17 Aralık 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

17 Aralık 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

N Deniz yolları IŞLI ETMESİ Acent Karaköy Köprübaşı Tel. 42362 — Sirkeci Mübürdarzade Han. Tel 22740 İİ SKENDERİYE YOLU ANKARA vapuru 18 Birinci Kânun SALI günü ssat 11 de İskenderiye'ye kadar, (8512) 10176 KARADENİZ YOLU IZMIR vapuru 18 Birinci Kâ. nun SALI günü akşamı saat 20 de Rize'ye kadar. * PARA-TAKSİTLE Senelik faiz kumusyon yüzde 12 Ev yaptıracaksınız - Büyük yahut küçük tamiranız varsa saat 9 if 12 arasında Istanbul Bahçekapı - Dör- İN düncü Vakıf han asmakatta 29n- maral ticarethaneye uğrayınız. BONO Balıkpazar Maksudiye Han No 35 Derviş Uğür Tel. 23397 (5830) İstanbul 6 ncı Hukuk Hâkimliğinden: Ânnik tarafından Ayvansaray Yunca a İk Mustafa paşa mahallerinde esli Fan (Sokağında 3 numaralı hanede mukim Has ik vin Aleksan aleyhine açılan boşan- A ve davacı isticvap olunmuş ve işbu Münmeleden bahisle gryap kararın on beş gün müddetle ilânen tebliğine karar Verilmiş ve bu bapta gıyap kararı mab- keme divanhanesine talik kılınmış oldu. undan tarihi ilânın ferdasından itibaren ©n beş gün içinde itiraz etmediği ve mu- hakeme günü olan 28 - 1 - 935 pazartesi Günü saat on birde yeni postahanede İs- tanbul asliye mahkemesi altıncı hukuk dairesinde: heyeti hâkime huzuruna gel mediği takdirde davacının iddia eylediği vükiaları ilrar ve kabul etmiş addile gi- yabında muhakemenin icra kılmacağı teb iğ makamma kaim olmak üzere ilân olu- Bur, (5921) İstanbul dördüncü cra Memurluğundan: Tamamma (2520) iki bin beş'yüz yir- ii lira kıymet takdir ödilen Server ma- halesinin Mahmutpaşa enddesinde eski 195, yeni 124 No. Is yaprak kopenkli z0- Mini toprak üzerine ahşap döşemeli ve Yedi buçuk metre terbilnde ayda otuz beş ira muntazaman kira gelrmekte 0 ları kügir çorapçı dükkân! açık arttırma. Ya konulmuş olup 20 - 12 - 934 tarihin. de şartnamesi divanhanaye talik edilerek 19. 1. 935 tarihine müsadif Cumartesi günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul Dördüncü lera Dairesinde satılacalatr. Artırmaya iştirâk için yüzde yedi buçuk teminat akçesi alınır. Müterakim vergi, Belediye, vakıf icaresi müşteriye ajitir. Artırma bedeli muhammen kıymetinin | Ni | Yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde i balesi ye Aksi halda en son ar-| Uran taahhüdü bali kalmak üzere ar. |53 tma'on beş gön dalın temdit edilerek İ* 2 - 935 tarihine müsadif Pazar günü Ayni santte en çok artlıraria ihale edile . | bii Geletir, 2004 No. İs icra kanununun 126 n- © maddesine teyfilan ipotek tabibi ala. JE Saklılar ile diğer alükadarlerın ve irtifak hakla sahiplerinin dahi gayri menkul 'ü- | İğ #erindeki haklarmı ve hususile faiz ve (İğ Münrafa dair olan iddialarinı evrakı müs. Bitelerile Yirmi gün içinde icra dairelerin “İstanbul Varidat Tahakkuk Müdürlüğünden: Sıra Şubesi “© Mükellöfin No. Hocapaşa Mimaryaa Eminönü İspiro Emisönü (Tak Kopan Küçük püzar Küçük paxar Vehbi Cemil Hariri Jozef sasson Ticareti. Ticaret ettiği yar © No. Aranılan defter ve vessik 930 takvim yı- b 931 takvim yılı Gittiği mahal Tüccar o Emir mahallesi Rak 15 H Han U Limon iskelesi derebaşı 68 Avrupaya gitmiştir. Arnarutluğa gitmiştir. Filistine git- miştir. Halebe git- miştir. Bağdada git- miştir. Zahireci Komis- yoncu Yağ iskelesi Kan- (o 7 tar ocağı “16/7/931 den 15/7/933 kadar,, 931 ve 932 takvim yıla 3 931,932 takvim yalı Komis- yoncu Komis- yoncu Orailoğlu ban 2 Balkan Ham Hocapaşa, Eminönü ve Küçükpazar şubesi mükelleflerinden buradaki işlerini terkle yabancı mem- lekete gidem ve adresleri bulunamıyan yukarıda evleri ve ticaretbaneleri yazılı mükelleflerin verdikleri beyannamelerinin tetkiki için seneleri hizasında gösterilen takvim yılına ait defterlerini ilânda itibaren iki ay zarfında şubelerine ibrax etmeleri ve bu müddet zarfında ibraz etmedikleri halde haklarında musmelei kanuniyenin yapılacağı ilân oluner. (8525) Türk 4 tzetelermi en İyi çörnitle Telgraf: ildirmeleri lizrmdit, Aksi halde hakları | Sİ tapu sicillerile sabit almadıkça satış be- delinin paylaşmağıtıdan hâriç kalırlar. A wlarlaren işbu maddei kanuniye akk. İma göre hareket etmeleri ve daba fazla melümat almak isteyenlerin 934/3022 dosya nimarasile metmuriyetimize mürn- “atları ilân olunur. (5940 ) DOKTOR Xusçuklu Hakkı Üzer «Galıtasırayda Kanzlık eczahanesi karşısında Sahne sokağında 3 muma- ralı aparlımanda 1 numara. 9558 NE lake al kağ) Sultanahmet sulh mahkemesi 1 inci hu- kuk hâkimliğindene Davacı; İstanbul Evkaf müdiriyeti ta rafından Ayvansarayda atik Mustafapaşa mahallesinde Ayvansaray kapısı cadde - sinde 1 No. hanede Mehmet ve İbrahim aleyhlerine açtıkları 100 liralık haciz fek- ki düvası üzerine müğdenaleyblerin hak» larında gıyaben yapılan muhakemede müddei tarafından iddin ettikleri parayı verdiklerini isbat edemeyip müddena - leyhlere yemin teklif etmiş olmasına bi- naen müddesaleyhler Mehmet ve İbre - him mahkemeye gelip | 17-1-928 Göz Hekimi Dr. $. Şükrü Ertau Birinci saf mütehassıs | (Bübrali) Ankara enddesi No. 60 ei 9559 «mi | tarihine müsadif saat 14 te mahkemeye | &slip yemin etmezler ise davacıların ide dia ve vâkılarını ilerar etmiş ve yemin - den nülül etmiş addolunacağından naşi haklorında ilânen yemin davetiyesi yazı | hp tebliğ edilmesine iarar verildi. (5942) | Ibtiyat ve Sermayesi: (1.000.000) Türk Lirasıdır. Nama m harier hisse senetlerinin (x 60)ı Türkler elindedir. Türkiye İş kankası terafından teşkil olunmuştur. İdara meclisi ve müdürleş keyeli ve memurları kâmilen Türklerden mürekkep yegâne Türk Sigorta Şirke- tidir. Türkiyenin her tarafında (200) ü geçen acentalarının hepsi Türktür. Tür- kiyenin en mühim mfi:sseselerinin vebankalarının sigortalarıaı icra etmektedir. Yangın, Hayat, Nakliye, Kaza, Otomobil İMTİYAZ - Telefon: BİRİLTİREN o065 RAHAT EDER Sigorta Üncü - Vakıf Şirketi Han - İstanbul yapar. Hasar “vukuumda yararları sür'at ve kolaylıkla öden İst. 20531 9564 Askeri EE 9-10-11 inci Sınıflarına Talebe Alınıyor: 1 — Askeri Liselerimizden İstanbulda bulunan kulek Askeri lisesinin 9 cu smıfına 183, Maltepe Lisesinin 9 cu sr nıfına 50 ve Bursada bulunan Bursa lisesinin 9cu smıfına 116 kişi daha almacaktır. Bu mekteplerin onuncu ve onbirin- ci sınıflarma'da bir mıktar talebe daha alınacaktır. Onuncu ve bilhassa onbirinci smıfa çıkacak istekliler tercihen alınacak tır, 2 — İsteklilerin mezkür mektep Müdürlüklerine müracaat ederek oradan öğrenecekleri kaydı kabulişartlarına göre'dv- raklârmı tamamlamaları lâzımdır. 3 — Bir seneden fazla tahsili terk etmiş olan talebe me- zun bulundukları sınıfların bütün derslerinden imtihan edilir. ler. Bunda muvaffak olurlarsa o zaman talebeler mektebe alı nırlar. Hususi mekteplerden mezun olanlar hakkında aym muamele tatbik edilir. 4 — Muhtelif suretlerde sivil ve Askeri (omekteplerden çıkarılmış talebe mektebe alınmaz. 5 — Sivil Liselerde ikmali olanlarla sınıftan dönenler. a- lmmaz. 6 — Dokuzuncu smıfa girecekler için yaş “haddi 15-19 Onuncu smıfa 16-20 On birinci smıfa 17-21 dir. Mektebe girmek için yaşmı büyülten veya küçülten mektebe alınmaz. 8 — Evrakı mektebe giden talebe mektep tarafmdan da- mektebe » Aksi takdirde mektebe kabul edilmemesinden dolayi mektep İdareleri mes'ul olmadığı gibi avdet ma sraflarmı da kendisi vermesi lâzımdır. 9 — Bulunduğu yerde tam teşkili sıhhi hey'et bulunma- pa hasebiyle muayenesini tamam yaptırmayan talebe mekte an sonra mektepçe muayeneleri otamamlattırılır. Ve e Sihhi halleri sebebiyle kabule şayan görülmezlerse mekte be alınmaz. Bu gibi Talebenin dönmüş masrafları da kendi- lerine aittir. 10 — Taahhüt senedi vermek için velisi olmayan ve 18 yaşmı bitirmiyen talebe almmaz. 18 yaşmı bitiren talebe- nin kendisi taahhüt senedi ver ebilir. n — Evvelce Askeri liselere girmek için müracaat eden ve mü imtihanmın da kazanamadığından dolayi mekteple re alınmayan talebe ellerinde bulunan evraklarını derhal ev. velce müracaat ettikleri liselere gönderecekler ve oradan alcak ları emre göre hareket edeceklerdir. (8369) 9910 Marmara Üssübahri Kumandanlığı Satınalma Komisyonu Reisliğinder Cinsi Miktarı Teminatı Münakasa Saat Kilo Lira tarihi Kuru Fasulya 54,000 567 27-12.934 Perşembe (o 10 Kuru Üzüm 20,000 255 ©», .,, ” 14 Deniz Efradı ihtiyacı için satın alınacak olan cinsi ve miktarile muvakkat teminatı yukarda yazılı iki kalem erzak hizalarında gösterilen gün ve saatlerde kapalı zarf usuliyle münakasaya konulmuştur. İstekli olanların ihale gün ve saa tinden bir saat evvel muvakkat teminatlariyle teklif mektup- ları ayrı ayrı birer zarf içinde ve her ikisi ayrı bir zarf deru- nunda olarak komisyon reisliğine teslimi ve şartnamelerini görmek isteyenlerin komisyonumuzla Istanbulda Kasımpaşa- da Deniz Levazım Satınalma komisyonuna müracaatları. (8458) 10107 İstanbul Milii Emlâk Müdürlüğünden: Muhammen bedeli Lira Kadıköy: Caferağa mahallesinin Bahariye (375 peşinpara caddesinde eski 33 mükerrer ve ile yeni 95 numaralı hanenin 3/32 hissesi. | Pl Caferağa mahallesinin Bahariye caddesinde eski 33 mükerrer ve yeni 93 numaralı hanenin 3/32 hissesi. Usküdar: Icadiye mahallesinin Saatçı Seh- pus sokağında eski 27 ve yeni 33 numaralı hanenin tamamı. Usküdar: Karadavut paşa mahallesinin Ka- racaahmet caddesinde eski 165, 167 ve yeni yekdiğerlerine mün- kalip 159 No, lu dükkânın 27/160 ve 121,5/2880 hisc esi. Kadıköy: Caferağa mahallesinin Yaver a- ğa sokağında eski 1 ve yeni 9 nu- maralı hanenin dörtte bir hissesi, Yukarıdaki mallar hizalarındaki kıymetler üzerinden 1 - Günü 750 ” 263.65 750 mn | İnhisarlar U. Müdürlüğünden! | 1—i Çamaltı tuzlası için fenni şartname ve projeleri mucibince 120 beygir kuvvetinde iki adet Gazojen ka- palı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2 — Şartname ve projeler Cibalide Töfanez ve Mübayaat Şu- besinden alınacaktır . 3 — Münakasa 19 - 12-934 tarihine müsadif Çarşamba gü- nü saat 15 de Cibalide Levazım ve Mübayaat Şubesinde “icra kılmacaktır. 4 — Münakasa ehliyeti fenniyesi mücerrep fabrikalar arasm- da yapılacağından fiatsız proje ve tekliflerin Heyeti fen- niyemizce tetkiki için münakasa gününden lâakal on beş gün evvel tevdii lâzımdır. 5 — Münakasaya iştirâk edebilecek olanlar yukarıda tayin o- lunan gün ve saatte kanuna uygun olmak üzere fiatlı tek- lifname ile 957,5 muvakkat teminat parasmı Komisyo - na tevdi etmelidirler. (7095) 1 - 935 tarihine müsadif Salı günü saat on dörtte açık arttır- ma suretile satılacaktır. İsteklilerin muhammen bedelin yüz- de yedi buçuk nisbetindeki pey akçelerile müracaatları, (M) (8522) Taksitle Satılık Arsa Mevkii ve Nev'i Tarabyada Tarabya Caddesinde 288 No. 3957,50 metre murabbaı Arsa (Arsanın 2717,50 metre murabbaı a- gaçlı ve setlidir.) Yukarda yazılı arsa ilki peşin olmak üzere sekiz taksitle ve açık artırma ile satılacaktır. Alıcılarm izahat almak için her gün, artırmağa girmek için de 29 - 12 - 1934 Cumartesi günü saat onda şubemize gelmeleri. (621) (8523). Esas No. 458 Depozito Lira 1020