2 Şubat 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

2 Şubat 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

RADYOLIN En Büyük sergilerde 18 diploma 48 madalya kazanmıstır. Böyle güzel dişler yalnız -RADYOLİN kullananların dişleridir. Diş tabipleri diyor ki: Dişlerin ve ağızın sıhhati sabah ve dişleri temizlemekle kabildir. , MISIR IŞ Limitet Sermayesi : 100,000 Türk Lirası Merkezi: ANKARA - Şubesi İSKENDERİYE TÜRKİYE İŞ BANKASI tarafından tesis edilmiştir. İTHALÂT, İHRACAT, KOMİSYON VE EMANET İŞLERİ YAPMAKTADIR. İSKENDERİYE de satılmak üzere emaneten mal gönderenler, hesabımıza, TÜRKİYE İŞ BANKASI şubelerinden avans alabilirler. En iyi fiyatla, en az masraf ve komisyonla emin bir surette iş görmek isteyenlerin MISIR İŞ LİMİTED'İ tercih etmeleri kendi menfaatleri icabıdır. Telgraf adresi: MISIRİŞ - İskenderiye e, Üniversite Arttırma ve Eksiltme . ve Pazarlık Komisyonundan: 1 — Üniversite Tıp Fakültesi Teşrih binası elektrik tesisatı 2-2.935 cumartesi günü saat 15 de ihale edilmek üze- re kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. İhale Ü- niversite Merkez binasında toplanan Komisyon tara- fından yapılacaktır. 2 — Eksiltmeye girebilmek için taliplerin ticaret odasında müseccel, elektrik tesisatile müştagil bir müessese sa- hibi ve elektrik, mühendisi olması ve iyi netice vermiş bu gibi büyük elektrik tesisatı yapmış olduğuna dair vesika ibraz etmesi lâzımdır. 3 — Yukarda ismi geçen tesisatın keşif bedeli 8950 lira 62 kuruşun yüzde 7,5 muvakkat teminatı olan 671 lira 25 kuruşu ihale günü öğleye kadar Üniversite Muhasebe veznesine yatırıp makbuzlarını teklif zarflarma koy- maları lâzımdır. Teklif mektubları saat 14 e kadar Umu- mi Kâtibe verilmiş olacaktır. 4 — İstekliler bu işe ait dosyaları almak için muhasebe vez- nesine 45 kuruş yatırıp makbuzlarmı komisyon kâtibi- ne vermeleri lâzımdır. 231 834 Nafıa Bakanlığından: Haydarpaşada teslim edil mek şartiyle muhammen bedeli 6975 lira olan 45 ton telgraf (teli kapalı zarf usuliyle eksilt- meye konulmuştur. Eksiltme 9-2-935 cumartesi ü saat İ5de Ankarada Nafıa Bakanlığı Malzeme Müdürli de yapılacaktır. İsteklilerin tekliflerini Ticaret Odası vesikası ve 523,13 Bralık muvakkat teminatlarının Malsandığına yatırıldığına dair olan makbuz veya nümunesine uygun banka kefalet mektubu ile birlikte 9-2-935 cuamrtesi günü saat 14 e ka- dar Malzeme Müdürlüğüne vermeleri lâzımdır. İstekliler bu husustaki şartnameleri parasız olarak An- kara'da Vekâlet Malzeme Müdürlüğünden alabilirler. (309) 840 Tesviyeci ve Tornacı alınacaktır Askeri Fabrikalar U. Müdürlüğünden: Kırıkkale Fabrikaları için tesviyeci ve tornacı alıma- cakdır. İsteklilerin imtihan için istida ile Ankara'da Fişenk Fabrikasma, İstanbul'da Bakırköy Barut OFabrikasma, İz- mirdekiler de Halkapınar Silâh Tamirhanesine müracaat- ları. (526) İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: Erenköyünde, Suadiye mahallesinin Bağdat caddesinde, Karakol sokağında 15623 metro arazi üzerine yapılmış iki köşk, büyük bir ahır, uşak odası, matbah, büyük bir hamamı, giçekliği, takriben 60 metro uzunluğunda rıhtım meyva ve sebzeliği olan eski 6 yeni2, 2,3, No.lı köşkün 3 hisseiti- barile hazineye aid 1 hissesi muhammen 9644 lira üzerinden 12 Şubat 935 salı günü saat 15 de kapalı zarf usulile satıla- €akdır. Parası Birinci taksit peşin, ikincisi bir sene sonra ol- mak üzere iki müsavi taksitte alinacakdır. İsteklilerin 22490 sayılı kanun leri dairesinde muhammen bedelin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminatlarile teklif mektublarımı art- tırmayı açma saatinden bir saat eveline kadar İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğündeki Satış Komisyon Reisliğine vermeleri. (M) (417) Neşriyatı idare eden Gazetecilik ve # MUMTAZ FAİK *baacılık T.A, $. Harbiye Mektebi Talebe Kayıd ve Kabul Talimatnamesi: Harbiye Mektebi Kuman- 1 — Bu sene Harbiye Mp. ne, As . Hakim ve Muallim sı- nıfına Milli Müdafaa Vekâle- tinin göstereceği nisbet içinde ana vatanın iç ve (odışmdan Türk talebe kayıt ve kabul o- lunacakdır. a) Tam devreli lise mezun- ları Harbiye Mp. ne girebilir- ler. Bunlardan bir sene sonra müracaat edenler imtibansız, iki veya daha ziyade sene son- | ra müracaat edenler As. lise - lerden birinde bakalorya im- tihanma tabi tutulurlar, Lise mezunlarından gayri, sınıf ve ihtisas Mp. leri ve liselere mua dil oldukları kültür Bakanlı ğımca tesbit edilmiş olan ekal- liyet ve Ecnebi Mp. lerinden mezun olan Türk talebe As. li- selerin birinde mezuniyet im- tihanı geçirmedikçe ve Türk diline tam vakıf olmadıkça Harbiye Mp. ne kabul edil mezler. b) Ana vatan dışmdan M. | be girmek isteyen Türk tale- benin de As. liselerden birinde bakalorya imtihanı vermeleri, Türk diline vakıf ve Türk ta- biiyetinde olmaları lâzımdır. Olmayanlar bir sene zarfında Türk tabiyetine geçeceğine dair bir senet verirler. (Bir se- ne zarfında tabiyetini değiş- tirmeyenler olursa Mp. masra- fı kendilerinden alınarak Mp. den çıkatılırlar). e) İstekliler (16) yaşımı bi- tirmiş ve (23) yaşma henüz girmemiş ol d) Üniversitede okurken As. hakim ve muallim olmak isteyen talebeden birinci sını“ fa girmek isteyenlerin en yu- karı (22) ikinci sınıfa (23) cü sınıfa (24) yaşlarını bitirmiş olmaları lâzımdır. e) Vücudunun teşekkülâtı | ve sıhhatı (tam teşekküllü he- y'eti sıhhiyece yapılan mua- yenede) orduda ve her iklim- de faal hizmete müsait bulun- mak. f) Ahlâk ve seciyesi ve aile- sinin hiç bir fena hali ve fena şöhretler sahibi olmadığına dair vesaik göstermek. (İca- bında Mektep K. lığınca muh- telif kanallarla yapılacak tah- kikat neticesi müsbet çıktığı takdirde Mp. e kayıt ve kabul olunur: Menfi zuhurunda ise kabulolunmaz. Müracaat eden ler bu hususta hiç bir hak tale- binde bulunamazlar). 2 — Birinci maddedeki şart ları haiz olanlardan İstanbul- da bulunanlar her sene Mart başmdan Temmuz nihayetine kadar doğrudan doğruya Har- biye Mp. K. lığma ve İstanbul haricinde bulunanlar bulun- dukları yerlerin en büyük as- keri K.nma veya askerlik şubesi reisliğine en geç Tem- müz nihayetinde Harbiye Mp. de bulunacak veçhile istida ile müracaat ederler. İstidalarına aşağıda yazılı kâğıt ve vesika- larını bağlarlar, a) Nüfus teskeresi veya musaddak sureti. b) Mütehassıs tam bir he- y'eti sıhhiye tarafından mu- saddak sıhhat ve aşı v: €sikalar rı (aşr vesikaları ol'a'yanlara askeri hekimlerce aşı yaptırı- ır.) €) Mezun bulunduğu mek- tebin şahadetnamesi ve mek- tebin vereceği resmi hüsnühal kâğıdı. d) Mektebe kabul olunduğu takdirde Askeri kanunlar, ni“ zamlar ve talimatları tama- MİLLİYET CUMARTESİ ? almacaktır. BiRİK TiREN | RAHAT-EDER 1 — Tebhirhaneler için pa zarlıkla 30 ton maden kömürü 2 — Tahmin bedeli taşımasile beraber beher tonu 16li- radır. 3 — Pazarlık günü 7-2-935 perşembe günüdür. 4 — Bu işe aid şartname Levazım Müdürlüğünden pa- rasız almır, 5 — Pazarlık için 7-2-935 tarihine rastlayan perşembe günü saat 15 de 36 liralık mu vakkat teminatile Belediye Le- vazım Müdürlüğüne müracaa tları. (349) men ve aynen cü kaba ettiği natık velisinin ve kendisinin birer teahhüt senedi ; saralı, uyku halinde gezer, sidikli, bayılmak ve çırpınmak hasta- lığıma müptelâ olmadıklarına dair taliplerin velilerinin teah- hütnameleri, Bu gibi hastalıklardan biri- le mektebe girmezden evvel malül olduğu bilâhare anlaşı- Jan talebe mektebden çıkarı- lır. Ve o talebe için sarfedilen bütün masraflar velisine taz- min ettirilir. (514) 1 — Kapalı zarfla isteklile- rin verdiği fiat haddi lâyık görülmediğinden 28368 kilo pirinç pilâvlık pazarlığa ko- nulmuşdur. 2 — Pazarlık günü 14 Şu- bat 935 perşembe günü saat 16 buçuktadır. 3 — İlk pey parası 575 li- râdır. Muhammen fiatı 27 ku- sini görmek isteyenlerin her * gün ve eksiltmeye girecekle- rin belli gün ve saatte Çorlu- daki Komisyonumuza gelme- leri, (784) (512) 1 — Açık eksiltmeden pa- zarlığına devam edilen 3000 kilo beyaz peynire yine istekli çıkmadığından eksiltmesi 5 Şubat 935 salı günü saat 14,30 bırakılmıştır. 2 — Bir kilosunun fiatı elli kuruş ve birinci pey parası 112 buçuk liradır. 3 — Bu bağlantısında bir değişiklik yoktur. Her istekli Çorludaki komisyonumuzda görebilir. (765) (331), Pımarhisara 1960 kilo zey- tin yağı bedel tahmini 42 EE ruş birinci pey 40 lira Pımar- hisara 2869 kilo sabun bedel tahmini 32 kuruş birinci pey 49 lira Vizeye 1159 kilo zey- tin yağı bedel tahmini 42 ku- ruş birinci pey 40 lira Vizeye 14694 kilo fasulya bedel tah- mini 14 kuruş birinci pey 154 lira Vizeye 2227 kilo sabun bedel tahmini 32 kuruş birinci pey 53 lira Vizeye 4362 Tİ mercimek bedel tahmini 1 kuruş birinci pey 49 lira > siltme günü 9-2-935 cumarte- si günüdür. (763) (329) 857 ... İzmitte teslim ( şartile (850) aded yün eldiven pa- zarlıkla almacakdır. Tutarı : (467) liradır. 11 Şubat 935 pazartesi gü- nü saat 15 de İzmitte Fırka | binasmdaki Satınalma Komis | yane pazarlığı yapılacak- Ir, Kat'i teminatı : (70) lira- dır. İsteklilerin belli gün ve saa- tinde beraberlerinde ticaret o- dasına kayıtlı olduklarına dair vesikalariyle gelmeleri. (783) 6) 1 — 1600 liralık Zeytin Ya- ğı satm almacakdır. 2 — Beher kilosunun mu- hammen fiatı 38 kuruşdur. | 3 — Açık eksiltmesi 17 Şubat 935 pazar günü saat on. beş buçuktadır. 4 —İllk pey parası 120li- radır. 5 — Şartnamesini görmek isteyenler her gün ve eksilt- meye gireceklerin belli gün ve saatte Çorludaki Satınal- ma Komisyonuna gelmeleri. (782) (S13) EL! işlemeleriniz içi9 Dünyanın en eski kotonlari C.B Kotonlarını arayınız. Renkleri kat'iyyen teminatlıd C.B. paradi Nikolaldi - Eti Galatasaray No 204 yapar GERZE ŞUBAT AZA 10 da Sirkeci Baiaiarık (Çamakkıl, 1 PAZAR sünü mat 20 de Gi, rıhumından kalkacak, Gidişte 74 guldak, Inebolu, Ayancık, Unye,Ordu,Gireson, Vakfıkebir, zon ve Rizeye. Dönüşte Of ve dak iskelelerine uğrıyarak avdet cektir. T FOBİL Dr. İhsan Sami Tifo ve paratifo hastalıkları” tulmamak için ağızdan alınan larıdır, Hiç rahatsızlık vermez, öğ kes alabilir. o Kutusu 55