18 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

18 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Fransız yıl, Beğenilen Filmler Edebiyat ve san'atta Roman- tism denilen bir mektep vardır. Romantism — kaidelerine uygun olan romanlar her devirde biü- yük bir rağbetle karşılanmıştır. Bunları yazan muharrirler de çok büyük ve ölmez şöhret sahibi olmuşlardır. Son asırda edebiyat ve san'at telâkkileri — değişti, romantism, muharrirler arasında kıymetten düştü. Bunların yerini natüralistler, listler aldılar. Fakat garip- tir ki bu asrın hulkı romantik eserlere Kkarşı daha fazla alâka duyuyor. Realist eserler sıkıcılığı karşısında romantik eserlerin hisse ve heyacana hitap eden satırları tercih ediliyor. Ediyatta olduğu gibi sinemada. da çok rağbet görüyor. Bunu gayritabil sayma- mak lâzımdır. Çünkü bayat, her safhasile bir romandır. Hepimizin Hayatı bir roman mevzuu ola- | bilecek hâdiselerle doludur. Ro- mantik eserlerin ağlatıcı ve inle- tici Üslübu his ve heyecanları daha fazla tatmin ediyor. Radyo Müsabakası Amerikadaki erkek yıldızlar arasında Rişar Arlen ile Bing Krospi birer radyo çılgınıdırlar. İkisi de boş vakitlerini istisoasız olarak radyo makinesinin başın- da geçirirler. Geçenlerde bu iki yıldız arasında bir radyo İşletme müsabakası yapılmış, bütün mer- kezlerle konuşmak esasile tertip edilen bu müsabakada ikisi de berabere kalmışlardır. | Güzel Sesli idealistler ve rea- | AAA ALALARADAR A ALen Sez Güzelliği İnsanlar İçin | Hakiki Bir Servettir Sinema Yıldızları Bu | Husustaki Düşüncelerini Anlatıyorlar | “Ses güzolliği insanlar için hakikt bir servettir. Sesteki gü- zellik insana herşoy kazandıra- bilir. Yeter ki onu muhafaza etmeyi ve iyi kullanmayı bil- melidir. Bu sözleri yamık sesli erkek yıldızlarda Con Boles - söylüyor. Bir sinema muharriri “Riyo Rita,, Operet filminin baş şarkıcısı olan ConRoles ile konuştuktan sonra diğer güzel sesli yıldızları dolaş- | mış, hepsinin fikirlerini toplamış- tır. Con Boles sözlerine şöyle de- vam ediyor: “ — İki türlü güzel ses var- dır. Biri yaradılış vergisidir. Öy- | le insanlar vardır ki doğdukları dakikada güzel soslidirler. Bun- ların kandakta viyaklamaları bile ahenklidir. Bunlar büyüdükçe sesleri inkişaf eder, güzelliği ar- lar ve gürün hbirinde billür bir scs kendini gösterir. Seslerinin lanmamak, hançereyi çok yormamak kıymetini bilmiyen güzel seslilere acımamız lâzımdır. Çünkü güzel 4c6 insanı zengin eder, s'ut eder, sevdirir. Hulâsa » Meşhur yıldız. Silviya Sidney vücudunu güneşle yakup bronz revgine benzetmek için on beş göün — müddetle plâjda kal- mıya karar vermiştir. Bunun se- bebi, yeni çevireceği bir filimde vÜcudunua yağız esmer görünme- sinin kumpanya terafından — şart koşulmuş olmasıdır. ) x bütün iyilikleri temin eder. Bir de sesleri sonradan terbiye edilmek suretile güzelleşen İnsan- lar vardır. Bunların sesleri güzel değildir. Fakat musiki kaidelerini tatbik etmek suretile sese bir ahenk, bir düzenlik verilir. Bu gi- bi seslerde dinleyenleri eder. Fakat bu cazibeyi temin eden şey, sesteki güzellik değil, | musiki kaidelerinin kerametidir. Fakat hem güzel, hem de musiki kabiliyetleri fazla olan seslerin karşısında can dayanmaz.,, Güzel sesli kadın yıldızlardan Janet Makdonald fikrini şöyle anlatıyor: “— Hayatta en çok sevdiğim şey güzel sestir. Ses güzelliği kadar beni cezbeden hiçbir tabiat vergisi yoktur. Sesin güzelliğini muhafaza için lâzım olan şeylere gelince; sigara içmemek, içki kul- ve uykusuz kalmamaktır.Fazla şiş- manlık sesin güzel ahengini bozar. Bilhassa uykusuz'uk ses Üzerinde çok müeasirdir.Güzel sesliler şarkı söyleyecekleri zaman midelerini çok doldurmamalıdırlar. Çünkü cezb | şişkin bir mide, sesin güzelliğini | azaltır.,, Janet Makdonalt erkek veya kadın ses'erinden hangisinin daha güzel olduğu hakkın da suale de şöyle cevap veriyor: “— Ben her güzel sesi seve- rim. Fakat davuci erkek . sesle- rine bayılırım. Erkek sesindeki zengin'ik kadın sesinde yoktur. Gerçi kadın sesi en tiz perdelere kadar çıkabilir. Fakat erkek se- sinim coşkunluğunu kadın sesinde bulmak mümkün değildir.,, Gürüyorsunu ya.. — Yıldızlar, sese çok ehemmiyet veriyorlar ki eok doğrudur. BK ReÜ Fraedrik Marş ve Anna Sten yeni çevirdikleri bir filmde karşı karşıya —TT AT GA e eee ;'Stüdyodan Ve Beyaz Per- deden Gelen Haberler Maruf erkek yıldızlardan Lesli Hovaıd " Kırmızı çiçek,, isimli bir filim çevirmiş, çok alkışlan- mıştı. Bu rağbet üzerine, çalıştığı kumpanya kendisine, Şekaspirin E # İ | İ | | | Sessiz film devrinden kalma erkek yıldızlardan Nils Aster | eserlerini filme almak için bir mukavele teklif etmiştir. Lesli Hovard mukaveleyi — imzaladığı cihetle işe başlamıştır. İlk olarak meşhur İngiliz edibinin “Hamlet,, isimli dramında baş rolu oynaya- caktır. Fakat bazı sinema mu- harrirleri Şekspirin — eserlerinin filme alınmasının çok müşkül olduğunu yazıyorlar. »4 Bir Fransız kumpanyası, sessiz filinf” zamanında çevrilmiş ne kadar tarihi filim varsa hepi» sini yeniden sesli olarak çevir- miye — kârar vermiştir. Meselâ “ Saba Melikesi ,, “ Mesalin ,, gibi meşhur — tarihi filimlerin hepisl ses'i olacaktır. Sayısı on beş kadar tutacak olan bu filimler, tahminlere göre, ancak beş sene- de tamamlanabilecektir. x4 Maruf yıldız Çerles Rugles elektrik işlerinden çok İyi anlar. Artistlik hayatına ilk olarak tiyatrodan başlamıştır. Tiyatroya ilk intisap etliği gün sahne ten- wratı hususundaki bir. buluşunu, kendi oynadığı sahneye - tatbik etmiş, bu suretle de - tiyatro tari- hinde bir iz bırakmıştır. * Jorj Raft iyl bir sporcu olduğu halde tenisten hiç hoşlane maz. Göeçenlerde kendisine tenis öğrenmek teklif edilmiş, fakat Jorj bunu kabul etmemiştir. Yeni Bir Dans Çinli yıldız. Anna May Vong yeni çevirdiği - filimde, şimdiye kadar hiç bilinmiyen bir Çin dane & oynamıştır.