24 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

24 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

EY EY EY e ŞA ra : b i b ei PEİTETERE EYER TARİHİ TEFRİKA: 170 İttihat ve MİLLİYET ÇARŞAMBA 24 TEŞRİNİEVVEL 1934 Terakki . | (BAHAEDDİN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESİKALARA GÖRE Heft hakkı mahfuzdur, Yazan: A.C, Paristen Selâniğe gönderilen mek- tuplardanegibi esaslar gözetiliyordu lunduklarına Bu gibi meselelerde o Türkler şiddetle muhalefet eseri gösterirler ve bunun üzerine hükümetimizin muharebeyi göze aldıracağı taay- yün ederse Avrupa konseyinin no- tası ve hattâ ültimatomu da bile halisane temenniyat derecesini ge- çemez. Bu vaziyet karşısında harici he- yeti merkeziyemiz âtideki madde- lerin icrasını, âcil bir çare olmak üzere, elzem görüyor: 1 — Muhtelif mahallerde İslâm- ların telgrafhaneleri işgal ile şim- diki hükümete ecnebi veya müsta- kil bir vali kabul etmiyeceklerini ve hiç bir suretle vatanlarının tak- e ve ecnebi idaresi altına gir- mesine razı olamıyacaklarını bil- dirmeleri; 2 — Orada bulunan büyük dev- etlerin siyasi memurlarına ve kon. soloslarıma cemiyet halinde gidilip ecnebi hükümetlerin vatanlarını el- lerinden almak için (o vuku bulan teşebbüslerine mevcudiyetlerile mu kabeleye ve Ormanlı hükümeti mu- vafakat etse dahi kendileri, kanla- rının on damlasını dökmeğe ka- rar verdikleri, Rumeliye yetmiş kişi ile geçmiş olan Osmanlıların gene © kadar kalıncayadek © Rümelini terketmiyeceklerini bildirmek; 3 — Muhtelif unsurların şikâyet- leri eğer hükümetin zulmünden ve $u idaresinden ileri geliyorsa Hı- ristiyanlar kadar Müslümanların da bundan müteellim oldukları ve ancak şimdiki kıtallere Abdülha. mit hülcümetinden ziyade ecnebi müdahalelerinin sebep olduğu an- latılacak; 4 — Muhtelif unsurların mak- satları istiklâl temin etmek deği de hüsnü niyetle sslahat ve adalet talebinden ibaretse, şakaveti terk ile ekseriyeti teşkil eden Türk va- tandaşlarile beraber kanunların tat- bik ahkâmını hükümetten şiddet le talep eylemeleri hakkında be- yennameler neşrile husumeti terk ve ittihada avdet etmek lâzımgeldi- dinin izahı (burada kanunu esasi. nin tatbik olunmasının da talep e- dilmesini muvafık bulmuyoruz. Çünkü kanunu esasiyi istemek mak- sadile vuku bulan © her nümayişi Abdülhamidin dehşet ve kanla bas- tıracağı ve belki ecnebi metalibatı- na karşı memleketin ziyama muva- fakat eder mülâhazası mevcuttur.) 5 — Cemiyet âzasından bul zbilerimize gerek © Rum, serik Bulgar ve gerek Sırp eşkıyasının faaliyetlerine meydan vermiye çek saretle © hareket ve alarma son dereced. meleri hususi umumi © tahrirat ile cümlesine tekiden . bildirilmek ; (zira Avrupa ricali siyasiyesi tek- mil nutuklarında eşkiyanın im- sile ittihaz ediyorlar. Busebei cemiyet mliacınan Mel mam me himaye etmemesi şimdiki müthiş icabatımdandır. Eşkıyanın ve gerek bilvanta son dersen ya si bala dr en zin il ih selem ve istirhamatın. Gene Paristen bir iki gü Selâniğe yazılan ikinci Göğe tada yazılı bulunuyordu: & b tayini hakkında İngilterenin bim devletlere gönderdiği notaya he. nüz bir muvafakat cevabı almadı. ğını gazetelerde okuyoruz. Di. ia Eitim an da Make- in yeni bir ıslahat projesi ba rlemaka olduğu işitiliyor. Ma- lamentolarında siinaj e meseleyi müzakere ediyor, Vükelâ. dan meseleyi istizah etmeği deruh. e a Denis Cochini, Ah met Rıza Bey cemiyetimiz namma ziyaret ederek memleketimizde kanunu esasinin tatbikı lehinde i- darci kelâm edeceğine dair muma ileyhten vadaldı. Bu hususta De- nis Cochim için bazı vesikalar da tedarik edi Ecnebi jandarma zabitlerinin ve sivil memurlarının Makedonya- daki eşkiyayı himaye ettiklerine ve çetelerle nasıl münasebatta bu- dair bize mümkün ©- lan malümatı serian bildiriniz ki biz de buradaki siyasi ricalin bu hususta nazar: dikkatlerini celbe - delim, Vereceğiniz malümatta i- sim, vaka, mahal, tarih ve netice hakkında mütemmim tafsilât bu - lunması bilhassa aşyanı ehemmi - yettir. Makedonya meselesinin ge çirdiği buhranı bali baharım hu- Jâlile eşkıyanın faaliyetini arttır - maları zamanına müsadif olduğun dan eşkiyaya karşı alınacak ted- birlerin tesrii elzem olduğu cemiye timize mensup zabit arkadaşlarımı za bildirilecek olursa çok iyi olur. Bir de köylerimize tebligat yapıl- ması, memleket eşrafına hakika - tin ne müthiş olduğunun anlatıl - masi pek muvafıktır. Vilâyetin ır mevkilerinde teş kilâtın zeminini hazırlamak ve me muru mahsus gönderildiği zaman az vakitte muvaffakıyetini temin ve ihzar için cemiyet azasına sair mevkilerde bulunan arkadaşları - na şimdiden sık sık teyidi müved- det ve uhuvveti ve eski mektep arka daşlığını samimane bir surette tec dide teşebbüs eylemeleri için teb- Tigat yapılması muvafıktır zanne - diyoruz. Bundan ileride nâfi seme reler alındığı tecrübe ile sabit ol- muştur. Dr. Nâzım Bey burada iken bir gün Polonyalı bir ihtil le ko- nuşuyorduk. Bu ihtilâlci demişti ki: “İnkılâbı hazırlamak için zür- radan pek az istifade ediliyor. Hal buki fabrkia ameleleri arasında hürriyet duygularını tamim etmek pek süratle kabil olabi hakika ten zürraı toplu bir halde bir yere cemetmek kabil değildir. Halbuki bir köy ahalisi bir fabrikada bir a- raya gelebilir. Münferit yaşayan - lar ahvali âleme karşı bigâne kal- dıkları halde toplu bir halde bulu- nanlar herşeyden süratle haberdar lerini hal ve is şırlar, Bu sebepten dolayı cemiyet âzasmın fabrikaların içine nüfuz etmesi ve amele arasından taraf- tar bulması pek lâzımdır. — Bitmedi — Cumhuriyet Bayramına hazırlık (Başı 1 inci sahifede) takalarındaki alaya iştirak edecekler lerdir. Ankaraya gidecek izciler de perşembe ve cuma günü hareket ede- ceklerdir. işle meşgul bulunan heyet osmaf mü- rakabe bürosunda dün de toplanmış ve bazı kararlar vermiştir. Her « cemi- yetin mensup olduğu sanat kamyon - lar üzerinde ve temsili şekillerde can landırılacaktır. Bunun için hazırlıkla» ca başlanılmıştır. Balat Türk ve kültür yardım cemi- yeti büyük bayram günü saat 1S te kendi inde bir müsamere ter - tip etmiştir. / Tethişçilik ve iltica hakkı Marsilya suikasti hakkındaki tah - kihat ilk neticelerini vermiş bulumu- yor. Cinayetin münferit bir şey olma- dığı ve müteaddit himseler tarafından uzun uzadıya ve itinalı bir surette ha- zırlandıktan sonra yapıldığı sabit ol muştur. Sahte Kelemen ve arkadaşla rı İsviçre ve İtalya yolile Fransaya gir mişlerdir. Sahte pasaport tanziminde- ki maharetleri Triyeste ve Zagrepteki konsolosluk muamelelerine tamamile vâkıf bulunduklarını gösterir. Suikas- ti Parisle yapacak yerde Marsilyada yapmış olmaları, Marsilyada polis ne- zaretini aldatmanın daha kolay ola- cağını tahmin ettiklerinden ileri gel- miştir. Tahkikaita elde edilen tefer - rüat , cinayetin uzun uzadıya düşünü Tüp hazırlandıktan sonra yapıldığını, Avrupada sulh ve müsalemetin kök - İeşmesine mâni olmak ve Tuna hav- sanında karışıklıklar vücude getirmek istiyen gizli bir teşekkülün eseri oldu ğunu göstermişlerdir. Canilerı set Bakımından takip ettikleri gaye açıktır. Kral Aleksandr ve Fransa Hariciye nazırını öldürmek suretile | HARİCİ HABERLERİ Tahkikat Ne safhada? Fransada bir tethişçi daha yakalandı LONDRA, 23 (A.A.) — Kral Alek- sandrm katli hâdisesile alâkadar bazı mühim müstahberat vuku bulmaktadır. 1 — Yugoslav hükümeti, Macar bü- kümetine müracaatla, katillerin ortağı olmasından şüpbe ecVen ve Macarista. na iltica etmiş bulunan bir Hrvatın tevkifini istemiştir. Z — İngiltereden kovulmuş olan ve azılı tethişçilerden olduğu iddia edilen bir şahıs, Fransada Dieppede tevkif 0- lanmuştur. 3 —Belçika hükümeti, kendi arazi- sinde bulunan 20 kadar Hırvatı hudut haricine kovmuştur . 4 — Prag civarında, Mari Fon Rako- ver namında bir kadın tevkif edilmiş. &ir. Bunun, kral katillerile alâkadar bu- lunduğu zannediliyor . Portekiz kabinesi çekildi LİZBON, 23 (A-A.) — Salazar ka binesi istifa etmiştir » Bir haydut daha öldürüldü VAŞİNGTON, 23 (A.A.) — Adli- ye nezareti, Dilimger öldükten sonra, 1 pumaralı halk düşmanı ilân edilen (Güzel Oğlan) likabile maruf Floyidin öldürülmüş olduğunu haber vermekte. dir. “Floyid, zabıta memurları ile bir çarpışma"neticesinde East . Liverpul ci- varında maktul düşmüştür. Belçikada küçük esnafa yardım BRÜKSEL, 23 (A.A.) — Belçika hükümeti, küçük esnaf ve iş adamları. na yeni yardımlarda bulunabilmek için osnaf bankasma » verilen tahsisatı 15 milyondan 50 milyon franga çıkarma - ğa karar vermiştir. Küçük sanatlcirlar için de ayni veç- hile 150 milyon franklık bir kredi açı" lacaktır. Bunlardan alımacak faiz, yüz de 6 dir. | Fransada kanunu esasinin| tadili meselesi PARİS, 23 (AA.) — Daily Tele. graph muhabirinin haber aldığına gö - ve, Fransız ayan meclisindeki . radikal grupu, M. Doumergu: kanunu csa- sinin tadili hakkındaki niyetlerini kati- yen takbih etmiştir. Kral Katana üniversitesinin yıldönümünde KATANA, 23 (A.A.) — Savoya kruvazörü ile buraya gelen İtalya kra- hı, doğruca Bellini tiyatrosuna giderek, erkânı hükümet, yüksek şahsiyetler ve yerli, yabancı 130 murahhas buzurile, Aragon kralı Alfons tarafından tesis 6- iş olan Katana üniversitesinin 500 üncü yıldönümü merasimine riyaset et- miştir, e İspanyada asayiş MADRIT, 23 (A.A.) — Neşredilen bir tebliği resmide deniliyor ki : Son isyan ocakları | bastırılmış ve umumi ssayiş temin edilmiştir. Hükü - met hürriyet ve nizamı sarsılmaz esas- lar üzerinde kuvvetlendirmek için bü - yük bir gayretle çalışmaktadır. y keman Stratosfere yeni uçuş DETROİT, 23 (A.A.) — Belçikalı meşhur stratosfercinin kardeşi M. Jean Pikars saat 6,58 de stratosfere uçmuş- tur. Beraberinde zevcesi vardır. —— Gandi kongreden çekildi — Gandi tikrar peyda etmesine mâni olmak, on dan sonra da bu memleketi Fransaya bağlıyan dostluğun artmasına set çek mek ve Fransa - İtalya yakınlaşması- mı darbeylemek ve dolayısile Roma - Belgrat anlaşmasına hail olmaktır. Bunların Çekoslovakya milletine men sup bulunmak kisvesine bürünmeleri ise Küçük İtilâf arasına nifak sokmak maksadına matuftur, Cinayet ipek lemen ve arkadaşlarının Hırvat > ları çok muhtemeldir. Fakat cinayet faillerinin ardında gizlenen uğursuz teşkilât nedir? Ere sonra üçüncü beynelmilel tethiş teşkilâtı uzun za * man Viyanada çalışmış ve (Balkan fe derasyonu) namı altında bazı Hırvat ları da arasına almıştır. Fakat (Bal - kan federasyonu) Mar. Seipel'in ida- i ve Avastur ler almıştır. Ayni veçhile, merkezi Sofyada bulunmuş olan Makedonya dahili ihtilâl komitesi, son seneler zar fında Hırvat ihtilâleileri ile de bağlar tesis etmişti. Fakat bu teşkilât, Bulga ristanda vaki olan rejim değişmesin - den sonra tamamen inhildl halind dir. Katilin kolandaki Makedonya ih- tilâl komitesi işaretine rağmen suihaz | Romanyada Ticaret rejimi İthal edilecek maldan ev- vel ihraç isteyorlar BÜKREŞ, 23 (A.A) — Romanya ithalatının ihracattan daha fazla olmak istidadını göstermesi üzerine ticaret nazırı M. Manolesko Strunga tarafın - dan yapılan teklif üzerine, (hükümet, mübadeleleri normal bir tarzda tanzim ve ithalita sit tediyatı yapmak için lâ zım olan dövizi t matuf yeni bir ticaret rejimi tesisini tasvip etmiştir. Yeni rejim ithalât ile ihracat ara - münasebet temini üzerine tesbit edilmeyen bir yüzde nisbeti da - biline daha eksik bir ithalâta salâhiyet verecektir. Bu suretle harici ticaret muvazene- sinde aktif ve mahal edilen malların be- delimi tediye için lâzım olan döviz ken- diliğinden temin edilmiş olacaktır . İngiliz- Japon Deniz Müzakereleri Şimdilik iki taraflı görüş- meler başladı TOKYO, 23, A.A, — Zannedildiğine göre, hükümet terkedilmiş olan Japon deniz tekliflerini Londra ve Tokyoda ayni zamanda neşretmek (niyetindedir. Londradaki Japon heyeti, prensip iti barile, hususü cereyan edecek olen ipti dai müzakereler esnasında (teklifleri neşretmemeğe karar vermiştir. Bununla beraber müstesna bir vaziyette bu teki lerin neşri kabildir. İngiliz - Japon deniz müzakerelerine bu sabah © M. Macdonaldin riyasetile Dovning - Street'de başlanılmıştır. —— Rötre eğnsn nelerin bilhasta Japonların teklifleri ile bundan çıkan noktayi nazar üzerine olduğunu zannet- mektedir, Japon - İngiliz marahhasları dün toplandılar” LONDRA, 23 (A.A) — İptidai de niz konferansının ilk toplantısı bu sa- bah Ingiliz ve Japon murahhasları a rasında aktedilmiştir. Bu toplantıdan sonra gazetelere aşağıdaki tebliğ ve- rilmiştar: Japon ve İngiliz murahhasları ara sanda ik içtima bu sabah başvekâlet te akdolunmuş ve deniz silâhlarının i- İleride tahdidi hususunda umumü mahi yette noktai nazar taatii yapılmıştır. Japon murahhaslarının Amerikan mu rahhaslarile görüşmesi takarrür etmiş tir, İngiliz ve Japan murahhasları 26 teşrinievvelde yeni bir toplantı yapa- caklardır. Bu sabahki içtimada İngiltere namı na Başvekil M. Mac Donald Hariciye nazırı M, Simon ve Bahriye nazırı Ja ya sanma da Japon (sefiri ile amiral Yamomota haz bulunmuşlardır. Her iki tarafın resmi mümessillerine birçok fen müşavirleri refakat etmekte idi, LONDRA, 23 (A.A.) — Bu sa - bahki deniz konferansı, toplantısında Japon murahhasları sarih ve müsbet vesikalar vermeksizin programları bak. kında umumi mahiyette izahatta bulum- uruş olmakla beraber İngiliz ve Japon moktai nazarla arasında büyük bir fark olduğu görülmüştür. Mısır kralı iyileşti BERLİN, 23 (A.A.) — Kral Fun - dın tedavi etmek üzere Mısıra çağırmış Bergman olduğu doktor profesör Fon Bezline dönmüştür. Doktor kralın iyileştiğini ve yakın - da İskenderiyeden Kahireye dönece - serme ti tertip edenlerin bu cihette aranma- ması lâzım geldiği zannolunmakta - dır. Diğer taraftan Marsilya suikasti Yugoslavyanın Milletler Cemiyetinde- ki daimi murahhası M. Fotiç'in 5 Ha- siranda konsey toplantısında Macar murahhasına yaptığı ihtarlara elim bir Meet şekli vermektedir. Bu ihtar facaristanda Yugoslavya hududu ya kınında tethişçilerin eski Avusturya - Macaristan ordusu mensuplarından tethiş işlerinde ihtisas ve meleke sahi bi kimselerin nezareti altında tethiş hareketleri talimlerinde bulundukla - rından bahin idi, Bu cümleden olmak üzere bir sene evvel öldürülen Yugos lav mebusu ve eski nazır Neudorfer'in suikasti Macaristanda hazırlanmıştı. 1929 senesinde öldürülen gazeteci Sehleyel'in katilleri de İtalyaya sığına bilmişlerdi. 1933 senesinde Kral Alek sandra karşı tertip edilip meydana çı karılan suikast tahkikatı, İtalyada Par ik dahi bir di miştir. Bütün bu vâkıaları hatırlatan arkadaşımız (Le Journal des Nations) Habsburg imperatorluğu mirasçıla - rından olan devletlerin mevcudiyetle- ri aleyhine yapılan suikastlerin Ma - Üniversite talimatnamesi icra vekil. leri heyetinde kabul edildi Doçentlerin vaziyetleri ANKARA, 23 (| tatimatname Icra V: göl mİ mn elefonla) — İstanbul Üniversitesi için hazırlanan illeri Heyetince kabul edilmiştir. Talimatnameye İstanbul Üniversitesi bilgi sah alarında araştırmalar yapmak, milli kültürü ve yüksek bilgiyi genişletmeye ve yaymağa çalışmak, devlet ve memleket işleri için ergin ve olgun unsurlar yetiştirmesine yardı Tuş askeri ruş. Askeri «bbiye mekt sınıfa 15, ikinciye 20, üçüncü sınıfa . Gedikli onbaşıya 60 kuruş. le Reisicamhur Hazrı Karahan Cumhuriyet merkez bankası ANKARA, 23 (Telefonla) — Mer- kez Bankası kanununun 96 ıncı madde. si mucibince her türlü resim, harç ve vergiden muaf olan sermaye, | ihtiyat akçesi gibi sabit sermayeye inkilâp eden gayri menkullerinin de muaf tutulup tutulmiyacağının tefsiren hallini bükü - met meclisten istemiştir. Ankara Hukuk fakültesi dekanlığı ANKARA, 23 (Telefonla) — Hü. kümet meclisten Ankara hukuk akülte- si dekanlığının mebuslukla içtima edip Bir tefsir talebi ANKARA, 23 (Telefonla) — Vası- tasız vergilere munzam kesirlerin tev- hit ve tesbitlerinin tadiline & dair 1454 sayılı kanunun altıncı maddesinin tefsi. rini hükümet meclisten istemiştir. Tefsiri istenen © mesele şudur: Bü kanunun altıncı maddesinde yazılı arsa- e alla ve celil nün yazılı dağlık ve bataklık arazi, bahçe ve tarlalar hakkında da altmcı madde bü- dir, bildirmiştir. | ECNEBi MATBUATINDA OKUDUKLARIMIZ ) ber Naziler tarafından İmer Ha iciye nazırı M, Duca il vustarya Başvekili M. Dollfuss'un katillerine harşı gösterilen manevi destek te unu tulmamalıdır. Avrupa siyasetini utan dıran son senelerin suikastleri seri - sinde, bazı devletlerin mesuliyeti orta ya atılmaktadır. Bu hususta söylene - cek en hüçük söz, artık eskimiş bir hale gelmiş bulunan bir melce hakkı ile karşılaşmış bulunmamızdır. Sov - yetler Milletler Cemiyetine girdi ve ar Hek devletlerin dahili işlerine karışma mak beynelmilel münasebetlerin esas kaidelerinden biri halini aldı. Bunun için melce hakkında bugüne kadar muteber bulunmuş olan usuller bun - dan sonra tasvip olunamaz. (La Tribune de Geneve) Bulgar hükümeti ve tethiş hareketleri Bükreşte çıkan Dü lere teşebbüs ederek Yugoslavya ile iyileştirmek niyetiy » semeri ri e tenin idaresi Üniversite tedris heyeti matnameye göre doçenilik için 40 yaşını aşkın olmamak ve garp kültü. rü dillerinden birini bilmek ve talimatname hükümlerine göre imtihan- da muvaffak olmak lâzım gelmektedir. Mevcut doçentlerden imtihan vermemiş olanlar 3 yıla kadar imti han verecekler, vermeyenler Maarif teşkilâtında başka vazifelere naklolunacaklardır. Askeri mektepler talebesile ihtiyat zabit namzetlerinin aylıkları Kanunda değişiklik yapı'dı ANKARA, 23 (Telefonla) — Askeri mektepler talebesi Zabit namzetleri hizmetlerine veril ecek maaş hakkındaki kanunun bi - rinci maddesinin tadili hakkındaki kanun lâyihasını hükümet Meclise vermiştir. Hükümetin Meclise teklif ettiği lâyihanın birinci maddesi şudur: “Askeri mektep talebesise kısa hizmete tâbi harbiye sınıflarına alınacak ihtiyat zabit namzetleri maaşları aşağıdaki cetvelde gösteril - miştir: Askeri liseler talebelerine bü. ye mektebi birinci sınıf doksan kuruş, ikinci ve daha yukarı sınıflar 120 şer kuruş, kısa hizmet ihtiyat zabit namzetleri ve askeri talebe mek tebi P. C. N. ve birinci, ikinci ve üçüncü sınıf talebelerine doksanar ku- iye mektebi dört ve beşinci sınıf talebelerine 120 şer ku - , dişçi, eczacı, kimyager bir ve ikinci sınıf - larına doksanar, üçüncü sınıfa 120 kuruş, deniz mektepleri, deniz lisesi 9 ve onuncu sınıf talebelerine otuzar kurus, on birinci sınıf talebelerine 50 şer kuruş, deniz harp mektebi kıdemsiz deniz talebesine doksanar ka raş, deniz harp mektebi kıdemli deniz talebesine 120 şer kuruş, deniz Gedikli küçük zabit hazırlama mektebi orta tahsil derecesinde birinci tiyat sınıflarında otuz kuruş, Harbi- 25 er kuruş. Gedikli nefere 40 kuruş Zabitanın açıkta geçirdikleri müddet ANKARA, 23 (eTlefonla) — Hükümet zabitan ve askeri memur « ların kadrosile açıkta geçirdikleri müddetin fiili yılmıyacağının tefsiren hallini Meclisten istemiştir. Hükümet bu tefsir. İe tekaüt Kanununun 23 üncü maddesinde; “mazuliyet ve açık r almak suretile geçirilen müddetin nısfı yalnız tekaüt maaşının hesabın- da itibara alınıp, diğer nısfı alınmaz, fıkrası hükmünün zabitan ve aske ri memurlar hakkında da aynen tatbik edilmesini istemektedir. Rus sefiri itimatnamesini verdi ANKARA, 23 (A.A.) — Sovyet Rusyanın yeni büyük elçisi Kara- han Cenapları bugün öğleden sonra Çankaya köşi ine itimatnamesini takdim etmiştir. hizmetten sayılıp sa- inde mutat merasim i tarafından kabulle- Cenaplarının Reisicumhur Hazretleri ri esnasında Hariciye vekili Tevfik Rüştü Bey de hazır bulunmuştur. Mevadı müştaile muafiyet ANKARA, 23 (Telefonla) — Su tulumbalarını işleten sabit ve mütehar. ik motürlere ait mevaddı mmüştaile mu- afiyetinin kaldırılması halkında hükü - met meclise bir lâyiha vermiştir. Gümüş paraların pulları ANKARA, 23 (Telefonla) — Gü- müş ve ufaklık paraların tesbit edilen şekillerine göre pulları imalâtı harbiye fabrikalarında yapılacaktır. Maliye ve- kiileti şekilleri bugün imalâtı harbiyeye vermiştir. Vergiden istisna ANKARA, 23 (Telefonla) — Pele. diye vergi ve resimleri kanununun 23 üncü maddesinin tadili hakkında bükü. istisna edilecektir. Muhacirler yerleştiriliyor Bir kamyon faciası TRABZON, 24 (Milliyet) — Ersu- yumdan gelen İlyasm idaresindeki kam- yon şehire iki kilometre mesafede der. rildi. Şoför muavini Bayburtlu Mehmet e- fendi öldü. Yolculardan iki kadm, bir olduğunu kaydetmekte ve demekte - dir kiz “Gün geçmiyor ki bu havaliden ya pılan yangınlara, soygunlara, köyler - de ve yollarda yapılan tecavüzlere dair haberler gelmesin. Bu vasiyet harşısında acaba Bulgaristan iki siya» set mi takip ediyor diye düşünmek mecburiyetinde kalıyoruz. Bir taraf - tan Makedonya ihtilâl komitesini şid- detle takip ederken diğer taraftan Dobriçede yapılanlara göz yumması gizli bir hesap neticesi midir? Halbu- hi Dobriçedeki hareketlerin durdurul ması Makedonya ihtilel siniri lâğvından daha çok kolay bir iştir»