4 Mart 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

4 Mart 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

KEK, ARANAN eğ KLAS & AMASE SALL ARSAN DARA, Se RA Aişe Geliş! ( Memlekette Zirai Faaliyet | Pamuk tohumlarını ıslah Ziraat Vekâleti yeniden pamuk ıslah istasyonları yapıyor Nazilli'de bir pamuk ıslah istâsyonu yapıldı. Sakarya ve Kızılırmak'ta da faaliyet ilerliyor 1926 senesindenberi Adana mın tikasında pamuk tohumların is- ah işlerle uğraşılmaktadır. Yük. Şek vasıflı pamuk tohumlarile kısa pili Yerli pamuk tiplerimizin tebdi- için evvelâ 1926 senesinde A- Merikadan kırk muhtelif çeşit pa- Muk celbedilerek aklimatasyon tec ybelerine başlanmıştır. Bu çeşit- üzerinde dört tanesi bilhassa ca dikkat görülmüş ve bunlar i- Adana iklim'ne en uygun © in intihabr için tecrübelere de- Yam edilmiştir. Nihayet “Cleve- land" 5 çeşidi mezkür mmtıkada $n müfit neticeyi verdiğinden bu Şeşit tohumun üretilmesine o baş- İahmıştar, Yüksek vasıflı pamuk İarnın üretilmesi ohazırla- Dan bir proje tahtında yapılmak. rr. Memleketimizde faaliyette bulunan ve ilerde açılacak olan Mensucat fabrikalarının ihtiyaç #österecekleri yüksek vasıflı ve u- Zun lifli pamuk bu proje mucibin- “* beş sene zarfında memleketimiz dahilinde yetiştirilecektir. Pamuk tohumlarını üretme Adana mıntıkasında yetiştirilen Yüksek vasıflı pamuk tohumlarile #eçen sene 1600 dönüm üzerinde üretme yapılmıştır. Bu sene bu sa- ha 6.50 dönüme iblâğ. edilmiştir, Buradan almacak tohumlardan 181.000 kilosu mücerret mıntıka. lardaki zürram yerli tohumlukla- Tile tebdil olunacak ve bir taraftan a Adana pamuk tohum üretme Siftliğinde üretme işlerine devam #dilecektir. 1936 senesinde | istih- Mi edilecek yüksek vasıflı pamuk phumile Adana mıntıkasındaki bi- imum iane tohumları tebdil edile “ektir, Geriye kalan yerli çeşidi Pamuklar islah edilmiş açık kozalı hapuklarla g'ftleşmediği için mu- itin pamuk tohumluğunun karış- ihtimali kalmıyacaktır. Be mıntakası pamukları Memleketimizin pamuk yetiştir. | hususunda kıymeti haiz olan pntıkalarında da ayrıca tohum is- ahile uğraşılmaktadır. Bu meyan- 'a Eğe mıntıkası pamuklarının is- lahı için Nazillide bir pamuk islah syonu tesis edilmiştir. İstasyon Arazisinde geçen senedenberi mu- | bite uyma tecrübeleri yapılmakta Vibi, Bu sene, syonun inşaatı hita- Ma erecek ve bilumum alât ve le- Sessiz, sadasız bir | (Başi 1 inci sahifede) Me çok zevat kendisini istikbal için sa İikleyin Haydarpaşaya gidip treni bek işler ve vekil beyin Pendikte indi- NR öğrenerek İstanbula dönmüşler - ay ekil Beyi istikbal için Haydarpn « Ma ilen zevat emi. “ele aki Fehmi, Galatasaray Lisesi mü- bi ehçet, aüdürü yüksek muallim mekte- tek Macit Beylerle daha bir Hat bulunuyorlardı. ikmet Bey, Pendikte kısa bir is- i müteakip Kadıköyüne inmiş, treni | yolcularını saat Tİ getiren vapurdan bir saat bir vapurla İstanbula geç ie iş girkara Maş ibrüye Biye, diğer Hikmet Bey Üniversitede ikmet Bey sant İ4 te üniversite 4, #*lmiştir. Vekil Bey iki saat ka - iğ, Pfafesör M. Malche, üniversite rek- kp Neşet Ömer ve diğer profesörler. üştür. Alat 153 ta Hikmet Bin. riyasetin. ülte dekanlarının iştirakile bir SN yapılmıştır. Bu toplamtı ak- #tç vakite kadar devam etmiştir. kil PPlantıda, üniversitenin yeni teş Tüy & ve yeni ihtiyaçları hakkında gö- de İl enetitüründe bugün saat 17 konferans salonunda tedrisata baş- Müektir. Enstitünün açılışında me- «ve Yapılmıyacağı için hiç kimseye dağeliye gönderilmemiştir. Hikmet B. te, “dan doğruya dersine başlıyacak: ve ticaret mektebi ve devam edeceklerdir. İnkılâp enstitüsünde ders başlıyor gelip, rik tedrikat kasımlara r 'ekil beyden da si yekileri Mahmut Esat, Yusaf ler, firka umumi kâtibi Re- vereceklerdir. İnkılâp ens- sene bin kadar talebe de- İ tün fakülte ve yük- | * talebeleri devam edecek- »lâp tarihi enstitüsü tale - dört bini tecavüz ede - | yaya olarak Dolguü vazımı temin edilecektir. istasyonun yapacağı tecrübeler- den elde olunacak neticeye göre Eğe mıntıkası için en verimli ve yüksek evsafını kaybetmiyen to- hum çeşidi intihap ile 1935 sene- sinden itibaren tanz'm olunan pro- je mucibince ücretilmeğe başlana- cak ve mıntıkanın thoumluğu kal. dırılarak yerine en verimli ve yük- sek evsaflı tohumluk ikame edile- cektir. Sakarya vadisinde Pamukçuluk itibariyle calibi dikkat olan Sakarya vadisinde da- hi pamukların ıslahı işlerile geçen senelerdenberi uğraşılmaktadır. Mayıslar köyünde yapılan çeşit tecrübelerden elde olunan metice- lere istinaden bu sene mezkür mu hit için en uyğun olacağı anlaşılan pamuk çeş'di menşei aslisinden celp ile züraa tevzi olu ve elde olunacak tohumlar vekâleti- mizin çırçırhanelerinden geçirile- rek yerli tohumlarla karışmasına meydan verilmiyecektir. Bu suret- le elde olunan tohumlara zürraa tevzi olunarak proje muktezasın- ca nihayet mmtakanın bütün yerli tohumları yüksek vasıflı ve verim- V tiplerle tebdil olunacaktır. Mın- takanın pamukçuluk itibariyle ©- hemmiyeti haiz görülen Geyve Ak hisarında da aynca bir pamuk tecrübe tarlası ihdas edilecektir. Yeni pamuk sslah istasyonları Ziraat Vekâleti tarafından pa- mukçuluk hususunda calibi dikkat görülen - Malatya mıntakasile Kı- zıl Irmak vadisinde ayrıca pamuk ıslah istasyonları açılacak ve bun- ların her birine bağlı ikişer tane tecrübe tarlası tesis olunacaktır. Tecrübe tarlaları mmtakanın pa- mukçuluk noktai nazarından e- hemmiyeti haiz olan yerlerinde a- çılacaktır. Pamuk istasyonlarımız bir ta- raftan bulundukları mıntaka için €n verimli ve yüksek olan vasıfla- rını kaybetmiyecek tipleri intihap ile bunların üretilip mahalli to- humluklarla tebdiline uğraşacak- lar ve diğer taraftan da bu çeşit pamukların bir derece daha ıslahı işlerile de meşğul olacaklardır. Bu suretle daha yüksek vasıflı tohum. luk elde etmek imkânı hâsıl ola- bilecektir. Dünyi r oluyor Fok avcıları AASTRAGAN, 3. A.A, — Tas ajansı Piiriyer : Avculuk hususunda ilmi ta- Parriyatta bulunmak üzre hareket eden heyet azam buz kötleleri adası rr: eyer mütiş alp araman eter. Son alınan haberlere göre merkür ağa sahillerine giden 40) fok avcusunu diğer 400 balık ovcusu takibedecek Almanyada en iyi konuşanlar BERLİN, 3. A.A. — Alman radyo neş- viyatı müdürlüğü mikrofon önünde en eyi konuşanlar seçmek için bir müsabaka |* tertip etmiştir. Müsubakaya bütün Al manlar iştirak edebileceklerdir. Bunun için ilkbaharda ve yazm bin yerde ter- tp edilecek süvarelerde hazır bulunan. lar bu eyi konuşanları seçeceklerdir. Ka- zamanlara, gelecek radyo sergisinden iki bin marka kadar mükâfatlar devzi edi- lecektir. Tayyare cambazlıkları BOLOGNA ,3. A.A. — İstefani ajam- $ı bildiriyor : Yakında açılacak olan pa- iyle bir hava günü tertip © dilmiştir. Programda bilhassa | Fransız, ve İtalyan tayyarecileri arasında beynelmilel canbazlık müsabakaları var- dir. Bu müsabakalar tayy: alemin” de büyük bir ehemiyet verilektedir. Pariste taksi grevi bitti PARIS, 3. A. A, — Huyghens talim meydanındaki toplantıda verdikleri ka- rw mucibince taksi şoförleri, bu sebah saat ondan itibaren tekrar çalışmağa baş- Jnmaşlardır. Hiç bir hadise olmamıştı cektir, aç arif vekili 22 gün şehrimizde ka. Bu müddet zarfında © enstitüdeki derslerini | vereceği gibi orta tedrisat ulahatı işlerile de metgul B sonra vekâlet urmumi müdür lerinin gehrimize gelerek, vekil Beyin ra & eesaisine işti edecekleri anlaşılmaktadır... grek 2 Bu sabah öniversitede, Vekil Beyin riyasetinde, tarih peofezörlerinin iştir rakile bir toplantı yapdacaktır. Iu toplantıda yeni tarih tedrisat etrafın- da görüşülecektir, Mezkür | © MİLLİYET PAZAR $ MART 1934. Akdenizden İran hududuna! Bir demiryolu inşasi için hazırlık başladı Beruttan yazılıyor: — Lübnan dağ- larında kar ve soğuk bütün şiddetile devam etmektedir. ç Otomobiller Beruttan Aliyeye ka - dar gidebilmekte ve öteye geçememek- tedirler. büküm sürmektedir. Suriye sahillerinde işliyen bir çok yelkenli gemilerin battığı haber veril mektedir. Fırtınadan sahile çarpan dalgaların yüksekliği yirmi metreyi bulmuştur. Çimento ve bina İevazımı yüklü ©- larak Kıbrışstan Beruta gelmekte olan İngiliz bandıralı bir vapur | fırtınanın şiddetinden batmış ve mürettebattan an- cak bir kısmı kurtarılabilmiştir. 15 gündenberi devam eden şiddetli yağmurlardan nehirler ve göller taşmış, bir çok yerlerde mezruntı mahvetmiş - tir. Bilhassa Lübnan - Filistin hududun- daki tuğyanlardan civardaki köyler çok zarar görmüştür. İnsanca da zayiat olduğu haber veri- len bu mtakaya yardım için hükü « met, imdat heyetleri göndermiştir... Frat nehri taşarak Dirzor şehrinin bir kısmını su altında borakmıştır. Binlerce dönüm arazi su altında - dır. Mezruat kısmen mahvolmuştur. Sakazan nasıl tevkif edildi? Bütün Fransayi alt üst eden St ki meselösile alâkadar olduğu, Paristen gelen bir telgrafla anlaşılan İlyas Sa- kâzan namında bir zengin, Şamda tev- kif edilerek Beruta getirilmiştir. İlyas Sakâzan, aslan Lübnanlı olup senelerdenberi Pariste oturmakta idi. Mumaileyh Staviski hâdisesinden bir müddet evvel ansızın Fransayı terke - derek Suriyeye gelmiş ve Şamda otur- — başlamıştır. dürlüğünden gelen bir telgrafla İlyas efendi Şamda tevkif edilmiş ve Berut emniyeti umumiye müdürünün muh, zası altında vapura bindirilerek Fransa- ya sevkedilmiştir. Tahranda çıkan “Asrı azade, gaze- tesi, İran hükümetinin Berat limanında bir Transit merkezi tesisine karar ver- | di ve şahın İrak ve Türkiyeyi zi- yaretinden evvel bu işin bitmesi için lâ- xn gelen tahsisatın meclisçe kabul e- dildiğini yazmaktadır. Şahın nisan ayının başına doğru Tür kiyeye gideceğine göre, merkezin kurul- masına bugünlerde başlanacağı anlaşıl- maktadır. Gazete; Suriye âli komiserlik iktısat dairesi müsteşarı M, Vasiliyenin , Suri- yeyi İrana bağlayacak olan demiryolu- nün İnşası hususunda geçenlerde Tah - randa yaptığı müzakerelerin de muvaf- fakıyetle neticelendi Türkiye hü - kümetinin de hu işe muvafakat eyledi- ğini yazmaktadır. İranlılar tarafından Berutta kurula: cak olan bu transit merkezinin Suri - yenin iktısadi vaziyeti üzerinde mühim tesirler yapacağı muhakkaktır. İşe başlayacak olan İran heyetinin ris emniyet mü - pek yakında Beruta geleceğini Lübnan gazeteleri haber vermektedirler, Suriyenin nüfusu , 983 senesinde yapılan müfus tabri - rinde Suriye cümhuriyetinin nüfusu şu suretle tesbit edilmiştir: Şam 470,606, Halep 66,305, İsken- derun 200,887, Frat 105,442, Elcezire 21,361, Hama 116,054, Humus 164,091, Hava 92,147 ki toptan yekün 1524644 ür. Gene bu tarih içinde 84,815 kişi doğ- muş ve 20,534 kişi ölmüştür. Mısır demir yolları Kahireden yazılıyor: Mısır demir. yollari geliri geçen seneye nazaran bi- vaz fazladır. Geçen sene mayıs başlangıcından künunusani sonuna kadar gelir 3,727,000 Tirayı bulmuştur. Evvelki sene ayni müddet | zarfında 3,494,000 lira idi, Şu balde (gelir (233,000) lira fazladır. Suriyede krallık meselesi Suriye gazetelerinde okuduğuma gö re, Mısırda teşekkül eden “Arap itti hadi cemiye sından mürekkep bir i bir kaç güne kadar Heyetin bu seyahatinden maksadı, Suriyedeki Arap teş yi Suri, - bik edilmesini ve bu makam izel Fay. Emir Alinin namzet ylemektedir. ine göre, krallık me. Pariste Suriye işlerile uğraşan de günün en mühim meselesi ha- gelmiştir, , Heyet bu hususta Suriyelilerin fik. rini aldıktan sonra Bağdada giderek orada da tetkikalını yapacak vo Mısıra necekti; Heyetin seyahatine burada oldukça ehemmiyet verilmektedir. Mısır -Suriye tayyare seferleri Halepten yazılıyor: Mısır are şirketi tarafından Suriye ile Minler - sında bir hava postası kurulmuş ve ilk tayyare Cizeden bir çok yolcular ala - rak Suriyeye hareket etmiştir. Tayyare postaları haftada iki defa pazartesi ve perşembe günleri sefer ya- pacıklar ve yolda, Kudüs, Gazze ve Hayfaya da inerek yolcu alip verecek» lir, Kahireden Şama kadar seyahat 5 sa- at sürmektedir. Kahireye binlerce kız geliyormuş Kahireden Adana gazetelerine ya - aılıyor: Son günlerde burada bir şayin çıktı. Berlin, Paris, Viyana ve Roma- dan Mısıra sekiz bin kadar genç kız geliyormuş. Bu kızlar şark şehirlerini ziyaret orada yaşayanları evlenmeğe Sslâhsızlanma Suya düşüyor (Başı Linet sahifede) lanması ve fakat kendisini: zaman memleketin menaf: zım gelen silâhlarını yani, havai, bahri kavevilerini azaltmamasıdır. Filhakika böyle zıt fikirler karşı « sında bir anlaşma vücude getir - mek-hakikaten bir mucize olacak - tir. Hele Fransa Almanyanın silâh hiç bir | altında 300.000 k'şi bulundurma - sını hiç istememektedir. Bugünkü Alman milis teşkilâtı sayesinde Al manyanın muhtemel bir harp karşı sında bir buçuk milyon talim ve terbiye görmüş asker çıkarabilece- ğin! tahmin etmek Fransız efkârı umumiyesi için müşkül bir şey de - ğildir. Filhakika Fransa bu husus- ta tarihten de ders almıştır. Napol- yonun muzafferane Berline girme- 8'nden sonra aktedilen Lilsitt mu - ahedesinde Presyanın ancak 42000 askeri olabileceği kaydı vardı. Prus ya bunu kabul etmiş ve fakat as - kerlik müddetini kısaltarak, genç- lere devri daim yaptırarak memle- ket dahilinde askeri talim ve terbi- ye görmüş kimselerin hakiki mik - darını fazlalaştırmiş ve 1813 te 150 bin kişlik bir ordu meydana çıkar- mist, R İşte şimdi Fransa Almanyadaki milis teşkilatından bu noktai na - zardan endişe etmektedir. Fransa- nın İngiltere veya İtalyan noktai nazarına yaklaşması ihtimal: varit değildir. Umumi kanaate göre si - lâhsızlanma işinde bu seferki teşeb büsler de suya düşecektir. Dün bu husasta alınan telgraf. ağı yazıyoruz: ire TAA) M. Barthon Lord Eden ile görüşmelerinden bahsederken Almanyadaki askeri yardımcı kuvvetler teşkilâtı hakkındaki endişelerini kendi- sine bildirdiğini ve İngiliz plânma kar şı yaptığı tenkitleri söylemiş ve demiş- rı itibara almadığı ları bırakmasını ve Almanyanın tekrar silihlanması ile neticelenecektir. Plân daha birinci bir edir. ka, hücum tehlikesi olduğu takdirde 8“ nacak zecri tedbirlere karşı hiç bir te- ahhüt yoktur. Sonunda Lord Eden'in senasını ya- pan ve onu “Fransanm: büyük dostu” diye tavsif eden, | Barthu, Almanyanm silâhlanmasının İngiltereye ne gibi teh- ditler olacağı hakkında Lord Eden'i ha- berdar ettiğini söylemiştir. Zira kendi- si Almanyaya Fransa havacılığının yüz- de ellisi nisbetinde avcı tayyareleri ve- rilmesini istemektedir. Bunlar derhal bombarduman tayyarelerine tahvil edi- ebilecek ticaret tayyareleri olduğundan Almanya hava tefevvukunu bu suretle temin edecektir. r Alman gazeteleri ne diyorlar? BERLİN, 3 (A-A.) — Lord Edenin seyahati neticeleri hakkında o mütalea yürüten matbuat İngiliz o muhrasma karşı Fransanın aldığı vaziyetin, seya- hatin başlangıcından tahınin, edilecei ni yazmaktadır. Şüphesiz Almanya ta rafından da ihtiyat kayıtları ileri sü rülmüştür. Fakat bunlar anlaşmaya ma- 'ni olacak derecede mühim değildir. Fransanın vaziyeli karşısında İngi- liz ve İtalyan plânları arasında bir yak- laşma oldu. İngitizler, İtalya, Almanya lehine çıkarmışlar, büyük mikyasta si- lâhlanmış devletlerin silâhlarını bır: maları fikrini kabul etmişlerdir... Binaenaleyh henüz anlaşma ihtimal. leri vardır. Şu şartla ii, Fransa, ken di silâhlarını bırakmağı Label etmemek le beraber, Almanya için bundan doğa- cak m munsifane bir şekilde ka- bul etmelidir. Si Romanyanın silâhlanması | VAŞINGTON, 3 (A.A:) — Bahriye nazırı M, Philip Amerikanın, si'âhsiz- lanma hususunda İngiltere ile tamamen mutabek o a. ve bumun- raber İngiliz noktaj mazarmın si- Lherlarena tedbirleri hakkımda Tüzumu kadar ileri gitmediğini kaydeylemiştir. M. Philip demistir ki : “Amerika hükümeti, bir ecnebi top- rağmın işgalihe yarayan hafif tecavüzü silâkların tamamen ilçasmı, silâhların devamlı ve otomâtik bir surette kontro- lünü ve çihanşümul bir ademi tecavüz misakımım' aktini lüzumlu görmektedir. Fransanın 655 bin askeri varmış! BERLİN, 3 (A.A.) — Alman istih- bildiriyor: Gazeteler, M. Fransız âyân o meclisinde ve Fransız ordu mevcudunun 1914 ten beri yarıdan fazla azaltılmış o olduğu hakkında yaptığı beyanatı tefsir ederek, bu azalmanın fili hizmet müddetin vâ- ki olduğunu ve bunun da muallim ihti- yat mevcudu tezyit suretile fazlasile te- İlâfi edilmiş olduğunu hatırlatmaktadır- la barı ir. M. Massigli, az zaman zarfında Fran- saya geçebilecek olan deniz aşırı kıtaatı imeveudüyle, harp erazımındaki müt- hiş çoğalmadan bahsetmemiştir. Haki. katte Fransiz ordusu M. Ma bahsettiği istatistiklerin iddia eti bi 300 bin değil 655 Romanyanın silahlanması SOFYA, 3 (Milliyet) — Bükreşten bildiriliyor: Harbiye nazırı, nezaretin parlâmento komisyonunda Romen ordu- sunun silâhlanması plânı hakkında iza- hat vermiştir. Plânda ordunun en asri harp malzemesile techizi ileri sürülmek- tedir. ————— teşvik edeceklermiş. Bu şayia Misel son derece memnun etmiş » . çokları gelecek kafileyi karşt- lamak için mükellef istikbal hazırlık - Jar yapıyor? Balkan Misakı (Başi 1 inci sahifede) mesini istiyecektir. Fakat M. Çaldari- sin vakitten istifade etmek için neti- ceyi pazartesi gününe talik ettirmesi imkân: da vardır. re, hükümetin battı hareketi bugünkü taksasın reyine o mütevakkaftır. Filha- kika M. Metaksas biderlerin ilk içtima» mmda misaka karşı vaziyet almışsa da bilâhara hükümet kendisini kendi nok- tai nazara imaleye çalışmıştır. Eğer M. Metaksas evvelki fikirle rinde ısrar edecek olursa hükümetin vaziyeti müşkülleşecektir. Zaten ev- velki günkü içtimadan sonra M. Mak- simos eğer siyasi derler, M. Veni - zelosun, M. Kafandarisin tekliflerini kabul edecek olurlarsa kendisinin ise tifa edeceğini açıkça söylemiştir. Diğer taraftan hükümetin alâkadar devletlerle tekrar temas etmek için misakıni tasdikini tehir edeceği de söy- leniyor. Bu takdirde yani tasdikten evvel Balkan devletleri haricinde bir devlet tarafından bir tecavüz vaki o - lursa Yunanistandan askeri taahhüde tın refolunması hakkında hükümetin alâkadar devletlerle müzakereye giriş- i gibi bir sureti hal bulunması muh Bu teklif terakkiperverler reisi M. Kafandarisindir. İtirazları neşredecekler ATİNA, 3 (Milliyet) — Hükümet misakm tasdikinde ısrar edecek olur- sa Mösyö Venizelos yarınki gazete - lerde misak hakkındaki bütün itirazla- kendi noktai nazarlarına göre tenvir ey- iyeceklerdir. ATİNA, 3 (Milliyet) — 6 haziran diyer dolayı mazmun ve mev. kuf bulunan Yani Polihronopolos haf- talık mecmuasında “Kan dökülmeksi- zin memleket Rasputinden kurtulamı- yacaktır.,, Serlâvhası altında bir maka- İe intişar etmiştir. Makalenin ortasında Mösyö Veni - | zelosun darağacma asılmış kırmızı bir | vesmi vardır. Makale muharriri ev - | yeli liberaller reisine fena halde kü- für ettikten sonra kendisinin ortade kaldırılmasını tavsiye etmektedir. Diğer taraftan temin edildiğine gö- | içtimada “söz söyliyecek olan M. Mak- | Eminönü Valide kıratanesi np yanında em (13732) ğe Horhoruni 1237 | yeni serdar sokağında 4 No. lu satılacaktır. Motörpomp İnegöl Belediye Reisliğinden: İnegöl Belediyesi için bir motörpomp satın alınacağından 1 Mart 934 den 31 Mart 934 Cumartesi günü saat 15 şe ka- dar kapalı zarf usulu ile müna *asaya konulmuştur. Bu bapta- ki şeraiti anlamak istiyen müesseselerin şartname örnek'e rini İnegöl Belediyesinden istemeleri ilân olunur. (993) kân senevi 360 lira üzerinden CEMİYETLERDE Esnaf cemiyetleri heyeti umumiyeleri Her ayın ilk cumartesi günü va - pılan esnaf cemiyetleri reis ve umumi kâtipleri içtima ticaret odası salonu ticaret mahkemeleri tarafından işgal &- dilmiş olduğundan dün yapılamamış - bar. Maamafih esnaf cemiyeti heyeti u- mamiyesi bugünlerde — toplanacaktır. Bu toplantıda cemiyetler bürosunun tesisindenberi geçen bir sene zarlında elde edilen neticeler tetkik edilerek yeni vaziyet buna göre taniim edil. cektir. Esnaf birliğine dahil olmak isteyorlar Kaldırımcılâr, inşaatçılar, kabzımal. lar, bahçivanlar ve ekmek yapıcılar de esnaf birliğine dahil ol- müracaatta bulunmuşlardır. Bu müracaat kabul edilmiş ve bu cemiyetler alâkadar zümrelere taksim edilmiştir. Bu suretle esnaf teşkilâtı bürosu haricinde pek az cemiyet kalmakta > ler. YENİ NEŞRİYAT Yolların sesi Yolların Sesi mecmuası on beşinci re di merhum ine sis etmiş, Abdülhak Hâmit, Uşşaki Zade Halit Ziye edekiyatı esâkde'i en kuvvetlilerinden olup ta H. Nazım imzasile yazan Reşit Beyin Mitat Ce mal, Fazıl Mahmut, Tahir Nejat Bey- lerin ve daha bir çok yazılar vardır. Karilerimize tavsiye ederiz. VAPURCULUK TURK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALIĞI Karadeniz yolu SADIKZADE PAZAR sat 20 de Galata rihtr- mından kalkacak, gidişte: Zongul- dak, İnebolu, Ayancık, Samsun, Ün- ye, Ordu, Kireson, Tirebolu, Görele, Trabzon, Rizeye, Dönüşte bunlara i- lâveten Of ve Sürmeneye uğrar. Şirketimiz, vapurları için karyola imal ettireceğinden talip olanların bir hafta zarfında müdiriyete müracaat- - Mülkiye Mektebinde Mösyö Neumark tarafından konferans. Universite Hukuk Fakültesi Ordinaryüs Profesörlerin den Mösyö Neumark tarafından 5-3-934 pazartesi günü saat on altı buçukta “Modern bütçe temayülleri” mevzulu bir kon. ferans verilecektir, Arzu buyuran zevat teşrif edebilirler, (995) İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: Demir kapıda Elvan zade mahallesinde Nöbethane - hanenin 120-80 hissesimu- hammen 6000 lira üzerinden mübadil bonosu veya peşin para ile 18 Mart 934 Pazar günü saat 14 de açık arttırma usulile - İsteklilerin müracaatları. (B) (826) alınacaktır İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: Unkapanında Haraççı Kara Mehmet mahallesinde Us kübi caddesinde üstünde odaları bulunan 27, 29 No.lu dük- bir sene müddetle 18 Mart 934 Pazar günü saat on dörtte açık arttırma usulile icara ve- rilecektir. Isteklilerinmüracaat ları. (M) (866) DEVLET DEMİRYOLLARI İDARESİ İLANLARI 4000 Maden direği kapalı zarfla münakasası 24-3-934 Cumartesi günü saat 15 te Ankara'da Idare Binasında yapıla- caktır. Fazla malümat Ankara, Haydarpaşa, Eskişehir ve Kayseri veznelerinde birer liraya satılan şartnamelerde vardır. (997) Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: 51.5 ton Simens Martin : Çelik köşebent Aleni münakas, 7 Mart 934 Çarşamba günü saat 14 te. 27 Şubat 934 tarihinde yapılan münakasasında verilen teklifler muvafık görülmediğinden dolayı reddedilen 51.5 ton Simens Martin Çelik köşebendin aleni münakasası 7 Mart günü 934 çarşamba saat 14 teicrakılmacaktır. Şartname- sini görmek isteyenlerin her gün münakasasına iştirâk edecek lerin de yevmi mezkürda Komisyonumuza müracaatları. 471)