26 Ağustos 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

26 Ağustos 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Eee — Asipin Kenan Sizi soğuk algınlığından, nezleden gripten, baş ve diş ağrılarından koruyacak en iyi ilâç budur. İsmine dikkat buyurulması (o (4655) Üsküdar Amerikan Kız Lisesi Mektep Eylülün 17 inci pazartesi günü açılır. Koleç kısmından maada ticari ve ev idaresi şubeleri vardır. Sıhhat ve ahlâk ve hüsnü- dikkat ve ihtimam edilir. Leyli talebeler ücretinde mühi apılmıştır ve ücretler dört taksitle ödenir. Kayıt günleri Ağu tostan itibaren Cuma ve Salı günleri. Fazla malümat için her zaman mek- tupla müracaat edilebilir, Telefon: 60471. (697) SENJORJ KOLEJİ Galatada Osm 1$ Kırklareli Valiliğinden: Kapalı zarf usulile müna kasaya çıkarılıp 15-8-934 tari- hinde ihalelerinin yapılacağı evvelce ilân edilmiş olan : 1 — (6520) lira 23 kuruş keşifli Kırklareli - Dereköy 2 — ve (5881) lira 93 kuruş keşifli Babaeski - Burgaz 3 — ve (8163) lira 80 kuruş keşifli Kırklareli - Vize yol- larmda yapılacak şosa tamirlerine ait münakasalar görülen Tüzum üzerine ve evvelce ilân edilen şartlar dahilinde 29 A- ğustos 934 tarihine müsadif O Çarşamba günü sırasile saat on beş, on altı ve on yediye tehir edilmiştir. 4 — Bunlardan maada aynı tarihte ve saat on beş buçuk ve on altı buçukta ihaleleri ya pılmak üzere (999) lira 48 ku- ruş keşifli Poyralı - Demirköy ve (1968) lira 93 kuruş keşif- 4 Kırklareli- Hasköy yolunun tamirleri ayrı ayrı açık münak âsaya çıkarılmıştır. 5 — Ihale nümuneleri K ırklareli Daimi Encümeninde yapılacaktır. Sartname ve keşiflerini görmek ve daha fazla malümat almak isteyenlerin Kırklareli Daimi Encümenine veya Baş- mühendisliğe müracaatları ilân olunur. (4979) 5328 Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: Istanbul ve Çanakkale Merkezleriyle Urla ve Tuzla tahaf fuzhanelerine teslim edilmek üzere 392 ton yerli maden kö- mürü şartnamesi mucibince kapalı zarf usulile münakasaya ko nulmuştur. Münakasa 1-9-934 tarihine müsadif Cumartesi gü nü saat on dörtte Galatada Kara Mustafa Paşa sokağında İs - tanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezinde müteşekkil Komisyon da yapılacağından isteyenlerin Hudut ve Sahiller Sıhhat U- mum Müdürlüğü Ayniyat Muhasibi Mesullüğüne veya mez - kür Baştabipliğine müracaatları. (4571) 5040 Muallim aranıyor Türk Maarif Cemiyetinin Bursa'daki Lisesinin orta mektep ve lise kısmında şu dersleri okutacak daimi muallim- ler aranmaktadır. (Riyaziye) (Fen bilgisi ,Tabiiye, Biyo- loji), (Fizik, Kimya), (Türkçe Edebiyat), (Yurt bilgisi, İçtimaiyat, Felsefe), (bilhassa Riyaziye ve Fen Bilgisi ders- lerinde İngilizce bilenler tercih edilecektir.) Lâzımgelen vasıfları haiz muallimlere menşe, kidem ve ehliyetlerile münasip ücret verilecektir. İsteklilerin vesikala rile beraber Ankara'da Türk Maarif Cemiyeti Umumi Mer- kezine müracaatları. (4717) 5123 Ankara Jandarma Satınalma Komisyonundan: Aşağıda cins ve miktarlar ı yazılı iki kalem malzeme ka- palı zarf usuliyle satm almacak ve kapalı zarf münakasası malzemenin karşılarında yazılı günlerde yapılacaktır. Talip- ler şeraiti anlamak üzere istedikleri zaman münakasaya gir- mek için de gösterilen gün ve saatte maliyeye teslim edil- miş ilk teminat makbuzu veya (banka kefaletnamesiyle bir- likte komisyonumuza müracaatları. (4744) Çift Alınacak eşyanın ismi Münakasa tarihi günü 34435 © Yün Çorap 5 Eylül 934 © Çarşamba 28827 o TireÇorap 5 Eylül934 (o Çarşamba saati 10 15 5176 Çay Belediyesinden: “ “1 — Çay Nahiyesinin Na fıa Vekâleti celilesince musad- dprojesi mucibince 16662 lira bedeli keşifli Hidro E- lektrik tesisatının yapılması 16 Ağustos 934 tarihinden bi- Hitibar yirmi gün müddetle ye niden kapalı zarf usuliyle mev- kii münakasaya konulmuştur. liği 2 — Gümrük ve muamel e vergisi Belediyeye aittir, 3 — Tediye Şeraiti : Bedeli ihalenin yüzde 30 u Banka teminatı mukabilinde mukavele imzasını müteakip derhal yüzde 3 Ou bilcümle mal zemenin çay nahiyesine vürud unda ve mütebaki yüzde (40) i tesisatın ikmali ile kabulü mu vakkatte verilecektir. 4 — Proje ve evrakı müteferriasmı Çay Belediyesinden vevahut İstanbulda Taksimde İstiklâl Apartmanında Elek- trik O mühendisi Hasan Halet Beyden bedel mukabilinde a- labilirler. > 5 — Talip olanalr 4 Eylül 934 salı günü saat üçde mü- nakasa ve ihale kanununun (o mevaddı mahsusasma tevfikan ay nahiyesi Belediye Encüm enine müracaat eylemeleri ilân olunur. (4931) 5300 yeeYe üze Beyoğlu -Tünelbaşi - Yeniyol & Kız ve ve ticaret “e Alman Lisesi MAARIF VEKALETİNCE MUSADDAK : 1 — Tam devreli lise ; 2 — Orta Ticaret mektebi 3 — Lisan öğreneceklere ihzari sınıflar. Türkçe - Almanca - Fransızca mecburi, İngilizce ihtiyaridir. Ortamektep ve Lisenin resmi bakaloryasına hazırlar. Terbiye ve tedrisatınm ciddiyetile tanımıştır, 3 Eylül pa zartesi gününden itibaren öğleden evvel 8 den 12 ye kadar müra. Tedrisat 10 Eylülde başlıyacaktır. Kayıt için : cant edilmelidir. Fazla tafsilât için her gün mektep idaresine müracaat edilebilir. Telefon : (2095) 44941 - 44942 5351 Ankara Jandarma Satınalma Komisyonundan: Aşağıda cins ve miktarla rı yazılı iki kalem malzeme ka- palı zarf usulile satın alınacak O ve kapalı zarf o münakasası malzemelerin hizalarmda gösterilen gün ve saatlerde yapıla- caktır. Talipler şeraiti anlam ak üzere istedikleri vakit mü- nakasaya iştirâk için de gösterilen gün ve saatte ilk teminat makbuzile birlikte Komisyon un'uza gelmeleri. (4769) Metro İsmi Münakasa tarihi Ogünü saat 8778 Kaputluk Kumaş 8 Eylül 934 (Cumartesi 10 69417 Kışlık elbiselik Kumaş 8 Eylül 934 im 15 235 Istanbul Cumhuriyet .. : |... Müddeiumumiliğinden: İstanbul Umumi hapishane ve tevkifhanesiyle Usküdar Hapishanesi için mübayaa edilecek 59 bin kilo mangal kömü- rü ile 600 çeki odun mün: aya vazedilmiş olduğundan ta- Hiplerin şartnameyi görmek üzere her gün Adliye Levazım dairesine ve münakasaya iştirâk edeceklerin 12-9-934 çar- şamba günü İstanbul Vilâyeti muhasebeciliğine müracaat- ları ilân olunur. (4933) 5344 Ankara Belediyesinden: Mezbahada yapılması tekarrür eden firigorifik ve tefer- ruatı için icap eden proje ve şartname ve keşifnamenin ih- zarı iki ay müddetle münakasaya konulmuştur. Şartnamesi i ek ve tafsilât almak isteyenlerin hergün Fen Işleri Mü iğüne müracaatları ve müsabakaya iştirak edeceklerin ihzar eyleyecekleri proje şartname ve keşifnameyi 11 Eylül 934 salı günü saat on yediye kadar Belediye Reisliğine ver- meleri. (3895) 4665 Ankara Jandatma Umum Kumandanlığından: Yenişehirdeki Jandarma O Umum Kumandanlık Dairesi nin mefruşatı kapalı zarfla mü nakasaya konulmuştur. Eksilt- mesi Eylülün birinci cumartesi günü saat on beşte Jandarma Umum Kumandanlığında yapılacaktır. Taliplerin plân ve re simleri almak üere Jandarma Umum Kumandanlık Levazım Müdürlüğüne müracaatları. (4632) ISTANBUL BELEDİYESİ ILANLARI Şehir içinde sabahları toplanmakta olan çöpler bir çok yerlerde halk tarafından akşamdan mağaza ve evlerin önleri- ne bırakıldığı cihetle bunlar dökülerek cadde ve sokakları bir mezbele haline getirmetkedir. o Bu halin devamına mani ol- mak üzere böyle kapıları önüne bırakılacak çöplerin beheme- hal kapalı kaplarla bırakılması ve aksi hareketi görülenler hakkında zabıtai belediye talimatnamesinin tatbiki cihetine gidileceği ilân olunur. (5128) Maarif Vekâletinden: 1 — Ankara İsmet Paşa Kız Enstitüsü meslek muallim mektebine kız enstitüleri veya (kız san'at mektepleri 1931, 1932, 1933, 1934 ders senesi mezunlarından ey- Wi meccani talebe almacaktır. 2— Taliplerin mezun oldukları mekteplerin muallim meclislerince seçildikten sonr a yapılacak bir müsabaka im- tihanında kazandıkları takdir de kabul edileceklerdir. 3 — Mektebe ücretli leyli veya nehari olarakdevam etmek isteyenler imtihansız kabul edilecektir. 4 — Müsxbaka imtihanı 22 Eylül cumartesi günü yap lacaktır. 5 — Mektebe girmek isteyenlerin şeraiti anlamak ve taf silât almak üzere Ankara'da İsmet Paşa, Bursa'da Necati Bey Kız Enstitüsü, Usküdarda Kız San'at Mektebi müdür- lüklerinden birine müracaatları. (5046) vw > Ankara Jandarma Satınalma : Komisyonundan: Aşağıda miktarları yazılı yazlık elbiselik kumaş ile çamaşırlık bez kapalı zarf usulile ve eşyaların hizalarında gös terilen tarih ve günlerde münakasaları yapılacaktır. Talip- ler şartnameyi ve nümuneleri görmek üzere (istedikleri vakit, münakasaya iştirâk içinde gösterilen gün ve saatte ilk teminat makbuzu veya Banka ( kefaletnamesile birlikte Komisyonumuza gelmeleri. (o (4768) Metro İsmi Münakasa tarihi Gün (147591 Yazlık elbiselik kumaş 15 Eylül 934 Cumartesi 68397 Çamaşırlık Bez 15 Eylül 934 Cumartesi Umumi Neşriyatı ve Yazı İş leri Müdürü ETEM IZZET Saat 10 15 İstanbul Üniversitesine ve yüksek mekteplere gmuuuuuf diğer şehirlerden gelecek talebe hanımlara mahsus TÜRK KADIN BiRLİĞİ HİMAYE ve MURAKABESİNDE KIZ TALEBE YURDU C. Halk Fırkası kâtibi umumiliğinden ve Maarif Vekâletinin yöksek tavsiyenamelerini ve resmi ruhsatı haizdir. Müessisi: TOROĞLU ZİYA | Kayıt ve şifahi, tabriri tafsilât almak için Cağaloğl'und. Bili merkezine Şehzadebaşında Yurt müdür' . t edilmelidir. mamanın (205) Gamma | | EVKAF MÜDİRİYETİ İLANLARI | Tahmin olunan Kıymet Lira K. i 76 12 Samatyada Hacıkadın mahallesinde Mer“ cancı Kirkor sokağında eski 15 No.lı Ta pu kaydı mucibince 43,5 metro terbiinde bu” lunan arsanm tamamı. 5 Davutpaşa'da Kasap İlyas mahallesinde çık maz hamam sokağında 63 metro terbiindeki arsanın tamamı, L Çenberlitaşt'a Vezirhan derununda küçük i€ handa orta katta 2 No. İı odanın tamamı. , Kumkapı'da Kazgani sadi mahallesinde eski 3 yeni 7 ilâ 17 No. lı srsadan müfrez 2 melro terbiindeki arsa, i Yedikule'de Çırağıhasan mahallesinde Çu- liç özüme sokuğunda kayıt “ meeincö ii metro terbiinde bulunan arsanın tamamı. Çenberlitaş, Vezirhan alt katta 64 No.lı6©* danın tamamı ! Topkapı'da Beyazıt ağa mahallesinde Kilise sokağında Tramvay caddesine yakın mahal de 234 metro terbiinde bulunan arsanın ta“ amı, .i. li Kadirga'da Bostanıâli mahallesinde Kadir- ga limanı caddesinde 134 No.lı hilâ hava dükkânm tamamı, Üsküdar'da Selâmi Ali efendi mahallesinde Karakolhane sokağında eski 64 ve64 mü kerrer yeni 82, 84 No. lı bir çatı tahtında iki bap hanenin tamamı. Galata'da Arap camii mahallesinde Abdüsse- lâh sokağında 49 metro terbiinde Şemseddi- ni gürâni camii arsasının tamamı, ' Taşkasap'ta Mollagürani mahallesinde Hay“ rettinpaşa sokağında Taş Mektep karşısın- da4 No.lı1555 metro terbiinde bulunan bostan. .” , Gedikpaşa'da Mimar Hayreddin mahallesin- de Bedestan sokağında 2 No. lı 23 metrodan ibaret meşrutahane arsası. 362 metro terbiinde Langa'da Muhteri'« Hoca Ferhat camiinin mevcut taşlarile bera- ser arsasının tamamı, t Mercan'da muhterik Mercan ağa camii imam meşrutahanesine ait 15 No. lı ve 48-5 metro terbiinde arsa, i f Yedikule'de Mirahor Ilyas Bey mahallesinde 425 metro terbiinde münhedim İlyas Çelebi camii arsası ile mevcut enkaz ve taşı, Yukarda yazılı emlâk satılmak üzere yirmi gün müddetle ilâna konmuştur. İhalesi Eylülün 1 nci cumartesi günü saat on beştedir. Taliplerin pey akçelerile beraber Mahlülât Kale- mine müracaatları. (4570) Ye Rİ irin ri veye 291 06 900 © 1 — Çakmakçılarda valde hanı üst katta 38,39 No, lu Oda, ; 2 — Çakmakçılarda valde hanı alt katta 28 No. lu Oda ! Lİ Çakmakçılarda (o valde hanı Mescit altında 21 No. lu oda. 4 — Feriköyde Rum kili sesi arka sokağında 106 - 1 No. lu arsa, Balâda muharrer emlâk 935 senesi Mayıs nihayetine ka dar kiralık olup temdiden müz ayedeye konmuştur. Talip olan lar 27-8-934 pazartesi günü © saat on beşe kadar Evkaf mü diriyetinde vakıf akarlar kalemine müracaatları. (5083) lame mmm çam ELİNE a ZA Gümrük Muhafaza Umum Ku. mandanlığı Istanbul Satınalma Komisyonundan: ” 1 — Gümrük Muhafaza teşkilâtı için (300) ton birinci nevi Benzin kapalı zarfla 16-9-934 pazar günü saat on dört te eksiltmeye konulmuştur. 2 — Tasdikli şartnamesi her gün, Istanbul Gümrük in Başmüdürlüğü binasındaki Komisyondan almabi” ir. va iğ 3 — Isteklilerin hangi (müessese sahibi veya vekili ok duklarma dair vesika ile muv akkat teminat olan (7875) Ji“ ralık vezne makbuzu veya ban ka kefaletnamesile birlikte tek lif mektuplarmı belli saatten evvel Komisyona vermeleri, (4969) Maliye Völüketniler Istanbul, Üsküdar ve Bey oğlu tahakkuk müdürlüklerin; de İzmir, Ankara, Bursa ve Seyhan Vilâyetlerinde müni bulunan 40 ve 45 lira maaşlı tahakkuk müfettişlikleriyle 14“ hakkuk baş memurluklarına 2265 numaralı kanununun 2* inci maddesinin : C. Fıkrası mucibince hukuk, mülkiye Yi sek Ticaret ilimleri mektebi mezunlarından talip olanlar"? evrakı müspiteleriyle birlikte Vekâlete müracaatları ilân © nur. (4973) 5368