8 Eylül 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

8 Eylül 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

osta işleri Küllüğe tam teşkilâtla Posta merkezi lâzım LAS, (Milliyet) — Fırsat düş- ke Küllükten, Muğla vilâyetinin im iskelesinden, bahset- Bütün vilâyetin tütün, zey- , sabunu, hububatı, ve zım- madeni buradan ihraç edilir. Fethiyeden, Bodrumdan, ttan daha evvel gelen ve in Ege'ye açılan en işlek ka- ır. Burad abir çok tüccar ve Yoncu büroları vardır. Hafta bir Istanbuldan, iki defada muntazam posta vapur- ; zımpara götüren ecnebi eksik olmaz. Bunlardan ım balığı ve balık yu- Gia w - EE ve NV AA Hi £3 z Fili ea i, bütün Türkiye ve Yunaniş teka pek sevilmiştir. Nefis balık yapalı erimbi del Vardır. İtalya” ve Yunan ada- iş dan gelen motörler, balık, s- ue götürürler. Küllük iş götün bu ticari ehemmiyetine le şimdi sayfiyeliği inzimam et- air. Güzel bir İman çine topla- temiz ve berrak ( deniz, Milâs goğunu, yazın şiddetli sı- alarmda buraya celbetmektedir. dişe Yaz, hem kış burası, vilâyetin İle yerlerinden beş, alır. derece €zinin eksikliği pek ziyade tadır. Buradaki posta ve Kiberk, ine işlerini bir memur idare e- İğ bem de bir çok idari işlere baz Ef 7 ; : ; türmek için çok çabalıyor. ttabi tamamile muvaffak Fi postası, kendi masrafını, yaridatı ile karşılayabildik her sene merkeze 200 gibi bir fazlalık gönderebi- « Vilâyet içinde en çok telgraf, yıldırım telgraf işi yapan posta idaresidir. Tek memu- Yıldırım telgrafların vaktin- ine götürmek için yerin- İmak ve postayı bir müd- kapamak mecburiyetinde- ahutta gerek telgraf, gerek »ları mesuliyetsiz ellerle sahi &| b, Sönderir ki, ekserisi ticari olan Kya aberatın yabancılar elinden May gele bilmem, ne derece doğru a ç Hem hat tamiratı, hem de pos- Ma kezi işleri ile bir çavuş çalı- > Memurun haftada bir gün vardır; cuma günleri Küllük Att uzun zaman kapalı bulunur. bir şey hikâye edeyim: Bu- Arap harflerile oldukça iyi o P Yazan fakat yeni Türk harf- ilmiyen ihtiyar bir müvezzi » Bunun ie bur: ve tel; ların lir sahibinin ismi yazı: ş en sene gelen bir mü- v a dikaktini celbetti ve Ye 'ünda bu ihtiyarın başka yere- İyasifeye gönderilmesi istenildi «| Miktaradan geçen bir buçuk se- Yeşğinde ihtiyar müvezzi çalıştı ve da harfleri ice öğrendi. Şimdi Müvezzi başka tarafa gitti ve & Yeni bir çavuş geldi. Bu , ne arap il ne Ni harflerden anlıyor! Diğer ihtiyar, hiç olmazsa muha- de ara sıra idare ederdi; bu vet karşımda bu mühim iske- Posta işleri bir kat daha dü- iiiğe uğrıyor demektir ki, bu- an evel önüne geçmek ka- > Alâkadar makamın, bu ihti- karşılamasını bekliyoruz. İda gülyağı fabrikası ARTA, (Miliyet) — İsparta “acak “gülyi i için mahalinde tetkikat üzere Sümer banktan kim- İar müdürü Abidin, Zi- bankasından ziraat müşaviri beyler, Fransız ıtrıyat fab- suş imesisli M. Dellâtre gele- İytül bahçelerini Eğridir ve Ata- Mağşntakalarını gezmişler, istih- b ©n gülyağlarını ve nane su- Miriyesikik ederek iyi bulmuşlar, yerini hasılatı tesbit ederek yl EN E| BALER, İİ a) AE he 5 r .< TE * e EN EŞEK 77 TA TAZE, 77 £ > Eğ 5 TE, EA “Mv Pİ gece misafir ve, İon Bataklık işleri hakında heyeti 1“ veisile görüşmüş ve icap © tektifi vermiştir. | MEMLEKET ERLERİ g£ Kayseri dokuma fabrikası | inşaatı süratle ilerliyor HABI Ön safa alınan binalar bitirilmiştir sekiz ay sonra montaja başlanabilecektir. KAYSERI, (Milliyet) — Anado- lu yaylâsının tam merkezini teşkil eden Kayseri gün geçtikçe cumhu. riyet hükümetinin en yakın ve can- hı alâkasının tesirile güzelleşmek. tedir. Bu cihet iktisadi bünyesini kuvvetlendirmeğe matuf olduğun- dan kıymeti o nisbette | büyüktür. Kayseri dünya tarihi içinde ken- disine mukadder olan inkişaf yolu. nu tutmuş ve ehemmiyetini de bir kat daha artırmıştır. Milâltan on beş asır evvel başla. yıp hıymetini zaman geçtikçe ta- muttırmış olan Kayseri Cumhuriyet devrinde şimendifere ve elektriğe kavuştaktan sonra bugün de Türki- yeniden en büyük en asri bir mütesse sesini dokuma fabrikasını sinesinde| barındırmakla büyük bir gurur ve iftihar duymaktadır. Dokama fab- rikası iptidai maddeleri Türkiyede yetişen mamulâtın mamul bir hale gelirilmesine esas prensip, gaye il- tihaz eden Cumhuriyet hükümeti- nin yalmız Kayseriye değil, bütün Türkiyeye faydalarını bahşeyledi- ği en güzel bir eserdir. Bu eserde bütün Türk milletinin iftihar etme. ğe hakkı vardır, Çünkü harice ver- diği milyonlarca — liradan kurtul- mak, memlekette sanayiin inkişafı- na yol açmak gibi maddi faydala- rı yanında Türk zekâsının, Türk mühendisinin, Türk sermayesinin Türk işçisinin emeği ile vücut bul- mak ve Türkün yapıcılık sahasın- daki kudret ve liyakatini muvaffa- hıyetle isbat etmek gibi manevi kıy metleri de mevcuttur. İnşaatı deruhte eden Abdurrah- man Naci Bey Türkiyede büyük iş- leri muvaffakıyetle © başarmış de- derli bir mühendistir. Deruhte ettiği Samsun, İrmak Filyos, Fevzipaşa - Diyarıbekir hat- ları, Sivas istasyonu ziraat enstitii- sünü vilâyetlerevi, Temyiz mah-| kemesi binaları ile İstanbul asfalt yolları ve Menderes nehri tstahatı işlerinde büyük şeflerimizin tak. diratını celbetmek — suretile isbat i gibi İran demiryollarının ine iki Alman bir İtalyan birlikte davet edilen ye- göne Türk mühendisidir. Amele hukukunu pek ziyade ilti- zam edip onların yaşayışı ile yakın- dan alâkadar olması hasebile hariç vilâyetlerden birçok amele bu inşa. ata ödela koşmaktadır. Bugün için fabrikanın beton, kalıp, davar işle. rinde ustalar dahil — olmak üzere 1148 amele çalışmakta ve bunlara 40 - 500 kuruş yevmiye verilmek- te ve inşaat mahallinde amele ihti. yacını tehvin edecek her türlü tesi- sat vücude getirilmektedir. İnşaat filen beton arme mütehas- sısı Arif Hikmet beyin riyasetinde- ki heyeti fenniye tarafından yapıl. lr. İnşaata nezaret etmek ü- zere (Türkistro) tarafından gönde- rilen Komze ve Faklekof isminde iki Rus mütehasısı ile Sümer bank namına kontrol mimarı (o bulunan Saffet bey tarafından sürat ve in- tizam ve plânlara tamamen teva- fuk noktai nazarından büyük bir dikkat ve alâka ile memnuniyeti mucip bir şekilde takip edilmekte ve Sümer bank tarafından tayin ve tesbit olunan bir mesai progra- mı dahilinde ( inkişaf etmektedir. Bu program esas hattı fabrikanın 7 parçadan ibaret bulunan binaları mütevazin bir şekilde ve tahsisen 8 ay müddetin hitamında fabrika. nın montaj yapılabilecek bir hale getirilmekten ibarettir, Bunu içindir ki fabrika makine- lerinin motaj yapılıncaya kadar muhafazasını temin edecek olan ve bilâhare mamul ve gayri mamul anbarı halinde kullanılacak olan bina ile tamir atelyesi ön safta bu- lunmaktadır. Bunun içindir ki bi- dayette bütün kuvvet bu binaya tek sif edilmiş ve bugün bu binanın be- ton işi kâmilen | bitirilmiş ve bina heyeti asliyesi ile meydana çıkmış bir tarafftan da yono taşından du- varları yapılmakta bulunmuştur. Kayserinin evlerinin yüzde dok- sanı yono taşından ve yalın kat olarak ancak alçı ve kireç ile don- durularak yapıldığı halde fabrika nın yono taşı ile yapılan kısımları gene bir kat üzerinde ve fakat çi- mento ve demir ile dondurulmakta- dır. Öyle ki bu şekli inşa ile duvar aksamının birdenbire çökmesi im- kânı tamamen münselip olmuştur. Bu binanın ikmaline pek az za- man kalmış (olduğundan Sümer bank makinelerin Rusyadan geti- | rilmesi için ihzarata başlamıştır. Makinelerin eylül ayı içinde getiri- leceği anlaşılmıştır. Makineler il tisak hattı vastıasile bu anbara ko- nularak Rusyadan gelecek mütehas sıslar marifetile montajları yapı cağı için atelye binasının da evevl ikmaline ihtiyaç © görülmi ve bu bina dahi birinci plâna alın- mıştır. Onun için atelye kısmının temel hafriyatı ve betonları kâmi- len yapılmış, temelden yukarı yapı» lacak kısmın üçte ikisi tamamlan- mış geriye kalan üçte bir kısmının. dahi beton kalıpları başlamıştır. Eylül ayı içinde makineler geldiği takdirde bu bina için icap eden ta- miratın icrasına tamamen müsait bir hale gelmiş bulunacaktır. Fab- rikanın muhtelif binaları sağlam ve azami malzeme kulanmak sure- Bi tile vücude getirilmekte olup buna fabrika için ayrılan sahanın su mın- takasına yakın bulunması da sebep olmuştur. Onun içindir ki fabrika. | nm ruhu mesabesinde bulunan kuv. vei muharike santralı dairesine pek ziyade ehemmiyet verilmiş dürbin- lerin bulnacağı saha, çok şiddetli ihtizazata tahammül edecek bir ha- le getirilmiştir. Bunun için de makinelerin bulu- nacağı sahaya beher, 5,60 metre tulünde 400 tane (o kazık çakmak lüzumu hasıl olmuş ve bir buçuk tonluk şahmerdan ile bu ameliyenin ifasına da başlanmış ve kazıkların birinci kısmının çakılması tams- men bitirilmiştir. Bir taraftan da kalıpları demirleri kâmilen konu. lan elektrik dairesinin betonları başlanmış olduğundan b dahi müvazi bir surete ikmal edilmiş bulunacaktır. Geriye kalan kısımlardan kimye- vi tasfiye binasının temelleri tama- men bittiği gibi kalıplar dikilmeğe başlanmış tut a dairesinin dahi hafriyatı, temelleri tamamen biti- rilerek kâgir duvar inşaatı da iki binalardaki inşaat safhasını kat- kat geçmiş bir halde inkişaf etmek- tedir. Beheri 146 metre uzunluğun- da 23 kısımdan (ibaret bulunan Vset çatı unvanı ile tanınan inşaat üç kırma ayrılmıştır. Tamamının | temelleri beton olarak atılmış oldu- ğu gibi birinci kısmın kalıpları kömilen yapılmış ve betonları dö- külmeğe başlanmıştır. Anbara ve atelye binalarının ikmalini müte- akip bütün mesai asıl fabrika bina- sına teksif edile:ek iş vaktinden evvel ikmal edilmiş bulunacaktır. Beton için beş makine çalışmak- ta olduğu gibi inşat mahalline ka- dar mevcut altı adet elektrikli a- sansör ile taşınmaktadır. Yevmiye 50 - 60 ton hesabile inşaata başlan- dığı tarihten itibaren 1400 ton çi- menlo sarfolunmuş ve 7000 metre mikâp beton dökülmüştür. İnşaat için ihtiyacı hissedilen bütün mal- zewme matlup olan sürati temin et- mek üzere kâmilen depo edilmiş bir vaziyettedir. Artık iyiden iyiye kendisini gös- termeğe başlamış olan fabrikanın heyeti umumiyesi gönülleri sürur ile doldurmakta göz kamaştırıcı o- lan bu inşaat bir çok vatandaşlar tarafından ziyaret edilmektedir. İsmet paşa hükümetinin ve dev- letçilik siyasetinin en muvaffak ol- vauş bir eseri olan Kayseri dokuma fabrikası inşaatı işte böyle cumhu- riyet hükümeti yürüdüğü gibi süratle yürümektedir, Aydında mezukiyet imtihanlart AYDIN, (Milliyet) — Orta ve sanatlar mekteplerinde mezuniyet imtihanları Eylülün birinden itiba- ren başlamıştır. Bu imtihanlar 22 eylüle kadar sürecek, ondan sonra ay sonuna kadar da diğer sınıf ik- vasl imtihanları tır. Riya- zi imtihanlarına giren talebelerin yüzde 50 den fazlası kazanmışlar. dır. 8 EYLUL 1944 VAPURCULUK TURK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALIĞI Liman Han, Telefon: 22925. Mersin Yolu ie İNÖNÜ pi PAZAR günü saat 10 da Sirkeci rıhümından kalkacak, gidişte Ça nakkale, İzmir, Küllük, Bodrum Ro- dos, Marmaris, Dalyan, Fethiye, Kal kan, Kaş, Finike, Antalya, Alanya, Mersine gidecek. Dönüşte ayni iske- Telerle beraber, Taşucu, Anamur, Ku- şadası ve Geliboluya uğrayacaktır, Trabzon yolu TARI Şu PAZAR günü snat 20 de Galata rıhtımından kalkacak. Gidişte Zon- guldak, İnebolu, Ayanerk, o Samsun, Ünye, Ordu, Gireson, Tirebolu, Gö- rele, Trabzon ve Rizeye. Dönüşte bunlara ilâveten Of, ve Sürmeneye uğrayacaktır. Karabiga yolu Her CUMARTESİ ve ÇAR- ŞAMBA günleri saat 20 de Toj hane rılıtımından bir vapur kalkar, Gidiş ve dönüşte mutat iskelelere uğrar. İzmit yolu Haftanın CUMA, PAZAR, SALI, ÇARŞAMBA günleri bir vapur saat 9 da Tophane rihtı mundan kalkar. Mudanya yolu CUMA - ARMUTLU İTENEZZÜH SEFERLERİ Cumartesi gününden waada her gün Mudanya yoluna Tophane rıh- tımından bir vapur kalkar Cuma Armutlu tenezzüh seferlerini yapan vapur İstanbuldan saat 8,30 da diğer postalar 9,30 da kalkarlar. Tenezzüh postası ayni gün Armutladan 16,30 yukuf tarafından bin sekiz yüz seksen beş lira kıymet takdir olunan Beyoğ- lunda Feriköyürde eski Baruthane ye- si Rus sokağında eski 45 yeni 59, 61/4 murızra ile mürakkam bir bap hanenin tamamı açık artırmaya o vazodilmişlir. Satış peşindir. 10/10/934 tarihine imü- sadif çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar dairemizde açık arttırması icra ve arttırma bedeli kıymeti muhammine- nin yüzde yetmiş beşini bulduğu tak- dirde mezkür gayrı menleul müşteri eh- tesine ihale olunacaktır. Aksi halde son artlıranın taahüdü Baki kalmak üzere 25/10/934 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar dairemiz- de yapılacak olan ikinci açık arttırma. sında dahi arttırma bedeli muhammen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bulma- diği takdirde satış 2280 No: du kanun ahkâmma tevfikan geri bırslalacaktır. Müterakim vergi tanzifiye ve tenviri- yeden mütevellit belediye rüsumu ile vakıf icaresi müşteriye aittir. Artterma- Ya iştirâk etmek isteyenlerin mezkür gayri menkulün kıymeti muhammene- sinin yüzde yetmiş beşi nisbetinde pey akçesi ve Milli bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicillerile sabit olmayan ipotekli alacaklılarla diğer alakadarlarm ve irlifak hakkr sahiplerinin bu hakla- rmı ve hususile faiz ve masarife dair 0- lan iddialarını ilin © tarihinden yirmi gün içinde dairemize bildirmeleri lâ- zumdır. Aksi halde hakları tapu Gicille- rila sabit olmayanlar satış bedelinin pay- laşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat slmak isteyenlerin 13/9/934 tarihinden itibaren dairemizde açık bu- Iundurulacak olan arttırına şartnamesile 934/544 No - lu dosyasma müracaata Asistan aranıyor Gece ve gündüz hastahanede kalmak üzere askerlik ve mecburi vazifesi olma yan bir asistan Doktora ihtiyaç vardır. Arzu eden Şişli Sıhhat yurduna müra- cant, 5900 SIPAHI OCAĞINDAN : Boğaziçinde Yeniköyde Sipahi Ocağı- na sit 135-129 numaralı 1226 metre mü- rabba bahçeli bir arsa üstünde 3 katlı 12 odadan mürekkep yalı satılıktır. Talip lerin 15-8.34 tarihine kadar Sipahi O- cağı müdiriyetins müracaatları. (2322) 5866 bilirler. (5287) Hilâliahmer Merkezi Umumisinden : Eskişehir Hilâlishmer Anbarında muhtelif O sandeliyeler vesaire 10 Eylül, muhtelif eşya 11 Eylül, Fort, Garford, Braziya marka Otomobiller 13 Eylül 934 tarihinde satılacağından taliplerin müracaatları. By 2391) Tayyare Piyango Müdürlüğünden: Şartnamesi mucibince 35 ton kalburlanm'ş — yerli Kriple Maden kömürü mübayaa edileceğinden taliplerin 8 Eylül Cü- martesi günü saat 14 buçukta Komisyona müracaatları. 5802 Nafıa Vekâletinden: Fevzi Paşa - Diyarıbekir hattı km. 346 da kâin Yolçatı ig- tasyonu ile 26 ıcı kısmın nihayeti olan 435 -- 600 arası poz ameliyatı kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Münakasa 29-9-1934 tarihnemüsadif cumartesi günü saat 15 te Nafra Vekâleti Müsteşarlık Makammda icra edile- cektir, Taliplerin Ticaret Odası, Ehliyeti fenniye vesikaları ve 5125 liralık muvakkat teminatlarile birlikte aynı gün ve saat- te Komisyonda bulunmaları lâzımdır. Talipler bu husustaki şar tnameleri (50) lira mukabilin- de Ankara'da Vekâlet Malzeme Müdürlüğünden satın ala- 5846 Istanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi Baş Tabipliğinden: Haydarpaşa Emrazı istilâiye hastanesi için 144 kalem eczayı tıbbiye münakasası (neticesi gali ogörüldüğünden 10 Eylül 934 pazartesi günü saat 14 de Galatada Kara Mius- İ, tafa paşa sokağında İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merke- i zinde müteşekkil komisyonda pazarlıkla ihale edilecğinden taliplerin mezkür merkeze müracatları. (5434) 5857 Istanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi Baş Tabipliğinden: Haydarpaşa Emrazı istilâiye hastanesine 1500 kilo pâ- * muk ile 1500 metro Amerikan bezi için yapılan münakasada | verilen fiat gali görüldüğünden 11 Eylül 934 tarihine müsa - dif Salı günü saat onda Galatada Kara Mustafa Paşa soka- ğında İstanbul Limanı sahil sıhhiye merkezinde müteşekkil komisyonda tekrar münakasası yapılacağından taliplerin mez kür Merkeze müracaatları. İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: Muhammen bedeli A Lira Kamerhatun : Yenişehir Rizapaşa sokağı eski 19 yeni 20 29 No. lu arsanın tamamı. Kamerhatun : Yenişehir Turşucu sokağı eski 7 yeni 9 No. lu arsanın tamamı. 20 Kamerhatun : Yenişehir Şirket sokağıeski3l yen:35 20 No. lu arsanın tamamı. Taksim : Hüseyinağa Dıvarcı ve Cambaz sokağı eski 46-48 50-19 yeni 58-60 62-21 numaralı apartı. 2500 manın havi ve dükkân oda tamamı. Tarlabaşı : Hüseyinağa Ananik arsanın tamamı eski 22 33 yeni 38 Fener : Balat Karabaş Balat caddesi hane ve dükkâ- nım 40-120 hissesi. Eski 106 yeni 114 316 Kamerhatun : Hüseyinağa Şişhane arsanın tamamı. Eski 35-37-39 yeni 29-41 48 Tarlabaşı : Hüseyinağa Gölbaşı 23 eski 62 yeni nu- maralı arsanın tamamı, 35 Kamerhatun : Yenişehir Mumcu s0. 30 eski 38 yeni nu- maralr arsanı ntamamı. 25 Kamerhatun : Yenişehir Turşucu 80. 7-7 eski 13-23 yeni numaralı arsanın tamamı. Kamerhatun : Yenişehir Şirket so. 8 eski 8 yeni numara- İk arsanın tamamı. 15 Kamerhatun : Yenişehir Demirhane ve keklik 16 eski 18 yeni numaralı hanenin şartnamede muharrer hissesi 93,5 Yukarıda yazılı emvali gayri menküle hizalarındaki kıy- metlerle 23-9-934 pazar günü (saat 14 de açık arttırma usu Hile ve peşin para ile satılacaktır. Talipleirn yüzde yedi bu. çuk pey akçelerile müracaatları. (F) (5350) Istanbul Üniversitesi Fen Fakültesinden: Ikmal imtihanları 1 Teşrini evvel de başlıyacaktır. İm- tihana gireceklerin 25 eylül 934 tarihine kadar imtihana is- tek kâğıtlarını İdareye vermeleri lâzımdır. (5389) Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinden; Muayene ve tedavi evleri | ihtiyacı için 102 kalem ilâç ve tıbbi malzeme kapalı zarf usulile münakasaya konulmuş- tur. 29-9-1934 cumartesi günü saat on beşte Ankara'da Ve- kület binasında Satm Alma Komisyonunda ihalesi Uyapıla- caktır. Taliplerin şartname, liste ve tevzi cetvelini görmek üzere Ankara'da Vekâlet İçtimai Muavenet Umum Mi ğüne ve İstanbul'da Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğü ne müracaatları ve şartnamesi veçhile hazırlanmış pey akçesi ve teklif mektuplarmı muayyen vaktinde Satmalma Komisyo- nuna vermeleri ilân olunur. (5488)