1 Şubat 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

1 Şubat 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Nafıa Vekâletinden: 21-1-934 tarihinde icra kılman münakasa neticesinde 60000 meşe normal ve 546 adet meşe makas Traversi için teklif edilen fiatlar haddi lâyikında görülmediğinden bu traver sler ayni şerait altnda 3-2-934 tarihine müsadif cumartesi gü nü saat 15 te pazarlıkla satm almacağı ilân olunur. (359) 669 Hukuk Fakültesi Dekanlığından: 1 — Fakülte talebesine yeni hüviyet cüzdanları veril- mektedir. 20 Şubat 934 tarihinden sonra eskilerinin hiç hük- mü yoktur. 2 — Fakülteye 50 lira ücretle bir daktilo alınacak, W- san bilen tercih olunacaktır. 10 Şubata kadar iyi hizmet ve- sikalarile müracaat olunabilir. (489) İzmir Vilâyeti Defterdarlığından: Izmir Vilâyeti Defterdarlığı 30 lira asli maaşlı iki va- ridat tetkik memurluğu münhaldir. Bu memuriyetlere Hu- kuk, Mülkiye, Yüksek Iktisat ve Ticaret mektebi mezunla- rı tayin edilecklerdir. Taliplerin Nihayet 8 Şubata kadar me- zun oldukları mektep şehadetnamelerile askerlikten terhis e- dildiklerini mübeyyin vesika ile birlikte İzmir Defterdarlığı- na müracaatları ilân olunur. (508) FRANSIZCA - TÜRKÇE Hukuki ve Medeni LÜGAT Dictionnaire Juridigue et Civigue Français . Turc Kanunlarda, ilmi, içtimai ve hukuki eserlerde, siyasi nutuklar ve konferanslarda, muahede ve mukavele me- tinlerinde, yevmi gazetelerde, edebi kitaplar ve mec- mua'arda kullanılan tabir ve ıstılahları geniş cümleler ve bol misallerle izah eder. 890 küsur sahifelik bu büyük kamusun tab'ına son derece itina edilmiştir. Fiatı (5,59) beş buçuk, taşraya 6 liradır. NAŞIRI : KANAAT KÜTÜPHANESİ Mü (12720) 664 İstanbul'da Trikotajcı Abdurrahman Ziya mahdumları Fahrettin ve Ali Ferruh Beylere Istanbul İthalât Gümrüğü Müdürlüğünden: Mukaddema tahtı tasarrufunuzda bulunup 3-3-931 de Sadi Beye devrettiğiniz Trikotaj fabrikası uhdenizde iken gümrükten muafen irirar ettiğiniz. 5000 kilo yün kamkarım ipliğile 1500 kilo sun'i ipek iği müessese haricinde bıra kıldığından dolayı teşviki senayi kanununun 29 ve 35 nci maddeleri mucibince bunlara ait gümrük ve sair resimlerin ta rafınızdan tesviyesi icap eylemekte olduğundan gümrükten mua fen imrar olunan yukarda sözü geçen mevaddı iptidai- yenin bu kerre tahakkuk ettirilen 2226 Lira OG. resmile 452 lira 32 kuruş muamele vergisinin teşviki senayi kanununun 35 nci maddesi mucibince 5 misli tutari olan 11130 lira Gümrük resmile 2271 lira 60 kuruş muamele vergisi ki cem'an 13401 lira 60 kuruşun vaki araştırmaya rağmen ti caret mahalliniz bulunamamış olduğundan işbu ilân tarihin- den itibaren müddeti kanuniyesi zarfında aranılan meblağın gümrüğümüz veznesine teslimi, beyanı, aksi takdirde takibatı kanuniyeye tevessül edileceği o tebliğ makamma kaim olmak üzre ilân olunur. (480) 673 İSTANBUL BELEDİYESİ İLANLARI Cihangir yangin yerinde 1,68 metre murabbar Beledi- ye malı arsanm beher metre murabbar 15 lira bedelle talibi uhtesinde olup daha fazlasına talip olanlar varsa şeraiti anla- mak üzere Leavzım Müdürlüğüne, müzayedeye (girmek için de 2,5 liralık teminat makbuz veya mektubu ile 6-2-934 pa zartesi günü saat'onbeşe kadar Daimi Encümene müracaat et melidirler. (503) Fabrikamızın şekerleri 1000 kilodan az olmamak şartiyle her isteyene satılmaktadır. Fiatlarımız: Fabrikada teslim şartiyle sandıkta küp şekerin kilosu 40, çuvalda kristal toz şekerin kilosu 37 kuruştur. Fabrika deposundan itibaren bütün mesarif ve sigorta ve mes'uliyet münhasiren müşteriye aittir. Nakliye fabrikamızca yapılabilir. Gönderilecek mal fa brika tarafından müşteri hesabına sigorta ettirilir. Bedelin yüzde yirmi beşi siparişle peşinen ve mütebaki yüzde yetmiş beşi ile diger mesariflar hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere siparişler derhal gönderilir. Sipariş bedelinin tamamını gönderenler için sigorta ihtiyaridir. En az beş vagon veya daha fazla mikdarda alan müşterilere tenzilât yapılır. ADRES: Eskişehir Şeker Fabrikası. Telgraf adresi: Eskişehir ŞEKER “Daneosi Gedikpaşada Jandarma Satınalma Komisyonundan: Satm alınacak aşağıda cins ve mıktarı yazılı iki ka- lem eşyanın pazarlığı hizalarında gösterilen gün ve saatlerde yapılacağından isteklilerin şartname ve numuneyi (görmek üzere her gün ve pazarlığa girmek için mezkür günün muay“ yen saatlerinde ilk teminat makbuzlarile Komisyonumuza müracaatları. (506) i Mıktarı Cinsi Tarihi © © Günü Saati | 210 çift (o Çizme (212934 Çarşamba (o 15-16 30 yemeni o21-2-934 ” 16.17 * Istanbul Mıntakası Tahsil Müdürlüğünden: | Parça adedi Ufak büyük boş gaz vareli 117 İ Baskül 4 ! Ufak ve büyük sandık içinde makina 2 4 Gaz tenekesi nakline mahsus eski yük arabas £ 1 1 124 Tahtı hacze alman ve yukarda müfredatı yazılı olan 4 kalem de 124 parça eşya vergi borcundan dolayı Ortaköyde “Etuval Romen” Şirketinin Deposunda müzayede satılacaktır. Taliplerin 3 Şubat 934 tarihine müsadif cumar- tesi günü saat 10 da müzayede mahallinde bulunmaları ilân, © olunur. (461) Denizyollarıf IŞLETMESİ 1 Karaköy Acenteleri Tel. 42362 ,— Sirkeci Mühürdarzn8? Han Tel. 22740 . 5 sür'at yolu EGE vapuru 1 Şubat PER- ŞEMBE 20'de Galata rıht mından kalkarak. Gidişte İne- bolu, Samsun, Ordu, Gireson, | Trabzon, Rize, Hopa'ya. Dö- nüşte bunlara ilâveten Pazar, Pulathane'; bi uğrayacaktır. 672 Bartın yolu BURSA vapuru 1 Şubat PERŞEMBE, 19 da Sirkeci ği rıhtımından kalkacaktır. (457) İl 491 Umumü Neşriyat ve Yazı İşleri l Müdürü ETEM İZZET O Gazetecilik ve Matbaacılık T. A: a i senedi mukabilinde ödenmek üzere dörhal gönderilir. lira tenzilâttan istifade ederler. Aşa Istanbul'da Bahçekapıda Dördüncü Vakıf Han. No. 40-30. Telgraf adresi : DEE MX) ip: Yİ MEZLE, li YK VE dd A LU ROMATIZMA için yegâne ilaç.... Fabrika mızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodan az olmamak üzere her isteyene satılmaktadır. Fiatlarmmız eskisi gibidir. Yani İstanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta teslim | (unla Kristal Toz Şekerin Kilosu 36,75 alla Küp Şekerin Kilosu 39,50 Karışır, Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başma beşlira indirilir. İstanbul haricindeki yerlerden yapılacak sipar işler bedelin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule , Depodan itibaren bütüri masraflar ve mes'uliyet müşteri ye aittir. Gönderilecek mal şirket tarafından müşteri hesabına (| si- gorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamammı gönderenler. i için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelinin temammı peşin ödeyenler vagon .başma beş İstanbul, ei Telefon Ne. 24470.