7 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

7 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

z İntihap yerleri mah (Başı 1 inci sahifede) seyrettikten sonra, rep sandıkları başı" na koşmuştur. Dün atılan reylerin mik- tarı on binlerce tahmin Çaman Bilhassa kadınlar, dün pek fazla rey at mışlardır. Defter başındaki memurlar, isim a- ramakla başa çıkamıyorlardı. İntihap yerleri çok kalabalık oldu- ğundan, akşamları rey sandıklarının saat (6) ya kadar değil (9) a kadar açık bulunması takarrür etmiştir. Son günlerde yeni meclis namzetle. ri intihap yerlerinde daha sik sık meğe başlamışlardır. Namzetler, inti- hab kazanıp kazanamıyacağını endişe ile beklemektedirler. Hemen (bütün namzetler kendileri için türlü şekillere de propaganda yapmaktadırlar. Fakat namzetlerden başka hiç bir kimsenin şu veya bu zat lehinde ve ya aleyhinde propağanda yapmasına müsaade edil- memektedir. Bu gibi kimseler derhal intiha; lerinden uzaklaştırılmaktadır. vatandaşların kendi kanaat ve fikirleri dahilinde, azami serbesti ile reylerini vermeleri temin olunmaktadır. Vatandaşlar intihaba çok yakmdan bağlanmış bulunmaktadırlar. Herkes reyini verirken büyük bir sevinç duy- maktadır. Halkın, o Cumhuriyet Halk Fırkası namzetlerine karşı sonsuz bir muhabbet ve merbutiyeti vardır . İntihap yerlerinde, ekalliyet vatan- daşlarımız da şayanı kayrt bir şekilde görünmekte, reylerini kullanmaktadır - lar. Dün Balatta Musevi vatandaşları- mız büyük tezahüratla reylerini kullan- muşlardır. Dün bu muntakadaki sandı- ğn (6) bini mütecaviz rey atılmıştır. Dün en kalabalık ler biri de Tak- sim meydanındaki Camlıkahve intihap yeri idi. Burası adeta bir mahşer man- zarası , Emirönü kazasında lundurulmuş ve buraya Tülbentçi, Kâ- tip Kasım, Mimar Kemal, Mesih Paşa mahalleleri halkı reylerini atmışlardır, Bu kazanın sandığı bugün —— camiinde duracak ve Hacıkadın, Hoca Gıyasettin, Yavuz Sinem mahalleleri halkı reylerini kullanacaldardır, © El! Fatih kazasından Fatih sandığı dün akşama © kadar Balatta Hamam arkasında Ferruh ca- minde durmuş ve buraya Karabaş, Av» cibey, Hızırçavuş, Hatip Salâhattin, Tabtaminare, Atik Mustafapaşa, Hama- mi Muhittin, Kâtip Kasım, Mollaaşkı, Tevkicafer, Kasım Günan mahalleleri ve Süreyya Paşa fabrikası amelesi rey- lerini atmışlardır. 'Balatta intihabat dün Kuzguncuk mahalleleri reylerini atmış- lardır. Üsküdar sandığı bugün yiileğe. cında eski bando birliği binasında bu- lunacak ve bütün İcadiye “mahalleleri reylerini atacaklardır. Beykozda Böykoz sandığı dün öğleye kadar Oğümcükyü karakolunda & durmaş ve Buğliüne, Öğümceköyleri reylerini at- mışlardır. Sandık öğleden sonra Güllü köyü mektebine götürülmüş ve Güllü, Kılıçlı köyleri halkı rezlerini atmışlar. dır. Beykoz sandığı bugün akşama ka- dar Ömerli köyünde bulunacak ve bü- tün Ömerli, Koçullu, Muratlı köyleri halkı reylerini atacaklardır . Kadıköy kazasında Dün Kadıköy sandığı ee ka karakol karşısmdaki ilk dar mektepte durmuş ve Zühtüpaşa, Tuğlacı mahal- leleri halka akşama kadar reylerini at- mışlardır. Kadıköy sandığı bugün de ayni yerde durecak ve ayni mahalleler halkı reylerini kullanacaklardır. Beşiktaşta Beşiktaş kazası rey sandığı dün ak- şama kadar Ortaköy tramvay caddesin- veys a ne ire dün Tak likahmede durmuş SİNEME Tell me in İstinye ma- halleleri reylerini atmışlardır. Sandık öğleden sonra Yeniköyde durmuş ve bütün Yeniköy mahalleleri halkı reyle- rini atmışlardır. Bugün Sarıyer sandığı sabahtan öğ- İeyo kadar Emirgânda bulunacak ve Emirgân halkı reylerini kullanacaklar. dır. Sandık o öğleden sonra Ayazağa köyüne götürülecek ve bütün köy hal kı reylerini kullanacaklardır. Adalarda Adalarm sandığı dün gene Bur- gazda idi. Burgaz ahalisi dün reyleri bi atmışlardır. Adalar sandığı bugün Kınalıya ge- tirilecektir. Sandık iskele meydanda cak ve pazartesi #kşamma ün Kınalı ahalisi reylerini Za Bakırköyünde Bakırköy kazası — sandığı dün de Mahmutbey nahiyesi köylerinde dolaş. tsslmağa devam i i gün de ayni nahiye igor , rlacak ve köylüler atacaklar. şer yerini andırıyor dır, Yarından itibaren Yeşilköy nahiye- si köyleri reylerini atmağa başlıyacak- | lardır. Adanada intihabat ADANA, &. A.A.— Belediye intiha» br için çok manalı, canlı ve renkli toza- | hürler başlamışır. Bu sabah erkenden şehir çarşı ve sokakları, resmi o binslar ve evler tamamen bayrak ve yeşilliklerle donatılmış ve her mahalle, fırka ocağına mensup yüzlerce kişi ellerinde bayrak- lar, önlerinde davullarla şehrin her kö- sesini alaşlerder. C.H. sı vehükümet binası, beledi- ye ve diğer birçok binalar elekiriklerle süslenmiş, gete #ekteplilerin de iştiraki- le büyük bir (© ver alayı yapılmıştır. Sokakları sesinç dalğalar halinde dol- duran ha kımız, yarınki yüksek manalı neticeli intihaba tamamen hazırlanmış- tır. C. H. F; smca ilân edilen belediye üza namzetleri, memlekette çok eyi kar. şılanmış ve tir, İntihap iam bir intizam içinde devam etmektedir. İzmirde ir ww lanca hararetiyle devam ediyor. Dün se çimin dördüncü günü idi, Bütün balk me deni hakkını kullanmak için sandık baş- Tarında heyecan gösteriyordu. Dün ak. şama kadar atılan reylerin miktarı on beş bini aşmıştı. Bütün halk reylerini C. H. Fırkası namzetlerine vermektedir. Bu- zün cuma olmak münasebetiyle büyük intihap tezahüratı yapılmaktadır. Halk tarafından kiralanan otobüsler bayraklar la süslenmiş olduğu halde bütün şehri dolaşmakta rey sandıklarının bulundu» ğu yeri ziyaret ederek sevinçlerini izhar €ylemektedir. Bugün atılacak | reylerin on binlerce varacağı umulmaktadır. Bü- tün sinemalarda halkın medeni hakkını kullanması ve reyini atması için Filim aralarında reklâmlar yapılmaktadır. Rey leri atanlara intihap encümeni tarafından üzerinde C, H. Fırksı bayrağı bulunan yozetler verilmektedir. Böylece rozet ta- kan her vatandaş reyini kullanmaktan doğan bir iftihar hissetmektedir. Edirnede intihabat ğ EDİRNE, G.A.A. — Edirnede beledi. ye seçimi bugün başlamıştır. Siçim ha- raretle devam ediyor. Uzunköprüde ya- rın, Keşanda pazar günü, Ipsala ve Ka- vaklıda çarşamba günü başlayacaktır. Kastamonuda intihabat KASTAMONU, G.A.A. — mi E Si arm seçimi yoklamaları yapıl. fırka namzetleri bugün ilân edil. Merkez namzetlerini, hir hanım bir doktor, bir hukukçu, iki eczacı, iki diş- ci, üç askeri mütekait artanı da ticaretle uğraşanlar teşkil etmektedir. Dinarda intihabat DINAR, 6.A.A, — seçimi azalığına C, H. Fes mamzetleri üf tefikan seçilmişlerdir. Rizede ii mtihabat RİZE, 6.A.A. — Merkez ve kazalar. da intihap dün akşam geç vakte kadar devam etmiş ve Artvin, Pazar, Hopa, Şavşat, Borçka kazalarında sandıklar a- gılarak reylerin tasnifi neticesinde fırka riyet hal olmadığından rey müddeti bir hafta uzatılmıştır. Çankırıda intihabat a ŞANKIRI, G.A.A. — Yarın başlayar olan belediye intihabı için şehrin her ll bayraklarla donatıldı, Geceleri $e- hirnur yığını halinde taraf taraf tezahü- rat yapılmaktadır. Bu gece halk fırkası salonunda yüzlerce Çankırılı toplandı seçim ve fırkanın emelleri hakkında ko- ale reisi Ömer Bey söz alarak saltanat ve meşrutiyette belediye olduğunu fakat bunların iş Börmeğikde- rini kelediye faaliyetinin Cumhuriyet dev rinde başladığını söyledi ve şu dört sene içinde yapılan ve bundan sonra yapılacak olan işler neler olduğunu saydı. Sonunda biz Hali fırkası namzetleri ve büyük Gazinin açtığı yenilik ilerlemek isteyoruz. İşleri işleri: şehirlerimizden memnun al- Zaferlerin yıldönümü 2 Teşrinievvel tarihli Zora gazete sinde “Esassız dargınlıklar” başlıklı Hirsto Silyanof imzasile çıkan ve Türk : ne Şipkada yapılan merasimi Ma ve Bulgaristan Türklerine za” bu gibi yüksek yabancı ol- mayan bazı Türkler de vardır. Bizim çok iyi bir meslektaşımız olan Ah - met Şükrü Bey, son Şipka merasimi münasebetile Türk gazetelerinin hid- detlerini vesile üzerine bi, de bir çelenk koyabilirdik). © İtalyada küçük san'atlar alsada küçük be paler günden gö er. İt ükümeti, Bük omatlar Kakkınlı biz deraşi tik neşretmiştir. Bütün İtalya matbua- tı bu mesele ile alâkadar olmaktadır. İstatistik enstitüsü küçük saantları şa suretle izah ediyor: | cemiyetine şikâyeti üzerine Yunan eşrafı Büyük sanayi ile küçük sanat le Te ekini derce vee) len anlaşılır. Küçük sa» MİLLİYET PAZAR 7 TEŞRINİEVVEL HARİCİ HABERLER! 1934 Romanyada kabinenin vaziyeti M. Tituleskonun kabineye iştiraki zaruri uri görülüyor Bir gazete: “ Umumi ni kanaat M. Titulesko kabineye girmeden kabinenin devamlı olmayacağı merkezindedir. ,, diyor SOFYA, 6 (Milliyet) — Bükreşten hüldiiliyo. menfaatlerini sarstığı için, M. Tataros- cunun kardeşi tarafmdan çıkarılan Ku- rajyl gazetesini müddetsiz olarak ka patmıştır. (Diminiatsa) gazetesi bu hususla yazdığı bir makalede diyor ki: “ M. Tatarescunun vaziyetten möm- mun olduğu hakkında beyanatia bulun masına rağmen, kabine buhranı M. Ti- tülescu ile olan ihtilafın halline kadar devam edecektir. Montrö'den bhildiril- dğ'ne göre, M. Titülescu © cumartesi günü oradan hareket edip pazartesi gü- Arnavutlukta Şiddetli bir Yunan aleyh- tarlığı başladı ATINA, 6. A.A. — (Atina ajansı bil- diryor) « Tirandari buraya gelen haberlere gö- ve, Arnavutluk makamatı, Yunancanın öğretilmesini hemen hemen tamamile kal. dırmışlar ve yunan akalliyetinin Mületler ve muallimleri arasında birçok tevkifat yavılmıştar. Bu haberler Yunan efkârı umumiye- sinde şiddetli bir heyecam uyandırmış” tar, Sovyet Rusyada EE Yeni yapılacak intihabat için çalışılıyor MOSKOVA, &.A.A. — Sovyetler için yapılacak umumi intihabat hakkında hü- kümet bir emirmame neşretmiştir. Bu e- mirnameye göre, intihabatın eyi cereyan etmesi için mahalli komiteler teşkil olu- ie Intihabat için toplantılar yapı- bu toplantılarda namzetler, ei Yü terileilidesi eml leri «1 Kaldir. mak suretile yapılacaktır, Sovyet Rusya- da bulunan bütün Sovyetlere sadık olmaları şartile intihap etmep ve edilmek hakkını haizdirler, Tayfalar arasında ihtilâf HONGKONG, &.A.A. — Bir amerikan gemisine mensup sendika harici bazı tay» falar, sendikaya dahil tayfaların iki defa hücumuna uğramışlardır. Ikinci defasım- da, kavğacıları ayırmak için tam seksen palis uğraşmıştır. Tayfalardan dördü a- gir, birçok başkaları da hafif yaralanmış” e. Karaya oturan gemi HONGKONG, 6. A.A. — Hongkoü- gun 200 mil açığında Pratas adasma ya- kın sığlığa oturan 7058 tonluk City of Cambrid adlı ingiliz gemisi ağır bir tek- nü Bükreşte bulunacaktır. Burada der» hal kral tarafından kabul edilecek ve bundan sonra kabineye mame edip et miyeceği kararı belli ola - caktır. Umumi kanaat, Titülescu iştirik et- meden kabinen devamlı | olamıyacağı merkezindedir.,, Romanya ordusunun manevraları BÜKREŞ, 6 (Milliyet) — Bu ayın 15 inden 25 ine kadar Romanya ordu- su büyük askeri manevralar yapacak- tar. Manevralar için bütün hazırlıklar tamamlanmıştır, Romanya Harbiye ne. zareti, senebi devletlerin o ataşemiliter- lerini manevralarda bulunmağa davet etmiştir. Yunan meclisi Kendi kendisini feshetme- ğe karar verecek ATİNA, 6 (Milliyet) — Başvekil Mösyö Çaldaris dün nazırlar ve hükü- met mebusları ile konuştuğu — canada vaziyetin inkişaf ettiğini söylemiştir. Başvekil mebuslara, meclisin kendi kendine feshetmek için hükümet tara“ fından yapılacak teklifin yakında mecli- se geleceğini ve bunun için Atinadan uzaklaşmamalarını tavsiye eylemiştir, Vilâyetlerde bulunan hükümet par. tisine mensup eyan azalarıma da serian Alinaya gelmeleri için telgraf çekildi. Hükümet mahafilinden alınan malü- mata göre, yüzden fazla hükümet me. busları Yunan meclisinin kendiliğinden dçehine dair bir zabit © imzalamışlar. Tuna nehri Kişın buzlar nasıl temizlenebilecek? SOFYA, 6 (Milliyet) — Macar ga. zeteleri, beynelmilel verdiğini irkilme Bu gazetelerin yazdığına göre, A- vusturya, Çekoslovak; Bu suretle yük vapurlarınm bütün kaş erir yi tomin edil. miş olacaktır. Yolcu vapurları gene çe gibi yaz ve sonbaharda işliyecek- RL bir Rus tayyaresi MOSKOVA, 6. A.A. — Cita'dan bil- dirildiğine göre, gece uçuş yapan bir Soy yet wkeri tayyaresi 26 eylülde Mançuri topraklarında yere inmiştir. Mançuri ma- kamatı bu inişte bir kasit rinden tayareyi sağlam olarak Sovyetle- re teslim etmişler ve Rus tayyarocilerini de mean ind dönmekte serbest bırakmış- like kargısındadır. Adaya doğru zorlu Suffolik ingiliz bir tayfun kru- vazörü yarı koşmaktadır. Sarre reyıamı .SARREBRUK, 6.A.A. — Arayı umu- miye Ea arâyı natların mümessilleri, korporasyonlar da mevcuttur. İtalyada on yaşında ve on yaşından daha büyük olan küçük sanat mensuplarının adedi 1,415,559 dur, Bu rahamlara nazaran İtalya nü fusunun yüzde dördü küçük sanatlar da çalışmaktadır. Büyük sanayide ça- lışanların adedi de 3,905,819 w bul - maktadır. Şu halde İtalya büyük ve üçük sanayide çalışanların mikdart 5,321,378 dir. Bundan anlaşılıyor ki, İtalya umum nüfusunun yüzde otuzu sanatkârdır. İteyada küçük sanatlar iki kusma ma ayri: Biri maiyetinde i; 1 ayi, diğer Je başlı başını çalışan kü Bin 154 tür. Küçük sanatlarda ücretle çalışan amelelerin adedi 644,893 tür. Küçük sanatlar arasında en kalabalık Sınıfı terziler teşkil eder. Bundan son va dericilik sanayii gelir. Ondan son- ra da kundura âmilleri ve tamircile - ridir, Mıntaka itibarile en ziyade kü- çük sanatların inkişaf ettiği yer Cam pania'dır, Bundan sonra Venedik mın takası, daha sonra Calabria, Toscana, Piemonte mıntahalarıdır. Küçük sa - natlara mensup olan 1,415,559 dan 1,038,314 ü erkek ve 380.245 i kadın. dir. Şu halde sanatkârların yüzde yet borçlarını tediye etmeğe rast olduk- ei halde ve buna hükümetin le etmediği İsekackirin “Almanya borçlarının tediye| beslememesi lâztmgelir. Lindbergin çocuğu meselesi NEVYORK, 6. A.A. — Hauptmanı yoklamış olan beş akıl hekiminden dör- beş ile kırk dört arasındadır. Taboza hüçük sanatların mevki pek mühim - yor ki, küçük sanatlar, İtalyanın ikti. sadi ve içtimai hayatında, mühü bir unsur teşkil etmektedir. Faşist rejimi nin gösterdiği yüksek alâka sayesin- de İtalyada küçük sanatlar günden gü ne inhişaf etmektedir. (Corriere della Sera) ! Alman borçları Britanya sanayi federasyonunun Mr. Runciman'a gönderdiği mektap, ihracat sainayiinin İngiliz - Alman ti caret buhranı hakkındaki noktai na - zarını izah etmektedir. Bu meklup Almanya hükümetini, takip ettiği si - yesetten dola, iham ve Britanya hükümetini de İngiliz alacaklılar hü kukunu müdafaa edemediği için ten- kit ediyor. Yalnız ortada dönen bir ha naat vardır ki o da: Almanya iel ya- pılan bitmez tükenmez pazarlardan dolayı diğer memleketlerin bizden da- ha iyi mevkilere yükselmeleridir. AL man tacirlerinin büyük bir ekseriyeti müsaa- le bilinirken, Dr. edecek vaziyette değildir, şeklindeki Kn ele sean SMM alli a Gazi Hz. nin Bulgar Kralı Hz.ne telgrafı ve gelen cevap ANKARA, 6.A.A. — Bulgar Kralı üçüncü Boris Hazretlerini cülusu yıldönümü münasebetiyle Reisicumhur Hazretleri aşağıdal tebrik telgrafını lermişlerdir. : Haşmetlu Üçüncü Boris Hazretleri Bulgaristan Kralı Sofya Zakı Haşmetanelerinin cüluslarının yıldönümü münasebetiyle si mimi tebriklerimle beraber şahsi saadetleri ve Bulgaristanın refal hakkındaki femennilerimi beyana müsaraat eylerim. GAZİ M. KEMAL Bulgar Kralı Hazretleri aşağıdaki teşekkür telgrafım göndermi; lerdir : Reisicümhur Gazi Mustafa Kemal Hazretleri Ankara Zatı devletlerinin temenni ve tebriklerinden fevkalâde mütehassi olarak en samimi teşekkürlerimi arzederim. N BORİ İthali menedilen bir mecmua ANKARA, 6. A.A. — Hükümetimizle Sovyet Rusya hükümetini münasebat ve alâkası aleyhinde yazıları ihtiva eden Berlinde çıka Yaştiirkistan mecmuasının memleketimize sokulması icra vekilleri hi yeti karariyle yasak edilmiştir. Hamburg'a buğday sevkiyatı ADANA, 6.A.A. — Şehrimiz Ziraat bankası şimdiye kadar iki pa) # olarak mersinden Hamburg'a bir buçuk milyon kilo o buğday set ketmiştir. Bugün yarın 250 bin kilo daha vapuva yüklenecektir. İktısat Vekilimizin seyyahatı ALANYA, 6. A.A. — İktisat Velikilimiz Celâl Bey maiyetleri er küni, Antalya valisi Nazif ve mebuslarımızdan Rasih Haydar, Gali Numan Beylerle te dün 18 de Alanyaya gelmşilerdir. Halkevind halkla temas ederek memleketin iktisadi dertlerini samimiyetle dinli mişlerdir. Saat 21 de Mersine hareket etmişler, vali ve mebuslarımı Alanyada kalmışlardır. MERSİN, 6.A.A. — İktisat Vekili Celâl Bey bugün saat 14,30 di Adanuya hareket ediyor. Akşam üzeri Adanadan ayrılacak ve Malal yada kaldıktan sonra Elâzize doğru yoluna devam edecektir. ADANA, 6.A.A. — İktisat Vekil Celâl Bep yanlarındaki zevatli birlikte dün saat 5 de Mersinden şehrimize gelmişlerdir... İstasyondi Vali, Belediye ve C. H. Fırkası reisi ve bir çok zevat tarafından kar şılanmıştır. Dün akşam saat 19 da C. H. Fırkası vilâyet heyeti tarafından fır| ka binasında Vekil Bey şerefine bir akşam ziyafeti verilmiştir. Ziyal fette Ordu müfettişi Fahrettin Paşa Hazretleri ve yanlarındaki üme| ra ve zabitan ve diğer arkadaşları, Vali ve Fırka Kumandan Vekili Fırka erkânı harbiye reisi Beyefendilerle C, H. fırkası vilayet idare he yeli ve âzaları bankalar müdürleri, Ticaret Odası, Çifçi birliği ve Zi) rant Odası reisleri, Anadolu Ajansı mümessili, gazeteler ve diğer şekküller mümessilleri hazır bulunmuslardır. Maarif Vekilinin seyyahati ANKARA, 6 (Telefonla) — Dün akşam Eskişehire hareket ede Maarif Vekili Abidin Bey oradan bugün Afyona geçmiştir. Vekil Be| Afyondan İzmire gidecektir. Holandaya tütün, incir üzüm ve he nevi maden yollayacağız ANKARA, 6 (Telefonla) — Holanda ile imzalanan klering sına müslenit ticaret uzlaşması bugünlerde gümrüklere ik edil; tir, 23 Eylâl 934 tarihinden itibaren 6 ay için olacak olan anlaşmaya göre Holanda hükümeti inemleketimize asfalt gibi bazı deleri serbestçe ithal edecek 23 Kâ nunuevvel tarihinde ikinci bir üç lık liste yapılmak üzere 23 Eylülden 23 Kânunmevvel tarihine kadar bazı emteayı tesbit edilen mikdarl arda memleketimize sokacaktır. Bu emteanın bazıları şunlardır: 100 bin kilo çay, 252 bin kilo sar; lık kâğıt 2 milyon kilo kok kömürü 144 bin kilo pamuklu mensucat bu| na mukabil hükümetimiz bir cetvel ile tespit edilen malları Holanda; serbesiçe sokabilecektir. Bu mallar arasında yün, keçi kılı, kuru ve lu deriler, kuşyemi, üzüm, incir, ceviz, arpa, yulaf, Fasulye, tütün, fı dık, badem, Zorla afyon, gülyağı, her nevi maden, bükülmemiş muk döküntüleri de vardır. Maliye mütehassısının tet”.ikleri ANKARA, 6 (Telefonla) — Maliye mütehassısı M. Alfan ne kadar yaptığı tetkiklerden aldığı neticeleri bir rapor halinde & etmektedir. Mütehassıs bir müddet sonra tetkiklerine devam İçi te çıkacaktır. Mali kanunlar tetkik heyeti kadrosunun bugü. e Hel yeti V Vekilece tasdikt bekleniyor. Rıhtım şirketile müzaker! ANKARA, 6 (Telefonla) İstanbul Rıhtım Ge kn 4 Çin heyeti Anketi ANKARA, 6 (Teeienl) — mikdarı dört milyon İngiliz lirası ka» dardır. Britanya sanayi federasyonu- nun ısrarla talep ettiği bir şey vardır ki o da Berilndeki müzakeratın ne - ticesinde bir kliring sistemi çıkacak olursa, evvelemirde mevcut borçlar meselesinin halledilmesi keyfiyetidir. Bittabi Almanya harici ticaretinin son yur, ” Sümer Bank müdürü ANKARA, 6 (Telefonla) — eirler yapacağı mg: umum müdürü Nurullah Esat Mm değildir. Fahat mabtuphe guc ; | yahrimlas GENİN het tasrih edilmektedir: Eğer anlaş - Fransanın kontenjan ma devam edecek olursa, Alman ihra “ catçıları, sterling ile tediyatta ısrar miktarı etmelerine mukabil hususi hesaplan te ANKARA, 6.A.A.— (Türkofisten) $ diyatı kabul etmeğe icbar edilmelidir | Fransa hükümetinin m ler. Almanyanın ithaldt ticaretinde İn | kontenjan miktarlarından bize Mia vee gilterenin hissesini ayırmak hususunda | hisseler şunlardır £ Almanyayı km ümidinin az veya çok Yumurta 540 kental faydalı olduğu kabili er; Arpa 15390 fakat İngilterenin davam | sağlamdır. iri 800 > Almanya, bizden yaptığı ithalâtı mun Kepek ene tazaman azaltmakta devam eder. Bakla 6800 biak ihl Aa daliyata yapa vö-di Taneli hü'âilar || 325 tikbalde yapacağı ithalat için de gay Koyun ve kuzu del “e ri makul krediler teminine kalkışırsa, 1075 kile İngiltereye yapmak ümidini | Bu binali Pirin telgrafla istihbar edildiğinden bakla için verilen adet “Manchester Gard tiyat kaydiyle telekki edilmelidir. mani: gi inik