31 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

31 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

i Barut İnhisar Mr İdaresinden: Dumansız baruta mahsus en âlâ kırmızı renkte kovan, İris tapası ve muhtelif numarada saçma ile doldurulmuş av fi ,ck.erimiz satışa çıkarılmıştır. Her cihetten yabancı memle- ket er mamulâtı ayarında olan bu fişeklerimizin evsafı asa- Zida gösterilmiştir : Tam şarjlı dumansız o barutla dolu av fişeği : 12 Kalibre dumansız baruta mahsus Lüks “kırmızı” kovanı Müllerit dumansız barutu Katranlı mukavva kapak 3 m/mlik Elastiki tapa 14 , ,, İRİS tapası Av saçması numarası ve kutru 7 Numara “2,50 m/m”, Av saçması mıktarı 32 gram N Fişek içindeki saçmanın tanesi vasati 320 adet 12 Kalibre “ namlu tulü (70 s/m” tam şok tüfek ile; av 2,10 gram 75 s/m kutrunda bir hedefe 35 metre mesafeden : Henhak adedi 5 6 e 218 İsabet nisbeti . . . .. PE 15 metrede saçmaların Kuk olduğu. sür'at vasati. . Gk Namlu dabiind; tazğik s/ m2, yi 196 Ke. Hadefte .. . 7... .s Bufuz azami Balâdaki malümiet Finblerimiii evsafmı gösterir. Di- ğer Kalibrede veya başka numaralı saçma ile doldurulmuş fişeklerimiz de bu fişeklerimiz £ gibi iyi evsaftadır. Yalnız ta- biatile yukarda gösterilen isa bet nisbeti ve grupman şekli bi raz değişebilir. Bu evsafın tetkikinden anlaşılacağı üzere bu fişeklerin imalinde fiatları yüksekliği (nazarı dikkate alınmıyarak hususi şekilde ve mantarlı İris tapaları kullanılması dolayı- siyle namlüdaki tazyik tüfeği ve avcıyı yormıyacak derecede azaltılmış olmakla beraber saçmaların grupmanı ve nüfuzu azami dereceyi bulmuş ve 35 metreden atılan saçmalar yüz de altmış sekizi 75 santimetre kutrundaki (o dairevi hedefe ve yüzde seksen iki sathı mazrup istihsal olunacak surette isabet etmiştir. Dolu fişeklerimizin nefasetini temin için hiç bir fedakâr- lıktan çekinmeyen idaremiz muhterem halkımızın fişekleri- mize rağbetinin günden güne çoğaldığını görmekle müftehir- ör Şimdiye kadar yalnız ecnebi mamulâtı dolu fişek kullanan avcılarımızm artık munhasıran fabrikamız mamu- tı fişekleri kullanması ve Dahiliye Vekili Beyefendinin Riya seti tahtında Ankarada icra edilen © avcılık müsabakasında birinciliği ibraz eden zatın bu müsabakada idaremiz fişekleri- ni kullanmış bulunması, mamulâtını islâh yolunda idaremizce sarfediler mesainin manevi bir mükâfatını teşkil etmektedir. Dolu fişeklerimizi kullanan avcılarımız hem paraca hem zamanca kazanırlar Zira ecza alıp fişekleri kendileri tara- fından doldurmakla paraca bir istifade temin etmemekle be raber elile doldurulan fişeklerin hep bir ayarda olması gayri kabil olmakla avda muvaffakiyet nisbeti tabiatile azalır. Bu meyanda bazı avcılarımızın güya daha iyi neticeler almak veya fişeği daha ucuza mal etmek için muhtelif cins barutlardan ha lita yapmaları, barut ve saçma nisbetlerini gözetmemeleri, İyi tapa ve karton yerine kâğıt paçavra veya otomobil lâstik parçaları kullanmaları dumanlı baruta mahsus kovanları biraz kara barut ilâvesile dumansız barutla doldurmaları gibi fen ni ve tehlikeyi mucip hatalar hakkında nazarı dikkatlerini celp eder ve bu gibi hatalardan sz etmelerini tavsiye e- 293,8 metre Taribi roman MILLİYET PAZAR 37 KANUNUEVVEL 1933 Yeni yapılan Banka binası mermer imalâtına ait münakasa 1) Emlâk ve Eytam Bankası Ankarada Bankalar cadde- sinde Tütün İnhisar İdaresi ittisalinde inşa ettirmekte oldu- ğu Merkez Binasma ait mermer malzemeyi kapalı zarf usulile Ankara ve İstanbulda münakasaya koymuştur. 2.) Taliplerin tekliflerini mubtevi zarflar 6 kânunusani 1934 tarihine müsadif cumartesi günü saat on ikiye Okadar Umum Müdürlükte Kâtibi Umumiliğe ve İstanbulda Şube Müdüriyetine bir makpuz mukabilinde verilmiş olmak lâzım dır. Mezkür güne kadar toplanan mektuplar İstanbulda Şu- be Müdüriyeti nezdinde müteşekkil komisyonca saat on beş- e açılır ve teklifler beş gün zarfında bir karara iktiran etmek üzere Umum Müdürlüğe gönderilir. Umum Müdürlüğe tev- di edilen teklifler Meclisi İdare huzurunda 11 kânunusani 1934 te saat on beşte açılır ve Heyeti umumiyesi hakkında ittihaz edilecek karar alâkadarana tefhim olunur. İdare Mec- Misi dilediğine ihalede serbesttir. 3.) Münakasaya iştirak arzu edenlerin beş lira mukabilin- de mermer imalâtma ait plân ve şartnamelerle teklif mektu- bu nümunelerini tedarik ve mündericatlarına göre mukteza- sını ifa eylemekle beraber mezkür evrakı imza edilmiş bir halde Bankaya tevdi etmeleri lâzımdır. 4.) Tekliflere, teklif edilen bedelin 9e yedi buçuğu nisbe- tinde Milli Bankdlarca muta teminatı muvakkate mektubile bu işteki ihtısaslarını müsbit vesaik raptetmeleri icap eder. 9697 Gedikpaşada Jandarma Satınalma Komisyonundan: Satınalınması omukarrer aşağıda cins ve mıktarı yazılı iki kale m eşyanm ayrı ayrı kapalı zarf münakasaları isimleri hizasında gösterilen tarih ve saatlerde yapılacağından istekli lerin şartnameleri görmek üzere her gün ve münakasaya gir- mek için talip oldukları kalemlere ait ilk teminat ve teklifna- melerile beraber mezkür günün muayyen saatlerinde komis- yonumuza müracaatları. (7034) Cins ve Mikdarı Münakasa tarihi Günü (S0) adet Mahruti çadır 15-1-934 Oo Pazartesi (1000) (Portatif 15-1-934 " saati 15 16 9772 ” deriz. Şurası iyice bilinmelidir ki uzun ve fenni tecrübeler ne ticesinde yapılmış bir fişekteki herhangi bir malzemede cin- sen veya en ufak bir tebeddül veya fişeği ihzar tarzın- daki ufak bir tegayyür beklenilen neticenin alınmamasını mu cip'olabilir. 5 ve dumansız barutlarla ve her numarada saç- ma, şevrotin ve kurşunla ve domuz kurşunile doldurulmuş fişeklerimizi her yerde arayınız. Siyah kovan içine saçma, şevrotin ve kuruşunla ve kara barutla doldurulmuş fişeklerin fiatı... . o 5.— Kuruş Kara barutlu aynı kovanlar içinde domuz kurşu- nile doldurulmuş fişeklerin fiatı. .. . Kara barutla âlâ kurşuni kovanlar içine durulmuş fişeklerin fiatı. . Kara barutla en âlâ kovanlar içine fişeklerin fiatı . Dumansız barutla dolu turuncu renkte lerinfiatı . . » Dumansız barutla deki” âlâ mor Celile fişek- lerin fiatı Dumansız barutla dolu en âlâ mizi renkte fişeklerin fiatı. . Fiseklerimiz onarlık kutular iliniz atli, Her kutu içinde görülecek kusurun idaremize veya fab rikaya bildirilmesi için birer varaka konmaktadır. Beş yüz fişekten aşağı olmamak üzere hususi evsafta fi- şek siparişi kabul olunur. (7024) “dok ee doldurulmuş ” * fişek: d— 9,5, mi? (Mersâ)nın Dedi ve yaralınm yanma diz çök- ü tamamile yere Fıratlının yarasından kan akıyor du. — Canım çok acıyor, Batıkuşu! iğsü birden kabardı.. Söndü EMLAK VE EYTAM BANKASI İLANLARI Güneşin Oğlu — Batıkuşu.. Eğer o akıncıların prasmda senin bulunduğunu önce- den haber alsaydım, ağacın tepesi-| ne değil, yüksek dağların ardına saklanırdım. Bizi niçin yakıyorsu- muz? Başa, baş isteseniz, ötekile- rini de esir alsanız olmazmıydı? Delikanlı, Fıratlıya bir kaç yu- dum su verdi: — Reisimiz emretti.. Bütün ağaç ları yakacağız. Dedi. Yaralı suyu içince gözlerini aç- muşta. Geniş bir nefes aldı ve içini çe- kerek: — Başınız kimdir..? Diye sordu. Batıkuşu: — Boranın peşinden gidiyoruz. Dedi. Fıratlı biraz daha doğruldu: — Güneşin oğlu sizinle beraber gidiyor, öyle mi? atıkuşu başını sallıyarak: — Evet, dedi, niçin hayret edi- azan: İskender FAHREDDİN yorsun? — Hayret etmiyorum.. Çok talih- li bir genç olduğunu düşünerek, kendi talihsizliğime gülüyorum... — Bu tali iikten ziyade akıl- sızlık eseridir... Ağaca çıkacak sen- den başka kahraman yok muydu? — Reisimiz emretti.. Ona da bu fikri kızı vermiş... “Ağaçların üs- tüne yüz kadar gözcü koydur, Türk ler geçerken oka tutsunlar!,, de- miş. — Demek ki Mersâ artık böyle işlere de karışmıya başladı, öyle mi? — Reisimiz şimdi kızının her de- diğini yapıyor.. Fakat, (bir isteği var ki, onu yapamıyor, — Mersünm isteği mi? — Evet.. Mersâ, Güneşin oğlu- na âşıktır. Onunla "evlenmek isti- yor. Halbuki. . Batıkuşu bu haberi in bey- ninden ap öl Halbuki Güneş'in ozi Mer- si ile evlenmek çilem değil Bana şu tutuşmıyan ağaçlardan bir yaprak kopar.. Yaramı sarayım! Batıkuşu ağaçtan büyük ve yu- muşak bir yakrak kopardı.. Fıratlı nın yarası üstüne bastırdı. — Mersâ'nın, Güneş'in oğlunu sevdiğini nerden biliyorsun? — Babasından * işittim.. “Bora kızımı alsa, topraklarımda yeşeren bütün mahsulleri ona verirdim.,, Dedi. Aylardanberi ara bulacak bi- rini aradı. Nihayet Bora'ya elçi gön derdi. Bütün tedbirlerin boşa gitti- ğini anlayınca karargâhını biraz da ha geriye çekti ve Ur şehrinin etra- fma sayısız gözcüler koydu, Kasa- ba içinden elleri var. Fıratlı ölüyordu. Birdenbire gözlerini kapadı.. Çeneleri düştü. Ve sağ elini“ Batıkuşu'nun omu- zuna atarak ledi: ül er bir görsey: Dermanı nın üstüne düştü.. Bir kaç söz da- ha söylemek istedi: — Urdaki kırmızı sakallı Asu'yu Batıkuşu, Fi atlıya ölürken bir az su verdiği için, mukabilinde bu ade malâmatı aldığını anlamış- ig bir insan, can çekişen kim- seye bir su verir de ondan fenalık bekler miydi? Batıkuşu şimdi (yeni bir ümide düşmi Ölünün yanmdan uzaklaştı. Ateş her tarafı sarmıştı. Türk akıncıları, oağaç üstünde yanan Fıratlıları uzaktan seyredi- yorlardı. Batıkuşu, ölen yaralının sözleri- »i tekrarlıyarak kalabalığa karıştı: “Mersâ seni de sevebilirdi.. Eğer birdefa ii Türk akıncıları yol £ üstündeki ağaçları ve ağaçlarda saklanan yüz kadar Fıratlıyı yaktıktan son- ra yollarına devam ettiler. Güneş'in oğlu Fıratlıların bu feci | akibetinden müteessir olmuştu. Çünkü Türkler o güne kadar hiç bir cenkte, en ağır cezaya epi ne e ağeşisek yahuanğa bel TAYYARE YILBAŞI PİYANGOSU Çocuklar için en iyi Yılbaşı hediyesi bir Tayyare Yılbaşı biletidir. Çocuk bununla binlerce lira kazanabilir. Büyük ikramiye yarım Milyon Liradır. 9764 M.M. Vekâletinden: Bazı eşhasın nufus dairelerince mukayyet künyelerinin tashihi zımnında mahkemelere müracaat ederek baba, zevç, veya oğullarının vefatı vuku bulmuş olduğunu isbat ve o su- retle nufus kayıtlarının tashihine karar istihsal ettikten sonra aynı karara istinaden vefat etmiş olan şahsın şehit olduğu beyanile (oo yetim (maaşı tahsisini (Ovekâletten ta- lep etmekte oldukları görülmekte (ve. omüteveffa nın şehit olduğuna dair vekâletçe kayıt bulunmadığıtak- dirde bunun ayrıca mahkemeden ilâma raptı ve bu baptaki talep ve iddianm M. M. V. aleyhinde dermeyanı ve mahkeme de vekâlet dairelerinin müdafaası da dinelnmesi lâzım gelmek te olmakla badema bu husustaki davaların nufus daireleri değil M.M. V. aleyhine tevcihi lâ- zım geleceği tavzih olunur. o (4450) İTİMADI MİLLİ TÜRK SİGORTA ŞİRKETİ ADAPAZARI TuURK TİCARET BANKASİLE Birleşerek teşk'lâlını tevsi etmiştir. Mallarınızı bu Türk şirke- tine sigorta ettiriniz. Galata Bankalar caddesi İTİMADI MILLİ HAN : Adanazırı Türk Tiesrrt Bankası merkezi ve şubeleri 9588 yy 9023 Acente Gedikpaşada Jandarma Satınalma Komisyonundan: Gedikpaşada Jandarma Eşya ve Levazım anbarının ba- zı yerlerinde yapılacak tamirat 4-1-934 perşembe günü saat 15 ten 16 ya kadar pazarlıkla yapılacaktır. Talipler tamir edilecek yerleri ve şartnameyi görmek üzere istedikleri vakit ve pazarlığa iştirâk içinde gösterilen günde ve saatlerde ko- misyonumuza müracatları. . (7172) Türkiye Ziraat Bankasından: Nohut Zade Hüseyin Avni Beyin Bankamıza merhun 274 denkte 9936 Kilo tütünleri i- kinci defa olmak üzere 6-1-934 tarihinde saat 11 de müzayede ye konulacaktır. Taliplerin Bankaya müracatları. (7164) ————— çift katlı kayışlar mübayaa €- dileceğinden (o pazarlık için 4-1-934 perşembe günü saat 14 te Bakırköy Barut fabrika“ larında Satınalma Komisyonu na müracaatları. (361) (7163) Tulü Arzı Sihanı 12,(0M. 0,28 0,018 Çift Katli 25,0M. 0,18 0,015 Çift Askeri fabrikalar ilânları Bakırköy barut fabrikaları için 150-160 ton Marin lave kömürü mübayaa edilecektir. Pazarlık için 1-1-934 pazartesi günü saat 14 te Barut fabrika- sında satın alma komisyonuna müracaat eylemeleri. (411) (7161) si Ankaradaki Askeri fabrika- | ları için şartnamesi mucibince 380 ton Marin lâve kömürü mübaya edileceğinden pazar- lık için 1-1-934 pazartesi günü saat 14 te Bakırköy Barut fab-| rikalarında satmalma Komis- yonuna müracaat eylemeleri. (410) (7162) Askeri Fabrikaları için aşa- ğıda miktar ve eb'adı yazılı | dıla, Bora yurtdaşlarının — dertlerini, dinledi. J — Gözyaşları dindireceği, Ve yakında kızlarımızı buldur. ğrm.. Çalınan mallarınızı üç lardı. Türkün insafı buna Fakat, akıncılardan kurban giden- lerin adedi çoğaldıkça, reis, ölü- mün önüne geçmek için ağaçları yaktırmağa mecbur kalmıştı. Zaten ağaçlarda yananların ade- dini Batıkuşu haber (vermeseydi, kimse bilmiyecekti. m yere düşen bir Fıratlı- dan düşmanın miktarını öğrendiği ni söylemişti, Bora, insan yağının ağaçlar ara- sından alev halinde uzandığını ve etrafa iğrenç bir koku neşrettiğini görünce yoldan uzaklaştı. Akıncılar Bora'yı takip ettiler, Güneş batarken Ur şehrinin yök: sek smızları önüne varmışlardı. Urlular Türk akmcılarının imda- da yetiştiklerini görünce sokakla- ra dökülmüşlerdi. Herkes sevinç ve neşe içinde Bo- ra'yı selâmlıyordu. İhtiyar kadınlar, Güneş'in oğlu- nun yolunu kestiler: — Oğul, tam (vaktinde geldin! Dün gece göçebe Fıratlılar gene $€- hirde baskın yaptılar.. Erzak an- barlarımızı soydular.. Kızlarımız- dün yedi yatişyan'i kaçırdılat; Sol bu soysuz mahlüklardan öcümüzü almadan gitme, oğul! fazlasile düşmana (o ödeteceğim.. Merak etmeyiniz! oBundan sonra evlerinizin ve anbarlarınızın kapı- larını açık ta bıraksanız, kızlarını- za ve mallarımıza hiç bir el uzanmı- yacak! Dedi.. Atını sürdü.. Ür muhafızını aramağa gitti. Akıncılar şehre yayılmışlardı. O gece Ur kalesinin hiç bir kapı" sı kapanmadı.. Urlular sabaha ka” | dar neşeli şarkılar söyliyerek sokak larda ve kale dışlarında dolaştılar.« Köşe başlarında meşaleler yakarak eğlendiler. (Bora ) yurttaşlarını düşünürken.. Güneş'in oğlu, o gece, Ur mubs* fızile konuştuktan sonra, . şehrin merkezinde kurduğu karargikeaki çadırına gitmişti. Zulüm ve işkence gören, malisifi| ve kızları çalınan halkın ıstırabı” yakından gören me in oğlu o £€ ce çadırmda sasjlarce uyuyamad* (Bitmedi) | i