13 Şubat 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

13 Şubat 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

EEE Düdük tamiri ayni her yazdığına m unu gazeteler için bir tariz olarak söylemiyorum. Fakat Z söylenen şeyin doğ- vu kabul etmek safdillik o- sil Onun için gazete haberlerini at kaydile - kabul ederim. İş- ihtiyatla kabul ettiğim haber en biri de şudur: $u geiata kulesindeki saat dü N Yozulmuştur. Tamir için düdü- Ey Tupaya göndermişlerdir. velâ şunu söyliyeyim. Avru - , garabet olsun diye yazılmış değil ze İse, garabet olun diye bağ yalin haberi olsun diye ya- "1 İse o tarafı karıştırmıya- in bu haberi ele alalım. ra Yaptırmak için müracaatlar yap ii O kadar muazazm fen kabi- düzü iddin eden sanatimiz bir dü 8 ütamir edemiyor mu7. Biz Av Yüzlerce sanat mütehassı"ı Home i düdüğün tami- bir , yütehassısları âciz bırakacak BEZ midir? ufak haber şu yazdığım mü- ların başımda dolaşmaları - ip oldu. Elbette sanat erba- bu düdüğün mahiyetini, izim sanat kabiliyetimizin bilirler. Bunu bana ya - de karileri tenvir ede tekrar edeyim: ir düdük meselesi de - Sonra Yakın yazılarımdan birinde bir e maddesi) nden bahsetmiş © bu tabirin gayri muayyen ihir gibi görünen mevzu- ii kullanıldığı Bilmiyordum. Ben Kamus) a yani kari imiz! Falan meydanda adamım kabahati ne idi idam edildi. Acaba ye - veya memnuiyet mi hiddetle cevap ve - ( iniz il fıkra işin hakiki şekli vir çöle maddesi) sözünü ten “ hayli uzaktır, FELEK V ,Purculuk şirketi idare sinden ayrılanlar Yumurtacılar Kongresi açıldı On milyon varidat yirmi milyona çıkarılacak Samsunda Türkiyenin yumurtacılar kongresi evvelki memleketin her ta- rafından gelen altmış murahhas ve mu- tahassısın iştirakiyle Cümhuriyet Halk Fırkası salonunda toplanmıştır. Bütün Karadeniz mıntakası padolu tüccarları İstanbul yumu - rı, Banka müdürleri, nakliye şirketleri mümessilleri hazar bulunmuşlardır. Samsun Fırka reisi Antalya meb'usu Dr. Nazif Şerif Bey, bir nutuk söyüye- rek murahbasları C. H. F. sı namına selâmlamıştır. İktisat Vekili Celâl Bey namına kong- reye iştirak eden vekâlet mümessili Haluk Bey ve o mntakn iktisat müdürü Ziya Bey, yumurtacılığımızın . inkişafı ve vaziyeti hakkında kıymetli malümat vermişlerdir. Gazi Hazretlerine, İsmet Paşa Haz- retlerine, İktisat Vekili Celâl Beye, Cüm- buriyet Halk frkası umumi kâtib. sevgi ve saygılarmı müttefikan bil rek encümenlerini seçmişlerdir. Kongre büyük faaliyetle çalışmağa başlamıştır. iptidai şi dahi. Iyon lira getiren yurmurtacılı- ğmnizin teşkilâtlandırılması sayesinde az zamanda 20 milyon liralık ihracat ya- pılabilecek dereceye çıkarılacağı muhale- kak görülmektedir. 3“ Kongre mesaisi bu hedefe yürümekte- ve iç A- Heveti umumiyeler Kooperatif ve Anonim şirketler, se nelik heyeti umumiyelerini yapmakta devam ediyorlar. Bütün şirketler, mart sonuna kadar heyeti umumiye- lerini toplamış olacaklardır. Kahirede soğan borsası ii ik borsası gibi bir mele dildiği bildirilmektedir. Yunan borsa acentaları geliyor Yunan borsa acentalarının dahil bulunduğu bir heyetin yakmda şeh - rimize geleceği haber verilmektedir. Borsa acentalar bir'iği, Yunan heyeti- ni karşılamak için hazırlıklar yapmak tadır. İş alıp verme teammlllleri Yüksek iktmat meclisi kâtibi umu- miliği, İstanbul ve İzmir Ticaret oda- . ketimizdeki fabrika - lar, halı müesseselerile iş veren ve a- Tanlar arasndaki teamüller ve her müessesenin işçilere karjı yardım şe- ek bazı izahat istemiş- İstanbulda bırakılacak istihbarat bürosu Iktısat vekâletinin yeni meyanmda Ankarada tısat ofisinin başm: teşkilâte kurulacak İk - ame. verai ir ta imalmane hazırlamakta olduğu Mir şehrimizdeki ecnebi çp Samat büresik leri odaları ve diğer ten; le temas edeceki pire Bi takip sdrok hareketleri - müsteniden hazırlanan yeni muka » yele, evvelki günden itibaren meriye. te girmiştir. Buna nazaran, İsveç mü yarodatına gümrüklerimi başlanmıtşır. Yumurta fiatları Yumurta fiyatlarında düşüklük gö rülmektedir. Bu tenezzülün, son ay - lar zarfındaki yumurta ihracalının a- zalmasmdan ileri geldiği söylenmek- lun üzerinden yüzde muayyen bir nis bette almakta oldukları primajın alı Bip almamıyacağı görülmüştür, Neti- €ede ihracat eşyamızm ecnebi piya - salarmda maliyet fiyatları yükselen Primajm alınsmıyacağına karar ve - rilmiştir, te yerine başka bir , tedbir bulmalı : erek el maddeleri Belediyede İnci sahte mi? Belediye müfettişi tahkikat yapiyor Kapalıçarşıda mücevherat taciri Vah- vam Efendinin sahte bir inciye 140 lira kiymet koyarak kuyumcu İlya Efendiye attığı iddia edilmişti. Belediye Müfet- tişlerinden Necati Bey bu hususta tah- kikat yapmaktadır. , Aldığımız malümata göre satılan bu incinin kültive denilen bir nevi inci ol- duğu ve sahte sayılamıyacağı iddin edil. mektedir. Kültive inci, istridyenin ağzı- Da küçük sadaf parçaları konarak yapıl. Bu hayvanlar, sadef parçala rını beş senede, tükrükleri ile inci kap- lamaktadırlar. Bu vaziyette, tıpkı altın kaplama gibi bir nevi inci kaplaması vücuda gelmekte- dir. Esas inci ise gene istridyeler tara- fından yapılmakta, fakat bunların içleri de tovan gibi, tabaka tabaka, inci dolu olmaktadır. Satılan inci, bu şekilde ol duğu takdirde buna (500) lira kıymet konmaktadır. Kültive denilen incilerin imalini ilk defa Japonlar keşfetmişlerse de halen de yalnız onlar yapmaktadır. lar. Maamafahi, kültive inci, vahte inci addedilmemektedir. Düdük yerinde Galata kulesindeki düdüğün bozuldu- ğu ve tamir için Avrupadaki fabrikası. na gönderildiği yazılmıştı. Galata kule sine vaki olan müracaatımızda, düdüğün Avrupaya tamire gönderilmiş olmadığı cevabı verilmiştir. Düdük te, dün tam saat 12 de ölmüştür. Ekmek fiatı Tatanbul Beled ; yi i sinde Riliyek Gm ven para ve (rancela on iki kuruştur, Eakırköy - Yedikule yolu Bakırköy ile Yedikule arasında oto- büslerin geçtikleri yolun bazı yerleri çok dar olduğundan buralarda istimlâkât ya- pılması ve melhuz kazaların önğne ge- Köprü mahallesi yapılıyor Eminönündeki Şeyh Mehmet Geylâni mahallesinin ismi Köprü mahallesi ola- rak değiştirilecektir. Bu husustaki ka- muni muamele tekemmül ettirilmekte. dir. Yalak başına 30 kuruş Üniversite tıp talebesinin istifade et- tiği şehir hastahanelerin. Gözüne biber! Çe Leon Ef.nin çantasını nasıl çarpmış? Balıkpazarında tüccardan Leon Ma- makyan Efendinin gözlerine biber serpe- rek, çantasını kapıp kaçmaktan © suçlu ecenci çırağı Yervant Efendinin duruş- ması dün, birinci sulh ceza mahkemesin- bıtadaki if ği bi İsmail Hakkı Efendinin şahit olarak gibi için muhakeme başka güne bura. Adliyenin tamamen yerleşmesi Adliye devairinin tamamen yerleştiri- lebilmesi için posta ve telgraf binasının. diğer kısımların da tahliye ettirilmesi esas itibarile kararlaştığı söylenmekte- dir. Bu tekdirde, posta ve telgraf dai- relerinin Beyoğlu adliye binasına nakle- dilmesi muhtemeldir. Manmafih bu hu- susta kat'i karar, Adliye Vekili Saraçoğ- | lu Şükrü Bey İstanbula geldikten sonra | verilecektir. Maslak faciası Maslak otorbobil faciası tahkikatı bit- mek üzeredir. Şahitlerin hemen hepsi dinlenilmiş Hadise mahallinde bugünlerde yeni keşif yapılacaktır. Otomobil sahibi Taragano o Efendinin mevkufiyeti devam etmekis: dir. Tazelenan bir dava Üniversite talebesinden Bedreddin B., hakkında mektepten çıkarılma kararı ve- ren sabık Edebiyat Fakültesi inzibat mec lisi azalarından Köprülü Zade Fuat, Şe- kip ve Hâmit Beyler aleyhinde bir dava açmıştı. Dava evrakı, adliye yangınım- da yandığı için Bedrettin Bey, yenileme bürosuna müracaatla davasını tazelemiş » Bir plâk davası Müverrih Ahmet Refik Bey “Gönül, isminde neşrettiği şarkıları plâklara » lan ve okuyan muganni ve muganni; alyehinde bir dava Ahmet Re- fik Bey bu dava hakkında diyor ki: — Bir sene evvel mahkemeye ne kadar bir şey yapmadığından bizzat mahkemeye müracante mecbur kaldım. Vâ-Nü'dan bir sual Adliye yangını tahkikatile meşgul 0- lan teftiş heyeti, dün muharrir Valâ Nu- yanmıya mahküm olduğundan bahset- mişti. Kendisinden, bunu nereden istid- Bil ettiği sorulmuş olması muhtemeldir. Kasada saklanan eroinler Bomontide bir evde eroin yapıp piya- :İsaya sürenlerin davası meraklı safhada Osmanlı Bankasında kiraladığı bir ka- sada eroin saklarken cürmü meşhut ha linde yakalanan Alber Kaldron Efendi ve rüfekasının muhakemelerine (Odün mevkufen gümrükteki 8 inci ihtisas mah mevkinde Alber kime Denir Safra, Davit Şilton, İlya Efendilerle İzzet ve maddeden aşağı malın en iyi mal fi - atma halka satılması imkânını göster miş ve fayda iştir. Bir çok taraflardan, listelerin te - ferrüatlı olarak neşri halinde bu mah zura meydan ir iyemşi maaş görülmektedir. şerait karşısmda Ticaret müdürlüğünün, bu listeleri KE emmiiile ni edilmektedir. Maamafih tahkikatımı- an, ticaret müdürlüğü de, be işini kendi vezaif ve salâ - hiyeti cümlesinden addettiği için ar - tık bu işe karışmamaktadır. Koza ve çiğit ADANA, 12 (A. A.) — Pamuk koza giğit fiatlerinde , yükseliş görülmektedir. 5 Serecede bir di, ele geçen eroinleri nereden aldığı su- aline şö: ediyor: beni öldürür.» Memurlar, 5 terninat lar. Nihayet o da bu ercinleri İsminde bir zattan aldığını alabileceğini söylüyor. Memurlar, kendisine “haydi bakalım, bunu ispat için İzzet Beyi telefonla bul ve bir miktar eroin salın alacağını SÖ lo, İzzet Bey. . Ben Kaldron, na- sılamnız? — Ben de iyiyim. Size telefon etmek- maksadım, şu malüm şeyden yedi ki- lo kadar daha lâzım olduğunu söylemek- tir. — Paradan haber mi? Kalay, sataca- ğım adam, hemen parasını tesviye edi- Akşam gazeteleri, Osmanlı (o Banka- sında kasa başında Alber Kaldronun ka- Şak eroinle yakalandığını haber almış ve Feliste Kasımpaşada Üç ev yandı Yangının sobadan çıktığı tahmin ediliyor Dün sabaha karşı saat 5 te Kasım paşada Hasköy caddesinde 16 numa Falı Ali Efendinin zahibi olduğu Em- niyet müdürlüğü müteferrika mürette batıdan Hamdi Efendinin oturmak- ta olduğu evden yangın çıkmıştır. Yangm bekçiler tarafmdan görüle - rek polis haberdar edil i ğer taraftan yangını Gal de görmüştür. Hamdi Beyi zım Beyin evine de sirayet etmiş, bu suretle üç ev tamamen yandıktan sonra ateş itfaiye tarafından söndü - rülmüştür. Yanım çıkan ev sigorta - sızdır. Ateş sobadan sıçrayan kavıl - crmlardan çıkmıştır. Zabıta yangın hakkında tahkikata devam etmekte - dir. Evvelki gece Kutucularda çıkan yanım tahkikat da henüz ikmal e- dilmemiştir. Çarpışma Dün Eminönünden Edirnekapıya giden 77 numaralı tramvay Şehzade- başı Fevzi Paşa caddesinden geçer - ken 19li numaralı şoför Kir. kor Veri — in n K il i — eriği ir. Ba çarpışma Be: dönüşlü Ötzmebil cürz'i surette ha- sara uğramışlır. di l Cami mahzeninda bir ceset bulundu Evvelki gün Şehzade camiinde na maz kılmak isteyenlerden birisi ca - miin mahzeninden bir fena koku gel- diğini hissederek camiin müezzinini stmiştir. Camiin müezzini de polisi haberdar ederek mahzen po Tislerce açılmış, bunlar da fena koku yu du: a vaziyetten müddeiumu - miliği ve polis doktorlarını haberdar ir, Mahzende tanffün etmiş bir ceset bulunmuştur. Müddelumu- mi muavini Şefik. Bey ve zabıta tabi- bi Cemil Beyler cesedi muayene et mişler, doktor Cemil Bey ölen adamın kendi ecelile vefat etmi şolduğuna da ir rapor vermiş ise de, cesedin bir de fa da Morga kaldırılmasını müvafık Demir, Cafer, Mennan Beylerle yuka- rıda isimleri geçen diğer şahitlerin ifade- eri bu merkezde idi. Bunun üzerine şahitlerin bu ifadele- rine karşı bir diyecekleri olup olmadığı sorulan suçlulardan Kaldron Efendi: — Hadise, filhakika böyle oldu. de- miştir. Safra Efendi, kendisinin ba işte alâka- 81 olmadığını söylemiştir. İzzet Bey de: — Ben, bir kömür işi işin şerbetçiye gitmiştim. Bu işle alâkam yok, demiştir. Suçlulardan Şaban Efendi, henüz ya- kalanmamış olduğundan ifadesine müra- caat edilememiştir. gir vpanğ Peçeli kadın! Bu bir piyes veyahut film adı de ğildir. Bu, günün hâdiseleri arasında göze çarpan bir vak'nın kahrama- radır. Geçen gün bir vapur (o Üsküdar iskelesine yanaşırken yolcular ara smda kalın çarşaflı, yüzü kalm peçeli bir kadın önünü görememiş ve iskeleye basıyorum diye boşlu. ğa adım atarak denize yuvarlan- miştur.. ben yn kadının kğ sekiz yaşında bir kız olduğu anla- Aegea Torba çarşaf ve kalın peçe inkr- lâp müzesine mal olmuş birer kıya fet örneğidir. Fes ve kafes, divit ve rahle, ka- mış kalem ve lifli mürekkep gibi artık hayatımızdan çekilip sırma. lı cüz kesesi, falaka o deynek gibi antikalar sırasına giren şekil âdet ve kıyafetler yeni cemiyetin tama- mile yabancısıdır. Hele yeni nesil bunlarr. bizim vaktile yeniçeri kıyafetlerini seyre derken duyduğumuz hayret ve mer hamet hislerile temaşa ediyor. Günün birinde narçiçeği rengin de, mezar taşı (o şeklinde ucu püs- küllü bir fes gördüğümüz 24 gözümüz takılıp gidiyor, âdeta öm. rümüzde tesadüf etmediğimiz bir garibe gibi hayretle seyrediyoruz. Topuklarına kadar kalm bir si- yah torbaya girmiş,yüzüne kara bu İst gibi kalın ve ağır peçe koymuş bir kadın gördüğümüz zaman da ayni şaşkınlığa düşüyoruz. Fakat bizim yalnız şekil yüzün. den düştüğümüz bu şaşkınlık hiç bir zaman on sekiz yaşındaki genç kı .n kalın peçesile denize yuvar- lanırken duyduğu şaşkınlığa ben: zemez. Bizim için kalın peçeli genç kız umumi hayatın çerçevesinde ancak bir tezat ifade eder. Fakat bu genç, göstermemek için anut, sağır bir taassubun ifadesi. dir ki âkibeti daima sendelemek, kapaklanmak denize ve uçuruma yuvarlanmaktır. ... Mahkemelerde adalet tevzi eden, devlet dairelerinde âmme vazife. leri gören, mubasebat divanında devlet bütçesi mürakabe eden ve memleket mukedderatında çok mühim roller alan uyanık, yüksek Türk kızları ve kadınları... Yüzü- nü göstermemek için onünü görmi yerek denize yuvarlanan dim. sinize ve onun &şlerine hayatı ve, | dünyayı göstermek için bize yar. dım ediniz. ie — Burhan CAHİT e See Fen İnhisar'ar Vekâleti hukuk müşaviri geldi Inhisarlar Vekâleti hukuk müşa - viri İlhami Bey dün Ankaradan şeb- rimize gelmiş ve dün İnhisar umum (iş Bankasından alınan cetveldir) 12 Şubat 1934 tekme eyi 05.25: 1903 beri 2050 rk. Yalar 260 nitürk 28. “. . m Gümrükler Bağdat ÇEK FİATLARI 1201 $ Prai G4 $ Viyina 7212