24 Ağustos 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

24 Ağustos 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

TARİHİ TEFRİKA: 122 İttihat ve Terakki! (BAHAEDDIN ŞAKIR BEYIN BIRAKTIĞI VESIKALARA GORE) Her hakkı mahfuzdur. En küçük bir ihtiyatsızlığın ne büyük zararlar vereceğini bilirsiniz Hakikat halde bütün bu şayinlar, vaka yazıldığı gibi cereyan etm: le beraber, o Sinapyan'ın Istanbul hükümeti ve saray ile alâkası ol- madığımı göstermek © için kasden ortaya çıkarılıyordu. Bütün mesele bir saniadan ibaretti, Rütbesinin ref'i Sinapyan'ın o Avrupada Os manlı ahrarlarına yaklaşmasını ko- laylaştırmak için tertip olunmuştu. Bunların hep mürettep olduğu şun- dan'dü'anlaşılıyordu ki Abdülha- mit o Zamana kadar asdikasından her kim sadrazamı tahkir etmişse, onun bu hareketi nazarı şahanede makbüle geçmişti. “Asdikayi şaha- ne,,den olanlar sadrazamı, saraske- ri, hattâ mabeyin ricalini bile tah- kir etseler hiç ceza görmüyorlardı. Onun için © Avrupadaki Osmanlı ahrarı, Sinapyan hakikaten “gaze- bi şahane,ye © uğramış olsa bile, o heriften çok çekiniyorlardı. Bu aralık Diran Kelekyan efen- diden doktor Bahattin Şakir beye varit olan haberlerde Ahmet Celâ- lettin paşanm yaziyeti maliyesinin gittikçe fenalaştığı bildiriliyordu. Paşanın borcu seksen bin Mısır al. tınını bulmuştu. Artık çiftlik satı lığa çıkarılmıştı. Diran Kelekyan efendi paşanın va: iyetini kurtar. mak içnonu Sudanda bir alıtn- madenile alâkadar ettirmişti. Di- ran Kelekyan © efendi bu işe dair diyordu ki: “Maden keşfedilmek üzeredir. Oraya gönderilen adamlardan alı. nan haberler gayet müsaittir. Eğer iş neticelenirse ahvali maliye yeni- den düzelecektir. Her ne kadar madene ait keşif muamelâtı iki se - nede biterse de, iş ciddi bir hal alır- sa hiç olmazsa şimdiki endişeleri- miz za'l olur., , Demek ki Ahmet Celâlettin pa- şadaki para suyunu ( çektikten ve Yusuf İzzettin efendile olan rabıta ve alâka kesildikten ( sonra şimdi bütün ümitler Sudandaki mevhum altın madeninin keşfine bağlanıyor du. Bu ümit te, belki iki sene sonra tahakkuk edebilirdi. Diran Kelekyan efendi Ahmet Celâlettin pasanm yakında Parise gideceğini bildiğinden onun Paris- te bulunduğu müddet zarfında ya- pılacak işler hakkında Bahattin Şakir beyi ikaz etmekten geri kal mıyor ve diyordu ki: “Paşa yirmi, yirmi beş güne ka- dir Avrupaya hareket edecektir. Ben de bu yaz paşadan biraz $on- a gelip sizi kucaklamak zeminini gereği gibi hazırladım. Bunları bit- Sİbi gayet mahremane olarak ya- Bu ariza ile ricam, orada idare etmen'zdir, Paşanm iz. Şunun bunun sözlerine kolaylıkla inanır. Binaen- aleyh gerek kendinizin ve gerek bendenizin münasebatı- mız hakkında fevkalâde ihtiyat lâ- zımdır. Orada cemiyet ve zatıâli- n'zin o cemiyetle olan münasebatı hakkında da ihtiyat lâzımdır, Çün- kü paşa Terakki ve İttihat cemiyeti ile bağlanmak istemeyip kendisi- nin riyaset etmesi davasında ısrar eyliyecektir. Her ne hal ise biz hamiyet vazi- fesinde kusur etmemekle beraber, şu felâket âleminde maişetimizi de bozmamağa mecbur o olduğumuz. dan fevkalâde ihtiyatla hareket et- memiz ve mahremiyetten ayrılma- mamız iktıza eder. Oradaki arka- daşların cümlesi namuslu zatlar ise de, bunlar arasında mahremiyetin vücup derecesini oveenufak bir m ne gibi zararlar ve- bilmiyenler olabilir. e şimdiden ihtiyatlı bulunmanızı ( bilhassa e hemmiyetli görürüm. Çünkü onlar bir dereceye kadar takil olduk- ları halde siz ve ben namus belâsı olarak müstakil bulunmuyoruz. Binaenaleyh bu yaz mevsiminde işlerin iyi bir surette cereyanmı ve ardına soğukluk girmemesini te- min etmenizi size bırakıyorum. Hiç telâş göstermeksizin, fakat ma- nevi tehlikelere, yani İüzumsuz sözler söylenmesine mahal bırak. maksizın şimdiden zemini hazirla- mak lâzımdır. Demek istiyorum ki işli zi ve işlerimizi o hale geti Bu bapta eğer lüzum gö- mahremane Si i beyi ikaz ediniz. Nasıl elzem eniz öyle yapınız. Yusuf İzzettin efendi meselesi hakkındı bir şey yapılabildi mi? i edilmiştir. Yazan: A.C. Burada maliye cihetile pek fena bir halde bulunuyorum. İş'aratınızı rum.,, G iyor ki Diran Kelekyan e- fendi ile doktor, Ahmet Celâlettin paşayı oyalıyorlar, aralarında giz- lice muhabere ettiklerini ona çak- tırmıyorlar, hattâ Paristeki Terak- ki ve İttihat remivetile ank hattin Şakir bey arasnda siki > münasebet oluğunu € yorlardı. Çünkü paşa cemiyet'n riyaseline geçmek istediğinden, cemiyet ise bunu kabul etmediğ den, doktorun cemiyette mühim bir rol oynadığını anlar anlamaz, Ah- met Celâlettin paşanın doktora her ay gönderdiği beş yüz frangı kese- ceğine şüphe yoktu. Her ne kadar bu para muntazaman gönderilmese bile, arada sırada yollanması bile doktor Bahattin Şakir beyin meh- maemken Pariste yaşayabilmesini temin ediyordu. o Diran Kelekyan efendinin mektuplarında ekseriya M0 MİLLİYET CUMA 24 AGUSTOS 1934 İHARİCİ HABERLER! Son reyiâmdan sonra Almanyaimparatorlukre- jimine doğru mu gidiyor? Dahiliye nazırı da bütün memurları M. Hitlere sadakat yeminine davet etti LONDRA, 23.A.A. — Deyli Teleg- raf (Daily Telegraph) ın Berlin muh biri bildiriyor İyi haber alan bir Anglo-Sakson müs şahide göre, iktisadi meseleler, Almanya- nın imparatorluk sistemine avdetini mu tip olacaktır. Bunu, muahedelerin yeni- den tanzimi ile bazı arazinin o Alman. yaya iadesi teşebbüsü ( takip edecek ve bütün bunlar yapılamazsa harp içtinap edilmez bir şey olacaktır. Milli sosyalist kongresi BERHTESGADEN (Berchtesgaden) 23 AA.—Nurembergde toplanacak olax. inilli sosyalist kongresinde milislerin ya pacakları geçit resmi hazırlıkların n6- Zaret etmek üzre hücum kıtaları erkânı harbiye reisi M. Lütçe, Obersalzbe: bulunmaktadır. M. Hitlerin müraes: Hes (Hees) ve muhafaza kıtaları roi M. Himler (Himmler) de Obersalzberg & gelmişlerdir. Sadakat yemini BERLİN, 23-A.A. — Devlet reisliği bu para meselesi mevzuubahis olu- nuyordu. Meselâ bir tanesinde di- yordu ki: “Emir buyurduğunuz para mese- lesini birkaç gün zarfında yetiştir remediğimden dolayı alffınızı is- tirham ederim. Zemin müsait değil di, yani Ahmet Celâlettin Paşada para yoktu. Fakat bir iki güne ka- dar bir şey yapabileceğimi kuvvet. le ümit ediyorum. Sâyimden elbet- te eminsiniz. Ahmet Celâlettin Pa- şanın maaşları kesileceği rivayeti- iz, bu gibi sözler ba - zan söylenirse de icra olunmaz. Öy | le bir tasavvur yoktur. Size karşı hisleri pek yolundadır. Müsterih o- Tunuz.,, Diran Kelekyan Efendinin bu mektupları çok korkarak yazdığı anlaşılıyordu. Çünkü en ehemmi- yetsiz meselelerden bahsederken bile şifre kullamyor; o her zaman mahremiyeti ve teyakkuzu batırla- maktan geri kalmıyor, O imzasını “Bedri,, diye atıyor ve bu Bedriyi de bazan şifre ile yazıyordu. Bu - nunla beraber, Dr. Bahattin Şakir Beyin bu çok hususlarda şüphesiz pek ziyade işine yarıyordu. Hattâ Dr. Bahattin Şakir Beye icabında Mısırdan pasaport bile tedarik edi yordu. Bu pasaport işi o hakkında Disan Kelekyan Efendi bir mektu- bunda diyordu ki: “Bendenize sipariş etmiş oldu - ğunuz pasaportu leffen takdim dim ei yorum. Buradaki Fransız İoshanesinden de vize lee ol. duğundan tamamile muteberdir, İsminiz (Mehmet Bahattin) yazıl. dı. Fransızcasında Baha - el - dine yazdılar, Mısırlılar böyle yazarlar. Başka suretle yazdırılmak mümkün değildir. Diğer taraftan fransızca tarafına pederinizin ismi yazılma- dığına teessüf ettim. Fakat çare yoktu. Çünkü fransızca tarafında peder ismi için yer yoktu. Mektup ve emsali üzerinde yavaş yavaş is minizi bu Mohamed Baha - el - dine Sarre için Almanyada büyük bir propağanda başladı PARİS, 23 (A A.) — Devi" Tel. hi muhabiri Koblenz'den bildiri « "a, Hitler tehdit edici iktisadi buh propaganda baş- lamıştır. Ve bütün Almaya zet, lerinde “Almanlar Sarı düşünüyorlar, Jânlar dağıtılmıştır. Dn Diğer taraftan Sar hükümeti k, misyonunda Sar hükümet memurları. na karşı Almanyada yapılan düşman sını protesto ettiğini bil - Bu propaganda bütün Alman matbuatı tarafından şiddetle yapılmaktadır. Ve resmi Alman rad- yo merkezleri hemen her gün buna iştirak etmektedir. CENEVRE, 23 (A.A.) — Deyli Te legraf muh göre Sar'da lis kuvvetlerini artırılması tal Milletler Cemiyeti tarafını edildiği takdirde Sar bu ma kuvvetlerinin ekserisi rafından teşkil edilecektir. Cubada idamlâr HAVANA, 23 (A.A.) — Kuba or- du mahafilinde mi olan bir suikast teşebbürünün meydana çıkarı. snasile, içlerinde kaymakam rütbesin - de hir de zabit bulunan 12 kişi ölüm cezasına çarpılmışlar ve hüküm infaz ile başvekilin sel etlerinin tevhidi ka. nununun 19 ağustos reyiamında tasvibi üzerine dahiliye nazırı bütün devlet me- murlarına ordunun daha evvelce yapmış olduğu gibi M. Hitlere sadakat yemini yapmalarını emretmiştir. AHfedilenler MUNİIH ,23.A.A, — 1610 siyasi mev. kuf ile nezaret altında bulunan 250 ki- şi af kananu mucibince Bavyerada tah- iye olunmuştur. Sarre hükümetinin bir cevabı SARBRUKEN, (Saarbrücken), 23. ALA, — Sar hükümeti, Alman Reisicum- huru aleyhinde kullamlan münasebetsiz. sözleri protesto eden (Alman notasına cevabını Berlin hükümetine tevdi etmiş- tir Bu şifahi notada keyfiyet takbih e- dilmekte fakat ölmüş devlet reisleri a- İki Floransa mülâkatında Başvekil arasında neler mevzuubahsoldu —— om. Mösyö Şuşnig Habusburgların iadesi ya- bancı devletleri alâkadar edemez diyor ROMA, 22 (A.A) —M. Şuşmig bu saabh vapurla Cenova'dan Nise ha reket etmitşir. Orada birkaç gün isti- rahat edecektir. NİS, 23 (A.A.) — Avusturya Baş vekili M. Şuşnig burada iki gün kala- cağını ve münhasıran gezmek mak - iyle hususi olarak geldiğini söyle Neler konuşuldu? — ROMA, 235 (A.A.) — Tevere ga - zetesi, Floransa mülâkatından bahse derken diyor ki: “Italya ve Avusturya başvekilleri » nin mülâkatı yalnız İtalya ve Avus - diğer Avrupa memleketlerine yeni bir anlaşma ruhu ve teşriki mesai arzu - su izharı fırsatını vermektedir. Pikkalo gazetesi yazıyor: “Tebliğde Avusturyanın yalnız is - tiklâlinden değil ayni zamanda arazi tamamiyetinden htariyet ten de bahsedilmekti Avusturya hiç bir himayeye tâbi tutulmamalı - der. İtalyaya teşekkür ROMA, 23 (A.A.) — Avusturya Başvekili M. Şuşnig de kralma bir telgraf göndererek Floransada kendisine gösterilen akatirpenyeriik ten dolayı gerek kral ve kraliçeye ve Memi M “Munsoliniye teşekkür et « yeni beyanatı — M. Şuşnig Roy- man muhabirine Riviera zi- siyasi hiç bir mânası olma» dağını söylemiştir. Habsburgların tek rar tahta getirilmeleri meselesi her - hangi bir yabancı memleketi alâka - dar etmiyen dahili bir meseledir. ROMA, 23 (A.A.) — Bütün ga - zeteler, iki başvekilin mülâkatına bü Yahudi kongresi Bütün memleketlerden Cenevreye murahhaslar gelecek CENEVRE, 23 (A.A.) — Dünya Yahudi kongresi 1934 Ağustosunda bir Yahudi kongresi toplanmasına ka rar vermişlir. Kongrenin Cenevrede toplanmak ihtimali vardır. Bu kongre- nin teşekkül tarzı Milletler Cemiyeti- ninkine benzeyecektir. Bütün memle- ketireki Yabediler. mümessili erdir. Bir konsey ile bir ö. başkâtiplik teşkil olunacaktır. Almanyaya boykotaj mı CENEVRE, 23 (A.A.) — Dünya Yahudi kongresinin siyasi ve teşkilât komisyonları dün hafi bir toplantı yap mışlardır. Bu toplantıda Hitler Al - manyasıma karşı boykotaj ve Alman- yanın Yahudi aleyhtarı siyaseti hak- kında ve Sovyet yahudilerine dair kararlar verilmistir. Bu kararlar, ko- Almanyanın hâkimi mutlakı M. Hit lerin en son yapılmış bir karikatürü leyhindeki lisan tecavüzlerini menedecek kanuni ahkâm mevcut olmamasma tees- süf olunmaktadır. Sar hükümeti, Alman metalebatının doğruluğunu bu suretle ka bul ettikten sonra uzun aylardan beri kanunen hükümetin murakabesi altnda bulunan Alman mathuatınm Sar kükü- meti aleyhinde şiddetli neşriyatta bulun- masına ve ekseriya mütecavizame olan bu neşriyatın resmi Alman telsiz dairele- mektedir. yük bir ehemmiyet veriyorlar ve bu- nun Avusturyanın milli ve beynelmi- lel tarihi için büyük bir ehemmiyeti olduğunu kaydediyorlar. Gazetelere göre, görüşmenin esası şu üç nokta üzerinde toplanmaktadır: 1 — Avusturyada rejimi yikmak ve yabancı yardımlarla anşlusu ha - zırlamağa mütcmayil ti in de bulunan siyasi bir ei cudiyeti, 2 — Avusturyada buna muhalif te- ve en son fedakârlıkları yap ır olarak mücadeleye âma « de büyük bir ekseriyetin mevcudiyeti. 3 — En büyük Avrupa garp kuv - vetlerinin Avusturyanım istiklâlini kur tarmak hususunda anlaşmış olma » ları. Almanyaya ihtar LONDRA, 23 (A.A.) — Deyli Te legrafın Roma muhabirinden: Nim resmi İtalyan matbuatında ii .“ den ve İtalyanın Avusturya istiklâli - ni ee niyetini mutazam - mın haberler Almanyaya karşı 0 den bir ihtar mahiyetindedir. 1 matbuatı ayni zamanda şu dikkate Şi yan mütaleayı dercetmektedir: “Av- rupa, bugün, milletler arasında sulh ve müsalemeti tehlikeye koyan, mun- tazam bir tethiş teşkilâtile başa çık- mak mecburiyeti karşısında bulunu - Yok. Berlindeki tesir saman a 3 re — Deyli Te - Hgrafın Berlin muhabiri, İtalyan - Ayvasturya Alman hükümet nike nahoş bir tesir em Je vermektedir. oma sefiri VEYANAC EZ 23 RAN Sabık Tirol Haymver teşkilâtı reisi Şitaydele, Rin- #len'i Roma sefaretinde istihlâf ede « cektir. 24 harp « gemisi Birleşik Amerika yeni harp gemileri yaptırıyor VAŞINGTON, 23 (A.A.) — Birle- şik Amerikan deniz kuvvetlerini art tırma programma göre, Bahriye ne - zareti, muhtelif destegâhlarla 24 harp gemisi © inşası için mukaveleler yap" mıştır. o Ön bir harp gemisi bu- susi o destegühlara OoOon üçü de hükümet destegâhlarına ısmarlan - muşta. Programı haber verirken, Reisi « cumhur inşaatın mümkün olduğu ka- dar çabuk başlanacağını da bildir - miştir. Bu 24 harp gemisi yapılıp bi- tirilince, birleşik Amerikanın Londra muahedesi ile verilen hududa varabil mesi için, muhtelif tipte 78 gemi da- ha yapması icap edecektir. misyonların buyün öğleden sonra ak- todncekleri kapanış celsesinde belli 0- Listeler gümrüklere bildirildi ANKARA, 23 (Telefonla) — Gümrükler umum müdürlüğü yeni â & aylık kontenjan kararname ve listelerini bugün gümrüklere tebliğ etmiştir Afyon- Antalya hattı yapılıyor ANKARA, 23 (Telefonla) — Afyon - Antalya hattının 28 Ağustei ta yapılacak vaz'ı esası merasiminde bulunı Arif ve Devlet Demiryolları Umum Müdürü üzere Nafıa müsteşan Ibrahim Kemal Beyle bugünlerde Afyona hareket edeceklerdir. Milâs yakinindeki ormanlarda büyük bir yangın çıktı GULLUK, 23 ia ) — Milâs yakınında ormanlarda çıkan bit yangın kasabayı tehdit eden bir hal almıştır. için büyük gayretler sarfedilmekte dir. Yangının söndürülm Hükümet kuvvetlerinden ma& da halktan da birçok kimseler yan gım söndürmeğe uğraşmaktadırları Nafıa, Iktısat ve Maliye vekilleri bu sabah geliyorlar ANKARA, 23 (Telefonla) — Ee Vekili Ali, Iktısat Vekili Mah mut Celâl, Maliye vekili Fuat Beyl er bu akşamki trenle Istanbula hare* ket etmişlerdir. Nafta ve Maliye vekilleri Istanbulda birkaç gün kaldık* tan sonra Ankaraya döneceklerdir. Demiryollar Umum Müdürü Ibra* him Kemal Bey de İstanbula harek et etmiştir. Askeri ihtisas mahkemeleri ANKARA, 23 (Telefonla) — Askeri hâkimler bir mazeretleri çık” tığı zaman askeri ihtisas mahkemelerinin faaliyetten geri halmamalari için yerlerine kimlerin çalıştırılaca bileceği ve askeri ihtisas mahkeme sinden mazeret dolayısile ayrıldıkları takdirde maaşlarının verilip ve rilemiyeceği hakkında Gümrük muhafaza umum humandanlığı tetki < kat yaparak kaçakçılığın men ve takibi hakkındaki kanunun 67 inci maddesine bir fıkra ilâvesine lüzum görmüştür. Bu hususta bir kanun projesi huzırlanmaktadır. Bulgaristanda tevkifler. ©— SOFYA, 23.A.A, — Bulgar ajansından : Yalnız ihtilâlci teşekkülleri fesheden kanun macibince kanuni bir İ şekilde ipka edilen Makidonya mu hacirleri cemiyeti milli komitesi a“ Zasının mefsuh teşekkülleriyle devamlı münasebette bulunduğu ve bu ri tarafından verilmesine de hayret ot | feşekküllerin emirlerini ifa ettiklerini haber alan hükümet mezkür ko" / miteden cemiyeti temsil etmek selâ hiyetini nezetmiş ve en faal azadan beşini tevkif etmiştir. Bunlar istic vaptan sonra memleket dahiline nakledilerek nezaret altında bulun durulacaklardır. Kastamonuda Gazi günü KASTAMON, 23.A.A, — Gazi Hazretlerinin Kastamonuya ayak bastıkları 23 ağustos gününü Halk büyük bir heyecanla kutlulamak" tadır. Her yer donatılmış şehir mülhakattan gelen atlılarla dolmuştur. Gece de tenvirat ve büyük tezaharat ve fener alayları yapılmaktadır. Silâhsızlanma işleri Hava silâhları komitesinden maada diğer üç komitenin raporları CENEVRE, 23 (A.A.) — Anadolu ajansının hususi muhabirinden: Malüm olduğu üzere silâhsızlanma konferansınm umumi komisyonu, hava silâhları, tatbikat müeyyideleri, em - niyet ve silâh imali gibi bilhassa na- zik meseleleri tetkik etmek üzere dört komite teşkil etmişti. Bu komitelerden hava silâhları ko - mitesi şimdiye kadar hâlâ toplana - » Fakat diğer üç komite mü- zakere neticesinde bazı neticelere var- muşlar ve bu neticeleri umumi komis - yon azasıma bildirmişlerdir. Tatbikat müeyyideleri komitesi, me: kaveleye karşı yapılacak her hangi bir ademi riayetin vahametini, o ademi ri- ayetin esas mahiyetini — Yani seh- ven mi yoksa teammüden mi icra edil. diği — genişliğini, devamını ve kesre- tini nazarı dikkate alarak tesbit etmeği teklif eyi Emniyet komitesi, hassaten Avrupa devletleri - arasında mütekabil yardım camına müstenit mıntakavi misaklar aki meselesi le meşgul olmuntur. etli ve mühimmat imal ve ticaretinin tan - simi komitesimi kabul ettiği raporu - ur. Bu rapor Amerika birleşik devlet- leri murahhasları tarafından verilen bir muhtradan mülhem olarak © tesbit olunmuş proje halinde bazı maddeleri ihtiva etmektedir. Aşağıdaki iki prensip bu maddele - yü esnn deşli etmakteğlr — pe devlet, kendi ara: e. Mill, boymulail biz bö trola Ebi Kutulacaktır. Eğer komite tarafından kabul olu nursa devletler, silühlanma daimi ko- misyonuna o aşağıdaki malümatı verme- ği tekeffül edeceklerdir: 1 — İevel olunan silâh ve mühim - beraber bütün devlet i- nin en son listesi, 2 — Bütün silâh imalâthanelerine devlet tarafından verilen müstadelerin bir kopyesi. 3 — Gerek hususi , gerek devlete ait müesseseler tarafından kabul o - lunan silâh siparişlerinin listesi, 4 — Silâh ve mühimmat isracı müsaade Komite reisi, ve milli mesuliyet ile beynelmilel kon- dçoldan, törelikül eden ba iki prensi > wmumi komisyon azasınm İki ay müh- leti vardır. Mi Hienüyeren, - tetkik etmek için bürosunun eylül eği zarfında Cenevrode toplanacağını bik dirmiştir. Bu içtimaın, Milletler Cemiyeti he yeti umumiyesinin mesaisini ilerlet © #iği bir zamanda, eylül nifiayetine doğ” ru yapılması muhtemeldir. Kılıbık papas Evinden kaçmak için neler icat etmiş? GOLDSBORU, Amerika 23 A.A." Papas Askyu - Askeu - tan suçlu tutulmaktadır. Nahiye mü” in yalan olduğunu ii etmiştir. Papas fidye verilmesi içe zevcesine gönderilen mektbun kendi" si tarafından gönderildiğini söylemit ve bu hareketi “biraz istirahat etmek için evden uzaklaşmak ihtiyaci, Ri dolayı yaptığını ilâve etmiş * Sıcak hava ile yükselen bir balon EBERSVALDE, 23 (A.A.) — turyalı Brunner sıcak hava ile yi miş bir balonla 800 metre irtifan K” dar yükselmiş ve yarım saat havad” kaldıktan sonra tekrar kazasız Yef” inmiştir, Bu sıcak havayı balonun İ çinde bulunan yağla işliyen bir ne temin etmektedir. Al Kapon hapiste ATLANTA - (Corciya) 23 ui Hapishane memurları, meşher bAY dut Alkapone (Alcapone) nin San FT” sisko körfezindekci Alkatraz o dağ. gönlerileelec arasında bukandağm Tİ dirmekte ler. Burda öyle bir hapishane yapıl tar ki, kaçmak imkâmi yolar. Al Kapone diğer mahpuslar & ayarlarında, sğleb; em buluna” höcrelerde yaşıyacakatr. Stratosfer seyyahları VİYANA, 23 (A.A) — Bel âlim M. Kı b: Aspern tay: arargâhma gel ler ve Belçika maslahatgüzar! ie çok hava mümessilleri tarafndan aa şılanmışlardır. Bugün tayyare ile "eş leketlerine hareket edeceklerdir. vekil muavini M. Starhenber& erin şerefin düm gece bir ziyAfi vermiştir.