1 Aralık 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

1 Aralık 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Muhabir mektupları İncirden sonra zeytin Ürün meydan alınca dış pazarlardan istek yok deye piyasayı kırıyorlar Aydın (Milliyet) — İncir geçti, pa- Mmuk ekimcilerinin bu yıl epey yüzünü güldürdü. Inhisarlar idaresinin özenile | Bütün ürükümüz de iki üç /oyıldır | Böğründe kalan ekimcilerine bu yıl gö- | henç verdi. Mıntakamızın önde gelen bu ünlerinden sonra zeytin gelir. Geçen kışm çetin souklarından bu Yil zeytinin tutumu pek yavuz deyildi. Yazm kurak gitmesi de ürünü kavur- du, Fakat sonbahar yağmurları bu ü - Münümüzü de düzeltti ve zeytincileri kı- Yança erdirdi. Ama, piyasa oyunları bunu da altüst etti. Urün meydan almca alıcılar dış pa - | Zarlardan daha istek yok diyerek piya- | #iyı 4 kuruştan açtılar, Zeytinciler diş piyasa açlacak, zeytin yük #elecek diye bekleşirken, söz bir- | liği eden fabrikacılar piyasayı 100 Paraya düşürdüler. Bu &5öz birli ğini o kadar açığa o vurdular ki, dab- kikacılar komisyoncularını da birleştir. diler. Topu birden bir fabrikaya mal toplayorlar. O doldu mu ikinciye veri- Yorlar. Bunu güren zirat bankamız | 2eytincileri bir sraya topladı, onlara kurumlanmağı öğütledi. Ilk önce bu i- $e fabrikacıları da karıştırmak istedi, Lâkin, onlar açikça bu kurumlanmada | bizim yerimiz yok dediler. Biz böyle | düşündüren her, kurumlanma kalkınma- sında olduğu gibi, bu kez de fabrikacr , tüccarların zeytinciler o arasma Yayılarak aksi peöpağandaya koyule caklarıdır. Yalinen bilmemizdir. Hülümiyeli Milliyede başyazar Falih Rıfkı Beyin yazısını ve Fransız alış veri- Sisinin mektubunu okuduktan sonra, bizim ürünlerimizin bahasınn düşük ol. | ası ve gittikçe düşmesi genel skini dan olmadığına tekrar inanmayanımız kalınadı. Bu karışıklığı doğuran ku- Yumsuzluktan başka bir şey değildir. Bir arkadaşım iyi incir yetiştirmek - le anılan bir müstahsile en iyisinden bi- Taz incir ısmarladı ve parasını da iz - mir satışından çok yüksek ödedi. Oy - le olduğu halde gelen incirlerin hepsi- hin de üstü altına benzemiyordu ve hep- sinin altı da bozuktu. Yine sözüne inanılır bir fabrikacıdan duydum. Bir çenkelci (fabrikacılara mal devşiren) kendisine bir parti mal getirmiş, çok beğenmiş, toplayacağı zeytinlerin hepsini kendisine getirme - sini piyasadan iki kuruş fazla alacağı - | 2 söylemiş. Fabrikacı ilkten aldığı 2ey- | tinlerden 4,5 da bir yağ aldığı halde © Üincide sekizde bir bulmuş. Bu adamı bir daha sâmtine uğratmadığını yaz - Mağa İüzum yok. Bu ufak denemeyi bü- yütürsek dış pazarlarda da hep bu yüz” den kapıların yüzümüze kapandığını anlarız. Okonomi bakanlığının yumurta i- şinde aldığı sıkı ve isabetli kestirmeler, Yumurtalarmıza dış pazarların kapısmı ardına kadar açtırdı. Önceden köylü - müz bir haftada topladığı yumurtasını #epetino doldurur, getirirdi. Bu kez öy- lo yapmayor, irisini temizini ayırıyor, bunları izmire işliyen alıcıya satıyor, ufaklarını da pazarda eritiyor. Bu da gösteriyor ki, bütün ulusal ü. | rünlerimizi iyice arıtmak ve bütün müs tahsili de kurumlamak bu işleri de dev- let elile başarmak hizm. Bunu ne ka - ei | MA İstanbul kumandanlığı sa - tmalma komisyonu ilânlar: || | | Türemizin gücü “pek yakında bu yüzden de ulusumuzu önürmeyelece - ğine inanımız vardır. Ba yolda yürürken bir şeye daha çok uyanık davranmak lâzem. Şimdiye dek kurumlanma işlerinde çok gelişi güzel yürüdük. Düne kadar ekiciden bağcı den (5 200 faiz alarak onu ürününü yok bahasına alış verişçilere aşkin sebep olan ve sonunda da bağını, zeytinini, bahçesini elinden çar- panların, son yasadan sonra at oynata- cak alan bulmaymca müstahsil arası- | ma dalarak onlar hesabma söze karış - tıklarını görüyoruz. Huylu huyundan | tüylü tüyünden vaz geçmez derler. Ge- nel kurumlanma işinde gerçek müstah- silleri ele alarak sonunda çok iyi verim- | ler umduğumuz bu ulusal işte müstah- | sil ürlcütmemek lâ cümleyi yazdıran kimciler ve bahçecilerde yarattığı ür. | küntüdür. TEPEBAŞINDA ŞEHİR TİYATROSU DRAM ve PİYES KISMI Bu akşam saat 20 de | Şiki Belilişi Çarli NN m LN İl ir Ka) Eski Fransız Tiyatrosunda ŞEHİR TIYATROSU OPERET KISMI Bu akşam saat 20 de BU BIR RUYA Operet 3 perde Yazan: Selma Muhta: H. Basteleyen Ferdi. Komedi 3 Perde 1 sılangıç tablo, Ya- an Viktoryen Sardu | Emil Moro. Tercü- e eden Seniha Bed- vi Hanın, Son hafta Son hafta 8924 Müderris Dr. Raşit Tahsin Bostancıda Tepe mahallerinde hasta- larmı kabul ediyor. (177) 9583 Fırka kıt'atı ihtiyacı için 80 Ton tutuşturma odunu pa- zarlıkla satın almacaktır. İha- İ lesi 3 Birinci Kânun 934 pazar | tesi saat 14,30 dadır. Talip- lerin şartnamesini görmek ü- zere her gün Fındıklıda satın- alma komisyonuna müracaat- ları ve ihaleye iştirâk edecek- Sıra Nc. su 1113 27170 2114 2845 2949 1645 1922 dar çabuk yaparsak ekiciyi, yetiştiri- diye o kadar çabuk gi ulaştıraca- ğmız gibi, ulusal ürünümüze de dış pa- zarlarda eski özel yerini aldıracağız ve ulusal ekonomimizi de her gün artan za- rardan koruyacağız. Inhisarlar U. Müdürlüğünden: | (4300) adet Emaye taklidi bayi levhası satın almacaktır. Taliplerin nümune ve şartnameyi gördükten sonra pazarlı- ğa iştirak etmek üzere 10-12-934 pazartesi günü saat 14 te yüzde 7,5 teminatlariyle beraber Cibalide Levazım ve Mübayaat Şubesi Müdürlüğüne müracaat etmeleri. (8134) Nafıa Vekâletinden: Haydarpaşada teslim edil mek üzere muhammen bedeli 8000 lira olan iki adet kamyon pazarlıkla satın almacaktır. Pazarlık 8 Birinci Kânun 934 Cumartesi günü saat 16 da Ve kület Müsteşarlık makamında O yâpılacaktır. Taliplerin Ti- caret Odası Vesikası ve 400 liralık muvakkat teminatlarının Mal sandığına yatırıldığına da ir olan makbuz veya nümunesi- ne uygun Banka kefalet mektubu “* Çek kabul edilmez,, ile birlikte aynı gün ve saatte komisyonda bulunmaları lâzım- dır. Talipler bu husustaki şartnameleri parasız olarak Anka- rada Vekâlet Malzeme Müdürlüğünden alabilirler. (8079) 9601 lerin de teminatlarile birlikte vaktinden evvel komisyonda hazır bulunmaları. (346) (8143) 9667 İstanbul İthalât Gümr Müdürlüğünden; Müdürlüğümüz yazı işleri kalemi için yaptırılacak 240 li- ra bedeli keşifli Itı dosya dolabı münakasa ve ihalât kanunu- nun İ8 inci maddesinin A fıkrasına müsteniden pazarlıkla münakasaya,konulduğundan talip olanlarm 16 Birinci Kâ - nun 934 Pazar gi saat 14 de İstanbul İthalât Gümrüğün- de müteşekkil Komisyonu mahsusa müracaatları ilân olunur. (8938) 2240 2506 2954 3116 : BİLET rai 1 KANUNEVYEL, VAPUR CULUK İRKETİ Han, Telefon: 22925, i Trabzon yolu TARI arın 2 Kânunuevvel PAZAR sünü saat 20 de Galata rihtummndan kalkacak. Gidişte Zon- guldak, İnebolu, Ayancık, Samsun, Ünye, Ordu, Giresan, Tirebolu, Gö- rele, Trabzon ve Rizeye. Dönüşte bunlara ilâveten Of, ve Sürmeneye uğrayacaktır. Karabiga yolu CUMARTESİ ve ÇAR- ŞAMBA. günleri saat 20 de Top- hane rıhlimından bir vapur kalkar Gidiş ve dönüşte mutat iskelelere uğrar, İzmit yolu CUMA, PAZAR, SALI, ÇARŞAMBA, zünleri bir vapur saat 9 da Tophane rıhtumından kalkar. Mudanya yolu Bir vapur CUMA, PAZAR, SALI günleri saat 9,30 da ve Perşembe gü. nü saat 9 da- Tophame rıhtamından kalkar. Perşembe postaları ayni gün de Mudanyadan saat 14 de İstanbu. la döner, 1934 Istanbul Asliye ikinci hukuk mahke- mesinden: Derviş Hamamın küçük Aya. sofyada İshak paşa mahallesinde Kü. şük Ayasofya caddesinde 10 No: b ha. nede mukim Salih Zeki B. zimmetinde cem'an 8150 biranın tahsili bzklmda mu- maileyh aleyhine mahkememizde ila. me edip odoysasının adliye sarayı yangınında yanması hasebiyle yenileme inüzmelesi ikmal edilerek £ #zahketmemi. 28 tevdii üzerine mumaileyh Salih Ze. ki Beyin gösterilen adreste bulunmadı. ğı ve ikametgâhının meçhul olduğu an- laşilzrak 19-11-934 cumartesi günü için yapılan ilinen tebliğata rağmen mah. kemede isbatı vücut etmediğinden müd. daaleyh Salih Zeki Bey hakkında hu. kkuk, H. M. K. 402 inci maddesi inuci- bince gıyap kararı âttihaziyle ilânen teb- liğ ettirilmesine ve ilan için 20 gün müddet tayinine ve duruşmanın da 22. 12.934 cumartesi saat 13,30 a berakıl. masma mahkemece karar verilmiş ve bu husustaki gıyap kar (1 da mahkeme divanhanesine asılmış olmakla yevmü mezkür ve santte mahkemeye gelmedi- ği vaya itiarz etmediği surette vakitler ni ikrar ve kabul etmiş sayılacağı ve mahkemeye de kabul edilmiyeceği ma- lürmu olmak üzere keyfiyet H. U. M. K. Mİ inci maddesi mucibince ilânen tebliğ olunur. KAŞE NEOKALMINA Grip - Nevralji - Baş ve Diş ağrıları - Artritizm - Rumatizma BİRİKT iREN 8046 RAHAT-EDER İstanbul Ziraat Bankası Satış Komisyonundan: Semti Mahallesi Sokağı Kalyoncu kulluğu Cad. ve Simitçi sokağı Bahçe Bıldırcm ve Güvercin Yenimahalle Şeyh Eyüp Kantarcılar Beyoğlu Kamerhatun Kuzguncuk Umraniye Arnavutköy Kariye Demirtaş Yahya çelebi iş Yeşilköy Arnavutköy Edirnekapı Küçükpazar Tahtakale Galata Top- hane Tarabya Tatarağası Tarabya Ayazma Yağhane Çivici İcadiye Abdüsselim Büyükdere Kuzguncuk Hasköy Büyükdere Kuzguncuk 1-3-5-105. Tapu 9eski 11 yeni 45 Hissesi Hisseye göre mu- hammen kıymeti 15/120 1628 T.L. Emlâk No. su Cinsi Kâgir üç hane ve dükkân Arsa metresi 86 Tamamı , 79,04 115 64,50 21,50 52 158 250 195 216 ” ” » 89 1/6 150 Tamam (26 s0 110 158 65/4 - 65/5 İki bağ merre- si 249,50 Arsa metresi 63 69 46 ” 171 ” Yüzde yedi buçuk pey akçelerile ali bedelleri nakten veya gayrimüba dil İncel ödenmek üzere yukarıda sesli ya- zılı gayrimenkuller birinci satışlarında müşteri bulmadığından 1113 - 2770 - 2774 - 2845 - 2949 numaralılar 3-12-934 pazar- tesi günü ve diğerleri 4-12-934 salı günü saat on dörtte ihale olunacaktır. (8157) Yüksek İktisat ve Ticaret Mektebi müdürlüğünden: -1933-34 ve daha evvelki ders seneleri nihayetlerinde lin evvelce kısmı sani ve ali isimlerini taşımış ve şimdi | Yüksek İktisat ve Ticaret ismini almış bulunan kısmının altı devrelik tedris müddetini doldurmuş olup mezuniyet imtihan- larmı vermemiş olan eski talebenin 1 Birinci Kânun 1934 tari- hinden itibaren altı ay zarfında bir istida ile mektep idaresine müracaat ederek mektep vaziyetlerini ve adreslerini ve imtiha- na girmek istediklerini bildirmeleri ve istidalarına dört tane fotograf iliştirmeleri. 2.— Bu suretle müracaat edenlerin 1936 senesinin Eylül ayı nihayetine kadar imtihanlarını behemehal vermek mecbu- riyetinde oldukları, 3.— Bu imtihanların alâkadarların tedris devrelerini dol- durdukları tarihte mer'iolan talimatname hükümleri odaire- sinde yapılacağı, 4.— 1 numaralı fıkrada yazılı altı aylık müddet içinde mektep idaresine müracaat etmiyenlerin ve müracaat edip te 1936 senesi Eylül ayı nihayetine kadar imtihanlarmı her ne suretle olursa olsun bitiremiyenlerin bilâhara imtihana gir- mek haklarının düşeceği ve kayıtlarının bir daha yenilenme mek üzere silineceği ilân olunur. (8047) Sümer Bank Umumi Müdürlüğünden Bankamız Hukuk işleri Müdüriyeti için Almanca lisanına pek iyi derecede vakıf bir memura ihtiyaç vardır. Hukuk mezunu olanlar tercih edilecektir. Bu vasıfları haiz talibe liyakatine göre maaş verilecektir. Taliplerin on gün zartında istidalarındaki iz- hatı müsbit vessikle Galata'da İstanbul şubesine ve Ankarada Umumi Müdürlük Memurim servisine müracaatları. o (8141) 9605 gm Deniz Levazım Satınalma . ... Komisyonu Reisliğinden: 12000 kilo Yaş sebze : Açık eksiltmesi 5 Birinci Kânun 934 Çarşamba günü saat 14 te. Deniz Harp mektebi ve Lisesi ihtiyacı için 28 İkinci Teş- rin 934 de yapılan eksiltmesinde talip zuhur etmediğinden dolayi yukarda cins ve mıktarı yazılı yiyeceğin ihalesi biza- sında gösterilen tarihe bırakılmıştır. İsteklilerin şartnamesi- ni görmek üzere her gün ve eksiltmeye gireceklerin o gün ve saatte Kasımpaşadaki Komisyona müracaatları. (8158)