18 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

18 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi | Bir Evlenme Hitabı Ve Halk Eski ovlenme memuru ve Şibin- * karahisar Meb'usu Übeydullah Efen- di gençlere evlenme tavsiya yor, bu hitabı ğı dün, biz, şöyle fesbit ettik: Kurullal Bey 4 Çemberlitaş Turan kırsathanesi ) — Eski Beyoğlu evlen- dirme memuru OUbeydullah Efendi bekârlık sultanlıktır sözünü bekârlik rezalettir şekline sokmuş. Bekârların uykusu, istirahati, midesi ve daha başka uzuvları bozuluyor, demiş ve odasındaki” sıralanmış konserve ku- tularını göstermiştir. Ubeydullah Ef.nin yaşını bilmem. Fakat ben çocukken bile onun saçlı sakallı olduğuna ba- karak kendisinin hayızdan, nifastan kesilmiş ve amelden kalmış olacağını tahmin ediyorum. Şimdi istirahate muhtaç, bakılma istiyor. Onun için bekârlığın aleyhin- de bulunuyor. Eğer bendini evlenip te ondan sonra evliliği methetseydi. Ak- lim ererdi. Şimdiki fikrini kabul et- mekte mazur. Ben ayda kırk lira Gcret aldikça bekârlik daima sultan- liktir azizim. tesiri * Sait bey ( Kumkapı Güngörmez 80- kak ) — Übeydüllah efendi senelerce Cöpçatanın vabi kâti, yaptı. Bin- lerce genci birleştirdi. Eskiden k aleyhinde bulunan bu ihtiyar bekâr şimdi her gence evlenme tavsiye ediyor. Evlilik madamki bu kadar »ilecek (bir şeydir o kendisi acaba neden evlenmemiştir?Ben Übeydullah Efendinin bade ( harabülbasra (yola geldiğini kabul ediyorum. Tavsiyesi gok yerinledir. Yurdumuz geniştir. Çok nüfusa ihtiyacımız vardır. Her genç evlenmelidir. * Murat Avni Beğ (Sirkeci Sancaktar mahallesi) —Übeydullah Efendinin tuv- siyeleri çok doğrudar. Bekâr gençlerin masrafları herbalde evlilerden daha goktur. Ben ayda altmış lira alırdım. Ev lenmekten korkardım. Bu altmış lira ile refikamı da geçindiriyorum bende ağımın tadını anladım. Bekârken lokantalarda yemek yer, baz gece dış rda kalırdım. Ayda altmış lira kazancı olan gençlere evlenme tav- siye ederim. Gazi Osmanpaşa Müdürü İstifa Etti Gazi Osmanpaşa ortamektebi müdürü Celâl Beyin, son baka- lorya imtihanlarında, bu mek- tepte vukuagelen bir imtihan su- eli yanlışlığından dolayı istifa et- tiği söylenmektedir. Celâl Beyin yerime müdürlüğe Konya Muak lim Mektebi mual'imlerinden Os- man Bey tayin edilmiştir. İmre. “on Posta'nın Resimli Hikâyesi: — Ihtikâr öyle bir illettir ki Hasan Bey|.. Bir Hırsız Eve Girerken Pencereye Takılıp Kaldı Evvelki akşam Çatladıkapıda bir hâdise olmuş, | bir balıkçı gece yarısı hırsızlık yapmak için komşu- hâlinde i sunun “ evine yakalanmıştır. girerken Çatladıkapıda oturan Lâtf ağa adlı birinin karısı Ze'iha Hanım evvelki akşam, o gece evde yalnız sonra yatmak İstemiştir. Gece yansı bir aralık (işittiği bir gürültüden uyanan, birkaç dakika geçtikten sonra bir camın kırıldığını duyan Zeliha Hanım yavaşçe merdiven başına kadar giderek aşağıya bakmıştır. Zeliha Hanım sokak kapısının üstündeki pencerenin kırıl- olduğu için yemekten Para Kaçırmış Bir Rum Genci Hapse Mahküm Oldu İstelyo isminde biri Avrupaya gitmek için bir vapura binerken memurlar kendisinden şüpbelen- mişler, Üzerini aradıkları zaman çorabının içinde 9 altın lira ile bir çift altın küpe ve (21) lirada fazla para bulmuşlar. Dün asliye üçüncü ceza mahkemesi İstelyo efendiyi muhakeme etti, suçunu sabit bulduğu için üç ay hapis ve (100) lira para cezası verdi. Yaşı küçük olduğu için cezalarının üçte biri indirildi. Hafız Ahmet bey de ölçüler kanununa muhalefet ettiği için on lira para cezasına mahküm oldu. (124 Saatin Hâdiseleri Feriköytinden aldığı müşterile- rini Arnavutkâyüne götürdükten sonra geri dönmek için manevra yapmak istiyen şoför Kara Meh- medin otomobili vatman Mehmet etendinin idaresindeki tramvaya çarparak parçalanmıştır. Şoförün sarhoş olduğu ve kazanın bu yözden çıktığı anlaşılmıştır. X Bostancıya gitmekte olan vatman Muharrem efendinin İda- resindeki tramvay ile Andonun idaresindeki araba Kadıköyünde çarpışarak her ikisi de hasara uğramıştır. » Evvelki gün Limonlskele- sine yanaşmak isteyen Süleyman kaptanın motöründe tayfa Ah- medin sağ ayağı motör ile iskele arasında kalarak ezilmiştir. .. Bu illete yakalanan esnafın canı çıksa huyu çıkmaz. cürmümeşhut mış ve buradan bir adamın içeri doğru girmekte olduğunu görünce feryadı basmıştır. Meçhul adam Hanımın feryadı Üzerine kaçmak istemiş ise de sıkıştığı pencereden kendini kurtaramamış, bu sırada gelen komşular ve memurlar meçhul adamı, belinden yukarım iç tarafta, ayakları ise dış tarafta sarkık olduğu halde yakalamışlârdır. Bu semtte oturan ve balıkçı Yunus adını taşıyan bu adam hırsızlık yap: mak için bu eve girmek istediğini itiraf etmiştir. X Hacı Mustafa adlı birisi de Galatada madam Sıvastinin evine pencereden girmekte iken cfirmü- meşhut hâlinde yakalanmıştır. Bir Sahte Sarıklı Beykozda Gaziyunus sokağın- da (13) numaralı evde oturan Beykoz ayakkabı fabrikası ame- lesinden Hakkı Efendinin oğlu Suat Efendi düngece saat 24 sularında (Beykoz (caddesinde sarıklı ve cübbe ile dolaşırken görülerek polis tarafından yaka- İanmıştır. Cübbesinin cebinde de büyük bir şişe rakı bulunmuştür. Suat Efendi evlerine Beykoz İmamı Ibrahim Efendinin misafir geldiğini ve şaka “olsun diye de cübbesile kavuğunu giyerek soka- ğa çıktığını söylemiştir. Kendisi | dün Adliyeye verilmiştir. e e e (Çorlu Mal Müdürünün Çok Güzel Bir Hareketi lu Malmüdürü Beyden gu tez- kereyi aldıkı “Muhterem gazetenizin 5-10 - 934 tarihli nüshasında ( bir mütekaidin maaş müsmelesi) başlığı altında Ereğli sabik liman isi Bmin Beyin p mubik bir şi tini okudum. Maliye mahzeninin eslâf zamanında birkaç yere naklolunmasından nâşi ramant memüriyetime sit maaş kuyu- dalının O#ncak Cuma (günleri yeni baştan yapılan tasnif neticesinde elde edilerek neticesinin numara ile İstan- bul Deniz Ticaret Müdürlüğüne bildi- rildiği gibi mazbatasının itası için de aynca Kaymakamlığa yazılmış olduğu ve tehirine sebebiyet veren muhasebe kâtibinin teoriye edildiğini kemeli esefle arzeylerim efendim, Neşriyatımızı derhal ve ehemmi- yetle nazarıdikkate alarak bir vatan» daşın ihmale uğrayan hakkını yerine getirdiği için Malmüdürü Beye teşek- kür ederiz. Aynı zamanda vazifesin- Yapan memurların da teczi- yesi, alarına' ibret olmak itibarile çok yerindedir. İ çıkan cesetlerden ! kolu yoktu. ! kurbanlarından olmadığı anlaşık Denizdeki Cösetler 13 Ceset Çıktı, Fakat Birinden Şüphe Ediliyor On iki gün evvel Heybeliada açıklarında doğan facianın 33 kurbanından sekizinin cesedinin dün ve evvelsi gün Kartal sahi lerinde çıktığım yazuıştık. Dün Kartalın Baruthane sahillerinde ve Kartalla Maltepe arasında dört ceset daha bulunmuştur. Dün akşam geç vakte kadar bulunan cesetlerin adedi on ikiye baliğ olmuştu. Bir de facin saba- bı Kınalıada sahillerinde bulunan Emine Hanımın cesedini ilâve edersek şimdiye kadar çıkan ceset miktarı 13 ü bulmaktadır. Marmarada daha 20 zavallınm cesedi vardır. Bunların da bugün yarın lodos devam ederse bu sahillerde çıkacağı tahmin edilmektedir. - Şimdiye (o kadar Kartal sahillerinde bulunan ce- setlerin hepsi erkektir. Yalnız evvelsi gün çıkan altı cesetten ikisi kadındır. Üç gün evvel birisinin bir Bu cesedin facia mıştır. Bunun İçin müddelumumi- İ lik dön Kartal jandarma kuman- İ danlığna emir vererek çıkan l cesetlerin (o fotoğraflarını — aldırt- mıştır. Üzerlerinde hüviyetlerini ispat edenler derhal gömülmek- tedir. o Diğerlerinin fotoğrafları ailelerine gösterilecektir. Iskambil Oynarken Beyoğlunda bir kahvede otur- makta olan Yani adlı biri iskam- bil oyunu yüzünden çıkan kav- ga neticesinde Aleko adlı birini bıçakla karnından yaralamıştır. Mısır Tahvilinin Son Keşidesi Kahire, 17 (A. A) — Yüzde üç faizli ve ikramiyeli Mısır Kredi fonsiye tahvillerinin dünkü çekilişinde: 1896 senesi tahvilicrinden 269,464 bunara 100,000 1903 senesi tahville- ri 597,831 numara 100,000 1911 senesi tahvillerinden 45,447 numara 50,000 frank ikramiye kazanmışlardır. Mektep Müdürleri Toplandılar Lise ve orta mektep müdürleri dün maarif idaresinde Maarif vekâleti Başmüfettişi Salik Zeki Beyin riyase- tinde bir toplantı yapımışlardır. Bu toplantıda orta tedrisat talimatnamesi tatbikatına * ait bası meseleler görü. gülmüştür. Belediye Seçimi Beyoğlu Kazasında Da Kazananlar Anlaşıldı Belediye intihabatı neticeleri bö- tün karalarda anlaşılmıştır. Dün en son olarak Beyoğlu kazası tasnifi bitmiştir. Beyoğlunda Mühendis Naci, Kimyager Hulki beyler, Nakiys hanım, Safiye Emin hanım, Aziz, Kâmil, Mehmet Ali, Kara Mustafa Zade Ah- met, Mustafa Faik, Mustafa Şevket, Tevfik Amir, Nemli Zade Mithat, Suphi, Tevfik, Ressam Cemil ve Kadri beyler asıl aza olmuşlardır. Beyoğlundan yedeğe kalanlar gu zevattırı Hasan Fehmi, Sadettin, Nail, Hayri, Fuat Reşat, Hafız Raif, Kara Osman Zade Suat, Nail, Nihat Rıza, Sadri Enver, Necmettin, Safi Nüzhet, Habip Zade Ziya, Osman Nuri, Asm ve Halil Rüştü Beyler. İntihabata ait mazbaralar kuzalar« dan bugün Vilâyete gönderilecektir. İntihap edilen her ozanın mazbatası kendi adresine gönderilecek ve 1 Teşrinisanide, İstanbul Umumi mec lisinin yapacağı İlk toplantıya, yeni aza davet edilecektir. Ekseriyet! Dolduramıyantar Adans, 17 — Ekseriyet mısabı bulun madığından müddetleri birer hafta uzatılan Ceyhan, Osmaniye kazaları belediye intihapları düm bitmiş bura larda da C. H. F. mamzetleri kazan mışlardır. Asya Vapuru Bulundu İki gün evvel limanımızdan hare- kât eden ve batı fırtınasının en şid- detli bir anında Mudanya yolunu tutan Denizyollarının. Asya © vapuru dün sabah limanımıza (Ogelmiş ve yolcularını çıkardıktan açığına demirle: Mudanyaya vardığı & Trenlerde Tenzilât Şark © demiryolları o Cümhuriyet bayramı münasebetile tepzilâtı bir tarife o hazırlamıştır. Trakyadan İs- tanbula gelecek yolculardan dönüşte dahil olduğu hâlde, birincide 8, ikin- cide 6, üçüncüde dözt lira alınıcaktır. Pazar Ola Hasan B .. Bizde bunun önüne geçmek için bir ihtikârla mücadele ko- misyonu vardır. . Diyor Ki: ww Yalnız bu komisyonun ay- lardanberi helledemediği bir me- sele vardır: İhtikâr var mı, yok mu? Hasan B. — Azizim buiş ma sa başında ballolunmaz. Komisyon azaları el'erine zembilleri alıp hele bir çarşıya pazara uğrasınlar. Tbtikâr varmı imiş, yok mu imiş; o zaman anlarlar.