18 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

18 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

SON POSTA Bu Kukuş'un — kanaryası — sabah erkenden hiç durmadan öter, herkesi uykudan — uyandırırdı. Onun için kafesi bahçenin öteki köşesine kaldırdılar. Kukuş o sabah yine erkenden kalktı, kanaryasının yemini ver- mek için bahçeye çıktı. Fakat kanarya yerinde değildi. Kukuşun — Geçen Bi Haftanın Bilmecesi Kukuş Hangi Tarafa Gitmeli ? DA patladı. Amma neyse etrafına bakarken tâ ileride kafesi gördü. Kafesle Kukuşun arasında çiçek tarhlarının — karmakarışık ettiği bir yol vardı. Kukuş bu yoldan gitti. Bu yolu bulabilir. misiniz ? Bakalım en güzel hediyeyi içinizden kim alacak ? Iım.....u kedi kaptı “dye ödü İmecemizi Doğru Halledenler 4 Teşrinievvel tarihli bilmecemizde birinci ikramiyemiz olan bir mek:leııl İstanbul uncu mektep —4 üncü =|—n 17 Memnune hanım kazanmıştır. Talili zun hendiyesini bizzat ida- en alması lâzımdır. Birer albüm alacaklar: Kasım- paşa Küçükpiyalo Türbe sokak No, 15 te Osman, Davutpaşa Ortamektep 322 Muzaffer, Muallim mektebi 5/B den 116 Müzehhör, Sıvas erkek lisosi sımıf 8ten 236 Vedat, Bahkesir Dumlupınar mektebi 8 üncü sımıf Orhan Şevket Bey ve Hanımlar. Birer şişe kolonya alacak- ları İstanbul 43 üncü mektep talabo- sinden 36 Nermin, İstanbul kaz lise- sinden 1609 Vildan, İstanbul kız lisee sinden Ö Şükriye, Sarıyer postahane h'ı';emd. 90 No. da Mukaddes Hanım ve Beyler. Birer mürekkepli kalem ala- caklar: İstanbul terzilik mektebi tale- besinde 64 Rana, Sen Beuuva lisesi 6 mcı sınıf Levter Karvunites, Fındıklı kız lisesi 455 Muallü, lııınbnlk:;ıu“:- inao, Çobuçavş medrese - B0l 21 de Kemaletlin Bey ve Hanımlar. Birer kutu oyuncak alacak- ları Bayramiç Millizafer mektebi 2 inci sınıftan Belkin, Eakişehe — Millizafer mektebi £ iyci Bımf 7T0 Hidayet, Ay- vansaray Kalafatçıhasan sokak No. £ ta Mitat, İstanbul sanat mektebi talebe- sinden 787 Sant Hanım ve Beyler. Birer tâstik alacak: den Sirayir Ay- vazyan, İstanbul 28 inel İlkmek- tep 196 ÜÖmer Faruk, Çengele köy Fevzi Paşa konağı Beyhan, Tatanbul 49 üncü mektep — talebe- sinden 86 Loylâ Hanım ve Bey- lor. Birer Geçen — bilmecemi- zin büyük mükâfatı olan mektap — çan- boya — tasını kazanan Üs- kalemi ala- — küdar ortamektep- caklar: —An- — ten 2ll Niyazi EL kara — Anafartalar caddesi Lamot terzihanesinda Tlamdi Bey oğlu Fahri, Vefa lisesi 1024 Ahmet, Samsin. An talya ambarı şube şeli İzzet Bey oğlu Cemal, Vefa Tisesi nınıf $ den 445 Rük- nü Bey ve Hanımlar. Birer muhtıra defteri alacak- ları Gaziosınanpaşa — ortamektebi 412 Lütlü, Kumkapı — Boğosyan Varyan mektebi Rejantuhi - Şrakyan, Zongul. dak belediye elektrik tahsildarı Muh- sin Bi kızı Vasliye, Uzunköprü bak- kal Demir E£ kızı Nadide, İstanbul sanat mektebi Gl Hâdiye Avni, Vezir- köprü inhisarlar memuru oğlu Şaha Bey ve Hanımlar. (Arkamı var) Haftanın Karikatürü -| yor, kıralımız Hikâye Kurbağalar Bir. Kıral İstiyorlar ! Bir gün kurbağaların en İhti- yarı: “Arkadaşlar niye bizim bir kırahmız olmasın. Biz de bir kıral isteriz. Öyle değil mi?,, Kurba- Eııl.ınu hepsi birden “evet, evet, epimiz bir kıral istiyoruz,, diye bağrıştılar. — İçlerinden genç bir kurbağa çıktı: — Mademki siz kıral istiyor- sunuz, ben de bu memleketten | giderim. Ben kıralla yaşayamam, de .Öteki kurbağaların hepsi ille de ver kıralları olmasını istiyor- lardı. Fakat bunu nerede bula- caklarını bilmiyorlardı. Yakındaki | kulübede ihtiyar bir adam vardı. | Gidecekler ve bir kıral bulması için öna rica edeceklerdi. Hepsi ihliyar adamın kulübesini önüne gelince aralarında “içeri sen gire- ceksin, ben gireceğim ,, diye bir Mmünakaşa başladı. Nihayet hepsi birden bağırmıya karar verdiler. ihtiyar adam dışarı çıktı. Bu ka- dar kurbağayı bir arada görünce şaşırdı. Ne istediklerini sordu. ıhtiyar kurbağa niçin geldiklerini anlattı. Adam da yardım edece- ğine söz verdi. Ve; — Bir sabah kalktığınız zaman kıralınızı yanınızda — bulacaksınız dedi. Bu söx üzerine kurbağalar yerlerine döndüler. Birkaç gün sonra yine bütün kurbağalar gölün kenarında yıka- nırlarken uzaktan büyük siyahlı, be- yazlı bir kuşun geldiğini gördüler. Hah... alımız İ KA dez. vine sevine kuşun geldiği tarafa dağru koştular. Kuşta her geleni yakalayup yutuyordu. Yarım saa- tin- içersinde göl kenarında bir tane bile kurbağa kalmamıştı. Yalnız ihtiyar kurbağa çabuk zıplayamadığı için geriye kalmış- tı. Kuşun arkadaşlarını birer bi- rer yuttuğunu görünce tekrar su- m İçine dalmıştı. Onun için o rtulmuştu. Kıralın ortalıkta olmadığı bir- gün zavallı ihtiyar gölün kena- rına çıkmış acıklı acıklı ölen ar- kadaşlarını düşünüyordu. Uzak- tan bir de baktı ki memleketi bırakıp giden genç kurbağa ge- liyor. Genç kurbağa yaklaşınca hemen arkadaşlarını sordu. Ihtiyar kurbağa da başlarına geleni, ken- disinin nasıl kurtulduğunu birer birer anlattı. Genç kurbağa: — Gördün mü?. Ben size kı- ral istemeyin demiyor mu İdim., diye söylenirken bir de baktıki leylek uzaktan geliyor. — Ihtiyar h'h'f." hah işte, kıral diyecek oldu fakat daha sözünü bitirme- den kendini leyleğin ağzında bul- du. Küçük ıl;ıırlıığı daha - tetik davrandı. Hemen suyun — İçine atıldı ve kurtuldu. Işte kurbağaların hikâyesinin sonu da bu oldu. Küçük Okuyucularımıza Hakkısızın zayi olmasımı — iste- miyorsanız, gündereceğiniz. bilmece- nin zarfiına, o bilmecenin tarihini at mayı unutmayınız. Zarfın bir kenarı« na meselâ “18/10/934 bilmecesi,, İşa- retini koymak küfidir. Bilmecelerimizde kazanan — oku- yuçularımızdan İstanbulda bulunanlar hediyelerini yalnız pazartesi ve per- gembo günleri öğleden sonra matbaa- | mızdan — bizzat —alınaları — lâzımdır. Taşradakilerin — hediyeleri posta ile güönderilir. değiştireme: n —— Şu YoK z KAKEm Evvelâ resmin — aşağısında Üstünde birden on ikiye kadar rakamlar olan yuvarlakları kesin. Eğer isterseniz bir mukavva Üzerine yapıştırın.. Bu mukavva parçalarım — yukarıdaki resimde gösterilen yerlerine koyun. İşte asıl oyun şimdi başlıyor: İstediği- miz şey rakamların soldan sağa doğru şöyle: a drme e B 4 5 6 İ 8 KA . L 12 dizilmesidir. Bunu yapmak İiçin de tabil rakamların yerlerini değiştireceksiniz. Fakat bir şeye dikkat etmeniz lâzım. Resimde gördüğünüz gibi tek rakamlar beyaz yuvarlakların, çift rakamlar kara yuvarlakların içindedir. İşte rakamların yerlerini değiştirirken “yalnız aksi renkte olanları - biribirlerile değiştirebi- lirsiniz. Meselâ 7 ile 10 aksi renklerde oldukları için yerleri değişebilir. 9 ile 12 nin yerlerini de değiştirebilirsiniz. Fakat 4 ile 9 un veyahut 5 ile 11 in yerlerini siniz. Çönkü b Yugoslavya Kıralı Şaştınız mı?, Hiç. şaşmayın doğru söylüyorum. Resmini gör- düğünüz çoçuk şimdi Yugoslavya kıralıdır. Geçen hafta babası olan kıralı Marsilyada öldürdüler. Ye- rine de İngilterede mektepte oku- yan ve henüz on bir yaşında olan bu arkadaşınız kıral oldu. — Siz de büyük adam olmak Üzere hazırlanıyor musunuz?. Oyunu Oynıyabilirsiniz ——— — Birağ Uğraşırsanız aybi renktedirler. Yani çift nu- maraları teklerle, tekleri çiftlerle değiştireceksiniz. Teki tek, çifti çiftle değil. 4 Bu oyun güç görünmekle be« raber biraz uğraştıktan sonra on yedi >“değiştirmede — yukarıdaki sırayı bulabilirsiniz, Meraklı Şeyler 200,000,000 Senelik Bir Ağaç Bulundu Son zamanlarda İngilterede taş olmuş bir ağaç közü bu« lunmuştur. — Profesörler — bunun 200.000,000 — senelik — olduğunu söyliyorlar. Köpek Gibi Domuz Resmini gördüğünüz domuz tıpkı köpek gibi İsmini anlar, Çağırıldığı zaman — gelir. Hattâ köpek — gibi hanımile beraber garşıya — bile gider. Resimde da onu hanımile çarşıya giderken görüyorsunur. Saat Gibi Teleton Mucitlerden biri bir alet icat etmiş. Telefon sahibi bu aleti sokağa çıktığı zaman telefona takıyor. O yokken telefon çalınca bu ulet karşıdakine ev sahibinin saat kaçta döneceğini haber | veriyor, AA MA CA LA