16 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

16 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

16 Birinel teşrin a Heybeli Faciası Kurban- larının Cesetleri Çıkıyor (7— Mahkemesinde Sorguya Çekildi Asliye Birinci Ticaret Mahke- | mesi dün öğledensonra ongin evvel Heybeliada açıklarında (33) vatandaşın (o ölümile neticelenen Firuzan şilebile Afitap motörünün | çarpışma faciasile meşgul olmaya JE başlamıştır. Deniz Ticaret Kanu- | nunun 1066 ncı maddesine göre | | EEE 7 bugibi kazalar vukuunda gemi kaptanı mensup olduğu limanın Hukuk mahkemesine bir rapor vermiye ve şahitlerini dinletmiye mecburdur. Firuzan vapurunun suvarisi Hüsnü Bey bu maddeye göre Birinci Ticaret Mahkemesine raporunu vermiş ve mahkeme de | dün vazifesini görmeye başlamış- tır. Mahkeme saat (16) da Hüsnü | Beyi çağırdı. Hüsnü Bey yanında | Vapurculuk şirketinin o avukatile beraber salona girdi. Reis, Hüsnü | İ | Hasüü kaptan hâkim huzurun da leri tetkik adilmek üzere sorgu talik edildi. Müddeiumumilik Tetkikatına Beyin (o verdiği raporu okuttu. £ 1 ve ii AZA ahkıkalına oyan A ve dayekaei Müddeiumumi Muyialerndda Ne vukuu suretini mufassal bir surette ve hadise zamanında gazetemiz- de haber verdiğimiz şekilde anla- tıyordu, o Rapordansonra Hüsnü Kaptan şifahende mahkemeye izahat verdi. Bundan sonra Reis, gemi jurnalını istedi. Avukatı jurnalın ogüne ait sayfasının tasdikli bir suretini mahkemeye verdi. Bundân sonra Reis gemide projektör bu- lonup bulunmadığını sordu. Hüs- nü kaplan bu gibi şileplerde projektör bulunmadığını söyledi, Bundan sonra geminin ikinci kaptanı Mustafa, çarkçıbaşı Talât, serdümen o Ahmet, © Başvardiya Şevki ve tayfadan Yunus Bey ve Efendiler şahit olarak dinlendiler. Mustafa kaptan (23 ) kazazedeyi filikalarla bizzat kurtardığını söy- rettin Bey tahkikatına devam etmektedir. Henüz Yalova Müd- deiumumiliğine gönderilen istina- belere cevap gelmemişlir. iki Ceset Bulundu Dün öğleden sonra polis, Caddebostanında sahilde bir ce- set bulunduğunu müddelumumi- liğe bildirmiştir. Ceset bir erkeğe aittir ve bir koluda yoktur. çıkmıştır. o Kartal (o sahillerinde bulunan cesedin üzerindeki nüfus kâğıdında bunun Caziantepli ve 1312 doğumlu Mehmet Ali oğlu Tahir olduğu anlaşılmıştır. Üze- ayağında çe Senin keten ayakkabı O vardır. Cebinde 22 kestane ile cüzdanında 22 lira bulunmuştur. Bu cesedin facıa ledi. Diğerleri de kaptanın ifa- | gününde motörde bulunan ve delerini teyit eder mahiyette | ismi tesbit edilen Tahir efendi gehadette o bulundular. OKazaya | olduğu tesbit edildiği için defnine uğrayan alâkadarların müracaat- | müsaade edilmiştir. 24 Saatin Cumhuriyet Hâdiseleri Bayramı Için Çarşıkapıda Mehmet Arif adlı | 29 Teşrinievvel o Cümhuriyet biri şakalaşırken (o çıkan kavga neticesinde Nuri adlı birini ma- kasla başından yaralamıştır. x Fındıklıda Ahmet adlı biri bir para meselesinden çıkan kav- ga neticesinde arabacı Hüseyini odun ile başından yaralamıştır. * Şoför Şevketin kullandığı 2224 sayılı otomobil Karaköyde Köprübaşında Şadiye hanım adlı bir kadına çarparak yaralamıştır. Yine Arzihalcı Hayri Meşhur arzuhalcı Hayri ken- dini bilmiyecek derecede sarhoş bir halde Taksimde ötekine beri- bayramı hazırlıklarile meşgul ol mak üzere muhtelif dairelerde komisyonlar teşkil edilmiştir. İs- tanbul ilk mektep baş muallimleri bugün mıntaka mıntaka toplana- rak, Cümhuriyet bayramında İlk- mekteplerde yapılacak merasimi, Kazalar da tertip edilecek alay programlarını konuşacaklardır. Esnaf Bankası Tahkikatı Müddeiumumilik Esnaf bankası hakkındaki tahkikatın ikmal et- miştir. Öğrendiğimize göre suç af kanununun çerçevesine girdiği için Müddeiumumiliğin herhangi kine sarkıntılık ederken yaka- | bir takibatta bulunmasına imkân De görülmemiştir. Türk Anonim Elektrik Şirketi Müdürlüğünden: Istanbul Elektrik Şirketi Cümhuriyet bayramı esnasında umumi ve hususi donanma tesisatına lâzım olan elektriği vermek için, müşteri saatinin kudreti dahilinde bulunmadıkça mezkür tesisat hakkında bir ihbarname verilmesi icap ettiğini tekmil alâkadarlara arzeyler. Bu ihbarname en geç 23 Teşrinievvel 1934 tarihine kadar şirkete gelmelidir. Takı zaferlerin ve tekmil mühim donanma tesisatının rabıt imkânları evvelce şirket tarafından tetkik edilecek ve bunlar rüh- satlı tesisat müteahhitlerine yaptırılacaktır. Bu ahkâma riayet edilmemesi yalnız buna sebep olan tesisata değil bütün bir mahallenin donanma tertibatına zarar verebilir. i İer; adam topluluğunun genel (6) Biraz sonra da Kartal sahilinde | başku bir erkek cesedi meydana | SON POSTA Öz Türkçeyle Deneme vay Firuzan Vapuru Kaptanı Dün Ticaret (Ürünleri Tramvay ürünlerinin (1) değişeceği, nereye gidilirse gidilsin akçaca azlık şokluk olmıyacağı söylenilen bu çağ- larda könt (2) işleri amacından (3) bu biçimin iyiliğini yazacağım! Kentin iş yerlerinde topluluk göze şarpsr. Çünkü iş adamları en çok yal parasını esirgemek oyözünden işlerinden uzak yerlerde oturamarlar. Bir yerde topluluğun çok onaymz- lıkları (4) vardır. Kent büyüyemez; kentin kenar yakaları (5) adamsız, bakımsız 5 Şu var ki tramvay Grühleri her yar için eş olursa işçiler deha ucuza ev bulacakları için kentin kenar yerlerini O seçerler, İş yerlerindeki şimdiki topluluk kalmaz. Kent geniş“ dinçlik (7) üzerindeki yapacağı kötü- lükler ortadan kalkar. O çağda ne uzaktaki evler çok wcuz, ne de ortalık yerlerdekiler çok değerli (8)* o'ur. Ev aylıkları her yanda aşağı yukarı biribirine uygun bir biçime girer. Bütün bu iyilikleri göz önüne getirip tramvayda yakin, uzak yollar için akça ayrılığının önünü slmak çok iyi olur. İsmet Hulüsi 1 — Ürün « ücret 2 — Kent - şehir 3 — Amaç - hedef, cihet 4 — Onayazlık - zarar 5 — Yaka » tarıf 6 — Genel - umum! 7 — Dinçlik - sıhhat 8 — Değerli - kıymetli Öz Türkçeyle Bilmecemiz Dünkü Bilmece Bugünkü Bilmece Boş dört köşeleri aşığıda yazılı manalara gelen Öz Türkçe kelimelerle doldurunuz. Bu waycde hem vakit geçirmiş, hem de Öz Türkçe kelime- leri öğrenmiş olursunuz! Soldan sağa: 1 — intihap 7 — Azsmet sahibi 3 — Düğmenin geçtiği yer 4 — Ümit etmek 5 — Ummak mantarından emri- hazır - çoğun zıddı 6 — Sarkan bir nesnenin aldığı hal Yukarıdan aşağı 1 17 — Millet 7 — Teneffüs 3 — Hars, zraat 4 — Kibrit gibi kullanılan nesne 5 — Kovuk » gerideki büyük diş 6 — Beyaz RA SANİN diş macunu Sanin: Dişleri beyazlatır. Sanin: Diş etlerini besler. Sanin : Dişleri temizler. Sanin: Fenni imsl edilir. SANIN Diş macunu a MM AŞ YA, ARM Devlet Demiryolları İlânları Portakal, Limon ve Emsaline Tenzilât. 15-10-93$ tarihinden itibaren: en aşağı beş ton olmak veya bes ton ücreti verilmek şartile,-bir istasyondan diğer herhangi bir istasyona yapılacak nakliyattan maktuan: Beş tona kadar olan ağırlık için ton başına..... 20 Beş tondan fazlası Için beş ton ücreti olan 100 liraya ilâveten beher fazla ton başına....... 7,5 lira ücret alınacaktır. Bu ücret; Payas, Dörtyol ve Toprakkale kısmını da ihtiva etmektedir. Bu nakliyata, daha ucuz düştüğü münasebetlerdde, şartlarile beraber meyva ve sebze tarifesi tatbik edilir. 10 ton veya daha fazla olan mersulelere ayrı vagon verilir. Ambalâjlı olmıyan dökme mallardan asgari 10 ton ücreti alınır. Bu nakliyatın ücretleri muvasalatta verilebilir. Bu tarifeye tâbi maddelerden karışık olarak bir mersule tertip edilebilir. Tam ha- muleli vagonlara, üçüncü mevki bileti olmak çartile, bir muhafız konulabilir. “6552,, * * Havaleli olmaları dolayısile seyriseri ücrete tâbi olan aşağıdaki eşya, seyrihafifie nakledilmek (şartile, seyrihafif birinci sınifa nakledilmiştir. Bu suretle ücretlerde yapılan tenzilât nisbeti 9665 tir Bu tenzilât; mobilya nev'ine dahil eşya için 10 Birinci teşrin ve diğer eşya içinde 20 Birinci teşrin 1934 tarihinden itibaren tatbik edilecektir. , Ağaç (zihayat. Küçük ve blyük) Araba ger mahsus) Araba (el arabası. Sökülmemiş) Asma çubuğu (sihayat) Ayna (çerçeveli ve mobilya halini iktisap etmiş) Banyo (demir, çelik, tahta) Mobilya (ikerevet minderler. Sökülmemiş) Dut yaprağı Eşyayı beytiye (dolap, konsol, döşeme, gardrop ve emsali hacimli eşya) Fıçı (boş ve cesim bombalar) Fidan (garsedilecek zihayat fidanlar) Hasır mamulâtı (her nevi) Hububat sapları (tazyik edilmemiş) İpek kozası İskemle (sökülmemiş) Kamış (boyalı veya mamul) Karyola (somyalı. Sökülmemiş) Kızak (ağaç ve madeni. Hayvanla cerrolunur) Koza (tâze, kuru, Delik, ipek kozaları) Koza talaşı (ipek böceği kozası artıkları) Lavabo ve emsali Mantar şişe tıpaları Ot (kuru ve tazyik edilmemiş) Pamuk (tazyik edilmemiş) Peynir (taze, tuzsuz) Samar (tazyik edilmemiş) Sandalye (sökülmemiş ve portatif olmıyan) Saz (boyalı saz ve kamışlar. Demet halinde) Sepet (müzeyyen lüks sepetler ) Süt ve mamulâtı (taze) Süpürge (her nevi) Talaş (tazyik edilmemiş ) Tereyağı (taze ve tuzsuz) « Yaprak ( zihayat. Dut yaprakları gibi) Yosun ( tazyik edilmemiş ) ( (6599) * * Maden kömürü nakliyatı- na fevkalâde tenzilât 5 Birinciteşrin 1934 tarihinden itibaren Devlet demiryollarında tam vagonla nakledilecek her nevi maden kömürlerinden ton ve kilometre başına i kuruş Ücret alınacaktır. Kok kömürü için bir vagonun s#gari hamulesi 10 tondur. Bu tarifeye göre muhtelif merkezler arasında bir ton kömürün nakil ücreti şudur: Hacıbayramdan Değirmisazdan Haydarpaşadân Mersinden Eskişehir 1122 166 314 823 Ankara 859 429 577 694 “Sivas 305 1031 1179 564 Adana 802 837 1117 67 Kayseri 479 809 957 343 Konya 899 467 748 390 Malatya 1194 1229 1509 459 Elâziz 1313 1348 1628 578 Fazla tefsilât için istasyonlara müracaat edilmelidir. 6600 İstanbul Sıhhi Müesseseler Satın- alma Komisyonu Reisliğinden: Tıp talebe yurdu için lüzumu olan “800, metre paltoluk ku- maş olbaptaki şartname ve nümünesi veçhile ve 23 birinci Teşrin 934 Salı günü saat 14 te aleni münakasa suretiyle satın alınacak” tır. İsteklilerin müracaatları. “6273,, ni ala