7 Ocak 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

7 Ocak 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

, 9 : Karanlıkta heyecanlı bir maç başlamıştı! Üç torpito birden hücumda... Bütün Rus hattı harbinde bir an- 'da müthiş bir şimşek çakıyor. 30,5 santimetrelik toplar, etrafımızı sa - rıyorlar. Fakat Midilli, bu müthiş taarruzdan sıyrılmasını biliyor. Çe- vik, seri ve vahşi bir süratle, he- deften uzaklaşıyor. Ve zikzak bir seyir takip ederek hattı harp gemi- lerinin endaht sahası haricine atılı- yoruz. Mermiler, artık bize güçlükle ye- tişebiliyorlar. Rus Amiralı, endah- tın faydasızlığını görerek yavaş ya- vaş ateşi kesti, Ruslar, Middilyi tekrar yakala- mak fırsatını ellerinden kaçırdik- larını anlamışlardı. Harp etmekten vaz geçerek kuv- vei külliyelerile birlikte geri dön- düler. yalnız o kruvazörleri ve üç mubhripleri, uzak Oomesafedenbizi takip ediyorlar. Akşam saat altı- ya doğru, bize daha yakınlaştılar, Etrafımızı saran kesif karanlıkta bizi kaybetmemeğe dikkat ettikler i görülüyor. Fakat, biz de ne yapma- mecbur olduğumuzu pek âlâ bi- liyoruz. Ay bir kere meydana çık- sa geri dönüp bize hücum edenle- y çıkmayacak olur- sa bütün ümitleri kaybolacak. Hava, çok karardı. Gökte hiç bir yıldız yok. Kalın bir bulut tabaka- $1 çarşaf gibi semayı kaplamış, bü- yük bir süratle gecenin karanlığın- da yol alıyoruz, etrafımızı saran deniz; her tarafta siyah bir cana- var gibi görünüyor, Yalnız dümen suyumuzun fosfor- lu köpükleri... Güvertede herkes gergin ve me- tin, zühuratı bekliyor. Bütün dik- katimizi gözlerimizde topladık. Saat sekize doğru kuledeki ta- rassut postaları, kıç (taraftan üç z pr geldiğini haver verdip- ler. Dürbin vasıtasile, Rus gemileri nin ancak dumanlarını görebiliyo- ruz. Alçak oldukları kendile- ri ıçmek kabil değil Bütün gemiler, sancak bordasına © doğru gidiyorlar. Bizde onları kaybetmemek ve mümkün olursa ihata etmek için o tarafa doğru yol alıyoruz. Bütün topların mesafeleri tayin ediliyor. Hücumu kırmak için her $ey hazır. o Gemilerin çok yakın bir mesafeye geldiklerini mermi i- şaretlerile Yavuza haber veriyoruz. Böylece, tetik üstünde bir kaç dakika daha geçiyor. Hemen ner- deyse endaht sahasına gireceğiz. Rus Karadeniz filosunun büyük ati çalıyor. Fakat biz, üç düşman kruvazörünün harekâtını, dürbün- lerimizin adesesi içinden takip e diyoruz. Muhripler, bir hattı mün- hani üzerinde © duruyorlar. Artık vakit geldi. — Projektör yüz derece tenvir edilsin! Ateş! O anda bütün cephanemizi bo- — Haydi bu seferde ötekine! Üç Rus gemisi, O parlak projek- törlerimizin ziyası altında, karan- lıkta bize doğru geliyorlar. İsabetli mermilerimizin havaya kaldırdıkları müthiş su sütunları arasında ikide bir gözden kaybo- luşlarını uzaktan seyrediyoruz. Bir işaretle, sancak borda (tarafında torpidoların o göründüğünü haber verdiler. — Sancak alabanda!.. Dümenci, dümene o kadar kuv- yetle sarılıyor ki (o kruvazör, seri bir hareketle âdeta bir anda içinde sancak bordaya dönüyor, Projektör huzmeleri, yanı başı- mızda karanlık suların üstünde do- laşıyor. Artık, müthiş bir © vaziyetteyiz. Üç torpidoya kuvvetli — bir hedef teşkil etmiştik. Fakat kruvazör de o anda ayni nokta üzerinde geriye dönmüş bu- lunuyordu. On saniye içinde yeni hattı seyir üzerinde idik. Midilli, tekrar doğ- rulmuş, direkleri ve bacaları şaku- Ni vaziyete gelmişti. Taarruzu büyük bir muvaffakı- yetle bertaraf etmiş sayrlabilirdik. İlk muhrip mühimce hasara uğ- ramış olacaktı. Geriye dönmekten başka çare bulamadığı anlaşılıyor. du. Diğer ikisi de, onun gibi yap- mağa mecbur oldular. Saat 11... Ortalık daha ziyade aydınlık... Mubripler ve kruvazör- lerden hiç biri meydanda yok. E te- si günü öğleden sonra, o Yavuzla beraber Boğaziçindeyiz. o Amiral gemisinden şu işareti aldık: “Sizin teyakkuzunuzdan ve ta- rassudunuzdan çok memnunum! Amiral, (Bitmedi) —ğ—— Hücum kıtaları başka, ordu başka imiş! © BERLİN,6. A.A. — Volff ajan sından : Ecnebi bir gazeteciye verdiği beyanatta nazır M, Rochn demiştir ki : “ — Milli sosyalist hücum kıta- İarı erkânı harbiyesi mesul reisi | sıfatile, milli sosyalist si- © yasi mücadele teşkilâtının aske- ri birer mahiyet alarak dünya sul- hu için bir tehlike teşkil edebile- ceği hakkındaki iddiaların yalan olduğunu söyliyebilirim. Gizliyecek birşeyimiz yoktur. Yeni Almanya, diğerleri de yap- > tıkları takdirde son mitralyözüne © kadar silahlarını bırakmağa ha- zırdır. Hücum kıtaları hiçbir milis © ve dünyada mevcut hiçbir askeri Usul ile mukayese edilemez. Zira, mü-ellah bir kuvvet teşkil etme- © mektedir. © o Almanyada, yalnız Alman ordu- — su silah taşır, halbuki hücum kıta Jarı Alman milli sosyalist ihtilâki ruh ve iradesinin mümessilidirler, Hücum kıtaalrı ile ordu arasında hiçbir bağ yoktur, > Almanyada beş bin kişi salıverildi » BRLİN,G6.ALA. — Sene başın da tecemmü da mevkuf tutulanlardan beş bin kişinin tah- İiyesi münasebetile Prusya başve- * kil M. Goering neşrettiği bir be- yannamede salıverilen bu beş bin kişinin kendilerini haksızlığa uğra nış zannetmemelerini ve milliyet iğinde yollarını aramalarını Wsiye etmektedir. Ne resmi maka mat, ne de hususi şahıslar bunların bu gibi mesailerine engel olamıya- Almanlar daha âçık söylemeli imişler BRÜKSEL, 6. A.A. — Havas Ajansından : Resmi siyasi mahafil Berline bildirilmiş olan Fransız muhtıra- sının çaıklığından ve müsbet ru- hundan çok memnun olduklarını bildirmişlerdir. Bu mahafiide de- niliyor ki “ Hitlerin şimdiye kadar mü; hem olan tekliflerini açık bi a rette bidirmeğe sevkedilmesi için Fransanın vazih teklifler yapması. nı Beiçika arzu ediyordu. Eyi haber alan mahafil Belçi. kanın Fransız noktai nazarı ile tam bir mutabakatta olduğunu ve alâkadar devletlerin silahları bı- rakma konferansı mesaisine baş- lamadan evvel araalrmdaki nok- tai nazar birliklerini devam etti. rebilmek üzre silahları müzakereleri hakkındaki fikirleri- nin Almanya tarafından daha vu- zuh ile bildirilmesi lüzumunu dü- şünüyorlar, Mançuri Amerikada istih- bar bürosu açıyor VASHİNGTON, 6. A.A. — Man. çuri hükümeti Vashington'da bir istihbarat bürosu açmıştır. Bu bü- ronun başına Mançuri harbiye ne zareti müşavirlerinden Amerikalı M. George Brovson Rea, müdür ta yin olunmuştur. Büro, gazetelere ve ticari müesseselere siyasi ve ik- tisadi malümat verecektir. İtalyan kabinesi içtima ROMA, 6. A.A. — Stefani ajan- sr bildiriyor : Kabine bu sabah kralın riyasetinde toplanmıştır. İLLİYET PAZAR 7 KANUNUSANİ 1934 i Sir John Simon Romadan döndü Milletler cemiyetinin ıslahı sonraya mı kaldı? PARİS, 6. A. A. — Sir John Si- mon ile refikası bu sabah Roma- dan buraya gelerek, Paris sefareti kâtiplerinden biri tarafından karşı- lanmışlardır. İngiltere hariciye na- zırı, Paris'te ransa devlet ricalin- Fransızlar memnun görünüyor ROMA, 6. uA. A. — İngiltere hariciye nazırı M, Simon Romadan hareketinden evvel OM. Mussolini ile yaptığı mükâlemeler hakkmda Fransa sefirine malümat vermiştir. Romadaki Fransız mahefili neti. ce hakkında oldukça memnun'yet göstermekte ve silahsızlanma me- selesine muvaffakiyet elde edilince ye kadar milletler cemiyeti islaha- tın tehirini kabul etmek suretile M. Musolinin gösterdiği uzlaşma fikri takdir olunmaktadır. Mezkür mahafil Almanyanın silahlanma talebinden ileri gelen meseleler hakkında da mühim bir adım atıl. muş olduğu mütaleasmdadır. Almanlar memnun değil BERLİN, 6. A.A. — B.Z.Mit- tag gazetesi , bu görüşmelerin pek az şayanı memnuniyet telâkki edi- len neticelerinin alman mehafilin- de yapmış olduğu inkisarı sakla- mamaktadır. Bu gazete, tebliğin Sir John Simon tarafından yazıldı ğını ve Sir Simon'un kullandığı ke- limeleri şiddetle müdafaa ettiğini söylüyor, İngiliz kabinesi Roma'da Sir Simon'un aldığı vaziyete işti- rak ettiği takdirde Avrupa anlaş- ması eserinde bundan daha sıkı bir teşriki mesai tasavvur etmek müş- kildir. Bu suretle İngiliz hükümeti Fransız tezini tamamen tasvip et- miş olur. İki tez arasında tavassut PARİS, 6. A.A. — Havas ajan- sından : Excelsior gazetesi , Roma- da M. Simon ile M. Musdolin ara- sında yapılan mükülemeleri; mev zuu bahsederek diyor ki.: “ Resmi tebligden , mükâleme- lerden ve M. Simon'un dün hareke- tinden evvel yaptığı beyanattan en açık olarak anlaşılan şey, hukuk müsavalını tehakkuk ettirecek o- lan tekrar silahlanma hususundaki Alman tezi ile silahsızlanma kon- feransına avdet etmek yolundaki Fransız tezi arasında İngiliz-tal- yan tavassutuna yarayabilecek sa- rih bir mütavassıt formülün henüz mevcut olmadığıdır. Bir konsolosa kelepçe vurdular LA HAVANE, 6 (A.A.) — Çin mahallesinde sivil bir polis Çi solosuna kelepçe vurmuş ve dövüşmüş tür. Çin konsolosu doktor Yue, Polis bir protestoname gönder - - Polis, divanı harp tarafından muhakeme edilecektir. Askerler, Va- olvorth mağazaları etrafında toplanan i kadın grevcileri dağıtmak i - ya silan atmak mecburiyetin- de kalmışlardır. Silâh sesleri bir pa - nik tevlit etmiştir. HAVANA, 6. A.A. — Bir komü- nist grupu İngilter sefaretini taşa tutmuş ve sefaretin bir kaç camı- nı kırmışlardır. Diri diri gömülenler PRAGUE, 6 (A.A) — Osek ma - denlerinde başlanan tahlisiye faaliye- tini dün ihtiyaten durdurmak icap et. miştir. Zira, dün saat S e doğru bir iştial olmuş ve mütemadiyen daman- Jar çıkmağa başlamıştır. Tahkikat ko- misyonu derhal kuyuyu boşaltmıştır. Daha ölmemiş olanların kurtarılması için pek az bir ümit vardır. Cenubi Afrikada müthiş feyezanlar KAP, 6 (A.A) — Cenubi Afrika- da görülmemiş bir feyevzan olmuş - tur, Bu feyezan büyük bir tehlike teş kil etmektedir. Yüzlerce insan evleri- ni terketmek mecburiyetinde kalmış- Jardır. Orange nehrinin taşmasından dolayı zararlar daha şimdiden bir buçuk milyon İngiliz lirası tahmin e- diliyor. Vadi boyunca ve vadideki su- lama kanalları mahvolmuştur. Yüz - İeree hayvan ve koyun seller tarafın» dan sürüklenmektedir. ve nehir bo - Yunca olan çiftçilerin nesi varsa hep- si mahvolmuştur, garbi mın- takası tamamen tecrit edilmiştir. Hiç bir tren Orenge nehrini geceme. Paraguay İnat ediyro Mütareke dün gece bitti, “İyeni muharebe olacak mı? BUENOS-AİRES, 6. A.A. — Son zaferlerden © sonra Paraguay sulh istiyor , fakat bunun oChaco meselesinde bir hakem esası üzeri- ne yapılmasını istiyor, Paraguay, sol nebri sahilini mu- hafaz etmek niyetindedir, bunu emniyeti için elzem telâkki ediyor ve Bolivyanın bu nehir üzerine yerleşmemesi için icap ederse, har- be devama karar vermiştir. Paraguay'm son zaferleri fikri- ni tamamen değiştirmiştir. Şimdi, evvelce Vashington bitaraflar ko- misyonunun huzurunda müdafaa etmiş olduğu , tam hakem (tezini ve 3-8-933 deilin etmiş olduğu “kuvvetin hakka galebe çalmıya- cağı” düsturunu redde'mektedir. Bu suretle milletler cemiyeti komiş- yonunun vazifesi güçleşmiş oluyor. Mütareke bugün (cumartesi) ge- <e yarısı bitecektir. Paraguay kıtaları şüphesiz bu dakikada nitibaren ilerliyecekler ve Bolivya ordusu tarafmdan cid di bir mukavemete maruz kalmı- yacaklardır. Bolivya ordusu, Para- guay ordusundan çok uzak bir hat- ta dogru çekilmiştir. Komisyon, tekrar harp başladığı takdirde vazifesinin hitama erece- ğini iki tarafa bildirmişti Fransadaki büyük do andırıcıık PARİS, 6 .A. A. — Adliye'ne- zaretinin çıkardığı bir tebliğe göre nazır, Stavısky mesele ve da- vasının bir teviye tehir edilme.i- nın sebepieri hakkında tahkikat yaptırmaktadır. Bu müteakıp tehir ve taliklerin cezai tedbirler alınmasını icap et tirecekt.r, Ayni zamanda hakimelre gön- deri:en taimatta cezai işlerin an- cak bir deta ethirme musaade €- dilmiş ve bu talik keüfiyetinin de haki bir sebebe müstenit ve usu- lü dairesinde ouması şart konul- muştur. PARİS, 6 .A.A. — Stavisk dos. yasının tetkikine devam eden ad- liye nazırı M. Raynaldy, © bütün gün rüfekasile birlikte meşgul ol- muştur, Nazır, Bayon mahkeme he yetile ve müddei umumisile uzun uzadiye telefonda görüşmüştür. Bayon'un hasseten methaldar gö- rülen şahsiyetlerinden birinin bu akşam tevkifi memuldur. PARİS, 6. A.A. — Havas ajan. sı bildiriyor : Selâhiyettar maha- filden alınan malümata göre Sta- viskynin dolandırıcılık meselesi i- ki safha arzetmektedir : 1 — Macar eshamı meselesi , 2 — Bayonne belediye (kredi mücssesinin sahte bonoları mesele- si, Birinci mesele hakkında maliye nezareti Staviskyini üç teşebbüsü- nü akim bıraktırmıştır. Fransadaki büyük Suiistimal PARİS, 6 (A.A.) — Herriot kabi. nesinde iş nazırı iken sigorta şirketle rinin belediye kredi bonaları alahile « ceğine dair yazmış olduğu bir mektup tan dolayı Stavisky, hâdisesinde mat- buat tarafından İsmi zikredinen müs. temlike nazırı M. Dalimier dün öğle, den sonra bu hususta M. Chautemps ile görüşmüştür. M. Chautempa, rant buata M. Dalimler'nin Stavisky'yi tac dığını kendisine bildirdiğini söy- M. Chautemps ile M. Dalmi. üzeri yine görüşmüşlerd (Le Journal) gazetesine göre Baş kil, hükümetin Stavisky'nin faaliyeti. ne herhangi suretle olursa olsun mü- #aade etmiş olanlara karşı şiddete hareket kararı verdiğini M. Dalimier- ye bildirmiştir. eli Macera peşinde LAGOS, 6. A.A. — (Nigeriada)- Volff ajansından: Dokuz metre u- zunluğunda küçük bir yelkenliye binerek Hambourg'dan denize açi- lan iki Alman genci sekiz ay sü- ren ve türlü maceralarla geçen u- zun bir deniz yolculuğundan sonra Lagos'a gelmişlerdir. ır , gemilerini tamir edip te mizledikten sonra tekrar hareket e- deceklerdir. e Amerikada yeni nafia işleri VAİNGTON, 6 (A.A.) — M. Ro- osevelt, bugünkü plân tam bir şekil - de bitirildikten sonra yapılmak üze « re yenide nbir nafia programı hazırla maktadır. Dün yapmış olduğu birçok teşebbüslerde, Raisicümhur hüküme - tin bu iş için lâzrm olan 10:000.000.000 : kolayca bulacağı kanaatine varmış ber. 58 HARICI HABERLER | Cu . Avukatlar birliği kongresinde İZMİR, 6 (Milliyet) — Avukatlar birliği kongresi encümenleri bu gün geç vakte kadar lışmaların a devam etmiştir, Encümenlerden Bazıları işlerini bitirmiştir. Kongre azaları öğleden sonra vilâyet, be fet verilecektir. sızlar şiddetle aranmaktı tan pek çok dönmüşlerdir. BURSA, 6 .A.A. — üç hareket arz hissedil Köylüleri borçtan kurtarmak için BERLİN, 6. A.A.— Umumi al man kredi müesseseleri cemiyeti reisi köy emlâki sahiplerini borç- tan ku:tarmak için faydalı bir tek- lifte bulunmuştur. Mümaileyh bu nevi emlâke ait borçların yekü - nünü sekiz milyar mark olarak tah min ettikten ve köylüleri tekrar borçlanmak tehlikesine maruz bi- rakmamak için bunlara işlemek i- çin lâzım gelen paranm da verilme- sini kaydeyledikten sonra hususi borçların alacaklılar için bir gelir balien tahvilini ve bu paranın mez- kür emlâk istihsalâtından alınma- sını teklif etmektedir. Bu suretle alacaklılar eski borçları yerine mü- nasip bir faiz getiren ve tedricen itfa olunan senetler alacaklardır. Borçlarından mütevellit taahhütle- rini yerine getirimiyecek olan köy- lü emlâkinin idaresini ele alabile- cektir. Bu suretle alacaklılar taah- hütlerini iyfa etmiyen borçlulara karşı kâfi derecede teminat elde etmiş olacaklardır. ie iü Tuhaf bir kaza BERLİN, 6 (A.A.) — Volf ajan- sından * Berlinin garp İcismındaki işlek yol lardan birinde dün gece acı ip bir ka- za olmuştur. Yolcu almış bir kira oto- mobilinin şoförü, yolda kalbine kan hü- cum edip toplanması neticesi olarak bir- denbire ölmüştür. Hareket halinde idaresiz kalan oto- mobil , biraz sonra bir kaç gaz feneri- pe çarparak sakatlanmış ve durmuştur. İçindeki yolculara hiç bir şey olmamış” tr. — ii Belçikada kabine buhra- nının önüne geçildi BRÜKSEL, 6. A.A. — Kralın a- çık görüşü sayesinde Flamanlar ile Vallon'lar arasmda bir mücadele ye sebebiyet verebilecek bir kabi ne buhranmın önüne geçilebilmiş tir, İtalyan-Romen ticareti . ROMA, G.A.A. — M. Mussolini ile Romanya sefiri dün yeni İtal- yan - Romanya ticaret muahedesi- ni imzalamışlardır. Bu muahede i- ki memleket arasmda mevcut 'di- ğer ticaret itilâflirınm © yerine kaim olmaktadır. ei Kurt sürüleri AUxERRE, 6 (A.A.) — Mıntaka- nın birçok yerlerinde kurt sürüleri görülmüstür. i lediye ve fırkayı ziyaret etmişlerdir. Akşam Halkevinde şereflerine bir çay ziyafeti verilmiştir. Avukatlar yarın şehri gezeceklerdir. Ak - © şam baromuz tarafından şereflerine İzmir Palasta 200 kişilik bir ziya WE Polis Nuri Ef. nin katili İZMİR, 6 (Milliyet) — Polis Nuri Efendiyi öldüren sabıkalı hır- iddi tadır. Hırsızların bugün, yarın adaletin pençe- sine teslim edilecekleri şüphesiz addedilmektedir. Ergani istikrazı tahvilleri İZMİR, 6 (Milliyet) — Ticaret odasında vali, fırka reisi, banka- cılar, tacirler ve ecnebi müesseseler müme:sillerinin iştirakile bugün mühim bir toplantı yapılmıştır.Topi lantıya sebep Ergani istikrazı işi ol: “ duğu vali Kâzım Pş. tarafından bil dirilmiştir. sı müdürü Nazif Bey de bu istikra zın faydası hakkında izahat vermiş © tir, İçtimada dört koldan derhal fa aliyete geçilmesine karar verilmiştir. BURSA, 6, (A.A.) — Milli Ergani tahoilâtına yurttaşlarımızın gösterdiği alâka şayanı takdirdir. Bursa merkezi için gönderilen tah - villerden ancak birkaç tane kalmış tır, Bu saygı ve kıymete değer alâkanın tecellisi olarak esnaf ve halk- kimseler cümkuriyet Halk fırkasına müracaat etmektedir. ler. Halka bir kolaylık olması için bankalardan çağırılan memurlar va sıtasile fırka merkezinde de salışlar yapmış olap, yarına kadar hiç bir tahvilin kalmıyacağı kuvvetle ümit edilmektedir. 5 : Türk - İtalyan uzlaşma muahedesi ROMA, 6 (A.A.) — Nazırlar meclisi Türk - İtalyan bitaraflık, uzlaşma ve adli tesviye sureti mua hedesinin temdidi hakkındaki ve 25-5-1932 tarihli Türk - İtalyan protokolünün tasdikine dair olan ka - rarname projesini ve 1934 ikinci kânununun beşinde Romada imzala- nan İtalyan - Romen ticaret ve seyrisefain muahedesinin tasdikine mü teallik kararnameyi tasvip etmiştir. (Bir günde ulu dağa çıkan Hanımlar BURSA, 6. A. A. — Uç hânunu sanide Ulu dağa hareket eden Bursa dağ kulübünün ikinci kafilesi, aralarında muallim Muzaffer ve Huriye hanımlarla birlikte ve bir günde çok sıkı bir yürüyüşle Ula dağ oteline çıkmışlardır. Üç gün kaldıkdan sonra dün gece Bursaya C. Merkez banka - Genç Cümhuriyet kızlarının . gösterdikleri bu tahammül ve kabi- liyet bütün sporcular tarafından takdirle anılmaktadır. Önümüzdeki şeker bayramı için Bursa dağ kulübü, İstanbulan' da iştirakile.büyük bir seyyahat tertip etmek üzeredir, Bursada şiddetli zelzele in gece şehrimizde fasılalı ve biri: Mersin kurtuluşunu tesit etti MERSİN, 6 (A.A,) — Mersinin kaf tuluş bayramı dün çok büyük tezahür ratla kutlulandı. Köylerden şehre iki bin mücahit çağ” rılimiş ve bunlar milli kıyafetlerile şeb ve girmişlerdir. Şehir baştan haşa donatılmıştır. Köy“ lü mücahitlere gündüz ve gece sineme ve halkevi iller göste rilmiş, ziyafetler verilmiştir. Veteriner Fakültesinde konferanslar ANKARA; 4.— Bugün Veteriner Fakültesinin dahili hastalıkları anfi- teatrında, başta Ziraat vekili Muhlis Bet. ve ilmi büyük bir a Jâka ile takip eden kara müsteşarı Nazmi paşa olmak üzere birçok yük sek zevatın ve meslek müntesipleri ile genç münevverlerin huzuru ile, RA ALA mam dahili hastalıklar profösörü Dr. Sa © moei Bey tarafından (Dimag, ruh ve vicdan) mevaulu bir konferans veril- miştir. Veteriner fakültesi bundan sonra halkm ve münevverlerin kolayca an” ıyacağı açık: görüşlü ve açık deyişli konferanslara devam edecektir. Burada münevverlerin mühim bir fikri ihtiyacını halle matuf olan bu konferansların daha sık devamı için Profesörlerdon o recada bulunulmuş tur, aris-Saygon yolculuğu BASRA, 6.A. A. — Paris Saygon arasında yolcu taşıyan “ Emeraude ” atyyare dün gece buraya vasıl olmuştur. Beynelmitel tediyat bankası toplanıyor BERLİN, 6. A. A, — Volff a- jansı bildiriyor: Reichsbank w mum müdürü M. Schacht, beynek milel tediyat bankası idare mecli” sinin gelecek pazartesi günü Bâle' de başlıyacak toplantısına iştirak edecektir. — Amerikan kongresi VAŞİNGTON, 6 (A.A.) — M. Re sevelt, kongrenin mayıs — ortaların doğru tehir edileceğini düşündüğünü âyandan Levis'e bildirmiştir. Core yanında kızı olduğu halde 18" til müddetini geçirmek üzere bi sabah Portekiz'e hareket etmiştir” Marconi Romada ROMA, 6 (A.A) — öğ örimdizider Rome