4 Mart 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

4 Mart 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

kadarlar» ilân olunur. den 16747 çift sarı k 6-3-934 çarşamba tır. Taliplerin m. makbuzile Komi LİMAN TARİFESİNDE DEĞİŞİKLİKLER Istanbul Liman Şirketinden : 1 Mart 934 tarihinden itibaren tatbik edilmek üzre İktisat Vekâleti celilesince tasdik olunan Şirketimiz tarifesinde eskiye nazaran yapılan de- gişikdikler aşağıda gösterilmiştir. © A — Gümrüğe tabi olmıyan Türk limanlarından gelen eşyanm tahliyesinde umumi tarifenin ilk dört kısmında yazılı ücretlerden yüzde otuz diğerlerinden yüzde kırk nispetinde tenzilât yapılır. Bu eşya sahipleri mallarını ayrı yasıtaya koydurarak kayıklarda şartlarda veya herhangi bir vasıtada veya iskelede tesellümünü talep edebilirler. Bu takdirde yapılan yükleme ve boşaltmalarda umumi tarifedeki ücretler alınmıyarak ilk gün- den itibaren kayık ve romorkör ücretleri ile masarifi saire mukabili olarak tonünda 10 kuruş alır. ( B — Su tarifesinde: gece istenen sulardan alinmakta olan yüzde elli zam kaldırılmıştır. Binaenaleyh gece ve gündüz tarifeler aynıdır. C — Kömür tarifesinde : Kömürlerin depolara giri; çıkması için kul- lanılan emele ücretleri de tarifeye hal olunmuştur. — Tr. onu 1 — Açıkta duran vapurun anbarından deponun içine 7 2 — Açıkta duran vapurun anbarından deponun rıhtırına 50 3 — Depoya yanaşmış vapurdan deponun içine 45 4 — Kok kömürü için birinci ameliyat 140 5 — Kok kömürü için ikinci ameliyat 100 6 — Kok kömürü için üçüncü ameliyat yel 7 — Antrasit kömürü için birinci ameliyat 0 8 — Antrasit kömürü için üçüncü ameliyat 50 9 — Maden kömürünün kazanla güverteye tahliyesi 18 10 — Maden kömürünün depodan almarak limandaki vapurların bonkerine yüklenmesi p *5 1) — Maden kömürünün depo rıhlımma yanaşmış vapurların bonkerine yüklenmesi s9 12 — Maden kömürünün anbardan gros bonkere taşınması 50 13 — Maden kömürünün vapurdan vapura aktarması pi Depolarda kömürün 40 meire mesafeye kadar | taşmması ve istif edilmesi yukarki tarifede (o dahil bulunduğundan kömürün o la 40 metvodan fazla mesafelere taşınması için beher 40 metre ve küsuru için bu tarifedeki ücretlere ton başına 10 ar kuruş zammolunur. Şirket deruhte ettiği kömür yükleme ve boşaltma işlerini kendi amele ve vesaitile yapa- <aktır. Bu işleri müteahhit ve mültezimlere vermez. D— Aktarma tarifesinde şy tenzilât yapılmıştır : Umumi tarifeye tabi eşyanın beher tonunda veya metre mık'abın- dan alınmakta olan 200 kuruş ücret iki günde yapılacak aktarmalarda 100 kuruşa indirilmiştir. İki günden fazla on güne kadar eskiden olduğu gibi tonuna 200 kuruş ücret alınacaktır. Türk Limanlardan gelen eşyanın aktarmasında yukarıki | ücretler den yüzde yirmibeş tenzilât yapılacaktır. On günden fazla bekliyen oaktarmalarda ; O Mavnalardan günde (25 kuruş; Orta kayık ve salapuryalardan günde 50 kuruş tenzil edilmiştir.) 1 Marttan itibaren tatbik edilmekte olan işbu tadilât muhterem alâ” (14019) Umum Müdürlük Ticaret âlem'nde * MARTIN 11 nci GUNU BAŞLIYACAK OLAN VİYANA Panayırına külliyetli mikdarda Türk tüccarmm iştirak edeceği haber alınmıştır. Filhakika, Viyana Panayiri; Avrupa- nım her köşesinden gelen müşteri tüccarlarının buluş- tukları pek mühim bir ticaret merkezdir. (14003) Gedikpaşa Jandarma Satınalma Komisyonundan: Münakasadan pazarlığa tahvilen satın alınması icabe- syonumuza geli meleri. (960) BIRİKTİREN RAHAT-EDER Tayyare Piyangosu Denizyoiları İŞLETMESİ Acenteleri « Karakâr Köprübeşi Tel, 42382 — Sirkeci Mühürdarmde Han Tal, 22740 İzmir sür'at yolu KONYA vapuru 6 Mart SA- LI lide Galata rıhtımından kalkacak doğru İzmir'e gidecek ve dönecektir. (1007) Bartın yolu BURSA vapuru 5 Mart PA- ZARTESİ 19 da Sirkeci rıh- tımından kalkacaktır. (1008) Yarın matine olarak saat 18 de Fransız Tiyatrosunda , Varşovada icra edilen o musabakanın birinciliği kazanan meşhur âma piyanist IMRE UNGAR tarafından birinci konseri i verilecektir. Perşembe günü matine sant 18 de VEDA KONSERİ Üsküdar icra memurluğundan: Bir borçtan dolayi mahcuz ve para” ya çevrilmesi mukarrer bir adet oda ça halı seccadenin 6-3-934 tarihine m ıda meydanlıkta açık arttırma sureti” le satılacağından talip olanların ma- hallinde hazır bulundurulacak memi runa müracaatları ilân olunur. (13991) Ademi iktidar ve bel gevşekligine müessir dev. * kaplar Depom, İnan de Ali Rıza Merkez eczanesidir. Tap, raya 180 kuruş posta ile gönderilir. !£-, mir'de İrgat pazardaki, Trabzon'da| Yeni Ferah eczanelerinde bulunur, (13856) .. | Üniversite Rektörlüğünden: 4 Mart 1934 Pazar günü saat 17 den itibaren başlıya” sü derslerinin takımı bir garderop bir büro dört pa" | sadif salı günü saat 9-10 kadar Kısık | 16 ncı tertip 5 nci keşide 1i Mart 1934 tedir. Büyük ikramiye 30.000 lira Ayrıca: 10:000; 4.000, 3.000 liralık ikrami ve 20.000 liralık mükâfat vardır. 646 Ya . Yozgat Vilâyetinden: Yozgat kasabasiyle kazalar, Terzili hamamı ve Yerköy istasyonu arasında sefer yapacak otöbüs işle! si için ruhsat itası bir şirket tarafından talep edilmiştir. yetler Idaresi kanununun madei mahsusasma tevfikan yetce ruhsat ita edileceğinden başkaca talip olanların teklif 20» namelerile birlikte Yozat Vilâyetine müracaat etmeleri ilân o- 21 » lunur. (876) Orhangazi Belediye Reisliğinden: Orhangazi kazasında mevcut eczahanenin kapla İnhisarlar U. Müdürlüğün mevcut şartnameleri talip olupta görmek isteyenler dairei Be- bir eczacıya lüzum görülmüştür. Taliplerin Belediy: lediyemize müracaatları ilân olunur, (959) L Çamlık 1D cak olan Üniversite Inkilâp Tarihi Ens gün ve saatleri ve ders verecek hendis ve Yüksek Ticaret mektepleri son da hazır bulunmaları 4 Mart Maarif Vekili Hikmet Beyefendi 5 m ” 8 , Mahmut Esat Beyefend 10 ,, ” ” » 11 , Yusuf Kemal w 2. Recep Beyefendi Hikmet Beyefendi Mahmut Esat Beyefendi Hikmet Beyefendi ” tme- 17-5 Vilâ 18 » vilâ- 19.» 1261 a » Dersler saat beşte başlıyacaktır. 973 1267 şamba günü saat B— (2 nü saat 15. zevatın isimleri aşağıya yazıl İ mıştır. Fakülteler son sınıf talebelerile Harp Akademisi Mü sınıf talebelerinin ilân edilen gün ve saatlerde Universite Konferans salonun lüzumu ehemmiyetle ilân olunur. (973) emmi mmm ki ez ELEĞİ mn minenin den A. — (5000) kilo yerli malı Demir Tel : 28-2-934 çar” 1000) adet Bayi Levhası : 5-3-934 pazartesi gü 1288 Satılık motör ve hurda eşya Biri büyük diğeri küçük olmak üzere iki hava gazi mötörü ile bazı hurda demirler ve tahta parçaları satılıktır. İsteyenler C.— (7000) kilo Siklop O Çenberi ve (250) kile Rap” tiye : 12-3-934 Pazartesi günü saat (14). 3 D.— (6000) — Bandrol Kâğıdı : 123-934 Pazartet ünü saat (15). Sakin ülimtzke bu dört kalem levazımı vermek istey&” cundura pazarlıkla almacak ve pazarlığı günü saat İ5ten 16 yakadar yapılacak- günün muayyen saatinde ilk teminat idare müdüriyetine müracaat etsinler. Umumi Neşriyat ve Yazı İşleri Müdürü ETEM İZZET Gazetecilik ve Matbaacılık T, A. Ş. Satım Komisyonuna müracaatları. (809) ŞEKER Türk Anonim Şirketinden: Fabrikamızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodan az olmamak üzere her isteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani İs tanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta teslim lerin nümune ve şartnameleri gördükten sonra pazarlığma !#” tirak edebilmek üzere her birinin hizasında gösterilen gün saatte (97 7,5) teminat akçelerile beraber Galata'da Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon baş ma beş lira indirilir. Istanbul haricindeki yerlerden ya pılacak siparişler bedelin yüzde yirmisi peşin ve” üst tarafı. ba. mule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. De podan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteriye aittir. Gönderilecek mal şirket tarafmdan mila hesabına sigorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamamını gö nderenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelinin temamımı peşin ödeyenler vagon ba“ şma beşlira tenzilâttan istifade ederler. Adres : Istanbul'da Bahçekapıda Dör stanbul Seker. Telefon: No, 24470. Alım a?