31 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

31 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

ig 2 Ni lalkan haberleri Çaldaris kabine- © sinde tadilât ediye intihabatından - sonraya talik edildi “ ATİNA, 30 (Milliyet) Alman ümata göre M. Çaldaris kabine - tadilât yapacaktır. ikânun başlarında pılacağı söylenmişse de, belediye plarından sonra yapılacağı an- tar, O vakte kadar da vaziye- avazzuh etmesi bekleniyor. Solyada işsizler © SOFYA, 30 (Milliyet) — Make - gazetesi yazıyor : o Burada ve mleketin büyük şehirlerinde işsizle tahriri yapılmıştır. Dahildeki iş - in tâhriri hakkında henüz dal a malümat gelmemiştir. Sofya - in adedi 6419 dur. İşsizle- 1 binden faz'a olduğu tah | in edimiyordu. — Yunanistanda verem SOFYA, 30 (Milliyet) — Make - ia gazetesi yazıyor : Bütün Yunanistanda 227,000 ve - "emli vardır.Ölümierin dörtte biri de ileri gelmetkedir. Yeni levalar © SOFYA, 29 (Milliyet) — Dün Ma İiye nezaretinde yeni çıkarılacak 50 /8 100 levalıkları ihale etmiştir. Çı- karılacak gümüş paralar 400 milyon kıymetindedir. Bulgarlar bir telsiz istasyonu V yaptırıyorlar İ SOFYA, 30 (Milliyet) — Balkan tümetlerinden yalnız Arnavutluk - Bulgaristanın Harice neşretmek ü- telsiz istasyonları yoktur. Bunu zarı itibara alan, Bulgar nazırın - in Kosturkov, Bulgaristanda da bir İcİsiz istasyonu yapılınasını tetkik iktedir. Nazır, bu işi, memleket da- faaliyette bulunan milli ra: 9 şirketine hava'e edecektir. Yeni a istasyonun, 1934 senesind: sına başlanması muhtemeldir. Bulgaristanda yalnız memleket İlinde neşriyotin bulunan küçük merkezi vardır, . Venizelosa haber dahi vsrilmemiş ATİNA, 30 (Milliyet) — Başve - il, dün gece M. Venizelosun evinin afaza altına aldırılmış olmasının epleri hakkında gazetecilerin sor- > dukları sualere cevap vererek, bu ted rin polise gayri o maruf bir zat tara- ndan © gee M. Venizelomun evine iaarruz vâki olacağı yolundaki ihbar | üzerine alınmış olduğunu söylemiştir. Ni © Mili muhalefet gazeteleri! “M. idaris, kapanması müşkül olan şey- İeri kapatmağa çalışıyor” yolunda iyatta bulunmaktadır. M. Venize- os ittihaz olunan bu tedbirden kati - yen haberdar edilmemiştir. funan Maliye nazırı dinlenecek b ATİNA, 30 (Milliyet) — tırı M. Loverdos Meclisin & den bilistifnde gelecek pazar günü 'ransada Chamonix'e gidecek ve o- da, hir müddet istirahat edecektir. unan hava nazırı istifa etti “fifa etmeleri ve hava işlerinin sekteye iraması yüzünden Başvekile bir mek acaktır, Suikast tahkikatı çabuk bitirilecek © ATINA, 30 (Milliyet) — Başvekil M. Çaldaris M. Venizelos ve refikası- karşı yapılan suikast tahkikat ikmali etrafında şur. tü , M. Zilimon bu elim meselenin bir an evvâi bitirilmesi için hâkimlere e- pir vereceğini vadetmiştir. nkarada yeni postahane © ANKARA, 30 — Posta idaresi be ediye civarmda bir postahane açmağı ararlaştırmıştır. “ Köylü için mektep © ANKARA, 30 — Köylü çocukları" okutmak ve çiftçi yetiştirmek için Gasi orman çiftliğinde yapılan mek- tep pönümüzdeki pazarlesi günü saat ikide merasimle açılacaktır. e. — canda inhisarlar mü- © dürlüğü yandı © ERZİNCAN 24 — İnhisarlar mü- i binası kâmilen yanmıştır. “Yangın gece sabaha karşı saat dörtte, gece bekçisinin yaktığı sobadan çık - mıştır. Depoda bulunan on kadar va- 'ril ispirto ile ispirtolu içkiler ve külli- 'yetli mikdarda sigara ie dolu sandık- ardan ancak bir kınmı kurtarımış, di- 'ğerleri kâmidlen yanmıştır. Bu müna sebetle herkes ihtiyacını temin için dükkânlardan düzünelerce sigara pa ğmdan şehir - e ki sigara buhranı atermiş » tir. mer makam eden teda imdiden kazalar ine başlamıştır. lam binası idi. Depodaki eşya si - ortalı olup zarar 100 bin liradan İn tahmin edilmektedir. Nüfusça za- yiat yoktur. Bir izah ve Kadroculara cevap (Başi 1 inci sahifede) asını, Matbuat Umum Müdürü Ve- dat Nedim Bey, son © yazısile ta- mamlamakta ve vuzuhlandırmak- sanayii, büyük değirmencilik sana- yii, çimeneto sanayii, şeker sanayii, kömür sanayii, deri sanayii, orman elektrik sanayii, demi: nayii, belediye teşebbüsleri | ş kurulması ve yaşaması için gerek millet, gerek devlet bütçelerinden fedakârlık bekliyen ve yüksek tek- nik ve ihtısasa ihtiyaç gösteren bü- yük ve toplu sanayi (o şubelerinin devletleştirilmesi, Türk devletçili- ğinin, hiç şüphesiz ki, gayesi ola- caktır. Nasıl ki devlet o demiryolu işlettiği halde otobüs ve kaptıkaçtı işletmelerini serbest bırakıyorsa, ayni suretle küçük, dağınık, pera- kende hususi teşebbüsleri de — ki bugünkü hususi teşebbüslerimizin büyük bir ekseriyeti bu kabilden- dir — ayni suretle serbest bıraka- caktır.,, ... Kadro'cuların büyük ve orta is- tihsal vasıtalarını tamamen devle- tin eline geçirtmek © nazariyesini kendi ifadelerile bu suretle çerçe- veledikten sonra, şimdi de ayni na- zariyeyi — fakat çok garip bir te- <elli eseri olarak — bazen daha az bir kuvvet ve şümül ile komü: mütefekkir ve şeflerinin yazıların- da göstereceğim. Siirt Meb'asu MAHMUT ———— —— Barolar birliği i (Başı 1 inci sahifede) fında hararetli münakaşalar olmuş ve mütalealar serdedilmiştir. Bazı avu « da bir birliğe şiddetle ihtiyaç olduğu kanaatinde bulunmuşlardır. Bu mü - nakaşalardan sonra baronun bu kon- le mi iştirak edeceği keyfiyeti görü - heyeti müteşebbisesinin — barolardan maada şahsen avukatları da çağırdığı ni, binaenalaylı baro namma gidecek «ların anek baronun şahsiye Aneviyesi namına kongreye iştirak edip, bütün avukatlar namına idarei kelim edemiyeceklerini, avukatların kongreye iştirakte serbest bulundukla ri söylemişlerdir. İzmir barosunun bir taraftan ba - roları kongreye resmen murahhas gön dermeğe davet ederken diğer taraf - tan avukatları da ferden davet etme- sindeki müna anlaşılamamış ve garip bulunmuştur. Maamafih bu kongreye İstanbul barosu namına 3 zatın iştirak etmesine, fakat kongrede baro azaları nam ve hesabma hiç bir taahhütte bu. lunulmamasma karar verilmiştir. Ba- ro inzibat meclisi bu sabah toplana - cak ve İzmirdeki kongreye iştirak ©-. decek olan murahhasları seçecektir. Tayyarelerile bir tarlaya inen karı koca ESKİŞEHİR, 27 — Londra ile Hin- distan arasında Tayyare ile seyahate çıkan iki karı koca Karacaören civa» rında bir tarlaya inmişlerdir. Bunlara İngiltereden hareketlerinden evvel askeri mmtakaya girdikleri takdirde kendilerine esir muamelesi yapılacağı söylenmiş imiş. Bu sebepten tayyare- ciler indikleri tarlada tayyarelerinden bile dışarı çıkmamışlar ve sabahı bek lemişlerdir. Sabahleyin bir köylü va - ziyeti görmüş ve bu havada üç saat yürüyüşten sonra buraya gelerek key fiyeti emniyet müdürlüğüne haber vermiştir. Emniyet müdürü de der - hal tayyare garnizonu kumandanlığı- nı haberdar etmiştir. Garnizon ku - mandanı hemen köye bir sıhhiye oto- mobili göndermiş ve tayyaredekileri aldırıp Porsuk oteline misafir etmiş - tr. Kendilerine esir lesi yapı ker zanneden İngiliz karı koca bu ik karşısında nasıl te - iekklr olöscklarini > Şaplar, Şimdi hareket etmek için müsait bir hava beklemektedirler. Kahire beynelmilel tayyare kongresi Mısırdan şehrimize geldiğini yi dığımız Yugoslavya (tayyareci dün Yeşilköyden Belgrada ike dir, Heyet meyanında bulunmakta 6 lan Yugoslav hava federasyonu reisi 'M. Sandermayer'in verdiği izahata gö re Yugoslav tayyarecileri Kahirede toplanan beynelmilel tayyare kongre- sine iştirak etmişlerdir. Kongre her sene Avrupanın mubtelif şehirlerin - de toplanmakta ve Avrupa ve Ameri- ka tayyare federasyonlarının murah- hasları iştirak etmektedir. Kongrede muhtelif komisyonların raporları mü- zakere edildikten sonra beynelinilel tayyare federasyonu tarafından kon- trol edilmiş ve bir sene sonra katiyet 'kesbetmiş olan tayyare rekorları tos- bit edilmiştir. Bu sene tesbit edilen tayyare re- korlarının başlıcaları mesafe, irtifa ve sürat rekorlarıdır. Bundan maa - da tavvarelere ait üç yüz kadar re - kor daha tesbit edilmiştir. Mesafe rekorunu elyevm Fransız tayyarecisi Codos ve Rossi, sürat re » yi MİLLİYET PAZAR 31 KANUNUEVVFL L 1933. HARICI HABERLER Almanya Ne isteyor? —— Hariciye nazırı diyor ki: “Tedafüt bir ordu ve buna lâzım şeyler, BERLİN, 30 (A.A.) — Hariciye na zarı bir Amı gazetesinin mü - messiline verdiği e Alman hükümetinin samimi surette sulh ar- zusu ile mütehassis olduğunu söyle » miş ve demiştir ki Almanya dajma silâhlar meselesin- de diğer devletiorle itilâf etmek arzu- sunda bulunmuş, fakat kuvvetli bir surette silâhlanmış olan devletlere silâhlarını azaltması esası dahiinde bir itiâfa vüsul ümidini terketmeye mecbur kalmıştır. Bu şerait dahili; Alman hükümeti asgari müdafaa v. #ıtalarını Almanyaya temine matuf. olan talebi serdetmek mecbüriyetin - de kalmıştır. Almanya, kom “arının müthiş silâhlanmaları sebeb:.: bu as- gari vasıtalardan sarfmazar edemez. Almanya yalnız mevcudu diğer dev - ietler için hiç bir suretle tehlike teş- kil etmiyecek olan teda istiyor. Almanyada Marksizm'e mü - cadele için on sekizden yetmişe ka - dar her yaşta insanlardan terekküp eden nasyonal sosyalist teşekkülleri hiç bir askeri mahiyeti olamazlar. Ve hiç bir suretle harp için silâhlan - Almanya silâhlara müte milik'bi ın tatbiki için beynelmi- lel konter Wabum âmadedir. Fakat bu kontrol bu memlekette yapılmal: dar, Fransızlar muhtirayi gönderdiler PARİS, 30 (A.A ) — Almanların sil ise hangı irilmiş olan Fransız muhturası sey yn M. Françoit Poncet vasıtasile ayni usul ile tebliğ edilecek ve ayni zamanda Londra, Ro ma ve diğer alâkadar devletlere de malümat verilecektir. PARİS, 30 (A A.) — M. François Poncet bu sp Berline m gidecektir Eendaki Tren kazası Hükümetimizle teati edilen teessür telgrafları PARİS, 30 (A.A.) — Lagay faci- ası tahkikatımın büyük bir süratle ik- mal olunacağı teeyyüt etmektedir. Şark damiryolür şirketinin zimam - runan iltihamı kemesi, davayı Soin mahkemesine tey di edecekti: Hükümetimizin teessür, telgrafları ANKAKA, 30 (A.A. Lagny de vukua gelen şimendifer kazası dola- yısile Başvekil İsmet Paşa Hazretleri ile Fransız Başvekili M. Cautemps Ce napları ve Hariciye vekili Tevfik Rüş- tü Beyefendi ile Fransiz Hariciye na- zı M. Paul Boncour arasında aşağı daki telgraflar teati edilmiştir: Başvekil ve Dahiliye nazırı M. Chautemps Hazretlerine, Birçok Fransızın ölümüne sebebi- yet vermiş olan Lagny felâketinden son derece müteessir ve mükedder ol duk. Memleketinizin matemine çok samimi surette ık eder ve zatıdev letlerinden dostane tecssür hislerimi kabul buyurmanızı rica ederim. İSMET Başvekil İsmet Paşa Hazretlerine, Cümhuriyet hükümeti namına Zatı- devletlerinden büyük matemimize iş- tirakinizden dolayı teşekkür eder ve Fransız milletinin derin minnettarlı- ğı hakkındaki teminatımı arzeylerim. M. CHAUTEMPS Hariciye nazırı M. Paul Boncour Hazretlerine, Lagny'de vukua gelen felâketten çok müteessir olduğum halde gaeder letlerine gerek cümhuriyet hül gerek kendi namına en sa et hüslerimi ve bu kederli etten elim bir surette müteessir olmuş olan Fransız milleti hakkında» ki halisane temennilerimi arzederim. Tevfik Rüştü Hariciye vekili Tevfik Rüştü Beye- fendi Hazretlerine; Lagny felâketinin fordasında zatı- rafından izhar buyrulan PA UL BONCOUR Amerikanın Moskova sefiri dönüyor PARIS, 30.A.A. — Amerikanın Mos- kova sefiri M. Bullitt, bugün Amerika- ya hareket edecektir. M. Bullitt, M. Roosevelt'e ilk intibalar bildirecektir. e bilhassa hususi dost ri ile gi M. Belle şub pin “etli Avrapar ya döncektir ve beraberinde sefaret me murlarını da getirecektir. re ile üzerinde bulundurmaktadır. Kongreye 35 Avrupa ve Amerika memleketi iştirak etmi yare kongresi Amerikada toplanacak tır. Kongre münasabetile Mısır Aero klübü tarafından bir tayyare mitingi yapılmış ve buna 400 tayyare iştirak etmiştir. Bundan maada çölde bir mü sabaka tertip edilmiştir. İ bip olmuştur. Bu küçük denizaltı germi- Fransız- Sovyet Münasebatı M. Litvinof gittikçe ileriye inkişaf etmekte olduğunu söyledi MOSKOVA, 30 (A.A.) — Beynel- milel vaziyet hakkında söylediği bir nü- takta Fransa ile Sovyet Rusyahın mü- nasebatından bahselerken Litvinof Yol- daş demiştir ki: ” — Diğer devletlerle münasebatımı- ci ve munzzam bir şekilde te rakkisinden bahsederken her şeyden ev- vel Fransadan bahsetmeliyiz. Ademi tecavüz misakının imzasından sonra Fransa ile münasebatımız, son s6- ne içinde ileriye büyük ve seri atmıştır. Fransa ile Sovyet Rasyann umumi faaliyetle çalış iliğe yardım etmiş- sin sebat vi iş tirmemek imtiyazı yardır. Halbuki, Fran sada hükümetler sık sık değişmektedir. gişikdilderi de kabi Fafat madem ki Fra mi bir surette sulha & ki bizi Fransaya bağlıyan bu arzudur. Bir mükümet değişikdiğinin iki mem-| Yeni bir japon cep denizaltısı TOK!0, 30. A.A. — Japon bahriyesi, geçenlerde Tokioda denize indirilenin e- $i yeni bir “cep” denizaltı gemisine sa- ret altında bulunduracaktır. Amerika iki taraflı anlaşmalar yapacak VASHIİNGTON, 30, A.A, — M. Roo-| sevelt, Amerika hükümetinin yüksek ta rife siyasetini bırakarak iki taraflı anlaş- malar ve karşılıklı tarifeler usulünü ka- bul etmesini kongreye teklif edecektir. Arjantinde örfi idare BUENOS-AİRES, 30 A.A. — Bütün Arjantinde örfi idareilân edilmiştir. Kilisedeki cinayet Amerikadaki Ermeni Başpapas uryan Efendinin FAA lisede bir âyin es- 'nasında arkasından 4 hançerlenerek 3l - haber vermişlerdi. Verilen tat re, Turyan Ef. er- kek ve kızlardan Mürekkep bir ko - ro heyetinin önün- de mihraba ilerilerken, i dam çocukların &- rasından ilerilemiş ler, bunlardan bir baş papasm ellerinden tutmuş, diğeri de arkasm- dan İemiştir. Bu sırada kilise karışmış, hâdiseyi haber alan polis sekiz cukların vaveylâst ai taaarrızı yakalamıştır. Başı Sovyet taraftarı olduğu için katlı diği anlaşılıyor. Ke bir içtima yap - idürecek bu iki etmişlerdir. Beş » TevkifF edilen- Martin Mazyan, Ascan Yerciyanen Matos Leylekyan. Nişan Sevgisyan, Joan Çalikyan. Bunlardan ilk dördü Taşnak cemiyetine mensuptur. Beşin. cisi 28 yaşındadır. ve kiliseden kanlı elbise ile çıkarken yakalamıştır. Bu adam Tasnaki mensup olmadığını söylemiştir. Elbisesinin arbede esna» sında kana bulandığı zannedilmekte- Idürülen başpapas nbulda Üs“ Ke doğmustu, Ve 54 yasında i Ermeni patrikhanesine mansup Ba Buradan evvelâ İneilte- bul etmiş ve oradaki İİ M. Lounatcharski'nin ölümü münâsebetile ANKARA, 30 (AA.) — Sovyet Rusya sabık maarif nazırı M. Lowatcha- rskinin vefatı dolayısile Hariciye vekili Tevfik Rüştü Beyefendi ile Sovyet Rus- ya Hariciye komiseri M. Litvinof ara: a ar yeri reca edilmiş” tir: Hariciye komiseri M. Litvinof Hz. ne M. Lounatcherskinin Fransada vefa- tene şimdi büyük bir teessürle öğren- ğim dost memleketi değil ayni zaman- da müteveffanın en liyakatli ve en şe relli mümessillerinden bulunduğu ilim i il i surette iştira kimizin sizler için biraz teselli maka mina geçmesini temenni ederim, Türk-Rus dostluğu M. Litvinof iki memleket arasındaki münasebatın hakiki bir dostluğa müncer olduğunu söyleyor MOSKOVA, 30 (A.A.) — Tas Ajansı bildiriyor: Merkezi icra ko « mitesi içtimaında beynelmilel vaziyeti izah ederken, Hariciye komise - ri M. Litvinof, Türkiye ile olan münasebetlere de temas etmiş ve demiş dir ki; “Büyük Türkiye cümhariyeti ile olan münasebatımızı diğer ecnebi devletlerle olan münasebatta bir nümune olarak telâkki etmekteyiz. On seneden fazla bir müddet içinde bu münasebat her sene daha ziya- de iyileşerek hakiki bir dostluğa müncer olmüştur. Bu dostluk her iki tarafın araarındaki hudut kısmında karşılıklı tam bir emniyet hissi vermek suretiyle, tamamiyle tatmin etmektedir. Bu karşılıklı samimi - yet ve itimat siyaseti beynelmilel sahada da müsmir bir teşriki mesai i ihdas etmektedir. Her iki taraftan biri ancak sulhün hal ve tes- ihdaf eden teklifinde daha bidayetten diğer tarafın yardım etine güvenebilir. Tecavüzün tarifini beynelmilel hayata sokmak için Türkiye le Hariciye nazırı Tevfik Rüştü Beyin yapmış ol dukları yardımı burada bilhassa kaydetmekle bahtiyarız. Hükümetimi - zin cümhuriyetinin onuncu yıldönümü münasebetile M. Voroşilof'un riyasetinde Türkiyeye gönder. heyet Reisicümhur Hazretleri, Tür - kiye hükümeti tarafından ve bütün Türk milleti tarafından samimi ve hararetli bir hüsnü kabul görmüştür. Bu hüsnü kabul biraz evvel söyle- diğim içeriden gelme derin dostluğ un yeni zahiri bir delilini teşkil eder. Amrikaya yaptığım seyahat dolayı sile bu tezahüre bizzat iştirak ede - mediğimden doayt ancak teessüf edebilirim, Eğer bütün milletler ara- larında böyle münasebat tesis edebilseler sulh meselesi halledilmiş olur. Samsun valisine teşekkür edildi SAMSUN, 30 (Milliyet) — Umumi meclis, içtimaında Samsun valisi Mustafa Arif Beyle Samsun vilâyeti ve halkı namına tebrikât ve tak - diratta bulunmuştur. Vali Bey geçen sene bütçesinin tatbikatında, tah silâtını ve 90 bin liralık borcun itfasında dikkate ve takdire şayan bir muvaffakıyet göstermiştir. Gayrimenkule tecavüz edenler ANKARA, 30 (Telefonla) — Heyeti Vekile gayrimenkule tecavü- İ zün define dair kanunun tatbik şekillerini gösteren nizamnamenin me riyete girmesini kabul (miştir. bu nizamnameye nazaran malik sıfati- le aslen veya irtifak, irtiham, icar ve sa're gibi bir hakka istinat sure- tile her an zilyet bulunduğu gayrimenkule başkası tarafından tecavüz ve müdahale vaki olduğunu göre kimse tecavüzün defi ve eski haline iadesi için vilâyette valiye, kazada kaymakam, nahiye müdürüne müra caat edebilir, Zilyet tecavüz ve müdahalenin vukuunu öğrenir öğrenmez müraca- ta mecburdur. Makul sebeplere binaen müracaat ila tarihinden itiba. ren bir ayı geçemez. Bu müddet geçtikten sonra müracaat vuku bulur. sa müştekiye mahkemeye gitmesi tenbih olanur. Bu yolda bir şikâyet vukuunda Vali, Kaymakam ve Nahiye müdü- rü her türlü tetkikat icrasına saldhiyettardır. Şikâyetin kabulü üze- rine en kısa zamanda tetkikat yapılır ve icap eylediği halde | tcavüz def ve eski hal iade ve gayri o menkul şikâyetten evvel sahibi buluna- na teslim olunur. Diğer tarafa da mahkemeye gidebileceği ihtar edilir. Şu kadar ki bu muamele mülkiyet noktasından bir hak ifade etmez, Bu hakkın tes- biti mahkemeye âittir, Mütecaviz gayri menkulu teslimden imtina ederse polis ve jandar- ma kavvetile cebren defedilir. üzün haz edilen karar ve tatbik olunan muame- ir merci yoktur, Yalnız bu muamelenin tat- bikinde bir vazife stiistimali vukua getirilirse umumi hükümlere tevfi- kan matevk âmire şikâyet edilebilir. Nizamname yarınki resmi gazete ile neşredilecek ve mer'iyete gi- Binen “ Cenevrede ilk plânı silâhsızlanma değil silâh meselesi işgal ediyor,, M. Litvinofa göre vaziyet MOSKOVA, 30 (A.A.) — Tas Ajansı bildi » Litvinof Suna Rusya icra komitesinin toplanışında beynelmilel hayatın inkişafı hak kında söz söyliyerek demiştir ki: “Burjuva müsalemet devri hitam buldu. Cenevrede diplomatik mü- ei ilk plânı silâhsızlanma değil, silâh meseleleri işgal etmek - tedir.” Litvinof, yeni militarist ruhun yeni fırkalar ve yeni ideolojiye ma- lik yeni adamlar doğurduğunu hatırlatmıştır. M. Litoinof, silahları bırakma konferansına nakli kelam etmiş ve resmen hayatta farzedilen ve belki de bir müddet daha yaşayacak © lan bu konferansın silahları bırakma değil yeniden silahlanma konfe- ransı olacağını söylemiştir. Bazı devletlerin teslihatlarım ikmal et- melerinden ve diğer bir takımının ise silahlarını bırakmalarından bah sedilen bu zamanda yalnız birinci şıkkın tehakkuk edecğinden endişe ediyoruz. Kocasını balta ile öldüren kadın idama mahküm oldu KASTAMONU, 30 A.A.— Bir sene evvel İnkayanın Esenler köyün den kocası korucu Mehmedi balta ile öldüren Ayşe ağır ceza idama mah küm edimiştir. Ayşe kocasını sevdiği başka bir adamla evlenebilmek için o adamın yardımı ile balta ile öldürmüş ve evin ahırına gübrele- e cesedini saklamıştı. ehmet yedi yaşındaki çocuklarının gözü önünde ölmüş ve mi üzerine meydana çıkarılmıştır. eee aye “Şarki Türkistanın gök bayrağı aziz Türkiyenin al bayrağını selâmlıyor,, Paşaver tarikiyle şarki Türkistan'dan (Anadolu Ajansına şa telg- raf gelmiştir : Anadolu Ajansı İstanbul PESHAVAR, 30. A.A. — Kurtulan ve hükümeti kurulan şarki Türkistanın gök bayrağı aziz Türkiyenin al bayrağını hürmetle se- lâmlar, yalönşını kutlular, ve yeni senenin bütün dünyaya mutlu olma- sını diler.» Şarki Türkistan Başvekili namına « Dr. Mustafa Ali — haberini takiben gelen dostane ta; yet telgrafından fevkalâde müteha, Tevfik RUŞTU Hariciye vekili Tevfik Rüştü Bf. hazretlerine € Anatole Lounatcherskinin vefatı sis olduğum halde sizden mütevef- fanın şahsi faaliyeti ile fikri ve har- si rabıtalarını teşyit etmekten hali kalmamış olduğu iki memleket dost. luğunun bu yeni tezahürünü Sovyet Mtihadı hükümet ve milletinin lâyi- © kiyle takdir etmekte olduğuna itimat buyurmanızi rica ederim, — Litvinoff ES