1 Eylül 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

1 Eylül 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

EKONOMİ Küçük el sanayii Müesseseleri —,— Fazla imalât ve rekabet fiatleri düşüyor Ktısat vekâleti el sanayii mü- “ dürü Saffet Bey buradaki tetkika- tma devam etmektedir. Son sene- - lerde trikotaj, çorap ve umumiyet itibarile dokumacılık sahasında bariz bir inkişaf göze çarpmakta. dir. gg my pe app EAA MERAM Diğer taraftan trikotaj çorap ve alelümum dokumacılık saha sında büyük bir rekabet baş gös- termiştir. Başta trikotajcılar, tri- kotaj istihsalâtınm fazlalığından şikâyet etmişlerdi. Bundan son- ra çorapçılar da ayni tarzda şikâ- yete başlamışlardır. Neticede bu şikâyetler sanayi birliğinde toplanmış, trikotaj, ço- rap gibi sanayi sahasında tahdi- dat fikri ortaya çıkmıştır. Bundan başka, trikotaj, çorap gibi işlere küçük müteşebbisicre nazaran büyük denecek derecede sermayedarlar da karışmıştır. Bir iki büyük çorap fabrikası, küçük dükkânlarda elle çalışan çorap i- malâtçılarile rekabete muvaffak olmuştur. El işleri müdürü Saffet Bey, fabrikaların karşısmda mevcudi. yetini muhafaza eden veya reka- betten müteessir olan bu gibi mü- esseseler etrafında tetkikat yap- maktadır. Almanyaya tiftik ihracatımız Türkiyeden Almanyaya tiftik ihracatı artmaktadır. Berlin Türk ticaret odasının yaptığı istatistik- lere göre bu senenin temmuz âyın- da Almanyaya 1500 balya tiftik sevkedilmiştir. Ağustostaki ihra- cat 200 balyedir. Evvelce Almanya tiftik ihtiya- cını İngiltereden alırdı. Yani Tür. kiyeden İngiltereye » gönderilen tiftiklerin mühim bir kısmı da Al manyaya ihraç edilirdi, Klering usulile yapılan ticaret muahedele- ri her iki memleket arasındaki mü- badeleyi daha ziyade takviye et- miştir, Bu suretle Türkiye tiftik. İri İngiltereden transit olarak Al- manyaya sevkedilmek vaziyetin- den kurtulmuştur. Bunda Türkiye ihracat tacirlerinin menfaati ol- duğu gibi, Alman tiftik alıcıları da istifade etmiştir. Çünkü doğru. dan doğruya tiftik alan Alman a- hecıları, aradaki mutavassıtların kârmdan kurtulmuşlardır. Almanyadan zerdali çekirdeği isteniyor Son günlerde Almanyadan zer- dali çekirdeği talep edilmektedir. Wman malümata göre,Almanya her sene dışarıdan külliyetli mikdarda zerdali çekirdeği almaktadır. Bu se- ne Kaliforniya, İran gibi müstahsil memleketler Almanyaya diğer sene ler olduğu gibi, mühim miktarda zerdali çekirdeği satamıyacaktır. Bu itibarla Türkiye zerdali çekir. dekleri içim Almanya müsait bir sa ha olmuştur. Bu yüzden piyasada zerdali çekirdekleri 32 kuruşa ka- dar fırlamıştır. Geçen seneki fiat 19 kuruştu. Yağ yükseliyor Piyasada yağ fiatlerinde bir pa- halılık görülmektedir. Bir hafta ev- vel 58 kuruşa satılan Trabzon tere yağları şimdi 62 kuruştur. Fiatle- yin artışmdaki sebep eskisi kadar İstanbula mal gelmemesinden ileri gelmektedir. Evvelce haftada 200 teneke yağ gelirken şimdi 80 te- meke mal gelmektedir. Peynir Peynir fiatleri pahalılaşmakta. dır. Bir iki hafta evvel ticaret bor- sasında beyaz peynirin kilosu 22-23 Kuruştur, Bulgaristanda koza Bulgar ziraat nezareti neşriyatı- na göre, bu seneki koza mahsulü 1 milyon 300 bin kilodur. Bu mık- darın 700 bin kilosu Bulgar ziraat bankası tarafından satın alınmıştır. Ceriye kalan kısım da hususi mües- seler tarfından satın alınacaktır. 1 az Sep li M.Maksimos avdet ediyor ATİNA, 31 (Milliyet) — Hari- ciye Nazırı M, Maksimos gelecek pazartesi günü Paristen avdet ede- cekti bi MİLLİYET CUMARTESİ MÜTEFERRİK HABERLER Vapurculuk şirketi iki gemi daha alıyor Bir heyet salı günü hareket edecek, gemiler iki aya kadar getirilecek Vapurculuk Şirketi İdare Mecli- $i son toplantısında yeniden vapur alınmasa karar vermiştir. Şirketi buna sevkeden sebep, yeni gemi - lerle daha verimli neticeler elde €- dilebilmesi keyfiyetidir. Bu bakım dan, bugün şirketin malr olan, fa- kat hiç bir işe yaramıyan küçük ve ve fazla masraflı vapurlar da elden çıkarılacaktır. Öğrendiğimize göre, yeni vapur alınması hakkında verilen kararı neticelendirmek üzere, şirketin U- mumi Müdürü Mustafa Beyin riya- setinde bulunan bir heyet salı gü- mü İtalyaya hareket edecek, ayrıca ecnebi vapur kumpanyaları ile te- masta bulunacaktır. Bu arada, şir- kete şimdiden gemi satmak üzere müracaatlarda bulunan vapur şir- ketlerinin de teklifleri tetkik edile- cektir. Şirketin alacağı yeni gemilerin, modern tesisatı ve yolcuların bütün ihtiyaçlarını karşılıyacak teçhizatı ihtiva etmesine bilhassa dikkat ve | itina edilecektir. Bu noktadan, salı | günü hareket edecek heyetle bera- ber bir de mütehassıs zat gidecek- tir. Heyet, evvelâ İtalyada bazı ge- mileri tetkik edecek, anlaşma kabil BELEDİYEDE Açık lağımlar Belediye bir ay içinde kapatılmalarını emretti Belediye Beyoğlu ve Şişli ta- raflardaki lâğımların bir an ev- vel kapatılmasına büyük bir ehem- miyet veriyor, yağmur mevsimi başlayınca lâğımlar etrafa yayıl- makta ve bu suretle lâğımları a- çık olmıyan semtleri de bulaştır. maktadır, Bunu nazarı dikkate alan be- lediye, şehirde bulaşık hastalık- larm önünü almak © için nihayet bir ay içinde bütün açık lâğımla- rın kapatılmasını emretmiştir. A- çık lâğımların kapatılması, lâğım sularından vukua gelen tehlikeyi yarı yarıya indirecektir. Hacıosman bayırı Tarabya ile Hacıosman bayırı arasında yapılan çimentolu yolun inşaatı ileri ir. Yolun Oktruva yerine alınan gümrük hissesi Lâğvedilen okturva resmi ye- rine gümrük munzam bissesi ola- rak alman ve belediyelere veril mekte olan paradan yüzde 15 nis- betinde hisse kesilerek belediye- Sur dışındaki yol Istanbulun surları haricinde Marmarayı Halice bağlıyacak olan yolun toprak tesviyesi ikmal edil. miştir. Yolun bir kısmı mezarlık- tan bozulduğu için derhal taşı ve asfaltı döşendi dirde kışın yağmurlardan tü yapması ihtimali olduğu için müteahbit inşaatı biraz sonraya (bırakacak ve ilkbaharda tekrar başlıyacak. tır. Yol ancak gelecek sene hazi- ranımda umum aaçılabilecektir. Şehitler abidesi ve Konsarva- tuvar binası 16 mart şehitleri âbidesi ve konservatuvar binası projeleri i çin açılan müsâbakaya şimdiye olmadığı takdirde Marsilyaya ve diğer limanlara gidilecektir. Vapur culuk Şirketi, yeni | gemilerini 20 Öğrendiğimize göre; vapur satın almak üzere salı günü hareket ede- cek heyet, ayni zamanda, vapur - culuk işleri etrafında da tetkikatta bulunacaktır. Bu tetkikat, ecnebi seyrisefain idarelerinde ve deniz- ciliğe müteallik bazı hususat üze - rinde temaslarda bulunulması su - retile yapılacaktır. Vapurculuk Şirketi Umumi Mü- dürü Mustafa Bey, dün kendisile görüşen bir muharririmize bu hu- susta şunları söylemiştir: “— İdare Meclisinin verdiği ka- rar üzerine yeniden iki vapur alımı için bu hafta hareket edeceği yahatimiz pek fazla uzun cektir. Yeni gemiler, bize bugü sabet eden tonaj nisbetini arttır - mayı temin maksadına matuf de - ğildir. Esasen, bu tonaj meselesi değişmez bir miktar halinde tesbit edilecektir. Satın alınacak iki yeni gemiyi azami bir ay içerisinde ge- tirtebileceğimizi umuyoruz. Bun - lar, derhal seferlere çıkanlacaklar- dır.,, Yaş üzüm ve anason alınıyor İnhisarlar İdaresi tarafından ge- çen hafta Burnovada başlıyan yaş üzüm mübayaatına devam olun - maktadır. İdarenin mübayaa ettiği iyi cins üzüm miktarı 10 bin kiloyu ve di- ğer somalık yaş üzüm miktarı elli bin kiloyu bulmuştur. İyi cins şa - raplık üzüm miktarı 50 bine çıka- rılacak, soma imali için alınacak yaş üzümün miktarı da bir milyon kiloya iblâğ olunacaktır, İnhisarlar İdaresi, ayni zamari- da Çeşmeden de kilosu 25 kuruş tan anason almaktadır. Şimdiye kadar alınan anasonla- rın miktarı on bin kiloyu bulmuş- tur, Almacak anasonlar Çeşmeden buraya getirilmiyerek geçen sene olduğu gibi temizlenip doğruca İs- tanbula gönderilecektir. Bu sene Çeşme anason istihsa- lâtmın miktarı yüz bin kilo olarak tahmin edilmiştir. Hava raporu Sıfır. Kk hararet ve deniz dore) irilmiş o barometre Saat 7 de 761,5; 14 te 761. De recei hararet saat yedide 22, saat 14 te 29. Azami derecei hararet: 30. Asgari 19. Rüzgâr umumiyetle (yıldızdan esmiştir. Azami sürati saniyede 7 metreye çıkmıştır. Yunan Reisicumhurluğu ATİNA, 31 (Milli; — Başve- il Mi Gelinik emi ni lerine Mösyö Zaimis'in tekrar Re- isicumhur intihap edileceğini ümi eylediğini söylemiş ve başka bir Belçika - Fransa PARİS, 31 (A. A.) — Bel Hariciye Nazırı M. Hanri yesim (Henri Jaspar) Milletler Cemiye- tinin içtimamdan evvel beynelmi- el siyasi meselelerle iki memleket arasındaki muhtelif ticari mesele- ler hakkında M. Bartu (Barthou) ile görüşmek üzere yarın buraya gelecektir. ananem aran kadar (30) sanatkâr iştirak etmiş- tir. Müsabaka müddeti 25 teşri- nisanide bitecek ve bir hafta için- de netice belli olacaktır. Bu mü- sabakada birinci, ikinci ve üçün cü dereceler vardır. Kazanan san- atkârlardan birinciye bin, ikinci- ye 750, üçüncüye de (200) lira ve- rilecektir. rvatuvar proje- sinde birinciliği kazanan (2500) alacaktır. 1 EYLÜL 1934 Harbin civarında Bir trene karşı Suikast yapıldı Dört vağon biribirinin içine girmiştir ölenler ta- nınmiyacak bir haldedir HARBİN, 31 (A. A.) — Hrbin' in yirmi altı mil cenubunda şimen- difer hattı üzerindeki bir trene su- ikast yapılmıştır. Rayların vidaları söküldüğünden lokomotif yuvar « lanmış ve dört vagon biribirinin i- çine girmiştir. Kaza yerine gönderilen hasta- hane treni bir çok ölü ve yaralılar getirmiştir. Bardaklardan başanır- casına yağan yağmur kurtarma işi- ni güçleştirmiştir. Ölülerin çoğu tanımmayack bir haldedir. MOSKOVA, 31. A.A. — Harbin den ve Mançurinin diğer yerlerin- den gelen haberlere göre Japon ve Mançuko mahafilinin Sovyetler a- leyhindeki tahrik faliyetleri Prog- ramiçnay istasyonundaki Sovyet konsoloshanesinin ve bilhassa kon- solos M. Stelmaş'ın şahsı etrafın- da temerküz etmektedir. Mançuri ve Japan gazeteleri mümaileyhi Çin şark demiryollarındaki tahribat faa- İiyetine iştirak etmekle açıktan 2- çoğu üribern ediyorler. Demi yel ları memurlarınm klübünde mez- kür istasyon polis müfrezesi tarafın dan yapılan taharriyat bir netice vermemiş olmakla beraber klüp hü- kümet tarafından yine kapatılmış- tır. Harbinin eyi malümat alan ma- hafilinde söylenildiğine göre Sov- yet konsolosuna yapılan taaruzlar Sovyet Rusya ile Japonya arasın- da vahim bir ihtilâf çıkarmağı is- tihdaf eylemektedir. Almanyanın borçları VAŞİNGTON, 31 (A.A) — Alman Hükümeti, Birleşik Ameri- ka'ya göndermiş olduğu bir notada Amerikalı . Daves (Dawes) | ve Yung (Young) - hâmillerini diğer milletlere mensup hâmillerle müsa vi tutmayı kabul etmediğini bildir. miştir, Hükümet mehafili nota metnini irmekten çekinmelle beraber, iyettar bir menbadan haber alındığına göre Oiki hükümetin noktai nazarları biribirinden çok uzaktır. İki avusturya ticaret vapuru ROMA, 31 (A. A.) — turya ticaret vapuruna dün Anko- ne (Ancone) limanında bayrak çe- kilmiştir. Triyeste serbest limanın- na merbut olacak olan vapura “Vi- yana,, ismi verilmiştir. Maksim Gorgi'nin eserleri BERLİN, 31 (A. A.) — Polis, laksim Gorki'nin almanca olarak intişar eden bütün eserlerinin ilânlarında müracaat maksat larının izahı İâizımdır. Bu suretle abone- ler ticaret ve işlerini ayni zamanda ha- riçte de tanıtmak fırsatını bulabilecek» lerdir. Bu maksatla gönderilen ilânların dört beş satımı tecavüz etmemesi lâzım- dır. Her üç aylık abonenin ilân üç de- fa altı aylıklık abonenin dokuz defa 12 aylık abonenin yirmi defa tekrarla macaktır, Gönderilen ilânlarda abone numarasın bildirilmesi her tekerrür için de (2) kuruş pul gönderilmesi Jâ- zamdır. La Turguie abone fiyatları i E Türkiye işin nebi memleket için Kira Kr. Müddet Ay — — © Müddet Ay —— 3 3 aw > ss 6 6 sw 6 1s0 nu. . — Istanbul Mıntakasının Senelik kongresi (Başı 1 inci sahifede) liklerede Beşiktaştan Nuri, Haliçlen A- dil beyler seçildiler. Ilk sözü alan mıntaka ikinci reisi ve Hilâl kulübünün murahhası Fethi Tah- sin Bey, mıntakanın bir tepelik idari ve fenni faaliyetini hülâsa eden bir rapor okudu, Merkez heyetinin hazırladığı he- sap hülüsasını kongreye arzetti. Bu ra- poru hesap müfetitişnin mıntaka hesabatı nın yolunda olduğunu tesbit eden raporu takip etti ve beş dakikalık bir istirahatten sonra ikinci celse toplandığı vakit ilk sözü Beşiktaş kulübünün murahhas Fuat Bey aldı. Fuat Bey oldukça uzun süren beyanatında, en ziyade üç makta ya nazarı dikkatini celbediyordu £ 1 — Mıntaka merkez heyeti, merkez umumünin Beşiktaş kulübüne verdiğ bin Biranın beş yüzünü kulübe vermiş diğer beş yüzünü vermemiştir. Halbuki kongreye arzedilen hesap bülüsasında buna dair serahat yoktur. 2 — Beşiktaşın çirağan sahasının mü- kez heyetinin yüz lira masrafla yaptırdı- ğı plan bu plandan istifade vaziyetinde bulunan Beşiktaş kulübüne verilmemiş- tir. 3 — Kulüplerde bir itiyat neticesi olarak faal aza miktarını fazla gö mek itiyadı vardır. Bu yüzden bulda bilfül sporcu adedi muhtelif res- mi teşekküller tarafından tesçil edilmiş miktarın çok dunundadır. Bunu tashih etmek bizrmdir. Fethi Tahsin Bey, Fuat beye cevap vererek merkez umuminin Beşiktaşa bin Tera verdiğinden malâmatı © olmadığını ve böyle bir muamelenin mıntaka mer- kezinden bu sene zarfında geçmediğini, şeref sindma ait planın da merkezden is- tenmediğini söyledi ve müseccel sporcu adedi halkında Fuat Beyin noktayi na- zarına iltahak ettiğini bildirdi. Bunu müteakip Beşiktaş murahhasla- rından Rüştü Bey Eyüpten Kemal Ha- içten Mazhar, Eyüpten Şemsi, Galatasa- raydan Sabit Beyler muhtelif meseleler hakkında izahat istediler ve aldılar. Müteakiben Fenerbahçe murahhasının bir taltriri okundu. Bu takrirde klüplerde 18 yaşından kü- çük gençlerin tesçil sinin spor- cuların iyi yetişmesine mani olduğunu, daha küçük yaştakilerin kaydedilmele- rinde kanuni bir mahzur bulunmadığı be- yan olunuyordu. Hamdi Emin Bey Altınordu, İkinci reis Fethi Tahsin B. Hilâl, Azalar : Sadi (Galatasaray) Sait Salahattin (Fenerbahçe) Salahattin (Bo- şikiş) beyler. Futbol heyeti, Reis Necmi B. (Topka- pı), Aza : Nüzhet B. (Fenerbahçe) Maslih B. (Galatasaray), Basri B, (Be- şiktaş) Kemal B (Eyüp). , Güreş boks iskrim heyeti: Reis: eraail Hakkı B, (Vefa-Kumkapı), Aza : Sedat (Haliç) Saip (Anadolu) Nuri (Beşik taş) Vefik (Vefa- Kumkapı) beyler. Voleybol basketbol heyeti: Reis Ali Ridvan B, (Hilâl). Azalar: Tabir Istan- bulspor Hadi Vefa Kumkapı, Feridun Ga latasaray, Ekrem Topkapı beyler. Atletizm beyeti: Reis Ali Riza Bey Beşiktaş aza Vedat, Abut Beşiktaş, Il- han İstanbulspor, Kemal oFenerbahçe Ekrem Hilâl beyler. Denizcilik heyeti: Reis Kadri Nuri B. Galatasaray, Aza: Razi Beykoz, Bedri, Haliç Dr. Demir Turgut Istanbul su sporu Kadri Fenerbahçe Beyler. Bisiklet heyeti : Reis : Hikmet B. Süleymaniye. Aza Talât Feneryılmaz Fah ri Beşiktaş beyler. Hesap müfettişleri: Vefa Kumkapıdan Suat, | Hilâldan Ra- emi ... ISTANBUL, 3LA.A, Bir haftadanbe- ri devam eden Tarabya tinis turnuvası. Tek erkekler: Mehmet Karakaş Mah- mut 6-2 6-2 galip Şirinyan Trebugofa 64 6-3 galip Tek hanımları. Matmazel Grodeski matmazel Şodvara 6-0 6-0 galip matma- zel Bobule matmazel Jorj 6-3 6-2 galip. Çift erkekler : Franko - Baldin çifti Jiras Jafe çiftine 6-3 6-3 mağlup final maçları pazar günü yapılacaktır. IZMIR, 3LA.A. — Bugün Alsancak stadında Balıkesir Idman birliği İzmir şampiyonu Altay ile karşılaştı İzmir şam piyonu tamamile hakimiyeti altında ge- gen oyunu 4-2 galip bitirdi. Tevfik Kâmil Bey itimat- |. bicsktir 5 namesini verdi LİZBON, 31 (A. A.) — Tevfik Kâmil Bey, Ceneral Karmona'ya | itimatnamesini tevdi etmiştir. Rei- | sicumhur nekahet devresinde oldu- ğu için merasim yalnız bir kaç da- kika sürmüştür. Şipkaya dikilen Abide |, (Başı 1 inci sahifede) Si milyon levaya mal olan âbi miş açılış resminde başta kral olmak | ö. zere, bütün kabine azası, ce. hap ler, kordiplomatik, ataşemilterier, | çi. mütekait ihtiyar askerler ve on şeki lerce halk hazır bulunmuştur. Ks! Ra evvelâ âbideyi açarken, sonra dö tah bu münasebetle verilen sekiz biN | gi kişilik bir ziyafette iki mutuk sö | gen lemiş ve Bulgar milletinin cesar& Bine ve kahramanlığını met LI miştir. Bilhassa şu sözleri şayan | “12 dikkattir; “Bulgar milleti çokfe | İnt lâketler görüp geçirmiştir. Sile, ne demektir bilir, Onun için biç öt | Badı mitsizliğe kapılmadan emniyetl&” | “ün istikbale bakabilir.” Deki, Kralın açış nutkundan sonr ii Başvekil M. Georgief te bir mutuk | ie söylemiş ve bu nutku harbiye m | ir zırı jeneral Zlatef'in nutku takip di etmiştir. Her biri “hurra” larla İÜ, zun uzun alkışlanan bu nutuklar” tü da 57 sene evvel o tepelerde Buk garlarla yanyana harbeden Rusl#* | Mü ra karşı geniş minnet cümleleri 47” | ni , rılmıştır. Bulgar Kralı mutkunu | Öte bir yerinde de şunları söylemiştiri | det, “Hayatta kalanlar, sizler mağ” “inç rur olunuz, bu uğurda can vere” De ler, sizlerin de vasiyetinizi unut “kle; yoruz.” Sad, Açış resimlüden ve | iyafetiiliii Si sonra geçit resmi yapılmış ve na otomobille avdet etmiştir. T. e kalan binlerce halk geç vakitler? | 8 e kadar eğlenmişler ve milli rakı# | tie lar oynamışlardır, Bulgar gazeteleri, Bulgar mik Hi hayatında şimdiye kadar bu d€& rece canlı bir tezahür kaydedilm€” diğini de ilâve ediyorlar. Ikmal İmtihanları (Başı 1 inci sahifede) yonları memur edilmişti. * İmtihan komisyonları muhtelif dise ve ortamekteplerde — imtibef yapacak tâli imtihan heyetlerini € mümeyyizleri seçmiş ve alâkads”" lara tebligat yapmıştır. Bugün lis€ | lerdeki imtihanlar şifahi — olarsk başlıyacaktır. Komisyonların ya” tığı programa göre şifahi imtibi” lar her mmtakadaki mektepte dersten yapılacaktır. Ancak orts.” mekteplerde bugün ik imtihan riyaziyedir. Ve tahriri ol#” rak yapılacaktır. 4 Maarif Vekâleti tarafından b* zırlanmış olan riyaziye sualleri e velki gün imtihan komisyonları "© | isliklerine kapalı zarflar içinde 899 derilmiştir. İmtihan komisyonla. mezuniyet imtihanına tâbi olan tamektep talebesinin çokluğu k#” şısında talebenin imtihan yerl€ “BEZ, - E EF, EE İİİ Mİ EE, > Fil Vi EE3 rinde bazı tadilât yapmıştır. tah Buna göre resmi mektep iy leri kendi mekteplerinde imtib#” | tdi, olacaklardır. bike Hususi mektep talebeleri de el dee telif gruplara ayrılmıştır. Bu *. | he beler Şişli Terakki, Feyziye ve Mi rüşşerakada imtihan ma Ecnebi mektep talebeleri ise NS Janların imtihanları Ve; : i türkçe olarak verecekler de KaTİMi, 80) Keme esti N MN dir. Bu şeklide taksim edilen iÇ |A be bugün saat sekizde imtihan “. recekleri mektepte hazır bulı : iz lardır. Tam sekizde imtihan koz. | ye sualleri bildireceklerdir. . i, | tek Talebe; haziran devresinde ila doğu gili Meri Vekzii Bi e dan ilen renkli kâğal?” EE İmtihan evrakı imtihan kom”. nu tarafından derhal tetkik edi. | ilâ çek ve en kısa müddet zarfındiyf Yu, lebeye neticeden haber veril we 4 eylül salı günü de ortameki Ne lerin mezuniyet imtibanı sep yaf İN KA riri olarak biyolojiden yap ö Ma Bu derse ait sunller de Meg İk Vekâleti tarafından gönderil” Mi Bundan sonraki dersler tarib:. rafya grupu ile lisan, fenbi! Vekâletçe verilen karar bu derslerden şifahi olarak han yapılacaktır. > İmtihanlar eylülün 20 nci Göz Hekimi Dr. Süleyman Şükrü Birinci sıraf müte © (Bâbemli) Ankara caddesi Ne“ g 4638”