21 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

21 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Başvekilin Tetkikleri (Baş 1 inci sahifede) busu Reşit, Maarif Müdürü Hüse - yin ve Muallim Zinnur Hanım ta - rafından nutuklar söylenmiştir. Me Vekili Muhlis Beyler İktisat Müdiriyetine gelmişlerdir. Müdiri- yet odasında fabrikanın plânları ü- zerinde İ:met Paşaya izahat veri lirken fabrikaya yapılmakta olan iltisak hattının kısa bir zamanda ik mal edileceği: haber verilmiştir. Başvekil Paşa bu haberi memnuni- yet karşılamıştır. İsmet Paşa, bun - dan sonra, plânda istikbalde ya - pılması mukarrer amele mahallesi ısmı için kaç para lâzım olduğu - nu sormuş ve bir milyon lira deva- bra alınca: — Kısa bir zamanda bu da mey dana getirilir, demitşir. Fabrika methal plânı tetkik olu nurken Nurullah Esat Bey: — Paşam, dedi, bunun için iki plân yapılmıştır ve intihabı bize bı rakılmıştır. Hangisini tercih bu - Yurursunuz? diye sormuştur. Paşa Hazretleri, plânı tetkikten sonra: — Hangisi ucuz çıkıyor, diye sor du ve moderr mimari tarzmda o “ lan plân gösterilince: — Benim de gözüm ona takıl- muştı, zaten... Güzel ve ucuz. O hal yapılacak olan budur dediler. Bundan sonra mühendis Şev ket Turgut Bey Rusyada fabrika- larda çalıştırılan amelemizi vaffakıyetler gösterdiğini imtihana tabi tutulduklarını, yal- Mi söylemiştir. Belediyenin ziyafeti KAYSERİ, 20 (Milliyet) — Be ediye tarafmdan muhterem mi - safirler şerefine fırka binasında mükellef bir öğle ziyafeti veril « miştir, Başvekil paşa hazretleri hafif rahatsız bulunduklarından ziyafe- te iştirak etmemişler, vagonların - da istirahat eylemiş'erdir. Ankaraya avdet KAYSERİ, 20 ( (Milliyet) — eyeti getiren tren öğleden son - ra on beşte hareket etmiştir. Ten gece yarısı Ankaraya vara - caktır. Tezahürat KAYSERİ, 20.(A-A.) — Başvekil aşa hazretleri beraberlerindeki zevat- birlikte bugün saat 10 da Kayseri - Ye gelmişler ve istasyonda halkın coş- kun tezahüratile karşılanmışlardır. Ş başa donanmıştır. Vali ve belediye reisi ve Kayseri mebusları Başvekil Paşa hazretlerini Himmetdede istasyonunda 8 hazretleri Şayan. sekeri kıtayı teftiş ottileten a ür vakaya gil” mia brikanın kurulacağı sit Burada bir müddet istirahat ettik- teh sonra dokuma fabrikasının temel atılacağı yere gelmişlerdir. Bütün Kay. Şeri halkı ve civardan yaya ve atlı o- e gelen yüzlerce köylü burada Baş vekillerini çok derin sayzı ve muhabbet tezahürleri ve sürekli alkışlarla kar - Hadılar. Nutaklar Wi , İlk söz söyliyen Kayseri mebusu Re- tit Bey cümburiyet hükümetinin ba - tardığı büyük işlerden bahsetmiş ve te- meli atılmak üzere bulunan dokuma ikasının delâlet ettiği büyük mana- işaret etmişi Maarif müdürü Hüsnü Bey natkun- 19 mayıs 1919 tarihi nasıl büyük | inkılâp ve tarih mebdei olarak ta ma wvvetli “bir etçil telâkki yi da bir ğun - verimliliğine parlak bir de Ağır sanayi komiseri M. Kaganoviç tarafından da ikteset vekili Celil Pa telgraf gelmiştir Bika, eseri pamuklu mensucat fab « tabanının temel atma merasimi müna - dipte Türk sanayinin inkişafından W tebriklerimizi arz ve bu husus - bi, W müvaffalıyetlerinizi temenni ede - vim. Ismet Pş. Hz.nin Nutukları (Başı 1 inci sahifede) Şimdi bugün temelini atmakla se- vindiğimiz eser elde bulunan bü - yük bir endüstri programının bir parçasıdır. Programın muhtelif mevzularından biri olarak doku - macılığı ele aldık. Ümit ediyo.uz ki dokuma sanayiimiz için tasav - vur ettiğimiz tedbirleri tahakkuk eitirince memlekette dokuma ihti - yacı esasından temamiyle halledil miş olacaktır. Dokuma sanayii bi - il kişafımız için büyük bir mev , Her memleket az çok bü - yük sanayie bundan başlamıştır. denilebilir. Fakat bizim dokuma sanayiinde el de edeceğimiz neticeler dokumacılığa yarayan yerli maddeleri da yetiştiren zirai şe Zumuz için iki misli decektir. Bu büyük ma fabrikalarının tesisi sanayii ile teşriki mesa: et yoru dıfade temin e- »uda doku - nde Sovyet bulunu in kendi memleketlerinde ya - pılan bir işten daha ziyade dikkatli ve temiz olduklarmı görerek bizi cid- den memnun ve müutehassis etmekte- dir. (alkışlar) Kayseride bir sene sonra hepimizin memnuniyetini bir kat da - ha arttıracak ve hariçten gelip bunu 'e k olanlarm gözlerini kamaş uracak büyük eser hem Türk - Sovyet dostluğunun bir âbidesi, hem de ye - i kurulan ve bütün dünyanın hay - r ük Sovyet sana - yiinin en parlak bir misali olacaktır. $ Milyon lira Arkadaşlar, kurulacak fabrika tah mine göre beş milyon liraya mal ola - caktır. Burada 33 bin iğ ve bin küsur tezgâh bulunacaktır. Tahmine göre bu fabrika bir senede tahminen 25 bin balye kadar pamuk istihlâk edecektr. ihtiyacını kendisi temin ed yük bir santralla saatte tarfedecek, 1500 amele çalışacaktır, 'Bu bir kâç rakam kurulmakta olan ©- serin yalnız manevi ve iktisadi ehemmi- yetini değil, memlekette temin edeceği inkişafı gösterir. Bu misal dokuma fabrikalar işinde de mümtaz ve gıpta © dilecek bir mevki sahibi olduğumuzu anlatmak için kâfidir. (Alkışlar) Diğer fabrikalar | Bu sene endüstri programının diğer fabrikalarmı hemen memleketin muh- telif yerlerinde müteakiben (kuracağız ve bir sene sonradan itibaren işlemeğe başlıyacaktır. Umidimiz o ki, beş sene içinde tehakkük © ettir ğe çalıştığımız bu proğramı beş seneden daha az bir zaman zarfında mükemme len işletmeğe başlıyacağız. (Bravo ser leri, alkışlar). Kayseri dokuma fabrika- sı da Sumer Bank'ın mevcudu meyanı- na girecektir. Esasen bu fabrikalar sanayi progra sirin tehakkuk ettirilmesine milli kalarımız büyük bir vazife almışlardır. Sümer Bank münhasıran o memleketin endüstri müessesatiyle iştigal etmekte dir. İş Bankası Ondan sonra Iş Bankası geniş iştigal mevzularının müsait olduğu nisbette memleketin sanayileşmesi için bütün e- meğini sarfetmeğe çalışmaktadır. Bun- t Bankası kendi sahasi- yle endüstri programın az za- manda tehakkuk “nesi için büyük â- mil olmaktadır. Arkadaşlar, her büyük “işte ol- duğu gibi memleketin iktisadi ku- raluşunu vücuda getirmekte de üyük Reisi | Cümlurumuz Gazi Hazretleri yakından bilhassa alâ- kadardırlar. Bu sanayi müessesa- lının mükemmel olarak bir an ev- vel vücuda gelmesinde programın feyizli bir surette tehakkuk ettiril mesinde yakından gayretlerini, dik katlerini ve delâletlerini her gün bize ibzal etmektedirler. (Alkış- lar). : isin gibi bütün memleketin Kayseride büyük müessesenin kur ralduğunu yürekten takibettiği bir anda Büyük Reisicümhurumuzu hürmetle ve derin muhabbetle an- mayi en eyi ve en güzel ve en vic- dani vazifelerimizden £ sayarım. ir). ai Türk inkılâbı, Cümhuri- yet rejimi kahrematların omuzunda ku- ruldu (Bravo sesleri). Memleketin var- ağını muhafaza etmek için şimdiye ka- dar bütün varlığını sarfetmiş olan kab- ifçil beraber çalıştığı gi- bi bündan sonra da büyük bir işçi küt- lesiyle beraber çalışacaklardır. tirici timsalini hiç hatırdan yiz. Bu yeni iş ailesinin ve fabrikalar mecmuasınnı verdiği mana olacaktır. Memleketin kurtuluş hareketinde en inandırıcı delil fabrikaları kurmak ve onları işletmekte gösterdiğimiz himmet en yüksek işlerinde olduğu gibi bu istikamette de liyakati asırlardan beri çok zamandan beri cultur, muhakkaktır ve biz bu li in en son zamanda yeni fenni vesait içinde yüksek nümunelerini ermekle mükelle- E lar). Biz bu vazifeyi mükem- melen ifa edeceğiz. Bu vazifeden memleketin endüstri hayatıma kavuşmasından iktisadi kuru - luşunun ikmal edilmesinde — üzerimize düşen vazifelerimizi hakkıyle ifa edece- bunlar * Bulgaristanda diktatörlük (Başı 1 inci sahifede) ile anlâşmayı programına esas ittihaz eden Zveno grupuna dahildi. Zoeno grupunun manzarasi ise çok gariptir. Çünkü programla tatbik edilen siya- set arasında esaslı farklar vardır. Hiç şüphe yoktur ki Yugoslavya ile anlaşmak demek evvelemirde Bulga- ristanın Makedonya üzerindeki iddia- | i kabul et - ğ vaziyet bura- da büsbütün berakistir, Çünkü Zveno nun birçok beyannameleri Bulgaris - tanın Trakyasız yaşayamıyacağını ve bu memleketin (Ege) denizinde bir mahreç temin etmesinin ket bir zaruret olduğunu ilân arla meselenin pürüzlü ta - rafları vardır: Eğer yeni hükümet Zveno'nun esas proğramını kendisine mal edecek olursa hiç şüphe yok ki dahili politikada birçok müşküldta maruz kalacaktır. Çünkü Makedon - ya ihtilâl komitesinin hâkimi mutla - kı olan İvan Mihailoff, Makedonya hakkında beslediği fikirlerin hiç biri- sini terketmemişti p Sarki ve Garbi Trakya etrafında da iddiaların mevcut olması hiç süphe - siz bütün bn kısım araziyi milli top - raklarının lâz'mı gayri müfariki te - lâkki eden Türhiye ve onun müttefi- hi Yunanistan tarafından alâka ile takip edilmektedir. Binaenaleyh harici siyaset noktai nazarından da meselenin ehemmiveti âşihârdır. Yeni Bulgar | kabir»sinde Zveno teşkilâtının en bellibaslı erkâ- ninden biri olan Peter Todoroff'un bulanması da nazarı dikkate alına « k bir kevfiyettir. renalevh vaziyette henüz bir ka Bununla beraber ye- Bulgar milletine karşt ii Seyannamede ve güzeteci - i bevanatta Bulgaristanın diğer devletlerle ve bilhassa koms: larile hüsnü münasebat idame ettirip sulhü takviye etmekten başka bir xa: ye takip etmediğini söylemiştir. Hic şüphe yok ki yakın bir zamanda Bul- sar siyasetinin hansi veche dahilinde inkinaf edeceğini göreceğiz. Dün bu hususta gelen şunlardır: SOFYA, 20 (A.A.) — Bulgar Ajansından; Eski Başvekil M. Mu | şanof kabineyi teşkile muvaffak olamadığını dün sabah saat yedide | saraya giderek Krala bildirmiştir. | Esasen Kral daha saat beşte eski | nazırlardan M. Georgieff ile Ce - | nerl Zalteff'i kabul ederek kendi- lerile görüşmüştü. M. Muşanoff Kralın yanından çıktıktan sonra askeri valiliğe giderek M. Georgi- eff ile uzun bir mülâkatta bulun - muş ve M. Georgieff tekrar Saraya giderek kendi riyaseti altında teşkil ettiği hükümetin tasdik: mübey - yin emirnameyi Krala imzalatmış- telgraflar | tur. Kral öğleden sonra saat 4 te ye ni Dahiliye nazırı mütekait Cene - ral Midilef'i ve saat 5,30 da da Har biye nazırı Ceneral Zlateff'i kabul etmiştir. Kral eski kabinede Har - biye nazırı bulüann Ceneral Vate- fin tekaüde sevki hakkındaki emir name ile Bulgaristanın eski idari teşkilâtını ilga eden ve memleke - ti 16 vilâyet yerine yedi vilâyete taksim eden emirnameyi imzala - mıştır. Kabine akşam üzeri ilk toplan- tısmı yapmıştır. SOFYA, 20 (A.A.) — Yeni kabine nin ilk içtimamı mütcakıp, Başvekil £ dün akşam saat 2'de bul ederek hükümetin, tesviye ettik! tezekkür eylediğini söy-, ikümetin tasav « ketin yeni vilyete ayrılması ve bele diye reisleri merkezden nasbedil 3 İeketin idaresi içi ler bulunduğunu zik -, ne, yeniden tasarruf etmek ça relerini araştırmak maksadiyle büt - bir kere daha tetkik edecektir. M. Georgieff, #lmacak tedbirlerden bazılarının belki kanunu esasi ahkâ » “Bu husustaki hattı hareketi Bulgar milletin ehitaben neşrettiği - miz beyannamede tamamiyle münde- miçtir. Bütün devletler ve hassaten komşularımızla ayrılmağa hiç bir sebep yoktur. Diktatörlük LONDRA, 20 (A.A.) — Roytor A- ——— — ————— ğimize kat'i bir itimadı nefsimiz vardır. (Alkışlar). Kayserilileri böyle büyük milli terakkinin mühim bir âbidesini bu ka dar hararet ve muhabbetle kucakla - dıklarından bilhassa tebrik etmek is- terim, (alkışlar) Gösterdikleri heyecan ve her sa - hada bu işlerin tahakkuk etmesi için ibzal etmeğe çalıştıkları kolaylıklar yüksek zekâlarmın, çalışma hevesle- rinin ve memleketin büyük faaliyetle rine gösterdikleri alâkanın güzel bir misalidir. Bugün Kayseri dokuma kombinesi Bin temelatma merasimini yapmış 0 - luyoruz. Ümit ederim ki istikbal bü - yük sanayi programın büy! düstri programının ilk eserinin kurul duğu bugünü memnuniyetle ve bu top lantmızi zevkle hatırlayacaktır. (sid. detli alkışlar) jansından: Sofyadan ve civar merkez lerden alman malümata nazaran Bul- | gar bükümet darbesi muvaffakıyetle neticelenmiştir. Bu darbenin, ordu ve | zabitenin de yardımı Mi birlik | tarafmdan tertip edildiği zannolunu- yor. Şehrin asker tarafından işgal edil miş olmasına rağmen hiç kan dökül- memiştir. M. Georgieffi'n riyasâtinde ki diktatör hükümetinin teessüsünü, Bulgar milleti büyük bir sükünetle | kafsılamıştır. Meclisin, yeni intihabat ersizce feshi de kki olunmuştur. in muvakkaten ği Hariciye nezareti, P: ris sefiri M. Budalof'a teklif edilmi tir, Hikâye edildiğine nazaran, sabık Başvekil M. Muşanoff ile arkadaşla; dün'sabah uyandıkları zaman, m mat almak üzere. nâ: sıfatlarını, beyan ederek, telefon etmek istemiş- lerse de, kendilerinin resmi hiç bir st kalmadığı, ve hususi telefon mükâlemelerinin de memnu olduğu cevabını almışlardır. Sabık nazırların sckağa çıkmaları da yasak edilmiştir. Karışıklık yok SOFYA, 20.(A.A.) — Bulgaristan- da hükümetin değişmesi üzerine gü - ya karışıklıklar çıkmış olduğuna dair yabancı memleketlerde dolaşan uydur payi'ahtta ve gerek memleketin sair kısımlarından sükün ve tin ekseriyeti tarafından teveccühle karşılanması muhtemeldir. Demirvol- leri ve Münaka - e Ticaret, Sa - ni nezaretleri de Milli İtesat Nezareti şeklinde birleş tirilmistir. LONDRA. 20 (A.A.) — Hükümet darbesi tek silâh patlamadan netice - Jenmi; Bataryalar, makineli tüfeklerle mü cehhez arkeri kuvve" şehirdeki resmi mebaniyi ve sevkülceys nokta- larmı tamamen isgal etmişlerdi. So - kaklarda kol gezdirilmiş. kânlar, yazıhaneler ve şimendifer is- tasvonları kapatılmıştır. Bu esnada 100 kadar komünist tev kif olunmuştur. Kimsenin sokağa çık masına müsaade edilmemiş ve öğleye kadar, yabancı memleketlere muha- bere tatil olunmuştur. BELGRAT, 20 (A.A.) — Sofvada örfi idare safakla beraber ilân olun - muş ve bütün müesseseler asker vetleri tarafından isgal edilmi; Öğleden biraz evvel Mebusan Mı nin karşısında bir mitralvöz bölü; İmiş ve bir müddet sonra da ve süvari bölükleri gelmiştir. Öğle üzeri parlsmentonun ablukası kaldırılmıstır. Ablukanın devamı müd detince şehir üz İe tayyareler de. Taşmıştır. Azası sivillerden ibaret olan bir askeri diktatörlüğün ilânı derin hir' hinvref” uyandırmıştır. > Gazeteler kapatılmıştır. Bu hareket © kadar âni olmustur ki M, Muşanoff'un na zırları ve hattâ yeni kabine azası bil Georgieff kabinesinin teşekkülünden haberdar edilmemislerdir. Yugoslav yadaki mütaleaya göre (o ötedenbe! Bulgar - Yugoslav mukarenetine ta - raftar olan M, Georgisffin kabineyi teşkil etmesi bu mukareneti o tamamiy- le tahakkuk ettirecektir. BÜKREŞ, 20 (A'A.) — Bulgaris tanda zuhur eden hâdiseler dolayrsi- le, Tuna üzerinde bir köyden Rusçuka işleyen vapurların seyrüseferi dünden itibaren tatil olunduğu gibi, Bükreşle Sofya arasındaki telefon müküâlematı da kesilmiştir. " ir Komşu memleketlerde tesirleri BÜKREŞ, 20 (A.A.) — Anadolu Ajansının Balkan hususi muhabiri bil diriyor: da Dün saat beşte Bulgar Kralı birkaç seneden beri Ziviyeno mecmunu etra fında siyasi ve münevver bir grup vü cüde getirmiş zevattan umumi harpte, bir gözünü kaybetmiş olan Miralay Si mon Yorgiyef'i saraya çağırarak ken disini parlamento harici bir kabine teş kiline memur etmiştir. Bulgaristanda yeni diktatörlük re jiminin tesisi halk tarafından sükünet ve bir nevi itaat ve inkiyat ile karşı lanmıştır. Fakat bu süküna rağmen karışıklıklara intizar edenler vardır. Bulgar matbautıma sansör konulmuş- Yeni hükümetin iradelerle çalışma sına rağmen kanunu esasi lâğvolunma yünü kaydetmekle beraber mütalea yanından içtisap etmektedir. Koantör gazetesi iktidara çağını” la lineer stola, ya am - laşmaya taraftar olduğunu söyliye - rek : “Bu grupun iktidara gelmesi san - sosyonel bir hâdisedir. Çünkü, Yugos lavya ile Bulgaristanın lerine yaklaşması demek, Bulgaristanın İtal yanın nüfuz sahasından çıkması de - mektir. A Diğer taraftan yeni Bulgar hükü - meti Sovyet Rusya ile bir anlasma ya - göre, bı p n yeye yaklağtıracaktır. hükmünü ver - mektedi: ir. Belgratta çıkan Pravda gazetesi yazdığı bir makalede diyor kit “Bulgar siyasi fırka ihtilaf ları o hale gelmiştir ki, Bulgar işleri ni bilenler, vaziyetin o ancak kralın kabi bir hareketi ile neticeleneceğini eli : zn Berisin aldığı tedbir, yalnız hak kı değil, gayet zaruri idi. " Yemi ie Sofyada alyan müfu muhacir teşicilâtma istinat eden ve şim- x— | 19 Mayıs bayramı Büyük Gazi'nin Samsu- na ilk ayak bastığı gün her tarafta kutlulandı (Başı 1 inci sahifede) tekrar edildi. Merasim şöyle başlanmıştır : Saat 10 da Gazi Hazretleri- nin büstünü havi motör önde olduğu halde bir çok motörler denizden hâreket ederek Gazi iskelesine doğru ilerlediler. İs- keleye gelinceye kadar hava fi- şenki ve toplar atıldı. Büstün etrafındaki askerler tarafından iskeleye gerilen siyah perde yır- tılarak biraz ilerde de lisestale- besinden bir efendinin 'nutuk söylediği yerde tevakkutf edildi. Lise talebesinin nutku çok he- yecan verdi ve alkışlandı. Büst ve heyet biraz daha ilerledi, or- ta muallimlerinden Remziye Hanımm nutku din- lendi ve a'kışlandı. Bir çok müesseseler tarafından hazırla- nan çelenkler Gazi heykeline konuldu. İstiklâl marşının söy- lenmesinden sonra maarif mü- dürü tarafından çok heyecan veren ve alkışlanan bir nut“> irat edildi. Bunu. müteakip saate yakın devam &den resmi yapıldı. Alay be'ediye ö- nüne giderek orada reis Hasan Beyin kıymetli ve heyecanlı bir nutku: dinlendi. Daha sonra Halk fırkasına gelindi.F, bal. konunda'bir muallim (gür bir sesle bir manzume okudu. Ora- dan da Halkevine gidilerek te- zahürat yapıldı. Merasim müd- detince bütün dükkânlar kapalı idi. Öğleden sonra Halkevinde ve radyo önünde inkılâp hak: kında konferanslar. verildi Cümhuriyet meydanında hi zırlanan milli çalgılar halkım eğ- lencelerine tahsis edildi. Gece karada ve denizde fener alay- ları Yapıldı. Belediye binasında şükran balosu ve Halkevi temsil besi tarafından temsiller ve- Rüşvet meselesi (Başı 1 inci sahifede) fon şirketi komiseri Fuat Beyi din lemiştir. Fuat Beyin isticvabı saat ondan 12,30 a kadar devam etmiş- tir. Bu hususta çok sıkı bir ketumi yet gösterilmektedir. fih Fuat Beyin Metr Salemin şirketin hukuk müşaviri olduğunu, fakat bu müzakereler esnasında şirketin kendisine hükümetle temas hak - kında mezuniyet verip vermediği - ni, şimdiye kadar hükümetin şir - ketle olan temaslarını kimin idare ettiğinden de malümatı olmadı, nı bildirdiği söylenmektedir. Şi ket Metr Salemin hükümetle şi ket namına müzakerelerde bulun- maya mezun olmadığını, kendisine böyle bir salâhiyet verilmediğini, Metr Salemin son zamanlarda şir - ketle hiç bir alâka ve münasebeti bulunmadığını bildi! mektedir. Müddeiumumilik ifade - leri dün akşam Ankaraya gönder- miştir. N Ankarada ifadeleri alınanlar ANKARA, 20 (Telefonla) — Metr Salem veLeon Faracinin istic vabı daha ilk tahkikat safhasında dır. İlk, tahkikat birkaç gün da- ha devam edeceği anlaşılmaktadır. Akşam Nafıa Hukuk Müşaviri Av- ni Beyin ifadesine müracaat edil- miştir. in sabahtan öğleye ka- dar Ni kir İşleri Müdürü Halit Naz- mi Beyin de ifadesi alınmıştır. Yarın cürmü meşhudu yapan memurların ifadelerine müracaat olunacak, ağlebi ihtimal salı günü işe Müstantiklik Hâkimi vaz ıyet edecektir. Metr Salem bugün Tev- kifhanede vaktini düşünmekle ge- ve yemek hiç yememştir. ler SOFYA, 20. A-A.— mendifer münakalâtiyle fon muhabere ve görüş! mal ve muntazam bir surette cereyan | ettiğini yazıyorlar. *İ Sofyadu devlet işleri peyderpey Yeni z Yeni po- lis müdürü M. Naçef ile yeni posta, telg-| raf, telefon umumi müdürü | M. Vasil Yurukof işe başlamışlardır. Bazı mınta- iden tayin edilmişlerdir. Yeni memurlarm ekserisi idareden ye- Gşmiş memurlardır. Hükümetin tasav- | vuruna göre, valilerin oldukça geniş se- lâhiyeti olacaktır. Mıntaka adedi muha- Gye kadar Bulgar hükümet idaresi - ne hilkim olmuş Makedonya komite - Avusturyada Gene bir çok Bombalar patlıyor Naziler üç köprüyü tahrip ettiler VİYANA, 20 (A.A.) — Mem- leketin muhtelif cihetlerinden 15 ki mıştır, Viyana ile Salzburg arasın - da 3 köprü tahrip edilmiştir. Başka müş veyahut ki tahrip olunmuş « tur, Alınan haber ler, bu tahribatın naziler tarafın - dan yapıldığını gösüsrmektedir. Memlekette Çankırı idman şenlikleri ÇANKIRI, 18 (Milliyet) İdman i ortamektebin kız erkek şenlikleri talebesi tarafından spor sahasım- da umumi şekille muvaffakıyetle yapılmıştır. a Ayıacık muhasebesi husu- siye binası AYVACIK, (Milliyet) — İki se- nedenberi yapılmakta olan muhase bei hususiye binasının inşaatı kâ- milen bitmiş ve küşat merasimi ic- ra edilmişti Aydında mektepliler bayramı AYDIN, (Milliyet) — Bugün mektepliler bayramı olmak dolayı» sile şehrimizdeki bütün mektepler kır gezintilerine çıkmışlardır. Se- natlar mektebi talebeleri mektep yanındaki zeytinliklere ve ortamek teple Gazipaşa, ieylül, Cüm- huriyet, Güzelhisar, Ortamahalle ve Halidehatun ilkmektepleri tale- beleri şehre bir sant mesafede kal. faköy yanındaki zeytinliklere git. mişlerdir. Talebeler akşama kadar bir çok oyunlar ve eğlenceler tertip olunarak çok iyi bir bayram yap- mışlardır. Bir çok © talebe ana ve babaları da bayram yerini giderek çocukların neşe ve zevklerine işti- râk etmişlerdir. Valimiz Fevzi be- yefendi ile fırka (reisimiz Etem Kadri Bey mekteplilerin ü üzerine top yatağı ve kalfa köyü- ne giderek çocukların içine katış- mışlar ve ine iştirâÜk et M.DOLFUSS ÜNYE, (Milliyet) — Bir çok se- nedenberi ölü bir halde (bulunan Madran spor kulübünün faaliyete geçirmek üzere kazamız fırka rei- si Atıf beyin öncülüğiyle fırka sa- lonunda © gençlerimiz toplanarak kulübün yeni idare (heyetini seç- gpielerdir. Reisliğe Nihai, um api Ekrem, kâtipliğe Etem, veznodarlığa Lütfü ve azalıklara Şiftçi Nihat ve Tayyar beylerin teş- kil ettiği yeni idare © heyetinden yük işler bekler ve kendilerine muvaffakıyetler dilerim. Çankırıda yağmur ÇANKIRI, 18 (Milliyet) — öğ- leden sonra 35 dakika süren fasıla- sız şiddetli'yağmurlar yağdı. Sel ler şoseyi basarak evlere girdi. So- kaklar su içindedir. Hava şimşekli geçiyor. seti Antalya fırka reisliği ANTALYA, (Mililyet) — Halli fırkası riyasetine fırka umum mer- Ve yeni vazifesine başladı. Diyarıbekirde Gazi heykeli DİYARBEKİR, (Milliyet) — Şehrimiz belediye meclisi, geçen günkü içtimaıda Gazi hazretleri- nin bir | haykellerini kurmak ve merasimini önümüzdeki 5 nisanda yapmak üzere bütçeye konulan tah- sisatı alkışlar arasında kabul et- miştir, Zilede yağmur ZİLE, — (Milliyet) — Beklenen .yağmurlar nihayet yağdı. Çiftçi, bil hassa pancar & zürrar son derece memnundur. En iyi ci Gece ve gündüz kremi, En mlişkülpesentlerin kremi. Hanımefendi: SİZİN kreminiz. Göz ekimi Cağaloğlu Süreyya Bey apart. saat 2-6ya kadar. Telefon 23212 12466!