7 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

7 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

iliyet'in Romanx 4 Yazan: Marthe Richard Hülasa IMathe Ricbard tayyareci erfatile vatana hizmet için çırpınıyor fakat har- bin başlangıcında bir kasıbadan geçer- ken otomobili benzinsizlikten pan yapı" yor. Marthe bir tayyareci arkadaşından benzin alıyor. Bu benzinler İngiliz ben- zinidir. Otomobilin yanına döndüğü za- man orada müthiş bir kalabalık görüyor. Herkes bunu casus zannetmektedir. | Otomobilimin pan yapması, sa - man arabasile yaptığım küçük se- yahat, bir harp sahasında bulun- maklığım, elbiselerim, bütün bu saf ahalinin nazarında, esrarengiz gö- rünmüştü. Her zamankinden daha ziyade ciddi, ve hattâ resmi olan i- ki jandarma harp zamanında vazi- felerinin icap ettirdiği bir ehemmi- yetler üzerime doğru yürüdüler ve: i nız? diye sordular. Çantamı açtım, devlet kuvveti - Bin bu ilki mümessiline kâğıtlarımı, hüviyet varakamı uzattım. Saman aabasmdan inmiştim. Kollarımı kavuşturmuş şaşkın bir şekilde ne- iceyi bekliyordum. Zaman çok kötü . Fikirlerin bu çılgınlık devre - irlerin bu kadar gergin ol duğu bir sırada kendimi kurtarma- ğa muvaffak olabilecek mi idim? Halk etrafımı sarmıştı, Bir uğul tu halinde mırıltılar yükseliyordu. Bu mırıltılar arasında müşterek bir kin ve intikam seziyordum. Bir çapkın: — Kahrolsun casus! diye haykır. mağa başladı. Bir köylü; diğer köylülere mese- leyi haberdar etmek içi — Bu bir casustur! diye bağırdı. Bir jandarma saman ma gıktı ve tenekeleri keşfetti. ve ba - dar — Bu bensinleri yeteden alin? diya sördu. Hakkımda — fena bir delil daha bulunmuştu. Çünkü benzin her yer- de müsadere edilmişti. Ve bende de vardı. İşin daha Feci, İngiliz benzin tenekeleri kırmızı idi. Neden kırmızı olsun? Bu renk, halkın hiddetini daha ziyade tah- rike vesile oldu, herkes: — Kahrolsun casus! diye haykı- rıyordu. Bu defa, ne yalan söyleyim, kork tum. bir halktan, bir gözlü bir ejderha gibi olan halktan bir seylâp gibi etrafı saran halktan korktum. Çünkü bunlara karşı koy. mak imkânı yoktu, İki jandarma kendilerini takip etmemi emrettiler: tevkif edilmiş- tim, Bisiklet Halk peşimi birakmıyordu. Etra- fımı çeviriyorlardı. Jandarma dai- resine ve belki de idam sehpasına kadar beni takip etmeğe karar ver- miş gibi idiler. Tehdit daireleri, hid det veyahut tereddüt dalgalarına göre ya genişliyor ve yahut daralı- yordu... — Öldürün şunu! Öldürün şunu! Nefesim tıkanacak gibi idi; köy- lüler taş yağdırmağa © başlamıştı Yolda askerlere rastgeldik. Bu as- kerler de köylüler arasındaki heye. cana kapılarak “gebertmeli! geber. sin!,, diye haykırıyorlardı. phe- rim dolu dolu n siz bu yaşlar bir itiraf gibi ir e- ll ir gibi tefsir e Jandarma dairesine bin casus larak girdim, her halde çok yalan bir zamanda hakkımda bir karar verilecekti, o Köpeğim meyus bir halde akünün Dışarıda parmaklığın önünde topl : Jan halk bana lar Mavbrmnkin ve ölümümü istemekte devam edi- yordu. Halk uzakta idi. Pencere açıktı. Ne muayenesinin, ne de kısaca isticvabımın neticesini beklemeden hemen hükmünü veri. — Bir casusmuş! Ve jandarma - İar şayanı dikkat vini bulmuş - lar!.. Jandarma kumandanın ma. sası üzerinde duran dağınık kâğıt- larım, kırmızı tenekeler arasındaki bir rovelver bütün şüpheleri teyit e- decek mahiyette idi. Bu rövelveri pan yapan ötomobilimin içinde bul muşlardı. Marthe Richard? Marthe Ri- yat ba isim jandarsalara kiç chard Tercüme eden: M. F. Coşkun bir halktan, bir çok gözlü ejderha gibi halktan korkuyordum bir şeyi hatırlatmıyordu. Demek o- luyor ki kanatlarla elde ettiğim za- ferler güme gitmişti. Son Crotoy - Zurich seyahatım münasebetile bü- tün gazeteler benden bahsetmişler- di. Bin çok defalar resmimi basmış- lardı. Fakat harp bütün bu insan - ların hâtıralarını ( bir yangın gibi yakmış harap etmişti, Jandarma kumandanı bana bir casus yakalamaktan ve bu suretle milli müdafaaya çok sıkı bir şekil- de yardım etmekten doğan bir gu- rurla: — Silâh taşımağa salâhiyetiniz yok! dedi. — Fakat, diye mırıldandım. Ben yalnız başıma seyahat ediyorum. Çantamı açtı: — Ya bu para? diye sordu. Filbakika yanımda 3.000 frank vardı. Bu para ayda 100 veya 150 frank aylık alan bir adamın gözün- de bir servet demekti. Ve bunu an: cak casuslukla tefsir edebiliyordu. Zira halkın nazarında casuslar ga- yet yüksek bir hayat yaşarlar ve çok para kazanırlardı — hoş bunu sonradan öğrendim ya! — Jandarma kumandanı beni ala- koymağa karar verdi ve tahkikata başladı. EE Şimdi köyde büyük bir binada mahpustum. Yazlık elbisem, çiçek- li şapkam, köpeğimle beraber mah. pustum, Yanımda çamaşır namma bir şey yoktu. Höcrem © kapalı ve havasızdı. Yatak diye de bir ot min derim vardı. Zaman geçtikçe, benim tayyare- ci bir kadın olmam, zindancıları - mın, jandarmaların ağır fakat na- muslu kafalarında bir istifham hâ- sıl etmeğe başladı. Daha © birinci günden bana onlarla beraber bü - yük bir odada oturmama müsaade ettiler. Ve hattâ beni gayet mahçup bir şekilde sıkıla sıkıla buraya ça- ğırdılar, Ufak tefek hizmetlerimi gördü. ler. Koşup gidip bana öteberi yiye cek aldılar. Benim buradaki huzu- mumdan yavaşyavaş müteessir olma ğa başlamışlardı. Gençtim, sâkin bir kadındım. Her şeye kulak as. mıyordum, Fakat bununla beraber kararımı vermiş görünüyordum. İş- te bütün bunlar, onları korkutmak tan ziyade eğlendiriyordu. Vazife- lerinin ve üniformalarının icabı o- larak gayet ciddi / göründükleri halde bana yardım etmek için et. rafımda dört dönüyorlardı. Hiç bir şey yapamazlarsa ben bir endişeye düşmeyim diye köpeğimle konuşu- yorlardı. İlk mütecaviz halleri, gü- daki kar gibi erimişti. Ve in de biç bir sebep yoktu. Casusluk töhmeti altında maznun mevkiinde bulunduğum halde bile başkaları üzerinde yapabileceğim tesiri bu suretle öğrenmiş oluyor - dum. İki gün burada kaldım. Bunlar benim yeni dostlarımdı. Kendim i- çin aldırdığım konserveleri taksim ediyor, yemeği onlarla beraber yi- yor, onlarla beraber kahvaltı edi- yordum. Paristen yapılan bir telefon üze- rine tabliye edildiğim zaman oto - mobilimi orada bir garaja çektim. Çünkü otomobilim — kabili istimal bir halde değildi. Çünkü, bütün benzin müsadere edilmişti. Fakat bu sefer yaya olarak Amiens'in yo- lunu tuttum. Orada beni Parise gö- türebilecek bir tren bulabileceği - mi zannediyordum. Yolda feci kervanlar görüyor - dum. Bunlar evlerini © barklarmı tahliye etmişler, yükte hafif paha da ağır ne varsa hepsini sırtlarına İranın hicret ediyorlardı. As - erlere, yorgun, üzerleri toz içinde askerlere tesadüf dülyordüe Ba, zan bir tayyare, uğultusu ile bu ka- filelerin korkan sükütunu yırtıyor ve herkes mihaniki bir şekilde ka- fasımı yere eğerek: ! Tayyare! diye keke- liyordu... Ea Amiens kargaşalık içinde kay » nıyordu. Herkes bir tarafa koşu - yordu. Her yoldan (kafile kafile mülteciler geliyor ve önünde set ol. mayan insan dalgalarını gittikçe b şiş aklaşıyor. — lar yi I Alman- lar yaklaşıyor! O — Bit — MİLLİYET PAZAR 7 TEŞRİNİEVVEL 1934 Kurtuluş günümüz (Başı 1 inci sahifede) İ İstanbul kumandanı Halis Paşa kıta- atı selâmlıyor den itibaren geçit ez Sri isteyenlerle dolmağa amaştı. Merasimin başlıyacağı Sultanahmet meydanı, biriken kalabalıkla iğne atıl- sa yere düşmiyecek bir manzara gös- eriyordu. ğ Saat tam dokuz buçukta merasime iştirâk eden kıtalar, askeri mektepler ve diğer teşekküller meydanda yerleri» ni almış bulunuyorlardı. Bu kısımda tramvay münakalâtı er- kenden tatil edilmiş, polis, (intizamı temin için tedbirler almak mecburiyetin- de kalmıştı. Geçit resminden evvel İstanbulun kurtulduğu, sevgili or- dunun şehre ayak bastığı am, | saat | tam 10 da kutlulandı. İstanbul kuman- danlığınca tayin edilen yerlerden top- lar atılmağa başladı. İlk top sesi du- yulduğu zaman limandaki bütün vapur- İar düdüklerini öttürerek bu kurtuluş gününün en mesut anını selâmladılar. Bunun ardından İstanbulu bu saa- dete kavuşturan şehitlerin hatırası anıl. dı: Bütün nakil vasıtaları ve halk iki dakika olduğu yerde durdu, Geçit resmi başlıyor. Saat onu çeyrek geçe önde Meto Gkletli polisler ve askeri bando oklu. ğü halde alay, Sultanahmetten hare ket etti, Geçit resminde, sırasile, Har. biye, Deniz Harp, Tıbbiye mektepleri, Kuleli, Maltepe askeri liseleri, Gedikli küçük zabit mektebi, bir pidaye tabu- ru, bir süvari bölüğü, bir sahra batar. yası, polis ve itfaiye müfrezeleri, sivil mektepler talebeleri yer almışlardı. Geçit alayı, Salkımsöğüt, Köprü, Şişhane, Galatasaray, yolile Taksime doğru ilerlemeğe , başladı. Caddeleri dolduran halk, kahraman askerlerimi” 2â büyük bir alkış tufanı içerisinde ve candan gelen bir sevinçle selimliyor. du. ; Taksimde Bu sirada Taksimde de icap eden hazırlıklar bitirilmiş bulunuyordu. Abi denin tam karşı cephesinde kurulan bür His, merkez kumandanı Fehmi Paşalar. la Halk Fırkası idare heyeti reisi Ce- mal Bey, ve diğer davetli zevat yer al- mışlardı. Ortada büyük bir kürsü hazmlan- miş, kesif bir kalabalık meydanı çer. şeve halinde abloka içine almıştı. Saat 11 i çeyrek geçe, alay Taksi- me vardığı zaman, Halis Paşa, abidenin yanında yer alan harbiye talebesini tef- tiş etti. Uumhurıyet ue. riyet Halk Fırkası, İstanbul belediye- si ve Haltevi namlarma güzel birer çe- Jenk kondu. Bunu müteakip Harbiye bandosunun verdiği bir (Ti) kuman- dasile hazırlanan direğe bayrak çekil- di ve selimlandı. İstiklâl marşı çalıma» rak bayrak çekme merasimi O nihayet buldu. ” Bundan sonra, Şehir Meclisi azazın- dan Refik Ahmet Bey, kürsüye çıka rak şehir namma bir nutuk söyledi. Geçit resmi Refik Ahmet Beyin nutkundan son- ra, tribünde bulunan İstanbul kuman- danı Halis Paşanm önünde geçif res- başladı. Geçit resmine iştirik eden Üş ve imrendirici bir heybet- le ayni sırayı takip ederek geçtiler. ktepler safınm önünde yüksek tahsil talebesi vardı. Onun ardında da Galatasaray ve diğer mektep talebeleri yer almışlardı. En sonda, Esnaf Ce miyetleri namma hazırlanan büyük bir gelengi taşıyan otomobil geçti. Ve geçit resmi bu suretle nihayet buldu , İstanbul kı Öğleden sonra saat on altıda İş- tanbul kı bir resmi ka- bul yapıldı. Belediye reisi ve Şehir Meclisi azasından, cemiyetler mümes- sillerinden ve fırka reji müte- şekkil birer heyet, mer. kumandanlık kezine giderek Halis © Paşaya, halkı- mızın orduya olan şükran hislerini ar. zetti, i Diğer toplantılar istanbulun kurtuluş bayr: ü öçbetile dün şehrin birçok yerlerinde. mini ehir bandosu dün gece, Taksi meydanında milli parçalar çalmıştır. Belediyenin ziyafeti Belediye dün akşam ordu şerefine 200 kişilik bir ziyafet vermiştir. Bu ziyafette İstanbul vali ve belediye rei- $#i Muhittin bey srk sık alkışlarla kesi- len bir nutuk söylemiş ve nutkunda Istanbulun kurtuluşunun kutlulanması münasebetile ziyafette nutuk söylemek şerelinin kendisine verilmesi bahsine Türkiyeyi ve istanbulu kurtaran ordu ve kumandanlarına teşekkür ederek ka- hs İsyan büyüyor | olduğu bildiriliyor. Bilbao ile bütün mü- İspanyada Başı 1 inci sahifede) şebbüs eden zabıta kuvvetlerinin Madrit- te doğru çekilmeğe mecbur edildiği söy- lenmektedir. Oviedo'da tüfeklerle müsellah grevci- ier ile polis kuvvetleri arasında kanlı çarpışmalar olmuştur. Hastahanelere beş ölü ve onu polis memuru olmak üzere, birçok yaralı kaldırılmıştır. Bir tayyare filosu ile asker kıtaları gelmiştir. Barselon'da da örfi idare ilân edilmiş- tir. Katalonya parizmentosunun, katalon- yanın istiklâlini ilân elmesi bekleniyor. Zabita 300 kişi tevkif etmiştir. Posta ve telğraf muhaberatı durmuğtur. Asker kuvvetleri sokaklarda devriye gezmekte dir. Bazı karışıklıklar olmuş ve altı kişi yaralanmıştır. Sensebastiyende birçok ve yaralı nakalât ve muhaberat kesilmiştir. Valansiyada şehir susuz ve elektriksiz kalmıştır. Şehirde yiyecek de yoktur. MADRIT, 6. A.A. — Tam sayısını meydana çıkarmak mümkün olmamışsa da, bugüne kadar «pey ölen olmuş tur. Asturiyos'da vaziyet çok ağırdır. e Buradaki birçok köylere hakim- irler. Miyeresi'e gerek asilerden ve gerek zabıtadan on kişi kadar öldürülmüştür. Tülek ateşi saat sekize kadar sürmüştü Silâhlı asker kıtaatı, asileri kuşatmak İspanyada bir nümayiş manzarası ve İspanyol zabitası çin Aviedo , Valladolit ve Leon şehir. lerinden ileriye çıkmışlardır. Birçok şe- hirlerde grev teşebbüsleri haber verili- yor, Madritte, hükümet fevkalâde tedbir- ler. almıştır. Her geçen yolcunun üstü başı aranmaktadır. Başlıca resmi dairele- rin bulunduğu yerlere civar sokaklar pro- Jektörlerle taranmaktadır. Varoşlara as- ker yerleştirilmiştir. Mühim sokaklarda makineli tüfek müfrezeleri bulundurulu- yor, Silâh fabrikasına doğru SENSEBASTIYAN, 6.A.A. — Bilbo Aan bildiriliyor: Asiler, zorlu bir çarpış» . Tersanelerimiz Tersane havuzlarında faaliyet artıyor Seyrisefainin lâğvından sonra başlıbaşına bir idareye bağlanan havuzlardaki faaliyet son aylar zarfında artmıştır, Eski vaziyete na zaran büyük bir salâh ve inkişaf gösteren havuzlanma işleri de ço- galmıştır. Limanımızdan transit olarak geçen ecnebi vapurlarmdan çoğu tercihan tersanelerimiz - alemini Esasen, Sey risefainden ayrılarak üç ayrı ida- reye raptolunan bu müesselerin va ziyetlerini tesbit etmek için yapı - lan son tetkikat bunu teyit etmiş - tir. Öğrendiğimize göre, havuzlar müdürlüğü tersaneciliiğmizin aza- mi inkişaf çağma varabilmesi ve civar tersanelerle rekabet edebil - mesi imkânlarını araştırmaktadır. Bu hususta icap eden tedbirler a- ınacaktır. Kadıköy - Fenerbahçe i#amvayları Kadıköy - Suadiye - Bostancı tram- vay hattının İhlamurdan Fenerbahçe» ye ayrılan şebekesi önümüzdeki haf- ta içinde bitecektir. Bu suretle Kadı. köy - Fenerbahçe tramvay şebekesi ay sonunda işlemeğe başlayacaktır. Ali Rana Bey Ankaradan şehrimize — gelmiş olan Inbisarlar ve Gümrükler vekili Ali Ra- na Bey dün sabah İnhisarlar. Umum. müdürlüğüne giderek bir müddet meş- gul olmuştur. Vekil Bey birkaç güne kadar An karaya gidecektir. ME Dört İngiliz tayyaresi gel- di ve gitti İngiltere sivil tayyare teşkilâtma mensup dört tayyare evvelki gün Lom dradan şehrimize gelmiş ve dün Eski- şehir, Konya terikile Halebe gitmiş tir. Tayyareler bir İngiliz pilotun ku- mandası altında olup mürettebatı dört Hintli bir de Avusturalyalı tayyareci- den ibaret olup bir tetkik seyahati yap- maktadırlar, İngiliz seyyahı geliyor Yarın Homerik vaparile şehrimize 400 İngiliz seyyahı gelecektir. Dünkü hava Sıfır derecei hararete ve deniz seviye- sine barometro bu sabah saat madan sonra, Eibar silâh fabrikasını ele gerisini al lag askerler bunları ışarıya atmışlardır. Epeyce ölen ve ya- ralanan vardır. PARIS, 6.A.A. — Ispanyadan 8,45 te gelen en son haberlerden, şimdiye kadar 100 kişinin öldüğü anlaşılıyor. Sabah üçüne kadar resmen itiraf edilen ölü sa- yısı 31, yaralı sayısı da 46 idi, Topçular çağrıldı SEN SEBASTTEN, 6.A.A, — Intiza- m: muhafaza ve grevci gruplarını dağıt. mak için topçu efradı çağırılmıştır. Top- çu havaya ateş etmek o mecburiyetinde tır. “ Şehrin muhtelif mıktalarma mitralyoz bataryaları konmuştur. Grev vilayetin bir çok şehir ve köy. lerine yayılmıştır. Mondrüigor da hücum kıtaatı dündenberi asiler tarafından mü» basara altında bulunan bir karakolu kur- tarmışlardır. Bir çok kimseler tevkif edilmiştir. Tayarelerle tehdit MADRID, 6.A.A. — Altı tayyarenin Merdöde dün asilerin üzerinde uçtuğu te- yit ediliyor. Asiler bonbardıman korku- sile yerlerini terk etmişlerdi, Mauzaneda da dağlarda ihtilâlcilar tü- fenk belki de mitralyozlarin müsellah ol. dukları halde bir piyade bölüğü ile takvi- ye ediliniş olan muhafızlara saatlerce mu kavemet etmişlerdir. Asiler bugün #renle takviye kıtaatı gel mesine mani olmağa çalışıyorlar, Saat sekizden sonra sokağa » sıkmak yok ,MADRIT, SAA. — Dün akşam, rad. yoda konuşan dahiliye nazırı, halka, 6 hemmiyetli bir sebep saat 20 den sonra sokağa çıkmamalarını tenbih etmiştir. Madritte vaziyet MADRID, 6. A.A. — Vaziyet A yor gibidir. Mağazalar açılmıştır. Tram- vaylar köğkatın himayesinde işlemekte. dir. Tünel kısmen çalışmaktadır. Oviedodan bildirildiğine göre maden havzası asileri dağlara ve maden kuyula- rına iltica etmektedirler, Kıtaat bir kaç köyü tekrar işğal etimiştir. ————-- dehini Ulu Gazimiz ve ordu şerefine kaldırarak hazirunu içmeğe davet et miştir. Bundan sonra sıra ile nutuk söyle yen İstanbul kumandanı Halis, hava kuvvetleri kumandanı Muzaffer Paşa- lar ordu namına teşekkür etmişler ve Muzaffer Paşa hava kuvvetlerinin mil- li mücadele esnasında kahramanlık ve fedakirlıklarından haziruna kısaca bah- tir. Azami sürati saniyede (8) metroya çıkmıştır, Seksen milyon değil, sekiz milyon olan haber yanlışlıkla 80 milyon lira olarak dizilmiştir. Tashih ve ötizar ©- deriz. Efgan kralının bir oğlu oldu KABIL, G.A.A. — Kral Alâhazreti Hümayun Mehmet Zahir şahım 23-7.934 de bir erkek çocuğu dünyaya gelmiş ve ismi Ahmet şah konmuştur. | Suni benzin yakan otomobiller VİYANA, 6. A.A. — Sunj benzin ya- kan otomobiller için Alp yollarında tertip edilen ilk budunlar arası koşu; Zirai mah sulâttan çekilmiş bir madde kullanan Avusturyanın üstün gelmesile neticelen- di M. Mac donald hasta LONDRA, 6 (A.A.) — Başvelilin hekimler tarafından muayenesinden son- ra sıhhat raporu neşrine Jüzüm memiştir. M. Makdonaldin umumi ahı; vali iyi olmakla beraber, daha bir müd. det gözlerini yormaması icap ediyor. muş. > Bazı kimseler, Yapor neşredilmeme- sini hayıra yormuyorlar, . Bir gemi kayalara vurdu ADELAIT, (Avustı GAA— a SAA puru, zotlu havaya kapılarak vurmuştur. Geminin pruvası delinmiştir, 30 kişilik mürettebat sağdır. Iki römor- kör kaza yerine yetişmişlerdir. Belçikada deflasyon BRÜKSEL, G.A.A, — Mülki müdafaa 44 milyon yerine 70 milyon tenzil edile- ceğini bildirmiş! K haberler $ Mimar Servet Bey için — Geçen sene vazife başında ani olarak vefat eden belediye mimari şubesi müdürü Servet Bey için yarın, vefatının yıldö- nümü münasebetile Mimarlar Birliği bir ihtüfal yapacaklardır. Bu ibtifnle bele | diye de iştirâk edecektir. Ml ee İitakenca tasdik edilmiş idi. b I(MÜTEFERRİK HABERLER Tütün istihsal sakala! ANKARA, G.A.A, — Türkofisteği 1 Ağustostan itibaren taibik resi giren ekiciden tütün alına kanu hükümlerini izah ve bu kanın et dahilinde muhtelif balyaların imal lerini bilfül ekicilere göstermek Türkolisi tütün masası şefi memur edilmiştir. Mümtaz Be, takasından başlıyarak süratle in kiye tütün istihsal sahalarını dola tr, Fahrettin Paşa Adan i ADANA, 6 (A.A.) — Ordu mii tşi Fahrettin Paşa hazretleri ve rmda bulunan zevat dün şehrimize mişlerdir. T.D.T.C. inin gazet radyoya, ajansa teşek ANKARA, 6 (A.A,) — Türk | tetkik cemiyeti umumi kâtipliği buat umum müdürlüğüne Şu göndermiştir: “Dil bayramı günü matbuat, ve radyolar tarafından gösterilen yük ve içten çalışmadan dolayı benimseyerek candan uğraşan yü makamıızla bütün gazetelere, ajansına Ankara ve İstanbul va karşı duyduğumuz teşelek lâğmı diler saygılarımı sunarım dim.,, ez i Staviski işinde alâkad bir polis müfettişi “ LILLE, 6.A.A. — Polis müfettişi riani'nin türlü çirkin hareketlerinden ayı burada bir rezalet çıktığı malâ Şimdi söylü'ndiğine göre, bu adamla nesinin yaptıkları işler, Staviski met sile alâkadarmış. Bugün ikinci mi (Bağı 1 inci sahifede) halde daha usta olan Çeklerdeni cak iki gol yemesine mukabil, hüsl hattı ümit edildiği kadar tesirli mış ve hattâ sırf tereddüt yüzün bir iki sayı da kaçırmıştı. j Bugün misafirler dinlenmiş oli Fenerbahçe takımı da esas kad fazla değişmiş olmadan takviye miş bulunarak oynayacaklarında: günkü maçın çok çetin ve zevkli ğı —z piçi e Si ki seneye yakın bin zamandır bol sahalarımızda görülmeyen R ile Necdet, Ateş « Güneş takımının. hafta ötede beride yapmakta old ekzersiz maçlarında mütemadiyen Tam kir bade kle inizi form bir halde bul N hassa Rebü - son zamanlarda #ümüz bir iki oyununa naazran - Bol hayatım” en İyi va en kudi bir devresinde bulunmaktadır. Fenerbahçe müdafaasının en elemanlarından olan Cevadın, gö deki bir ârıza dolayısile oynays mış olmasına bu cuma günkü maçta muvaffak o mu düşünürsek, böyle bir mü münde daha kuvvetli bir şekil alafi bir Fener hüçum hattının her Cuma günü, Fener hücum hattı beraber, mu den bir kısmının atak kabiliyetler Dağcılık klöbünün tenis turna” Neşet - Protopopof Beye galip 6-3, Necip-Medoviç Beye hükmen Mahmut-Bulent Beye galip 6-1, 6-1, V tali-Mango Beye hükmen (galip, Kö Ancopulo Beye galip 6-2, 6.2, Franh Selim Beye galip 6-0, 5-7, 6-4, N Seyfi Beye galip 6-1, 8-6, Mah Vitali Beye galip 6-0, 6-2,Kris-Aevi? Beye galip 6-3, 6-2, Melih ve A Kris ve Yahya Beylere galip 1-6, 7.5, Necip ve Cevdet - Kohen ve pulo Beylere galip 6-1, 6-3. H. ve Necip, 15d e Şive H. ve Kaming H. ve Vedat, 16 Neşet ve B Selim ve Areviyan, 16 Melih ve mut Medoviç ve Mango veya Vi Fazıl, ) © Heybelide teni: li Adaları Güzelleştirme cemiyeti yesinde Heybeliada Plaj kortlarında B. Teşri: ali Şİ bir enle u acaktır. Kazananlara kup ü verilecektir. Herkes yz Kyıt yerleri: 1 — Zeki Riza Ü Spor), 2 — Kadıköy Moda Feridun, 3 — Beyoğlu Ağa Cami nir. sesi, 4 — Heybeli kortları, Kayıtlar 10-10 çarşamba akşam macaktır. Kura neticeleri ve cuma günü neşredilecektir. Ankara şampiyonluğu ANKARA, 6 (Telefonla) — ra futbol şilt müsabakalarmda Birliği hükinen mağlüp sayılarak kar gücü klübinün şampiyonluğu Futbol federasyonu bu neticeyi wuş ve Gençler Birliği klübün nale kı çi