18 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

18 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

BALKIN 00z0, HALRIN KUDAĞI HALKIN DİLİ Sene 5 — No. 1522 Tedhişçilerin Tevkifinden Evvel Paris, 17 (Hususi) — Marsilya faclasının haziz tahkikatı, alâ- kadar memleket zabıtalarının sıkı bir teşrikimesalisi ile devam et- mektedir.. Dün — bildirdiğimden başka katilin maznun arkadaşları- nın sorguları ilerlemektedir. Sor- güya çekilen suçlular yine No- vak namı diğer Svonimir Pos- pişil ile Benes namı diğer Ratiç olmuştur. Bunların iıüuıbıng: müddermmümisi 'et Dahiliye Nezaretinin bazı yüksek memurları ve Yugoslav zabıtası erkânı hazır bulunmuşlardır. Sızan haberlere göre tethişçi- ler eski ifadelerinden pek fazla birşey söylememişlerdir. Nerede Hazırlanmışlar Verdikleri en yeni ma ümatta, arkadaşlarile beraber — Maca- ristanın — Junka - Puszta — çiftli- ğginde bir müddet kaldıktan sonra Nay - Vindislas kasabasına gittik- lerini, orada sulkast için hazır- landıklarını, bu kasabanın Yu- goslay hududunun (50) kilometre kadar şimalinde olduğunu söyle- mişlerdir. Her ikl tedhişçi bir gün evvelki ifadelerini tekrar etmiş ve eğer Kıral Aleksandrı kendilerinin öldürmesi emrolunsa idi bu emre harfiyen riayet et- mekte — tereddüt göstermiyecek- Terini, çünkü bu hususta' fırkala- Fına kat'i sadakat yemini yapmış olduklarını bildirmişlerdir. Heriki suçlu polis dairesinden çıktıkları zaman hali tabilde gö- Habsburg hanedanına sadik addedi- len Ustaşilerden hâdisenin ruhu Ante Pavleviç Va işleri telefene; 20203 Bu, Bir Bulgar Komitecisidir Şık Ve G nç Bir Ka- dın Fransada Suikast- çileri İdare Etmiştir Hâdisenin — iki karbanı ve ikl Jelâketzede mağduru Kıral Aleksandr, M. Barta, — Kıral ikinci Piyer ve annesi Tethişçilerin başınaa güzel bir kadın varmış rünüyorlardı. — Etraflarını zabıta memurları kuşatmıştı. Böylece bir otomob'le bindirilmiş ve Sen Jül- yen Adliyesine sevkedilmişlerdir. Sen Jülyen Adliyesinde — işe mahkeme reisi ile iki aza ve Cumhuriyet Müddeiumumisi maz- nunları bekliyorlardı. Kısa bir celseyi müteakıp, hâkim medeni hüviyetlerini tahrif ve Gsahte pasaport — kullanmak suçlarile maznunlar hakkında tev- | kif karan verdi. Bu sırada, bir tercümam vasıtasile maznunlara avukat tutabilecekleri - bildirildi. Ratiç'in Bir Sözü Bu teblige Ratiç yüksek sesle şu cevabı verdi: — Evet, fakat Hırvatça bilen bir avukat. Bundan sonra suçlular jandar- ma dairesine sevkedildiler. Çünkü daha ifası icap eden bir hayli resmi formalite vardı, oradan tekrar bir otomobil ile Annesi hapishanesine sevkedildi- ler. Bu suretle tevkif muamele- sine ait son reami formalite de Bugün Sayfadır KA ON DA ifa olunmuş bulunuyordu. Pospişil ile Rastiç ayrı ayrı höcrelerde bulunmaktadırlar. Babası Bulgar Anası Türk Paris, 17 (Haıuıi) — Aslen Şarklı olup görülen lüzum üzerine tevkif edilen, fakat hüviyeti ifşa edilmiyen şahis hakkında yeniden bazı malümat elde edilmiştir. Bu, babası Bulgar, anası Türk olan bir erkektir. Kendisi Ingiliz tabi- iyetine — geçiniştir. Beraberinde, benliz tercüme olunmıyan bir hayil bu'garca mektup bulunmuştur. Vagon Üstünde Bir Seyyah Varşova, 17 (Hususi) — Leh matbuatı, Marsilya suikasti şeriki cürümlerinden birinin ayın onunda Çek hududunu geçtiğini haber vermektedir. Bu adam Çek hudu- dunu Zebrzydovcek noktasından aşmış ve Lehistanın Stanislavof şehrine yollanmıştır. Bunun için de bir vagonün üstüne uzanmıştır. | Fakat yolda vukua gelen bir kaza bu adamin ele geçmesine sebep olmuştur. Şöyle ki: fren bir demir köprü üstünden geçer- ken potrellerden biri adamın al- nına çarpmış ve mevcudiyeti bu suretle meydana çıkmıştır. Üze- ( Devamı 12 inci yüzda ) İdare işleri telefanu Son Posta — PERŞEMBE — 18 BİRİNCİ TEŞRİN — 1934 20203 Fiatı 5 kuruş —I Atinada talebenin bir prolesto toplantısı Yunanlstandq Heyecan Var Arnavutlar,RumlaraFena Muamele Yapıyorlarmış Talebe Nümayişe Hazırlanmakta, Taraf Atina, 16 (Husust) — Arna- vutluk hükümetinin Arnavutluk- taki Rum mekteplerinin kapan- masını emrettiği, orada Rum aha- fena muamele- aa n gazetelerinde — çıkan umumi efkârı heyecana düşür- müştür. Aynızamanda Arnavutluk hükümetinin, — zorluk - karşısında Yunanistana hicret etmek isteyen Rumlara hududu kapadığı ve Ergerideki Yunan konsoloshane- sinin bu Rumlara pasaport verme- sine engol olduğu da bildirilmek- tedir. Bunun üzerine burada halk arasında fena halde can sıkıntısı baş göstermiştir. Diğer taraftan mebusan meclisinde de heyecan hüküm sürmüş, bir çok mebuslar söz alarak şiddetli beyanatta bulunmuşlar ve Hariciye Nazırı ( Devamı 13 üncü yüzde ) Taraf Protestolar Yapılmaktadır heberler, ! İzahat veren haericige nazırı M. Makılmos I Daha Kârlı! l — Karıma bir çanta alacağım, acaba şu küçük çantayı mı alsam yoksa öteki büyüğü mü? — Küçük çantayı azizim. Içi daha az para alır.