21 Mayıs 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Mayıs 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor İst. Mısırçarşısı kapısı karşısında AKŞAM Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor İst. Mısırçarşısı kapısı karşısında g“ m— —— Bulgar darbei hükümetini doğuran sebepler nedir ? Ihtilâlden evvel, cenerallar istifa etmiş- lerdi, kabinenin siyaseti Sofya 20 (Hususi muhabirimiz- den) — Miralay Yorgiyefin riya- 7 setinde teşekkül eden yeni askeri hükümet, vazifesine başlamıştır. Yeni hükümet, askeri haizdir. Son taklibi hükümetin sebep- leri arasında iktisadi buhran mü- him bir mevki tutmakla beraber, Bulgaristanın barici vaziyeti ve Balkanlarda siyaseten tek başına kalması, bu ani tebeddülde eni belli başlı rolü oynamıştır. Muşanof hükümeti blokuna da. # hil muhtelif fırkalar arasında ne- zaret sandalyeleri işgal etmek yü. zünden çıkan ve kabinenin mev- kiini sarsan ihtilâflardan sonraj Bulgar harbiye nazırı ve onu ta- kiben Bulgar erkânı © harbiyei umumiye reisi de istifa etmişler. dir. Fakat askeri erkân arasında idaresini hasretle arıyor | mahiyeti << ihtilâl hükümeti £ başlıyan bu istifalar, yalnız bu- nunla kalmamış, Sofya mevki kumandanı ceneral Solarof, har- Filistin Arapları Türk Biz Türk idaresi zamanında daha fazla hürriyet sahibi idik diyorlar Kudüs 18 (Hususi) — Kudüs belediye reis vekili Fahri Nasahibi bey, vatandaşları arasında, derin bir nüfuz sahibidir, Kendisi he“ nüz 33 yaşında bulunmasına rağ- men, Kudüs belediye işlerini mu- vaffakıyetle idare ediyor. Kudüs- ten geçmekliğimden istifade ede- rek, Filistinde Araplar ile Muse- viler arasında ikide bir baş gös- teren kanlı ihtilâflar O hakkında fikrini. sordum. Fahri Nasa hibi bey bu suale cevap vererek “dedi ki: — Araplar ile Museviler, umu» mi harpten evvel Filistinde kar- deş gibi yaşarlardı. Fakat Filis- tinde bir musevi yurdu ihdası hak- kında Balfur tarafından 1917 senesinde neşredilmiş olan Balfur beyannamesinin yanlış bir surette | tefsir edilmesi iki unsur arasında bir anlaşamamazlık uyandırmıştır. Vilson prensipleri Versay muahedesi Filistin Araplarının milli hissiyatı üzerinde derin tesir- ler uyandırmıştır. İngiliz işgalinden beri Filistin | Araplar, istiklâllerini ve Musevi İ Unsuruna verilen imtiyazların fes. | bini istemekten vazgeçmemişler- | dir, | : Museviler Balfur beyanname- İ sinin neşrinden beri, Filistine akın etmeğe başlamışlardır. Bu müha- | <ceret 1920 senesinde başlamış ve | 1925 senesinde Filistine bir çok Museviler gelmiştir. Museviler, - Filistine gelmeğe başlıyalıdan beri toprak sahibi olmağa başlamışlar ve 150,000 ve Kudüs belediye reis vekili Fahri Nasahibi bey O topraklarda * -200 seneden beri çalışan 915 Arap amelesi, yerlerini ve yurtlarını ter- ke icbar edilmişlerdir. O zaman- tın almışlardır. dan beri asırlardan beri kendi toprağında yaşıyan Arap unsurla.| 8 rile mühacir museviler arasında bitmez tükenmez bir münazaa başlamıştır. Filistin araplarının şiddetli is- tiklâl arzularından sarfı nazar mandater hükümet yerli arapla- rin hükümet işlerine iştirakini te- min edecek tedbirleri de alma- mıştır. Bugün Filistin arapları, Türk idaresi zamanında istiklâl noktai nazarından bugünkü rejimden daha fazla hürriyet sahibi olduk- alından feshedilen Sobranya meclis binası PAZARTESİ — 21 Mayıs 1934 ne olacak? - biye nezareti kalemi mahsus mü- dürü Basilkof, harbiye nezareti (Devamı ikinci sahifede) . op | Tevfik Rüştü bey | Avusturya baeekilini ziyaret etti Viyana 20 (A.A.) — Viyana- da hususi surette ikamet eden Türkiye hariciye vekili Tevfik Rüştü bey bugün öğle vakti, refa- katinde maslâhatgüzar Tahir bey olduğu halde, başvekili ziyaret etmiştir. Başvekil refakatinde orta elçi M. Horn Bostel olarak, öğleden | sonra Türkiye hariciye vekiline iadei ziyaret eylemiştir. Öldüren kadın. Topkapıda Leylâ hanim is minde bir kadının komşusu Mü- nire hanımı döğerek öldürdüğü yazılmıştı, Leylâ hanım dün polis tarafın- | dan yakalanarak adliyeye teslim | edilmiştir. Leylâ hanım adliyede: | — Onu ben öldürmedim, Yak | nız kavga ettik., demiştir, Yapılan tahkikatta Leylâ ha- nımın akli hastalıkla malül - ol duğu anlaşılmış, kendisi müşa- hade altına alınmıştır. Resim Ley- larını söylemekte müttehittirler. İla hanımı adliyede göstermektedir. Telefon : 24240 (dare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Yalovaya rağbeti arttırmak için Yemekli, yataklı ucuz karneler ihdas edildi Nadide güllerle süslü çam parkı açıldı, 150 yataklı büyük bir otel de yapılıyor Halkın Yalovanın sularından, güzelliğinden, havasından müm- kün olduğu kadar fazla istifade etmesi için Akay idaresi bir çok tedbirler almıştır. Bu tedbirlerin başında evvelâ fiati ucuzlatmak meselesi gelmektedir, İdare Yalovaya bir gece yatmak üzere Yalovaya gelecekler için ucuz karneler çıkarmıştır. Bu kar- nelerden alanlar köprüden Akay yapuruna bindikten sonra tekrar | dönünciye ve köprüye çıkıncıya kadar hiç bir para sarfetmiyecek- lerdir. Bir kişilik karneler 6 lira- dır, Köprüden itibaren vapur pa-| rası. Yalovaya hamamlara ka- dar otobüs, kaplıcalara girmek, büyük otel de dahil olduğu halde istenilen otelde kalmak, büyük le-| kantada öğle, akşam yemekleri sabah kahvaltısı, tekrar dönüşte | otobüs ve vapur paraları hep bu altı liranın içine dahildir. Çift karneler 10 liradır, Bu iki kişilik karneleri alanlar da ayni surette Yalovaya başka hiç pa- ra sarfetmeden gidip gelecekler. | dir. Bunun için son zamanlarda | Müzedet Yalovaya rağbet artmıştır. Bundan başka Yalovada çok ucuz yerler de vardır. Yatak ücretleri 30 kuruştan başlamaktadır. Geceliği 50 kuruşü yatılacak balkonlu odalar vardır. «Paviyonlar» denilen kısımlar da 75 kuruşa akar suyu bulunan, muşambalı, perdeli ve temiz me- bilyeli odalar bulunmaktadır. Bu- rada kalanlar”idarenin Setbaşı lo- kantasında 30-440 kuruşa karın- larını doyurmaktadırlar. Diğer taraftan bir sene içinde Yalova tanılmıyacak (derecede imar edilmiştir. Çam parkı ismin- de yeni ve büyük bir park yapıl mıştır, Bu park fevkalâde güzeldir. Bilhassa park şimdiye kadar Tür kiyede yetiştirilmemiş Nadide güllerle süslenmiştir. Parkın için- de bir çok akar sular ve küçük havuzlar vardır. Bundan başka Yalovada çok büyük bir otel ya pılmağa başlanmıştır. Bu otel $imdiki «Büyük otel» den;de da ha büyük ve 150 yataklı olacaktır. (Devamı ikinci sahifedeT — Allah Allahte Bikiden ne- gülünç Liyafetler varmış