30 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 9

30 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 9

FATI 5 KURUŞTUR, hillüyet Sahip ve Başmuharriri : Sürt Meb'usu MAHMUT une 9 uncu sene Ele 3134 Sovyet Rusya ordu sundan bir süvari müfrezesinin geçişi Milletler açıktan açığa MOSKOVA, (Hasusi) — 1 Teş rinisanide başlayacak olan Sovyet | üntihabatı münasebetile M. Kale- İ min neşretmiş olduğu bir makale » de ezcümle diyor ki: Hiç bir memlekette Rusyada ol duğu gibi halk kütleleri bünyevi surette devletin umumi siyaseti ile alâkadar değildir. Teknik noktai nazarından Sov- ANKARA, 30 (Milliyet) — Balkan konseyi bugün ilk içtima - Mı yapacaktır. İçtimaa Yunan Ha- —— —— —— Sinekli yangını Faik Bey tahkikatını tamamladı Geçenlerde Sineklide tren hattı #üzergâhında bir yangın olmuş, bir Muktar orman yanmıştı. Şark demir Yolları Nafra baş müfettişi Faik B., Sinekliye giderek yangının çıkış va- Riyeti etrafında tetkikatta bülun- Kuştur, Öğrendiğimize göre: ateşin ci- İan geçen lokomotif kıvılcımla- Yından çıkdığı anlaşılmıştır. Çünkü, Yangının görüldüğü saatlerde hat- tan hiç bir trenin geçmediği anla- tılmıştır. Yanan arazi takriben 130 dönümlüktür. Faik bey, bu hususta | Yâporunu hazırlamıştır. yet “ Rusya, kapitalizm âlemine mümkün olduğu kadar az bağlı - dır. Sanayün ve bilhassa ziraat â- letleri sanayiinin inkişadı, ziraal kollektifleri vücude getirmesine yardım etmiş ve ümele kütlelerinin sosyalizm tesisine iştirakleri için büyük imkânlar vermiştir. Beynelmilel vaziyetten bahse - den M. Kalenin, bundan daha bir- riciye nazırı M. ak Roman ya Hariciye Nazırı . Titulesco Yugoslavya H ale NAZIr MUA) fik Rüştü Bey iştirak etmektedir - ler. Bu konseyde müzakere edilecek |, mevzuların başlıcaları iktısadi me selelerin tetkiki ile münakale ve tu rizm işleri ve Balkan milletleri ara sındaki fikri temasların takviyesi, Balkan antantı etrafındaki çalış- maların daha müsmir olabilmesi i- çin bir nizamname hazırlanması ve Balkan hukuk sistemlerinin birleş tirilmesi etrafında hazırlık yapıl - ması meseleleridir. Konseyin bil- hassa bu işler üzerinde teksif ede ceği mesaisinde müsbet neticelere varacağı tahmin edilmektedir. İlk içtima yapıldı ANKARA, 30 (Telefonla) — Mukarrer olduğu veçhile busabah saat 10 da Balkan konseyi Hari- harbe teşvik ediliyorlar! Sovyet reisi bunu söylüyor ve ilâve ediyor: Devletler silâhlarını arttırıyor M. Kalenin dünyayı saran tehlike alâmetlerinin üzerine parmağını basıyor ve tehditkâr hazırlıklara işaret ediyor kaç sene evvel harp arzularının halk kütlelerinden ihtimamla giz- lenmekte olduğunu bugün ise açık lan açığa harbi halkın hoşuna gi » decek bir şey haline getirmek için çalışılmakta ve harp lehinde hudut suz reklâm yapılmakta olduğunu ve bundan bilistifade bir çok dev- letlerin silâhlarını arttırmakta bu- lunduklarını yazmaktadır. M, Tütalemcen ei la SO e İl Sl çikis Ankara içtimaları bugün başladı Balkan milletleri ve antantı etrafındaki münasebet ve çalışmaların daha müsmir olması için tedbirler alınacak Muhabirimizin son dakikadaki haberleri FAR ni M. Puriç Hariciye vekilimiz Tev | Bugünkü içtimada toplananlar M. Maksimos, M. Titülesko, M. Puriç, Tevfik Rüştü Bey Misafir nazırlar şerefine saat 1345 te Millet Meclisi Reisi Kâ - zum Paşa tarafından Anadolu ku- siye vekâleti Encümen salonunda | lübünde hususi bir öğle yemeği ve- ilk içtimatm akdetmiştir. gilecekiir ia 30T. EVVEL 1934 Balkan Konferansı Bugün Ankarada Avrupanın | Vaziyetindeki Tehlike! İM. Baldvin ve Makdo- nald ne diyorlar? Sulhu kurtarmak ve İn- giltereyi kuvvetlendir- mek için ne yapmalı? M. Mac Donald O, 4 LONDRA, 30 (Milliyet » akşam) — Mister Baldvin boyonatta bulunarak demiştir biz — Avrapanm bugünkü vaziyeti kar- #wnda zaif bir İngiliz hükümetinin na- sıl bir tesir yapabileceğini düşündük #itriyorum, İçtimai ve demokretik istile- rarm.ve sulhun en büyük zımanı bütün “Galen ra mensup duriendiş şahsiyetler. den müteşekkil mill ihülkümetin devasi- dır. Sir Con Simon da siyasi iştiraki me- sninin devamı lüzumundan bahsetmiş- ör. LONDRA, 30 (Milliyet » akşam) — Başvekil M. Makdonald irat ettiği mü Sih kavgası Devam ediyor Japonlarla Amerikalılar arasında yeni müzake- re ve temaslar yapıldı LONDRA, 30 (A.A.) — Neşre- dilen resmi bir tebliğde Amerika ve İngiltere murahhasları arasın « da müzakerelerin yeniden başladı ği ve bahri müzakeratın son safha sı hakkında aralarında fikir teati edildiği bildirilmektedir. LONDRA, 29 (A.A.) - (Gecik- miştir.) — Bu sabah Japonlarla Amerikalılar arasında kırk beş da kika dewam eden bir görüşme ol- muştur, Japonlar, bu görüşme es - nasında İngiliz mümessillerile yap tıkları gibi noktai nazarlarını izah eylemişlerdir. Bugün yeni hiç bir şey olmamıştır. Japonlar, taarruz silâhlarının tayyare gemileri, on bin tonluk kruvazörler olduğu id- diasındadırlar, Hacim yekünu hakkında hiç bir rakam ileri İmemiş ve buna da ir hiç bir teklifte bulunulmamıştır. Müzakereler, üç cihetli bir müşkül maktadır. — Afyonüşleri « Kimyâgerler heyetinin ra- poru bekleniyor Cemiyeti akvamın afyon bürosu, afyon memleketlerinde ayni formu Tün kabulü hususunda uyuşturucu maddeler inhisarı idaresine bir ra- por göndermişti, İnhisar idaresi, bu raporun tet- kikini kimyagerler heyetine bırak- (Devamı 7 inci sahifede) ğe LL AA i Müdür : 24318, Yazı işleri müdürü : 24318, Idare ve Matbaa: | Fani i Talebe birliğinin lağvı kendilerine tebliğ edildi Üniversite birliği yapılacak Talebe şimdiki kasketleri de giymekten menedildiler. Yeni çeşitleri gapılacık Fakülteler talebe cemiyetleri ida re heyetleri, toplanarak Rektör Cemil bey tarafından kendilerine bazı talimat verilmiş ve bu talima- tın derhal yapılması — istenmiştir. Buna göre, üniversitede, fakülte ta lebe cemiyetlerinin rakile bir “Üniversite talebe bi teşkil e - dilecektir. Şimdiki Milli Türk Ta- be birliği dağıtılacaktır. Birlikte halen mevcut yüksek mektepler ta- lebe cemiyetleri, birleşerek, ayrı- <a bir birlik yapabilirler. Bundan başka Cemil bey, halen, Üniversite ve yüksek mektepler ta- lebesinin taşımakta oldukları kas- ketin de değiştirilmesini bildirmiş- tir. Şimdiki kasketlerin yerine yal- Büyük e milli şairi Fm | Milli Türk Talebe Birliği firması nız Üniversite talebesinin taşıyabi- leceği bir kasket numunesi kabul edilecektir. Üniversite kasketini di- ğer yüksek mektepler talebesi giye- (Devamı 7 inci sahifede) Firdevsinin mezarı. Hey'et Tahrandan döndü. İranla sıkı bir kültür mü- nasebeti idame edeceğiz Tahran kongresi beş gün sürdü FuatBeyin beyanatı Firdevsinin 1000 inci yıldönümü münasebetile Tahranda (yapılan merasime hükümetimiz namına iş- tirak eden edebiyat fakültesi deka- nı Köprülü zade Fuat ve fakülte- doçentlerinden doktor (o Ali Nihat beyler Semplon ekspresile şehrimi- ze dönmüşlerdir. '— Firdevsinin yıldön Tahranda toplanan kongre beş gü sürdü. Kongrenin de gerek İran- (Di JDostmemleketten dönen Köprülü zade Köprülü zade Fuat Bey