17 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

17 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Komitecilik Himaye Görmemeli ! Marsilya suikastini yapan adamın bir komiteci olduğu anlaşılıyor. Ko iği bi bunu açık Hüseyin Bey ( Beyazıt Tavşantaşı ) — Bir hafta evvel Marsilyada Yugos- lavya kıralile Fransa Hariciye Nazı- rını ödür:n catinin bir komiteci ol- duğu kuvvetli bir ihtimal olarak söy- leniyor, düayamın sinirlerini geren, sulbu tehlikeye düşüren bu cinayetin takipsiz kalacağını hiç zannetmiyor- ruz. Yirmlaci esırdâ Hükümot içinde bir hüküm:t demak alan komiteci- liği, daha doğrusu eşlayalığı — yaşa- tanar, onları «i âhlandıranlar akibet- lerinin fecaatini düşünerek tütreme- Tidirler. * Nüzm Bay (Boyoğlu Tarlnbaşı 87) — Cati kurşuslar dönya — sulhu - için İki direk teşkil eden iki büyük adamın kanımı akıttılar. Bü — kür- şunları — aikanın bir. koömitecdi ol- duğu —anlaşı mıştir. Umumi — harbin acılarımı benüz unutmuyan we #evan dünya, bu suikastçiyi silâhlan- dıran elleri elbette kıracaktr. Bu fa- cia komitecilik <ihniyetinin ne kadar tehlikeli birşey olduğunu bir daha gösterdi. Siyasi hak'arı ve menfaatleri mü 'afaa edecek hükümet teşekküileri yanında büyütülen ve adına komite denilen çetelerin; güursuz hareketleri bamflerini bile müşkül vaziyete soka- cağı ve kendilerinden hesap sorulacağı muhakkak sayılmalıdır. * Galip B. (Perükâür Beykoz iskele kar- gısı ) — Suikastçının komiteci olduğu anlaşılmıştır. Cümhuriyet Idaresi *ku- rulmadan evvel bizim yurdun dört kö- gesinde de bir çok eşkiya vardı. Bun: lar bem halkı ve hükümeti iz'aç eder- ler, hem de hükümetin komşularile olan münasebetlerini zararlandırırlardı. Cümhuriyet idaresi burların dibine kibrit suyu döktü, yurdu bu gayrimeş- ru teşekküllerden temirledi. Adlarına eşkiya ve komite denilen bu çetelerin varlığı aari devletçilik mefhumile telif edilemez. Maalesef hâlâ içlerinde ko- mite denilen yılanları besliyen devlet- ler vardır. Bu gayri mes'ul küvvetler dünya sulhunu kundaklamıya bile çe- lışıyorlar. Dünya sulhu ve büyüklerin bayatı çapulcuların oyuncağı olamaz. Ansızın Öldü Kalyoncuda Anastasın kahve- sinde oturmakta olan İspre Adlı biri ansızın düşerek — ölmüştür. Yapılan muayene neticesinde kalp sektesinden öldüğü anlaşılmıştır. Sandalcıların Kavgası Evvelki gün İzmizden gelen Bolu vapurundan müşteri almak yüzünden Akif, Mehmet ve Ah- met adlı Üç sendalcı arasında kavga çıkmıştır. Kavga esnasında sandalcı Akif denize düşmüş ise de kurtarılmıştır. Kartal Sahillerinde Beş Ceset Daha Bulundu On glün evvel H.yb.ll;dl açıklarında Firı;ıın şilebinin Afitap motörünün arkasındakâ kayığa çarpmasile doğan facianın 33 kurbanından çıktığını yazmıştık. Kartal Jandarma Kumandanlığı dün sabah ayni sahilde beş ceset daha bulmuştur. Cesetlerden birisi Kartalın Küm mevklinde ikisi Çayırlar ve Gazhane sahilinde, ikisi de Dragus ve Yalı kenarlarında bulunmuşlardır. Dün öğleden sonra saat 15 te Kartal Sulh hâkimi ile Belediyo nin cesetlerinin Kartal ve Caddebostanı sahillerine I ikisi- ] Istanbula doktoru ve Jandarma kumandanı cesetlerin bulun- dukları yerlere gitmişler, hüviyetlerini tesbit etmiş- lerdir. Diğer taraftan tahkikatı idare eden Müdel- umumi muavinlerinden Nurettin Bey dün de facia tahkikatile meşgul olmuştur. Hâdiseden bir gün sonra yükünü boşaltmak için elmesine müsaade edilen Afıtap motö- rünün iki fenerinin Yalova çiftiği motörüne veril- diği anlaşıldığından Müddeiumumilik dün bu fener- lerla gönderilmesi için Yalova Müddeiumumlliğine ,müzekkere göndermiştir. Gayretl;eşlik Bizi Yalancı Çıkarmak İsterken Yalancı Oldu Tıp Fakültesinin Müçüncü ve dördüncü sınıflarında busene, lâ- tince ders ihdas edildiğini yazdık. Bir akşam gazetesi, bizim bu haberimizi dün tekzip ediyor; “alâkadarlardan alınan,, —malü- müla göre yanlış olduğunu yazı- yordu. Halbuki bizim — havadisimirz okadar doğrudur ki, bir muhar- ririmiz, Tıp Faktüiltesinde yeni başlanan — bulâtince — dersinde, bulunmuş ve hakikaten böyle bir ders okunulduğunu gözile görmüş, kulağile — işitmiştir. Binaenaleyh © gazelte — buhaberimizi — kimler olduklarını bilmediğimiz “ alâka- darların ,, lisanile tekzip edeceği yer de, Üniversiteye kadar bir muharririni göndererek — lâtince dersini takip ettirseydi daha iyi olurdu, 24 Saatin Hüâdiseleri Şoför Hızırın kullandığı 1902 numaralı otomobil Vali konağı caddesinden geçmekte olan Keri- me banım adlı bir kadına çarpa- rak muhtelif yerlerinden ağır su- rette yaralamıştır. Şoför yakalan- mıştır. Hastaneye kaldırılan Kerime hanımın hayatı tehlikededir. * Beyoğlunda Ahmet adlı bir arabacı kendi arabasının al- tında kalarak ağır surette başın- dan ve muhtelif yerlerinden ya- ralanmıştır. * Galip efendi adlı biri Sul- tanahmette tramvaydan atlamak isterken düşerek muhtelif yerle- rinden yaralanmıştır. * Ali adlı bir amele Feriköy- de bahçıvan Azizin kulübesinden elbise vesairesini çalarak savuşur- ken yakalanmıştır. ' i 1 Fırsattan Istifade Etmek İstemiş Polis dün Raşit oğlu Bahaettin isminde bir sabıkalıyı yakalıyarak müddeiumumlliğe vermiştir. Baha- ettinin suçu yankesicilik ve adam dövmektir. Hadise şöyle olmuştur: Muhlis Bey isminde bir zat Lâleli caddesindea aşağı inerken Des- pina hacıma (âf atmış. Hanım bu lâf tecavüzünü dehşetli bir to- katla reddetmiş. O sırada arkadan yürüyen kocası Abdullah efendi hâdise mahalline yetişmiş, Muhlis Bey de kaçmıya başlamış. Biraz aşağıda Abdullah Beyin iki arka- daşı kaçanı yakalamışlar ve dövmi- ye başlamışlardır. Orada bir kah- vede oturan ve dövenleri ve dö- vüleni hiç tammiyan Raşit oğlu Bahaettin de işe karışmış ve Muh- Ns Beyi o da dövmiye başlamıştır. Bahaettia bam tokatları, yumruk- ları indiriyor, hem de ceplerini karıştırıyormuş. Nihayet cüzdanını aşırmış ve içindeki (102) lirasını da almıştır. Pofis bu parayı kendisinden geri almıştır. Müddeiumumilik Bahaet- tini Birinci Müstantikliğe vermiştir. Dört Katil Mahkümu Serbest Bırakıldı Tıbbi adli meclisi veremden hasta bulunan dört mahküm hak- kında serbest bırakılma lüzumu gösterdiği için ilâmat müddelumu- miliği dün İstanbul hapisanesin- den dört katil mahkümunu ser- best bırakmıştır. On beş seneye mahküm Ali oğlu Emin (3) ay, Bilecikli Mustafa oğlu Ahmet altı ay, Adapazarından gönderilen Mehmet oğlu Ramiz altı ay, Gi- resundan gönderilen Ahmet oğlu Ruşen de Eir sene müddetle ser- best kalacaklardır. Bir Yaralama Kunduracı Sabri Kahve- ciyi Yere Yuvarladı Evvelki gün Mercanda bir | hâdise olmuş bir kunduracı ken- | disine kahve yapmıyan bir kah- | veciyi ağır surette yaralamıştır. Hadişe şöyle olmuştur: Mercanda kunduracılık eden Sabri adlı biri, o civarda kahveci Hüsnüye haber göndererek ken- disine bir kahve — pişirmesini söylemiştir. Kahveci eski alacağı verilmeyince kahve getirmiyece- ğini söyleyince kunduracı Sabri bıçağı kaptığı gibi soluğu Hüsnt- vün dükkânında almış ve sapla- mıya başlamıştır. Hüsnü kanlar içinde yere —düştükten — sonra Sabri kaçmak istemiş, — fakat yetişen — memurlar — tarafından yakalanmıştır. Hastaneye kaldırı- lan Hüsnünün hayatı tehlikededir. 4 Yardan adlı biri de evvelki gece bir kadın yürzünden çıkan kavga neticesinde Abanozda Şa- hin adlı birini ağır suretto yara- lamıştır. |Süt İşi Yola Girmiş ! Aldığımız malümata göre, süt müstahsilleri ile süt — satıcıları arasındaki temaslar son müzake- relerden sonra anlaşma ile neti- celenmiştir. Süt müstahsilleri, — satıcıların teklif ettikleri fiatı kabul etmiş- lerdir. Bunun için ihtilâf halledil- miş, müstahsillerin, esasen müs- bet netice alamıyacakları tahmin edilen doğrudan doğruya satış yapmak kararları da tatbik edil- mekten alıkonmuştur. Maamafih, müstahsiller muhtelif mıntakalar- da tesis ettikleri depolarda pe- rakende şekilde süt tevzi etmek niyetindedirler. I on Posta'nın Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hasan — Bu zamanda baba kadar zor bir sey yok Hasan Beyi olmak vallabi ». Bizim oğlan okusun diye | avuç — dolusu para — döktüğüm halde.. »» O, hâlâ haylâzlıkta devam edip duruyor. Birinci teşrin 17 Son Fırtınanın Zararları.. Vapurlar Demir Taradı, Bit Kotra Devrildi Evvelei gece yarısı patlak fırtına dün #sabaha kadar şiddetle devam etmiş ve saat İle doğru hafiflemiştir. Şiddetli batı lodostan esen rüzgâr, denizi de azdırmış ve birçok yerlerde tahribat yapm ştır. Bu yüzdön evvelsi göce, birçok deniz vesaili demirlerini taramışlar, karaya çekili duran kayık ve sandale lardan bir kısmı denize #ürüklenmiş- lerdir.. Bu arada, Moda önlerinde belediye fen heyeti - tetkik şubesi müdürü Ziya Küâmi Beye ait bir kotra iplerini kopararak * açılmıya başlamış — ve sahile getirmek — için yelişen ikl kişi içinde olduğu halde devrilmiştir. Devrilme hâdisesi sahile yakın bir yerde vukus geldiği için etrafta bulunan balıkçılar tarafından halat atılmak süretile içindekilerin kurtarılması mümkün olmuştur. Bundan başka, Şilede ings — edilen ve Türk yapısı nümunesi olarak bis Alıan tarafından Marsilyaya götürül. mek üzere lmanımıza getirller — bir motör de Dolmabahçe rıhtımına vure muştur, Evvelsi gece limamımızdan hareket eden Denizyollarının Asya vapurunun Mudanyaya gelmediği hak- kında biz telgraf alınmıştır. Yunan İktısat Nazırı Buraya Geliyor Türk - Yunan ticaret itilâlmın ye ailenmesi — münssebetile — Ankarayı ziyaret edecek olan Yunan İktisal Nazırının önümüzdeki hafta içerisinde yehrimize gelmesi beklenilinektedir. Hayvan İnracatı Muğla, 16 (A. A.) — Eylül içinde Marmaris ve Fetiyeden ecnebi mem- leketlere 55 öküz, 78 dana ve inek, 290 keçi, 20 koyun, 1449 kilmes haye vanı ve 28 bin kilo gübre çıkarılmıştır. Deniz Ticeret Müdüriü Deniz Ticaret Müdürü Müfit Nöws det ve den heyeti relsi Hayri Beyler İktısat Vekâletile temas etmek Üzere Ankaraya gitmişlerdir. Belediye Emlâk Müdürlüğü Belediye — müstahdemin — şubesi müdürü Mehmet Bey (55) lira aali maaşla ve torfian, belediye emlâk şubesi müdürlüğyüne tayin edilmiştir. Ünliversite Rektörü Üniversite rektörü Cemil bey dün ükşam Ankaraya gitmiştir. Cemil B. Ankara Hukük fakültesinde ikmal imtihamlarında bazır bulunacak, on gün sonra, şehrimize dönecektir. Devamsiz Muallimler Sebepsiz yere weya haber verme- den üç gün mektebe devam ttmiyen İlkmektep —muallimleri istifa etmiş sayılacaklardır. M. Karahan Şehrimizde Yeni Sovyet büyük elçisi M. Karae han, 20 birinci Teşrin Cumartesi sa- bahı Semplon ekepresile şehrimize gelecek ve ayaı gün, akşam trenile Ankaraya hareket edecektir. B. Diyor veren Hasan B. — Kerem et ariziml! Koskoca Üniversitede yirmi sene aynl :ıftı.o;:-y“_lıl“ oldıılıııü sene & okuması devede — kulak