21 Şubat 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

21 Şubat 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Şirket vekilleri (Başı 1 inci sahilede) tin 1926 mukaveleleri hakkında tat - bik ettiği tarır hareketin ne kadar haklı olduğunu meydana koydu. Ve şirketin mukavelelerle deruhte ettiği ve yapmadığı borçları saymağa baş - ladı. 1869 mukavele ve şartlarına göre yapacağı 4 hattan Azapkapı - Kara- köy kısmını yapmadığını, ayni muka- veleler mucibince ie güneş ve yağmurdan Tüzumlu olan Sök yerlerini taahhut ettiği halde yapmadığımı, ve gene ay” ni mukaveleye göre meydan ve geniş İs memurlarının barınmaları için belediyenin tensip ve tayin edece- ği yerlerde kulübe inşasma mecbur i- ken yapmadığını, şirket memurlarının Türiz olması hakkındaki şartnamenin 24 üncü maddesindeki Sarık hükmü erine getirmediğini söyledi. “Bay Avni etütlerine devam ederek ikinci eekavele olan 1881 tarihli mu- 'kaveleye gelince bu müukaveleden maksadın hükümetle şirket arasında - ki anlaşamamazlıklara bir nihayet ve- rilmesi olduğunu, şirketin hem taahhüt lerine riayet etmediğini ve hem de bu mukavele ile birinci imtiyaz müddeti- ne yakım bir imtiyaz aldığını söyledi. Ve şirket bu mukavele ile taahhüt et- tiği üç hattan yalnız birisini yapmıştır. Kalan iki hattan bilhassa Eminönü - Eyüp hattına aradan uzun bir zaman geçmiş olduğu halde bugüne kadar bir kazma bile vurmamıştır. nin beşinci maddesi mu- cibince yeni hatların geçeceği yollar- da emlâkin mübayaasi ıkların tevsi masrafını taahhüt ettiği ve bu hatlara yapmasma bir mâni olmadığı halde ne bu hatları ve ne de mukave- İcde tekit edildiği halde durak yerle- rini yapmamıştır. 1907 tarihli üçüncü mukaveleye ge İnce; bu mukavele ile üçü mecburi, iaşe altı hat inşasını taahhüt e- — diyor ve küçük hatları mecburi büyük ari olarak kabul ediyor. iminönü - Eyüp hattı Bundan başka 1881 mukavelesile kabul ettiği Eminönü - Eyüp hattını bu mukavele ile ihtiya batlar arası- ile tahdide muvaffak oluyor. Çünkü nasıl olsa bu hatları yapmıyacak ve her ihtimele karşı ileride kendisini üşkü bırakacak olen Bunun 75 çemelik bir imtiyaz, hölcümetin 1889 mukavelesile gelmiş, geçmiş olan resen haklkinı 1942 senesine kadar daha 25 sene uzatıyor ve istimlâk taahhüdünü 30 nü - Eyüp - Unkapanı - Vefa hatlarını yor, “Dördüncü mukavele ile ihtiyari hat- ların geçeceği sokaklar tevsii masrafı- m: deruhte ediyor. Ve hilekârlığını bunun la gösteriyor. 1913 tarihli mukavele zey linde ortaya zengin bir inşaat programile geliyor. Hepsini mecburi 7 hat yapmağı taahhüt ediyor. Fakat istimlâk mesele - sini metine yüklemeği unutmu- yor. Ve yol yol aldiğı imtiyazları tat - bik etmediği halde tarifeleri yükseltmek suretile istifadesini fazlasile temin edi - yor, 6 ıncı mukavele mü'arelkenin kara- günleri mahsulüdür. Şirket fırsattan is- tfade ederek işgal ordusu kumandanlı- ma müracaat suretile eski tarifesini 4 misline çıkariyor. Ve bur.7ın sonra da ei defn daha fiyatlara zar: vaparak bir ilâve ile bunu İstanbul bükümetine ka- bul ettiriyor. Bu suretle şirket suiniyet- ten çıkmış ve doğrudan doğruya hıya- net yoluna e. dinci esi oluyar. Ve şirket o zamanın icap - larına göre her noktai nazardan tatmin olunuyor. 8 ve 9 uncu mukaveleler 1926 da imzalanıyor. 6s mecburi ve 6s ihtiyari 12 hat inşasını şirket tanbhüt ediyor. Bu hatları yapmasına mukabil de şu menfaatleri elde ediyor: Bu hatlar masraflarına karşılık ol - mak üzere tarifesini mühim miktarda Nafıa vekilleri | soğaltıyor. Sermayesini 8 milyon İsviç- re İrangına kadar çoğaltmaya mezuni - yet alıyor ve sermayesini 35 O milyon İsviçre frangına çıkarıyor. Hükümetin resen hakkını 28 kâ- Dunusanı 1460 tarihine kadar uzatı » yor, »u kadar menfaate mukabil şirket 8 söne içinde yalnız 1900 metreden iba- rst olan Fatih . Edirnekapı hattını ya- pıyor. Bütün bu saydıklarım gösteriyor ki şirket yalnız kasalarını — doldurmağı düşünmüş, hiyanet © etmekten bile çe kinmemiş, sermayesini 10 milyon 800 bin Türk lirasına çıkartmış böylelikle beher kilometre başına masrafı 337 bin 500 lira isabet © ettirecek vaziyete sok- muştur. Halbuki bir kilometre demir. m. inşası 80 bin lirayı geçmemekte - Bay Avni bundan sonra şirketin mu- kavelelerdeki | taahhütlerini yerine ge- tirmemek için baş vurduğu muhtelif yol- ları etrafhca anlatarak müdafaasına şu sözlerle son vermiştir: “Şimdi bütün milli, vicdani saygı değer heyetinizden diliyor ve talep ediyorum. Acaba Nafia bakanlığı böy- İe bir muracaat karşısında ne yapabilir. ği. Elbette halkım bu çok muhik dile ğini reddedemezdi. Çünkü © en esaslı vazifelerinden birisi de halkın hakları. nı korumaktır . Bayındırlık bakanlığı âdil ve hak - kaniyet yolunda kendisine düşen adi- mu atmıştır. İkinci adımı da yüksek şü- ranızın atacağından eminiz. Bay Avniden sonra müdafan vekil. lerinden Bay Namık Cemal müdafaa sını son İki mukavelenin tetkik ve tab- ve adaptasyon o mukavelelerinin izahatına girişti. Evvelden o keşif ve tahlili wüm - kün olmıyan #süşkül sebepler dolayı - sile imtiyaz o mwkavelelerinin tadilini hukuk bakımından tetkik ve adaptas - yon mukavelelerinin o münasebetini il mi bir şekilde izah eyledi. Bundan sonra hukuk bakımından bir saheser © olan Bay Mabmud Esad Bozkurd müdafaasını yapmıştır. Istanbul 7 inci icra memurluğundan: Bir borçtan dolayi mahcuz olup satı masına karar verilen ev eşyası ve saire 33-2.935 gününe gelen cumartesi saat” 13 den 14 de kadar Galatada Biumhane Davacı Ahmet Fevzi ile dava olunan Aksarayda Büyük Lanğada Sepetci 80- kak 69 No: lu hanede mukim Fatma, Hik met arasında tehaddüs boşanma davası. nın yenilenmesi sırasında mezburc, Fat- ma Hikmetin adresinin, meçhul bulun- masına binaen ilânen tebliğat icrasma, | karar verilmiş olduğundan tetkik günü alan 21 Mart 935 perşembe günü sast 14 de Büroda hazır bulunması lüzumu tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur, (8329) İyi tıraş olmak | İ |. bıçakların fevkinde olan PLAY TIRAŞ BIÇAĞI kullanınız ve her yerde PN Tayyare Piyangosu 18 inci Tertip 5 inci Çekiş , b biyik ikemiye 30,000 liradır | Ayrıca 16. 000, 4.000, 3.000 liralık ikrami- İyeler v ve 820. gn Irahi mükâfat'vardır. 11 Mart 1935 de dir. MİLLİYET PERŞEMBE, Şimendifer Siy. s imiz (Başı İnci sahifede) yapı yılmdaki çalışma ve almacak 80- nuclar ise; övünecek kadar üstündür. 934 yılmda bu hattın Eliziz hiza sndaki 343 üncü kilometresile 507 İn- «i kilometresine tesadüf eden Diyarıbe- | kir arasında 169 kilometrelik bir kısım üzerinde çalışılmış olup bu hattım baş- iangıcından yani Fevzipaşa istasyonun. dan başlıyarak 407 inci kilometreye ka- dar olan kısmının yapılışı tamamen bit. miştir Bugün 375 inci kilemetresine kadar varmış olan ray döşeme devam etmekte ve.hattın temmuz 935 ortasında Erga- niye ve birincikânun 935 sonuna doğra da Diyarbekire varması için son bızla çalışılmaktadır. Bu hattın 334 üncü kilometresinde bulunan Yolçatı istasyonundan ayrılan ve uzunluğu Zx kilometre olan Elâziz şubesi de 834 yılı içinde işletmeye açıl- maştır. 934 yılında, bu hattın daha bitiril memiş olan ve İrmak istasyonundan baş- hyarak 262 - 352 inci kilometreler ara sında bulunan 90 kilometrelik | kısmı üzerinde çalışılmıştır. Bir kaç yapısı müstesna olmak üze re bu kınmın da yapılması son zaman- larda bitirilmiştir, Ray döşeme illbahar- da başlıyacak ve 935 yılı içinde hiç bir eksiği kalmamak üzere tamamlanmış ©- lacaktır. Filyos - Ereğli hattının, Filyos - Ça talağzı kasınmın yapılmasma da bu yıl başlanmıştır. Demiryolanu kömür vi nağma kavuşturacak ve ünlü gelik kö- mür ocaklarına bağlıyacak olan bu kıs- mun 835 mali yılı içinde bitirilmesine çalışılmaktadır. Çatalağzı ile Zonguldak arasındaki kısmın yapılmasına önümüzdeki ilkba- le beraber mümlcün olan en kısa bir za- man içinde bitirilmesi kararlaşmıştır. Asıl kömür havzasından geçen Ça- talağzı - Ereğli İrums elektrikle işleti- lecektir. Gerek Ereğli İmanmı ve g© rek Zonguldak - Ereğli hattmı yapım- ya istekli olan bazı firmalarla konuşul. makta olup şartlar üzerinde anlaşıldığı takdirde bu işlerin böyle bir şirket yeli- le yaptırılması da düşünülmektedir. Bu hattımızın Afyondan (o başlayıp Aydın hattı üzerindeki Karakuyu östaş- yonuna kadar olan kısmı üzerinde bil Gil inşaat ve ameliyat başlamıştır. Bur- dur ve İsparlayı Aydın demiryoluna buğlıyacak hatların yapılmasına ilkba - harda başlanacak ve bu hatların hepsi 935 te tamamlanacaktır. Burdur - An- talya kısmına da yakında büşlarması kararlaşmıştır. Bu hattın Sıvastan başlıyan ilk 90 kilometresi yapılmış ve bu kısım üze rinde bitirilmesi gereken pek az iş kal mştr. 985 mali senesi içinde mühim bir kısmı yapılacak ve Srvastan başlıyarak 112 inci kilemetrede bulunan Malatya Çetinkaya istasyonuna kadar imei de gene 935 mali yılı içinde bitirilmiş olacaktır. Bu iltisak hattının Malatyadan baş- nın rayı döşenmiştir. 935 mali yılı # çinde altmışıncı kilometreye kadar rayı döşenmiş olacaktır. Bu yu sonunda tamamlanıp işlet- meye açılacak yollar Demiryoilarımızın ne büyü la ilerlediğini rakamlarla a çin 933 yılında tamamlanacak ve işlet meğe açılacak kısımlara bir göz gezdir- mek kâlidir. Elâziz hizasından Başlayıp Diyari bekire kadar varan 160 kilometrelik son kasem. Irmak - Filyos hattında 90 kilomet- relik son kasım. Filyos - Çatalağzı kısmında 15 ki- lometrelik bir ke ,. Afyon - Karaxuyu hattında 112 ki- emetrelik kısım. isparta o şubesinde 13 kilometrelik kısım. Baladız - Burdur hattında 24 kile- metrelik bir kıa. Sıvas « Çetinkaya hattında 112 ki- lemetrelik kasım. Malatya iltisak hattında 60 kilomet- elik kısım. 546 kilometre yeni ru; Böylelikle 935 yılında ii bitmek xe tamamlanmak; allı O üzerinde de mühim ilerleyişler yapılmak üzere 1586) kilometre uzunluğunda demiryo- lu yapılmış olacaktır. Demiryollar inşa işi devresinin ilk onuncu yılımda 2000 kilometre kadar | bat işletmiye açılmış ve bu hesaba gü re yılda vasati olarak 200 kilometre yol yapılmıştır, Bu yıl yapılacak hatların kilometre sayısı (586) yı buluyor. Geçmiş yıllara göre üç misline yakın bir fazlalık gös” teren bu rakam, her yurddaşın övüne- ceği kutlu bir hâdisedir. Yurdun yaşa- yışında devrimler yaratacak olan bu ça- İışmanın mesut sonuclarını güvenle bek- liyebiliriz. Ayrıca yeni yapılan ve Malatyaya bir kol vermek suretile Erzuruma doğ- ru hızla ilerlemekte olan hatlarımızın ihtiyacını karşılamak üzere Sıvasta bü- yuk bir makine ve vagonatölyesi yapı- İscaktır. Bu atölye ile de Bayındırlık bakanlığı; demiryol sıyasamız için en gtrekli olan malzemeyi içerde yapacak xe binlerce © yurttnja iş ve elrmek te min edilmiş olacaktır, ŞUBAT 1935 Londra andlâş- ması etrafında (Başı 1 inci sayfada) | alacakları kararı, bu karar ne olursa olsun tasvip etmektedirler. Muallâkta kalan meselelerin halli için Berlin ta» | rafından arzu odilen iki taraflı görüş“ melerden en ziyade metnnun olan Fransız dövlet adamlarıdır. Bu şerait altında Paris ile Londra arasında bü- gün yapılmakta olan görüşmelerin ga yesi, iki hükümetin Alman notasma karşı alacakları hareketin mâna ve hududunu bilmeğe inhisar ediyor gi i hükümet, Almanyaya cevabı aldıklarını bildirmekle iktifa ederek, Almanya ile yapılacak doğrudan doğruya görüşmelere daha ziyade elestikiyet verebileceklerdir. Asıl mühim ve erişilmek istenile “sak sat, Avrupanın herkes için ayni em - LONDRA, 20 (A-A.) — Sir Con Siman ve Bay Eden dün bakanlık tali komitesinde hazır bulunmuşlardır. Ko mötenin Fransız - İngiliz tekliflerine Almanya tarafından verilen cevabi münakaşa ettiği bildirilmektedir. Ka- bine, bugünkü toplantısında cevap hakkında Sir Simon'un mütaleasmı dinliyecek ve Ingiltere ile Almanya a- rasmda doğrudan doğruya görüşme - ler yapılması hakkındaki Alman tek - lifini tetkik edecektir. Fransız büyük elçisi son iki gün zarfında Sir Con Si. mon'a yaptığı iki ziyaret esnasında, Sir Con Simon'un tam bir Fransız - In- giliz noktainazar tentisinden sonra Berlini ziyaret etmesi İngiltere tara - fından arzuya şayan görüldüğü tak- dirde buna Fransanın hiç bir suretle itiraz etmiyeceğini açıkça ihsas etmiş- tir, Ayni zamanda, bu vaziyet evvel- den bu mahiyette bir karar verilmiş ol duğu şeklinde tefsir edilmemeli Pek mühim olan Ingiliz - Fransız şareleri daha bir müddet devam ede cektir, Paris ile Londra arasmdaki masların bir neticesi belki de, İngiliz - Alman müzakeratının Londra tesirle- rine tamamen şamil olamsını kabul €- dip etmiyeceği hakkında Berlin hükü- metine müracaat olacaktır. Ingiliz ve Fransız devlet adamlarının hava mu- kavelesinin derhal müzakere mevzuu teşkil etmesinde mutabık oldukları zannedilmektedir. Fakat bunlar keza hava mukavelesinin 3-2 tarihli müşte- rek mukavelede zikredilen diğer ta - raflar hariç olarak ayrı bir şekilde ak- dedilemiyoceğinde de mutabıktırlar. Alman güzeteleri ne diyor? BERLİN, 20 (A-A.) — Alman hü girişmek için İngiliz nazırlarından bi- rinin buraya gelmesini çok arzu et » mektedir. Sıyasal mahafilin bu arzu - sunda haysiyet meselesi de âmül ol - maktadır. Bütün matbuat, bu merkez- de neşriyatta bulunuyor. (Berliner Tagablatt) diyor ki: #Alhman devletinin siyasasında an - cak Bay Hitler hakimdir ve gelecek müzakereler arifesinde İngiliz mü - messillerinin yeni Almanyayı iyice ta- mımaları faideli olur.,, (Döyçe Alamanye oÇaytung) mü- zakereye memur edilecek yabancıla - rın derhal Bay Hitlerle temasa si S meleri lizumundan bahsediyor. kumatik notaların teati safhası geçmiştir. Görüşülecek meseleler, o derece ehemmiyetlidir ki, karşılaşa » ezk şahsiyetlerin de o derece mühim olmaları gerektir, Fransa İngiltereyi serbest bıraktı PARIS, 20 (A.A.) — (Lö Pöti Pa- riziyen) gazetesinin yazdığına göre, dünkü kabine toplantısında, Bay La- val memnuniyetini saklamamıştır. Fil. bakika, Fransız ve İngiliz Dışişleri ba- kanlıkları arasmdaki müzakerelere çok müsait şekilde devam (edilmekte dir. Almanların manevrası, Fransız - İngiliz cephesinde bir ayrılık yapaca- ira tamamen aksi bir tesir yapmış - tr, İngiltere hava anlaşmasının der meselelerden ayrılmaması O haklende Fransa ile anlaşmağa hazır gığı yo - rüpmektedir. Müzakerelerde takip e- dilecek usul için Fransa, İngiltereyi tamamen serbest bırakmaktadır. Eko Dö Pari, Almanyanın büyük ulus lar arası maahedeyi ihlâl ettiğini ha. tıyor. Şayet İngiltere fikrini de - rirse, Fransa, ona kendi namına müzakere salâhiyetini veremez. Rusyaya malâmat verilecek PARİS, 20 (A.A.) — Fransız - in giz müzakereleri ve Almanya ile İn- giltere arasında vukuu melhuz görüş- meler münasebetile (Ovr) gazetesi diyor ki: «İngiltere müzakeratın safhaların - dan kendisinin de haberdar edilecej ni ve bütün meselelerde Ingiltere ile Fransanm mutabık bulunduklarını Moskovaya bildirmiştir. Ihtimal ki, Almanya İngilterenin bu tarzı hare ketini şark antlaşmasma mânen ilti - hak ettiğine delil sayacaktır.,, İngiliz gezeteleri doğrudan doğruya müzahere tavsiye ediyorlar LONDRA, 20 (A.A.) —3 Şubat ta- rikli Fransız - İngiliz programını tat- bik için, Times gazetesi, şu tarzda ha- reket etmeği tavsiye ediyor: <Almanya ile hava antlaşması mü iradiden e» kadar ileriye gitmekle be: ber, bu antlaşmayı, ancak bütün alâ- kadar devletler tarafmdan tasvip diiikten sonra imzalamak gerektir. Ayrı ayrı itilâflarla başlıyarak, umu- mi bir tarzı tesviyeye ağır ağır ulaş- mak, umumi bir çarenin yekten bulu- mabileceğine inanmaktan evlâdır. En iyi çare, bir İngiliz nazırnın Berline gitmesidir. Çünkü Almanyanm mü - zakeratta müsavat aramak haklıdır. Ve Almanya nihayetülemir, bu müsa- vatı elde edeceğinden bunun dostane bir uzlaşma neticesinde olması & kun ayrı ayrı hâdiseler ve başkaları tarafından istemeye istemi, . , cak fedakârlıklar neticesinde islihsa İngiltere ve ı Habeş mese'esi (Başı 1 inci sahifede) inin, İtalya tilürinm düir diplomatik teşeb- büslerde bulunduğu hakkında bazı ya- bahtı gazeteler tarafından neşredilmiş olan haberi katiyetle tekzip etmekte» dirler, Fransanın vaziyeti PARIS, 20 (AA) — Ekselsiyor gazetesi nsa, İtalya ile Habeşistan arasındaki münazaaya karşı asla alâkasız değildir.) Bay Lavalin, Paristeki Habeş sefi- ri ile dünkü mülâkatı, Fransanın şarki Afrikada sükünetin avdeline taraftar bulunduğunu isbat eder. Fransanın Cenevredeki mümessili bitaraf bir mıntaka tepisini teklif etmi ve bu müvakkat mahiyetteki © tesviye yolunu gerek Italya ve gerek Habeşis- tan prensip itibarile kabul £ etmişler. dir. Kürultay başkanı İzmire'döndü (Bayı 1 inci sahifede) kanı General Kâzım Ozalp bügün pos ta treninde İzmire çeçti. Kendileri vali, saylavlarımız, belediye, fırka, hal kevi başkanları taralından vilâyet s- nirında karşılandılar ve İzmir sınırı - na kadar geçirildiler. Başkan Aydm durağında binlerce köylü, şehirli ka - dın erkek Aydınlı tarafından çok par- lak ve candan selâmlandı. Aydında AYDIN, 20 (A.A.) — Büyük Ulus Kurultayı Başkanı General Kâzım Oz bugün İzmire avdet etmişlerdir. dını tekrar şeri lendireceklerini duyan birçok köylü ler oilerinde bayraklarla istasyona ge- lerek sayın konuğu beklemişlerdir. Hü lediye, fırka ve Halkevi General Kâzım Ozalpı vilâyet hudu dundan karşılamışlardır. Tren Aydın durağından ayrılınca halk hep bir ağızdan varol çok yaşa gene buyur büyük başkan , sözleriyle General Küznn Ozalpı saygı ve sevgi ile selâmlamışlar ve uğurlamınlardır. r heyet vilâyet hududundan ayrılın. caya kadar büyük başkana refakat et- miştir. Antalyada ISPARTA, 20 (A.A) — Büyük U- hus Başkanı General Kâzım Ozalp dün sabah Antalyadan çı meğini Burdurda yedil tanım Baldız istasyonunda gece 23 hususi trenlerine binmişlerdir. Baş - kan bu akşam İzmire varacaktır. Ge- neral Kâzım Ozalp Antalya ve Bur » dur hakkında Anadolu ajansı muhabi- rine şu beyanatta bulunmaştar: «Antalyayı ilk olarak gördüm. ye deniz kıyımda çok sirin çok sevi bir şehrimizdir. Çevresindeki geniş bah eleri bol sularile Antalya Akdeniz İsysmnda ber yıl daba büyüyecek ve da- ba mamurlaşacaktır. Gerek şehircilik ve gerek ökonomi alanda görülen mevzii bazı güçlükler şüphesiz zaman Ja ve içindekilerin yakın alâkasiyle giderilecektir. Cenup Anadolusunda- ki verimli ovaların mahsulü Akdenize Antalyadan yükletilmektedir. Şehirde balkla da görüştüm. Kazançlarından memnundurlar. Antalyada çeşitli zi - raate büyük özen verilmiş, pirinç zi - raatinin, portakal bahçelerinin her yıl arttığını öğrendim. İpek böcekçilik mü emesesini gördüm. Antalyada onumuz. deki yıllarda daha çok ipek almacağı beklersmektedir. Antalyada ucak mahselleri yelıştırm.ye © — vee ürün tan Zirent Vekâleti ecnebi eilehsi - sıslarımdan çok ümit verici izahat al - dum. Bana iklimin kahve yetiştirmiye müsait olduğunu söylediler. Muz ye - tiştirilmiye de ayrıca çalışılıyor. An - talyadan dönüşte Burdurda kaldık. Hakkımızda büyük tezahür gösteril - di. Temaslarımda halkın çalışkan ve iş sever olduğunu gördüm. Ziraatle uğ raşanlar da mahsullerin değerlendi - rilmesi tetbirlerinden mennundur.,, İzmirde IZMIR; 20 (A.A.) — Kurultay baş- kanı General Kâzım Ozalp yanında bulunan saylavlarla bu akşamki Aydın trenile Antalyadan avdet etmişlerdir. Karşılama meras'mi, bir bando mu- zika ile asker polis ve belediye inzi- bat müfrezeleri tarafımdan yapılmış- tur. a m line elbet müreccahtır.,, Nev Cbronicle gazetesi, Cenevreye dönmesi, hayati bir mesele teşkil eden Almanya ile doğrudan doğruya mü- zakere tasavvurlarmı muvafık gör - mektedir. Bu gazete diyor ki: «Hiç bir devlet ve hiç bir düvel zümre, muta - savver plânm heyeti mecmuasını teh- likeye koymaksızm kendi şartlarını zorla kabul ettirmek teşebbüsünde bulunamaz. Zira, bu plânı muvaffa- hıyeti müsavi taraflar arasında ser - bestçe müzakere olunmafina bağlı - dır. Hahiki müzakere ne vahit başlıyacak? PARIS, 20 (A.A.) — İngiliz Na- zırlar komitesinin müzakereleri Paris te müsait bir surette karşılanmıştır. Hakiki müzakere ancak Berlin hü- kümeti tarafından arzu edilen muhte- mel İngiliz - Alman mülâkatından sonra olabilecektir. Bu hususta hemen bir karar verileceği zannedilmekte ve belki de Sir Con Simon'un şubatta Pa- riste gayri resmi bir konferans esna- ile yapacağı mülâ » “Kahvehaneler I ah edilecek (Başı 1 inci sahifede) | lerin yakından alâkadi bazı tetbirler almaları ği kik ettirmeğe başlamıştır. me göre Ankara, İstanbul ve iz bi büyük şehiri sie mel ropa şehirlerindeki ea Benli See climate LAEYOEağİ arzu edilmektedir. Bu nümune haneler belediyeler tarafından idA? olunacaktır. Bundan başka m vi lmaları için tetbirler almasak. Kok fiatları (Büşı 1 inci sahilede) liraya satılacaktır. Beş tondan fax da toplan fiyatına satılacaktır” Pa kanlık 1913 numaralı ihtikârda ruma kanunu mucibince ihtikâr ları mahkemeye verecektir. Bel İktisat müdürlüğü bu hı srtasile tacirlere ir, Sos lerde İstanbulda kok körün fi ii sebepsiz olarak yükselmekte idi: hayet bu fiyat tahammül only vasiğete gelmiş bulumuyonda: HeiliEii 24 liraya satılmakta idi. tetirikata göre, Türkiyeye dış ç lardan ithal edilen ecnebi kok vet darı oldukça mühim bir yekün 1 #tmektedir. 1930 senesinde 24.282134. 1931 de 11,24 ton, 1932 de 23, ten kok ithal edilmiş Şimdiye dar İngiliz koku mühim bir yer (“İL hen; kleriniz “anlagıaları Talay) Alman kou daha mühim yer sarfiyatı fazlalaşmaştır. lm nebi kok fiyatlarına tesir edeceği #” bassa şunları söylemiştir; — Havagazı şirketi kömür riya vekâlete göstererek tarifesini er ettirmektedir. Bu kömürleri tabii #. | fedilmiş olarak göstermektedir. Hil buki sarfedilmiş ols kömürleri yerli kok olarak ton ton satmakt#f Bu kömürler şirkete bedava kaldi” çin karar yerindi ——— — Adana fırka kongresi ADANA, 20 (A.A) — €. w£ vilâyet kongresi dün saat onbejl# lanmış semi ocakları hakkında e“, menin raporu okunmuş bu bı | lâyet heyetine salâhiyet verilmiş ** rilen dileklerden bazılarını , ya değerli görmemiş ve bazılar! rinde fikirler söylemiştir. ip sonra fırka vilâyet heyeti ve kongreye gidecek mümetsiller miştir. Akşam kongre üzerine ye” telde bir yemek verilmiştir. Kayseride kar tipisi KAYSERİ, 20. A.A, — Civar etlere nazara hafif Kiya ke ör başlıyan kar töisi kâ ir. Verem tedavisi PARIS, 20 (A.A.) — Fen misi, Silisyunı'un verem. oynadığı role dair, Saragosse sitesi profesörlerinin mühim bir runu dinlemiştir. Veremin m. © bünyedeki silisyum mikdarı il€ küsen mütenasiptir. Altin esasına dâir VE rilen karardan s0, VAŞINGTON, 20 (A.A.) — umumi Bay Komminge demi; ” — Yüksek divan altın es0*, vermiş olduğu karar netici kümetin vaziyetini kurtarmak i kanuni tetbir alınması mbt Böyle bir tetbire şiddetli e yaç olmamakla beraber, m: surette hal için yapılabilir. / Bomba tahkikat ATİNA, 20 (Milliyet) Tari zelos suikasdi davarmda cak jüri heyetini korkutmak Ted€ Atılan Yümuasar işine İİİ reyan etmekte bulunan ii fahatımın gazetelere müdeiumumilik tarafında. | dilmişi Venizelosun yali ATINA, 20 (Milliyet) — zelosun istirahat için yalan ponyaya kadar bir seyi ey cağı uzun müddet orada tan sonra ondra ve sine ğini Evtiya gazetesi yazmıfi” li) nizelos Hanyadan gönderi telgrafla buna cevap vererek, haliflerin verdikleri bu ei doğru olmadığını , Cümbur' iL jimine karşı bazı hareketi sedildiği böyle bir ar Yunanistana gelinemiy: re gitmesinin ihtimali bulu! ğını bildirmektedir. B. Pesmezoğ'u Paris neler görüşecek al LONDRA, 20 (A.A.) — Yİ) liye Bakanı Bay Pesmareğii dan Parise hareket Fransız hükümeti ile EE lesine dair olan meseleleri? ilanlı barçlarığıdan Yani. “şen hime hakkında görü