30 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 13

30 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 13

Hanım MİLLİYET. SALI 30 etrendi BU KIŞ NE GİYECEKSİNİZ? Bu senenin kış modaları Moda kadar kumaşla- ra da dikkat Hanımefendi, şık olmak demek z bir elbisenin veya bir man - “ içimini yücudünüze yakıştır Bak değil şık olmak demek güzel kumaş intihap etmek demektir. İyi Mâş yani yapacağınız elbiseye © #ibisenin giyileceği yers mahsus maş intihap etmek işte zarif gi- Yilmenin bir sırrından biri de *#lur. O halde evvelâ siz şuna dik etmek mecburiyetindesiniz. Ku yaşlarınızı ihtimamla zevkle inti- Ap etmeğe... Bu sene yerli kumaşlarımız da Avrupa kumaşları derecesinde hat onları geçen bir maharetle do - tundular. Bu sepe kumaşların hep * biribirinden güzeldir. Ayni ku- Başı doku iğ gevkle intihap edilmiştir ve bunların hepsi birer peri eli ile Meydana gelmiş kadar güzel ve ne tstir, Yün kümaşlar ikiye ayrılmak - hir. Bir kısmı eski Tvedeldi ber 9 kadar hatırlanmakta ise de ne- inden çok değişiklikler ve yenilik- t göstermektedir. Ondan başka sene yeniden yünlü j lâya çıkmak temayülü tedirler, Fakat senenin ye: > il Bu kışın elbiselerinden bilhassa içine gümüş ve altın tel ka Tişmış yünlü mantoluklseda göre- Spor kılığına o mahsus bu Seksiniz. Maşlar ekseriya iki veya üç renkli İbiklerle örülmüştür. Bu kalın ip - Üklerle örülmüş kumaşları yarım Mantolu komplelerde ve spor man tolarında kullanmak her halde çok Sekiz karilı ve yirmi ! dört çocuklu baba Dünyada böyle koca- larda var! Bundan birkaç * zaman evvel Varşovadaki Musevi cemaati rei- 8i ruhanisi nezdine hep beraber se- kiz kadın gelmiştir. Bu kadınların hepsi oldukça zarif giyinmiş ve “ldukça güzel ve henüz otuzunu teçmemiş olan kadınlardır. Bu kadınlar haham başının hu- #üruna çıkınca gözyaşları içinde Müracaatlerinin sebebini anlat - Muşlardır. Hepsi Abraham Kagon ismin - deki bir adamdan müştekidirler Ve bu adam sekizinin da koca- #tdır. Bir misyoner olan bu adam İşlerini yapmak için bulunduğu İS sehirde dei gzel ve bir par Şa'da cıhazı bulunan genç kızlar» yi banışmış ve onların — hepsinin yalbini teshir etmiş ve onlarla ev- Eamiştir. İşi dolayısile mütemadiyen se- yahat etmekte olduğu için hiçbir Artsı onun yaptığı bu oyunun şha varmamış, her şehirde izdi- AŞ etmiş olan bu adamın karıla- içinde sekizi tesadüfen bu me - leden haberdar ölmuş ve birbir. | « gile buluşarak haham basıya mü- ; âcaat ederek şikâyette bulunmuş- " beyaz jilelerle süslemek sizi çok | daha genç gösterecektir. Hanıme- elbiseleri si pa Düz yünlüler bu kumaşların içi- ne fevkalâde uyan şehir elbiseleri olur, Bu elbiseleri beyaz yakalar, | fendi. İçlerine altın ve gümüş teller karışmış kumaşlara gelince; bun - ları çay elbiseleri üzerine giyeceği niz mantolara diktirmek için gene pek kadifeler moda olacaktır. Ipek kadifeler diyince, burada bir an tevakkuf etmemiz lâzrm. Çünkü ipek kadifeler bu sene her modern kadınm sırtını bir yılan derisi gibi saracak ve vücudün çiz gilerine bir elâstikiyet verecektir. | İpek kadifeleri gece elbiselerin de olduğu gibi çay ve ziyaret el - biselerinde de hiç çekinmeden kul lanınız. Gene ayni kadifeden gö - zünüzün üzerine düşecek bir yere yaptırmış olursanız çaylarda en fazla nazarı dikkati celbeden ka- dının kendiniz olacağınızdan zer- rece şüphe etmeyiniz. Bu sene gece elbiseleri için lâ- ma garnitürler ipek kadifeleri tez- yin edecektir, Maamafih dantelin yeniden dirildiğine ve yeniden ba- lolarda güzel kadın vücutlarını süs | değişti Bu kışın elbiselerinden lediğine şahit olacağız. Kulağınıza bir de şunu ilâve etmek isterim ki krep satenin de moda olduğuna sa kın inanmayınız. Paristen gelen ve zerafetine çok düşkün bir hanıme- fendi de benim kulağıma fısıldadı. Sene başından sonra yapılacak Paris moda sergilerinde krep sa- ten ve tafta mebzul görünecektir. Hanımefendi söz aramızda.. A amam ila e * Şapka ve berenizi nasıl giyeceksiniz? Modaya uy, fakat(” güzel yüzünü çirkinleştirme!. Hanımefendi, şapka intihabı çok mülüm bir meseledir. Şapka- nızı intihap ederken daima moda- ya uygun olması kaygusu değil yü- zünüze yaraşması endişesini gü - dünüz. z Bu seneki şapkalar çok müte - nevvi değildir. Yani geçen sene olduğu gibi her tipe uyacak şekil- de değildir. Sizin de malümunuz- dur ki geçen sene bereler, alnı ta- mamile açık ve saçların bir kis - mını gösteren şapkalar, yana giyi- lenler, az kenarlı kloşlar ve ilâh i- lâh vardı. mmmiyiğmimnizmliğmp lp lardır. Bu sekiz kadının Abraham Ka- gandan 24 çocuğu olmuştur. Abraham Kaganın çok müşfik bir baba olduğu söylenmektedir. | 5 | Halbuki bu sene şapkalar ek - seriyetle bir şekli gösteriyor. Bu şekil arkası düz ve bir yanı gözün üzerine doğru tamamile düşen ve âdeta bir gözü tamamile kapayan büyük berelerdir. Bu berelerden maada kurunu vustadaki kadın serpuşlarından il- ham almış acaip şekilde bazı şap kalar dahi görülmektedir. Fakat bunlar fazla eksantrikdirler ve bu yüzden hiçbir memlekette taam - müm etmiyeceklerdir. Gözün üzerine düşen berelere ile Genç kız a Sabah, öğleden sonra, çay, ziyaret, | 245 gece, balo Nikâh olurken sakın fırsatı kaçırma isı Nişanlı genç kıza nasihat Evlenirken gelin olmak istemi. | yor musunuz? Hata ediyorsunuz. | Sakın nikâh olduğunuz gün gelin el | bisesi giymeği ihmal etmeyiniz! Gelin kıyafeti masum genç kız- lık hayatınızın son senbolüdür. O- nu gömerken böyle beyaz elbise- | lere bürünmeniz — ve bunun için d ön) .nerasim yapmanız çok doğru ve çok yerinde bir şeydir. Sonrada güzel elbise giymek ve kendini gü- zel yapmak her güzel kıyafeti tec- rübe etmek bu bütün kadınların hakkıdır. Bunu da unutmayınız ki gelin elbisesini ancak Lir tek gün giye- bilirsiniz. Evlendiğiniz gün ve o gün bu- nu giymezseniz bir daha giyme - nize imkân yoktur. Ömrünüzün sonuna kadar, o gün o fırsatı ka- çırdığınıza yanarsınız. Hem gelin elbiseleri şimdi es- | kisi gibi fazla süslü, fazla volanlı | telli, taclı ve gülünç değil ki gelin elbiseleri şimdi sade ve çok güzel- dir. İşte size muhtelif gösteriyorum. iki model Bunları gördüğünüz zaman şüp- hesiz ki sizin de kalbinizde böyle bir kıyafete girmek için taham - mül edilemez bir arzu uyanacak - tar. en gelince; bu bereler sivri burunlu kadın tiplerine hiç yakışmadığı gi- bi küçük burunlulara da yakışma- maktadır. Bunun için güzel ve klâ- sik bir çehreye malik olmak yani hatasız yüz çizgilerine sahip ol - mak lâzımdır. Hanımefendi, söz aramızda a- ma modern kadınlar arasında ya- ni hiç birimizde kusursuz yüz çiz- gisi yoktur değil mi? Bu modern kadınım bütün güzelliğidir, bu ku- sur bizdedir. * Onun için bu sene şapkanızı intihap ederken modaya güzelli « şsbaşa Güzelliğin esrarı Kadının en büyük silâhı en önce güzel eldir! Ellerin güzelliği- ni muhafaza için neler “yapmalı? Yedi şart... Güzel el kadının en büyük si ! lâhıdır. Yüzü çirkin de elleri gü zel olan kadınlar hiç korkmasın - lar, Muhakkak hoşa gidecekler, mu hakkak bütün diğer güzel kadınlar gibi muvaffakıyet, takdir ve pres- tiş kazanabileceklerdir. Güzel elli kadın âdeta büyük bir defineye ma liktir. Fakat güzel eli güzel kullan mak lâzımdır. Ellerinin güzelliğini muhafaza etmek isteyen bir hanımefendi ev- velâ bu yedi şeyden tevakki etme- lidir. 1 — Konuşurken ellerile hare- ket yapmak, 2 — Ellerimi bir yere bütün kuv | | | İ vetile dayamak ve parmaklarını bu |. vaziyette sımsıkı tutmak. 3 — Tırnaklarını çok kırmızı bir boya ile boyamak. 4 — Büyük elli ise diz kapağın. l dan aşağıda ve bileğinden yuka- rıda kol giymek. 5 — Sigara içiyorsa parmakları nı saratmak. ? 6 — Büyük elli ise kareli eldi - ven giymek, 7 — Ayni parmağa bir yüzük - ten fazla yüzük takmamalı ve bu on şarta riayet etmelidir: 1 — Ellerin kızarmaması, sol gun bir renk muhafaza etmesi zımdır. Bunun için her gece yatar- ken ve her sabah yıkandıktan son ra kollarını tavana doğru kaldıra- rak eli sağa sola mütemadiyen sü - ratli süratli çevirmeli ve bu suret- le kanın işlemesine yardım etme- lidir, Z— Kışm eldivensiz sokağa çık mamalı. 3 — Yaz ve kış kırem kullanma» iL, 4 — Elleri gayet hafif bir suret te ve güya unutulmuş gibi koltuk | Bir Alman darbı meseli “Aşk mideden doğar,, der ve işte bunun için bütün Alman kızları evlen - mezden evvel iyi bir aşçı olarak yetişmeğe ve bu meziyetlerile bir nişanlı bulmağa ve bu meziyetle- rile muhabbetlerini muhafaza et- meğe gayret ederler. Hanımefendi, eğer sizde koca- nızı seviyorsanız, onun gözünü ve gönlünü olduğu gibi midesini de ihmal etmeyiniz. Belki Alman dar- bı meseli doğrudur. Her halde za- rarsız çıkarsınız. İşte bugün size Kem © değişik hem ucuz hem de güzel iki yemek tarif ediyorume İki yumurta akı oiçineazbir miktar rendelenmiş kaşar pöyni - ri koyunuz, bu yumurtaları kuvvet- li kuvvetli döğünüz. Bu bir ha - mur olur. Bu hamuru avucunuza ginizi feda etmemeğe gayret eder- seniz bence dahâ doğru bir şey yapmış olursunuz. alarak ceviz büyüklüğünde yuvar- laklar haline koyunuz. Ondan son- En güzel bir kadın eli kenarında veya dizin üzerine bı - rakmak. 5 — Tırnakları soluk pembelik- le boyamak. 6 — Bir ele bir yüzükten fazla yüzük takmamak. 7 — Dansederken dans arkada- sının arkasına parmakları açıp ya pıştırmamak. 8 — Prmakların daima iki orta parmağı bitişik ve küçük parmak- la şahadet parmağını ayrı tutmak 9 — Erkeklere el verirken: “Ba na hürmete mecbursunuz, Öpünüz şunu,, der gibi elleri kaldırma « 10 — Süslü eldivenler giyme « mek. İşte bunlara dikkat eden bir ha nımefendi ellerinin beğenileceğim den emin olabilir. Hele elleri güzel olanlar için bu mutlaka elzem bir şeydir. Bun lara dikkat etmiyen bir hanmme - fendi zarif ismini almağa lâyik de ğildir. “yi aha edi zeka yolunda büleygilerinden Aşk mideden doğar! (emeklerinizi nasıl pişireceksiniz? ra 150 gram tereyağ veyaht zey« tinyağını kızdırınız bu ceviz bü « yüklüğündeki yuvarlakları kızar » tınız, Ni Bunları çorbanın veya etsuyu- nun yanında yemek çok nefis o « lur. Yemekten Sonra yemek için si- ze bir tatlı tarif edeyim: Bir sıra acı şokola alınız bunu rendeleyiniz ve rendelediğiniz bu şokolayı sıkı dövülmü ta akının içine döki manda da 80 gram toz şekeri bu- na ilâve ediniz ve hepsini 30 di kika durmadan ayni tarafa doğru çeviriniz. Bu bir hamur olur. Bu hamu - ru temiz bir kâğıdm üstüne dökü nüz ve mutedil hararette bir fı rında yarım saat bırakınız. Tatlı yerine bunu kocanıza ve çocuklarınıza verirseniz ber hal- de memnun olacaktır,