16 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

16 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN HALKIN HALKIN Sene 5 — No. 1520 — SALI — 186 BİRİNCİ TEŞRİN Halk dehşete uğramış bir helde idi Katilin Hüviyeti A—nlaşıl —- donyalı- Bir. i 1934 dı. Bu, Make- Kolundaki |şarotlıer—do Komiteci Olduğunu Gösteriyor. Hâdisenin Mütemmim Tafsilâtını Memurlar, vek'a mahalline koşuşuyorlarda Paris 15 (Hususi) — Kıral Aleksandırla — beraber — Fransız Hariciye nazırı M. Bartunun Mar- silya da katledilmeleri münasebe- tile gerek Fransa dahilinde, gerek, hudut noktalarında zabıtanın gös- terdiği fevkalâde tedbirler ve faaliyet devam etmektedir. — İli gündenberi yeniden bir takım şüpheli şahıslar yakalanmıştır, Dün de İsviçre — hududunu Geks taraflarından gizli bir su- rette geçmek istiyen dört şüpheli adam çevrilmiştir. Bunlar karmakarışık - ifadeler- de bulunmuşlar ve şüpheli görü- len pasaportlar göstermişlerdir. Maznunlardan —-Ustaşi cemiyeti mensubu (Hırvat tethiş cemiyeti) Pospişil iİle Raytiçin ifadeleri Üzerine Fransız ve Yugoslav za- bıtası yeniden faaliyetini arttır- mıştır. Katil Bir Bulgar Komitecisiymiş Belgrat, 15 (A. A.) — Katil | Klemen namı diğer Suck'ın haki- katte Vlada Gergiyef, lâkabının ernozenski olduğu, bulgaristan- Kümençede — doğduğu — ve Makedonya dahili ihtilâl komitesi azasından olup Makedonya komi- tesi reisi Mihailofun Petriçteki karargâhı ile Ustaşi tethiş komi- tesinin hariçteki faaliyet merkezi arasında kuriye vazifesini düğü tesbit edilmiştir. Fransadan Kovulan Bir Kadın Paris, 15 (A.A.) — Hırvat dilinde beyannameler bastırmak istiyen — Avusturya — tebaasından Erna Rum isimli kadın hudut ha- ricine çıkarılmıştır. Yugoslavya'da 3000 mavkuf Belgrat, 15 (Hususi) — Kıral gör- Aleksandı'ın sutkaste kurban git- mesi, bütün Yugoslavyada fevka- lâde variyetlerin ihdasına sebep olmuştur. Bütün zabıta kuvvetleri ve adliye makinesi tahkikat ile meşguldür. Birçok şehirlerde örft idare hüküm sitrüyor. Tabkikat hakkında çok —ketüm davranmıl: makla beraber muhtelif şehirlerde şimdiye kadar tevkif edilenlerin ve nezaret altına alınanların üç bin kişi kadar olduğu — söyle- nilmektedir. — Bunların — ekserisl Hırvat ve Makedonyalıdır. Diğer - taraftan Zağrebe iki kolordu — sevkedilmiştir. Ayrıca hudutlarda da çok sıkı - tedbirler alınmış, hudut muhafızları - takvi- ye edilmiştir. Şüpheli Bir Talebe Paris, 15 (A.A.) — Belgrattan gelen malümat Üzerine, zabıta, kiral ve M. Bartunun katillerinin elebaşısı olması muhtemel beşinci dir şahsın hüviyetini tesbit etmiş- tir. Bu adam 1910 da Belgratta doğmuştur. Talebedir ve adı Ev- gen Kvaternikdir. Pasaportunda ise gazeteci olduğu ve 1911 de Tamşıvarda —doğduğu — yazılıdır. Bu adamın, Ustaşi cemiyeti reisi Pavliçin pek yakin bir arkadaşı olduğu zannediliyor. Üç Kişi Kabahatsizmiş.. Annemas, 15 (Hususi) — Mar- silya faciası münasebetile. tevkif edilen “Avusturya — tebaasından Daner ile Bulgar Çaldiyefin ve Alman , Vilingerin bu hâdise ile alâkaları olmadığı anlaşılmıştır. Macarların Bir Tavzihi Peşte 15 (A.A.) — Paris Ma- car sefareti, katil Klemenin suç Aşağıda Okuyunuz: ortakları tarafından verilip gaze- telerde neşredilen isimlerdeki eş- hastan hiç birine Macar maka- matı tarafından pasaport veril- memiş olduğunu tebliğ ediyor. Eski Bir Muhalifin Taziyesi Belgrat 15 (A-A.) — Sabık muhalefet fırkası reisi, Radikal- larden M. Stanoyeviç Marsilya faciasından dolayı hükümete bir taziye telgrafı göndermiştir. Kralın Cenazesi Belgratta Belgrat, 15 (A.A.) — Kıralın cenazesi bugün saat 23,15te Zag- repe getirilmiş, askeri mülki er- kân ile sayısız bir halk kalaba- lığı tarafından karşılanmıştır. Ta- but, istasyonun siyah krep örtülü kırallık dairesine götürülerek ha- zırlanan sandukanın Üzerine kon- muş cenazenin önünde halk geçit resmi yapmıştır. Cenaze treni, bugün saat 23te Belgrada varmış olacaktır. Trenin her büyük istas- yonda durması kararlaştırılmıştır. Katilin Hüviyeli Anlaşılıyor Sofya, 15 (A-A.) — Kıral Alek- sandr'ın katilinin sol kolunda Makedonya ihtilâl komitesinin ilk harflerini gösteren döğme işaret- ler bulunduğu haberini alır al- maz Bulgar rzabıtası, hemen, ka- tilin. bundan birkaç ay evvel feshedilmiş olan Makedonya ihti- Iâl teşkilâti mahafiline mensup EEE KN O CN Puvankare Öldü Eski — Fransız. Cumhur — Reisi meşhur siyaset adamı M. Reymon Puvankare — öldü. Tercümeihali ve yazısı beşinci sayfamızdadır. B N LA A GÜT AF AMAD İdare işleri — telefonur 20203 Fiatı 5 kuruş Marsilya borsası önd bir ana baba gününü andırıyordu olup olmadığını meydana çıkar- mak için tahkikata girişmiş!ir. Zabıta — tarafından bu bapta elde edilen malümat, katilin hüvi- yetinin tesbit edilmesini teshil etmek için Belgrat ve Paris zabı- talarına bildirilmiştir. Bulgar zabı- tası, buyolda taharriyata devam etmektedir. İki Sırbın Şahadeti Belgrat, 15 (A. A.) — Bel- gratta elde edilen malümata göre, Sofyada yaşamış olan iki Yugoslav vatandaşı, kendilerine gösterilen fotoğrafilerde Kıral Aleksandrın katilin?! teşhis — etmişlerdir. Bu adam, Makedonya ihtilâl komitesi azasından Vladimir Gorgiyeftir. Marsilya katilinin fotoğrafilerile bu adamın fotoğrafisi arasında müşabehetin Sofyada da tamamile tesbit edilmiş olduğu söyleniyor. Yugoslav ve Bulgar memurları bu yolda beraberce tahkikatları- na devam etmektedirler. Heorif Makedonya Komitecisi lmiş Sofya, 15 (A.A.) — Polis mü- düriyetinin tebliğine göre, Belgrat- tan verilen malümata nazaran Kral Aleksandrın katili olduğu farkedilen — Geurguleff, — Vlodo ismile maruf bir şöför olup, Bu- gar memurları kendisini aramakta idi. Ve kendisinin arandığı Make- donya tetbhişçilerine karşı ittihaz edilmiş olan tedbirlerle alâkadar olmak üzere ve Emniyeti Umumi- yenin müdafaası kanunu mucibin- ce, resmi ceride ve sair gazete- larle ilân edilmişti. Kendisinin fotoğrafisi diğer bir takım Makedonyalı tethişçi- serin fotğraflarile birlikte resmi ceridede ve salir Bulgar gazetele- rinde neşrolunmuştur. Vlodo Geurguleff, 1897 tari- hinde Makedonyada Iştipte doğ- muş ve on dört yaşında babası ile beraber cenubit Bulgaristanda kâin Kamaniça kasabasında yer- leşmiştir. Vlodo Guerguleffin bun- dan iki sene evvel, yani 1932 senesi Temmuzunda Bulgaristanı terketmiş olduğu anlaşılmıştır. Pol Bonkur da Belgrada Gidiyor Paris, 15 (A.A,) — M. Pol Bonkur, M. Gannet ve eski nazır- lardan M. Lö Troker, Kıral Alek- sandrın cenaze merasiminde âyanı temsil edeceklerdir. M. Bartu Nasıl Ölmüş? Paris, 15 — Kral Aleksandırın katli gürültüleri arasında ölümü hâdisesi bir parça da örtülü ge- çou Bartunun katli hakkında şu tafsilât veriliyor: İlk kurşun gürültüleri duyulur duyulmaz, otomobil şoförü araba- yı durdurarak katille mücadeleye başlamıştır.. Bu — sırada — gayet soğuk kanlı görünen M. Bartu arabanın kapısını açmış ve yere inmiştir. Bu sırada, halkın kaçışmasile | tek başma kalan Marsilyalı bir yağ Hicarethanesinin memuru M, Bartu ile karşı karşıya kalmış ve sormuş: — Yosa yaralı mısınız cfen- dim, M. Bartu sesini çıkarmamış, yalnız büyük bir soğukkanlılıkla kanlı kolunu göstermiş. Bu nok- tadan bol bol kan akıyormuş. ( Devamı 8 inci sayfada )