25 Ağustos 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

25 Ağustos 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Türkiyenin en eski, en kuvvetli ve en ileri DERİ Fabrikası: Sümer Bank Beykoz Deri Fabrikası ilk defa olarak PİYASAYA DERİ SATMAK ÜZRE İSTANBUL'da bir büro açmıştır. Her nevi yüz derileri, kösele, yarma, eldivenlik ve güderi mübayaası için bu büroya müracaat olunmalıdır. Adres : Istanbul - Sirkeci - İzmir sergisini Ziyaret etmek isteyenlere mahsus Fevkalâde tenzilâtlı Hususi tenezzüh seferi Gülcemal vapurile 26 Ağustosta İzmir'de açılacak olan beynelmilel sergiyi ziyaret etmek ve açılma merasiminde bulunmak isteyenlere kolayılık olmak üzere Gülcemal vapuru ile fevkalâde tenzilâtlı hususi bir tenezzüh seferi tertip olunmuştur. Vapur 25 Ağustos 934 cumartesi günü saat 11 de Galata rıhtımından hareket ve 29 Ağustos 934 çarşamba günü İstanbul'a avdet ve muvasalât edecektir. Biletler gidip gelmedir. Birinci mevki emekli 26, İkinci mevki yemeksiz 16, çüncü mevki 9, güverte üç buçukliradır. Vapur İzmir'de bulunduğu müddetçe yolculardan arzu edenler vapurda kalabilirler. Biletler Karaköydeki Acentehanemizde satılır. Fazla tafsilât almak isteyen- ler Acenteye müracaat etmelidirler. Bu müstesna fır- satı kaçırmamalarını muhterem halkımıza tavsiye ede- riz. (4956) 5306 | Çorludaki kıt'a için 22-8-934 İtarihinde pazarlıkla alınacağı lilan edilen 18,000 kilo Patates 21-8-934 pazar günü saat 15 İlde aleni münakasa ile alınacak tw. Taliplerin şartnamesini | | görmek için her gün vemü- nakasaya gireceklerin Çor- luda Satımalma komisyonuna | müracatları. (51) (o (4476) 4882 | Çorludaki (okıtaat için 23-8-934 tarihinde almacağı ilân edilen 75,000 kilo Sığır e- ti 27-8-934 pazartesi günü | saat 16 da kapalı zarfla alına-! caktır. Taliplerin (şartnamesi ni görmek için her gün vemü nakasaya gireceklerin teklif mektuplarmı belli saatten ev- vel Çoruldaki Satmalma Ko- misyonuna vermeleri. (50) (477) 4883 Yediyüz Altmış Altın Bin Kilo Kuru Ot kapalı zarf usu- lile ihalesi 5 Eylül 934 çarşam- | Sanasaryan han yanında No. 36, Telgraf: BEDEKA Istanbul - Telefon 22832 > NİŞANTAŞINDA LEYLİ ve NEHARİ — KIZ ve ERKEK FEYZİYE LİSESİ Memleketimizin en eski hususi mektebidir ve resmi mek- teplere muadil olduğu tasdik edilmiştir. Ana, İlk, Orta ve Lise kısımları Fen ve Edebiyat şubeleri vardır. (Feyziye mektepleri Cemiyetinin | idaresi altında manevi bir şahsiyettir. Talebesinin talim ve terbiyesine kıskançlıkla bağlı olduğunu muvaffakıyeti ıle ispat etmiştir. İsteyen talebe velilerine mektep tarifnamesi gönderilir, lise ve orta kısım mezuniyet ikmal imtihanlarına 1 Eyiölde ve sınıf ikmal imtihanlarına 22 Eylülde mektepte başlanacaktır. ve kayıt için hergün mektebe müracaat edilebilir. Telefon: 44039 “Gg (5144) ... .. istiklâl Lisesi Mü ürlüğünden: < 1 — İlk, Orta ve Lise kısımlarına kız ve erkek leyli ve nebari talebe kaydına başlanmıştır. 2 — Kayıt için Cumartesi, Pazartesi ve Çarşamba günleri saat ondan on yediye kadar müracaat edilebilir . 3 — Bakalorya ikmal başlanacaktır. imtihanlarına 1 Eylülde, nısıf ikmal imtihanlarına da 22 Eylülde 4 — İsteyenlere, mektebin kayıt şartlarını bildiren tarifname gönderilir. Adres: Şehzadebaşı, Polis merkezi arkası. Tel. 22534 Sümer Bank İstanbul Şubesi Zafer bayramı münasebetile ağu stosun 30 uncu Perşembe günü kapalı bulunacaktır. (2091) Eskişehir Hava Mektebi - Kumandanlığından: Hava Mektebine kayt ve kabul için mukaddema verilen müddet birinci teşrin 934 sonuna kadar uzatılmıştır. Taliplerin evvelce ilân edilen şeraite göre tekemmül et- tirecekleri evrakı bu tarihe kadar Mektebe göndermeleri lüzu mu ilân olunur. (4840) 5217 Liseler Alım Satım Komisyonundan: Komisyonumuza merbut Muallim mektebi Lise ve'Orta Nohut, İrmik, Kuru meyva, mekteplerle mülhak pansiyonların Yoğurt, Şehriye, Kuru Fasulya, Mercimek, Bezelya, Gravyer peyniri, Şeker, Zeytin, tanesi, Hayvan yemleri, Ye-- | mek ve Ekmek artıkları ve Çamlıca Kız Orta mektebinin Sebze Patates ve ekmeği ve E renköy lisesinin Sebze, ekmek ve odunu ve Kandilli lisesinin ekmek ve Patatesi ve Haydar- paşa lisesinin odun, Mangal kömürü, Kok ve maden kömür- leriyle Kabataş lisesine ait ekmeği. Bunlardan Sebze, Pa- tates, Ekmek, Yoğurt, Zeytin (tanesi, Gravyer peyniri, kuru meyva, Şeker, odun, Mangal kömürü, Kok ve Maden kömür- leri 12-9-934 ve Nohut, İrmik, Şehriye, Kuru Fasul- Mercimek, Bezelye, Ha yvan yemleri, Ekmek ve yemek | artıkları 19-9-934 tarihlerine o müsadif çarşamba günleri saat 16 da ihale edilmek üzere (kapalı zarf usuliyle mevkii münakasa ve müzayedeye konulmuştur. Şartnamesini görmek isteyenlerin İstanbul Erkek lise- sindeki komisyon kalemine ve münakasaya iştirâk edecek- lerin de teminatı muvakkate makbuzlariyle birlikte Komis- yonumuza müracaatları. (o (4877) 5297 Yüksek İktisat ve Ticaret Mek. tebi Müdürlüğünden: * Mektebimiz ihtiyacı için 120 ton yıkanmış kriple yerli maden kömürü açık eksiltmeye (konulmuştur. (Eksiltme 8-9-934 tarihinde saat 11 de yapılacaktır. Şartname mek- tep idaresinde görülebilir. Eksiltmeye ( iştirâk ( edeceklerin Yüksek Mektepler Muhasebeciliğinden alacakları muvakkat teminat makbuzu veya Banka mektubile tayin edilen gün ve saatte mektepte müteşekkil (o mubayaa komisyonuna gel- meleri. (4843) 5236 iy (4 i Me Mz .g ERYIT SAkr, wi Susama; yazın beşeriyete, < olan cezasıdır. Tabii havası ş hazmiyeye malik Eno's (“Fruit Salt” gazözlü toza bir mıkdar limon sıkıldıkda susamayı gideren lâtif) sihhi ye mükemmel bir müstahzır teşkil eder? Sabah ve akşam bir bar” dek vw dorynunda bir kahve kayığı mıkdennda Asir. BILÜNUM MEZANELERD yaar, (2007) 5314 Liman Han, Telef; Trabzon yolu TARI “une PAZAR günü saat 20 de Galata rıhtımından kalkacak. Gidişte Zon. guldak, İnebolu, Ayancık, Samsun, Ünye, Ordu, Gireson, Tirebolu, Gö- rele, Trabzon ve Rizeye. Dönüşte bunlara ilâveten (Of, ve Sürmeneye uğrayacaktır. Karabiga yolu fir CUMARTESİ ve ÇAR- ŞAMBA günleri saat 20 de Top- hane rıhtımından bir vapur kalkar, Gidiş ve dönüşte mutat iskelelere uğrar. İzmit yolu Haftanm CUMA, PAZAR, SALI, ÇARŞAMBA günleri bir vapur saat 9'da Tophane rıhtı- mundan kalkar, Mudanya yolu CUMA - ARMUTLU TENEZZÜH SEFERLERİ Cumartesi gününden maada her gün Mudanya yoluna Tophane rıh- tmından bir vapur kalkar, Cuma Armutlu tenezzüh seferlerini ya- pan vapur İstanbuldan saat 8,30 da diğer postalar 9,30 da kalkarlar, Te- Dezzüh postası ayni gün Armutludan 16,30 da döner, 1. F. Satmalma Komisyo- nundan Gümüş suyu hastanesinin ihtiyacı için 330 ton kok kö- mürü kapalı zarfla almacak- tır. İhalesi 15-9-934 cumarte- si günü saat 15 tedir. Taliple- rin şartnamey” görmek üzere her gün Fındıl-lıda Satın Al- ma Komisyonuna müracaatla- rı ve iştirâk edecekleri temi- natı muvakkatalari ile birlikte ihale günü vakti muayyende Satınalma Komisyonunda bu- lunmaları. (70) (5053) ... İstanbul Kumandanlığı kı taatı ve müesseseleri ihtiyacı için 93,000 kilo Kıriple kömü- rü almacaktır.Ihalesi 29-8-934 çarşamba günü saat 14,30 dır Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün Fındıklıda Satım alma Komisyonuna müracaat ları ve ihaleye iştirak edecek- lerin muayyen saatte Saltınal- ma Komisyonunda hazır bu- Tunmaları, (70) (| (5027) ba günü saat on dörttedir. | mek isteyenlerin her gün ve İ çin aleni münakasa ile 1000 | İhalesi 11 Eylül 934 salı gü- İ nü saat 16 buçuktadır. Şart- artname sureti müsaddaka- smı görmek üzere İstanbul Levazım Amirliği Satmalma Komisyonuna o müracaatları ve ihale günü vakti muyayye- ninden evvel teminat ve tek- lif mektuplarını makbuz mu- kabilinde Ankara Levazım Amirliği Satınalma Komisyo- nu Riyasetine vermeleri, (74) (4651) o 5059 ... Yozgat kıt'ası için 100,000 kilo Arpa 2 Eylül 934 cumar- tesi günü saat 10 da kapalı zarfla satın alınacaktır. Şart- namesini göreceklerin her gün ve münakâsasma iştirâk ede- ceklerin belli saatten evvel tek- ! Hf mektuplar ile Yozgat As- keri Satmalma Komisyonuna müracaatları. (78) O (4652) 5060 Aleni münakasa ile Beş bin kito'beyaz pe: satın alma- caktır. Ihale günü 11 Eylül 934 $alı günü saat on beşte- diğ) Şartname ve evsafını gör- münakasaya iştirâk edecekle- rin belli gün ve saatte temi- natlarile birlikte Çorludaki Komisyonumuza müracaatla- ri. (97) (4826) 5214 Çorludaki kıtaat ihtiyacı i- kilo Benzin satm alacaktır. namesini görmek isteyenlerin her gün ve münakasaya iş- tirâk edeceklerin belli gün ve taatte teminatlarile birlikte Çorludaki Komisyonumuza müracaatları. (98) © (4827) 5215 ... Çorludaki Kolordu ihtiyacı için aleni münakasa ile Beşbin kilo Benzin satın alınacaktır. İhale günü 11 Eylül 934 salı günü saat 16 dadır. Taliplerin, şartname ve evsafını görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak edeceklerin belli gün ve saatte teminatlarile birlik- te Çorludaki Komisyonumu- za müracaatları. (99) (4828) 5216 ... Pınar Hisardaki kıt'at ihti- yacı için 645,758 kilo kuru Ot, 393360 kilo saman 921920 ki- lo arpa 8-9-934 cumartesi gü- nü saat 15 te kapalı zarfla a- lnacaktır. Şartnamesini gö- receklerin her gün Vizedeki sa tın alma komisyonuna, İstan- bulda Levazım Amirliği Satın alma komisyonuna Kırklare- li, Pınarhisar, Çorlu Tekirdağ ve Edirne Defterdarlıklarına ve münakasa için de belli saat- ten evvel tekliflerinin Vizede 68 No. lu satınalma komisyo- nuna vermeleri, (4845) Kendinizi bu tehlikeli Şişkinlikten kurtarınız Hem sıhhatınızı kazanacak, Mem de.şik olacaksınız... “ Şismanliğı tnbizatı ve şa bap ağrıları, ye fazlalığı, cihazların rinde Bulunmamaları 5 zir, İnkibaz ve zalief sabiyeye sebebiyet verir ve daha mütenasip andamınızı muhafaza 1, Lirası» Siyahı,20 T, meydanı No.12 - İştiklâ Caddesi No. 385 1S ; 144, Boulevord Havssmonn HİLÂLİAHMER Cemiyeti Merkezi Umumisinden: Muhtelif sobalar, Mangallar 25 - Etüvler, çamışir arabaları, lokomobil, hurda pirinç talaşı 26 - karfiçe çivisi, muhtelif eşyalar 77 Ağustos 934 tarihlerinde Eskişehir anbarında satılacağından taliplerin müracaatları. (2056) 5375 İktisat Vekâletinden: Vekâletimiz ölçüler ve A yar Müdürlüğünde açık bulu- nan vazifelere birisi Elektrik öbürü mekânik ölçüleri mü- telassısı iki Fen müşaviri ile birisi Kimya öbürü Elektrik dip- lom mühendis veya doktoru ve bir yüksek mühendis mektebi veya Universite Fen Fakültelerinden mezun olmak üzere iki laburatuvar mühendisi ve Demiryollarında vagon ve baskül muayenelerinde çalıştırılacak (OÜniversite Fen Fakültelerin den, toknikum, robertkolej veya San'atlar mektepler maki- ne şubelerinden mezün iki, Ankara, İstanbul, Samsun, Mer- sin ve İzmirdeki Ölçüler ve âyar Mmtaka Baş Müfettişlikle- rinde çalıştırılmak üzerede 15 ayar Fen memuru ile Müdür lük büro işleri için eyi tahsil (o görmüş ve tecrübeli bir müme yiz almacaktır. Fen Müşavirliklerinden ba şka açık vazifeler için Ankarada ölçüler ve Ayar Müdürlüğünde ve İstanbulda Marmara Mın- takası ölçüler ve Ayar Baş Müfettişliğinde ehliyet imtihan yapılacaktır. Bu imtihandan önce açılacak ve 15 gün sürecek olan Hazırlama kurslarında gösterilecek nazari ve ameli derslerle dilekçilerin bilgileri tazeleştirilecektir. İmtihana girmek isteyenleri ne ngeç 25-8-934 akşamı na kadar Ankarada ölçüler ve o Ayar Müdürlüğüne vermele- ri veya göndermeleri lâzımgelen vesikaların nelerden ibaret bulunduğu, kurs programı, veril ücretler ve sair şart” lar Ankarada ölçüler ve Ayar Müdür! den ve İstanbul, Samsun, Mersin, ve İzmirde Mıntaka ölçüler ve Ayar Baş Müfettişliklerinden sorulup öğrenilebilir. Bu vazifeler için bundan evvel müracaat ederek imtihana girmiş olanlarda eski müracaatlarını yenilemeli ve noksan vesikalarını tamamlamalıdırlar. (4870) 5238 İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi Baştabipliğinden: Haydarpaşa Emrazı Sari ye hastanesi için 160 ton yerli w aden kömürile 60 ton yerli kok kömürü ayrı ayrı olarak Eylül 934 salı günü saat 14 de ve 1500 kilo Pamuk ile 2000 metro yerli Amerikan bezi ve 500 metro yerli patisk$ gene aynı günde ve saat 15 te (Galata'da Kara Mustafa pa şa sokağında İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi Muba” yaa komisyonda açık münaka sa suretile ihaleleri yapılaca” ğgmdan isteyenlerin şartnameleri örmek üzere merkez levazım memurluğu ile hastane idare memurluğtua. müracatları. (4775) sı Neşriyatı idare eden: MUMTAZ FAİK Gazetecilik ve matbaacılık T. A, Ş.