11 Nisan 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

11 Nisan 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

A il T .. (Başı 1 inci sahifede) Ahmet İzzet Paşa arekeyi imzaladıktan etti Tevfik Paşa sonra geldi. lip gidiyordu. Memleket, kabin»- lerin usul yerine gelsin diye ohu- duğu beyannameleri dinliyordu. O kuduğu beyannamede Tevfik Pa- sediyor ve bir an evvel sulhu imza lamak yolunu tutacağını bildiri - yor. Memleketin bilhassâ dahili va- ların hiç bir kıymeti ve kabiliyeti tatbikiyesi yoktu. Bu kabinelciin meti yoktu. Çünkü © bu kabinet memleket içinde haizi itimad si- yasi varlıklar değildi. bul etmiş mutlak ve aciz ve zaaf içinde bulunuyorlardı. bir halife elinde bulunan, zavallı İstanbuldan başırılamazdı. İstik - çekilmek lâzımdı. Hürriyet ve is- tiklâl istiyen milletlerin, rahattan feragat etmeleri mutlak lâzımdır. du. Beri tarafta bu kabinelere istizah takrirleri veren mebusanı Osmani » Bu meclis te bir mana, bir uvvet ifade edemiyordu. Bir ke Mirc bu meclis dört seneden ibaret olan intihap devresini bitirmis, $inci senesini yaşamağa başlamı tı. Müddetini bir sene ettiğinden dolay, padişaha” şük- ranlarmı da arzediyordu. Si Osmanlı Meclisi yni meclis harp kabinelerine mes İğinet olmustu. Bu meclis ile kabineler e tai nazarda idi, Usmanlı im- Mrtıprluğu parça parça dökülüyor - Kayaş dros ta inzimam edince A - vatan da iygal edilmeğe başlanmış- « Böyle bir vaziyette bulunan Mı i mebusan Osmanlının hâkimiyeti eyi temsil etmesi mevzuu bahsola niy Mölletin ica etmedi. Yeni vaziyeti kararı idare od yerinde kalmak iyse hepsini Saati çaldı; milletin ti. Bilâkis meclis elinden ne gel - aman vazifesini id- âkıbetine bu meclis idrak etmesi lâzımdır. İdrak imeyenler, iskat edilince onlara acr- olmaz. Bu mühim hakikati gören bir Türk ebusunun sesi yükseldi. Bu, Aydın busu Veli Beydi. Dedi ki; — Arkadaşlar, — bi ülere boğuldu. Veli Beye hakaret idi. Veli Bey fikrinden dönmedi, lisi yerinde ısrar etti, Tevfik Pa- inesine istizahlar da verdi. Ve Kvakit iradei seniye ile meclisi fes - bir müşkül « En küçük- en büyüğüne Malan dei Mesuliytte tereddür edilmemeli Mein di bir Mmetuliveti vardr m arzetmesi, bu- vw esaniye noktasında Tir zaruvet. Cümhariyet Meclisi Türkiye devletinde Meclisin ken- shetmesi, bi Hattâ birinci millet meclişi : vatanı h ttikten sonra d. ir dini © feshederek yeniden iemipei ipturmak lüzumunu duydu. ir harbi kaybeden bir Meclisin, ken. millete arzetmesi muhakkak jâ Türkiye devletinde üçüncü Meclisi serbest fırka teşkilâtı ile, kendisine bir nevi iti. « Ve kendisini feshe /k, milletin iradesine arzetti. Harp minin neticesire nisbetle bu bâ - hiçtir, ğ © milleti kendi kendini uçuruma ,, Bötürüyor, demektir. “Hesap a milleterin en aziz hakkıdır. Şobana 20 - 30 koyun teslim eden adam, © çobandan her zaman | kabinesi, Harice karşı da olamazdı. Çün- “kü mağlübiyeti bütün şerait. ka. Memleketin kurtulma yolu bain lâl için Anadolunun sarp dağlarına Şehirlerin rahatı içinde istiklâl te- min edilemez. Netice de öyle ol- kabinesi | Mütemadiyen kabineler ge- | şa memleketin ıztıraplarından bah | ziyetine dair ileri sürülen program sulha dair düşündüklerinin de kıy- r kapsa, zavallı çoban mahkemeye ka- dar gider. Halbuki ortada koskoca bir Türk vatanı mevzuu bahis idi. Ihtilâ. lin verimelrini inkişaf ettirecek il mukadderalını elle- -abında hesaba çek - Memleket işlerinde affetmek, üesseseleri mevzuu bahsoldu ğu vakit, Türk genci, senin de salâhi yetlerin haricindedir. Memleket bir ve dinder Muhafazaya o mecbursun Bu vatanda hem halin, hem mazinin hem ikbalin hakkı vardır. Size mesuilyetin münasını müdrik, yetin mânasını izah edici, bir iki tarihi vak'ayı anlatmak isterim. Bir gön, meşhur halife Ömer ağlı - yormuş, ben bu zatı çok severim, ce - surdur, ahlâklıdır, miliyetçidir, 'dü - rüsttür. Biz hakikatleri seven bir etin çocuklarıyız. Ömere niçin ağla. dığımı sormuşlar. demiş ki: « İslâm milleti çok büyüdü, ve ben bir halife bulunuyorum, Ben asayişi temin ile mükellef bir adamım. Ömer ölürken oğluna demiş ki: — Ben öldükten sonra halife inti- habına iştirak et, fakat intil nursan katiyen kabul etme. dakiler sormuşlar: Niçin yorsunuz; Ömer ii İz Bir nileden bir kurban kâfidir. Devlet mesuliyetini bu vaka çok i- yi ifade ediyor. Gültekin kitabelerinde diyor ki: * Millet açtı, tok oldu, millet elbise- sizdi, elbiseli oldu, millet bahıtsızdı, bahıtlı oldu, millet topraksızdı, top - raklı oldu.,, Nurettin Şehit kümdarı vardı. bir Türk hü isti. Ben de Nurettin Şehir böyle diyorum, Nurettin Şehit Ehli Sa lip ordularile çok uğraştı, çarpıştı, Nu rettinin gayet titiz bir bir gün Nurettin ölür, giderse, ık eraber aç kalırım, ele cevaben © demiş o ki si benim malım değil. asla.. Kılıcımın payı olan ânım var, onunla geçinir Mesuliyet nedir? Size bu misalleri vermekten makaa dım, bilhassa devlet idaresi mefhu - munun ne kadar ince anlaşılmış ol - duğunu izah içindir. Omer ağlıyordu, fakat mesuliyeti atmak için gözyaşı kâfi değildiri Milletler hesap isetr, he sa; Du Gültekin kitabeleri, © gözyaşmın bir hesap verme olmadığını, anlamış, maddi hesap vermiştir. Milletler fili - yat beklerler. Gültekin kitabelerini, bir milleti idare edenlerin vazifeleri. ni yaptıklarına misal tştabiliriz. £akinin en mühimmi ve büyüğü bir milletin varlığını, kendi sahsi menfa- atleri için istimal edendir. Devlet ve millet çiftlik değildir. Orası büyük fe ragaşle çalışılmi mgelen bir yer dir. Devlet idaresi işini başarmak her yi- Hitin kârı değilrir. Uzaktan tatlı gelir... Halbuki devlet idaresi acıdan başka bir şey değildir. Fakat oraya gelen insan bu acıları mânevi tada inkılâp ettirmesini bi - len adamdır. Eğer ülkü kaydın taşın- masa, devlet başında iş görmenin im- kün olmadığı tahakkuk eder. er, Oğluna, sen başa geçme, bir aileden bir kurban yetişir, diyor. İsviçrede bazı kanunlarda devlet ba şa zorla adam getirilir. Kimse gel - mek istemez; halbuki bazı mem - lerde ise devlet başına geçmel in vatandaşlar âdeta biribirlerinin gözünü Sİ misal devi i misal devlet işlerini telâkki edildiğini izah eler,” Si idaresi Devlet işleri karlı Erciyaş dağları gibi caziptir. Fakat burada tutamabil. mek için sonsuz fırtınalara göğüs ger meleri lâzemdır. Devlet adamı demek, rk milleti hiç bir vakit yenilmedi : Bizde ve bazi memleketler- irine vazifelerini yap, denildiği vakit cevap, aşağı yukarı: Kulak a8- ma cevabıdır. Bu cevap gülünç ve hazin olduğu kadar biraz da haklıdır. Vazifesini 'apan ile yapmıyan bir tutulduğu va it hakikaten çalışkanlara o da kesel â- Tiz our. , Demokrasinin o büyük © menfaatle vinden birisi de, haktır gönül meselele- bar, Mosel ie gördürmek için tavsi: er anlarız. lnaz bizim memle « ete değil, bütüm” memleketlerde böy. lir, İki bakımdan demokrasi vahim bir yaziyetle karşılaşmaktadır. Biri ha - tr gönülle idare işlerini ehliyetsizle"- rin elatması, diğeri de haksızlığa mey dan verilmesidir. Demokrasi demek millet hâkimiyeti demektir. Hakır ve gönlün yer bulacağı yer demek de - gildir. Bir milletin liyakatlerini İş başıma geçiren sistem demektir. Bizde bir asilzadelik, bir zadegânlık mev - is bile olamaz. Çünkü Türk milleti öyle bir tarihe maliktir ki o milletin bütün çocukları asilzaderân- dır. Bütün, herkesin asilzadegân &l - duğu bir memlekette de şunun bunun asaletinden kadar haşvi- at olamaz. Bu ırkamızın teşekkülâti, Üğyin bir bayviyaa emaylan” veremez, Başka memleketlerde | asiller, zadezi: lar olabilir. Demek ki o milletlerde halkın bir kısmı gayri asildir. Asiler yaşatan bir memlekette taç ve taht ve bunun üzerinde bir padi- şah oturması mevzuu bahsolamaz, Biz anadan doğma, taçlarla doğmuş bir memleketin oğullarıyız. Asabet davası Secere ile isbatı asalet etmek dava s1, Arap beygirine inhisar etmiştir. Bi davayı kendilerine maletmek isteyen za- vallılar nasıl dalâletlere düştüklerini far. zler. Türk gençliği, sen, tarihinle iftihar siman, ede Vazife mesuliyeti olmayanlar, bir de milleti itim ederler. Millet” am layışsızdar, derler, bunları . tamamen etmek lâzımdır. Devlet makinele işliyorsa, o kabahat üdürlerdedir. yn gil, memurlarda ve mi Fakat on beş günde Ti nildi, Donanma da Balkan devletlerine faikti, Bu hususta Erkânı harbiye rejsi Mü şir Fevzi Paşa o Hazretlerinin Garbi Rumelinin" sureti işgali İsimli eserinde malimat vardır. Hevzi Paşa Hazretle- ri bu öserlerinde Balkan harbini kay işimizin sebebini, ordunun - sindeki | bozukluklara o hamleder. Bu çok doğrudur. Türk daima galip Büyük Şef Mustafa Kemalin dediği gibi, ba millet hiç bir vakit yenilme miştir, Türk milleti yalnız, fona ida- re edildiği vakitler yenilmiştir. Bu vakitlerde ise yenilen millet değil, 0- nu idare edenlerdir. Türk milleti da- ima galip gelmişti Türk gençliği şunu söyliye- yi iklâl hari başlarken, hatırlıyorum, düşmana karşı kullana- cak, bir silâbsmız dı bir iğnemiz bile yoktu. Ankarada devletin kasa - sında on kâğıt vardı. Hiç unütmuyo - rum, © ilk günler, Ankara civarnda- ki köylerden pide saçları toplanarak bunlardan süngü yapıldı. Bu süngüler, bir batırısta kırılıyordu. İşte, Türk milleti pide © saçmden süngü yaptı, fakat düşmanı yendi. Prens Bibescu Dün geldi . (Başı 1 inci sahifede) Halep ve Şam tarikile Kahireye gi deceğim. Eskişehirde öğle yemeği- ni yedikten sonra geceyi Konyada geçireceğim. Eğer hava müsait o - lursa ertesi günü Adanadan geçe- rek öğle yemeğini Halepte yedik- ten sonra geceyi geçirmek üzere Şama gideceğim. Kahireden Ma - zanatru, Tobruk, Bingazi, Trablus Garbe uğrayacağım. Trablus Garp te Ceneral Balbo ile görüşmek ar- zusundayım. Trablus garpten son- ra Gabes, Tunus, Sicilyaya uğra - yarak Romaya gideceğim. Roma - dan sonra seyahat programım kat'i surette malüm olmamakla beraber, Marsilya ve Parise uğradıktan son ra beynelmilel hava seyrüsefer ko misyonununun müzakeratma Ro - manya murahhası sıfatile iştirak etmek üzere Lizbona gideceğim. Oradan da ağlebi ihtimal Madrit, Barselona uğrayarak Prise gidece- ğim ve beynelmilel tayyare fede - umumisinin mÜZa rak ettikten sonra Ro- manyaya avdet edeceğim. — Pek uzun bir seyahat yapaca ğınız anlaşılıyor. Bundan maksat rekor tesis etmek midir? — Filhakika bu seyahat 2200 ki lometre kadar tutuyor. Fakat bey- nelmilel tayare federasyonu re'si nin vazifesi rekor, peşinden koş - mak değil, tayyarecilik hakkında her tarafta Propaganda yapmak - tır. İşte ben bu defa iki kişilik kü- çük bir tayyare ile uzun seyahat- lere girişebileceğini isbat etmek is tiyorum, Geçen sene 287 saat uçmuştum. Bu sene de şimdiye kadar 57 saat uçtum. Geçen sene Marsilyadan hareket le bir Hollanda tayyaresile Roma Atina ve Kahire şehirlerine gittim. Bir gece Kahirede kaldıktan son - İ ra Vadiyülhalfa'ya, ertesi günü de Hartuma vardım. Fransa hüküme- ti beni almak üzere iki askeri tay- yareyi Hartuma göndermişti. Har- tumdan başlıyarak E'übeyt, Elfa- ser, Abeşe, Arehamabit, Bangi'ye oradan da otomobil ile karaya in- me istasyonlarını ziyaret eitim, Bundan sonra Kamerun'da Fort Lamy'ye gittim. Bu şehir Çat gölü üzerinde bulunuyor. Oradan da ay ni tayyare ile İngiliz Nijer'inde Kano'ya, ve diğer bir Fransız tay- yaresile Niame, Gao'ya geçtim ve Gao'da tayyare değiştirerek Sah- rayi Kebiri geçmek suretile Rega - na vardım. Regan'da birgün istira hat ettim, Ertesi günü hareketle Kolombeşer'de öğle yemeğini ye - dikten sonra Oran şehrine vâsıl oldum. Oran'da 36 saat istirahatten sonra Cezayir, Biskra, Tunusa uğ- rayarak bir Fransız tayyaresi le Ajaksiyo'ya geldim ve orada öğle yemeğini yedim. Ayni gün Marsil. yada refikamla çay içiyordum, Mar silyadan Italyaya deniz tayyaresile Barselona gittim. Barselondan tren Türk milleti büyük, dirayetli şefler tarafımdan idare edildiği vakit, dai - ma galip gelmiş, hiç yenil i Kasada on kâğıtla, pide saçımdan sün ü ile Yunan yenm. bile geldi, bize karşı duran bütün dünyayı yon - ie. i pları li üzeri l iadeeratmı idare etizgi a çek, milleti acılardan kurtasasıkğ. Devlet mesuliyet mefhumu © üzerinde daha fazla tevakkuf etmek istemiyo - rum, Mesuliyet mefhumu, benim anla- dığmma göre, muasır medeniyetin bel- Hi başlı makanizmaları şu birkaç nok- tada toplanıyor: Mesuliyet, vazife, hak ve > — Bu met rın halkiyle inkişaf et tiği yerlerde medeniyet ilerlemiştir. Disiplin denince istibdadı hal malı, biribirinden dat keyfi ve şahsi bir idare demek tir. Orada kanunlar ve bütün varlık müstebit bir şahsın maddi menfaati - ne göredir. Disiplin ise bir camianın medeni mâ wasile inkişaf edebilmesi için tatbiki Yirrindi asrın «n mütekâmil memleketleri disiplinli Ingiite- rede, Amerikada disiplin en son had- Oyalı pü li e, ir il ö N ai e Çinli filesofa göre, A aglürk ihtilâlinin muvaffakıyot â - #millerinden birisi de bu mefhumların sanasında alabildiğine e. tatbik edilmesinde tecel. in büyük yaşayış kavgalı aran disiplin ile hare” ee uv. len bir kuvvet te istibdat şekli hakkın vardır. Yalnız ask Mi için değil, sivil hayat iv âhistir. — eri ha; : de disiplin mevzuu bi eken nm ra mn kışlarin burada iştir, Yarm ak sam İnkılâp tarihi enstitüsünde Cüm huriyet Halk fırkası umumi kâtibi Re cep Bey ders verecektir, Almanyanın Harp bütçesi çi, Başı 1 inci sahifede) mesi lüzumu üzerinde durmakta dır. Muahedede kayt yok BERLİN, 10. A, 2 Alman is- tihbarat bürosu bildiriyor : Avam kamarasında M. Kotfi'nin alman askeri bütçesine dair suali- ne S'r John Simon'un verdiği ce- vap hakkında Berlin siyasi muha- fili Versailles muahedesinin hiç bir madesinin alman milli müda- faa bütçesinin mali kısmı hakkın- da tahdidat derp'$ etmediği mü. taleasında bulunmaktadırlar. Fransızlar memnun PARİS, 10. A.A. — Havas bil- diriyor : İngilterenin Alman askeri bütçe- sinin arttırılmış olmasından dolayi gösterdiği endişe, bunu Fransanm endişelerini anlamağa doğru atıl mış bir adım telâkki eden Fransız efkârı umumiyesini o memnun et- miştir, Umumi komisyonun topla - nacağı gün CENEVRE, 10. A.A, — Silâhla- rı bırakma umumi komisyonunun içtimaa davet tarihi kat'i şekilde 23 mayis olarak tesbit edilmiştir. M. Henderson'un raporu CENEVRE, 10. A.A, — M. Hem derson'un silâh bırakımı konfe- le Parise ve oradan Bükreşe dö; düm, Bu seyahatte yalnız Afrikada 19 bin kilometre mesafe katetmiş- tim, — Artık tayyareye çok alıştınız; tayyare seyahati sizin için tehlike- li görünmüyor değil mi ? — Tehlike, hayatımızın her adı. mında bizimle beraberdir. Ben her türlü spor yaparım. Vücudüm de oldukça sağlamdır. Fakat geçen sene odamda yürürken ayağım kaydı, düştüm ve vücudümü incit- tim. Tehlikeden korkanlar evlerin de dışarıya çıkmasınlar, ve rahat MZ ölümlerini beklesin * ler. Tayyare seyahatlerine gelince: Hava iyi olunca tayyare seyahati- pek zevklidir. Fakat bozuk hvada rahat koltuğunuzda oturup ta, mev cut müşkülâtı yenmek için bir şey yapamamak ta pek üzüntülü bir şeydir.” S Fırka grupunda Verilen kararlar (Başı 1 inci sahifede) ra reis vekili Cemil Beyin reisliğin de toplandı. Devlet şürasının idari davalar hakkındaki O salâhiyeti üzerinde muhtelif hatiplerin mütaleaları din lenerek bu davaların tetkikinde kazai vazife gören müstakil mah- keme sıfat ve salâhiyetini haiz bu- | lunduğu teşkilâtı esasiye kanunu - nun sarih hükümleri icabından ol- duğu kabul edilmiştir. na tevzi edilmiştir. * Rapörda 22-11-1933 denberi silâhları bırak- ma sahasında yapılan iş'er, devlet- ler arasında muhtıra şeklinde tea- ti edilen ves'kaların tahlili ile bu muhtıralar arasındaki bazı ihtilâf- | Kilo halk Aleyhine oldu (Başı 1 inci sahifede) İep notmaldir. Stok azalmış değil- dir. Binaenaleyh, bunun bir ihti » kâr bahalılığı olduğuna konaat e - diyorum. Makam, bunu tetkik et « miş midir? Devletin intizam muamele'için kurduğu bu esaslı ibtikâra vesile yapanlar hakkında ne yapılacağı. nı öğrenmek isterim.,, Galip Bahtiyar Beyin takriri makama havale edildi. Belediye kooperatifi için yapılan 20 bin li - ralık istikraz müddetinin iki sene- de temdidine dair takrir okunarak bütçe encümenine havale edildi. Ruznamede günün en mühim meselesi kalmıtşı, 931 senesi mas « raf hesabı kat'isine dair olon he - sap encümeni mazbatası müzake - re edilecekti, Necip Bey, müzakerenin per - şembe içtimaına bırakılmasını tek lif etti. Ve bu teklif müttefikan ka bul edilerek perşembeye toplanıl. | ihayet verildi. mak üzere içtimaa Gönderilecek? (Bağı 1 inci sahifede) nizden limanımıza gelecektir. Bu vapur 35 - 40 günde Amerikaya gi deceğinden İnsull bu vapurla gön | derildiği takdirde oldukça ıztırap- İr bir seyahate girişmi şolacaktır. Executive bir yük dan yolda uğradığı limanlarda u - zun müddet kaldığını takdirde ba- zı karışıklıklar çıkmasından endi- | şe edilmektedir. Bu sebeple bu va- pur o kadar emniyetli addedilemi- or. İzmirden Amerikaya hareket e - | den ve gene Export Line kumpan- yasına ait olan bir vapurun daha | İısa tariki ihtiyar edeceği ve daha az limanlara uğrayacağını nazarı | İzmir | tarikile gönderilmesi düşünülmüş | dikkate alınarak İnsull'ü ise de henüz kat'i bir karar verik memiştir. sevk gününü tayin edince müddei- umumiliğe müracaat ederek İnsul- Tün M. Berryye teslimini isteye - cektir. Burada tereddüdü mucip o- lan bir nokta vardır: İnsull'ün avu katı Ahmet Esat Bey, mahkemenin tâbiiyet ve cürmün mahiyeti hak- | kındaki kararını temyiz etmişti. | İasull, mahkemei temyizce bi ka- rar verilmeden evvel sevkedilecek | . mi, yoksa mahkemei temyizin bi: karar vermesine intizaren İnsull'ün Amerikaya sevki teahhür edilecek midir?. Avukat Ahmet Esat Beyin dün bize söylediğine göre, İnsuli'ün teslimi için, mahkemei temyizin kararını ebklemek lâzımdır. Maa - | maih bu büküm avukatm şahsi mü | taleasıdır. Bununla beraebr mev - | cut kanaate göre, İnsull'ün Ameri kaya sevki takarrür edince, mah - .kemei temiz, o güne kadar bir ka. rar ittihaz etsin, etmesin, Âmeri - kalı anker hemen Amerika sefare- tine teslim edilecek Amerikaya | gönderilecektir. Amerika sefiri ne diyor? Amerika sefiri M. Skinner, İn - | sull'ün ne suretle Amerikaya gön- | derileceği hakkında malümat iste- yen, İngiliz ve Amerikan gazeteci- | lerini kabul ederek şu beyanatla bulunmuştur: — İnsull'ün ne suretle gönderi - rar verilmemiş ! çarşamba günü, Karadenizden ge- lecek olan Executive vapurile gön | derilmesi mul dir. İnsull'e A- merikaya kadar yapacağı uzun se yahatte mümkün mertebe istiraha- tini temin etmeği arzü ettiğimiz - den, bu vapura, İstanbuldan bindi ri yerde İzmirden bindirilme | si de düşünülüyor. Vapur buradan Tekirdağ ve Bandırmaya uğraya - cağmdan , bu suretle ihtiyar ban - ker uzun müddet vapurda kalmak | rahatsızlığından kurtulmuş ve an- | cak İzmirde, hareket günü vapura bindirilmiş olacaktır. İnsull bu tak | dirde ya bir Türk veya bir Ameri- ka vapurile İzmire gönderilecek « tir. Bununla beraber ihtiyar ban - kerin 20 nisanda İstanbula gele - cek olan Excelsior vapurile de A - merikaya gönderilmesi ihtimali yardır.,, ; — Filmciler de hazır Dün Paramunt sesli film kum. panyasının bir memuru, Amerika sefaretine giderek M. Berry'nin fil mini almıştır. Dünyanın en meşhur tenoru MİĞUEL FLETA pek yakında şehrimize muvaseletle 18 Nisan çarşamba kam saat 21 de | sında yeni münakaşalara yol aç- İ Maksimos cevabında o hükümetin Balkan Haberli M. Venizelos'a Cevap verdiler Liderler toplanarak ceva- bı müzakere edecekler ATİNA, 10 (Milliyet) — Dün seyahatten avdet © eden Mösyö Çaldaris Hariciye © nazırı Mösyö Maksimosla görüşmüştür, Bu mü- lâkatta Mösyö Venizelosun Mösyö Maksimosa göndermiş olduğu mek tubun cevabi metni hazırlanmış - tir. Hükümet, Balkam misakı hu- susunda hükümetle muhalefet ara- mak niyetinde — değildir. Mösyö tefsiri beyanatı ile misak ve ona merbut protokolün ruh ve ahkâ - mı arasında mübaneyet olmadığını temin etmektedir. Fırkalar liderleri | toplanarak bu cevabı görüşeceklerdir. Bu se- bepten Mösyö Venizelos Girit 46- yahatini tehir etmitir. i Yunan intihabat kanunu vapuru olduğun- | , karar verilen Bozca adanın kuru Çeşme İ tarla satış kıymetinin (30) ve Bağ sa ATİNA, 10 (Milliyet) — Hükü met Meclise yeni bir intihap kanu. verecekti, ir. Deniz yolları İŞLETMESİ Kesal Kar Külah Tel. 42362 — Sirkeci Mühürdarsade Han Tel. 22740 ( Ayvalık yolu BANDIRMA. vapuru 11 Ni. san ÇARSAMBA 19 da Sir. keci rıhtımından kalkacak tır. (1618) Y Bartın yolu 12 Ni BURSA er o rıhtımından kalkacaktır. (1637) ——- Trabzon sürat lata rıhtımından kalkacak. Gi- b dişte İnebolu, Samsun, Ordu, Gizeson, Trabzon, Rize, Ho- pa'ya. Dönüşte bunlara ilâveten Pazar, Of, Pulatane'ye uğrava- kter. (1638) Müşterilerimin j lerimin nazarı dikkatine hisse arasında numaraları aşağıda (40) biletten bir tanesi (4.372) olacak yerde tertip hatası olarak (472) yazıl smaştar. Bu suretle tashih olunur. Bey tta Okçular başında 65 Noh U li İstikbal Tayyare ango gişem Sahibi Mi keiki 9 © Askeri fabrikalar ilânları Bakırköy barut fabrikaları için mi ilân edilen 10 ila 15 Zi ğı Tüccar tarafından yali görüldüğünden zartesi günü saat İğtepa- orki deyim edilecektir. Şartnameyi görmek isteyen- ler her gün fabrikada satın al- ma komisyonuna müracaat et- | sinler. (465) (1626) i Halen mütezayyip Mihal Dimitri Kom- yenaki oğlu İstavro ef aleyhinde açılan" tâstiki mülkiyet davasının, kendisine ilâ. | nen tebliğat yapıldığı halde müddeaa- leyh İstavro ef. nin ispatı vücut eyleme- mesine mebni cari gıyabi muhakeme sinde : Ehli vukuf marifetiyle keşfine mevkiinde kain müddeabih bir kıta bağ tap kaymetinin de (240) Kira değerinde bulunduğu anlaşılmış ve istima kılınan şuhudu muhallefenin ifadatına nazaran müddeabinin 25-30 senedenberi müddei Dimitri Macarın tahtı işgalinde bulun- duğu ve mümaileyh tarafından — kütük garsedilmek suretiyle ima e ve ihya edil diği tebeyyün eylemiş ve cereyaneden muameleden bahisle | müddenaleyh İs- tavro ef, ye gıyap kararı tastiri karargir olmuş ve muhakeme de 30 Nisan 934 pa zartesi saat 14 raddelerine talik edilmiş olduğundan müddenaleyb İslavro ef. nin tarihi ilândan itibaren muayyen duruş- ma güvüne kadar müttehaz gıyap ka- yarına itiraz etmediği taktirde muhake- © meye kabul edilmiyeceği hukuk muha- kemeleri usulü kanununun 405 nci mad- desi mucibince tebliğ makanma kaim