2 Mart 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

2 Mart 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Am Bir hat çavuşu dondu Kurtların parçaladığı yazılan hat ça- vuşu Ahmet vazifesine kurban gitti -İzmitte karlı bir manzara Ca İZMİT, (Milliyet) — Geçen "samba günü karın müthiş bir Karayolle ve tipi halinde yağdığı Zaman Hereke postahancsi hat paylarından Sapancalı Ahmet ve Aşabahçeli Ahmet isimlerinde i- ki memur mıntakaları içindeki tel #raf direklerini muayene etmek de emir alıyorlar. İzmit tarafın. i hatlarda bozukluk olmadığın Gebze taraflarına gitmek isti- Yorlar. Paşabahçeli Ahmet ören İk Ahmet yürüyerek yola Sıkıyorlar, , Paşabahçeli Ahmet yolda ser- Vis vererek Gebzeye kadar gidiyor Ve arka, gene servis vermek süretiyle hatlarda örıza olmadığı. Bi, dönmesini bildiriyor. Bu sıra- larda Sapancalı Ahmet Gebze köp püsüne yakın Exkihisar ismi veri- len yere kadar gelmiştir. Fakat kar tipisi şiddetini kat kat arttır. Miştır. Gözgözü göremz olmuştur. : Tokat haberleri ». TOKAT, (Milliyet) —Perşem- Bünü akşamı Tokat Halkevi si- Yemasında Halkevi Musiki ve emil şabeleri tarafından bütün halkın takdirleri içinde mükem- Mel bir konser verilmiş ve Fuhlu temsillerle halkı neşeler içinde bi- takmıştır. * Tokat Defterdarlığına Ordu Deftordarı İhsan Bey tayin edile. tek işe başlamıştır. » * Tokat Sulh hâkimliği vazife- yin Reşadiye O müddeiumumisi bi Bey 7 arallan ifa edilme tek mumaileyh işe başlamıştır. * Tokat lera memurluğuna An- Kara Hukuk mektebindtn mezun tenç ve sporcu Rifat bey tayin e- rek vazifesine başlamıştır. — Tokat Asliye Hukuk mah mesi Asım Beyin mazereti sıb- ivesi dolayısile mezkür vazifeye Mliye Ceza hâkimi Hasan Bey ta Sdilmiştir, Küçuk kuyuda imar işleri Miken (Milliyet) — Kü- ve uyuda bu sene bir sabun ima nesi inşa edilmiş ve sabun İ- Haline, lanmıştır. kaş Bind başka kazanı “e in i kaymakamı Hikmet ve gin müteşebbis müdürü Hamza aş lerin gayretlerile sahil kenarı. başlan bir köy odası inşasma da dp lanmıştır. Nahiyenin kenarın. Ve kışm halkım müşkülât ile üemekte “oldukları Ilıca çayına Yeni bir köprü yapılmaktadır. Li yunun suya olan ihtiyacı. Setenki mektubumda yazmış- tür Bu mesele halledilmiş demek Mi, Nahiyeye 7 klometre uzak khz Sayından su getirilmeğe te- teğjüs edilmektedir. Suyun yele- Magy?olların arıza-ız olmasına bi- a2 bir para ile geçeceği anla iç; dır, Bu suyun getirilmesi Kücüktuvu tüccarlarından üç migPin lira vermeği taahhüt et tetiyidir. suyun bu yaz nahiyeye <ceği rmuhakkaktır. galış- nahi- #TMencik Ke'ediyesi ça'ışiyor MENCİK, (Milliyet) meme mahiyem'z belediye Mmahifaturacı'ar hali, bir yo- lm 5000 metre murabbat İva bir tuhafiyeciler ve kon- hali, Cümhuriyet meyda uz ve âb'de, iki pavyon Mi mezarlıkları ıslah ettir- Me mahiyeyi elektrik tesisatiy. MEMLEKET HABERLERİ ve Uulu Gazi Mektebi.. Bulunduğu yer 12 metre derinli. ğinde b'r uçurumdur. Zavallı ada- mın ayakları kaymasiyle kendisini uçurumun bittiği yerde bulması bir olmuştur. Boğuk boğuk hağırmaları rüz- gârm açtığı âcı çığlıklara karşı- yor.. 4 çocuk babası olan Sabanca İr Ahmet karların kabrine ve vazi- fesinin aşkına kurban gidiyor. Bundan sonra Ahmedin arkada şı Paşabahçeli Ahmet Herekeye gelerek arkadaşının kurtlar tara- fından parça parça edildiğini söy- lem'ş, günlerce süren neticesiz kalınca bu esrarlı kayıp renkten renge girmiştir. Karların erimesiyle beraber Ahmedin donmuş olan cesedi mey dana . Posta ve Telefon Umum müdürlüğünün bu, vazife sever adamın aç ve çıplak kalan a- ine yardım etmesi de bir kadir lık ve örnek olacaktır. ş Tekirdağ ticaret Odası kongresi TEKİRDAG, (Milliyet) — Şeh. rimiz Ticaret ve sanayi odası ma- halli kongresini şubat (o gayesinde akdedecektir. Kongrede görüşüle- cek mevzula pek zengindir. Mem- lekt iktısadıyatma (o taallük eden hususat için şimdiden raporlar ih- zar edilmektedir. Trakvanm Te- kirdağ merkezi olmak itibarile bu- rada da bir sanayi (o fabrikasının kurulması için hükümet (o nezdin; de temenniyatta bulunmak üzere bazı tüccarların oda o komgresine takrir verecekleri şimdiden anlaşıl- maktadır. Kütahya ha” erleri KUTAHYA, (Milliyet) — Beş yıllık iktisadi programında çok bü yük bir isabetle ( Porselen ve şişe sanatlarının merkezi olması karar altına alınan Kütahyada 954 yılı içinde başlıyacak olan tesisatın ilkbaharda başlamasına intizar €- dilmektedir. Yanan Lise binasının yeniden Yaptırılması için Maar'f vekâletin den bir mimarm yakında şehrimi- ze geleceği haber alınmıştır. Bugünkü mevcudu 400 yü bu- lan ve ge'ecek yıl vilâyet içindeki üç ortamektepten gelen talebe ile kalabalıklaşağı anlaşılan o Lise, memleketin irfan hayatında oldu- | ğu gibi içtimai varlığında da bü- yük bir yer almıştır. Acszeye yardım AYDIN, (Milliyet) — Aydın Hilâliahmez cemiyeti son soğuklar üzerine aceze ve yoksullara beda- | va kömür | gelen yerliler içecek sularını İzmi İ tam karşırında bulunan hamamda MİLLİYET CUMA 2 Bir bot devrildi, altı kişi nehra döküldü KANDRA, (Milliyet) — İhsa- niye karyesi yakasından Karasu kazasına geçmek istiyen yolcular Sakarya nehri kenarına vasıl olun ca karşıdan karşıya 'ancak Bot ile geçmek imkânını bulurlar. Blhas sa sakarya nehrinin Karadenize ıştığı yerde bulunan bu geçit Yeri suyun şiddetli cereyanı ile e- peyi tehlike teşkil etmektedir. Bot Karadeniz cahili ahal'sinden bir kaç kişi tarafından imal edildiği gibi, Senelerdenberi de burada mü| makale vazifesi ifa edilmekted'r. Geçen hafta on kişi kadar ge- çit yerinde biriken bir kafile İhsa niye yakasından İncirli yakasına geçmek üzere bota binmişlerdir. Yolcuların yanlarında eşyaları mevcut olmakla beraber yalnız bir kişinin atı bulunması dolayısile yük, zaten altı düz bulunan bota ağır gelmiş ve bot tam nehrin or- tasında ve en derin yerinde devril miştir. Bütü i raftan yetişilerek dökülenler kur- tarılmış ve nüfusca zay'at olmamış ise de zavallı köylünün atı boğul- muştur, Çünkü devrilme esnasm- da altı kişi atım yüzme kabiliyetin den istifade etmek üzere zavallı hayvana sarılmış bulundukları i- | çin hayvan kendisini > miştir, Aydında köycüler AYDIN, (Milliyet) — Aydın Halkevi ler şubesi umumi he yeti Halkevi salonunda toplandı. Kongreyi şube reis vekili Veafi Hilmi Bey açtı. Kongre re'sliiğne Ahmet Emin, kâtipliklere de Ha- fız İbrahim ve İbrahim Beyler se. gildiler. Şubenin çalışma raporu tasvip edilerek yeni komite heyeti şu su- retle teşekkül etti. Reisliğe Dr. Ziya, İdare heyeti mümesilliğine Ahmet Emin, kâ- tipliğe Vasfi Hilmi, azalıklara da Zirantçı Hafız İbrahim ve Başmu - allim Şükrü Beyler seçildiler. Yeni heyeti kutlular ve muvaf- fakiyetler dilerim. gm Kandrada su derdi KANDRA, (Milliyet) — Kan- dra kazasının kâin bulunduğu a- razi çok kireçli bulunması dolayısi le suları da fazla kireçlidir. Bu mevsimlerde yağmurlar b! fazla olduğu için sular da bi be mevcut kireç miktarı, hissolu- eb ağ azalmış ise de, ya- zmn kurak ve yağmursuz mevsim- lerde kireç ninbeti yüzde yirmi ye di kadar çıkmaktadır. Binaena- leyh kaza merkezi dahilinde içile cek muvafık derecede sıhhi şeraiti haiz bir su mevcut değildir. Bu yüzden belediye de müşkül vaziye te bulunduğu g'bi bir kısım ileri tin meşhur Çene suyundan getirt- mek mecburiyetinde kalarak ihti- yaçlarını giderebilmektedirler.. Bununla beraber yaz aylarında sular daha fazla kirec dere cesini ihtiya etliği gibi halk ihtiya. cma kâfi selecek derecede de çeş meler bulmak imkân: da mev. cut değildir.. Binaenaleyh bu husu sun bir an evvel halli için faaliyte geçi'mek mecburiyeti hâsıl olmuş. tur, Etraf ve civarda az masrafla şehre getirilebilecek muvafık ve sıhhi şeraiti haiz bir su menbaı ta harrisine yakında başlanacaktır. Balıkesirde yangın BALIKESİR, (Milliyet) — Şeh rin merkezi bir yerinde bulunan ve Paşacamii civarındaki P, a mamı karşısmda terzi Ömer Efen. din'n müsteciri olduğu ev dün öğ leden sonra yanmıştır. Ömer Efendi bekârdır, sabah- leyin evinden çıkarken odasındaki sobayı ateşli olarak bırakmış ve yanğın bu sobadan çıkmıştır. Yan ğmı evvelâ bir polis efendi seçmiş ve tabanca âtmak suretiyle civarı haberdar etmiştir. Az zamanda ye tişen itfa'ye bu evin civarındaki yanğına pek müsait evleri kurtar mıştır. Yanğını söndürmekle meşğul itfaiye kuvvetleri başma yetişen Belediye reisi Naci Bey işe neza- ret etmiş, zabıta aldığı seri tedb'r lerle bir felâketin önüne geçebil- miştir. Yanğın esnasında yanan evin ki kadınlar büyük bir korkuva tu. talmuşlar, bazıları bu korku ile alelacele kısmen giyinmemiş hal. de hamamdan kaçmağa başlamış. MART 1934 iyor. İş ve işçi istiyenler bir mektupla İş büro muza mürdeaat etmelidirler. ş aranıyor Almancaya mükemelen vakıf bi genç ehven şeritle ders vermek istiyor. Milliyet V, V. rumuzuna müracaat. ... 21 yaşında Türk tabaası türkçe, al manca, fransızca, valcf bir genç iş ara- yor. Taşrayada gidebilir. Referansları kuvvetlidir. Milliyet | H. H. rumuzuna müracant, YENİ NEŞRİYAT Mülkiye mecmuası Memleketimizin yegâne “İçtimai ve iyasi ilimler” mecmuası olan “Mülki- ve” nin (35) inci sayısı dolgun mün- usrocatla çıkmıştır. Üniversite profe - sörlerinden Prof. Kessler, Prof. h ve Prof, Röpke'nin de etütlerini ihti- va eden bu nüshasında içtimai, huku- ki, iktısadi ve politik kısımlarında gü- nün en mühim meseleleri tetkik edil- mektedir. Her biri ayrı bir emeğin mahsulü olduğu görülen on üç makale si ile bu mecmua her ay daha munta- zam ve mütekâmil bir şekilde çıktığı nı isbat etmektedir. Karilerimize tav- siye ederiz. Küçük Zabit Kumandan Miralay Veysel Bey tırafından Küçük Zabitlerin kumanda va xfelerini öğretmek, askerliğin esaslarını, hırbe hazırlık talim- lerini, belletmek üzere tertip edilmiş ameli bir kitaptır. Ya zılışı da tab'ıda idir. 25 mn vi şekilden mürek- keptir. Fiatı /$, taşraya 80 kuruş-| tur İstanbu 'da Hm Kitaphanes 13793) 5 Mart Pazartesi ve 8 Mart Perşembe günleri saat 18 de Fransız Tiyatrosunda Meşhur öma piyanist IMRE UNGAR tarafından iki konser © verilecektir. Bi- let tedariki için tiyatro gişesine üre cant, Istanbul altıncı icra memurluğundan: Galatada Okçu Musa Laleli Çeime 50- kağında 1 numerolu hanede mükim iken balen ikametgühi meçhul olan Sideridis efendiye, Mihal efendiye Beyoğlu 3 cü sulh mah kemesinin 21:12933 tarih ve 933-1134 numerolu ilama müsteniden o borcunuz olan 110 lira 76 kuruşun temini tahsili için hakkınızda vukubulan takip ve na- mmınıza çıkarılan icra emri üzerine ika- metgâhmızın meçhul olup ecnebi mem- İckete gilmiş olduğunuz mübaşirin ver. diği meşrunttan anlaşılmış ve o bir ay müddetle ilânen tebliğat icrasına ka- rar verilmiştir. İşbu tarihi ilândan itiba- ren icra ve iflâs. kanununun 32 ci mad. desinde yazılı kayıtlar dairesinde. hare- takdirde cerbi icraya devam olunacağı ve itirazmız varsa 6 cı icranın 934-791 numerolu dosyası namma bildirilmesi ic- ra emri makamına aim olmak üzere ilâ- nen tebliğ olunur. (13909) —— Sultanahmet sulh 3 acü hukuk mahkeme sinden : Sıhhat ve içtiami muavenet ve- kâletinin Kadıköyünde Mısırlı Oğlunda Çeşme sokuğında 58 numarada Necdet Rüştü Bey aleyhine yangından evvel aç- mış olduğu 31 ira 0 kuruşu alacak da- yâsmın bu kerre yenilemiş ve evvelcede muameleli giyap kararı tebliğ edildiği an- laşılmış gerek tebliğe ve gerek mahkeme duruşmaları için 24-3-934 cumartesi gö- nü saat 10,30 tayin kılınmış olduğundan raahkemeye gelmediği takdirde yenil- menin gıyabında icra edileceği tebliğ ma- kamına İsim olmak üzre ilân olunur. (13921) Usküdar Hukuk hâkimliğinden : Mü. kime hanım tarafından Ankarada harici- ye vekületinde hariciye memurlarından Lütfü Kadri B. nezdinde Nurettin Lemi B. aleyhine açılan boşanma davası üze rine mümaileyh talik edilen günde mahke meye gelmediğinden müddeiyenin tale- bile giyap kararı ittihazla tahkikat 3-4- 934 sah saat 10 a talik kılınmakla yeym ve saati mezkürda gelmediği o ve müd- deiyeniü wahkemece kanunu medeninin 132 inci maddesi mucibince evliliğin üh- tesine tahmil etiği vazifleri yapmak üz- ve bir ay zarfında hansi zevciyete dön- mesi için yapılan ihtara dahi semi itibar İ eylemediği hakkındaki | İddiasına karşı tarihi ilindan itibaren 15 gün zarfında itiraz etmediği ve talik edilen günde mah kemeye gelmediği takdirde iddiayi vakii kabul etmiş addedileceği gibi evrâk tet- kik edilerek icap eden kararm verileceği ve bir daha mahkemeye alınmayacağı hakkında yazılan giyap kararı müddaley hin ikametgâhının moçbüiiyeti basebile mahkeme diyanhanesine talik olunduğu gibi keyfiyet ayrıca gazete ile nur, j de ân olu» (13928) Gazetecilik ve Matbaacilik Türk Anonim Şirketi İdare Meclisinden : Şirketimizin senelik adi beyeti umu. “| miye içtima 20 Mart 1934 tarihine mü- sadif salı günü saat 14 te Şirketin mer- kezi İdaresi bulunan İstanbul'da Anka- ra caddesinde 100 numarada kâin Şi ket binasında aktedilecektir. Şirket hi sedaranı işbu içtimaa davet olunu RUZNAMEİ MÜZAKERAT : 1) İdare meclisi ve murakıpler rapo- runun sl, 2) 1933 senesine ait bilinçe ve kir | Ve zarar hesaplarının tasdik ve idare Meclisinin ibrası, 3) 1933 senesi temettüünün sureti tak- sim ve tevzii hakkında karar ittihazı, 4) 1933 senesinde İdare Meclisi âza- larına verilecek ücretin tayini, 5) 1933 senesi mürakip ücretinin yin ve 1934 senesinden itibaren üç 8 müddetle bir mürakip intihap ve ücreti- nin tesbiti, 6) Meclisi İdare szasile müessislerin Şirketle muamelelerde bulunabilmelerine İ mezuniyet itası, Gerek esaleten ve gerek vekâleten la- kal (100) yüz adet hisseye mâlik olupta | işbu heyeti umumiye içtimamda hazır bu- | İununak isteyen hissdarlar ticaret kanu- nunun 371 inci maddesi mucibince yev- mi içtimadan nihayet bir hafta evvel sa. hip oldukları hisse senetlerini | Sirket Tapu ve Kadastro umum müdürlüğün. den: Lüngada Kâtipkasım mahallesinin Lünga karakolu caddesinde eski ve yeni 9 numaralı dükkân kaydında ve Haciz Hamesinde (15 K. Sani 921 ta- rihile bir haciz tarihi olup) başkaca bir malümat olmadığı gibi evrakı müsbite- si dahi bulunmadığı çihetle işbu haciz ve dükkün ile alâkası olan varsa bir ay zarfında ya bizzat veya bilvekâle mü- racaatı uksi takdirde bu tarihli işare - , ra Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri : Karaköy Köprübaşı Tel, 42382 — Sirkeci Mühürdarande Haz Tel. 22740 Mersin yolu ANTALYA vapuru 4 Mart PAZAR 10 da Sirkeci rıhtı- mından kalkacak. Gidişte Ça. nakkale, İzmir, Küllük, Bodrum, Rodos, Marmaris, Dalyan, Fe- thiye, Kalkan, Kaş, Finike, An- talya, Alanya, Anamur, Mer- sin'e. Dönüşte bunlara ilâveten Taşucu, Kuşadası, Gelibolu'ya uğrayacak yalnız Anamura üğ- ramiyacaktır. (981) Ayvalık yolu SEYYAR vapuru 3 Mart CUMARTESİ 18 de Sirkeci rıhtrmından kalkacaktır. (982) Devredilecek ihtira beratı “ Mayiaia hava karıştırmağa mahsus cihaza sit islâhat” hakkındaki ihtira için istihsal edilmiş olan 15 Mart 1930 tarih ve 1144 numaralı ihti beratınm ihtiya ettiği hukuk bu kere başkasına devir ve yahut icara verileceği teklif U edilmekte olmakla bu hususta fazla malümat edin. mek İsteyen zevatın İstanbul'da Bahçe- kapuda Taş Hanında 43-48 numaralırda acaatı ğ şmukim vekili H, W. Stock efendiye mü- tin hükümsüz kalacağı ilin olunur. | racanteylemeleri ilin oluhur. (13944) j EVKAF MÜDİRİYETİ İLANLARI Bahçekapı'da Dördüncü Vakıf Hanm Odabaşılığı ile kahveciliği teslimi tarihinden 936 kadar ,olmak üzere müzayedeye çıkarılmıştır. İhalesi Mar. tın beşinci Pazartesi günü saat görmek isteyenlerin her gün ceklerin ihale günü Ç dat Müdüriyetine senesi Mayıs nihayetine müzayedeye iştirak ede- ve Çenberlitaş'ta Evkaf Müdüriyetinde Vari müracaatları, (672) — ai Eyüpte Servi mahallesinde Vezir tekkesi soka- il Vezir Uzunçarşıda Mercan Ağa mahallesinde Babıse- raskeri caddesinde 60/11 No, lu dükkânın ta- M. Vezir hanmda alt tamamı, (10138) Çenberlitaşta Mollafenari M. Küçük Vezir han ikinci katta (2) No. lu odanm tamamı. (1101) Çenberlitaşta Mollafenari M. Vezir hanında salt odanın tamamı. (5529; ) Mezkür handa alt katta (64) No.lu odanın ta- 211 metre terbüinide bulunan Sarıgüzel civarmda Iskenderpaşa mahallesinde pazar meydanı soka- Kıymeti Muh çi Lira Kr. 150 00 ğında (24 No. lu meşruta hanenin tamamı), 550 00 Çenberlitaşta Mollafenari mahallesinde hanrıda alt katta 41 No. lu odanın tamamı. 200 © 550 00 Te) Mollafenarı taşta katta (53) No.lu kâğir odanın 250 00 350 00 katta (14) No.lu 350 00 mam. (1139) 632 73 ğ&mda (6) No. lu arsanın tamamı. (453) 41 67 Hasköyde Abdiselâm mahallesinde Su Yolcu s9 kağında 12-14 No. lu üste odası bulunan dükkü nın 1/6 hissesi. Yukarıda mahlül emlâk detle ilâna konmuştur. İhalesi satılmak üzere yirmi gün müd Martın on ikinci Pazartesi günü saat on beştedir. Taliplerin pey akçelerile beraber mah- lât kalemine müracaatları. (788) 1246 Istanbul Deniz Ticaret Müdürlüğünden: İnşa edilmekte olan keresteciler hâli önünde mağruk ve seyrisefere engel olan mavunanın bu günden itibaren üç gün zarfında sahipleri tarafından ihracma teşebbüs olunma- dığı takdirde limanlar kanununun birinci ve yedinci maddele rine istinaden mezkür mavunanm ğümüz tarafn- üdürlüğümi dan parçalanarak o mahallin temizleneceği ilân olunur. (986) İSTANBUL BELEDİYESİ İLANLARI Fatih Belediyesinden : Eyüp Küçük köyde Asaf Beyin arazisi üzerinde otuz iki bin adet pişmiş tuğla bilmü- zayede satı! cağından isteyenlerin 5-3-934 tarihine müsadif Pazartesi gü zumu ilân olunur. (696) saat 14 te Daire Encümenine müracaatları lü Süleymaniyede kâin tıp medresesi kiraya verilmek ü- zere müzayedesi 5-3-934 Pazartesi gününe kadar temdit e- dilmiştir. Talip olanlar şeraiti anlamak üzere Levazım müdür lüğüne, müzayedeye girmek için de 27 liralık teminat mak puz veya mektubu ile o gün saat on beşe kadar Daimi encü- mene müracaat etmelidirler. (984) Istanbul Deniz Ticaret Müdürlüğünden: Müdüriyetimiz motorları için kapalı zarfla 15 - 20 ton benzin almacaktır. Talip olanların yüzde 7,5 teminat ak çelerile yevmi münakasa olan de Komisyona be günleri Müdüriyet İdare nur, (883), 17-3-934 pazar günü saat 11 ve şartnameyi almak üzere pazartesi, perşem- müracaatları ilân olu lük Mİ sü