18 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

18 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

SON: POSTA Tabit Büyüklük Bir fotoğraf amatörü fotoğraf- çıya girdi: — Siz tabii büyüklükte ağran- disman yapar mısınız? — Yaparım efendim. Cebinden küçük bir resim çıkardı: — Bu bizim apartıman, tabil büyüklükte —bir ağrandismanını istiyorum! Atmıyalım Ikisi de atıyorlardı, biri: — Ben, dedi, bir balık tuttum, tam yüz kilo idi. Öteki baskın çıktı: — Çok ufakmış, ben bir tane tuttum, Gedi, okadar büyüktü ki denizden çıkarır çıkarmaz bir de denizin üç ne göreyim, suyu metre kadar alçalmış! — Bir otomobil kazası mı geçirdiniz ? karımla aramızda bir aile kazası — Hağır, oldu da! Gündüzleri bir güneş, Geceler aydı gönül, Ne gece ne gündüz Bulmadı caydi yönül. Hareket Doktor şişman adama biraz | bareket etmesini tavsi;e etmişti. Bir ay sonra sordu: — Nasıl tavsiyem üzere biraz hareket ediyor musunuz ? — Evet doktar. Ogündenberi sigaralarımı kibritle kendim ya- kıyorum, — hizmetçiye yorum | İş — Bu akşam can sıkıcı bir İş | Özerime aldım, nasıl yapacağım diye düşünüyorum. Ne gibi bir iş! — Karımı sinemaya götüre- , teğim, Tabif Bir lokantacı söyledi: — Dükkânıma hergün — yeni — Tabii azizim bir kere ge- len bir daha gelmiyeceği için hergün yeni müşteriler gelmezse ifiâs edersin! yaktırmı- | Manikürcü, — pedikürcü Gelmedi randevuya, Yoruldum dura dura; Vazgeçmişti olur «, Bir şeylat kura kura.. DURMA KOŞ Dikkat et masal değil Manasız maval değil; Sanma ki kaval değil Bir hazin naydı gönül, Memnun Olurum Doktor, hastayı muayene eder- ken sordu: — Bir şey içer misiniz? Hasta cevap verdi: — Teşekkür ederim doktor, yemekte rakı içtim. Şimdi br | kadeh konyak lütfederseniz mem- nun olurum! Yirmi Sene Sonra — Eski telefonlar ne iyi idi, şimdi insan yeni telefonlarla ko- nuşurken bazen gözünü kapamak l mecburiyetinde kalıyor. Matmazel geçen sefer yaptığım manikürle pedikürden mem- nun olduğunuz için tekrar geldiniz değil mi? Amma doğru mu bu iş, Kıcınca aşktan kiriş, Fena oldu bu bitiş. Mahvoldum bu uğura —— — Nasıl Ne para kâldı ne — Rica ederim beyefendi, hanımınıza söyleyin, bu kadar fazla koku sürünmesin, bizim ineklerin kokudan mideleri bulanır ! Gidiyordu nereye, Düşecekti dereye, Yan giyilmiş bereye Nedense kaydı gönül.. Fıkralar , Bahis Iki yankesici konuşuyorlardı: — Şu ilerde yürüyen adamın cebinde elli lira olduğuna, seninle on lira bahsa giriş.rim. — On liran var mı da bahsa girişiyorsun? — Adamın cebinden elli lira var ya; o elli liranın on İirasını sana vereceğim, Hazır Cevap Küçük Doğana sordum: — İlerde ne olacaksın? — lBllyüyeceğim! Susamadım * Fransızca — öğreniyordu; de- dim ki: — Fransızca su İste bakalım, nasıl isteyeceksin ? Hiç sesini çıkarmadı: — Haydi ne duruyorsun? — Susamadım kil Yeni zengin — Benim Için bir otomobil, oğlum için Garaj sahibi — Ya köpeğiniz için ? Sarfetmiştim ben ayol; Fatelik olurdum kul; Neye olmaz olur a.. ân bir otomobil, karım bir otomobil alacağım! SAVURA SAVURA Üzülecek sıra mı? Basıverdim nâramı, Yakınca slgaramı Ben savura savura ! Ali Veli pul, HAYDİ GÖNÜL Tenin rengl bakırmış, İri gözler çakırmış... Sarı saçlar fışkırmış. Durma koş haydi gönül! Nasıl Öğrendin Postacı apartımanın kapısını çaldı, kapıcı açtı? — Bir mektup kattaki Nihat Beye... Kapıcı şaştı: — Nihat Beyin burada oldu- ğunu nasıl öğrendin, apatımana taşınalı daha bir hafta oldu. Büyük Alış Veriş var ikinci — Ben biraz siyah kumaş isliyorum. — Bir Kostümlük mü? — Hayır, kalem ucumu sile- cek kadar ufak bir parça ! —— — ——— aa | | ’ Hoş Sözler Hakikat Mahallede duyuldu; — Necati Beylerin apartıma- nına Zonciler taşınmış.. Hakikat bir gün sonra anlas şıldi: — Moğer — Necati Beyleriğ apartımanına Zenciler taşınmamıs< Yazı plüjlarda geçiren Necağf Beyler apartımanlarına dönmüşler) Yarasadaki Saat Vasfi Rıza, Yarasa operetinin aylarca devam etmesini letiyori muş. B.N. Bey de birkaç gün İçina de bitivermesini. Sebebini söyliyeyim: Vasfinin Yarasayi oynarken ikide bir ces binden çıkarıp çın çın diye çıne lattığı çın çınlı saat kendisinin değil B. N. Beyindir. Yarasa bi- ter bitmez sahibine iade etmek şartile almış! — Taksimetre 896 kuruş yazdı, parayı ver- mek için daha ne bekliyorsun ? — Sıfıra inmesini | Koş yakala çapkını Buldun Cana yakını İyi gözet hakkını Bu sano paydı gönül. Ahmet Mehmot Tasarruf Karı koca tasarruftan bahse- diyorlardı. Erkek söyledi: — Ben tasarruf yapayım diye haftada iki paket sigaradan fazla içmiyorum, Kadın kocasının yüzüne baktıt — Bu da bir şey mi, bir de beni düşünsene; tasarruf yüzünden ancak iki ayda bir tek şapka alıyorum | Uğurlu Olsun Dişleri çürüktü, dişciye gitti, dişçi baktı: — Altı Üstten, yedi tam on üç dişinizi çıkaracağım. Çürük dişli düşündü: — Buna razı değilim, Üstün- den de yedi diş çıkarın ki hepsi on dört etsin; on Üç rakkamı uğursuzdur! alttan;