18 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

18 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

Resimli Buynk Millf Roman ., TOMBUL MİRASYEDİ Sermet Muhtar Yazanı Mirasyedinin Takımı Tamamlanmıştı.. Vehbi Beyin yanına Bolses Tah- sin geçmiş, Kâtip Raifle Serçe Tevfik de karşılarına olurmuştu. Kambur Nabi, Dübaracı Apik, Pehlivan Hilmi, Sulu Sezai kira faytonuna binmişler, yemekleri ve büyük — sefertaslarına, takım taklavatları da Venedik se- petlerine doldurmuşlar,. bunları, içki binliklerini, hasırlılarını, kilimleri cicimleri önlerine - istif edip Çırpıcı yolunu tutmuşlardı. Çayıra geldikieri vakit, daha ortalık tenhadı; zira daha sa- bahtı. Vakıa bazı kimseler var idise de bunlar civarın kenar mahallelerinden gelmiş aşağı ta- baka adamlardı. Söğütlerin altında, bir tarafa otrmuşlar, hemen içki sof- rasını kurmuşlardı. Kahveciden hasırlar miş, Üstlerine kilimler güneş — yandan ağacın alçak — dallarına — allı, mavili — cicimler asılmış, adeta askılarla donanmış bir gelin kö- gesi kurulmuştu. Tombul Beyin şatafat, cafcaf değil mi ya, lan- donun nefti çuha kaplı yaylı minderlerini de çıkartıp sedir gibi yanyana dizdirmiş, Bol ses Tah- sinle Serçe Tevfiki bir yanma, Kâtip Raifle Pehlivan Hilmiyi de öblür yanına oturtmuş, kendi de baş mevkie yan gelmişti. Yaman mirasyedi, bu Çırpıcı aleminin son derece ve fiyakalı olmasını arzu ettiğin- den mişti? Keten sofra örtüleri telkâri havlular, pullu peçeteler; kıristal tabaklar, blilür kâseler, elmastraş surahiler lâle ağızlı testiler, gü- müş çatal bıçaklar.. Oraya gider gitmez rakılar surahilere konacak şaraplar tes- tilere dolduralacak; kara suratlı binlikler orladan kaldırılacak. Rakıyı gümüş zarf fincanlarda, suyu altın kaplama kupalarda içecekler. Çalaklar, söylüyecekler; çeke- cekler, gülecekler, oynayacıklar, eğlenecekler... Sonra İştihalı işti- halı yemek yenilecek; doya doya nevaleleri su ücra getirtil. serilmiş vurduğu derdi, günü Sisam, Kıbrıs şarapları içilecek, | kurulan keyif bir kat daha kat- merleştirilecek. Çırpıcı, mirasyedi nasıl olurmuş için | cakalı ve | beraberde neler getirilme- | kimseye gösterilmeden | L Pensivan Hitmi perişan. Aklı, fikri eriğin altında gömülü olan dokuz küpte. Her tanrının günü, bir bahane bulup Fetbiyedeki — eve kadar taban tepiyor. Kapıdan içeri gi- rer girmez hemen bahçeye dalıp, komşulara işittirecek sesle mavali tutturuyor: — Melek H. dedikleri zirzo- bun dilinden, takazasından illâl- lah... Huda alfm bu gidişle ya- kında oynatacağım, — Toptaşılık olup çıkacağım... A kadın, ben nasıl balurum senin yüzüğünün taşını?.. Mücevherin bu kadar kıymetli idise ne diye muhafaza etmezsin? Sonra bahçeyi altüst edin, illâki pırlantacağımı bulun diye adamın iki ayağını bir pa- puca sokarsın? Böyle söylene söylene, kaçıncı olarak bahçeyi süpürme; tarakla tarama; tirpitinle eşeleme... Küpler yok ta yok. Nabi Efendi, Çırpıcı âlemin- den bir akşam evvel, Fethiyedeki evde, yine gece yarılarına kadar bahçe süpürmüş, taramış, eşele- miş, koca taşları oradan oraya kaldırmış, duvar diplerini çapa- lamış, canı burnunda - ve tıkana« cak halde Fındıklıya dönmüştü. ( Arkası var ) Olüm Siroz aşrafınfan merhum — Hacı Demir efendinin oğlu sabık İstanbul avukatlarından Ferit Demir Bey son vazifesi olan Mardin mahkeme âzalı- iken hastalanazak — ölmüştür. Allah anasına v& kardaşlerine — sabır merhuma da rahmet eylesin. gında f— Yarınki Cuma günh matinelerden itibaren TÜRK Sınemasında DAKTiLO EVLENİYOR NARIE GLORY - JEAN MURAT - ARMAND BERNARD Küçük daktilonun mabadini teşkil eden ba muhteşem film şimdiye kadar yapılan Fransız operetlerinin en mükemmelidir. Emsalsiz bir musi * En güzel şarkılar - neşe ve zevk filmi. Büveton: (Aman karım geliyor) tamamen renkli iki kısımlık rövülü komedi. Yerlerinizi evvelden temin ediniz. Yarın iPEK Sinemasında Sinemanın en parlak iki yıldızı : JOAN CRAWFORD - GARY COOPER İlk defa olarak birlikte çevirdikleri ; HAYAT BiZiMDiR Fransızca sözlü büyük Metro - Goldwyn süiperfilminde gç— Yarın ilk matinesinden itibaren SARAY SiNEMASINDA ZOMBİ ( Yaşayan Blüler ) Baş rolde : BELA , LUGOSİ Esrarın aşk ile birleştiği muazzam ve hususi bir film: görsün; seyredenlerin parmakları | ağızlarında kalsın. Götürülen bu cicili — bicili takımlar, bittabi Zinnun Efendiden kalma değildi. Vehbi Beyin tut- furması üzerine avuç dolusu para | içinde | verilerek hep ©o hafta alınmış şeylerdi. İçki ve yemek sofrasının sal- tanatı, — şahaneliği, — delikanlının istediğinden Alâ olmuş, çalıp söyleyerek saatlerce rakı atıştı- rılmış, tıka basa yemek yenilmiş, kupa kupa şaraplar — devrilmiş, kimsede hayır kalmadıktan sonra herkes bir kenara yıkılmıştı, Hepsi körkütük sızmışlardı. Her zaman binlikler boşalttığı ha'de bana mısın demeyen, hacı- yatmaz gibi ayakta dikilen kam- bur Nabi de mi küfelik diyecek- siniz. Zavallıcık ne derece yorgun ve bitkindi bilmezsiniz. Zinnun Efendinin çene atarken yediği nanedenberi, hali harap, Tokrur tekrar görünecek bir film AMOK Baş rollerde : MARCELLE CHANTAL ve İNKİJİNOFF SÜMER (Eski Artistik ) Sinemasında Yarın saat 11 matinesinin G fiyatları tenzilâtlıdır. 1 — Asgari olmak. ilkmektep — mezunu, BIRİNCİ TEŞRİN Bu tarihi belleyiniz ! LÜBNAN MELİKESİ Pierre Benoit'nın şaheseri Maarif Vekâleti İstanbul Terzilik ve Kürkçülük Mektebi Müdürlüğünden: Kürkçülük Şubesine talebe kayıt ve kabulüne aşağıdaki mad- deler hükümlerine göre başlanmıştır. Terzilik kısmına yalnız erkek talebeler için kayıt muamelesine devam edilmektedir. “6739,, azami yaş 17 ve Türk tab'ası 2 — Mektep Şahadetnamesi, nüfus cüzdanı, sıhhat ve aşı rıporlnn ve 4 adet vesika fotoğrafı ibraz etmek. 3 — Mektep muhtelit resmi hergün devamlı nehari ve meccanidir, Adres: Sultanahmet, Dizdariye, Çeşme sokak No, 13, Telefon“22480,, Birinel teşrin 18 ——— Marsilya - Faciası Tamamen Katilin Hüviyeti Artık Anlaşıldı Kıral Aleksandr 1930 da Yugoslav milletine hitap eden bir. beyanname irat ediyor. Kıralın yanındaki genç asker, bugünkü birimet naip Prens Poldür (Baştarafı 1 inci yüzde ) rinde bulunan ve Zagrepte ve- rildiği anlaşılan pasaportun sahs teliği de tezalılir etmiştir. Kalemen İsminin Garabeti Pöşte, 17 (Husüsi) — Kıral Aleksandır'la Fransız Hariciye Nazırı 'M. tu'yu öldüren ted- bişçi teşkilâfin uzun zaman Ma- caristanda, Junka - Puszta çiftli- ğginde yerleşip hazırlıklar yaptığı tahakkuk etmektedir. Bu çiftliğin Kalemen isminde bir dişçiye ait olduğu bildirilmektedir. Bu mü- nasebetle kaydetmek lâzımdır ki Kalemen ismi üçüncü defadır ki telâffuz edilmektedir. Bir defa bu isim katilin pasa- por!undn görülmüştür. Bundan başka | Peştede M. Jojef Kalemen isminde bir avukat vardır ki bu zat çocu- ğuna Madam Mayerski isimli bir mürebbiye tutmuştur. Bu müreb- biyenin pasaport numarası 185744 tür ve bu numara silya faclasını müteakip katilin üzerinde bulunan :ıııport numarasının aynidir. alde bu Kalemen isminde bir garabet bulunduğu apaşikârdır. Fransaya Ayak Basıldıktan Sonra Paris, 17 (Hususi) — Marsilya faclasını tertip edenlerin Fransa toprağına ayak bastıktan sonra, gerek cinayeti işlemeden evvel ve gerek işledikten sonraki faaliyet- leri tesbit edilmiştir. Kremer vardır ki geçen Cu beri, bu adamın Marsilya civarın- daki Eks kasabasına uğradığı tesbit edilmiştir. Bu adam, tethişci — Hiırvat lderi avukat Paveliçin esraren- | giz murahhasıdır ve katil Ka- lemen ile arkadaşlarına İsviçre | ve Fransa topraklarında rehberlik etmiştir. Ortaya Çıkan Kadın Bu esrarengiz adamla beraber bunların altı kişi oldukları da sabit olmuştur. Bu altıncı şahıs çok genç, şık güzel bir kadındır. Bu genç kadın, bu adamlara, Eks kasabâsının ötellerinden b- rinde yine genç bir adam tara- fından takdim edilmiştir. Bu ada- min telâffuzunda hafif bir Slâv şivesi vardı. Bu adam kadını tak- dim ettikten sonra gitmiştir. Genç kadının oötelde bulunan kaydına göre adı Mari Vudroftur. (1910) da —doğmuştur. Milliyeti Çekoslovaktır ve Fransanın Avin- yon şehrinden Eks'e gelmiştir. O akşam otele bir diğer genç adam gelmiş, yemeği bu genç kadınla beraber yemiş ve sonra otelden ayrılmıştır. Genç kadın da odasına çıkmıştır. Genç kadın odasına çıkarken yapyalnızdı. Şaşalayan Garson Fakat ertesi sabah kadının kahvaltısını odasına götüren gar- son, bunun yanında bir erkek görmekle epey şaşalamıştır. An- laşılan bu adam otele gece gelmiş ve hiç kimsenin mazarına çarp- madan kadının yanına gitmiştir. O gün kadınla erkek hemen hemen otelde hiç görünmemişler. Yalnız öğle yemeğini yemek için aşağıki salona inmişler. Akşam üzeri de erkekle otelden ayrı- mışlardır. Genç kadının bera- berinde dört tane yeni ve güzel valiz vardı. Arkasında siyah ve güzel —kesilmiş bir manto İle başmda güzel ve siyah bir şapka bulunuyordu. Bu adamın esraren- giz Kraemer olduğu da müsbittir. Esrarengiz Bir Adam Hakikatte ise bu adamın adı Kvaterniktir. Kremer, Eka şehrinin istasyon — caddesindeki otellerinden birine İnmişti. Bera- berinde de iki adam vardı. Bun lar Şalny adını taşıyan ve orman« da tutulan Malny ile katil Kale- menden başkası değildi. Kvaternik Eksten ayrıldıktan sonra Övinyona hareket etmiştir. Bunun için kiraladığı otomobilin şoförünün yanında oturmuş ve mütemadiyen spordan bahsetmiş- tir. Ovinyona muvnsalat ogece saat 23,15 te vukubulmuştur. Geride Kalanlar No Yaptılar? Eles de kalan Malny ile men ertesigün otelden ayrılma- mışlar, — öbürgün ki — Salı idi, yine öğleye kadar otelde kak- mışlar, yemeği beraber yemişler, sonra ayrılmışlardır. Kalemen Mar silyaya hareket etmiş, Malny ise Avinyon şehrinin yolunu tutmuş- tur. Bunun için kiraladığı oto- mobil ücreti (225) franga baliğ olmuştur. Malniyi Aviııyoııığ türen Domas isimli bir şofördür ki bu malümatı kısmen zabıtaya © vermiştir. Melny'nin (Fontenblo) orma- nında jandarmaların elinden kaç-« tığı, dört gün sonra yakalandığı ise malümdur. Genç Kadın Nerede? Fakat Kraemerle beraber otel- den çıkan kadıniın Eks - şehrini nasıl terkettiği ve nereye gittiği hâlâ anlaşılmamıştır. Zabıtanın bütün otellerde yap« tığı araşlırmalar ve tahkikat ta bir netice temin etmemiştir. Ba malümat, Yugoslav zabıta- sının Fransız emniyeti umumiye- sine verdiği fotoğrafiler sayesinde toplanmıştır.. Çünkü — Yugoslav zabıtasınin elinde, şüpKeli eşhas hakkında birçok resim vardı. Bunlar, Fransız zabıtası tarafın- dan isimleri geçen otel müstecir ve sahiplerine gösterilince hepsini tanımışlardır. Bütün bu vaziyet, geliş gidişler suikastin son — derece dikkatli bir surette hazırlandığını göstermektedir. Bunların Bışlın Bu Kadın mıdir'i Yino vaziyetten anlaşıldığına göre tethişçile: rehberi Kale- men olmaklaberaber başlarının da bu genç kadın olduğunu zannet- tirecek emmareler vardır. Kadının oturduğu otelin lüks bir otel olması bu zannı kuvvet- lendirecek mahiyettedir. Halbukl Kraemer - Kvaternik, Malny-Şalny ve katil - Kalemenin oturdukları ötel nispeten ikinci derece bir oteldi. Bu adamlar hakkında bir an için şüphe beslemek kimsenin ( Devamı 13 üncü yüzde )