24 Ocak 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

24 Ocak 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Ulusa! küme işi gölge etme- seler daha iyi olur Bir müddet evvel, yine bu sü- tanlarda, İstanbul kulüplerinden zılarının, memlekette futbol ha- reketlerini arttırmak; Ankara, İz- mir, İstanbul gibi futbolün en iler- lemiş bulunduğu şehirlerimiz spor- Sulrı arasında samimi futbol te - masları meydana getirmek maksa- ile spor teşkilâtrmızın nizamları- ma tamamile uygun bir şekilde ulu- sal küme teşkiline teşebbüs ettik - lerini haber vermiştik. Medeni milletleri Yatlarına göz gezdiriniz. Bu haya- tin her hangi bir safhasında ha - ırlı bir işe engel olmak istiyen - er, arabanın tekerleğine odun 0- rak yürümesine mâni olmağa ça lışanlar, yetişemedikleri ciğere pis diyenler, daima, âciz, ellerinden iş gelmiyen, şahsi teşebbüs sahibi olmıyan ve yapamadıkları için yap tırmamağı bir fazilet saçan kim - selerdir. Bu ulus küme işi de umumi ha âit hayırlı bir iştir. Kulağımıza ka- gelen haberlere göre, bir sü - Tü dedikodu ile buna mâni olmak istiyenler, sırf yapamadıkları için Yaptırmamağa çalışanlar vardır. Bu âciz kimselerin bu iş etra - fında ötede beride, mübtezel bir #ârkmın kulak tırmalayan soğuk mekaratı gibi bir düzüye tekrarla - 1p durdukları propagandalardan şlıcaları şunlardır: 1 — Ulusal küme vesilesile fut- fole profesyonellik - sokmak isti - Yorlar, 2 — Profesyoneller milli şerefi müdafaa edemezler. Bunlardan birincisi ne kadar ba Yağı bir propaganda ise ikincisi * o kadar mantıksızca sarfedilmiş ir sözdür, lar Acaba bu dedikoduları yapan- a; — Amatör nedir, profesyonel medir?, — Profesyonelliğin — zarar ve faydaları, amatörlüğün zarar ve aydaları nelerdir? Diye sorulsa doğru dürüst bir Şevap verebilirler mi? o Ve hattâ lara; — Evvelâ siz kendi amatörlü- müzü isbat ediniz! Denilse bu - Mu isbat edebilirler mi? Ulusal küme, müteşebbislerinin İzveramına göre Ankara, İzmir.ve stanbulun bazı futbol takımları a- Tasında muayyen zamanlarda maç- T Yapmak işinden ibaret olduğu- V göre bunun profesyonellikle ne kası vardır?. , Eğer futbolümüz ve futbolcüle- TİMİZ tamamen veya kısmen profes yonel olacak bir devreye girmiş lunuyorlarsa buna, saçma sa - pan dedikodularla mâni olmak im- nı yoktur. Yok eğer iş bu devre- Ye gelmemişse, ulusal küme de, DE yapılsa profesyonelliği ayak üs- tünde tutmak kabil değildir. Dünyada her eser, bir ihtiyacın neticesidir. Profesyonellik bir e - ser olduğuna göre bir ihtiyacın ne- ticesi olmak lâzım gelir, Eğer mem leketimizde böyle bir ihtiyaç baş göstermişse, bunun önüne geçmek kolay değildir. Bunun için, mem - lekette futbol hareketlerini ve şe- hirler arasında spor temaslarını ço ğaltmağa matuf bir teşebbüsü bal talamak lâzım gelmez. “Profesyoneller milli şerefi mü- dafan edemezler.,, sözüne gelince, ir milletin şerefi o kadar yüksek ye o kadar mukaddes bir şeydir ki, unun, her hangi bir spor maçı - nın neticesile, yani galibiyet veya mağlübiyetle yükselip alçalacağı - Ba inanmak sadece budalalıktır ve milli şerefin mânasını bilmemek - Seksen kere yazdık, daha yüz seksen kere yazacağız, anlamak iş- lerine gelmiyenlere anlatıncaya ka dar yazacağız: Milli şerefi bir spor galibiyet ve- Ya mağlübyetine bağlı tutmak he- Zeyandır. Hezeyan olduğu şununla da sabittir ki: Senelerdenberi muh telif spor şubelerinde biribirine ye- Bilmiyen ve bin«ensleyh - Bu garip iddiayı yürütenlere göre - şerefi ih V edilmiyen hiç bir millet kalma- Mstar, ie Yalnız, dedikoducuların bu 8ö7- içimizden ters bir mâna çıkarma- rına fırsat vermemek için derhal #porcuların büyük bir ttizlikle gö- leri bir “Milli vekar,, var - Dedi kodu yapacak yerde | YeniBir Yatın bin bir safhalarından birine | Maruf dev boksör İtalyan Kar- | neranın bundan bir kaç ay evvel, Amerikalı Yahudi boksör Baer ta- rafından mağlüp edilmesine rağ - men, ortaya dev cüsseli boksi > . Yur nümunesidir, Yukarıda soldaki resimde elini YARINKİ Lİ Galatasar Yarın oynanacak lik maçları, geçen iki haftanınkiler kadar mü- him değildir. Taksim stadında İstanbulspor - Süleymaniye maçının İstanbul- spor lehine olacağına şüphe edil - memektedir . Diğer taraftan geçen hafta Fe- nerbahçeye takım çıkaramıyan Süleymaniyenin, oyuncularından bir kısmının dağıldığı rivayet edi- lerek bu hafta da takım çıkara - mıyacağı söylenmektedir. Bu rivayetlerin ne dereceye ka: dar doğru olduğunu bilmiyoruz. Fakat şayet söylendiği gibi Süley- maniye gene gelmez ve İstanbul - ———— dır. Bir spor teması için ecnebi bir memlekete giden bir kafile içinden bir veya bir kaç sporcu “milli ve- kar,, lunabilirler; mese! O memleketin nizamlarına mu- halif hareketlerde bulunurlar; ha. keme tokat atarlar; zil zurna sar. hoş olup sokakta ötekine berikine sarkıntılık ederler; işi zevk ve sa- faya vurarak haksız yere takımla- rının mağlübiyetlerine sebep olur- lar vesaire... Böyle bir harekette bulunmak veya bulunmamak karakter, aile terb” resi, mektep terbiyesi vesaire işidir. Yoksa bu amatörlük, pro - fesyonellik işi değildr. Çünkü karakteri bozuk, aile ve mektep terbiyesi noksan, kendini bilmez bir kaç kişiye profesyonel. er arasında da, amatörler arasın- da da tesadüf edilebilir. » Bugünlük ku kadar; İş görmek istiyenler hesabına, mâni olmak is- tiyenlere söylüyoruz: Dedikodu yapacak yerde gölge etmeseler daha iyi olur. E. H, SAVCI lâl edecek hareketlerde bu- | babasının omuzuna dayamış du- ran boksör 21 yaşında ve Goja is; minde bir Romanyalıdır. Yukarıda sağdaki resim 2 metre 25 boyun- da olan bu boksörün horoz siklet bir boksörle alınmış bir resmidir. Aşağıda soldaki resim antre - nöman esnasmda yolda ve at üs - tünde tesadüf ettiği bir arkadaşı- spor karşısında oynıyacak takım bulmazsa, Güneş takımile hususi | bir maç yapacak deniliyor. Bu tahakkuk ederse, İstanbul. sporun tam takımile Güneşlilerin yapacağı maç bir hayli meraklı olacaktır. Şeref stadına gelince, burada, Fenerbahçe - Beykoz maçı oyna - nacaktır. Şampiyonluğu artık hiç yeni'miyerek ve berabere kalmıya- ark alabileceklerini takdir eden Fenerbahçelilerin, hasım takımla aralarındaki kuvvet farkma pek güvenmiyerek, büfün O gayret ve ciddiyetlerile oynayacakları şüp - hesizdir. EN TV ML ZAN ARI WA mena e A ETAETENZN Kari mektupları © Sokak değil, çamur deryası Pek haklı zannEtiğimiz şu maruza- bır. x muhterem gazellenizin pek kıy: metli sütunlarından ufak bir yer tahsis "cinin naza.ı dikkatini celbstme- a Er aye il — ler Unkapanında ları Kara Mehmet mahallesinin e kında yaşamak mecburiyetindeyiz. Bu sokağın kaldırımlarının bozukluğu do- layısile yaz ortasında bilg kurumak bil miyen çamuru, kiş mevsiminde adeta bir çamur gölü halini alıyor, ve keli - menin tam mapasile nereye basıp, nere- dön evimize gideceğimizi şaşırıyoruz. Acaba mercii bizi bu halden kurtara - maz mi? Mezkür mahalle sakinlerinden No, 7 hanede Sadık Bir mesire çöplük oldu Kadıköyün Hünkâr Imam, Kurbalı, Kızıltoprak, Kuyubaşı ve mücavir semt- lerin Fıkırtepesi na maruf güzel bir mesiresi vardır, Nu Sultan Mu- radın çiftlik müştemilitindan Çamlıca» ya nâzir Kestane ağaçları ile süslü şirin bir tepeciktir. Civar halkın battâ Ka - dıköyün uzek semtlerinden gel ba- har: burada tesit edenleri çoktur. Şehirin usanç veren gürültülü haya- tından kurtulup — velev ki haftada bir gün olsun istirabat etmek için kendini K MAÇLARI ay - Vefa maçı ne olacak? İn elini ne kadar kolaylıkla sık - tiği gösteriyor. Hele bu boksörün, eldivenle - ri Bükreşin maruf bir cücesi ta - rafından taşındığı halde antrenö- mandan dönüşü ne hoş bir man - zara değil mi? Bakalim bu yeni dev boksör ne işler görecek?.. / Günün, nisbeten, en mühim ma- şı Fenerbahçe stadında © Galata- saray ile Vefa arasında yapılacak- tır. Son zamanlarda, Galataszra- yın zayıf bir şekil gösteren takı. mı, Vefaya galip ge'se bile, öyle zannediyoruz ki bu galibiyeti el- de edebilmek için epey sıkıntı çe- kecektir. Birinci kümenin yukarıda say- dığımız maçlarından başka ikinci küme takımları arasında Taksim stadında Kasımpaşa - Beylerbeyi, Şeref stadında Altınordu - Ana - dolu, Fenerbahçe stadında Top- kapı - Hilâl maçları © yapılacak- tır. İspartanın ilk okulu İSPARTA (Milliyet) — İsparta- nın Cumhuriyet ilk okulu 926 da yapılmış muntazam bir binadır. Burada bulunan değerli okutucular yokluk içinde varlık yaratmak ka- biliyetinde olduklarından her saha- daki iyi işler ke: göstermekte ye ziyaretçilerin öğünçle yoksünü | kabartmaktcalır. Okulun Çocuk e- sirgeme kurumu da çok çalışkan ve değerlidir. Bu yıl ilk faaliyet olarak | 60 fakir çocuğun kitap ve sairesini temin etmiş, 25 çocuğa elbise yap- turmış, yıllardanberi yapılamaya- rak çirkin bir vaziyette kalan te- peffüshane dıvarlarını yaptırarak kamunun saygısını kazanmıştır. Pl a EKE kırlara atavak biraz temiz haya almak ihtiyaci hissedenlerin yegâne eğlen - | ce ve istirahat veri olan bu güzel me- | sirecik maalesef buyün bir çöplük hali- ni almıştar. Dört tarafı deniz ile çevrili olan bir yerin çöplerinin denize dökülmesi da- ha doğrusu yakılması lâzım iken, şebir dahili sayılan böyle bir mesireye dökül- mesi esbabını anlıyamadık. Halkın sıhhati ile alâkadar olan bu pisliğin oradan kaldırılmasını alâkadar lardan bekleriz. Zeki Hava raporu Sühunet Sivasta sıfırın altında 21 derecedir ANKARA, 23.A.A, — Ziraat vekâleti meteoroloji enstitüsünden aldığımız ma lümata göre, son 24 saat içinde hava, yurdun Trakya, Ege ve Orta Anadol nun Konya, Sivas çevrelerinden mâdâ yerleri ve Karadeniz kıyılarının batı ta- rafı yağışlı geçmiştir. Yağış orta Anadoluda kar, diğer yer- lerde yağmur şeklindedir. Cenubi Ana- dolu ile doğru Anadolusu ve Karadeniz kıyılarının doğu kısmı umumiyetle bu- lutlu geçmiştir. Yağış en fazla 17 milimetre | oldfak Muğlada ölçülmüştür. Diğer yerlerde ya- ğiş 2 ila 8 milimetre arasındadır, Hi orta Anadoluda düne nazaran iki derece daha soğumuştur. Diğer yerlerde iki üç derece etrafmda smaıştır. Bu gece en düşük suhunetler sıfırın altında Sivas'da 21, Erzurumda 16, Kastamonuda 15, Karsda 14, Aşıkarada 11 derecedir. En yüksek suhunetler sıfırın üstünde Adanada 17, Antalyada 16, Dörtyolda 15 derecedir. Bugün öğleden sonra saat 14 de An- karada suhunet sıfırın altında dört de- rece idi, Rüzgâr saniyede (sürati bir metredir. İstanbulda vaziyet Sıfır hararet derecesine ve deniz sevi- yesine indirilmiş barometre — bu sabah saat 7 de 767, 14 de 768, hararet dere- cesi 7 de 4, 14 de 2,5, azami hararet İ 4, asgari 2.5, rüzgâr poyrazdan esmiş- Ür. Azami sürati saniyede 6 metreye çakmış. POLİSTE İki dükkân yandı Beyoğlunda Cumhuriyet caddesin- de 68 numaralı demirci dükânının it- tisalinde bulunan 2 numaralı berber dükânınmn üs kısmından dün saat 18 raddelerinde henüz anlaşılmıyan bir sebepten yangın çıkmış ve her kân tamamen yandıktan sonra söndü- rülmüştür. Tahkikat devam ediyor. Her iki dü kân sahipleri sorguya çekilmişlerdir. Çalınmış eşya Emekyemez mahallesinde oturan Varşovanın odasından çalınan iki par ça eşyayı satarken görülerek yakal - lanan Hamidin evinde bir ara- ma yapılmış ve daha bazı çalınmış 6$- ya bulunmuştur. *Olü n yaptığı — Usküdarda oturan Salih işkembe almak üzere Mez bahaya gitmiş ve o rırada çengele ta- kılı bir sığır üzerine düşerek bacağı- nı kırmıştır. * Kiliseye bırakılan çocuk — Ge - dikpaşada Ermeni kilisesine 9 aylık bi çocuk bırakılmış ve kilise ka - pıcisi Ohanes tarafından görül po lise haber verilmiştir, Bırakanlar hak- il rr. Bayramm odasında ve kendi < 5 gram esrar ile 32 paket köylü si - garası bulunmuştur. * Çalınmış palto — Topçularda o- turan Mehmet arkadaşına ait palto- yu Ahmet isminde birinin üzerinde gö tanımış ve Ahmedi polise ver- “ Kantarın camını kırdı — Sarhoş olarak İstiklâl caddesinden geçmekte olan Zeki isminde birisi çocuk esirge- me kurumuna ait tartı kantarımda tar tılmak istemiş ve bilâhara bozukluğu- nu bahane ederek camını kırmış ise de polis tarafından yakalanmıştır. Hatlar bir türlü bölüşülemeyor Beş gün evvel Ankaraya giden de- niz müsteşarı Bay Sadullah Güney, şehrimize dönmüş ve dün deniz tica- ret müdürlüğünde meşgul olmuştur. Vapurculuk şirketi ile deniz yolla- rı idaresi arasında yapılan hat bölü mü görüşmeleri, tekrar aksaklığa ramıştır. Bunun için bölümün, deniz müsteşarının reisliğindeki komisyo - na havalesi takarrür etmiştir. Kainisyon bugün veya yarın deniz ticaret müdürlüğ toplanacaktır. Bölüm işinin, şubat başına kadar ye - tiştirilmesine büyük bir gayret sar - folunmaktadır. Uluslar arası kadınlar kongresine hazırlık Uluslar arası Kadınlar birliği reis isi Mis Korbet Eşbi 29 sonkünunda imi, cektir. Burada Türk ka- temas ederek 18 ni- sanda Yıldızda yapılacak beynelmilel , kongre hakkinda izahat alacaktır. Mis İstanbulda bulunduğu müddetçe Ka- dınlar birliğinde misafir olacaktır. Marmarada felâket gö- renlere yardım Hilâlishmer cemiyeti Istanbul mer kezince Marmara yer sarsıntısından müteessir olanlara yardım maksadile açılmış olan deftere dün de bazı ha- yrr sahipleri müracaat (o ederek para vermişlerdir. Kuruş 33652 1000 2205 elki yekün Bayan Hasibe N Ameli hayat ticaret mektebi talebeleri Istanbul 10 uncu ilk mektep 2031 talebeleri tarafından 50 582 39520 (MÜTEFERRİK. HABERLER Raşid Riza Ankarada kalıyor Raşid kendisinden ayrı lanların alacağı olmadığını söylüyor Ankarada temsiller vermekte olan Raşit Riza grupundan başta Hı wak üzere beş ai tin ayrılarak nbula dö # nü ve bunun bir çok o dedikodulara sebebiyet © verdiği- ni yazmıştık. Bu mesele hak- kında bugün An- karadan tamamla malümat al- Bay Raşit Rıza mindeki piyesi oy- nıyacaktı. Saat yedi buçukta Halidenin ve diğer arkadaşlarının Istanbula dön- dükleri haberi gelince fena halde müte- estir olan Raşit Rıza kendisini bırakan artistlerin rolleri olmıyan © (Hedefsiz puseler) piyesini oynamağa karar ver- imiş ve sahneye çıkarak halktan özür dilemiştir. Raşit Rıza istiyenlerin bilet parala- rı derhal iade edileceğini de ilâve et- miş ise de seyircilerden hiç kimse böy- le bir talepte bulunmamış ve piyes tek rar seyredilerek alkışlanmıştır. Raşit Rıza kendisinden ayrılan ar- | kadaşlarının kendisinden on para ala- cakları olmadığını söylemektedir. Şimdiki halde Raşit Rıza o grupu Ankarada #matörlerin iştirakile halke- piyesi temsil edilecektir. Raşit Rıza grupunun Ankarada yer- leçeceği kuvvetle tahmin edilmektedir. - Balaılık Marmariste 32 bin arı kovanı var MARMARIS, 23. A.A. — Kazada bal- cılık ilerlemektedir. Bütün kaza içinde 32 bin kovan vardır. Bu yı 150 bin kilo bal alınmıştır. Bundan 100 bin kilosu dışarı- ya satılmıştır. Kilosu 20 den 25 kuruşa kadardı. Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da bal anlarının duşmanı olan eşek arılariyle savaş yapılmış ve 238 bin tane eşek arı beyi öldürülmüştür. Kazanın buğday, arpa ekimi de geçen yıla göre fazladır. Hava ve yağmurlar ekime çok uygun gitmektedir. Yozgatta İkinci müntehip seçimi YOZGAD, 23.A.A. — Ikinci münte- hip seçimine bütün vilayette bugün baş- lanmıştır. İrtihap perşembe günü tamamı olacaktır. Bu münasebetle her yer bay- raklarla donatılmış, bütün intihap daire leri bayram yerine dönmüştür halk derin bir sevinçle seçim yerine gelmektedir. Ikinci müntehib namzedlerinin yüzde yirmisi kadındır. Meyvacılığa dair konferans MARMARIS, 23. A.A. — Bu gece spor klubünde ziraat memuru Bay Bay - dar tarafından meyvacılığa dair bir kon- feram verildi, Ki u çok istifade edilmişti Konferanslar muhtelif mevzular üze“ rinde devam edecektir. Ispartada mezbaha Geçen 934 yık içinde yeni yapılan belediye fenmi mez- bahasımda 1356 koyun, 1835 kuzu, 7928€ kıl keçi, 436 dana, 1497 sığır, 2 manda ve 7 deve kesilmiştir. - Bu muhtelif hayvanların etlik tutarı 131426 kilodur. - İzmirde imar işleri IZMIR, 2014. — Belediyenin esi yl hükzerlsin göze zmialale Peli gocuk Sülkçalkak ve pall yöçlalli gi Bi yangı yerinde sicacik tübün fabe- kan karga perld gonlş bir seydam ve şebir koruluğu yapılacaktır. Okul ilin SIVAS, (Milliyet) — Sıvasta bulunan İsmetpaşa, Hafız Recep, Fevzi paşa okullarının adları bu - günkü yasaya göre değişeceğini ev velce bildirmiştim. Son yaptığım bazı araştırmalar- da bu okulların yine eski adları i- el anılacağı söylenmektedir. Çünkü ayni yasa hükümlerinden olmak ü- zere eski tarihi adların o suretle a- nılması düşünülmektedir. TAN M.LLİYET'in yeni adı olacaktır.