17 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

17 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

“Üayapıları tahkikatın netivcesine hoye- İRALKINĞG: HALKTN8K DUĞI HAEKTN DİL Sene 5 — No. 1521 Bir Tethişçi Daha Kovalanıyor Cenevre, 16 (Hususi) — Katillerin arkadaşlarından — olup zabıtaca ara- tılan Kvaternik burada — görülmüş- tür. Tethişçi Hırvat bu sabah kah- vede oturuyordu. Fakat otrafında bazı fevkalâdelikler görmüş ve Lo- zana firar etmiştir. Bu mımntakanın jandarma kuvvetleri peşine düşmüş- tür. Aynea birkaç Fransmız polis mülettişi de hâdise mahalline git- miştir. »4 Yugoslavyada Tahkikat Belgrat, 17 ( Hususi ) — Bütün millet derin bir matem içindedir. Yarın mütevetfa —Kıralın cenaze meraslmi, misli pek az yörülmüş fevkalâde bir hüdise mahiyetinde tezahür edecektir. Belgrada orvar şehir ve kasabalardan merasimde bulunmak tzere halk akını var, mahalil taraftan Diğer can içinde intizardadır. Novakın Katilin Arkadaşı Bir Ortaya Parls, 16 (Hususi) — Şimdi- ye kadar müteaddit defalâr sor- guya çekllen, kıral Aleksandr ve M. Bartunun katillerinin urkadaş- ları şayanı dikkat ifadeler ver- mekte devam ediyorlar. Şimdiye kadar mevcut malü- mat bunların beş kişi olarak işleri telefemu: 20203 — ÇARŞAMBA — 17 BİRİNCİ TEŞRİN 1934 “|Bir Maznunun Yeni ifşaatı “Öldürme Emrini ğğer Ben Alsaydım, İfşaatı TakımHakikatleri Döktü Fraasayz geçtiklerini göstermek- tediri Novak, Ranes Sük, Silni, Malal. K As katli Sük'ün Kalemen is- mini taşıtığı ve hakiki hüviyeti- nin İse Bulgaristanlı Makedonya komitesine mensup Gorgiyef ol- duğu anlaşılmıştır. * Novakın, yis Kıral Alkand v N KERRİr .ıîı Yügak Naip Prans Pol ve zevcesi ne kendi ifadesine göre Hır- vat Ustaşı — fırkası Hiderlerin: den, — isminin de Pospişil ok- duğu tahakkuk etmiştir. “Novak- Pospişilin,, son sözleri gösteriyor ki, bunlar Macaristandan yola çık- mış, yolda diğer üç arkadaşlarile birleşmiş, Zurihe gitmiş, Zurihten Lozana atlamış, Lozanda en son tertibatı alıp kararlarını verdikten sonra Parise geçmişlerdir. Parise toplu bir halde gelmek belki na- zarıdikkati celp eder korkusile Paris civarında Fontenblo İstas- yonuna İnmişler, orada ikiye ay- rılmışlar ve Parise hareket etmiş: lerdir. Birinci grup Novak ile Silniden mürekkepti. Silninin hakikatte Naliâ adlı diğer bir tedhişçi olduğundan şüphe edilmektedir. Hanki Otellere Yerleşmişler? Novak ile Silni Pariste “Pale ( Devamı 11 inci yüzde ) ’ı Ben Öldğü İdare işleri telelonm rdüm.,, GÇ | 5 | Tan Diyor Ki: 20203 Fiatı 5 kuruş M M aa aa Yarın Bizde De Matem Var -—.— Ankara, 17 (Hususi) — Mütevet- fa Kıral Aleksandr'ın yarın Belgrat' ta tedfin merasimi yapılacağı ee nâda Türkiye'nin —her tarafında matem tutulacaktır. Gündüz kahve ve gazino gibi umum? yerlerde saz ve çalgı çalınmıyacak, sinemalar da kapalı olacaktır. Resmi ve hu- sasi bütün dairelerde — bayraklar yarıya kadar çekilecektir. Gece de radyoda müteveffa kralın — hayatı hakkında bir konferans verilecek- tir. İstanbul'da Matem Öğrendiğimize göre dün hükümet merkezimizden vilâyete bu hususta malümat gelmiştir. Şehrimizde de yarın gündüz - sinemalar ve bütün eğlence yerleri kapalı kalacaktır. Bu süretle dost memleketin rağına filen iştirak edilmiş olacak- tır. Bu münasebetle bugün tesmi makamat tarafından alâkadar mücs- 6086 Bahiplerine malümat verilmiş- tir, izti. Acele Etmiyelim. Vaziyet Aydınlana- cak, Mes'uliyetler Meydana Çıkacaktır Marsilya faclasında doğrudan doğruya alâkadar olan devletler- den biri de Fransadır. Çünkü; Yugoslavya Kıralının Parisi ziya- retten maksadı, Yugoslav - İtal- yan —anlaşmasına — Fransa İle müştereken — bir. zemin arayıp bulmak ve Almanya etrafındaki çemberi böylece fiilen tamam- lamaktı. Kıral Aleksandrın - ölü- mü yve bu siyaseti tahakkuk ettiren başlardan M. Bartu'nun ayni zamanda hayata gözlerini yumması, — Fransayı bir surette müteellim etmiştir. ( Devamı 9 uncu yüzde ) Cinagyetin kroklal ( Katil rtadaki kıralın arabasına yaklaşırken