18 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

18 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

İ Dünya Hâdiseleri R ye Yamyamlar Arasında Bir Gazeteci İngilterenin bir müstemlekesi olan (Yeni Gine Yeni Gine | edam, büyük Ok- adasında yanusta Avustu- Şir macera | yalyanın şimalin de, Girit adasını andıran, fakat ondan çok büyük olan ince uzun bir adadır. Yeni Gine de birçok büyük ormanla, altın damarları, nadide hayvanlar saire vardır. Ta- bist buraya zenginliğini: bol yol bahşetmiştir. Fakat bu zengin memleketin yerli ahalisinden bir kısmını hakiki yamyamlar, yani diri diri insan yiyenler teşkil eder. Bir Fransız gazetecisi geçenlerde, gazetesi namına altın arayıcıları arasında tetkikat yapmak Üzere Yeni Gineye gitmiş, Altın. arayr cılarının - maceralarını . araştırır ken garip bir tesadüf (o eseri olarak (o yamyamların arasına düşmüştür. Yamyamlar bu beyaz adamı yakaladıkları gibi reislerine götürmüşler, reisleri de hapsedil- mesi emrini vermiştir. Gazeteci feci akibetinin korkunç tabayyül- lerini kafasında (o canlandırırken gece olmuş, herkes çadırına ve kulübesine çekilmiş, yalnız bir kişiyi gazetecinin başına nöbetçi olarak koymuşlardır. Fakat gece yarısı nöbetçinin uyumasından isti- fade eden muharrir, hiç gürültü yapmadan kalkıp kaçmıya muvaf- fak olmuş ve yamyamlara lokma olmaktan kurtulmuştur. * Ga azüşada gençliğe şamil olmak üzere bükümet ta- rafından yeni bir emirnams Çi h mıştır. Bu emirnz- me ile bütün genç- lik mecburi surette spor talimlerine tâbi tutulmaktadır. Yapılan son bir tetkik neticesinde Almanyada on yaşından on sekiz yaşına kadar altı milyon genç vardır. Bunlar üç derece üze rine hergün muayyen saatlerde muhtelif idmantalimleri yapacak- lardır. Bazı Fransız gazeteleri bu yeni emirden kuşkulanmışlardır. Bu gazetelere göre Almanyanın bu yeni hareketi askerliğe hazır- hktan başka bir şey değildir. * üremizin karaları ve deniz-) leri pek çok keşiflere sahne olduğu halde he- ve 6 milyon Alman gen- cine yeni bir emir Dünyanın meçhmi yer: bilmediği © yerler leri aranıyor; pek çoktur. Bu arada İngiliz Kolombiyasının da bir kısım tarafları henüz keşfedil- memiştir. M. Şeri Bedo isminde bir Fransız coğrafya üstadı Kolom- biya'nın (o Alberta mıntakasında meçhul kalmış olan yerleri keş- fetmek teşebbüsünde bulunmuş, fakat bugüne kadar kendisinden hiçbir haber alınamamıştır. Ya- nında telsizi disinden hiçbir haber alınamıyan bu âlimin bir felâkete kurban gitmiş olmasından korkuluyor. miz an yi bi: | SSTAKVİM—- Gün PERŞEMBE Hizir 3i 18 inci TEŞRİN934 166 Aral Rami 8 Recep | 1853 | 5 İc Teşrin 1388 . İZ 416 Hİ Akşam İZ — 177) | 652 1109) Yatı (isı la 59 İkindi | 9 36 | 15 02) maal | 1 084 55 Vat nüz medeni âlemin | i olduğu halde kem | Son 75 Sene İçinde Cihanın Muhtelif Yerlerinde Yapılan Siyasi Suikastler... “Gaye Daima Birdir, Yalnız Dekor Ve Aktör Değişir, ei Fransız devlet reisine yapılan suikast Marsilyada yapılan feci suikas- tin akisleri gittikçe genişleyerek devam ederken, son 75 sene içinde devlet reislerine karşı ya- pılan taarruzlardan tarihte İz bırakanları hatırlamak ister misiniz? Bunların her birini ayrı ayrı gözden geçirecek olursanız görür- «| sünüz ki, gaye, maksat daima birdir, değişen sadece aktör ve Sırp kıralının sarayında geçen faciâ sahnedir. Bu, her vakit bir olan gaye de mutlâk surette siyasi hırs- tır, istihdaf edilen gaye ne olursa olsun, kurşunu atan eli tahrik eden daima politikadır. İlk Cinayet: Son 3 çeyrek asır içinde ya- pılan siyasi suikastlerin - birincisi Amerika OReisiciümhuru (Mister Abraham Linkoln) e karşı yapık İ Saray Bomadi Mdüten * enci jandarmalar mıştır. Faili Vitkins Boot isminde bir adamdır. O gece Amerika Reisicümhuru | Vaşington da bir tiyatroya gitmiş- li İ ti. Temsili seyrediyordu. Birden | silâh Mister | yere sesleri Linkolnin işitildi sandalyesinden iye İİ yığıldığı görüldü. Katil oyunun en heyecanlı bir noktasında, bütün gözlerin sah- neye dikilmiş olmasından istifade ederek Jocaya kadar yaklaşmış | Fakat şurası kayda ve birden silâhnı (o boşaltmıştı. Bu cinayetin ikaı tarihi 14 Nisan 1865 tir. ikinci Cinayet İkinci cinayet 1 Mart tarihinde Rus imperatoru ikinci Aleksandra karşı (Petroğrat) ta yapıldı ve pek feci oldu: İmperator ordunun bir geçit resminde hazır bulunmak Üzere araba ile kışlık saraydan çıkmıştı. Az ilerde bir caddeden geçer ken birdenbire (arabasına Üç tane bomba atıldı, Bombaları üçü de patladı ve imperatorun Iki ayağını kopardıktan başka vücu- dunu da delik deşik etti, Bu suikast “ dehşet saçmak isteyen ,, ibtilâleilerin eseri idi. 1882 ibülâleiler sırf meşruti bir idare istihsal etmek arzusile bu suikasti yaparlarken, Çar da bu istenilen idareyi vermeyi düşünüyordu. Üçüncü Cinayet 24 Haziran 1894 tarihinde Fransa Reisicümhuru ( Karno ) ya karşı yapılmıştır. Sebebi ( Kar- no )nun anarşistlere karşı şiddetli tedbirler almış olmasıdır. Katiiin adı Kaserio'dur, Reisiçümhur Lion şehrine git- mişti, belediyenin misafiri idi, Bu ikameti esnasında bir gün Tica- ret Odasına giderken katil, Re- isicümhurun (Obindiği © arabaya atladı ve göğsline iki bıçak sok- tu. Hâdiseden iki ay sonra giyo- tin ile kafası kesilmiştir. Dördüncü Cinayet: 10 Eylül 1998 tarihinde ye pılmıştır. Bu defa kurban giden bir kadındır. Adı Avusturya im- paratoriçesi (Elizabet) tir. İmpa- ratoriçe İsviçredeydi, Bir gün Cenevrede göl kenarında, vapu- ra binmek üzere dolaşırken hal İm Garotenin esas gazısile bir sütanun ikl satırı bir Ni (santim) sayılır. ww Zen Sayfasına göre bir santi- min ilân fiatı şunlardır: sayfa |aayla | sayin | esyia | Di #. $ İyerler! sayfa|! 1 3 4002501200) 100 Kış. | Keş. | Krş. | Kıs. 3w,Bir şantimde (8) kelime vardır. 4 Ince ve kalın yazılar tutacakları yere göre sanlimle ölçülür. İ Bresci Rusya imperatoruna yapılan #uikastten bir manzara kın arasından bir anarşist fırladı ve ğöğsline bir bıçak soktu. Beşinci Cinayet: 29 Temmuz 1900 tarihinde yapılmıştır. Kurbanı İtalya kıral İkinci Humbert'dir. Kıral araba ile sokaktan geçerken Gaetano adını — taşıyan katil yaklaşmış ve hükümdarın tâ kal bi özerine Uç el rovelver boşalt- şayandır ki, | Portekiz kıraliçesi oğlunu böyle muhafaza etmişti mıştır. Kral hemen ölmüştür. Bu cinayetin sebebi, kralın grevcilere karşı şiddetli tedbirler aldığının söylenmesi idi. Altıncı Cinayet Bir Sırp hükümdarına karşı yapılmıştır. Tarihi (10 Haziran 1903 tür. Kral birinci Aleksandr ile zevcesi (Draga) müsriflikle itti- İtalya kıralına yapılan euikast ham ediliyorlardı. Mensup olduk- ları Abrenoviç hanedanını halkın gözünden düşürmüşlerdi. 10 He- ziran gecesi bazı (Sırp zabitleri saraya hücum ettiler. Kral ile kraliçeyi bir elbise dolabında saklı buldular, kılıçla öldürdüler. Yedinci Cinayet: 1 Şubat 1908 tarihinde oldu. Kurbanı Portekiz kıralı Karlestir, İ kral araba İle srayına dönerken birdenbire kurşun sesleri işitildi. Kral ile veliaht derhal düşerek öldüler. Arabada bulunan kralın Eskişehir Tayyare Cemiye- ... ..... tinin Teşekkürü Alpu nahiyesinde nahiye mi dürü Nuri Beyle jandarma kara- kol kumandanı Şevket çavuşun himmet ve delâletlerile cemiyeti- miz namına üç gözlü ve bin küsur lira kıymetinde bir anbar Inşa ettirilmiştir. İaşaat için lüzum kösterilen keresteyi teberrü «den Azizim Ahmet Beyle, keresteci Hakkı Beylere ve diğer malzeme ile Üstadiye masraflarını temin eden nahiyeye bağlı köylerin yüksek kalpli halkına cemiyeti mize karşı gösterdikleri derin alâka ve yardımlarından dolayı beyanı teşekkür ederiz. Eskişehir tayyare şübesi relsi İ. Kenan Demirkapı Levazım musyene me murluğünda K. Nami Efendiye: Gümrük muhafaza memuru olmak için gümrük mubafaza idaresine ( istida İle müracaat etmek ve yapılacak müsabakada muvaffak olmak lâzımdır. Böyle memuriyet taleplerinde İltimasa ve ta ye güvenmek ayıp ok duğu gibi iltimas etmek ve tav- siye vermek te belki bir haksız- İığa alet olmak telâkki edilebilir, Gençler ister memuriyete, İster serbest bir işe talip olurlarker iltimastan, tavsiyeden, tali ve kaderden evvel bilgilerine, malü- matlarına dürüstlük ve temizlik- lerine güvenmelidirler. Ve bu çok lâzımdır. Bilgisi, malümatı genç en kuvvetli tavsiyeyi hamil, fükat bu şeralti haiz olamayan bir gence elbette tercih edilir. * İsmizde İranlı Hacı Takı Beye: İşaretiniz doğrudur: Bu sehiv bilâhare bizim de nazarı dikkatimizi o celbermiştir. Alâke- nıza teşekkür ederiz efendim. * İzmirde Eşrefpaşada kasap Hüse- yin Avni Efendiye Askerliğini bitirdikten sonra ağabeyiniz size yardım eder, siz de bir dükkân sahibi olursunuz efendim. ikinci oğlu müstakbel kral Eman. bu suikasttan kurtulmayı annesine borçludur. Filhakika bu çocuğu olsun kurtarmak İçin Üzerine yatmıştı. Sekizinci Cinayet 18 mart 1913 tarihinde Yunan kralı birinci Yorgiye karşı yapık mıştır, Kral Selânikte İskinas is minde bir Yunanlı tarafından ök dürülmüştür. Katil cinayetinin se- bebini söylemekten istinkâf et- miştir. Dokuzuncu Cinayet: 28 Haziran 1914 de Saray Bosnada Avusturya veliahti Arşi- dük (Fransuva Ferdinand) a karşı bir Sirp tarafından yapılmıştır. Bu hepimiz biliriz, büyük muharebe nin çıkmasına sebep olmuştur, Onuntu Cinayet: 6 Mayıs 1932 tarihinde Fram- sız Reisiclimhuru Mösyö (Doumer) karşı yapılmıştır. Katil Gorgoulof isminde (Obir Rustu ve . iddia edildiğine göre azçok deli idi. idamdan kurtulmasını temin için bu iddiayı şiddetle müdafan eden- lerde oldu. Fakat noktainszar jüri heyeti tarafından kabul edilmedi.