24 Ağustos 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

24 Ağustos 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

mA ae EL NR MN AR A İREN Mançuko'da Yeniden bir çok Sovyet Memurları tevkif edildi N, 23 (A.A.) — Mançuko a memuru tevkif etmiştir. ia LONDRA, 23 (A.A) — Röyter a- ağnmi Moskovadan haber © aldığına suçlu ol İTE bi 7 2 ik diye vücuda getirdikleri ni isi 2 eylül pazar günü sa- — Bize verilen e MİLLİYET CUMA'“24 AGUSTOS 1934 EKONOMİ Bari panayırı 6 eylülde açılacak Bari panayırma memleketimiz de davet edilmiş! li ii tir. Bursa şeftalileri Bursanın şeftahilerini ihraç için Ti- €sret odası yabancı (o memleketlerde tetkikat yapmıştı. Öğrendiğimize göre, şeftaliler için €n iyi mahreç Almanyadır. Almanya- da Türk şeftalileri 50 — 60 kuruşa ka- dar satılmaktadır. İstanbul Ticaret Odası Bursa Tica - ret Odasına yazdığı tezkerede bu va- siyeti bildirmiştir. Kotlan çıkarılan hisse senetleri Borsa ve Osmanlı Bankası Komiser. liğinden: Boran kotuna dahil bulunan İZMİR TÜRK ANONİM SU ve İZ- MİR RIHTIM Şirketlerinin tahvilleri- Je MUDANYA - BURSA DEMİRYO- LU, METAGOM MAADİN ve KAU- ÇUK, DUHAN, İKTİSAT ve ANADO- LU TİCARETİ UMUMİYE ANONİM şirketlerinin hisse (senetleri 14 ağus - tos 934 tarihli Borsa meclisi kararile kottan çıkarıkmıştır. ——— Ali Rana Bey Şehrimizde bulunan inhisarlar ye gümrükler vekili Rana Bey dün inhi - sar idaresinde geç vekite kadar meşgul olmuştur. 4 Son söz Yeni basılacak gümüş paraların tas- laklarını gözden geçiren jüri dün de toplanmış, çalı; ileri ii kat bunlardan en iyisini mamıştır. Yeni gümüş pâralar için ii taslak seçilecektir. Bunlardan biri paranm önü, biri de arkası olacaktır. Son «öz cumartesi günü söylenecek ve beğeni - len taslakları yapmış olanlar da ayrıla- & , Japon ziraatçileri Tazyik ediyorlar Hükümet Mançuride muka belei bilmisilden korkuyor FENİKS, (Arizona) 23 (A.A.) — Salt River vadisinde Amerika çiftçi- lerile Japon ziraatçileri arasındaki gergin vaziyet hükümetin müdahale - sine sebep olmuştur. Hükümet, vali « den, Amerika ile Japonyanın müna « rin önüne geçmesini istemiştir. 600 Amerikan çiftçisi, Japonlara gönder - dikleri bir ultimatomda, cumartesin - den evvel Salt River vadisinden çi - kıp gitmelerini bildirmişlerdir. Ma - halli memurlar, Japonların orada bu Yanuşlarınm Arizona ziraat kanunla - rmın yabancılara ait maddesini ihlâl ettiğini söylemektedirler. Hükümet Ja ponlar aleyhine fili şiddet hareketle ri gösterilmek ihtimalinin Mançury, sından şar vekili M. da Japon hükümetile müzakereye gi- rişmiştir. Son dakika Arizona memur larının verdikleri bir habere göre A - merikalı çiftsiler Japonlara karşı şid det istimal etmiyeceklerdir. FENİKS, 23 (A.A.) (o — Harici; Nezareti Arizona valisine gönderdiği bir tezkerede mahalli halk tarafın - dan cumartesi gününe kadar memle- ketten çıkmaları için tazyik edilen bin kadar Japon çiftçisinin himayesini istemiş ve böyle bir hareketin Japon - Amerikan münasebatını bozacağı gibi Mançuriye giden Amerikalıların hayatını teliikeye koyabileceğini dirmiştir. Japon hükümeti Hariciye Dezaretinden keyfiyetin tahkikini is - temiştir. ai an Yunanistandaki ihtilâl teşebbüsü ATİNA, 23 (Milliyet) o — İhtilal hareketi teşebbüsünden dolayı maznun. Yunanlıların istintakları devam etmek: tedir. Fakat mazmanlar ürünlerini Bira etmemişlerdir. İstintaklara © dair resmi bir tebliğ te neşrolunmamıştır. Masmefih hare- ketin atfolunan © vüsati haiz olmadığı anlaşılmaktadır. İstanbuldan giden Yunanlı esnafa yardım ATİNA, 23 (Milliyet) — Türkiye- deki küçük hizmetler kanunu zerine işlerini terkederek Yunanistana giden Yunan tebaası esnafa Yunan bükümeti muavenette bulunmaktadır. Evvelce beher aileye defaten 300 zer drahmi verilmişti. Dünkü kabine içtimamda yeniden 400 zer drahmi yar drm yapılmasına karar verilmiştir. Amerikada iş saatleri VAŞİNGTON, 23 (A.A.) — Ruz- velt N. R. A, kanunlarını değiştiren icrai bir emir vermiştir. Bu emre gö“ re pamuk elbise sanayiinde çalışan 200,000 işçinin haftalık iş saatleri üc retleri aazltılmadan kırk ssatten otuz altı sante indirilmiştir. N. R. A. ida- resi 1 Teşrinievvelde tatbik edilecek MÜTEFERRİK HABERLER Yeni ithâl rejimi Kararnamenin bütün maddelerini ve kalemlerini aynen dercediyoruz Yeni ithal rejiminin esaslarını ve kararnameye bağlı bir tezi neş- retmiştik. Kırk maddeyi ihtiva e- den bu yeni kararnameyi birçok tacirlerimizi alâkadar edeceği için aynen neşrediyoruz: rin, ikinci teşrin ve birinci kânun ayla- rile 1935 senesinin ikincikânun - şubat ve mart aylarından ibaret altı aylık dev. reye ait ithal rejimi listeleri işbu karar. nameye bağlıdır. Madde 2 — Bu kararnameye boğlı $ listeninde yazılı tarife pozisyonlarına ait eşya kontenjan kaydile bağlı olmaksızm memlekete girer. Madde 3 — Bü kararnameye bağlı KL listesinde yazılı tarife poz. ra na dahil eşya, Türkiye ile mal veya dö- viz esaslı kliring anlaşması yapmış mem Ieketlerle, iktisadi muvazene vaziyeti İç himizde olup Türkiye ithalâtına kartı hususi hiç bir tahdit koymamış bulunan memleketlerden getirtidiği takdirde kon. tenjan dışmda İthal olunur. Iktısadi mu- vasene vaziyeti lehimizde olan memle- ketleri Iktısat Vekâleti tayin eder. Madde 4 — Iktısat Vekâleti 40 gün ilân etmek şartile 5. listesinde ya, kı memleketlere kısmen veya tamamen hasretmeğe salâhiyetlidir. Madde 5 — Bu kararnameye bağlı V listelerinde yazılı tarife pozisyonları. na giren eşya, siparişlerinden evvel ait oldukları Vekâletlerin izni almmak şar. tile kontenjan dışında girer. Bu eşya üçüncü maddede yazılı mem. leketler haricinden getirildiği takdirde ait olduğu Vekâletten maada Iktıset ve- kâletinin de iznini almak lâzımdır. Sıbhal ve İçtimai Muavenet Vekâle- ti, umumi rıhhate lüzumlu olupta V His. tesine dahil bulunmıyan mevat için de yukarıda yazılı şartlar dahilinde ithal mü saadesi verebilir, Madde 6 — Bu kararnameye bağlı K bizaları listesi Türkiye ihracatını teshil ve teş. vik için fazla kontenjan vermeyi, veya resim ve tahditlerden istisna veya daha, müsait ve tenzilâtlı muamele tatbiki ve ya Türkiye ihracat emtiası veya bir kıs- mı üzerine mevzu ithal resminin tenzi- lini kabul eden ve yahut da Devlet in hisarlmer iht, sabit bir İasanı nr Türkiyeden taahhüt eyliyen veya mümasil suretlerle Türkiye ihraca- tına kolaylık — gösteren memleketlere gösterecekleri kolaylığa göre ithal müs saadesi verilecek eşya pozis; ib» tiva eder, İthal müsandeleri İktısat Ve- — tasvibile ve nota teatisi suretile verilir. İctısat Tekâleti bu korarnameye bağ- W KI, listesine dahil eşyayı da yukarı- ükümlerden istifade ettirme» lidir. Madde 8 — Gömrük ve fnhisarlar ve- kâleti bu kirarnameye bağlı K Tistesin. de yazlı altı aylık yekünları ait olduk« | ur ula arnsnda müsavatan taksim e- er, Medde 9 — Kontenjan listesind- var yılı eşya Gümrük ve Inhirarlar vekâletin <e sit oldukları gümrüklere taksim ve | tevzi olunur. Bu miktarlardan her aya | tekabül edenlerin ihayet yüzde 15 i ve- kület emrinde bulundurulup icabma gö- re lüzumu olan yerlere verilir. Anesk her ayın nihayet yirmisinde bu yüzde 15 ler dahi lüzumuna söre tamamen gümrüklere tevzi edilir. Madde 10 — Aylık kontenjan miktar- larına mahsuben gümrüklere vürut ede- cek eşya, beyanname tezcil srra numara» sı itibarile mevcut kontenjanın altıda bi- ri verilmek suretile beher ay için rez hisseyi geçmemek üzere memlekete ithal olunur, Kontenjan miktarları biten eşya güm- rüklerce ilân olunur. Madde 11 — Herhangi bir ay içinde gümrüklere vürut eden eşya o ayın his- sesini geçtiği takdirde fazlası müteakıp aylarda ve e aylarm kontenjanlarına mahsuben ithal olunur. Madde 12 — Kontenjandan istifade ederek ma! ithal edecek tüccarın itha- tta bulunacağı mahallin (ticaret oda- sında mukayyet olması şarttır. Ancak mübadelej ayniye suretile kara hudutlar rından yapılacak vedöviz tediyesini mucip olmiyacak ithalâtr icra eden ta» cirlerin mahall iticarct odasında mukay- yet olmasına lüzum yoktur. Madde 13 — Gümrüklere tevzi olu- man aylık kontenjan miktarından o ay i- şinde herhangi bir gürrükço tamamen ithal olunamıyarak açık kalan kısmını diğer gümrükler kontenjanına nakletme- ğe ve bu bakıyelerin ertesi ay konten- Janıma İlâvesine Gümrük ve İnhisarlar Vekâleti mezundur. Ancak bu nakiller bir kontenjan dev- resi zarfında yapılabilip devre nihayetin- de kalan bakiyeler iptal olunur. Madde 14 — Bir ay içinde verilmiş ve tescil edilmiş beyannamelere tescil #ira numarası itibarile mevcut je nn en verm ae yay © aym yirminci günü ak: yan dr mn dar tescil ve ibraz edilmiş bevanname- İcre bu suretle tevziat yapıldıktan son- ra elde kontenjan kalmış veya yeniden kontenjan verilmiş ise ayın son on gü nünde bu kontenjan müfrez beyanname- lere yine sıra numarası itibarile ve ay başında taayün etmiş olan altıda bir nis Beti üzerinden tekrar dağıtılır. Ay 80- nuna kadar böylece yapılan ilcinci da- ürtmadan sonra yine müfrez, beyanna- me kalırsa bu beyannameler ertesi aya devredilerek o ayın ilk sırasına konulur. Evvelki avın sonuna kadar verilmiş ve * hisse almamış beyannameler dahi ertesi aya devir ve müfrezleri müteakıp sıra- ya vazolunur. Yeni ay içinde: evvelâ müfrezler, son- Fa evvelki aydan müdevver tam beyan- nameler lecek yeni beyannameler sirasile ve yu- karıda yazılı usul dairesinde o ayın kon- tenjanmın altıda biri mikyası üzerinden tevziata tâbi tutulur. Madde 15 — Bedelleri tamamen Türk parası olarak Cumhuriyet Merkez Ban- kasına yatırılmak ve dövizleri Merkez Bankasının makbuzu terihinden itibaren altr ay sonra tesviye edilmek şartile u- mumi kontenjan listesinde yazılı eşya- yı kontenjan miktarları haricinde mem- lekete sokmak istiyenlere müsaade olu- nur. Ancak bu suretle memlekete sa» kulmasına müsaade | edilebilecek eşya miktarları mecmuu altı aylık miktarların | ikişer mislini geçemez. Bu suretle memlekete ithal edilmek istenilen eşyalar için Cümrük idareleri- ine © ayrılmış olan kontenjan miktarlarmı alakadarlar arasında taksim ettikleri usul veçhile bu müracaatları dahi talipler arasmda taksim ederler. Taksimden bakıye kalır. #a o ayın yirmisine kadar taksime devam ederek artan veva eksik kalan miktarları bir cetvel halinde tanzim ve her ayın yirminci günü akşamı Gümrük ve İnhi. sarlav Vekâleti namına postaya tevdi e- derler. Gümrük ve Inhisarlar Vekâleti bu artan miktarı aynı ay İçinde konten- janı eksik olan Gümrüklere vermeğe ve bu kontenjanlardan lüzum gördüklerinin üçer uyhıklarını birden tevzi ve altı ay zarfında her ay istimal olunmayan bakı yeleri ertesi aylara nakletmeğe salâhi. yetlidir. Gümrük idaresince yapılacak konten- etmiş dümrük idareleri dahi muamele alökadarlar tara- fından muntazaman takip edilmek şarti- Te bu musmeleleri müracaat tari itibare nayni müddet içinde — bitirmeğe mecburdur. Ancek eşyanm kimyahanode tahlili ve muayenesi ve tarifeye sureti tatbikinde ihtilâf vukuu gibi gorek gümrüğün ve gerek eşya sahiplerinin kusuruna aifedil- miyecek sebepler hadiz olduğu takdir. de bunlardan doğan zaruri gecikme gün- b vr i bitirilmiş ve gümrükten geirilecek hale getirilmiş olan malların bedellerinin Türk parası olarak Cumhu- riyet Merkez Bankasma | yatırıldığına dair makbuz ira edilmedikçe gümrük- lerden geçirilmesine müsaade edilemez. On beş gün zarfında gümrük muame- lelerini Bitirmiyenlerle güm makbuzu tarihinden itibaren bir hafta içinde Cumhuriyet Merkez Bankasının malıbuzunu ibraz etmiyenler sıralarmı ve haklarını kaybederler. Bu suretle si- rası ve hakkı sakıt" olanların yeniden Gümtüklere müracaatla sira numarası al maları icabeder. Madde 16 — 885 numaralı kanunun 10 uncu maddesi mucibince gümrük res- mi ile bir defaya mahsus olmak üzere diğer tekâliften muaf tutulan weha: lerin beraberlerinde getirdikleri eşya ve hayvanat kontenjan barinde geçirilir. Rü- sum ve tekâlif muafiyeti haricinde kalan kısmın kontenjandan istisnası Iktisat Vekâletinin tasdikile caizdir. Msdde 17 — Gümrük Tarifesi Kanu nunun 4 üncü maddesinin 1 ,2. ve beşinci maddesinin 17,1 23,5,67.8,9, 12 13. 1S, is1 iü; İd Fra onuncu sınm A “üzü incik - ER akar miş veya çatılmış tahta kutular hariçtir.” ve B bentlerine ve altıncı madderiniz 1 2, 3, üncü fıkralarına dahil aşya ile tari» umumiyenin 855 inci rum hil bududa karip mahallarden bözüLi mi lar derununda getirilen içme suları kon tenjan kaydile mukayyet olmaksızın it- olunur, leri müteferrik mevat ve ri ticari: #artile ,Gümrükler Umum Müdürlüğü. bed reyi gümrük kapılarında a- şı'acak pazar ve panayırlarda aynı ü. badele edilecek eşya bostana EL de ve liste kaydile mukayyet olmaksızın ithal olunur, Madde 19 — Ticaret muahedelerine istinaden ecnebi tücenr ve komisyoncu- larının (commis voyazeur) tekrar idae ve ihraç etmek üzere ithal nümunelik ticaret eşyası kontenjan ha- rici imrar olunur. Madde 20 — Kontenjan Ma. ierile ithaline müsaade olunan “ dı iptidsiyesi hariçten kabulü muvakkat wzulle gelip memlekete işlendikten sen: ra ihraç olunan eşyanın ihraç miktarla. rında temsil edilen kadar mevnddı ipti- daiye kontenjan harici ithal edilir. Bu mevaddı iptidaiyeden memleket içinde kalan kısımların teminatları irat kaydo- lunmakla beraber alâkadarlar hakkında 1918 sayılı kanun mucibince muamele olunur. Madde 21 — Kontenjan listelerinde dabil bulunan oşyanm zarfları resme tâ- (Başı 1 inci İstanbul gazetecilerinin de şehrimi Şehrimizden büyük 26 Ağustosta İzmirde açılacak tacir iştirak etmektedir. Bu tacirle dermişlerdir. Kendileri de cuwmarte Gülcemal vapuru ile sergiye gidec Deniz işletme idaresi de Istanb rini itemin için Gülcemal vapurun Bu vapur cumartesi günü İstan İzmire gidecektir. Dün akşam öğre İzmir sergisine büyük bir rağbet i sahifede) ze gelmeleri beklenmektedir. bir rağbet var büyük sergiye Istanbuldan pek çok rler şimdiden eşyalarını sergiye gön si günü İstanbuldan kalkacak olan eklerdi ul halkının İzmir sergisine iştirakle- u tahsis etmiştir. bul limanından kalkacak ve doğruca ndiğimize göre Gölermal vapuru ile İzmire gitmek üzere müracaat ede nlerin yekünu pek çoktur. Esasen gi dip gelme birinci mevki yemek te bu seyahat çok ucuz olduğu için ik dahil olduğu halde 26 liraya yapılan inci ve üçüncü mevkilerde hiç bir yer kalmamıştır, Deniz işletmesi İz mire gidecek İstanbul seyyahlarına kolaylık olmak üzere bu zevatın va purda kalmalarına da müsaade et - miştir. Bu sebepten İzmir seyahati Deniz işletme idaresi İzmir ser şısında İzmire ayni fiatla ikinci bir Bu hususta verilecek karar haft Iş Bankasının Hazırladığı sergi © (Bast il imci sahifede) Sergi bir hayli fedakârlıklar göze a- bmmak suretile hazırlanmaktadır. Bu sergide bankanın şimdiye kadar ba: miüamelötmdan gayri, âpekiş, şekeriş, yünjş, kömüriş, camiş, çiviş, gibi gi - rişmiş olduğu ticari ve sınai teşebbüs. İer canlı bir surette gösterilecektir. Bu maksatla Galatasaray lisesinin alt kıs - eunda dokuz salon ile birkaç koridor sergiye talısiş edilmiştir. Bankanın memleketin iktisadi ve si- mai hayatında işgal ettiği büyük mevki ede halkın bankalara tamamen emniyet göstermesi ve bunun neticesi olarak tasarruf hareketinin esaslı bir surelte kök salmasile beraber başlar. Eski devirlerde halkın © bankalara nniyeti az olduğundan tasarruf fik » ri esaslı surette memlekette yer tut - mamıştı. Messlâ 1920 senesi sonunda milli bankalardeki tasarruf o sahibinin yekünu 542,535 ve yabancı bankalara yatırılan milli sermaye 1,132,898 Era - ya baliğ oluyordu. Yani bütün memleketin bankalara yatırılmış olan tasarrufu 1,675,533 li - rai Halbuki 1924 senesinde İş banka - bi olup olmadıklarına bakılmıyarak kon- tenjen harici ithal olunur. 'de 22 -—- Gümrük tarifesinin mü» teferrik maddeleri dahilinde diğer eşya ile karışık zikrolanan elektrik, su, har vayazı gibi rnsi ve beledi | ihtiyaçlara hudin, tesisatın daimi surette tebdili i- cabeden aksemile mamulâtı dahiliyeye ter tip “kombine” suretile dahil olan muh- telif cins raaddeler İktisat vekâletince Gümrüklere verilecek mimumelerine ve. ya resimlerine muvaf'k olmak şartile tahdidat harici ithal olunur. Bu madde- nin tatbıkanı teshil zımnında nümunesi wselce ihzar edilmemiş olan aksam i- çin gümrüklere gelen sandıklardan sar hiplerinin vızasile gümrük idarelerince nümune alınabilir. Madde 23 — Yolcu beraberinde ola- rak Türkiyeye gelen, gümrük resmi mim- baytelmöcmu elik Türk Hrasmı tecavüz etmiyen ve ticarete iyecek olan eşyn ve havvanal kontenjan harici ola- rak ithal olunur. Bu müvaridattan güm- rük resmi yüz Türk Tirasını tecavüz et- miyen eşya ve hayvanatı kontenjandan yaresta tutmmağa Gümrük ve İnhisarlar Vekâleti salahiyettardır. 'dik edilmek şartile ve mukabilin- a getirilip muayyen bir müddet sonra ilraç edilecek höyvanlar kontenjan heci geçirilir. Madde 28 -- Sahipleri tarafından gümrükler. terkedilerek 1549 numarak kanın hükümlerine tâbi bulunan eşya ile kaçak olarak yakalanan esyr. ve gümrük depo ve antrepolarında terkadil. miş eşyanm, vaya kazazede olan gemile- re ait hamwleden basarzede olan malla- rm ithali Gümrük ve İmhisarlar Vekü- letinin tasvibine bağlıdır. Gümrükler gelmiş olupta gümrük de va veya antvepolarında fevkalâde sebep- de ve gümrük idaresinin izam edeceği bir zatın iştirakile teşekkül edecek bir heyet evkalâde rindi ve ikinci fıkralarda mevzuubabiş mallardan ve eşyadan uyusturucu mad. deler, sakarin ve emsali gibi ithali esa- sen Sılıhat ve İçtimai Muavenet Vekâ- İetinin iznine bağlı olanların ithali için merkür fıkralar mucibince aranılan tasvip ve müsasde yine Sıhhat ve İçti- > Muavenet Vekâletinde histihsal ©- Madde 27 — Bu kararnameye bağlı S ve KL, listelerinde ithali serbest olan eşya posla ile ithal olunabilir. Uç kilo- ya kadar eyrakı matbu paketleri ale- Bilik tahdit harici ithal olunur. Madde 28 — Ait olduğu makamların üsandelerile kontenjan harici olarak it- bal edilecek eşyayı havi posta müraselü- tı bu makamların önceden alınmış mü- sandesile ithal olunur. pek çok rağbet kazanmıştır. gisine iştirak edenlerin çokluğu kar vapur tahsisini düşünmektedir. a içinde belli olacaktır. e) | Harbiyenin Yüzüncü yılı (Başı 1 inci sahifede) edecektir. i Bunu geçit resmi takip edecektir. Geçit resmine harbiye ve deniz harp mektebi, ihtiyat zabit mektebi ve askeri Mseler talebesi iştirnk edecekti Harbiye © mektebi 100 senedenberi memlekete 24 bin zabit yetiştirmiştir. Bunların içinde o memlekete yüksek hizmetleri dokunan birçok kumandan - lar ve zabitler vardır. Memleketin bu kıyınetli evlâtlarından mühim bir kısmı da barp meydanlarında şebit düşmüş » Harbiye mektebinin bugün en eski mezunu müşir ve mütekait Kâzm Pa- sadır. 8ı teşekkül edince küçük tasarruf sa « hiplerinin miktarı 96 kişi olduğu hal - de bunların bankaya mevduatı 12,544 liraya baliğ olmuştu. 1833 senesinde küçük tasarruf sahiplerinin sayısı 57,191 kişiyi ve yatırılan para da 10,970,259 lirayı bulmuştur. Küçük tasarruf hareketinin geniş ölçüde başladığı 1929 senesinde hesap başına vaseti mevduat 116,86 liraya bas Fiğ olmuş ve bu miktar 1933 te 191,8L liraya çıkmıştır. Ithali müsandeye bağlı olan posta mad deleri için önceden müsaaden alınması kâfi olup sonradan faturaların tasdikma lüzum yoktur. Madde 29 — Kolipostal ile gelecek makine yedek aksamı tahdit harici ithal olunur. Madde 30 — Bu kararnamenin 3, $ ve 7 nci maddelerinde yazılı eşyadan nü- mune olarak getir dahilde mü. masili imal edilmek üzere hariçten celp edilecek nümunelerden kıymeti elli lira yı geçmiyenler, Devlet müesseseleri ta- rafından rükip memleket mahsullerinin vaziyet, ambalaj, tasnif ve teşhir ter neleri veya Bu ambalaj ve tasnifleri va. ya üzerlerine mevzu marka ve işaretleri yapan makine ve #letler İktrsat Vekfile Unin tasdikile tahdit karici ithal olunur. Madde 31 — Eşhas namına hnri-ten hediye olarak gönderilen ve kıymeti on lirayı geçmiyen. i tir. Kıymeti elli aya kadar olan ye eşyanm ithaline de Iktısat Vekâleti izin verebilir. Madde 32 — Thraç mallarımızan işle- me ve ambaliâjlarında kulanılan ve itheti bu kararnamede yasak edilmemiş bul Ban maddeler Iktısnt Vekâletinin tasdi- kile tahditsiz olarak girebilir. Madde 33 — Yeniden tesis ve olunacak sınai müesseseleri. işle müesseseleri tarafından celp edilecek te- sisat ve makinelerin kontenjan harici t hali için slâkadarların en az üç ay ev. vel Iktısat Vekületine müracaatları lö- zımdır. Madde 34 — Müessesat veya ticaret- hanelerin bila bedel tevzi ettikleri rek- lâm mahiyetinde olan eşya ile cemaat- lere, bayır ve spor cemiyetlerine ve u- mumi müessesata teberru suretile gelen eşya Iktırat Vekâletinin tensip ve tasdi- | kile kontenjan harici ithal olunur. Madde 35 — Madenler istihsal ve ih- vacı için hariçten getirilecek mevat Hktı- sat Vekâletinin müsaadesile kontenjan harici ithal edilir, Madde 3€ — Merkezleri dısarıda ©- lupta Türkiyedeki muameleleri, şubele- ri vey aumumi vekilleri tarafından ted- vir olunan müesseselerin dahili muame- a olması 'Medde 37 — Devlet bütçesi ile husust ye şeülbak bölgelerden ve imtiyazlı ve- ya şar işleten müessese va şirketler tararından bedeli verileni özi Glee ket dahilinde Türk parası ilç vukubula” cak ecnebi esyası muabavaatı her türlü takyidatı Di bestiir, Fakat bu eşya mezkür maddede yazık olmıyan memleketlerden getirildi ği takdirde döviz tediyatı için lera Ve killeri Heyetinden karar almması lâ Madde 38 — 13887, 13888, 14431, 14827, 14669, 15258, ve 2-148 sayılı ka rarnsmeler kaldırılmıştır. Madde 39 — Bu kararnameye bağlı listeler 1 Haziran 1929 tarih ve 1499 sayılı gümrük tarife kanunile bri kamun- da değişiklikler yapan 31 mayıs 1933 tan rih ve 2255 sayılı kanuna bağlı ithalât umumi tarifesi numaralarına göre tan- zim edilmistir. «Madde 40 — Bu Kararname 1 Teşri- nievvel 1934 tarihinden muteberdir.