18 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

18 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

seererre AAA AAA AA BAA AA BAA GA AAA AA SAA MA R AAA AAA L Y SAAT LA LA E LA LAE AA GAĞA AAA SADA AA SA LA AAAT AYALALASALACER Del Bu Seferki Türkiye Birinciliğini Üç Mıntaka Çekişecek ŞT ŞÜK a S ığdat İstanbulun çetin rakibi İzmirin Altaylıları, soldu: Türkiye birinciliğinde İstanbulu temsil edecek Beşiktaşlılar Geçen haftadanberi başlayan 'Türkiye fatbol birincilikleri grup seçmelerinde Ankara, İzmir ve Istabul — şampiyonlarının ilk ra- kiplerini kazandıkları görüldü. Konyada, orta Anadolu grup şampiyonluğu için Ankara, Af- yon, Eskişehir ve Kütahya birin- cileri arasındaki müsabakalarda Ankaralılar en çetin rakipleri olan Eskişehirlileri 2-3 mağlüp etmeye muvaflak olarak grup şampiyonluğuna doğru. olan yo- lunu açmış bulunuyor. Garbi Anadolu grupu şampi- yonluğu için Uşakta — başlıyan müsabakalarda ise İzmir Altayının bilhassa Vehabın gayretile kuv- vetli rakibini kazandığını aşağıya koyduğumuz husus! —mektuptan anlaşılıyor. Üçüncü grupun maçları ise, Beşiktaş sahasında evvelki gün Beşiktaşın Bursayı 2-6 yenmesile Istanbul şampiyonu lehine netl- celenmiştir. Şu umumi vaziyete bakılırsa, Karadeniz şampiyonunun seçimine den sonra Bursada yapılacak final çlarında Türkiye Futbol birinciliği Ankara, İzmir, İstanbul şampiyonları arasında çekişile- cektir. Bu seneki Türkiye birici- liğinin İstanbulda kalabilmesi için Beşiktaşlıların Izmir ve Ankara takımları önünde ç:k gayretli oynamaları elzemdir. - Garbi Anadolu birinciliklerinin tafsilâtını aynen naklediyoruz : Garbi Anadolu Grup Birinci'ikleri Uşak; (Hususi) — Garbi Ana- dolu Gurup birinciliklerinin Uşak- ta yapılacağını geçen mektubumla bildirmiştim. Bu birinciliklere iştirak etmek üzere İzmiri Temsilen Şampiyon Altay, Denizli mıntakasını temsi- len Çivril ve Aydın mıntakasını temsilen Söke takımları memle- ketimize geldiler. Müsabakalar Şu Suretle Cereyan Etmiştir 12 Cuma... Halk müsabaka- lardan birkaç saat evvol akın akın sahaya koşuşuyordu. Sahada şimdiyekadar görülmemiş kesif bir halk kütlesi bütün mazarlarını futbol sahasıma çevirmiş merasim ve müsabakaları bekliyordu.. Saat 12,30... İzmir, Uşak, Ay- dın, Denizli mıntaka şampiyonları sahada. Halkın şiddetli alkışları sahayı çınlatıyor. Hakem Niyazi Beyin kumanda- sile şanlı bayrağımız şehir bando- mua İstiklâl marşını başlamasile Altayın ön tehlikeli akıncılarından Vehap çekildi. Binlerce halkıa bütün nazarları bu defa göklerde dal- galanan şanlı bayrağımıza çevrildi. Bayrak çekme merasiminden sonra Aydın, Denizli, İzmir, Uşak şampiyon takımları tribün Önün- den bir resmi geçit yaparak şid- detle alkışlandılar. Saat 13,09... Izmir mıntakası şampiyonu Altay ve Uşak mın- taka şampiyonu Turan İdman yurda takımları sahada, Hakem Niyazi Beyin düdüğile oyuna başlanıldı. ve ilk akını Uşak yaparak 2 dakikalık bir hakimiyetten — sonra — mütekabil akınlar başladı.. Enerjisini sarfetmiyen — Altay 10-20-25 inci dakikalarda çok çalışan Uşak takımını tehlikeli akınlarına maruz kaldıktan sonra daha fazla çalışmağa başladı. Ilk haftaym ortaları geldiği halde gol çıkmadığını gören Al- taylı Vabap akınları fazlalaştıra- rak 30 uncu dakikada güzel bir şutla takımına ilk golü kazandırdı. Çok çabalıyan ve birkaç gol fır- satı. kaçıran Uşak takımı son dakikalarda ilk canlılığı göstere- miyordu, bundan istifade eden Altaylı Vahap 35 inci dakikada ikinci vse 37 inci dakikada üçüncü golü attı. Bu iki golden sonra ve 42 inci' dakikada Uşak kalesi önünde İzmir lehine bir penaltı verildi ve Vahabın çektiği bu penaltıyı kurtaran Uşak kalecisi alkışlanırken birinci baftaym 0-3 Izmir Altayın galibiyetile bitti, Ikinci Haftayın : Altay bu haf taymda daha fazla çalışıyor fakat Uşak takımının da gayreti İzmir akınlarını neticesiz bırakıyordu. Oyun mütekabil akın ve hücum- larla devam ederken halk iyice heyecanlanmış ve Yaşa Vahap, bravo Mustafa, Basri diye bağ- rışırken hakem düdüğü İzmir şam- piyonu Altayın 0- 3 galibiyetini ilân ediyordu. Saat 15,15 Izmir ve Uşak takımlarından boşalan sahaya Denizli mıntakası şampiyonu Çivril ve Aydın mın- taka şampiyonu Söke takımları alkışlar arasında çıktı. Ülk akını Aydın - Söke takımı yaptı ve bhâkim vaziyele girdi. Denizli - Çivril takımı tam rosu ile gelmediğinden pek canlı oOynayamıyor ve teblikeli akınlara maruz kalıyordu. Aydın - Söke santrforunun güzel bir şutu 1Sinci dakikada topu Denizli - Çivril kalesi ağzı- na dolamış ve takımına ilk golü kazandırmıştı. I8inci — dakikalarda tehlikesinden — Denizli - Çivrilli- lerin bir akını 25inci dakikad : bir penaltı İle neticelendi fakat bu penaltıyı gole tahvil edemiyen Denizli - Çivrllliler Aydın - Söke- lilere 43üncü — dakikada ikinci golü kaydettirdiler. Birici haftayım bu suretle ve AydIn -.Söke takımının 0- 2 ga- Hibiyetile bitti. Ikinci haftaymda mütekabil akınlar devam ederken Söke ta- kımı 15 inci dakikada üçüncü ve 25 incel dakikada dördüncü golle- rini kaydetmiye muvaffak oldular. Haftaym sonlarında Denizli - Çivril takımı daha canlı oynamı- ya başladı ve Santraforları Yıl- dırım takımına 40 incı dakikada bir gol kazandırdı. Beş dakika sonra oyun bitmiş ve bu çarpışmada da Aydın - Söke takımı 1-4 galip gelmişti. Antalyada Antalya, 17 (A.A.) — İki gün- denberi beraberliği temin eden Antalya - Adana takımı dün son maçlarını yaptılar ve maç, bire karşı iki ile Adana lebine neti- celendi. Yarın finale kalan İsparta ile Adana takımı maçı olacaktır, bir gol | Şeref Kupası Yapılacak Beşiktaş - Galatasaray Maçı Fikstüre göre bu hafta Beşik- taş - Galatasaray — birinci takım- ları karşılaşacaktı. Geçen hafta- danberi Beşiktaşta devam eden Türkiye grup şampiyonluğu mü- sabakalarında — Beşiktaş birinci takımı Bursayı da yenerek grup şampiyonluğunu — kazandığı — için grup şampiyonları arasındaki Tür- kiye birinciliği maçlarına gide- cektir. Bu yüzden Galatasaray - Beşiktaş birinci takımları maçı tehir edilmiştir. Mıntakanın yarın yapılacak maçlar Hakkında gelen tebliğl aşağıdadır. * Beşiktaş Bursada icra oluna- cak grup şampiyonları tasfiye- sinden avdet ettiği sıralarda iki hafta devam edecek olan ( Şeref kupası ) maçlarına girecektir. Şerefin vefatı ânında biraktığı çocuklara ve allesine — yardım için takarrür eden bu kupa maçı iki hafta sonra Galatasaray, Fe- nerbahçe, Beşiktaş takımları ara- sında başlıyacaktır. Bk oyunu Beşiktaş- Fenerbahçe oynıyacaktır. Bu ilk maçı takip eden Pazar günü Galatasaray - Beşiktaş kar- şılaşacak ondansonraki Cuma gü- nü de Final maçı yapılacaktir. Şeref kupssı — maçlarındaki birincilik lik usulile tayin edile- Tehir Edildi Maçlarda takım ve stat his- sesi alınmıyacağına dair üç kulün mutabık kalmıştır. * Yarınki Maçlar İstanbul futbol heyeti riyasetindân: 19-10-1934 Cuma günü yapılacak mıntaka birincilik müsabakaları: 1 — Taksim stadında saha komi- seri Muslih Bey. Beşiktaş-Galatasaray genç T. Saat 1l Hakem Ahmet Adem Bey. Beşiktaş - Galatasaray B. T. eait 12,15 Hakem Adnan Bey. Topkapı-Eyüp A. T. saat 14 hâ- kem İzzet Muhittin Bey. 2 — Beşiktaş (Şeref ) stadında saha komiseri Kemal Bey. Kemal - Bey. Beykoz - İstanbulspor B. T. saat 11,30 Hakem Halit İbrahim Bey. Beylerbeyi - Anadolu A. 'T. amat 13,15 Hakem Ahmet Bey. Beykoz - İstanbulepor A. 'T. aat 15 Hakem Suphi Bey. Yan hakemleri: Sinan ve Halit İb- rahim Beyler. 3 — Fenerbahçe komiseri Cafer Bey. Süleymaniyö - Fenarbahçe genç T. aaat 11 Hakem Halit Galip Bey. Süleymaniye - Fenerbabçe B. T. aat 12,10 Halit Galip Bey. * Altınordu-Kasımpaşa A T, 18,50 Hakem Cafer Bey. Süleymaniye-Fenerbahçe A.T. saat 15,30 hakem Sadi Bey. Yan hakemlerii İsmail Rıfki ve stadında saha sant —a eee Diğarıbekir At Koşuları Dıyarıbekir, (Hususi) — Son- bahar at koşularının ikincisi ya- pılmış, ilk koşuda birinciliği Cündi zade Sabri Beyin Aroşu, ikinciliği mübaşir Ahmet Efendinin Maksu- du, üçüncülüğü Musullu Ahmet Efendinin Ceylânı kazanmışlardır. Ikinci koşuda birinciliği mülâ- zim Şemsettin Beyin Bahtiyarı, ikinciliği Mustafa ağanın lsbahı, üçüncülüğü Nâzım Efendinin Nec- ması kazanmışlardır. Üçüncü koşuda birinciliği Sait Efendinin Geyigi, ikinciliği baytar Hulüsi Beyin Şihası, üçüncülüğü yine Sait Efendinin Kısmeti ka- zanmışlardır. Dördüncü koşu çok mühimdi. Bu koşuda kazananlardan damız- hk mübayaa edilecek ve birinciye 800 lira mükâfat verilecekti. Bi- rinciliği Adanalı Halil Efendinin Paristeki Serbest Güreşler Pariste geçen sene yapılıp ekserisinin danışıklı döğüş oldu- ğuna dair birçok yazılar yazılan müsabakalara bu sene de başlan mışt-. Maçta birçok Fransız şam- piyonu alınmasına rağmen mü- sabakalar şimdiki halde büyük bir rağbete mazhar olamamak- tadır. Bursa Şampiyonu Şerefin Mezarında Türkiye — birincilikleri grupu müsabakaları için şehrimize gelen Bursa şampiyonları Şeref meza- rını ziyaret etmek suretile kadir Al Ceylânı, ikinciliği Sabri Beyin Ceylânı, üçüncülüğü baytar Recep Beyin Coylânı kazanmışlardır. Ikinci gelen Ceylân damızlık olarak 1700 liraya satın alınmıştır. Çocuklarına ve ailesine yardım için Beşiktaş, Fener ve Gulatasaray takınılarının çarpışacağı Merhum Şeref ınhisurlar Wekili Rana Boyin riyasetindeki bir mıntaka içtimaında (X İşaretli merhum Şereftir)