19 Aralık 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

19 Aralık 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

MİLLİYET RŞAMBA 19 KANUNEVVEL — 1934 Süt veren ,Önnelere Sancınızı “RGECEDE DEF'EDİNİZ (Bel ağrısından vücut kırgınlığın- “sn, Romatizmadan, Nevraljiden “eya soğuk algmlığından muztarip Seniz vakit kaybetmeden hemen *iryan mahalle delikli bir Al “ek yakısı koyunuz. Derhal sancmız sükün bulacak- ir. Allcock yakısı konur konmaz tehacüm ettiren müessir bir İiraret tevlit ve hemen. asabr İsıkin eder. Adaleleri yumuşatır Ye bütün ağrıları. Artık tebahhur eden ve çamaşır. kri kirleten mayileri kullanmayı- Viz, Allcock yakısmı bütün gece eya elbiseniz altında yazıhaneler- de, işinizde bütün gün tutabili, | tiz; Sizi tedaviye ve hüsnü muha- sayılacağı ilân olunur. a devam edecektir. Bütün ec. | — ————— lerde 40 kuruşa satılır. | Mühim : Taklitlerinden sakın (g7? BONO | iğ Kartal markalı ve kırmızı İğ Balıkpazar Maksudiye Han No 35 i Allecek . yakılarmı mus. İğ, Derviş Uğur Tel. 29397 b 10205 Şubesi © Mükellefin Sıra No, ismi 2 Hocapaşa | Marini 3 Mercan Demirali Yusuf Ali isteyiniz. | (sss0) Ticaret Odası Intihabatı İntihap heyetinden: İki gündenberi devam etmekte olan Ticaret Odası müntahibi sani intihabatı bugün akşama ka dar temdit edilmiştir. — Evvelce de ilân edildiği veçhile hakkı intihabı olanların saat ikiden beşe kadar Odaya gelerek reylerini istimal etmeleri lüzumu ilân olunur. (5981) ISTANBUL BELEDİYESİ İLANLARI Istanbul Belediyesinden : : Bisiklet kullananlarm ehli yetname almaları mecburiyeti- "e dair İstanbul Umumi Mecli since kabul edilen talimatname Aşağıda yazılmıştır. 1— Bisiklet kullanmak isteyenler mecburdurlar, 2 — Halen seyrüsefer eden bisiket sahibi bir ay kadar ehliyetname almağa mecburlar. 2 — Bu tarihe kadar ehliy etname almamış olanalr seyrüse air : E 4 — Vesika almak için bir istida ile emniyet altmcı Şube Müdüriyetine müracaat edeceklerdir. Istidaya üç adet vesika fotoğrafı rabtedilecektir. 5 — Ehliyötname alabilmek için on yaşını ikmal etmiş ol- mak lâzımdır. 6 — Yalnız cüzdan imaliye si olan yirmi beş kuruş alınarak hliyetname bilâ ücret verilece ktir. 7 — Belediye hududu dahilinde kira ile bisiklet veren mües 8ese veya dükkânlarm sahipleri bu talimatname mevkii meri- Yete konulduğu tarihden itibaren nihayet on beş gün zarfında Mevkilerile hüviyetlerini Polis altıncı Sube Müdüriyetine ve- tecekleri bir istidaname ile bildirecekler ve ınüessese veya dük ânlarımda kira ile verecekleri vesaitin sağlamlığı, şeraiti fen- Miyeye uygun olup olmadığı anlaşılabilmek için mezkür vesai cins ve nevilerini ve plâka numaralarını mübeyyin bir liste zim ve verilen istidaya raptedeceklerdir. 8 — 7 inci maddede yazılı olduğu veçhile miihendis rapo- Yu ile sağlamlığı tahakkuk eden kiralanabilecek vesaitin bir tesini polis altrıcı şube fen o Memurluğunca görülüp müdüri Yet mühürü ile tasdik edildikten sonra müessese veya dükkân- Armın göze görünecek bir yerine talik edeceklerdir. Tebedi Mit vukuunda müracaatla hurda olduğundan dolayı çıkarılan- £ ilemmüceddeden mevcuda ilâve edilenler için lâzımgelen Muayene ve muamelenin ikmali mecburidir. 9 — Tinci maddede zikredilen müessese ve dükkân sahip- ehliyetname - almağa tarihine leri saiti ancak ehliyeti haiz olanlara kiralayabilirler. Şu kadar var ki bu müessese veya dükkân sahipleri Btledi- Yece talim yeri olarak tayin ve tahsis edilen yerlerde bisiklet sevk ve idaresini öğrenmek isteyenler kendi nezaret ve mes'u- iyetleri altında kira ile bisiklet verebileceklerdir. 10 — Vesikası olmıyanlara bisiklet verdiği | sabit olan Müessese veya dükkân sahiplerile bu talimatnameye muhalif areketi görülenler tanzim edilen zabit yarakalarınm üzerleri- he umuru belediyeye müteallik ahkâmi cezajwe kanununa tev ikan cezalandırılırlar. Bu meyanda ehliyeti cs Kaiyeyi - haiz ol- Madı; ğı anlaşılan çocuklarm bu talimatnameye muhalif hare- den dolayı velileri mes'ul olacaklardır. (8554) Adana Belediye Reisliğinden: 1 — Hükümet binası önünden taş köprüye giden yolun Parkeye “Kaldırım,, değiştirilmesi için toprak kale : yakınn- ti taş ocaklarından çıkarılacak (110,000) taş kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Bu taşlar, otuz beş bin, otuz beş in, kırk bin olmak üzere üç gurup olarak ayrı ayrı müteah- I tlere verilebileceği gibi isteklisi zuhurunda bir kişiye de iha- e edilebilir. 2 — Münakasa 1-1-935 salı günü saat on beşte Belediye İ Enciimeninde yapılacaktır. es in i 3 — Talipler, İlk teminat olarak, tekliflerinin yüzde yedi çu, pi para olarak veya bir banka mektubu suretinde ve- ir 4— Münakala şartnamesi Fen dairesindedir. İsteyenler tadan malümat alabilirler. (8495) 10115 1 Çarşı o Nazret Mih. Kundürac ran Yumurta Kahveci Hacı İsmail Mukriz muayenesi icra edilip sağlamlığı tebeyyün etmiş olan ve- | İstanbul Varidat Tahakkuk Müdürlüğündeni San'atı (o Adresi Çarşı kal- pakçılar No. 12 Yapılacak tebligat Bulunduğ mahal 929 vergisi için temyiz komis | Meçbul yönünün bozmak karan üzerine izahat vermek Üzöre 930 senesi kazanç vergisi için temyiz komisyonunun 15/4/934 ve 7946 sayılı kararı. İpciler cad: esi 66-68 No. Vefa Mey- dası3 No. İspanyada tüccarı 928 senesi için temyiz komisyo- O İranda nunun 22/4/933 tarihli ve 3924 sayıb bozma kararı. 930 yılı vergini için temyiz ko- misyonunun 31/5/9353 ve 4802 sayılı bozma kararı. 929 yılı vergisi için temiyiz ko- misyonunun 16/11/932 tarihli ve 1439 sayılı kararı. Valde han İranda 33/1 No. Mukriz © Valde ban İranda 20 Ne. Çarşı, Hocapaşa ve Mercan şubeleri mükelleflerinden ticaretlerini terkle yabancı memlekete giden ve adresleri bulunamayan yukarıda adları yazılı beş mükellefin muhtelif senelere için temyiz komisyonunca verilen bozma: kararlarını şnbelerine müracaatlı işbu ta iki ay sarfında tebellüğ etmeleri ve bu müddet zarfında tebellüğ etmedikleri takdirde teblig edilmiş it kazanç vergileri ilândan itibaren (8527) İLAN Umum Müdürlüğümüzde çalışmak üzere Türkçe Daktilo ve ste- nografiyi iyi bilen ve bundan başka Fransızca yazıp çevirmeğe muk- tedir bir Türk memur Bankamıza imtihanla alınacaktır. Fransızcadan “başka ecnebi lisan bilenler tercih olunur. İmtihan gününü ve şartla” rını anlamak için mektupla ve açık adres ve tercümei hal ile Umum Müdürlüğe müracaat olunmalıdır. TÜRKİYE İŞ BANKASI UMUM MÜDÜRLÜK 10220, İstanbul 3 üncü İcra memurluğundan: Emniyet Sandığına 480 lira mukabilinde birinci derecede ipotekli olup paraya çevrilmesine karar verilen ve tamamına 1200 ilra kıymet takdir edilen Beykozda Yali kariyesi Yaliköy mahallesinde Ga zi Yunus sokağında eski 17 yeni 21 numaralarla murakkam ma bahçe bir evin tamamı açık ( arttırmaya vazedilmiştir. Art tırma peşindir. Arttırmaya işt irak edecek müşterilerin kıyme ti muhammenenin yüzde 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubu nu hâmil olmaları icap eder. Mü terakim vergi, tanzifat tenviri ye ve vakıf borçları borçluya ait tir. Arttırma şartnamesi 1-1-935 tarihine müsadif salı günü dairede mahalli mahsusuna talik ( edilecektir. Birinci oart- tırması 22-1-935 tarihine , müsadif Salı günü dairemizde saat 14ten16ya kadar icra edilecek, birinci art- tırmada bedel, kıymeti muhammenenin yüzde 75 ini bulduğu takdirde üstte bırakılır Aksi takdirde son arttırmanm taahhü- dü bakı kalmak ü rttırma on beş gündahatemdit edile- rek 6-2-935 ta sadif çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar Dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 mer maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irti- fal: hakkı sahinlerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masari- fe dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbite'erile birlikte Dairemize bildirmeleri lâzım- dır Aksi takdirde hal i tış bedelinin paylaşması mat almak istiyenlerin 3-934 /193 numaralı dosyada mevcut ve mahallen haciz ve takdiri kıymet ranorunü görüp anlayacakla- rrilân olunur. (8562) ii *z v “bahri Kumandanlığı : : eş Satınalma komisyonu reisliğinden İ Cinsi Miktarı Teminat Mi © Saati | Kile Lira K, 'Ekmek « 350,000 2231 25 31-12-5934 Pazartesi Sabun © 33,000. .594.00 " » Deniz Efradı ihtiyacı için satın alınacak olan cins ve mık- tarı ile muvakkat teminatı yukarda yazılı iki kalem erzak hi- | zalarında gösterilen gün ve saatleri kapalı zarf usulü ile mü- nakasaya konmuştur. İstekli olanalrın ihale günü ve saatin- den bir saat evvel muvakkat teminatlariyle teklif o mektupları ayrı ayrı birer zarf içinde ve her ikisi ayrı bir zarf derununda olarak komisyon reisliğine teslimi ve sartnamelerini görmek isteyenlerin komisyonumuzla İstanbulda Kasımpaşada Le- vazım satınalma Komisyonuna müracaatları. (8460) sa Günü e sabit olmıyanlar sa- | iç kalırlar. Daha fazla malü- | Fosfatlı Şark Malt Hülâsas İ İbe çağrıldıktan sonra mektepçe muayeneleri Kullanınız sütünüzü arttırır Çocukların kemiklerini Kuvvetlendirir 5456 ŞİŞMAN YANKO Mağazası Yeni Postane esddesi “No; 39 MANTOLUK w ROPLUK Şık ve sağlam yünlü ve ipekli kumaşlar Her nevi pamuklu ve keten Beyaz ve renkli kümaşları Tuhafiye dairemizde en zengin çeşit. Hazır ve ölçü üzerine GÖMLEK, PİJAMA, ROPDÖŞAMBR, KUANDÜFÜ CIHAZ TAKIMLARI Kışlık ihtiyaçlarını temin için muhterem müğterilerin teşeiflerini hassaten rica ederiz, 9461 ip» NEFASET - METANET - UCUZLUK 810950 Askeri Liselerin 9-10-11 inci Sınıflarına Talebe Alınıyor: 1 — Askeri Liselerimizden İstanbulda bulunan ( kuleli Askeri lisesinin 9 cu sınıfına 183, Maltepe Lisesinin 9 cu sr- nıfına 50 ve Bursada bulunan Bursa lisesinin 9 cu Osmıfına 116 kişi daha alınacaktır. Bu mekteplerin onuncu ve onbirin- ci smıflarma da bir mıktar talebe daha almacaktır. Onuncu ve bilhassa onbirinci smıfa çıkacak istekliler tercihen almacak tır. 2 — İsteklilerin mezkür mektep Müdürlüklerine müracaat ederek oradan öğrenecekleri kaydı kabul şartlarma" göre ev- raklarmı tamamlamaları lâzımdır. 3 — Bir seneden fazla tahsili terk etmiş olan talebe me- zun bulundukları sınıfların bü tün derslerinden imtihan edilir. ler. Bunda muvaffak olurlarsa o zaman talebeler mektebe alı nırlar. Hususi mekteplerden mezun olanlar hakkında aym muamele tatbik edilir, 4 — Muhtelif suretlerde sivil ve Askeri » mekteplerden çıkarılmış talebe mektebe alm maz. 5 — Sivil Liselerde ikmali olanlarla sınıftan dönenler a Immaz. 6 — Dokuzuncu sınıfa girecekler için yaş haddi 15-19 Onuncu smıfa 16-20 On birinci smıfa 17-21 dir. 7 — Mektebe girmek için yaşını büyülten veya küçülten mı ktebe alınmaz. 8 — Evrakı mektebe giden talebe mektep taralmdan da. vet vuku bulmadıkça mektebe gitmemelidir. Aksi takdirde mektebe kabul edilmemesinden dolayi mektep (İdareleri mes'ul olmadığı gibi avdet ma sraflarmı da kendisi vermesi lâzımdır. 9 — Bulunduğu yerde tam teşkili sıhhi hey'et bulunma- ması hasebiyle muayenesini tamam yaptırmayan talebe mekte tamamlattırılır. Ve Sıhhi halleri sebebiyle kabule şayan görülmezlerse mekte be alınmaz. Bu gibi Talebenin dönmüş masrafları da kendi- lerine aittir, 10 — Taahhüt senedi vermek için velisi olmayan ve 18 yaşmı bitirmiyen talebe almmaz. 18 yaşımı bitiren talebe- nin kendisi taahhüt senedi ver ebilir. 11 — Evvelce Askeri liselere girmek için müracaat eden ve müsabaka imtihanın da kazanamadığından dolayi mekteple re alınmayan talebe ellerinde bulunan'evraklarını derhal ev- velce müracaat ettikleri liselere gönderecekler ve oradan alacak ları emre göre hareket edecekl erdir. (8369) 9910 Acele Satılık MEEEEEENEEEER ENE Ambalaj Sandıkları Gay. sağlam ve inşaat işlerinede elverişli muhtelif boyda makine tahta ve sandıklarından ibaret ambalajlar her gün kaldırılmak işartile isteklisine derhal ihale edilecektir. Miktarı on ton kadardır. İdarehanemize müracaat edilmes. AN ES GA ŞE EZER 10222 gag; Sıra No. 160 520 614 731 782 854 1193 1362 167 255 740 Semti Mahalesi Sokağı Aanavutköy Yeniköy Arnavutköy Arnavutköy Panaya Arnavutköy E. Biyükayasma Y. Beyaz Gül Birinci E. Yenimaballe Y. Abdülhak Köybaşı cad. Aziziye Ayazma Kalpakçıkolluğu Yağhane çıkmazı Kürkçü E. Ayanikola Y. Çifte Kasap ve Demir Tulumba Yağhane çıkmazı E. Müezzin Y. Kumbaracı Ayanikola Rasimpaşa Abdisubaşı Hacıhüseyin Arnavutköy Ayanikola Yeniköy, Kadıköy Fener Samatya Arnavutköy Yeniköy 730 1390 Arnavutköy Ortaköy Arnavutköy Ortaköy İstanbul Ziraat Bankası Satış Komisyonunda: Hissesi © Hisssye göre mu hammen kıymeti 480 TL 300 700 80 300 500 350 1200 90 126 198 Emlâk Cinsi No. su 159 24 90 101 24 3 9 39 > 4 59 Tamamı 12 pip 5 45/10 3 V5 45 Tamamı Ahşap hane be > » ve bahçe Kügir dükkün Kügir bane ve bahçe Küğir hane Ahşap hane Harap aşap bune Ahşap hane Ahşap hane ve bahçe Ahşap hane v4 us 16 100 > 10 179 Yüzde yedi kuçuk pey akçelerile ihale bedelleri baktem veya gayrimübadil bonosile ödenmek üzere yukarda evsafı yazılı gayrimen- ku'ler açık arttırma suretile satışa çıkarılmıştır. İhaleleri 26/12/934 Çarşamba günü saat on dörttedir. (8498)