrür etmiş- tir. Şimdiye kadar pirinç memleketi xe hariçten gelen bir madde olduğu için Borsada rmamele görmüyordu. Şimdi ise vaziyet tamamen berak'tir. Pirinç - ler tamamen yerlidir. Bunun için pir Gin borsada alınıp satılması Gabi görül mektedir, Bunun Borsa varidatına da iyi bir tesir yapacağı kanaati vardır. Borsa bütçesi bu sene de açık.. Son senelerde Ticaret borsası büt - çesi mütemadiyen açıkla kapatılabilmek tedir, Bunnu bir tek sebebi Borsaya da hil olan maddelerin fiyatlarının sene - den seneye düşmekte olması ve bu yüz den Borsa varidatınıy azalmasıdır. Bu vaziyet karşısında her sene ticaret oda- sı bütçesinden Borsaya borç para veril. mekte idi. Borsa her sene aldığı bu borç tan şimdiye kadar odaya bir kısmını ol- sun ödeyememiştir. Oda idare heyetin- de tetkik edilmiş olan borsa bütçesi mü tevazin olarak tertip edilmiştir. Bu te- vazünü temin için Borsa bütçes'nin on bin liradan fazla tasarruf yapılmıştır. Ecnebi malı damgasından vazgeçiliyor Bir kısım, yerli malı eşyayı üzerleri- ne ecnebi malı imiş gibi damga vurarak, yahut halka ecnebi malı gibi göstererek satmak yolundaki hareketi: mücadele üzerine bir hayli miştir, Ticaret odası memurları evvelce #esbit ettikleri bir nevi malümatı piyasa ya çıkaran ticarethanelere gittikleri Za- man bu mamulâtm İsimlerinin değiştiril diğini hayrele görmüşlerdir. Av hayvanı ihracatı İhraç maddelerimiz mey; zamanlarda yeni bir madde daha il dildi: Av hayvanları... Son hafta içinde Fransaya çulluk ihraç edilmiştir İtalva dan da bazı üslepler vaki olmuştur. Bu dünyanın en güzel avlarma malik olan memleketimizde avcılığa verilen ehem- izin tabil bir neticesi addedilmekte- v, Pire, İskenderiye postaları haftada bir yapılacak Evvelce her hafta yapılmakta ©- lan denizyolları işletmesinin İzmir - Pire - İskenderiye postaları bir ara- lık tamamen kaldırılmış, sonradan da on beş günde bire indirilmişti. An- karadan dün gelen bir telefon ha- berinde bu postaların gene haftada bir yapılacağı bildirilmekte idi. Dün bu hususta Denizyolları ida- resile temas ettik, Bu haber teyit e- dilmektedir. Yeni şeklin gelecek baf- tadan itibaren başlaması muhtemel- dir, İskenderiye po: en olduğu Mısırdan da şi- Bu hal ihraç eşyamız için de bir hayli müşkülât doğurmaktı h Postaların şimdi haftada bi pPılacağı haberi iktisadi mahafilde | bü- yük bir sevinç uyandırmıstır. Vilâyette Umumi aylık pazartesi İkincikânun maaşı pazartesi gü- nü yeğlecektir. Vergi ihbarları Maliye töşkilâtına bazı mektum vergi ihbarları yapılmaktadır. Fakat bunların ekserisi doğru çıkmamakta- ir. MİLLİYET Bir kamyon Duvara a çarptı Duvar yili, evdekiler hayli korku geçirdiler Dün saat 11,15 te Lâlelide bir kamyon kazası oldu. Ve bir kamyon bir evin duvarından içeriye gömül- dü. Vak'a şöyle olmuştur: Lâleliden Aksaraya gitmekte olan ve kok kö- mürü yüklü bulunan şoför Mahmu- dun idaresindeki 3816 numaralı kam- yon, Lâleli caddesinden geçerken kamyonun frenleri bozulmuş, teker- lek zincirleri kırılmıştır. Şoför bu va- ziyette kamyonu bir arsaya sokmak isterken Lâlelide Mesihpaşa mahal- lesindeki ve cadde üzerinde beledi- ye hukuk işleri müdürü Muhlis Be- yin evinin duvarma çarpmış ve evin ön kısmını mühimce hasara uğrata rak büyük bir delik açmıştır. Evin ön duvarları da çatlamıştır. Vak'ayi müteakip şoför Mahmut ile muavini kamyonu bırakarak kaç mışlardır. Geç vakite kadar iki şoför bulu- namamıştı. Belediye fen işlerinden gönderi- len bir mühendis vak'a mahalline gel miş, açılan delik muvakkaten kapa- #les:ş, ve zararın keşfi yapılmıştır. Zabıtaca tahkikata devam edil- mektedir. Vak'a saat 11 de olduğu halde ra- poru, emniyet müdüriyeti istihbarat şubesine ancak saat 19,5 ta gelebil- miştir, Vak'a hakkında Muhlis Beyin ai- lesi diyor ki Saat 11,15 te alt kattaki odada oturuyorduk. Sokakta ani olarak bir gürültü duyduk, ne oluyor diye bak- mağa it kalmadı, oturduğumuz kanape gürültü ile yerinden oynadı. Duvardaki tuğlalar dökülmeğe başla- dı. Ev yıkılıyor zannediyorduk, hayli korku geçirdik. Çarpan otomobil Kasımpaşada Küçük Piyalede 0- turan Yaşar hanım Karaköyden ge- gerken 723 numaralı hususü otomo- bil kendisine çarparak muhtelif yer- lerinden yaralamıştır. Bir çocuk haşlanarak öldü Kadıköyde Yeldeğirmeninde otu- ran Burhanettin 14 aylık Fatma is- mindeki çocuğu mangalda bulunan çaydanlığı devirmiş, ve muhtelif yer. lerinden yanarak hastaneye kaldırı. muşsa da orada ölmüştür. Tepeden düşen tuğla Edirnekapıda Bahçıvanoğlu soka» ğında 4 numarada oturan muallim Şükrü Bey Edirmekapı ittisalindeki bakkal İstirati efendinin dükkünma girmekte iken başma bir tuğla par- çası düşmüş ve hafifçe yaralanmıştır. Tutuşan baca Kalyoncuda 2 numaralı hanenin birinci katında oturan madam Vasili- ki mutfakta çamaşır yıkarken baca kurumları tutuşmuş ise de itfaiyeye hacet kalmadan söndürülmüştür. Pangaltıda Kaya sokak 17 muma- rada binbaşı Kemal beyin evinin ba- .cası tutuşmuşsa da söndürülmüştür. Elbise hırsızı Salim isminde biri Beyazıtta Os- man efendinin elbiselerini çalarken yakalanmıştır. Kahvede hırsızlar Abdullah ve Halil isminde iki ar. kadaş Balatta Semoelin kahvesinden öteberi çalarlarken & yakalanmışlar- dır. Bir yorganla iki şilte Beyazıtta Sahrmçlı Handa seyyar çorapçı Aptullah, Baki, Mustafanın müştereken kiraladıkları odada yan- gm çıkmışsa da, bir yorganla iki şil- te yandıktan sonra itfaiye tarafından Kamalı adam Evvelki akşam Cihangirde oturan Mihal, Boğazkesen fırından ekmek alırken ötedenberi hasmı canı olan Ali ile karşılaşmış, ağız dalaşına baş- lamışlar, Ali Mihala kama çektiğin 'den yakalanmıştır. Eli tabancalı sarhoş Sabıkalı Ali Kadırgada sarhoş ve elinde tabanca olduğu halde Artinin kahvesine gitmiş? “Nerede Artin olacak herif?.. Ben şimdi onun vücudünü delik deşik e- deceğim. Eğer onun saklandığı ye- ri söylemezseniz (sizi yakacağım.,, Diyerek elindeki tabanca ile kahve- de dolaşırken yakalanmıştır. Hırsız kadın Dün Firuzağa Hayriye caddesin- de 8 numarada Nefise hanımın oda- sına Ayşe hanım giderek bir altın halka 300 lira kıymetinde bir pır- ÜZÜ aşırmışaz rak karakola götürülmüştür. #AŞA JA 27 KANUNUEVVEL 1933 Belediyede Talebenin Tenzilât hakkı Şirket mukavelesinde tadilât lâzım geliyor Yüksek tahsil Utalebesinin İstinbul Tramvay şirketinden şikâyet ederek bu hususta Meclise müracata ettiklerini ve Büyük Milet Meclisinde bu mevzun da ir yapılan münakaşaları yazmıştık. Vali ve belediye reisi Muhitiin Bey bu hu - | susta şunları söylemişi — Orta ve yüksek mektep talebele- rinin tramvaylarda tenzilâtlı tarifoden istifadeleri bir mukavele meselesidir. EL de mevcut mukavelede tenzilât hakkı yalnız ilk tahsil talebelerine verilmişdir. Eğer hükümet vaziyete müdabale oden ve mukaveleyi şirketle anlaşarak isteni- ve işletme betinde indirilmesi hakkındaki ale te şirket mukavelesindeki şartlara #öre ait olduğu vekâlet tarafından tetkik edil- dikten sonra verilecek karara göre ta - hakkuk edebilir. Biz mukavelenin yalnız. şehre dahmil ettiği işlerin görülmesine veya daha iyi görülmesine dikkat ede riz. Meseli servislere tahsis edilen va » gonlar için ikili birli bir esas vardır. Şirkel bir hatta bir ikili birli vagona mu kabil bir bir'nei vagon tahsis eder. Biz bu nisbetin muhafazasma ve değiştirik memesine dikkat ederiz. Bir de vagonla rm zabıtai belediye talimatnamesindeki hükümlere göre temizliklerile alâkadar 0- luruz. Tramvay arabaları her son istas yonda belediye talimatnamesile alika - dar memurlar Carafından kontrol edilir. Eğer talimatın haricinde pis kalmış va- gonlara tesadüf ederse, veya şikâyet va ki mizi belediye bunları nazarı dikka- te e. Hastalıklı koyunlar iye bu etlerden ii in yeni bir usul bulmuştur. Bu husus için Almanyadan otoklav makineleri ge tirtilmiştir. Bu hastalıklı etler mak'ne - de takim edilmekte ve muzır evsafı ber taraf edilmektedir. Belediye bu hususün bir talimatname hazırlamağa başlamış- tır. Bu etlerden günde vasati otuz ok- ka mezbahada toplanmaktadır. Bu etler takim idik sonra fakirlere mecca lerinde vücude getirilecektir. Takim edilen et olduğu gi bi kalmamakta, biraz pişmiş hale gel - Kaçak etler Belediye hudutları haricinden şeh - ro giren kaçak etler evvelâ mezbahaya sevekd'lmekte ve kabili ekl olduğu ta- hakkuk ederse sahibinden mezbaha res mi alınarak et iade edilmektedir. Bu şe kilde kaçakçılığın önüne geçilememekte dir. Belediye Ziraat vekâletine müraca at ederek bu çekilde kaçak etlerin bele rin belediye tarafından tamâmile müsa dere ed'İmesi ve sahibine inde edilme - mesi hakkında bir kanun vüiude getiril mesini istemişiir. Vekâlet bu hususta bir lâyiha hazırlanacağını belediyeye bil dirmiştir. Belediyenin karşısındaki arsa park yapılamıyor Belediyenin karşısındaki arsada bir park vücude getirilmesi düşünülüyordu. Bütçe darlığı dolayısile bundan vazge « çilmesi üzerine arsanın sahibi bulunan Mili Emlâk ve Eytam Bankası arsayı satmağa başlamıştır. Arsa - da yeni apartımanlar inşa edilmeğe baş- lanmıştır. İstanbulun plânını yapacak bir , mimar öldü Sene başında tek taksi Taksi otomobilleri yeni sene başın dan itbaren tek taksi talimatnamesine uygun bir şekle gelmiş olacaklardır. Bü ” bların boyaları nefti nacaktır. Muhtarlık için ayrı teşkilât yapılmıyacak Muhtarlığın lâğyı hakkında kanun ve suretlerinin bugün vilâyet. ten belediyeye tebliği beklenmektedir. Dün tkrar yaptığımız tahkikata göre be lediyede muhtarlığın lâğvından dolayı yeniden teşkilât! vücude getirilecek de ildir. Yeniden teşkilât yapılmayacağı tekil ile muhtarlık vezaifini de deruk te etmektedir. Şehir bandosu Belediye şehir bandosunda bazı esas hı ıslahat yapmağa karar vermiştir. Ban do bir mektep haline getirilecek, bu hu susta bir talimstname vücude getirile cektir. Bandoya ilâveten bir de orkestra ve çaz teşkili mularrerdir. Tepebaşı barı Tepebaşı barı senebaşmdan itibaren yi geçecekti. Fakat burada he - müz elektirk tesisatı ikmal edilemediğin. İcra işleri Yoluna girdi Fakat tehacüm karşısında memurların vaziyeti müşkül İcra dairesinin eski faaliyeti tecs- süs etmiş gibidir, Evrakı ve dosya- ları bulunmuş , icra muamelâtı eski seyrini takibe b be defterlerine isti ta olan dosyalar üzerine de muame- eler başlamak üzeredi: İcra memurlarının ötedenberi bil- dikleri nakten, tazminat, taksimatı borç ödeme muameleleri yeniden te- sis edilmiştir. Evrakı kaybolduğu, dosyası yan- muamelâ- ran çok buhranlı bir şekildedir. ir taraftan ashabı mesalihin te- ve bu muamelelerin tanzi- mi, diğer taraftan da yeni müracaat- lar icra dairesi memurlarını cidden müşkül bir vaziyete sokmak- tadır. Birinci Cezada. Dün birinci ceza mahkemesinde 6 davaya bakılmış, altısı da muhte- lif kanuni sebeplerden dolayı başka güne bırakılmıştır. Mezuniyet Dünkü nüshamızda dokuzuncu ih- tisas mahkemesi reisi Refik Beyin mezuniyet aldığını ve üçüncü Ceza isi Beyin mumaileyh vekâ- ğini yazmıştık. Dün üçüncü ceza reisi Hikmet Be- ye resmen tebliyat yapılmıştır. An- cak mezuniyet alan dokuzuncu sas hâkimi Refik Bey değil, seki: <i ihtisas hâkimi Atıf beydir. Neşriyat davaları Son Posta gazetesinin muharrir Nizamettin Nazif Bey aleyhine açtı- ğı hakaret davasının rüyetine bugün ikinci ceza mahkemesinde başlana- caktır. e Ali Sami Bey Afyon inhisarı Ali Sami B. dün Ankaraya g'timiştir. Orada açıla - cak fabrika meselesi ve sair hususat hakkmda. vekiletle temaslarda, buluna. ter, a Ankara valisi şehrimizde Ankara valisi Nevzat Bey dün şebri- mize gelmiş ve Tekatliyan oteline inmiş tir. Halkevi ba'osu Costes Eskişehire yarın gidecek Evvelki gün Yeşilköyden Eskişehi - ve kadar uçtuktan sonra geriye dönme e mecbur olan tayyareci Costes, hare- ketini yarma tehir etmiştir. Costes, ev velki gün, Yeşilköyden hareketinden bir saat sonra Eskişehire vâsıl olduğu- mu, fakati sisin kesafeti dolayısile tay - ayni sebept dolayı kendis'ni göremedik lerini söylemiştir. Dün Fransız sefareti hava ateşesi Colonel Hubert de Heor- mite Costes şerefine Perapalas otelinde bir ölle yemeği vermiştir. Hamdi Beyin cenazesi Vefat ettiğini teessürle haber verdi- imiz Yozgat mebusu Ahmet Hamdi Be yin cenazesi dün öğleyin cerasimle kal. dırılmıştır.. Cenaze merasiminde şehiri - mizde bulunan mebuslar, dostları ve sa- ir birçok zevat hazır bulunmuştur. Mer DI hiye şe Uludağa çıkış Yeni teşekkül eden Türkiye dağcılık ve yürüyücülük kulübü yarın Uludağa bir seyahat tertip edecektir. Pazar günü de kulüp mensuplarından 25 kişilik bir kafile gene Bursaya hareket edecektir. cikmiştir. Çalgılı gazinolar leri seyrüsefer tarifelerinde tayin edilen sante göre değişiklik yapmışlardır. Ye- ni karara göre çalgılı kahve ve ey larda saat 23 te kapanacaklardır. Bu ka bil mücseselerden bazıları sas 23 ten sonraya kalmak için çalgıyı kal a kurar vermişlerdir. Kahve ve gazinolar çalgısız oldiğu takdirde verilen karar ha ricinde kalmaktadırlar, Ölçülere ait mukayeseli levhalar Senebaşındar itibaren tatbikına baş lancak yeni ölçülere ait mükayeseli lev- halar dün belediye tarafından bokkal, kasap, i halkın en çok alış ve riş etiliği ra tevsi edilmiştir. Halk aliş veriş yaparken bu levhalara bakarak hesabim görecek ve aldanmıya 19 Muharrir ze bir ileri hamlesi olan Üniversi- tenin açılış günü çok nazik ve say- gı değer Maarif Vekili Hikmet Be- yefendi kıymetli bir nutukle ilim, fikir ve kalem sahiplerini ılüfatla ra boğdular. İktısat ve imar sahalarındaki bü» yük seferberliğin ilim ve fikir ha- yatında da tatbik edilebilmesi için Üniversite âdeta bir umumi karar- gâh vazifesi görecek, serbest fikir ve kalem sahipleri de münferit fa- aliyetlerile bu ileri harakete iştirâk edeceklerdi. İnkılâbın onuncu yıldönümü, Ü- niversitenin yeniden kuruluşu bu hareketin hayırlı bir başlangıcı o- lacaktı. Kalem sahiplerinin fikir adam- larının himaye ve teşvik edileceğini genç ve dirayetli Maarif Vekilimiz © günkü nutkunda tebşir ederken bir kaç muharrir de onuncu yıl ha- tırası olarak kendilerine sipariş €- dilen eserleri ( yetiştirmeğe çalışı- yorlardı. Maarif Vekâleti on dokuz mu- harrire müracaat etmiş, ücret mu- kabilinde 29 £ teşrinievvele kadar birer milli eser yazmalarını bildir- mişti. Şairler edipler, romancılar kalemlere sarıldılar. Vakt n darlı- ğına rağmen beş bin mısralı des- , üç dört yüz sayfa.ı roman- lar, bir kaç perdelik piyesler yaz- dılar ve yetiştirdiler. Vexâ et bun ları Devlet matbaasında bastırdı. On dokuz muharririn bu on dokuz eseri ne oldu. İçlerinde bea de bu- ez meye halde bilmiyorum, Bil. iğim bir şey varsa üç ay tiği halde bahsedilen ücretlerin henüz tahakkuk etmemiş olmasıdır. Türk edip ve muharrirleri feragatin ve fedakârlığın timsali denecek ka- kadar mütevazidirler. Fikir ve ka- lemin maddi ölçülerini hesap etmi. yecek kadar da bir kar;ılık bekle- meden yazmayı vicdani bir vazife bilirler. Bunda kimsenin © şüpbesi yoktur. Muhterem Maarim Vekâletimi. zin kalemlerine kıymet vererek mü. racaat ettiği bu on dokuz muhar; rir milli vazifelerini asla ihmal et- miyen ve inkılâp Türkiyesinde iç. timai hayat seviyesini yükseltmeğe, fikir âleminde yeni sistemler kur- mağa çalışan arkadaşlardır. 17 milyonluk bir kütlenin (19) muharriri hattâ Vekâletin resmi tez keresile teyit ettiği yazı ücrelerini herhangi bir mektebin fakir çocuk» larına bir kaç gün sıcak yemek ver- mek üzere hediye etmeyi de birtâ * zife bilirler. Yalnız bir nokta var anlaşılıyor ki bütün mütekabil vaatler, müj- deler, hediyeler, feragatler arasın- Ğ Ni i , l ii | i i | da kalem denilen şu bedbaht alet “| hâlâ sahibine nankörlük etmekte berdevamdır. 19 muharrir buna on dokuz ke- re iman etmişlerdir. Burhan CAHİT Adliye yan yangını Tahkikatı Adliye yangını di tah hakkındaki kikati devam etmektedir. Dün de yazdığı miz veçhile tahkikatın ikmali yangın ye pr er aram riyatı belediye yapacaktır. Fakat parası olmadığı için yapammaktadır. Idari tah Adliye müfetüşleri meşgul olmaktadır. gali bu takilar mahe getelnakli kimseye malümat verilmemektedir. Dişçi mektebinde dönen Bulgar talebe Dişçi mektebinde bu sene smıfta ka lan 14 Bulgar talebe mektebi terketmiş lerdir. Bu üslebe Avrupaya giderek baş- ka Üniversitelerin dişçilik şubelerinde tahsi lerine devam Galatasaray tasarrul sandığı yapmaktadırlar. Memenin ii idari kısımları da teftiş edilecekti Fehmi | Bey Emniyet mü. Fehmi Bey birkaç günden beri hasta olduğundan memuri- yetine gelemmekte idi. Memnuniyetle öğrendiğimize göre Fehmi Beyin rahat © sızlığı hafiflmiştir. Bir iki gün sonra va zifesine başlayacaktır. Zekât ve Fıtrenizi Tayyare Cemiyetine Veriniz söylemiş