22 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

22 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

TARİKİ TEFRİKA: 168 İttihat ve Terakki! (BAHAEDDIN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESIKALARA GOREŞ Her hakkı mahfuzdur. Yazan: A.C. Canik mülhakatı ehalisi biribirile muhasama halinde Bizim mekteplerimiz yok, kitap- larımız mahbus, taltifimiz yok, teh- didimiz yok, misalimiz az. O kuv- vete ne ile galebe edeceğiz? Bizim bir tek silâhımız var: Hak gö tereceğiz. Onun gösterdiklerini kâffeşini istihkar edeceğiz. Bize bakanlara öyle bir ulvi hakikat g lereceğiz ki onun mükerrem meali- le insaniyeti telif edenler bütün o- muşaşa' alâkaların felsefi kayıtlar dan ibaret olduğunu anlayacak - lar, hak taali edecek. Öyle ise gös- terelim, hem de öyle mafevkalbe- şer azim bir insani asimle göstere- lim ve ihtimam edelim ki sair cihet lerde aczimizi hak ve hakikatin abıseharile tatmin edelim. Yapa- bileceğimiz bir ilânı haktır, Sini ha kikattir, onu da ihmal edersek...,, Bu satırların yazıldığı zamanlar da 1908 senesi mart | sonlarmda, bilmem kaçıngı defa olarak memle- ketten Fransaya kaçan ve Marsil- yaya çikan bir Türk genci memle- ketin vaziyetini Paristeki arkadaş- larma şu mektupla anlatmağa çalı- şıyordu: “Abdülhamidin kurenası şoamet ve nühuset devrinin tamamen söne- ceğini görerek ta Anadolunun en hücra köşelerine kadar maden a- raştırmak için mühendisler gönder- mektedir. Şimdiye kadar Almanla- ra ve Ruslara birçok imtiyazlar verildi. Maden taharriyatında va- lilere ve o mütasarıflara maksadın teshili yolunda lâzımgelen vesaya tebliğ olunmaktadır. Anadoluda jandarma tensikatı artık felâh gününe, felâh bayramı. na kaldı, halbuki en ziyade fitreti dai, müteselsil şurişleri badi seyyi- atın masdarıdır. Alay beyleri, tabur ağaları zaten ahçılıktan, kölelikten gelme menhus avare ve serseriler. dir. Yegâne emelleri iğtişaş arasm da malikânelerini tevsi etmektir. Yerli ahalinin, daha doğrusu servet erbabının şu yoldaki ikdamları memnuniyeti mucip halden ise de, fakir ahalinin hedef olacağı gad- darane itisafa hudut ve payan ol- mıyor, nezareti imtiyaz müddetini tahdit için mütehalikâne çalışmak- tadır. Eşrafa ve hânedanlara bol bol maaş vererek onları dama sai olması muvafafkıyetine delâlet eder. Rejinin kullandığı hileler ve desiseler | sayesinde ise bugün Canik mülhalkatı mücadele ve mu haseme halindedir. o Çoluk çocuk bahçe etrafında kadılar taşlarla, ihtiyarlar sancaklarla gençler silâh- larla mukabele ve mukavemettedir. ler! Şu sayede ümit ederim ki aşar mültezimlerine de isyan silâhı zırlanıyor! Ülema ve hocalar, Padişah aley- hinde tefevvühati lisaniyelerinden dolayı bir çok gençlerimizi ihbar “e resmen şehadetle mahküm et- tirdiler, Şeriat gazayı Ahmediyenin cerri menfaate âlet olması modası geçtiğinden son maişet çaresi hilâ- feti islâmiyeyi müdafaaya kaldı. Umumun iyiliğine çalışmaları lâ - zımgelen hocalarm mânevi vazife leri ancak halkı perişan etmekten başka bir şey değildir. Hükümet askeri tedarikâtla meş gul. Bu tedarikât evvelâ Erzurum ihtilâline karşı idi. Halbuki ordu merkezinden harice de teşmil edi- liyor. Bu tedariktm Anadoluda bir katliâma karşı yapıldığına şüphe yoktur. Tâ ki Abdülhamit şahsını sair hükümetlere karşı mesuliyet - ten kurtarabilsin, Birçok yerlerde tabur zabitleri idi. Evlâdı vatana taarruz ları yüzünden birçokları da Diva- nı harplerdedir. (Viktor Hugo) “Sefiller” namındaki eserinde zik rolunduğu gibi, Divanı harp reis- lerini kim mesul edecek?... darei 'mahsusamızın sayılma. sı kabil olmıyan sulistimallerin - len olmak üzere iki Rum hırsızından inye vapuru,, namındaki Yunan bandırasını hâmil olan vapur sa - tın alındı. Her ne kadar ahaliyi ikaza çalıştımsa da bir semere hâ- sıl olmadı. Vapur satım alındıktan sonra Yunan bânkerleri tarfından haczedildi. Maamafih Yunan tüc- carları hisselerini istirdada mu - vaffak oldular! er Trabzon va purları ve saireleri de birkaç ihti. kâr ve melânet erbabının elinde menfaat temin etmektedir.,, Bu mektubu Marsilyadan Pari- se yazan zat Topal zade Osman im zasını kendi ifadesine nazaran Marsilyaya firar edinceye kadar yapmadığı işler kalmamıştı. Diyor du ki: “Idadi mekteplerinde okumak - ta iken heccavlık yüzünden defa- atla tard ve ihraç edildim. Istanbul da mütemadiyen zabıtanın nezare t altında bulundum. Musa Şefkat Beyin elde edebildiği evrakı hem- şehrilere, camilere, medreselere tevzi ettim. Bu yüzden çok kere memleketime firara mecbur ol - dum, Fransız mekteplerine devam ettimse de oralardan da çıkarıl - dım. Fransız vapurunda Abdülha- midin yaverlerinden Necip Beyle muhavere ve mücadele yüzünden ihbar edildim. Muhacir eşkiya a - leyhine ahaliyi isyana davet etti - ğim için beş ay dağlarda dolaştım, ondan sonra Fransaya kaçtım. A- halinin meraları zapteden Rum tüccarın evlerini yağma ettim, yık tım ve tahrip ettim. İkinci defa ge ne kaçmağa muvaffak oldum. Kah vehane ve kıraathanelerde sarhoş- Tukla irat ettiğim nutuklar yüzün- den birkaç defa hapse girdim. A- şar iltizamile biçare ahaliyi esaret altında tutan bütün ailem efradı - nın evlerini şehir içinde alenen kurşuna tuttum, On martin ile iki rovelverim müsadere edildi. Üç ay hapsedildim. O zamanki maiye tim hâlâ mahkümdur. Her tarafta süriş ve i | çı - karmağa çalıştım. Sayısız telgraf- lar, mektuplar, lâyihalarla resmi amları tacizden geri durma - dım. Evrak ve muharreratım ki - tabet nürcunesi olmak üzere vali- lerin ve mVasarrıfların masaların da mahfuzdur. Reji aleyhindeki son kıyam çıkmasına yegâne sebep olan da ge ne bendim. Bu son kararım, söylen meyen bir sır üzerine mevkufen izamım için vilâyetten verilen e - mir üzerine vuku buldu. Şimdi para tedarikile meşgu - lüm. Bunu elde edersem ilk teşeb- büsüm Karadeniz ticaretini sekte. dar edecek tetbirler almak olacak- tır. Bu sayede Rumlara, saniyen vatan haini olan hükümet memur- larına tedricen cezalar tertip ede- ceğim. Para tedarik edemezsem bilmecburiye burada bir tüccar ma iyetinde maişet temi kalacağım.,, Osman Bey mektubunun nihaye tinde kendisine para verilirse hiz- mette kusur etmiyeceğini, cidden müzaherete mühtaç bir halde ol - duğunu yazıyordu. Fakat Selânik - ten Parise gelen haberlerde cemi- yet teşkilâtının gittikçe büyüdüğü, muktedir ve fedakâr zabitlerin hümmalı bir faaliyetle çalışmakta oldukları bildirildiğinden cemiyet ten para isteyen bu zata yardım e- derek onu Karadeniz sevahiline götürmeğe lüzum görülmüyordu. Paristen Selânik merkezine yazı - lan bir mektupta deniliyordu ki: — Bitmedi — Küçük itilâfın iktisadi siyaseti Harita üzerine yalnız bir göz ata- cak olursak Küçük itilâfı teşkil eden Yugoslavya, Romanya ve Çekoslovak yanın iktisadi menfaatlerini birleştir. menin zorluğu anlaşılır. Avusturya « Macaristan ve Bulgaristan bunların aralarına girmiş bulunmaktadırlar. İş- te bundan dolayıdır ki şimdiye kadar Küçük İtildfın akdettiği iktisadi kon- feranslar tam ve müsbet netice verme ; iktısadi ve coğrafi vaziyetleri, po litika hatırı için takviye edilmemiş - tir. Eğer Bulgaristan, Avusturya ve Macaristan Tuna devleti olmayıp ta Baltık Denizi devleti olmuş olsaydı - lar vaziyet başka türlü olabilirdi. Küçük itildfın iktisadi sahadaki fa aliyetine gelince, eğer bir gün olup Tu na ittihadı meydana gelirse bundan ser bile kalmıyacaktır. Bunu, diye kadar konferansa davet edilen murahhaslar da hissettikleri için kon- feranstan sonra bir tebliğ neşrederek Tuna devletlerinin iktisadi vaziyetle- rini takviye hususunda beraber çalış. mak isteyenlerin konferansa iştirak e- debilecehlerinin beyanına lüzum gör - müşlerdir. Fakat bu arzu zâhiri ol - mahtan, kurtulamamıştır. Çünkü bu hususta âmil olanlar hariçte kalanlar değil, içerde olanlardır. Biz eminiz Bulgaristan bu konferanslara, esas IHARİCİ HABERLER “Rusyada bir casus teşki- lâtı maydana çıkarıldı | Teşkilâtın başlıca siması bir Almandır. | Askeri mahkeme tahkikat yapıyor MOSKOVA, 21 (A'A.) — Tas A- jansı bildiriyor: Yüksek askeri mah - keme © Leningradda 7 Teşrinievvele kadar kara, deniz ve hava kuv- vetlerile memleketin müdafaasına ça İışan fabrikalar ve Leningrat ve Nour nlarında bulunan gemile - vaziyeti ve idaresi hakkında ma - oplamış olan casus teşkilât me selesi ile iştizal etmiştir. Bu teşkilâtın başlıca siması, Fuchs isminde bir adamdır ve en yakın me- sai arkadaşı da Kotgasser isminde bir Avusturyalıdır, bunlar, montajcı ola- rak Nourmanıkda kâin Noursabstroi müessesesinde çalışmışlardır. Arala - rındaki muhabere hususi bir şifve ile idare ediliyor ve imza yerine de müs- tear namlar kullanılıyordu. Birçok Sovyet vatandaşlarını da kendi efradı meyanma kaydetmiş o « lan bu teşkilât, faaliyetini Leningrat ve Nourmanıka kadar tevsi etmişti. Leningraddaki başlıca ajanlardan bi Barselonada Askeri bir diktatörlük- mü kuruldu? PARIS, 21 “Le Journal” — Barselondan aldığı şu haberi neş- retmektedir: M, Alcara Zamora - nın istifa ettiği ve Ceneral Fran ko ile Ceneral Goded'in askeri bir diktatörlük kurdukları riva - yet edilmekte - dir. Bu haberin doğ General Franko ru olup olmadığı nı tahkik mümkün olmamıştır. İtalya ve Küçük İtilâfın tebliği Roma gazeteleri tebliğ hakkında ne diyorlar ROMA, 21 (A.A.) — Küçük itila - bn tebliği İtalyan matbuatı tarafından memnuniyetle karşılanmıştır. Mezkür matbumt bu tebliği beynel - #milel siyaset sahasında sükün ve huzur arzusunun bir mişagesi addetmektedir. Fransanın dostları olan devletlerle har Yisane münasebetler Roma ile Paris a- rasmda husulü arzu olunan mukarene - tin zaruri unsurları addedilmektedir. Tevere gazetesi müstesna olmak ü - zere diğer bütün gazeteler, tebliği sa « dece sakine mütalealarla iltibas et - mektedisire, Gandhi gizlice evine gitti BOMBAY, 21 (A. A.) — Dün kesif bir halk tabakası istasyonda Gandinin mu vasalatını beklemiş Fakat bilâhare Mahatma'nın başka hir yol ihtiyar ede- rek otomobille gizli ikametgâhına gitmiş olduğu anlaşılmıştır. kongresinin toplantısında bir takrir ka- bul edilerek Gandhi'ye Sosyalistlerin mu halefetine rağmen itimat beyan edilmiş ve onun fırkaya vermiş olduğu direktife sadık kalınacağı ifade olunmuştu. lı bir programla davet edilecek olur- 8a, iştirak etmekten çekinmiyecektir. Bu husustaki müşlerek mesai genişle- tildiği takdirde Bulgaristanın bundan edeceği istifade şu olabilir: Yugoslav ya, Çekoslovakya ve Romanyanın mü badele, gümrük ve tarife kolaylıkları esasına dayanan ahlaşmalarından is - tihsalâtı ayni olanlar istifade edeme- mektedirler. Bulgaristan da kendisi için çok iyi bir pazar olan Çekoslovak yaya bu yüzden kaybetmektedir. Pek tabüdir ki Çekoslovakya zirai ihtiyaç larını Romanya ve Yuzoslavyadan te mine mecbur tutulursa bizim zirai istihsaldtımızı nasıl olabilir. Bi la bizi yalnız müşkül bi bırakılmış değil, ayni zamanda şimdi ve kadar bize düşen küçük bir hisse- yi de kaybetmek tehlikesine maruz bulunuyoruz. Bununla beraber, biz son zamanlarda Küçük itilâf devlet lerile Sofya ve Belgratta mesat bir inde yapılan müzakerelerin, | ın iktisadi ittihadına da- | meselesi etr. da cere- i ümit etmek isteriz. Mev- zuu bahsettiğimiz bu meselenin icap edenler arasında alâka uyandıracağın dan da şüphe etmiyoruz. (Slovo « Sofya) Küçük itilâf iktisadi meclisinin kararı Son defa Belgratta toplanan Kü - TEŞKİNLEV VEL 1ysa ri olan Bortzikovski, Fuchs ve K: ser tarafından aralarmda kararlaştı muş olan hususi harflerle Leningradın plânda askeri kıtaatın; memleketin müdafaasına çalışan müesseselerinden en mühimlerinin, tayyare meydan nım nerelerde bulundukları te: memur edilmiş idi. Fuchs, Çekoslovakyalı © Kadletzede kâin buna mümasil bir emir vermiş ve onu Leningrat elektrik santırallarınm, gaz fabrikalarmın, su yollarının ve harp vukuunda hava taarruzlarına hedef teş- kil edecek noktalarının vaziyetini tes bite davet eylemiş idi. Kadletz, bu vazifeyi ifa edecek yer- de keyfiyeti hariciye komizerliğine ha- ber vermiştir. Kotgasser, Nourmansk da Sovyet - lerden üç kişiyi daha teşkilâta almış ve bunları filo hakkında muhtelif giz- li malümat toplamağa memur etmiş » ti. Hey'etler dönüyor M. Göring ve Cenaral Denain memle- ketlerine avdet ettiler MİLANO, 21 (A.A) o— Fransa hava nazırı, ceneral Dönen (Densin) ve Belgratta kendisine refakat etmiş o- an dün Pariso müteveccihen hurmanmışlardır. PARİS, 21 (A.A.) — Hava nazırı, Denain, binmiş olduğu tayyareyi bizzat kullanmakta olduğu ve beraberinde di- ğer iki tayyare bulunduğu halde Yu- goslavyadan dönmüş ve Villacoblayda karaya imeniştir. M. Göring Berlinde BERLİN, 21 (A.A) — Hava na zı ceneral Göring Bolgrattan tayyare ile buraya dönmüştür. Şimali Fransada Açlık yürüyücüleri amele için neler istiyorlar? LİLLE, 21 (A. A.) — Şimal havali- üzerine Vilâyet Meclisinin içtimarnda bu- Iummuşlardır. Bu nümayiş, tamamen sü- künet dairesinde cereyan etmiştir. Nü- mayişçiler, işsizlere yapılacak yardımın devlet tarafından yapılması temenzisini zhar etmekle iktifa etmişler, hayat paha- lılığının indirilmesini ve evvelce de yap- tikları veçhile iş piyasasında Fransız â- melesinin tercih edilmesini istemişlerdir. Fransa iş nazırı M. Marguet Sosyalist fır- kasından istifa etti PARİS, 21 (A.A.) — Mesai sazım ve Fransa sosyalist fırkası azasından Marke (Mergnet) fırka bkâtibi trmemi- si M. Dent'a, bir istifa mektubu gön derip kararını şa suretle izah © etmiş tir kalmak istiyorum. Bu sebepten dolayı Fronsa sosyalist frkasmdan çekilmek « te olduğumu saygılarımla arzederim.,, DA OEUDUELARIMIZ Aİ İm mekikli ni il | ECNEBi MATBUATIN çük itilâf iktısadi meclisi, küçük iti « lâf devletleri arasında iktisadi müna sebatın gittikçe daha fazla sıkılaşma sı üzerinde büyük tesirler icrasından hali kalmıyacak olan birçok karar - lar almış ve bunları İtilâflar halinde svibine arzeylemişti âfların esasları şunlardır: I — Çifte verginin ilgasına dair Yugoslas - Çekoslovak komisyonunun mazbatası. 2 — Demiryolları üzerinde teşriki mesai hakkindaki mazbata. 3 — Tuna üzerinde seyrüsefer dai mi komitesinin mazbatası, 4 — Tuna seyrüsefer kumpanya » ları arasında tarife ittihadı vücude ge resi hakkında mukavel, Tuna üzerinde naki hına sit bir mukavele projesi. 6 — Yugoslavya ile Çekoslovakya arasında, Yuzoslavya ile Romanya ara sında ve Romanya ile Çekoslovakya a la muntazam havai nakliyat se- ferleri ihdas ve işletilmesine dair mu kaveleler. 7 — Romanya ile Yugoslavya aras sında Belgrat - Bükreş demiryolunun uzatılmasına dair protokol. 8 — Her üç arasında ge- mi müstahdemininin sıhhi muayenesi hakkında itilâf, 9 — Her üç memleket arasında Posta Telgraf ve Telefon idarelerinin Bütün peskopoal arın hudut haricine çıkarilması istendi Romanya ile Yunanis- Ecnebi şirketler müskirat ihraç 300 000 liralık edebilecekler ANKARA, 21 (Telefonla) — Merkezleri ecnebi memleketlerde o lan şirketlerin harice gönderemedi kleri faiz ve hissci temettü döv: mukabilinde 300 bin liralık müskir at alıp ihraç edebilmeleri için de bir kararname projesi hazırlanmıştır. Ergani tahvillerinin ikramiyesi ZONGULDAK,321 (A.A.) —E gani dahili istikraz tahvillerinin 30 bin liralık ikramiyesi Zonguldak a mele birliğine isabet etmiştir. Rusya ve Holanda malları ANKARA, 21 (Telefonla) — cü maddi, Son kontenjan kararnamesinin üçün ince Ke listesind en Rusya ve Hollanda emteasının da istifade ettirilmesi bugünkü telgraf la gümrüklere bildirilmiştir. Maarif Vekili Ankaraya döndü ANKARA, 21(A. 4) — seyahatından dönmüş ve istasyonda lanmıştır. Maarif Vekili Abidin Bey bugün tetkik vekâlet erkânı tarafından karşı « İtalyada hava manevraları ROMA, 21 (A. A.) — 160 tayyare, tecrübe kabilinden yapılan ha va muharebeleri esnasında ve Duçenin huzurunda 35 ton bomba atmış» lardır, Bin bomba atılmış ve hiç bir kaza olmamıştır. M. Mussolini, bom bardımanın yaptığı tesirleri tetkik etmiştir . Marsilya cinayeti Hırvat tethiş reisi Fransaya Gönderiliyor İsviçrede üçüncü bir sui | kast grupu mu bulundu (Hususi) — İtalyan zabi Paveliç ve Bu iki mevkuf Parise getirilip di- öerlerile yüzleştirildikten sonra suikast tertibatma aöt mühüm noktaların aydın- lanacağı ümit edilmektedir. Holandadan, alınan bir habere göre, Herlen şehrinde Yugoslavya aleyhinde çalışan bir grupun reisi bulun Jeja isimli Yugoslavyalı bir üniversite tale- besi tevkif edilmiştir. laviçre polisi, gene kral Aleksandr öld için emir alan üçüncü bir sul- kastçı grupunu meydana çıkarmıştır. İtalyadaki maznunlar ROMA, 21 (A.A.) — Havas bil Giriyor: Marsilya süikastinde şeriki cü: | rüm oldukları kuvvetle zannolunan Pa- velitich ile Kvalernikin tevkifleri hak - kında meselenin fevkalâde olan mahiye- #ine binmen derin bir ketümiyet mu- halaza edilmektedir. Yalnız iki Yugos- lavm pasaportlarınm ne Fransız ve ne de İtalyan pasaportu olmadığı malüm bulunmaktadır. . Fransız müfettişi M. Reyer, — polis müdürü ile yeniden © görüşmüş ise de mahpusları henüz görmemiştir. İsticva- bm neticesi , kendisine bu akşam bil - dirilecek ve ihtimal bu akşam mahpus ların bulunduğu bapisane polis ve ka - rabineler tarafından muhafaza odilecek- tir, © Meksikada MEKSİKO, 21 (A.A.) — Mebusan 2) teşriki mesaisi hakkında mukavele 10 — Her üç memleket posta tasar ruf sandıkları ardsında teşriki mesa - iye ait protokol. 11 — Her üç memleket arasında sey yah mübadelesini fazlalaştırmak için vücude getirilen bir itilâf projesi. tan arasında ticaret itilâfı Bükreş gazetelerinde okunduğuna göre Yunanistan ile Romanya arasında acra edilmekte olan ticarct müzakera- ta şöyle bir itilâfla neticelenmişti *“ Yunanistanın Romanyadar alacağı petrol bedelinin (vor dö- vizle tediye edielcek ve diğer yarısı bonoya raptolunacakiır. Eu bonolar dahilde tedavül edecek ve bunların mukabilinde Yunanistan mal: almak kabil bulunacaktır. Petrolden maada diğer eşya bedelinin ise yalnız yüzde otuzu döviz ile ödenecek ve yarısı bo- nolara raptolunacak ve kalan » yirmisi ise Yunanistanın ticaret mı vazenesi kendi lehine tecelli eden inemleketlerle takas oiunacaktır. Ayrı gazeteler, bu mukavelenin im- zas için Yunan Hariciye nazırı M. Maksimos'un yakında Bükreşe gelece ğini de ilâve eylemektedirter. e Rusyadaki gençierimi? Büyük merasimle Diploma aldılar Bu mürasebetle Türk - Rus dostluğu bir kere daha teyit ve takviye edildi MOSKOVA, 21 (A.A.) —Dün akşam, Kayseri mensucat fabrikaları ö- çin Tourestroi'in açmış olduğu hususü kurslara devam ederek bunları bitirmiş olan Türk mühendi ve ustabaşılarınn mezuniyet merasimi, mutantan bir su - rette yapılmış ve merasimde Tourcs- troimi mümessilleri ile Türkiye *:'vet- hanesi, hariciye kemiserliği ve .imer Bank mümessilleri ve sair zevat hazır bulunmuştür. M. Zolotarevin söylediği merasimi açış nutkundan sonra mütekabilen wu- tuklar irat edilmiş hasseten | hararetli ve dostane bir mahiyet iktisap etmiş - tir. Orkestra enternasyonal, Türk esilii muna Fevzi ve İsmail Hakkı Beyler, hariciye komiserliği namma da M. ©- setrov ve diğer zevat söz almışlardır. Nutukların deatisinden sonra M. Zo- lotarev, Türk mühendis ve ustabaşıla- rmun yetiştirilmeri işim Tourcstrai kurs. larının faydalarını bildirmiştir. Kursları 64 ustabaşı ile 5 mühendis ikmal etmiştir. Bunların ekserisi adi- yülâlâ ve âlâ derecelerde mezun olmuş” lardır, M. Zolotarev, Türk milli marşın şiddetle alkışlanan nağmeleri arasında, şahadetnameleri Sümer Bank mümessili Fevzi Beye tevdi etmiştir. M. Zolotarev, merkezi sinin Sovyet Rusya ile T daki ilk teknik teşriki mesai tecrübesi- nin ve Türk mensucat fabrikaları ked- rolarım teşkil edecek unsurların mezu- niyetinin hatırasını idame için Tourcs- teoi'da kuraları iş olam mühendis ve ustabaşılara hususi birer nişan ver. için müsande istemiş olduğumu söy- Muhaileyh, ilk nişanı kurs talebesin- den mühcadis Fevzi Beye vermiş ve sonra diğer talebeye tevzi eylemiştir. Prusya ve Almanya dahili- ye nazırlığı birleştirildi BERLİN, 21 (A.A.) — Şimdiye kadar ayrı ayrı idare edilmekte | olan Rayh ve Prusya dahiliye mezaretleri ip- leri bundan böyle Rayh dahiliye nazı" rı tarafından bir arada idare edilecek” tir. M. rik esasen hem Rayhin hem de Prusyanın dahiliye nazırı olduğundan bu kararla Prusya dahiliye nazırlığını kaldırmış olmuyor ancak mnmele sa- deleştiriliyor. Yunanistan - Arnavutluk ATİNA, 21 (A.A.) — Mölletler ce- niyetine karşı girişilen taahhütlere rağ- men Arnavutluk hükümetinin Yunan © kalliyeti mekteplerinde kapamış oldu- ğu ve bunun üzerine “Yunanistan ile Arnavutluk arasmda müşkülât zuhur et- miş bulunduğu suretinde Proia gaze tesinin vermiş olduğu haber teeyyüt et- Yugoslavya ayan ve meb'u- san reisleri BELGRAT, 21 (A-A.) — Kanunu esasi ahkâimına tevfikan hükümetin va- ki istifasmdan sonra ayan ve mebusan meclisleri reisleri de istifa etmişler ve fakat hemen yeniden intihap edilmişler” dir. Fon Kluk'e milli cenaze merasimi BERLİN, 21 (A A.) — M. Hitler ceneral Fon Kluka milli cenaze mera- simi yapılmasa karar vermiştir «