18 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

18 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

4; Hilâl -ve. Zambak, Büyük Tariht Roman Muharririz A. R. No 3 66 Mükellef Bir Ziyafet.. Kıral Birinci Franıuva. Şariken'in Esaretinden Kurtulmasını Bir Ziyafetle — Şövalye, merdivenlerden iner- ken Antuvan oradaki fıçılardan birini kavradı. Bir iki ayak mer- diven inerek oraya bırakfı. Ve sonra tekrar yukarı çıkarak ka- pağı yarı yarıya kapadı. Arasın- dan içeri girdikten sonra, ellerini yukar. kaldırdı. Kapağı alt taraf- tan ite ite yuvasına kaydırdı, Kapak, yine eskisi gibi kapan- mıştı. Fakat Antuvanın parmakları da epiyce hırpalanmıştı. Hissettiği ızlıraba ehemmiyet vermiyerek merdiven basamağına bıraktığı fıçıyı omuzladı. Merdivenden in- meğe başladı. Dehlizde — Ibrahimin - yaktığı çıraların hafif ışığı şövalyeye akse- diyordu.. Ona, kızıl bir hayal şekli veriyordu. Antuvan: — Şöyalyeml, Siz gidin.. Müm- kün olduğu kadar ilerleyin. Ibrahim,. Elinde ateşi uzak tut.. Yalnız, yanmamış çıraları bana ver. Diye bağırdı. Omuzundaki fiıçıyi yere - biraktı. Iİbrahimden aldığı çıra parçalarını, uçları biri- birine dokunacak surette yere sıraladı, Uzunca bir fitil yaptı. Va sonra, Ibrahim elindeki yanar çırayı alarak yerdeki çıraların ucunu yaktı. — İşte, şimdi kurtulduk. Diye homurdandı. * Kıralın Kurtuluş Ziyafeti Kırallarını derin bir muhab- betle seven (Paris) liler, Birinci Fransuvayı parlak bir surette istikbal etmiştiler. Altı aydanberi Madritte — Şarlken'in — mahpusu olan kıral bir hayli zayıflamış ve rengi de sararmış olmasına rağmen neşeslai Parise, sanki bir evden döner gibi etrafına - tebessümler saça- rak girmişti. Valde Kıraliçe ile sevgili ev- lâdının karşılaşması, pek - bazin olmuştu. Hayatı güç kurtulan oğlunu, analık şefkatinin en coş- kun tezahülerile sinesine bastıran Kıraliçe, bütün merasim ve teş- rifatı unutmuş : — Evlâdım.. Fransuvam... Artık | bir daha seni göreceğimi hiç ümit etmiyordum. Seni, ancak bir muzcize kurtardı. O mucizeyi ya- ratan Hazreti Mesiha.. Ve onun bütün azizlerine şükranla secde ederim. Diye mırıldanıyordu. Bu hazin manzarayı görenlerin | gözleri, yaşlarla dolmuştu. Bir aralık, veliahtın baş gözdesi - ve kıralın sabık metresi - Diyan dö Puvatiye Kıralın önünde eğilmiş: — Haşme'meap!.. Altı aydan- beri, Hazreti Meryemin tasviri önünde, sizin halâsınız için göz- yaşı döküyordum. Nihayet, bu mesut günü görmekte bahtiyarım. Demişti. Fakat bu sözleri söy- lerken, rengi bembeyaz kesi mişti. Bunu, eski metresinin muhabbet ve sadakatine atfeden Birinci Fransuva, büyük bir memnuni- yetle dudaklarımı Diyanın kulağına yaklaştırmış: — Teşekkür ederim, Diyan... Altı aydır mahrum kaldığım aş- kın şarabını, en evvel senin du- daklarından içeceğim. kaybetmemiş.. | Tes'it Ediyordu.. Cevabını fısıldamıştı. * Şarikenden alacağı İntikamın hülyasile, esaret hayatının acıla- rını çarçabuk unutan kral birinci Fransuva, Sen Piyer - kilisesinde büyük bir şükran âyini yaptırdık- tan sonra, muhteşem bir kurtuluş ziyafeti tertip edilmesini de em- retmişti. Ziyafet gecesi, Luvr varayının içi ve dışı, bir mahşer kesilmişti. Sarayın geniş salonlarından cad- deye nurlar taşıyor.. kadife, çuha damesko elbiseli yüzlerce asılza- de, sarayın mebzul kadınları ara- sında dolaşıyordu. Salonları bir- birine rapteden hol de — man- dolin, - büyük küçük — kitara, fAüt, harp'tan mürekkep bir saz takımı vakit vakit valsler, kadril- | ler çalıyor.. © zaman bu rengâ- renk insan mahşeri kaynaşıyor, bir yumak gibi biribirlerine 5:- rılıyor.. döne döne salonu dola- şıyor.. ve sonra dağılıyordu. Sarayın önündeki cadde de adam alınıyordu, Muhafız bölüğü efradının mızrakları altında itilip kakılmalarına rağmen halk biri- birini ezerek gözlerini pencere- lerden ayıramıyor; salonların pen- cerelerinden taşan renk ve xiya şulelerine bakarak: — Yaşasın kıral... Diye bağırıyor.. kapinın önün- de dağılan bal şarabından bir tas içebilmek için yumruklara, tek- melere, erilip çiğnenmelere kat- lanıyordu. ( Arkası var ) İstanbul Üçüncü İcra memur- luğundan! Tamamına 4515 lira kıiymet tekdir. edilen Pendikte İstas- yon civarında Kerakol sokağında yacı Havr'di köşkü namile maruf 265/6 numaralı mana bahçe bir bap bazenin —tamamı — açık vazedilerek yapılan açık arttırmasında 3000 liraya müşterisine Ihale edilmiş isede müşteri bedeli müzayedeyi vaktinde tediyo etmediğinden ihalenin feshedilmesine binzen bu kere tekrar açık arttırmaya vazedilerek şartna- mesi 22/10/34 tarihinde divanhaneye | talik ve 19/11/934 müsadif Pazartesi günü saat 14 den 16 ya kadar dairede açık arttırması yapılacak vö en çok arttıranın — Üzerinde — bırakılacaktır. Arttırmaya iştirak için yüzde yedi buçuk pey akçesi alınır. Müterakim vergi, beledi ve vakıf ic-releri müşteriye sittir. Hakları tapu sicille- rile sabit olmıyan alacaklılar ile diğer alâkadarların ve irt'fak hakklı sahip- lerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan - idı ilân tarihinden İtibaren yirmi gün içinde evrakı mülsbitelerile bildirme- leri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu | | sicillerile sabit olmayanlar satış bede- Hinin paylaşmasından heriç kalırlar Alâkadarlar. 1424 numaralı icra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesl ahkâmına tevfikan hareket etmeleri va daha faz'a malümat almak iste- | yenlerin 3272557 dosya mumarssile memuriyetimize müracaat eylemeleri ilân olunur. Galatada Ma- nukyan han ikiaci katta 1 numarada mukim tüccardan Marko Biiz efendinin bir kıt'a mukavelename mucibince Ho- lantee banka terbin ettiği cem'an 117 kilolük — 540-167 N. A. markalı 3 denk tütüne mukabil alınan ve 31-3-984 | tarihinde — tediyesi icap eden 3344,5 liranın tediye edilmemesi hasebile meze kür bankaca merhun tütünlerin — satı- ması talep edilmiş ve mahkemece işbu | Batış talebine — karşı bir —güna itiraz mevcut olduğu takdirde ticaret kanu- , arttırmaya | 1926 - 1927 1928 - 1929 senelerinde her hafta 40.000 okuyucunun merakla beklediği Pek yakında sevgili okuyucu- larına tekrar kavuşuyor. — Yeni şekli ne olacak ? Nasil çıkacak ? Ne zaman çıkacak ? Ne günleri çıkacak ? Kaç sahife olacak ? — Kaç kuruş olacak ? — Kimler yazı yazacak ? — Nelerden bahsedecek ? — Ne gibi yenilikler yapacak? diye derbal bir çok sualler soracaksınız, Bunları anlamak için acele etmeyiniz, Yavaş yavaş cevap vereceğiz. Adres: İstanbul - Ankara caddesi —BONO - Balıkpazar, Maksudiye Han No. 35 ’ Uğurlu Z. Derviş T. (23397) (3658) istanbul ikincl icra momur- luğundanı İpotek cihetinden paraya çevrilmesine-karar verilip heyeti mec- muasına on iki bin iki yüz lira kıymet takdir nhmnı Bo*ızıışnd " İstinyode addes kt 87 ve ye 'ı(l. .—2 numırılırlı uııımkkım maa bahçe hane müşterek kuyuyu müşte- mil müfrez depo mahealli ile — ve yene mahalli mezkür ve caddede eski 87 ve, ğ'ıui 85 numaralı ve 486 motre murab- pamnda bulunan bir kıt'a arsanın tamam- ları arttırmaya vazodilmiştir. 26-11-934 tarihine müsadif pazartesi günü aaat on dörtten on allıya kadar dairemizde açık Aarttırması — icra kılıncaklar. — Arttırma bedoli kıymeu mühamminenin yüzde yetmiş beşini — bulmadığı takdirde son arttıranin taahhütleri baki kalmak üzere satış on beş gün müddetle temdit ve 11-12-934 tarihine milendif salı — günü #saat on dörtten on altıya kadar — keza dairemizde yapılacak olan arttırmasın- da mezkür- gayri menkulât — en çok arttıran — uhdesine ihale — olunacaktır. Arttırmaya ışuıık etmek - isteyenlerin (mezkür güyri menkulüâtın ) “kıymeti muhamıninesinin yüzde yedi — buçağu nispetinde pey akçesi — veya ınillı bir bankanın teminat mektubunu — hamil bulunmaları iktiza eder. Hakları tapu sicillerile sabit olmayan ipotekli alacak- hlarla diğer alâkadarların — ve irtifak hakkı aahiplerinin bu hakları ve husu- sile faiz ve mesarife dair olan iddialae zini ilân tarihinden itibaren yirmi gün zarlında evrakı müabitelerile — birlikte dairemize bildirmeleri lüzimdir aksi halde hakları tapu sicillerile sabit ol. mıyanlar #atış bedelinin paylaşmasın- dan hariç kalırlar. Müterakim — vergi, vakıf icaresi, tanzifiye ve tenviriyeden mütevellit belediye Tüsumu müşteriye gittir. Daha fazla malümat almak ista. yenlerin 28-10 934 - tarihinden itibaren dairemizde açık bulundurulacak arttır- ma şartnamı n 934 - 6226 numaralı lerin evsaf, mesaha ve aair, vaz'ıyet ve takdiri kıyimet görüp — anlıyabilecekleri raporunu ilân — olur 119) mücie mahkemeye hususunun — ikametgâlhı hazırı meçbul — balunan — mumaileyh Müarko efendiye ilânen tebliğine karar verilmiş olduğundan mumaileyh mez- kür müddet zarfında bir güna itirazda bulunmadığı takdirde mali merhunun sstılacağı ilân olunuz. (3781) nundn bince üç gün zarfında 8i bildirilmesi l Lâboratuvarlarda insan dişleri üzerinde yapılan binlerce tetkik ve tecrübenin mahsulü olduğu için: Bir yandan dişleri beyazlatıp leke ve kirleri izale eder, dişlere tatlı bir parlaklık verİr, nefesi tatlılaştırırken diğer taraftan diş etlerini de tedavi eder ve kuvvet- lendirir, dişlerin en büyük — düşmanı hamızlarla mücadele eden tükrüğü ço- ğaltır, mikropları öldürür. RADYOLıN Kullanınız. İstanbul 4 üncü İcrı Memurluğundan: Emniyet Sandığına Birinci derecede ipotekli olup yeminli üç ehlivukuf tarafından tama- mına 2138 lira kıymet takdir edilen Kadıköy Caferağa M. Tevfik B. sokak E. 3 Mü Y. 14 Noi maabahçe bir bap ahşap hane satışı vazedilmiş olduğundan 21-11 - 934 tarihine müsadif — Çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması lcra — edilecektir.. Arttırma — bedeli kıymeti — muhamminenin $ 75 ini bulduğu takdirde — müşterisi Üzerinde — bırakılacak- tır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü bakl kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek 6-12-934 tarihine müsa- dif Perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde ya- pılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kiymeti muham- minenin *6 75 ini bulmadığı takdirde satış 2280 No, lı kanun ah« kâmına tevfikan geri bırakılır. Satış Arttırmaya - iştirak etmek İstiyenlerin kıymeti muhamminenin 7,5 nisbetinde pey akçesi veya Millit bir Bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak Hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında dalremize bildirmeleri lâzımdır.Aksi takdirde hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar mü- terakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellit Belediye rusumu medyuna aittir. Daha fazla malümat almak istiyenler 5- 11 - 934 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundu- rulacak arttırma şartnamesi ile 934-2712 No. lı dosyaya müra- eaatla mezxzkür dosyada mevcut vesaiki — görebilecekleri — ilân olunur. j (6835) peşindir. v İstanbul Posta T T. Baş Müdürlüğünden 1 — Trakya, Rumeli, Körfez, Bursa, Anadolu, Istanbul mınta- kaları için kestirilecek muhtelif eb atta yediyüz elli şerden cem'an dört bin beşyüz adet telgraf direği her mıntaka İçin ayrı teklif kabul edilmek üzere kapalı zarf usulile 1 Teşrinievvel 934 tarihin- den itibaren İstanbulda mevkii münakasaya konulmuştur. 2 — ihale 21 Teşrinievvel 934 tarihine tesadüf eden Pazar günü saat 14 te İstanbul Baş Müdüriyetinde müteşekkil komisyonda yapılacak ve müteahhitlere talep ettikleri takdirde mukavelenin aktini müteakıp ihale bedelinin üçte biri nisbetinde avans verilecektir. 3 — Talip olanların şartnamesini görmek ve kanuna uygun olmak şartile ihzar edecekleri teklifnamelerini vermek ve beher mıntaka için iki yüz yirmi beş liradan İştirak edecekleri mıntaka adedine göre teminatı muvakkatelerini yatırmak üzere İstanbulda komisyon Riyasetine müracaatları ilân olunur. (6313)