15 Kasım 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

15 Kasım 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

İttihat v ve e ye ait | Yunan iktisat vesikalar ve bir miri Ali Haydar Mithat Bey mektup hâ- disesi hakkında izahat veriyor İltihat ve Terakkiye ait tefrika ? münasebetile Mithat Paşa mer ii. mun oğlu Ali Haydar Beyden e mektup aldık. Bu mektubu a neşrediyoruz: (lttihadı Terakki merhum Bahattin Beyin bıraktığı vesikalara göre) İl pen meşretmekte olduğunuz n bir kaç yerinde ismim geç- ve dahile sevketmiş — olduğum yüzünden bazı zevatın se i feliketi olduğum zikrolunmaktar “ Bahattin |,» mutlak zamanı unutmuş ve en sanma başa oe gibi beliy- musahlat ğunu *- istememiştir . Avrupadan Türlci- Ye gönderilen mektuplar talep vuku- Adresi kaydolunarak ve son de- itina edilerek gönderilir idi. Oy- orta mektup ve beysaname gün tü Çünkü bu yüzden zuhur © olr aya emi ve tahakkümün me kadar bi- inene dönene hlyle bir kler e karşı açtığımız mücadelede başkala- azını yakmaktm dalma tevakki San Abdülbamidin nüfuzu bü merelere kadar çıkabileceğine müd- iğumdan hiç bir zaman ih- elden bırakmadım. Bon merhum in Şakir Beydon daha mantıki bekler Biz idama im adamlar idik, istipdada karşı açmış idik. Amali fikrimize edenlere karşı ne kadar dikkat ina etsek gene tehlike melhuz idi. t ya vasıta olan mahallin ve yabut i mektubun lâkayt hareketi böyle felâketi tevlit edebilir idi. Binacn- nüfuzu ile İngiliz postahanesi va- çile gönderikm gazete ve mektup- . Evrakım arasında bulup şuraya tiğim ve bana Bağdattan Hintli asıllarıdır ki bunların birer suretini çıkarıp v eysie nezaretinin o Avrupada iken Wwniş ve İngilterenin İstanbul s6- Sir Okonmor'un me derece Abdülha- lm yardım ettiğini | gönüdat vilâyeti Aliyyesine are Umuru Dahiliye ektubi kalemi MN — —— Utafotlu indim hazretleri e vilâyeti pi em 12 Ey. 822 tarihli telgrafnamesi cevabıdır. dültanda münteşir bazı gazetelerin İh rakı muzirrenin Linç kumpanyası wile ve diğer evrâk ile ithal edil- Zibi Kalkute şehrinde çıkan 26 Ce- el ahir 324 tarihli nushasında bir ma- mefsedetkârane münderiç bulunan ül Metin gazetesinin dahi Bağdat Hiz Postahanesi vesadetile ithal kı- ta olduğu işar olunması üzerine habere Hariciye Nezareti celile- Kn cevaben varit olan 14 Terini Sa- 22 tarihli ve 439 numorolu tezkere İngiliz Postahanesince mw e ithali memnu olan bilcümle ev- Mürsülü © aleyhlerine & verilmeyip postahanelerine inde edilmekte Ryu cihetle mezkür postahane memu- Nİ tarafından bu bapta ihmal ve te İİ yuku bulmuş olmıyacağına dair lilere Sefaretinden cevaben verilen tercümesinin gönderildiği | izbar Muşta. Olbapta emrü hazreti men- 1 ginrindir. | Şavval 324 21 T. Sani 322. Nazırı Umuru Dahiliye MEHMET MEMDUH dat vilâyeti Ali; Es Ali | Umuru Dahiliye Mektub kalemi 108 © Utsletlu Efendim Hazretleri. 11 Teşrini Evvel 322 tarihli ei ei zeyildir. Kalküte- X kan Cebeli Metin gazetesinin posta edecek tekmil nüshalarını tev- a Bombaya inde mesi zamnda İngiliz. postahanesi lima ita edilmiş olduğu ve ileride Yakıt mesine ve üzmez mu: t meydan verilmemek üzere tebligatın yilyeti giiyyelerinden kadan doğruya konsulatoya | icrası Niğist Konsulatosundan cevaben bildi- Pine dair İngiltere Sefaretinden bu tercümesinin ie icabı Hariciye nezaret celi Varit olan 25 K. Evvel 322 tarihli ma mümerolu tezkerede izbar kılın- a masruf buy: göre ifayi munmeleye hime- urulmak babın- e “eri irade hazreti menlehül emrin. Küliğe 324 31 K. Evvel 322 Nazırı Umuyu Dahiliye e MEHMET MEMDUM kiki vesiku mütelan olunursa görü- Nİ Abdülhamidin nufuzu istipdadın- Ve postaları bile kurtulamamış- ei hududundan diyarı çıkar ül nazrı İs- Avrupa ini kiylü kale ştur, Memleketin ve milletin Yi bırakıp şahıslar aleyhine bu ka- bir kumda bir takım ahlâksız adamlar ve hafiyeler vasıtasile elde etmesi ihtimalden | baid değildir. Abdülhamidin 33 senelik bir saltanatı memleket için ne kadar feci ohval hazıriamış ise şahsı hülkümdearisi Avrupada bulunan bazı ricali devlet nezdinde nufuzu kudretini o kadar mu- hafaza edebilmiştir. 1902 de Fransanın Başvekili bulunan Waldek Ruso gibi meşhur bir rüclü si- yasi Pariste inikat edecek olan genç Türkler kongrasın: (Abdülhamit benim dostumdur) diye menetmiş ve g yalnız hususi bir surette imikadma saade ederek bizde Polisin müdahalesin- den kurtulmak için Fransa Enstitü aza- smdan Mösyö Lefer Pontalesin Avenu de Tırakaderoda bulunan evinde top- lanmağa mecbur olmuş idi, Bu gibi hadi- seler karşısında Abdülhamidin bir mu- habere yakalaması güç bir şey değildi. Binaenaleyh Bahattin Şeke Beyin bahsetmek istediği mektup hadiselerin» den malümatım yok idi. Fırkalar ile ademi ittihadıma geline Bunların hakikatini dahile yazmağı zum görülmediğinden esbabı tayin edil- miyordu. Bir gün çıkacak olan ve yaz- mış bulunduğumu hayatı siyasiyem bu gibi ahvali mufassalan kayt ettiği gibi şurada söyliyebileceğim bir şey var ise o da gençliğimden beri harisi ikbal ol- madığımdan bu fikir altında bulunanlar» Ja teşriki mesai etmedim. Amâlini yal. nız vatanın ve milletin selâmeti uğruna çalışmağı emel edinmiş bir şahısn şunun bunun tahakkümü altında ve şahsa hiz- met suretile ifayi vazife etmesi mü kün değil idi. Zaman, bunu mutenovvi bir suretle isbat etmiş olduğundan faz la izahat vermek Tüzumind gö lim. Ali Haydar MITHAT Fransız kabinesi Parlamentoda (Başı 1 inci sahifede) ehemmiyetle takdir edilmiştir. M. Flandinin muvaffakıyefi âşik, is reisi M. Buison umumi si- yaset hakkındaki takrirlerin müzake- resi için zaman tayin edilmesini tek » lif edince, M. Flandin derhal müzake- reyi kabul etmiş ve fakat, itimat veya ademi itimat kararmın akşam üzeri için takrir sahiplerinin sözlerini kısa tutmalarını şart koymuş tur, Diğer takrirlere gelince, Başvekil unların, müstacelen müzakeresini İs tediği bütçenin kabulünden sonra gi rüşülmesini istemiştir. İtimat kararı PARIS, 14 (A.A.) — Meclis, M. Lorant Eynak ile radikal fırkası par» lamento grupu reisi Delboz Barety'nin talıririni kabul ederek hükümete 423 rey ile İtimat etmiştir. Ayan meclisinde PARİS, 14 (A.A.) — Ayan meclisi hükümetin beyannamesini büyük bir hararetle karşılamıştır. Beyanname - nin, hükümetin cumhuriyeti müdafaa arzusunu gösteren kısmı mutat olmı- yan bir şiddetle alkışlanmıştır. Gazeteler ne diyorlar ? PARİS, 14 (A.A.) — Havas Ajan sı bildiriyor: Fırkalar arasında siya- si mütareke devam etmektedir. 118 € karşı 423 gibi büyük bir ekseriyet Flandin kabinesinin elde ettiği muvaf fakıyeti göstermektedir. Bötün gaze - teler bunu kaydetmekte ve ekserisi Flandin kabinesine tam bir itimat gos termektedirler. Maten gazetesi diyor ki: “Şimdi meclisin bu tecrübeden son ra milli birliğin her zamandan ziyade lâzım olduğu şu sırada, ciddi surette işe koyulacağı ümit edilmek icap e - der” Pöli Parizien gazetesine nazaran, M. Flandinin aldığı rey, Meclisin si - yasi mütarekenin korunmasına bağlı kaldığına bir delildir. Jurnal gazetesine göre, yeni bükü- inet sağlam bir parlamento temeli zerine kurulmuştur. Fakat radikaller le mutedillerin birliği pek te istekle ol- mamıştır. Pöti Jurnal gazetesi, meclisin mü- tarekeyi tekeffül eden ve tazyikler haricinde doğmuş olan bir cumhuri - vet birliği hükümetine malik olmak - *an mütevellit memnuniyetini kayıt ve fakat meclisin, parlamento usulünün “om tecrübelerinden birini yapmakta olduğuna kani bulunduğunu beyan e- diyor. İngiliz gazeteleri ne diyorlar? LONDRA, 14 (A.A.) — İngiliz ga veteleri Flandin kabinesini çok sami- mi bir tarzda karşılamaktadır. Gaze- teler hükümetin beyannamesini iyi tef sir etmekte ve bu beyannamenin par- amentoda temin ettiği büyük ekteri- yeli ehemmiyetle kaydetmektedir. Yunan - Arnavut (Başı 1 inci sahifede) tazyikatı protesto etmek üzere u « mumi bir miting icrasına karar ver mişlerdir. Mitingin devam ettiği müddetçe sinemalar kapanacak ve sanayi erbabı işlerini tatil edecek lerdir. Otobüsler de işlemiyecek- lerdir, n Yunanistanın deniz programı ATINA, 14 (Milliyet) — Baş - vekil M. Çaldaris dün Hariciye ve Bahriye nazırlarile Yunanistanın deniz programı üzerinde müzake - relerde bulunmuştur. Nazırı dün Fabri- kalarımızı gezdi (Baş: 1 inci sahifede) dura fabrikasına geçmişlerdir. Rıkıtmda, fabrika müdürü Saip B., Beykoz kaymakamı ve diğer zevat ta. rafından karşılanan misafirlerimize ev- velâ, deri fabrikası gezdirilmiştir. Burada müdür Sabit ve başmühen - dis doktor Nuri Beyler tarafındin fab. Sunan İktwsat nazırı fabrikada izahat alıyor rikanın tarihçesi, bugünkü (faaliyeti, çalışma kabiliyeti hakkında etraflı iza- hat verilerek muhtelif nümuneler gös - terilmiştir. Dost Yunan nazırı, tesisat ve ima- lâtla yakından alâkadar olmuş, gördü. ğü mükemmeliyet ve intizamdan dola yı muhtelif vesilelerle memnuniyetini beyan etmiştir. Deri fabrikasmdan sonra, kundura fabrikası da gezilmiştir. Yunan İktisat mazı, bu kısımda yarım saatten Fazla kalmıştır. Misafirler saat 11 e çeyrek — kala fabrikadan ayrılmışlar, tekrar motöre bi Derek yata geçmişlerdir. Ertuğrul ya tı biraz sonra iç birmana hareket elmiş- sat vekili Celâl, Atina sefirimiz Ruşen Eşref, protokol umum müdürü Şevket Fuat Beyler ve refakatinde bulunan di- ğer zevat ile birlikte denizyolları vıh- tmma (çikarak Perapalas oteline git- va husuzi surette öğle yemeği yenil miştir. Yemekte Celâl, Rüşen Eşref ve Şevket Fuat Beylerden mazda © Vali Muhittin, belediye muavini Hâmit, Bo. Ju mebusu Falih Rıfkı Beylerle Yu - nân ceneral konsolosu Mösyö Kapsa- lis bulunmuşlardır. Yemekten sonra Mösyö Posmazoğlu vali Muhittin Beyi ve Fener patrikha- mesine giderek patrik Fotiyos efendiyi etmiştir. ziyaret Bakırköy bez fabrikasında Misafirlerimiz, öğleden sonra saat 16 da Bakırköy bez fabrikasını mişlerdir. İktisat vekilimiz, Bolu mebusu Fa- Hih Rıfkı, Sümer Bank umum müdürü Nurullah Esat Beylerie birlikte 16 ya çeyrek kala fabrikaya gelmiş, bir müd. det istirahat etmiştir. M. Pesmazoğlu, refaketindeki heyet- ie beraber fabrikaya gelince, derhal ye- ni inşa edilen ve kurulan pavyonların gezilmesine başlanılmıştır. Evvelâ, kazan ve hallaç (daireleri dolaşılmıştır. Fabrika müdürü Fazlı B. dost Yunan mazırına ber kısımda et - raflı şekilde izshat vermiştir. M. Pesmazoğlu her şeyi en küçük teferrüztına kadar vukufla tetkik etmiş ve tesisat hakkında izahat almıştır. Iplilhaneden sonra, dokuma kısmı ve diğer düireler de gezikniştir. Yün ipliderin cins ve nevilerini gözden ge- giren, evsafı hakkında o malümat alan M. PFesmazoğlu, fabrikadaki tesisatı ber cepheden mükemmel bulmuştur. Muhterem misafirlerimiz, ayrılmken Iktisat vekilimiz Celâl Beye teşekkür etmiş, “tam manasile modern bir kon bina,, demiştir. Buradan otomobillerle Perapalasa dönülmüştür. Falih Rıfkı Bey de fabrikanın def- terine şu satırları yazmıştır “Hlarpte ideailik kelimesi di. sulhta bu kelimenin yerine sanayi gez geçli. Türk istiklâl sanayiinin başlıca te- mellerinden biri burada yapılmakta o- lan beyaz bezdir.,, 14-11-84 M. Pesmazoğlunun beyanatı Mösyö Pesmazoğlu dün Perapalas otelinde gazetecileri kabul ederek Tür- kiye ile Yunanistan arasnda movcut ik: tisadi teşriki mesai hakkında şayanı dikkat beyanatla bulunmuştur. Mösyö Pesmazoğlu, yeni Türk - Yunan tica - ret müabedesinin en bariz hassası ne olduğu mealinde sorulan suale cevaben demiştir kiz — Munhedenin en bariz o noktası, iki memleket arasında samimi bir teş- Türkiye ve Yunanistanın samimi bir ar- zu göstermiş olmalarıdır. Muhterem meslektaşım Celâl Bey ve ben Ankara» da, iki memleket arasındaki mübade - leyi arttırmak için çalıştık, Bütün bunlar ileride & yapacağımız teşriki mesai için bir hazırlık mahiye- tindedir. "Türkiye ile Yunanistan aratmda &- cari münasebat, esasen aramızda mev- cut yakınlık o dolayısile pek srkı bir haldedir. Türkler ve Yunanlılar harp ve ihtilâflara rağmen, dahma biribirile #ünasebatta bulunuyorlardı. Bugün i- ki hükümetin takip ettiği | siyaset, İki bu a milletler ilham e —— ————— —— , temaslarımızda Türk ve Yunan ticare- “lik müstahsil bir memlekettir. Yuma Yolunu bulmak kabil olacakır. | re, Türk sanayii, yerli ihtiyacm irc “| Gayrimübadiller Toplandılar (Başı 1 inci sahifede) yelinin raporu okundu. Bu rapor avu- kat Ali Beyin bir tek muhalif reyine mukabil diğer aza tarafmdan aynen kabul edildi. Bundan sonra gayrimü - badilleri alâkadar eden meselelerin Birçok aznlar komisyonun vazifesini hakkiyle ifa etmediğinden şikâyet et- tiler ve ezcümle dediler ki: — Komisyon şimdiye kadar pek az iş gördü. Daha fazla iş görür ve bizi ten kurtarabilird; Nuri Bey bu iddia- azlardan bazıları bu yı reddetti, fakat fikirde ısrar ettiler. Kongre azaların- dan ekserisi de reisin fikrinde idiler, Bu sebepten kongre azasından birçok diller Cemiyeti idare heyetinin bir se- nelik faaliyet raporunda bono ve para tevzi, Ziraat Bankasma evvelce tes - lim ettirilen 7 bin parça maldan 1045 parça daha mal verildiği bildirilyor ve buna mukabil © şimdiye kadar bin parça malın satıldığı zikrediliyordu. Rapora göre şimdiye kadar 500 bin liralık bono iptal edilmiştir. İkinci top lantıda yeni idare heyetinin seçimine başlandı. Bu esnada da garip bir hâ- dise oldu. İntihabatta 120 rey sahibi bulunurken tasnif neticesinde 122 rey çıktı. İki rey imha edildi. Tasnif neti- cesinde Celâl Nuri, Hüsnü, Cemal, Dervis, Hasan Vafi, Cafer Tayyar, Şe- fik, Şahap, Salih Beylerle Halil Pa - şa, Saadet Hanımdan mürekep eski i- > heyetinin yeniden seçildiği anla- tıldı, dilmiştir. Ticari mübadelenin bir" kat daha inkişaf bulmasını emrediyor. Işte bu sebepledir ki ticari teşriki mesai yalnız Ankarada imza ettiğimiz muahededen ibaret değildir. Noşredilen resmi tebliğle — bildirildiği veçhile 15 kânenuevvelde mütehassıslardan mü - rekkep bir beyet toplanacaktır. Bu he- yet mahsulâtmmızın ecnebi memleketle- ve ihracı için ittihazı lâzem gelen ted- birleri düşünerek bir rapor hazırlıyacak- tir, Ankarada Celâl Beyle © vaki olan tinin arttırılması için me yapımak lâzrm geldiğini tetkik ettik. Hattâ bir çok ih- tmaller arasında gümrük ittihadı me - selesini gözden geçirdik. Bu sebeple Türk - Yunan iktisadi münasebatının yakında kolaylıkla inkişaf edeceğini zan bediyorum. Türkiye tabii servetlere ma- mistan ise tüceardır. Bu sayede iki memleket arasında müşterek menfaat Bu meseleyi Celâl Beyle tetkik e - in gümrük ittihad meselesini de suu bahsettik. Ve Balkan hariciye hazırları konseyinde takarrür etmiş o- İan umumi ilsisadi şeraite bir zemin ha- zırlamağa çalıştık. , Ankaradaki metaimizi size burada da üç noktada hülâsa edebilirim: Birincisi iki memleket © arasındaki mübadelenin arttırılması, ikincisi yeni ticaret muahedesinin mübadeleyi ko - laylaştırması ve üçüncüsü de muahe - denin ileride daha geniş bir teşriki me- saiye başlangıç olmasıdır . — Türk ve Yunan sanayii arasında bir teşriki mesai yapılacak udi? — Bu teşriki mesai esasen mev - guttur. Celâl Beyin bana dediğine gö- altmışını temi edebileceki Şu hal de Yunan sanayii için de Türkiyede pri var demektir.,, Mösyö Pesmazoğlu bundan sonra Türkiye | sanayiinin inkişafından bah - sederek dedi kiz — Türkiyenin sanayileşme prozra- mı rasyonel bir şekilde hazırlanmıştır. Bu sahada gördüğüm terakki şayan hayrettir. Pamuk mensucatta ve mani- fatura sanayindeki tekâmül ber tür. Tü takdirin fevkindedir. Bilhassa rek- Ilımcılığın | inkişafından bahsetmek is- terim. Anlıaradaki sergide İş Bankası i- çin yapılan ilmi reklâmlar çok cazip ve nazarı dikkati caliptir. ayrılırken burada gör- da Atinayi ziyaret etmek vadinde bu- Dün keyi ziyafet M. Pesmazoğlu şerefine dün akşam sant 18 de Tokatliyan otelinde ti şet odası tarafından bir çay ziyafeli Bu ziyafete İktisat vekilimizle bir gok zeyat hazır bulunmuştur. Misafirimiz bugün gidiyor M. Pesmazoğlu bu sabah Adirya va» purile Pireye dönmek üzere şehrimiz- hareket edecektir. den Muhterem misafirin ve rofakatinde- ki heyetin gidişinde merasim yapılacak- tar, Bir ziyaret Şelyrimizde bulunmakta olan Yunan ayan meclisi reis vekillerinden : Mös- yö Stamolis dün Perapalas oteline gi- derek Mösyö Pesimazoğlu'nu ziyaret Fırka grubu Tecdidi intihap Kararını nasıl verdi Kadın Birliğinde be- Bu! garistanda | (Başı 1 inci sahilede) bu ayın 5 ve 6 sında Köstendil ile civa- rındaksi bir kaç köyde ve Sofyada otu- ran bir Makedonyalının evinde araştır» malar yapıldığı ve ticesinde tan bu araştırmalar ne- silâb, raühimmat le Makedonya ih- kilâtmın bir kısım dosyaları el- bildirilmiştir. Dosyalardaki vesikalardan bazısı 19 mayısta yeni rejimin teessüsünden sonraya aittir. Polis bir çok tevkifat © yapmıştır. Tahkikat devam etmektedir. (Başı il inci sahifede) ni müddetini doldurmadan intiha- batı yenilemeye karar vereceği bir buçuk ay evvel duyulmuştu. Bu hu susta gazetemizin verdiği mufas - sal malümat o zaman Anadolu A- jansı tarafından tekzip edilmiş ol- masına rağmen haberin doğrulu - ğu bugün tahakkuk etmiş bulunu- yor. Filhakika son günlerde bu şa- yianın Ankara siyasi mahafilinde günün meselesi halini almış olma- sı üzerine Fırka grupunun dünkü toplantısında grup azalarından bir zat fırka reisliğinden bu rivayet etrafında tenvir edilmek arzusu- nu izhar etmiş idi. Bu vaziyet üze- irne Fırka grupu reisliği sabaha karşı Hâkimiyeti Milliyeye gön - derdiği bir tebliğ ile grupu bugün saat on beş buçukta toplanmaya davet etmitşir. Bugünkü toplantı - dan evvel Meclis koridorunda mü zakere mevzuu duyulmuş ve bu mevzu etrafında mütalealar ileri - ye sürülmeye başlanmıştı. Başve - kil Paşanin dikkate şayan izahatı- nı müteakıp grup alkışlar arasın » da intihabatı yenilemeye karar vermiştir. Grup kararınm Millet Meclisine ne zaman arz ve teklif edileceği henüz malüm değilse de herhalde ay sonundan Sa Millet Meclisinin bu hususta bir karara varcağı muhakkaktır. Dördüncü Büyük Millet Meclisi intihabatı ye nilemek kararını verdikten sonra dahi belki de birinci kânun orta - larına kadar bir müddet toplantı- larına devam ederek elde bulunan ve hükümetçe yakında Meclise sev 'kedilecek olan mühim ve müsta - cel işleri görüşerek neticelendire- cektir. İntihabatm iki ayda ikmal edilebileceği ve beşinci Büyük Mil let Meclisinin martın başımda fev- kalâde olarak toplanmaya davet edileceği anlaşılmaktadı Yeni Meclis ilk iş olrak 1935 bütçe pro- j meşgul olacaktır. 1935 büt- çesinin Nisan sonuna kadar yeni Millet Meclisinden çıkmasına ve bu suretle mebusların Mayısta top- lanacak olan büyük ii ri si işlerile meşgul. olabilmelerine izin hazırlanacağı tahmin edil- mektedir. Deveran eden bir riva - jete göre Halk Fırkasının intiha- batta göstereceği namzetler arasın da esaslı değişiklikler olacaktır. Bir dereceli intihap ile kadınların mebusluğu hakkında önümüzdeki iırka kongresinde bazı kararlara | varılması ve diğer intihapta bu ka rarların tatbik sahasına konulma- 41 mevzuu bahistir. dava dersler İZİN üksek ve mukte- dir muallirleri tarafından verilmekte - dir: Fransızca: Cumartesi, çarşamba Rıhtım, Dok larını hatırlatırız. eylemeleri lâzımdır. Adapazarı Türk Ticaret Ban. kası Sabık İdare meclisinin vukuu istifasına mebni Banka uhde ta- sarrufunda bulunan Demir ve A- ğaç eşya fabrikası Müdürü Mü- kendis OSMAN HÜSNÜ BEY na. mına mukaddemen Dairemizce 19 Kânunuevvel 933 tarih ve 2293-57 numara tahtında tanzim kılman u- mumi vekâletnamenin im'izali ta- biye n:Xaran nihayet bulmuş ol- duğundan mumaileyhin bu tarih. ten sonra Banka ve Fabrika namı- na tedviri umur ve muamelâta me- zun olmadığı ve her ne şekilde o- lursa olsun temsil hakkı zail oldu. ğu ve mevzuubahs vekâletname. nin verdiği kâffei hukuk ve salâhi- yetin kendisinden nezedildiği ma- Tâmu olmak üzere ilânı mezkür Banka Umumi müdürlüğünden ta- lep edilmekle ilân olunur. (4793) Osküdarda Çarşı boyunda Büyük ha- mam namile maruf mahalde O Sakinler Şerife Saliha ve Hema hanımlara : Osküdar sulh 1 inci hukuk mahkeme. sinden : Mehmet Halit Bey ile şay'an ve müştereken mutasarrıf olduğunuz Usküdarda Karadavutpaşa mahallesinde eski Karacaahmet yeni Hakimiyeti Mil. liye caddesinde 143, 145, 147, 149 emlâli No. lu çifte hamam denmekle maruf ha- len arsa ve dükkândan ibaret olan ha- mam ve arsanın İzalei şuyu davasinm gi- yaben cari muhakomesinde : Talep üze rine keşfine karar verilen mezkür gayri menkulün ehli vukuf marifetiyle mahal- len yapılan keşif neticesinde hissedarla» rın çok ve hisselerin az olması hasebiyle mezkür gayri menkulün kabiliyeti taksi- miyesi olmadığı ehli vukuf mühendis ta» rafından verilen rapor mündericatından ve 5297,5 bira değer ve kıymette bulun- duğu intihap ve tayin edilen diğer ehli vukufun ihbarlarından anlaşılmış ve mua meleli gıyap kararının tebliği müddei vekili tarafından talep edilmiş ve muha- keme 15-12.934 cumartesi günü saat o- na talik kılınmış olmakla taksim kanu- nunun maddei mahsusasına tevfikan müd denbihi mezkür gayri menkullerdeki hiş- senizi kıymeti mezküre üzerinden müd- deiye satmağa veyahut müddeii mumai- leyhin hissesini kezalık kıymeti mezkü- re üzerinden almağa rıza ve muvafaka- tiniz olup olmadığını tarihi tebliğden itibaren on beş gün zarfında tahriren bil. dirmediğiniz ve yevmü ve vakti mezkür- da da mahkemeye gelmediğiniz takdir. de muamelei mukteziyenin ifa kılınaca- ğı tebliğ makamına kaim olmak üzre i- lânen ihbar ve beyan olunur, (4783) Adapazarı Türk Ticaret Banka- sı sabık Umumi müdürü AHMET ASIM BEY"in vukuu istifasına meb ni mukaddema Dairemizce 19 Kö nunuevvel 1933 tarih ve 3296.586 numara ile tanzim kılınan Umumi vekâletnamenin hüküm ve mahi- yeti nihayet bulmuş olduğundan mumaileyhin bu tarihten sonra A- dapazarı Türk ticaret Bankasma izafeten tedviri umur ve muamelâ. ta mezun olmadığı ve Bankayı her ne şekilde olursa olsun temsil hakkınm zail bulunduğu ve mev- zuubahs vekâletnamenin verdiği kâffei hukuk ve salâhiyetin ken- isinden nezedildiği malümu ol mak üzere ilânı mezkür Banka U- mumi müdürlüğünden talep edil- mekle olunur. (4793) YENİ NEŞRİYAT 1 Fotoğraf haberleri Üçüncü nüshası bugün çıkan “Fo- toğraf haberleri” mecmuasında çok güzel iki rö nefis bir hikâye ve haftalık yerli, harici yere hiç bir yerde intişar etmemi; yazılarile birlikte tel toğraf haberler” nin üçüncü sayısını okuyucularımıza tavsiye ederiz. Hafta Haftanın birkaç sayıda, iç sahife- ni bir eekor ilâve etmiştir. Haftanın bu sayısının iç sahifelerindeki rersii resimler, kapağındaki tablodan daha ve Antrepo Türk Şirketi Tahvilât Sahipleri İkinci Heyeti Umumiyesi 5 T. Sani Y34 tarihinde gazetelerde intişar eden ilân mucibince Istanbul Rıhtım, Dok ve Antrepo Türk Şirketi Tahvilât sahiplerinin 1906 senesinde şirketçe tahvilât ihracı suretile akdedilen | istikraza sit servisin devlete nakli hakkında hükümeti celile tarafından vâki olan teklifi müza- kere etmek üzere 21 T. SANI 934 ÇARŞAMBA GUNU saat on buçukta Beyoğlunda İstiklâl caddesinde. No, 140 eski Fransız Tiyatrosu salonun- da ikinci defa olarak heyeti umumiye halinde içtimaa davet edilmiş olduk- Tuhvilât sahiplesinin içtimada hazır bulunabilmesi | için tahvillerini yevmi içtimadan evvel İstanbul veya Paris'te Osmanlı Bankasına tevdi IDARE MECLISI «4S