18 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

18 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Kralın cenazesi Bugün kal 3 İ Meratta kralın sarayı (X işaretli yer Yugoslav Dahiliye neza ç, (Başı 1 inci sahifede) e tarafından beraberce tanzim ceği tattur. Merasimin çok uzun süre“ türe ehmin edilmektedir. Merasime if- lif, SİN gelen ecnebi askerler muhte - H, izonlara yerleştirilmişlerdir. “biye nezaretinin beyannamesi la, PELGRAT, 17 (Milliyet) — Yagos- met, larbiye nazırı orduya hitaben mes- Yük Şi Pir tebliğde kral Aleksandr bü- vya etlerine ve ölümünün Vue. işe isin pek büyük bir ziya olduğun Kiral ser diyor ki: rep e N sândır ebedi bir garefe ma- Mr. Fakat, kahraman askerler, müte- için palm vasiyetini yerine getirmek ale, balefinin ileri süreceği bütün ide” Haş Kuvvetle bağlanmalıyız. Biz ertik ip etlü Kral Piyer Hazretlerine ye ” Li ize bulunuyoruz. Bu yemini” e? oluyoruz. Bu bizim mukadder bor 7 Ve hepimizin takip etmesi bir yoldur. Bu suretle kral Alek- adrın son dakikasmdakci vasiyetini li- yek akl oi ekmek Se Setiz. Yol öyle devam edece - el ele ay rs yüksek kralı - x İkinci Piyer,, diye bai Yugoslavya ve Fransa a PARİS, 17 (A.A) — Bölgrattem Bildiriyor; Hariciye nezareti teşrifat dairesinin âbiyettar erkânmdan biri Havas ajam- 1, Duhabirine beyanatta bulunarak 4ö7- demiştir; Her iki milletimiz için pek kederli olan bu anda bütün Yugoslav enileti, dostluk rabıtala olan alar Yının takviyesinin bir nişanesi addedecek- “tir, Con Simon'un izahatı LONDRA, 17 (A.A.) — Nazırların toplantısında, Sir Con Saymon, cinayetinden sonraki günlerde olan bazı aksülâmellerden kabineyi ha- etmiştir. > Cinayetle alâkadar hükümetlerin ted- birleri ve itidalleri gayet müsait birer a- lâmet olarak telâkki edilmektedir. M. Benes Belgrada gidiyor PARİS, 17 (A A.) — akya İariciye nazırı M. Benes kral Aleksan- drın imis bulunmak üze- ve dün akşam Belgrada hareket etmiştir. Hareketinden evvel M. Benes Fransa iciye nazırı M; Laval ile uzun ve sa- mimi bir mülükatta bulunmuştur. Bu mü- lâkat Fransız ve Çekoslovak hüküme! İZ cenazenin konulduğu yerdir) ve retinde matem bayrakları inin harici siyasette görüşlerinin be- İm olduğunu müşahedeye irakân ver- 'M. Lebran dün akşam Belgrada vardı BELGRAT, 17 (A-A.) — Fransa Reisicumhuru M. Albert Lebrun,, Ma- reşal Petain ve Fransız parlementosu murahhas heyeti saat 820de buraya gelmiştir. M. Lebrun, istasyonda salta- hat maipleri, bütün hükümet erkânı ve cenerallar tarafından istikbal edilmiş - ii seker, ihtiram merasimini İN Şi ebrun, Prens Paul'un arabasile kral sarayma gitmiştir. Orada ikamet e- decektir, Merasime iştirak eden Fransız tayyareleri BELGRAT, 17, (A.A.) — Miralay Girier ve binbaşı Weyserin kuandasın- da bulunan 19 Fransız tayyaresi Udi- neden Zagrebe gelmiş ve Zagrepte ka- raya inmiştir. Fransiz hava mazırı cene- ral Denainin tayyaresi ile birlikte iki tayyare daha gelecektir. Bu 22 tayyare bugün müteveffa kralın cenaze merasi - minde bulunmak üzere Bolgrada hare - ket edeceklerdir. Mesaliyetin tesbiti bekleniyor BELGRAT, 17 (A.A.) — Şimdilik Belgrat hükümetinin Marsilya suikasti dolayısile diplofnasi yolu ile teşebbüs - irişmesi hakkında hiç bir karar verilemez. Yügoslavyanın salâhiyettar mahafi - Binin mülâhazası bü merkezdedir. Mez- kür mâbafil, her şeyden evvek suikastin uzak ve yakın mesuliyetlerini meyda - 'na çıkaracak olan tahkikatın neticesini fikrindedir. LONDRA, 17 (A.A.).— suikastinden mesul olan tahkikat esnasındaki itiraz ve münaka- şaları Milletler Cemiyeti konseyine in- tikal “etmiyeceği © zannolunmakta ve hattâ bu meselenin Cenevrede ileri sü- İ rülmemesi temenni edilmeletedir. Zira meseleyi, hükümetler arasın - da alelâde diplomasi yolu ile hallet - mek daha iyi olur. lemenin kiz kardeşinin son zamanlar. da Atinada ikamet etmiş olduğu sure - dinde vermiş olduğu haberi tekzip et - Filhakika © matmazel Kelemen is minde bir bar artisti 1928 tarihinden. beri Atinada ikamet © etmelete ise de Yogoilavya kralmın katili ile hiç bir a olmadığı zannedilmektedir. Cinayetin tahkikatı GBaşi İl inci sahifede) | ilin parmak izleri 1931 de Bulgaris- tanda alman izlerin aynidir. Bundan mande Kelemen'in kolundaki döğme - ler, göbeğindeki yara izi, Tistanı terkederek Budapeşteye gitmiş i mem eği v ve ayni zamanda Maca- tistan ile diğer komşu dveletlerdeki tethişçilere talimat yetiştirmek vazi - ük Diğer taraftan dan beri Yugoslavya aleyhine yapı « lan suikastler şunlardır; 1929 senesinde Zagrepte (Novos- ti, gazetesinin başmuharriri öldürül - müştür 1930 da Kral Aleksandr? Hazret » lerinin şahsına bir suikast yapılmış, fa kat muvaffak olamamıştır. , 1932 ecnesinin 17 temmuzunda "ek garına bir bomba konmuştur. 15 Ağustosta Osick ve Vinkovcide ikinci Wevki bir vagona 8 Eylülde Belgrat - Zağrep hatta, 1 Teşrinievvelde Zağ Tepteki ortodoks klisesinde ve bir tef Soli ölüsüne bomba onmaştar. z 33 senesinde Oustachi'lerin bir Sok mensupları © Yugoslavyada Lika Hilâyetine dahil olmuşlar ve A teşvik etmişlerdir. Bu ihtlâl | hareketi çabuk bastırılmış ve müşev - vikler püskürtülmüşlerdir. 30 Tem - muzda Koprivnica polis merkezinde bomba patlamış, 24 Ağustosta mebus Nendorfea katledilmiş 14 Eylülde Go la ve 29 Eylülde Zaprechiteh'de iki bomba patlamıştır. Bütün bunların Oustachi'lerin teş- vik ve tertibi olduğu meyda. il etirilmek üzeredirler. Katilin bu suç ortakları Marsilya zabıtası ta ten sanra bu- kedonya : bit edilmekle beraber diğer mazmun ların bu komiteye dahil olup orna > dıkları henüz anlaşılamamıştır. Bina- enaleyh tahkikat muhtelif komiteler cihetinden tamik edi ir. Fran - gazetelerinden biri, Marsilya canisi nin üçüncü şeriki cürmü Mio Kralu - nün, Belgrat zabıtası şoförlerinden bi ri olduğunu ortaya atmıştır. Biz, Krı İunun Fransız memurları huzurunda in Budapeşte polis mektebi şoförü olduğunu ve bu vazifeye tet « hişçilerin reisi Pertchetz'in tavsiyesi ile kabul edilmiş bulunduğunu itiraf eylediğini beyana meozunuz. Tevkif edilen komiteciler SOFYA, 17 (Milliyet) — Kapatı- Jan “Makedonya ihtilâl teşkilâtı,, na mensup olup bir müddettenberi aranı lan üç Makedonyalı zabıta tarafından akalanmıştır. Mihailof grupuna men Tup olup tethişçi ve birçok vakalardan suçlu olarak aranılan bu yapilar i sim ve hüviyetleri Resmi Gazete ile diğer gazetelerde neşredilmişlerdi. Bunlarm her üçünün de muhtelif katil vakalarile slâkadar bulunup teşkil » MİLLİYET PERŞEMBE 48 TEŞSİNEVVEL Bizden alacaklar (Başı 1 inci sahifede) stok biriktirerek hem merkez bürosu nun fiat yükseltmesinden herkesten ev- vel istifade etmek, bem de bu fiatlarn altımda kalarak onun © önüne geçmek gayesini takip etmişlerdir. İnhisarların bu dikidasyon malları ile mücadeleye girmesinde hiç bir mâ- na yoktu. Fiatları kırsaydı onlar daha fazla kıracaklardı, ve neticede inhisar ların teşekkülünden evvelki baş aşağı gidiş devam edecekti, Serbest ellerde ve serbest piyasada bulunan ve inhi- sarın satışmın önüne geçen bu stokla. rım İran ve Rus afyon fintlarını naza- rı dikkete alması pek tabii idi. İnhisa- rın bizzarur bu stokların bitmesini bek- lediği sırada Rus ve İran malı girdiy- se bunun kabahati inhisarın değil, o si- rada bu yabancı mallarla karşı karşıya kalan stok sahiplerine aittir . Avropa fabrikalarının İran ve Rus afyonundan bu müddet zarfında satın aldıkları miktar normal zamanda Türk Yugoslav afyonundan satılan miktarm onda birine bile tekabül etmez. O hal- de onda dokuzu ne oldu? Uyuşturucu maddeler istihlâki bir sene (| zarfında yüzde 90 derecede tenezzül mü etti? Hedefi eski zamana rücu olan bu gibi iddiaları bu ticaret mevzunun mahre. miyeti olmasaydı daha açık rakamlarla Yade Kanunun inhisara gösterdiği başlıca hedeflerden biri bu mahsule Türk çift. şisinin emeğini koruyabilecek bir kıy. met verdirmektir. Cenevre mukavelesi. iki meticesinde her tarafta max mul uyuşturucu maddelerin istihlâki zalmakta © olduğundan bu #nahsul ile iktisadi muvazenemizde tuttuğumuz ye- ri ancak kıymetinin arttırılması ie muhafaza edebiliriz, ve unutmamalıyız ki, mamulün bizden gayrisine verdiği yüksek temettüler memleketimizde ka- İsn cüz'i kazançla mukayese bile gö- türmez . Avrupadaki stoklardan O inhisarın müsaadesi olmadan satış yapmak niye- önde bulunanlar piyasayı uzun müddet besleyecek vaziyette değildirler. Hattâ kalburun üzerinde kalanlar | binmisbe nazlı satıcılardır. Bundan sonra fiatla- rm hariçte dahi yukarıya doğru gitmesi ihtimali çok kuvvetlidir. Hattâ bu hare- ket başlamıştır. İnhisar son zamanlarda aktettik. teri mukavelelerle öntaç ettiği satışlar en mühim fabrikaların bu yükselişi na- zarı dikkate alarak rekabetin çök fev - kinde fiatlarla bağlanmayı ihtiyata mu- yaf gördüklerini isbat eder Şu ciheti tasdik eltirmek lâzmnder ki, inhisar bugün hariç piyasaya bul ettirdiği Rat eskifinin yüzde yüz nün fevkindedir. Dahili fiat da bu nis. bette artıştır , İnhisarın hedefi açıktır: Burada fer. di ve akalliyeti değil ekseriyeti düşüne. rek harekete mecburuz. Yaptığımızı bilerek yapiyoruz, ve neticeye vatacağı- mıza eminiz, Hattâ kismen vardık bi- isabeti za” bilhassa bir dikten sonra, muba- le yakın bir iştir Milliyet bu sütanda iş ve işçi yenlere tavassut ediyor. İş ve işçi istiyenler bir mektupla İş büro » muza müracaat etmelidirler. İşçi aranıyor Beş marangoz ustası ve iki de ma tangoz çırağına ihtiyaç vardır. İste yenlerin Galata Adalet hanında Maran: gozlar cemiyetine snüracaatları , İş arayanlar Tehsilim yöksektir. İngilizce, fren sızca, arapça bilir, ve daktilo yaza - işçilerinden olduki Yakalandıkları evde neticesinde, kuyu bulunmuştur. Marsilya suikasdi sin hir Makedonyalı tarafından ya - pıldığı işitileliberi, zabıta Makedonya komitesine mensup komitecileri takip etmek için faaliyetini bir kat daha art- turmuştır. Katilin kız kardeşi ATİNA, 27 (Milliyet) — Matbu- atın polisten aldığı malümata göre Kral Aleksandrm katili im hemşiresi Marsilya cinayetinden bir kaç gün evvel Atinada bulunmakta ve sefihane para sarfetmekteydi. Bura - dan Fransaya gitmiştir. Ağır ithamlar MARSİLYA, 17 (A.A.) — Aix -en Provence'da yapılan (o taharriyat, ev- velki gün Melunda tevkif edilmiş o - Tan tethişçi Malnyyi çok ağır ittiham- tomatik rüverver, bir bomba şarjı bu- lunmuştur. Bu bombalar, Kalemen is mini Laşıyan katilin cebinde bulunan- ların aynidir. Bu da, Malny'nin kom- ploya ve suikastin ihzar ve tertibine iş in ın cerhi kabil olmıyan bir emniyet müdürü M. Charles Magny, vazifesine başlamıştır. Mumaileyh, Pa ris Seir gazetesine beyanatta buluna: rak “cap ettiği, ihtiyaç hissedildi takdirde maddi teşkilât ile ebraber manevi ve ahlâki teşkilât ta yapaca - ğım.,, demiştir. Hiç bir şeyi gizlemek sizin camdan bir evde çalışmak iste - 1934 dırıliyor. | Afyonu gene — | Yeni Meclis Belli oldu (Başı 1 inci sahifede) ya (30839), Osman Nuri (30296), A- sım (bankacı) (29923), Halil o Rüştü (29922), Beylerdir. Yeni meclisin çehresine İstanbul umumü o meclisinde 1927 senesi tahriri nüfusuna göre (68) aza bulunuyor. Bunun (61) â Istanbul şehir dahili on kazadan seçilir. Diğer (7) a za, Çatalca, Silivri, Yalova, Kartal ka - zalarından çıkacaktır. İstanbuldan kat'i meticeler alınmış - tır. Mülhak kazalarm © azaları da bu hafta sonunda belli olacaktır. Şimdi, umumi meclisin 61 şehir a- zasını, (asli olanları) kazalarına göre aşağıya yazıyoruz: © Adalar Belediye daimi encümeni azasından Avni Bey. Bakırköyü İstanbul hallcevi reisi Ali Rıza Bey, Ticaret odası neşriyat müdürü Galip Bahtiyar Bey. Beykoz hazası Sabik umumü meclis azasından Meh- met Ali Bey, eczacı Ferit Bey, Liman inhisarı unmami kâtibi Reşat © Yılmaz Bey. Beşiktaş kazası Tayyare piyango müdürü Fikri B., sabık darülfünün müderrislerinden dok- tor Etem Akif Bey, avukat Arif Bey, sabık umumi meclis azasından avukat Abdülkadir Ziya bey, Esnaf | bankası müdürü Hamdi Rasim Bey. Eminönü kazası Sabık İstanbul mebusu o Kavalalı Hüseyin Bey, piyango müdürlüğü şefle- rinden Feridun Bey, İş Bankası İstan- bol şubesi müdürü Yusuf Ziya Bey, avukat Hasan Fehmi Bey, Emmiyet San- dığı mürakibi Raşit Bey, sabık İstan - bul müddeiumumisi avukat Esat Bey, Vakit gazetesi yazı işleri müdürü Re- fik Ahmet Bey, doktor Ali Rıza Bey, Vakit gazetesi muharrirlerinden Selimi İzzet Bey, sabık umumi meclir azasın- dan Refika Hulüsi Behçet Hanım, Fatih Avukat Sadettin Ferit Bey, tüccar Bican Bey, eczacı Necip Bey, avukat Cemalettin Fazıl Bey, fabrikatör Muzaf fer Bey, sabık umumi meclis azasın- dan İsmail Sıtkı Bey, doktor Galip Hak- kı Bey, Manyasi zade Feridun Bey, baro reisi Halil Hilmi Bey, Hacı Recep Bey, doktor İhsan Arif Bey, Tayyare cemiyeti İstanbul şubesi müdürü İsmail Hakkı Bey. Kadıköy Müteksit deniz kaymakamı Yusuf Ziya Bey, Resmiye Hakkı Şinasi Ha nım, Moreli zade Naci Ali Bex, sabek veremi edir Reşat Bey, Şirketi Hayriye idare meclisi azasın - dan Haydar Bey. Üsküdar kazası Eczacı Celâl Boy, avukat Muharrem Naili “Bey, Makbule Esat Hanım, Aş at Faruki Bey : ç vi Sarıyer Tüccar İsmail Hakkı o Bey, Esnaf “ ösmiyetleri mürakibi Amca Tevfik Bey, avukat Aziz Bey. Beyoğlu Mühendis Naci Bey, kimyager Hul- iki Bey, sabık daimi encümen azasın - dan Nakiye hanım, Hakkiye Emin ha- num, İâstik şirketi komiseri Aziz Bey, Bomonti şirketi memurin müdürü Kâ- mil Bey, daimi encümen © azasından Mehmet Ali Bey, Kasaplar şirketi mür dürü Ahmet Bey, mütekait kaymakam Mustafa Faik Bey, avukat Mustaf. ket Bey, Sabık umumi meclis azasın - dan Tevfik Amir Bey, Ticaret odas reisi Nemli zade Mitat Bey, © umumi meclis azasmdan Supbi Bey, eski şehir eminlerinden Tevfik Bey, ressam Ce- mil Bey, (Cem), hayvan borsası komi- seri Kadri Bey. Kaç kazadan kaç aza? Yukarıda isimlerini yazdığımız yeni meclis azaları kaza itibarile Adalardan, (1), Bakırköyünden (2), o Beykozdan (3), o Beşiktaştan (5), Eminönünden (10), Fatihten (12) , Kadıköyünden (5), Üskilardan (4), Sarıyerden (3), Beyoğlundan (16), zat çıkmaktadır. En fazla aza çıkaran , nüfusu en ka- labalık olan Beyoğlu kazasıdır. Adalar da yalnız bir aza çıkmaktadır. Yeni azanın meslekleri ,, Yeni umumi meclis azası meslek i- tibarile şöyle bir sıra arzetmektedir. Ekseriyat avukatlardadır. Mecliste (12) avukat vardır. İkinciliği şimdiki memuriyetleri nazarı itibara alınmazsa askeri tekaüt olanlar almakta - dır, adetleri (9) dur. Bundan sonra #- . tey tüccar, (5) mütekait me mur, (4) Odektor, (3) © eczacı, (3) bankacı, (1) tnühendis, (1) kimyager, (4) fabrikatör, (İ) ressam vardır. Bundan başka, yeni meclise (5) ha- nım aza girmektedir. Mecliste iki sa- bik darülfünun müderrisi vardır. İki sax bek mebus vardır. Ayrıca ashabı cen - lâkten olan üç zat vardır. Geçen mecliste ayrı ayrı gazete - lerden üç muhamir © vardı. Bu sefer mecliste Vakit gazetesinden iki muhar- tir vardır, Bu sefer mecliste doktor adedi de a- zalmiştr. Meclisin yeni beş kadın a- zaşından ikisi mevkilerini muhafaza et- mektedir. Bu hanımlar Nakiye ve Res fika Hulüsi Behçet hanmmlardır. Diğer üç hanım yenidir. Kimler yerlerini muhafaza ediyorlar? , Mecliste (61) azadan ekserisi mec- lise yeni giren zevattır. Yeni intihap o- lunan zevatın adedi (36) , tekrar se- çilerek yerlerini muhafaza © edenlerin miktarı (25) tir. Mülhak kazalarda se- çilecek (7) azadan kimlerin yerlerini muhafaza edebilecekleri henüz malüm Türkiyede matem (Başı 1 inci sahifede) ve bu gece kapalı bulunması ve çal gılı mahallerde lâbi; i üd - detle tatili muvafık İstanbul radyosunda ANKARA, I7 (A A.) — Matbuat umum müdürlüğünden tebliğ olun - muştur; Yugoslavya Kralı Haşmetlâ Aleksandr Hazretlerinin cenaze mera simine tesadüf eden birinci teşrinin 18 inci perşembe günü akşamı, Türk radyosu saat 20 buçukta büyük ölü - nün memleketimizde uyandırdığı de- rin ve içten gelen yası bir nutukla ifa de etmeğe çalışacaktır. Ayni zaman- da sırpça ve fransızca olarak Türk mil letinin büyük acısı dost memlekete cihana da ilân edilecektir. Ankara ve İstanbulda ruhani âyin Yugoslavya Kralı Aleksandr Haz retlerinin cenazesinin kaldırılması mü le bugün Ankarada mütevef- fanın istirahati ruhu için ruhani bir âyin yapılacaktır. Bu âyinde hükümet erkânı ve Corps Diplomatigus hazır bulunacaktır. Ayni zamanda bugün saat II de Taksimde Ayatriada kli- sesinde de vilâyet erkânı ve konsolos larla Yugoslav tebaasının iştirakile bir öyin yapılacakır. Recep B. Pazara Ankaraya gidiyor Cumhuriyet Halk Fırkası umumi kâ- tibi Recep Beyin bugün Balıkesir yoli- le Kütahyaya gitmesi mukarrerdi. Aldığımız malümata göre bu seya hat geriye kalmıştır. Recep Bey, mec- lis açılışına yetişmek üzere önümüzde- ki pazar günü Ankaraya gidecektir. YENİ NEŞRİYÂT Şairler ve kahramanlar Hasan Cemil Friçdrish Gundolf'un (Şairler ve kahramanlar) mu türkçeye çevirip basmıştır. Gundolf bu eserin- de büyük insanlardan birkaç tanesini seçmiş ve bu adamların hayat ve eser- lerinin bir tahbilini yapmıştır. Kitabında Dante, Shakespenre, Go- the, İskender, Sezar , Napoleon gibi büyüklerin simalarını görür ve ruhları» mi okuruz. Mazinin bu kuvvetli mese- lelerini istikbal yoluna tutmak ve ge- len nesle giden büyüklerden öğrene ceklerini öğretmekte Gundolf bu kita bile muvaffak olmuştur sayılabilir . Gençlik ruhu ve gençleşmek Hasan Cemil Bey martta Ankarada muhafız alayı zabit gazinosunda genç- ik ruhu ve gençleşme mevzuu üzerin- de verdiği bir konferansı kitap halinde neşretmiştir. Konferanıçı mevzuunu anlatırken eski filosoflarn gençlik © ruhunu nasl tutup ışıklandırdıklarını — anlatmakta Türk gençliğinin ruhunda zaten mev- cut bu ışıkla memleketi aydınlatma yo- handa hiç bir zaman geri kalmıyacağı- m Anküra radyosuna bir spiker aranıyor T.C. Posta, Telgraf ve Telefon u- mum müdürlüğünden: Ankara radyo- kok bir zata ihtiyaç vardır. Mesai za- manı her gün saat 19 dan 21 e kadar- dır. Buna mukabil münasip bir ücret verilecektir. Aranılan evsaf şudur! | — Umumü malümatının mükem- 2 —En aşağı bir ecnebi lisanı ve bilhassa tercihan fransızcayı iyi bil. mek; 3 — Cerbezeli ve çok serbest ol- mak; 4 — Bilhasın ahenktar ve tatlı bir sese malik olmak ayni zamanda bu se sin fönijik olması da lâzımdır . Talip olanların tercümeihal varaka- ları ve vesaiki lâzimelerile © beraber Matbuat Umum Müdürlüğüne müra- <aatları rica olunur . Seçilecek zevatın imtihanları bu a- yn 22 inci pazartesi günü saat 15 te Matbuat Urum Müdürlüğünde topla. nacak radyo komisyonu huzurunda ya- pılacaktır ———- — hazırlanmıştır. Bugün kazalar int mazbatalarını kâmilen vilâyete Seni olacaklardır. Vilâyet yeni azalara talarını bugünlerde nisanide açılması lâzımdır. Belediye ri- bir teşrinizemidelsi İantıya davet makamında, yeni > birer tezkere © gönderecek ve içtiman çağıracaktır. “ Meclis bir teşrinisamide toplanmen, divanı riyaset, daimi encümen ve ihti- sas encümenleri intihabatı yapılacak” di. : Daimi encümen intihabatı da alâka ile beklenmektedir. Daim iencümen a- zası (9) kişidir ve aydı ayrıca üç yüz Hira hakkı huzurları o vardır. Buraya kimlerin seçileceği şimdiden tahmin e- dilemez. Anadoluda intihap faaliyeti ISTANBUL, 17 (A.A.) — Dün alı- nan haberlere göre yurdun 41 yerinde belediye seçimi bitmiştir. Bu rakamla beraber şimdiye kadar seçimi biten yer. lerin sayısı 361 olmuştur. Dünkü seçimi biten yerler şunlar « lar: Ankara, Ayaş, Bağla, Beypazdirı, Çu- buk, Haymana, Kalecik, Şıhlar, Gümüş, Merzifon, Gümüşhacıköy, Ceyhan, Os- maniye, Vezirköprü, Urfa, Birecik, Ha- ran, Hilvan, Siverek, Sürüç, Van, Adilcevaz, Arapsunköy, Diyarbe- kir, Çermik, Kulp, Lice, Osmaniye Sil- van, Beyazıt, Sasun, Varto, Sulhan. ra intihap mazba- gönderecektir. MEMLEKE' TTE Liyarıbekirde Himayeistfa İki sene evvele naztan daha çok faal çalışıyor DİYARIBEKİR, (Milliyet) — Di. yarıbekirde mevcut hayir cemiyet lerinin en çalışkani olarak Himaye ietfal cemiyeti gösterilebilir. Bu ce. miyet ayni zamanda halkevi içti mai muavenet komitesile birleşti. rilmiştir. İki senedenberi bu isle- rin başında bulunan avukat Muhit. tin Bey bu hayır işlerinde yorulmaz bir faaliyetle çalışmaktadır. İki s€- ne evvel Himayeietfal cemiyetinin defterlerini devren aldığı zaman cemiyetin âza defterinde bir kaç i- sim görülmekte iken bugün Hima- yeietfal cemiyetine hayır yapmayı taahhüt eden âzanın adedi beş yü- zü geçmiştir. Her âza da aybaşla- rmda taahhütlerini o muntazaman ifa etmekte ve bir taraftan da âza adedinin çoğaltılmasına kemali fa- iyetle çalışılmaktadır. Sıtkı Mu- hittin beyhı teşebbüs ve himmetile açılan on bir yataklı Himayeietfal yurdunda ilkmektepte tahsilde bu- lunan kimsesiz on bir talebe bakıl- makta yemek, elbise ve kitapları Yurt tarafından verilmekte olduğu gibi bütün istirahatleri de te- min edilmektedir. Dört oda bir mutpaktan ibaret olan yurdun ye- mekleri gayet yüzel her tarafı terte- miz bir haldedir. Kimsesiz köylü çocukları için açılan bu yurdun bu sene yirmi beş yatağa çıkarılması düşünülmektedir. “Yurtta çocukların yemeklerini pişiren Fatıma hanım ismindeki ah- çı kadın bu bikes yavrulara bir an şefkatile baktığı gibi reis Muhittin bey de bu yavruları hiç bir vakit evlâtlarından ayırt etmeyecek dere. a kir baba #efkatile bakmakta ir. Adanada Cumhuriyet bayramına hazırlık ADANA, 17 (A.A.) — Cumhuriyetin on birinci yıldönümü bayramı için ge « çen seneki gibi eşsiz bir şekilde kutlular mak için şehir içimde büyük bir çalışma başlamıştır. Vali beyin roisliğinde top « lanan kutlulama tali komisyonu bu hu « susta mühim kararlar ve tedbirler almış ve geçen seneki merasim programı üze- rinde tetkiklerde bulunmuştur. Bayra « mın çok canlı, neşeli ve parlok olması i- gin tali komisyonu teşkil eden zevat ay- ne e olmak üzere va» zil şlardır. eli be bene de çeri li rinde yirmi tek kurulacak, 29 gecesi C. H.F, tarafından büyük bir balo ve- rilecektir. Fener alayları tertip olunacak ve mekteplerde terasiller | verilecektir, Bayram günü resmi binalar, evler, max öazalar yeşilliklerle ve gece de elektirke le süslenecek ve gündüz şehrin üç yerim de halk kürsülerinde bugünün ehemmi- et ve in il Yet jı panası üzerinde hitabelerde bu Pamuk ve koza satışı ADANA, 17 (AA.) — İki gün - denberi borsamızda pamuk ve koza üzerinde çok ehemmiyetli ve hararetli alışverişler olmaktadır. Bu hareket bugün daha ehemmiyetli olmuş, sa- bahleyin Mısır pamuklarınn kilosu 38 kuruştan açılmış ve akşam 41 ku- ruştan kapanmıştır. Yükselişler yal « nız Mısır pamukları üzerinde kalma» mış, yerli cins pamukların kilosu da sabahleyin 33,25 ile açılmış ve 35,25 le kapanmıştır. Koza fiyatlarına gelince, bunun da kilosu 77,5 kuruştan satılmıştır. Piyas sanın son günlerdeki bu inkişafı müs- tahsilin, tüccarın, bütün memleketin yüzünü güldürmüştür. Alıcılar iştiha- İzmirde gizli nüfus İZMİR, 17 (A.A) — İzmir mer Faydalı yağmurlar ADANA, 17 (A.A.) — Dün saat 16 da şehrimize ve ovanın hemen her tarafına devamlı ve bol yağmurlar düşmüştür. Yağmurlar faydalıdır. İncir işleri AYDIN, (Milliyet) — İncir müs tahsillerimizin incir vaziyeti hak - kında Başvekâlet, Iktısat Vekâleti ve Ticaret Türkofisi Reisliğine tak dim ettikleri rapor ve dilek münde- recatının ehemmiyetle tetkik edil - mekte olduğu vilâyetimize gelen ce vapta bildirilmiktedir. Hâmit B. Ankarada ANKARA, 17. (Telefonla) — İs tanbul belediye rois muavinlerinden Hâ mit Bey, belediyenin bazı işlerini ta « kip için bu sabah Ankaraya geldi. < gi ER