25 Aralık 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

25 Aralık 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

RİHİ TE FRİKA: 39 Her hakkı mahfuzdur. Meşrutiyet idaresine iki yılda dördüncü darbe Fakat meşrutiyet idaresinin ra- hat ve huzur içinde iş görmesi mmu- kadder değildi. Çünkü istikraz ak- dedildikten, mali vaziyet bir dere- ceye kadar yoluna konulduktan ve pek az sonra Trablusgarp harbi pat lak vermişti. 1911 senesi sonbaha- rında Türk - İtalyan ihtilâfı şiddet- lenmişti; İtalyanın o Trablusgarp hakkındaki emellerini İttihat ve Te rakki ricalinin çoktan beri bilme- si lâzımdı. Çünkü cemiyet daha Pa- riste iken ve Trablusgrapta ve Bin- gazide bulunan cemiyet efradile muhabere ederken İtalyanlarm o havalide neler (o yaptıklarına dair mütemadiyen raporlar alırdı. 1911 sonbaharında İtalyan emelleri büs- tün meydana çıkınca | İstanbul hükümeti İtalyanlarla anlaşmak is- ter gibi hareket ederek vakit kaza- macağını ve Trablusgarbın müda- faasını hazırlamağa çalışacağı yer- de gzetelerde Türk ricalinin mey- dan okuyucu sözler söyleyecekleri ve “Trablusun her bir karışını bü- tün kuvvetimizle müdafaa edece ğiz!,, gibi beyanatla vaziyeti büs- bütün gerginleştirdikleri görlüyor- du. harp hazır- onun için eylül ayı hep lıkları gürültüsile geçmişti. Bunu üzerine İtalya hükümeti 28 eylül- de Babıâliye 22 saat mühletli bir nola vererek Trablusgarbın ve Bin- gazinin İtalya tarafından işgaline mümanaat edilmemesini i şti, Babrâlinin nezaketle (o reddettiği cevabi notası üzerine 29 eylülde İtalya Türkiyeye © karşı ilânıharp etmişti. n Bulgaristanın istiklâlinden, Girit meselesinden sonra Trablus harbi iki senelik © meşrutiyet idaresine dördüncü darbeyi vurmuş oluyor- du. İlk harp günlerinden İstanbul. da müthiş bir zihin karışıklığı, ka- rarsızlık, âzami bedbinlik hüküm sürüyordü. © Hariçten bir yardım gelmesine imkân yoktu. İtalya, bu maceraya in teşvikile a- tılmıştı. Almanya, ittifakı müsel. lece dahil olan İtalyaya - karşı hiç bir şey yapamazdı. Bosna - Her. sek buhranında Avusturya yüzün- den olduğu gibi, Trablus mesele- sinde de İtalya yüzünden Türkiye- deki mevki ve o nüfuzunu tekrar kaybetmişti. Osmanlı © devletinin hali o gürlerde pek yamandı. Mem leketin muhtelif kısımları isyan halinde'gibi bir şeydi. Yemende â- si Araplara karşı müharebeler bü- tün şiddetile devam ediyordu. Kür. distan ve Suriye ahvali çok bozuk- tu. Hüsusile ( Balkanlar çok gale- yanda, orada heran ihtilâl harp çı ba İtalyanların Kızildeniz- le de harp (o açmalarından ve Ye- mendeki Türk askey'erile irtibatı kesmelerinden korkuluyordu. 1500 kilometre uzunluğunda olan Tra- bluş sahilinin 12 tabur ve bir kaç eski topla müdafaasma * imkân ol- madığı görülüyordu, Bu buhranlı vaziyet tabit Osman devletinin dahili meselelerine te- sir etmişti. Meşrutiyet idaresi bu dördüncü darbeyi 'de yedikten son- ra İttihat ve Terakkinin o nüfuzu pek ziyade sarsılmıştı. Harbin ilân edildiği gün Hakkı paşa kabinesi istifa etmiş ve yerine Sait paşa geç- mişti, Şimdi gerek Sait paşa, gerek se Hariciye nazırı Asım bey İtal yanlarla pek seri bir surette sia mağa taraftar lardı. si de harbe devam etmek mes'uli- yetini üzerlerine almak istemiyor. İardı. Trablusn ve Bingazinin el- den gittiğine kanaat getirerek pa- dişahın hukuku hükümranisi baki kalmak şartile İtalyanlarla anlaş- mağa taraftr görünüyorlrdr. Aradan üç dört gün . geçtikten imparatorunun tavassut via dair bir şayia çıkmıştı. Bu tavassu- tu sadrazam Sait paşa memnüni- yetle karşılamıştı. Bu tavassut Al- manyanın İstanbuldaki nüfuzunu bir dereceye kadar olsun tekrar ka- zanabilmesi için Almanya tarafın. dan teklif olunmuştu. Halbuki Rus ve Fransız diplomatları derhal bu işe parmaklarını sokmuşlardı. Çün- kü tavassurt işini yalnız Almanla- ra bırakarak Almanyanın İstanbul. da tekrar nüfuz kazandıklarmı is. temiyorlardı. Alman sefiri bu ara- Tık tavaseut için 4 maddelik bir e- sası hazırlayarak sadrazama ver. eşi Bu dört maddede deniliyor. bu kiz İttihad ve Terakki! (BAHAEDDİN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESIKALARA GORE) Yazan: A.C. 1 — Trablusun İtalya tarafın. dan işgaline Türkiyenin razı olma» deki hukuku hükümranisinin iti- bari olarak tanılması, 3 — İtalya tarafından Türkiyeye tazminat verilmesi, 4 — İktisadi sahalarda ve kapi- tülâsyonlar meselesinde İtalyanm "Türkiyeye karşı müsaadekârane hareket etmesi. Almanya bu esas üzerine bir an- laşma temin ederek Türk - İtalyan ihtilâfının büyümesine mâni olmak istiyordu. Bunda da en ziyade Al. man menafiini gözetiyordu. Çün- kü Trablus harbinin Türkiyeye bü- yük zararlar vermesini Alman me- nafiins zıt buluyordu. Türkiyeden iktisaden istifade etmek için Tür. yenin tam ve mümkün mertebe kuv vetli kalmasını istiyordu. Onun için idi ki ilânrharpten bir hafta sonra heyetivekile bütün İtalyanların Türkiyeden tardedilmelerine karar verdiği halde İstanbuldaki Alman sefirinin müdahalesi ve ricası üze- rine bu kararın tatbikinden mu- vakkat bir zaman için vazgeçilmiş- ti. Bu esnada eski sadrazam Kâmil paşa boş durmuyordu. o Mebusan meclisinde gittikçe artan muhalefet kuvveti Kâmil paşaya istinat edi. yordu. Kâmil paşa bu kuvvete da- yanarak İtalyaya karşı sonuna ka- dar muharebeye devam edilmesi i- çin propaganda yapıyordu. Herhal- de Kâmil paşa bu (o muharebeden kat'i bir netice çıkmayacağını bi- liyordu, fakat onun maksadı, har- bin biran evvel bitmesini isteyen Sait paşa kabinesine karşı muhalif vaziyette bulunmak ve o kabineyi düşürmek idi. Düşürünce gene ken- disi iktidar mevkiine ( geçecek ve İttihat ve Terakkiyi büsbütün orta- dan kaldıracaktı. Fakat Kâmil paşanın harbe de- vam için propaganda yapmasma hiç hacet yoktu. Çünkü * İtalyada şiddetli bir galeyan hasıl olmuştu. Osmanlı devletinin mukavemet e- demiyeceğini anlayan İtalyan efkâ- ri umumiyesi, Trablusun bilâkaydü şart ilhakı, Türkiyeye hiç tazmi- nat verilmemesini . ve zımni bile olsma Türk hukuku hükümranisi. nin kabul edilmemesini şiddetle talep ediyordu. Evvelâ Türkiyeye karşı bazı haklar tanımağa müte- mayil görünen İtalya hariciye nazı- rr San Culyano bu tazyik karşısın- da fikrini değiştirerek daha radi- kal bir siyaset takip elineğe bala- mış, Trablusun bilâ kaydüşart ilha- kı İâzrmgeldiğini o ve ilhak işinin cerrahi-bir ameliyat gibi yapılaca» ğini söylemişti. İtalyanların bu ısrarları karşısın. da tabii her türlü tavassut teşebbü- sü geri kalmıştı. Kendisine tavas- sut için müracaat eden bazı sefirle- re hariciye nazırı - Asım bey bile “bu şartlar altında sulh yapmaktan ise çoluğu çocuğu evde bırakarak bizzat iştirak ederim!,, c&- vabını vermişti. İtalyanların'mem- leketten tardı yeniden mevzuuba- his olmağa başlamış ve harbe de- vam arzuları günden güne daha zi- yade şiddet kesbetmişti. Bu esnada İngiliz politikasının gayet mahirane bir oyunu oynanı- yordu. İtalyan harbi çıkıncaya ka- dar her taraftan İtalvanların mu- hakkak surette İngilizler tarafın- dan Trablusu isgele sevkedildikle. ri söylenmişti, Herhalde Hakkı pa- şa sadaretten çekildiği zaman ken- disinde bu kanaat vardı. Halbuki Türkiye - İtalya harbi patlak ver. dikten sonra İngiliz siyasetinde bü he bir de; e gelmişti, madaki İngil İomasisi gari, denilecek kadar bitaraflık görleriz yede. İstyobul ise. İngilizler ve ngiliz. dostu: geçinen Türkler Kâ mil paşa için çok hararetli bir pro- Paganda yapıyorlardı. Kâmil paşa- nın da bu propaganda esnasında devam taraftarı görünmesi şok garipti. Hattâ İngilizler o ka- dar ileri gidiyorlardı ki ingiliz se- firi Lorvther: “şayet Türk'er harbe | devam edecek olurlarsa Trablus ü- zerindeki hukuk hükümranilerini kurtarmak ümitleri çok kuvvetli. dir.,, diyordu. — Bitmedi — Bir Japon Zabiti Sovyet Sınırını geçmiş Durup 'dururken ortaya hâdise çıkaracaklar MOSKOVA, 24. A.A, — Kabarovsk- tan bildiriliyor « 5 Ussuri nehri kenarında ve İman şehri- ne 30 kilometre Wi bulunan Verknenikolaki köyüne 21-12 tarihinde ri le bir Mançuri emir ve bir kolkazlunun evi- he girerek incecik bir şey , istedikten sonra zabit köyün ortasında İotoğraf ve nefer de kâğıt üzerine bazı notlar alma ğa başlamıştır. Zabit bir kaç gün evvel köyün karşt- sındaki bir Çin evinden kaçan 7 yaşımda bir çocukla bir hafta evvel Sovyet sınır muhafızları tarafından tevkif edilen bi- ri Koralı ve öbürü Çinli . iki | Mançı köylüsünü aramak için sırrı geçtiğini söylemiştir. Japon zabiti otomobille sınır müfreze- si karargâhına sevkedilmiştir. Tahkikata devam edilmektedir. Sovyetlerin bir tekzibi MOSKOVA, 24. A.A. — Tas ajansı iyor 1 Bir kızıl müfrezenin güya Mançuri ara zisine sirerek betonarme ii kâmları yaptığma ve bu üzerinden Sovyet tayyarelerinin uçtuğu- na dair Harbinde çılzan haberler Sovyet- Japon münssebetlerini gerginleştirmek için uydurulmuştur. Bir tekzip Şa Arnavutlukta Ihtilâl yok TİRAN, 24.A.A. — Arnavutluk mat- rek bütün Arnavutlukta sükün hüküm ürdüğünü bildirmektedir. Sar'da İngiliz kuvvetleri LONDRA, 24 (A. A.) — Sar kuvvet leri şimdi tamam olmuştur. Yalnız dört Ingiliz tankı Noelde gelecektir. NAYEŞTAH, 24. A.A, —bBay Hitler'in mümessili Sar hükümet komis- yonuna bir bitik göndererek Sar polisin- de vazife alan göçmenlerin çıkarılmasını istemiştir. m Londraya çağırış PARIS, 24 (A. A.) — Gazı gazetelere göre Sir Con Simon dün dış işleri ha - kanlığındaki kısa mükâlemeleri esnasın- da Bay Flanden ile Gay Laval'ı son kâ- mon içinde Londraya' çağırmıştır, Selânikte açlık grevi SELANİK, 24 (A.A.) — I2 gün - denberi tütün imalithanesme kapan maş olan 400 erkek ve kadın işçi halâ imalâthaneyi tutmaktadırlar. İsteklerini kabul ettirmek için aç « lık grevi yapmağa bu sabah karar ver dikleri söyleniyor. Ote taraftan işçiler sendikası da 24 saatlik tesanüt grevi yapmayı düşünüyorlar. Eğ İtalya - Habeşistan ROMA, 24 (A.A.) — Valval hâdi- sesi hakkındaki Italyan notası uluslar kurumu genel kâtipliğine verilmiştir. Italyan notası, valvaldaki hâdiselerin mesuliyet'nin Habeşistana ait olduğun da wrar etmekte ve bombardımanm, İtalya tayyarelerine açılan ateşe bir kar. şı koyma olduğunu söylemektedir. Italya hükümeti, bu notasında Ha- beşistan hükümeti kendisine Valval hâdisesinden dolayı tarziye verdiği tak dirde 1910 da başlayan Italyan - Ha- beşistan sınır tahdidi işine yeniden baş lamaya anık olduğunu da bildirmekte- dir. * FRANSIZ BÜTÇESİ — Fransız avan meclisi meclisten dönen (bütçeyi kati olarak kabul etmiştir. Masraf 47817.011.976, varidat 46.991968.737 ve açık 825.043.939 franktır. * AMERİKA TİCARETİ ARTIYOR—. 30-6 tarihinde biten yıla ait resmi istatistiklere göre, Amerika (dış ticare- tinde büyük bir artma © vardır. İhracat kıymeti 42 yüzde, kıymeti de 18 yüzde artmıştır. İthalât dahi 47 yüzde, ve 20 yüzde nisbetinde fazladrı. * KİMSE BORÇ VERMİYOR — Estonyanın Amerikaya olan harb borçları için bütçede tahsisat olmadığın- dan bu borçların 15-12 taksitinin öden- mediği resmen teyid edilmiştir. * Fransiz parlamentosu kapanıyor — Fransız Parlementosu 1934 fevkalâde toplanma devresini kapamıştır. * - Yügoslavyadan — çıkarilanlar — Yugoslavyadan uzaklaştırılan ile Ma- car ailesine tekrer Yugoslavyaya girme- ğe izin verilmiştir. | HARİCİ HABERLER Amerikalılar Tezgâha yeni Gemiler koyacak Japonların bozgunculu- ğu üzerine yeni vaziyet alıyorlar PARİS, 24.A.A, — Maten gazetesi ya- tıyor : Vaşington muahedesinin Japonlar tas rafından bozulması üzerine İngiltere ile Vaşinglon arasında derhal fikir taatisi- ne başlanmıştır. Daha dünden Amerikanm önümüzde- ki müzakerelerde tatbikini düşündüğü sıyasanın ana hatları Amerika deniz ida» resi tarafından bildirilmiştir « 1, — Japon tebeasiyle hatir kıracak vaziyetlerden sakınmak için ihtiyatlı bir hattı hareket kabulü, 2 — Deniz nisbetleri müsaviliğine matuf Japon metalibatına karşı teşriki mesai, 3 — Amerika bahriyesini müsaade e- dilmiş olan azami hadlere iriştirmek i- çin tezgâha gemiler konulması, 4.— Muhtemel Ingiliz - Amerika mü- zakereleri hakkında matbuata ve halka karşı mutlak bir ketumiyet muhafazası 5.— 553 nisbetinin muhafazasına imkân verecek bir formülün hazırlanma" 81 için Japonya ile diplomatik görüşme” lere devam edilmesi. Noel münasebetile Avusturyada Afilân edildi VİYANA, 24, A.A; — Hükümet Noel münasebetiyle af ilân etmiştir. Şubat is- yanı üzerine tevkif edilerek haklarında henüz büküm verilmemiş olan 1.000 mev. kuf afedilmiştir. 2.000 mevkuf geçen hafta aftan istifade etmişti. Bundan başka Reisicumhur 170 çi si- yasal mevkuf olmak üzere 300 mahkü- ma ve 93 sosyalist ve komünisti ve 77 maziyi afetmiştir. Sir Simon Londrada LONDRA, 24 (A. A.) — Sir ve Le di Simon dün sabah Kan'a gelmişlerdir. Koni yontularım arada geçireceklerdir. Kubilây âbidesi Yarın açılacak (Başr 1 inci sahifede) şehit etti, Menemende, şimdi açılacak olan Kubilây âbidesi, bu meydanda olup bi teni bütün mânasile devirden devre nakledecek bir hâtıra, canlı bir hey « kel olacaktır. Abide taş ve bronz olmak üzere iki kısma ayrılır. Sanatkârlarımızdan Ra tip Aşirin yaptığı bu eser 21 bin lira- ya çıkmıştır. Abidenin üzerinde ölen kahramanların adr, sanı, vakanın ta- rihi yazılıyor. Bundan (başka şu veciz cümle vardır: «İnandılar, dövüştüler, öldüler, bıraktıkları emanetin bekçi « siyiz.* Abidenin bir kaidesi üzerinde de Kemal Atatürkün gençliğe hitabesin- den cümleler vardır. Antalyâdü Kubilây günü © < ANTALYA, 24 (A.A.) — Menemen kahramanı Kubilâym ölümünün yıl - dönümü bugün Halkevinde zabitler, memurlar, muallimler ve halktan bü- yüle bir kalablık içinde yaşatılmış in- kılâp ve cumhuriyet yolunda her tür- lü fedakârlığı yapmağa hazır Türk gençliğini ; Kubilâyın » feragat | ük küsünde birleşikliği tekrar edilmiş, ünlü gencin resmi merasimle asılmış - tr. Kayseride KAYSERİ, 24. A.A. — Kubilay için Halkevinde dün gece bir toplantı yapıl. mıştır. Toplantıyı açan kültür çevirgeni irkilata Kubilay ve Menemen işinin iç yüzünü aydınlatmış, bütün muallimlerin ulusal devrinde üzerlerine düşen işleri kan dökerek yapmaya antlı oldukların: bil dirmiş ve Atatürk'ün çok yaşamasını dile miştir. Daha iki genç yönünden verilen söylevlerden sonra Halkevini dolduran budunun cumurluk marşını bep birden söylemesiyle toplantıya bitim verilmiştir. TAN MİLLİYET'in yeni adı olacaktır. Iç işler bakanı ANKARA, 24 (Telefonla) — İçişler Bakanı Bay Şükrü Kaya bir kaç gün kalmak üzere bu akşamki trenle İstanbula gitmiştir. Yüksek Iskân komisyonu toplandı ANKARA, 24 (Telefonla) — Yüksek iskân komisyonu İçişler B& Komisyon Trakyada yaptığı tetkikle ri sırasında elde ettiği neticeler etrafında görüşmüştür. Fransız gazeteleri kişinin tevkif edildiğini yazıyorlar BERLİN, 24. A.A. — Havas ajansının Berlin muhabiri bildiriyor: Teminata rağmen, siyasal mahafild e içeri durumuna ait bir takım kay” guların belirmeye başladığı söylen mektedir. Bu ay başındanberi orduda alın an tedbirler hakkında ortada Şir | çok sayilar dönmektedir ;Bilhassa Noel izinlerinin kaldırılması nümüzdeki cama gecesi için ihtiya £ tedbirleri alınması askeri kanının başkanlığında toplandı. deki kayguları göstermektedir. lan tevkiflerin sayısı temamen göre binlerce kişi yakalanmıştır. lar ki midir ? Sovyetlerin açtığı kredinin kullanılmas içinde bir kanun çıktı ANKARA, 24 (A.A.) — Kurultay 1 Marta kadar tatil kararmı verdiği dünkü toplantısında onaylamış oldu - fu kanunların arasında tahsili emval kanununa bazı maddeler eklenmesi - ni gözeten bir kanun da oynaylamış - tar. Bu kanuna göre, mükellefin Tür. kiyede belli ikametgâhı yoksa, vergi- siri vermemek için mallarını gizleme- ğe, kaçırmaya veya kendisi kaçmâya hazmlandığı veyahut nl kaçırdığı veya kendisi kaçtığı anlaşılırsa bina ve arazi vergilerinden başka vergilerin bulunmuş matrahları üzerine tahak - kuk memurluğunca verginin mikdarı tahakkuk ettirild'kten sonra yukarı - daki sebepler dolayısiyle tahsilat ko- misyonları karariyle mükellefin haczi cniz mallarının alacak ve mallarınm borcu ödemeye yetecek mikdarına ih- Gyati haciz konulabilecektir. Mükel- lefin buna karşı itirazları itiraz ko - misyonlarmca başka işlerden önce gö- rülecek ye komisyonlarm kararları kat'i olacaktır, Vergi mükellef tara » haczin kaldırılmasına karar verdiği, verginin terkinine dair karar katileş- Wği taki'rde ihtiyati haciz kaldırılır. Haksız olarak konmuş veya yolfuz tat bik edilmiş ihtiyati haciz yüzünden Öle yandan siyasal polis idare si yeniden bazı vurmuştur. Bu işlerde ulusal bir . gizlilik güdülmesi (o dolayısila aypt belli değildir. Fakat söylendiğine i Bu tevkifattan bazılarının sebe bi, 30 haziran vekayiinde ileri sürü " len aynı ahlâki meseleler olduğu bildiriliyor. PARİS, 24. A.A. — Havas aja nsı bildiriyor * Paris gazeteleri Berlinde dolaş ân bazı haberleri ele alarak diyor” Üç haftadanberi üçbin kadar adam tevkif edilmiştir. Müstantıkla” rın istinad ettiği belgeler ne olabilir. 30 haziranda kurşuna dizilen Karl Ernst'in Rayştag yangınının iç yüzünü anlatan vasiyetnamesi Kurultayın son toplantı- | da onayladığı türeler Bunlar arasında tahsili emval kanu” nunda da mühim değişikler yapıldı 5 doğan zarar ve ziyan hazinece ödenir. Hususi kanunlarında müruru zaman müddetleri yazılı olmıyan vergi ve re- simler ile bunların munzam kesirleri” nin lammamı ve taksitli ise her taksiti tahsilinin taallük eylediği mali yılı ta kip eden yıldan başlamak üzere beş senedir. Sovyetlerin açtığı kredi Onaylanan diğer bir kanun ile de Sovyet Sosyalist cumhuriyetleri itti'- hadı tarafından Türk'ye cumhuriyeti - ne açılmış olan sekiz milyon dolarlık kredinin icra vekilleri heyetince res - mi daire ve belediyelere lüzumu ka- rarlaştırılacak mamul eşya satın alın masma dahi kullanılması için hüküme te salâhiyet verilmiştir. Bu suretle almacak eşyanın bedel- lerine ait taahhötnameler Maliye ve- kili tarafından imza edilecek ve alı - nan eşya herhangi (bir belediye için alınmış ise belediyece bunun bedeli bütçes'ne konularak maliyeye ödene- cektir. bir milyon liralık mikdarıın ili yıl va de ila tohumluk ve yemeklik olarak ve rilmesi iç'n olan kanun ile balya Ka- raaydın şirketinin getirteceği gazeli - nin gümrük resminden ve muamele ver © isinden muafiyetine, komşu Arap hü İkâmetleriyle hükümetimiz arasında ya | ç plan ve Çekirge. haberleşme ofisini | olacaktır Ey bugün geliyor Almanyada 3004 vel tedbirlere baş kuran mukavelenin üç yıl için mutebe | tutulmasma dair kanumları da tasvip Diğer kanunlar Ziraat vekilliği müsseselerinde ye tiştirilen her nevi fidan, tohum ve bur... lar gibi üretme vasıtalarından lüzum görülenlerinin vekâletçe | kestirilecek- bir para ile satılması ve lüzum gördü ğü müesseselerden her birine bir ve ya bir kaç defada seneleri bütçelerin den ve hizmetin taallük ettiği tertip: lerden en çok elli bin #raya kadar iş“ ler sermaye verebilmesi için vekâlete mezuniyet veren kanun ile Ayvalıkta satıknakta olan zeytinliklerin evkafça set ahntmasna ve ovkaf bütçesinin 18 inöi faslındaki birinci maddenin 6“ dı abakım masraf: ve yeniden alına * © cak zeytinlikler bedeli,, olarak değiş” tirilmek suretiyle bu maddeye 50 bin lira ilâve olunmasına ait kanunlar da kurultayın onayladığı kanunlar ara - sında bulunmaktadır. #muştar; Bay Hamdi Arpağ, bu münasebetle dostlarından aldığı tel yazılarma teşe * kürlerinin iletilmesini Anadolu Ajansı dan rica elimiştir. i Musiki değişimi Ve ecnebiler Atatürk daima olduğu Stbumiz | yine muvaffak olacaktır PARIS, 24 (A A.) — Hususi muh Mimi yg MNAMMENAMANNMMMMMNMDNEYMMMEMŞN MEAN